BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Competitie vervalsing in Jupiler leauge

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
morkanne
 morkanne - zondag 25 januari 2015 - 15:00   quote  deeplink  
Sparta wint makkelijk van Ajax omdat Ajax vandaag echt met jong Ajax moest spelen. Is dit niet onterecht ten opzichte van de andere ploegen in de jupiler leauge.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 januari 2015 - 15:04   quote  deeplink  
Ajaks 5 jaar uitsluiten..!!
Eide
 Eide - zondag 25 januari 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:00 schreef morkanne het volgende:
Sparta wint makkelijk van Ajax omdat Ajax vandaag echt met jong Ajax moest spelen.
Ahum? 4 basisspelers van Jong Ajax bij Ajax 1 vandaag. Dit was dus zeer zeker niet het "echte" Jong Ajax. Er miste 3 a 4 spelers die daar normaliter basisspeler zijn. Dus wat jij nu zegt is pertinent onjuist. Bovendien vielen de goals pas nadat Jong Ajax met 10 man kwam te staan.

Ik ben overigens helemaal met je eens dat de huidige opzet van belofte elftallen in de Jupiler League tot competitievervalsing leidt. Ik ben zelf geen fan van die regeling omdat er vrij met spelers geschoven kan worden. Je dan dus van week naar week een volledig ander elftal tegen komen. Week 1 kom je een elftal tegen met 3 basisspelers van het hoofdteam die herstellen van blessures en minuten maken. Een week later staat er een halve A1 omdat het eerste met blessures/schorsingen zit en het belofte elftal plundert.

Dat fenomeen leidt tot competitievervasling, niet alleen voor waar het Ajax betreft maar ook gewoon bij PSV en Twente. Tegelijkertijd is die vrijheid om te schuiven wel het enige dat deelname aan de Jupiler League aantrekkelijk maakt. Lastig dillema. Nogmaals, van de huidige opzet ben ik geen fan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2015 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 januari 2015 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:04 schreef RenatoBos het volgende:
Ajaks 5 jaar uitsluiten..!!
Je wil wel erg graag kampioen worden ouwe
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 25 januari 2015 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:17 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Je wil wel erg graag kampioen worden ouwe
Joh d:-)
R()b
 R()b - zondag 25 januari 2015 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 15:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Ahum? 4 basisspelers van Jong Ajax bij Ajax 1 vandaag. Dit was dus zeer zeker niet het "echte" Jong Ajax. Er miste 3 a 4 spelers die daar normaliter basisspeler zijn. Dus wat jij nu zegt is pertinent onjuist. Bovendien vielen de goals pas nadat Jong Ajax met 10 man kwam te staan.

Ik ben overigens helemaal met je eens dat de huidige opzet van belofte elftallen in de Jupiler League tot competitievervalsing leidt. Ik ben zelf geen fan van die regeling omdat er vrij met spelers geschoven kan worden. Je dan dus van week naar week een volledig ander elftal tegen komen. Week 1 kom je een elftal tegen met 3 basisspelers van het hoofdteam die herstellen van blessures en minuten maken. Een week later staat er een halve A1 omdat het eerste met blessures/schorsingen zit en het belofte elftal plundert.

Dat fenomeen leidt tot competitievervasling, niet alleen voor waar het Ajax betreft maar ook gewoon bij PSV en Twente. Tegelijkertijd is die vrijheid om te schuiven wel het enige dat deelname aan de Jupiler League aantrekkelijk maakt. Lastig dillema. Nogmaals, van de huidige opzet ben ik geen fan.
stil eens
Eide
 Eide - zondag 25 januari 2015 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 januari 2015 - 16:23 schreef R()b het volgende:

[..]

stil eens
eh?
morkanne
 morkanne - zondag 25 januari 2015 - 20:55   quote  deeplink  
Het gaat niet om competitievervalsing door Ajax, PSV en Twente maar door de KNVB. Je zal als Jupiler ploeg maar net de pech hebben...
Eide
 Eide - maandag 26 januari 2015 - 05:47   quote  deeplink  
Dit is ook gewoon zo. Tegelijkertijd was de Jupiler League op sterven na dood en is een volwaardige competitie belangrijk voor de andere ploegen. Het is een enerzijds een onbevredigende oplossing maar anderzijds ook een essentiƫle.
Ik weet zeker dat competitievervalsing niet de insteek is, het is alleen wel een gevolg van de huidoge opzet. Ik heb trouwens niet het idee dat het tot nu toe echt tot invloed op de eindrangschikking heeft geleid.
tomson
 tomson - maandag 26 januari 2015 - 10:08   quote  deeplink  
Altijd al gezegd dat die beloften elftallen daar niet thuishoren.
Eide
 Eide - maandag 26 januari 2015 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 10:08 schreef tomson het volgende:
Altijd al gezegd dat die beloften elftallen daar niet thuishoren.
Op zich is er niets mis mee, maar dan moet je ze als reguliere elftallen behandelen. Dus alleen in- en uittransferen van spelers in de transferperiodes. Daarmee verdwijnt echter elke reden voor de grote clubs hun ploegen hieraan mee te laten doen.

Maar goed, zo snap ik toch al niets van al die broodjes speciaal van de KNVB. Gelukkig verdwijnt de scheiding tussen het betaald en amateur voetbal nu eindelijk. Nu nog al die aparte competities afschaffen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Competitie vervalsing in Jupiler leauge









0.0086288