BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 22 maart 2015 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:49 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Hij speelt tegenwoordig centraal bij Tottenham en is erg goed in de opbouw. Andere kwaliteiten.
Lees eens wat ik typte! Nix over Tottenham
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:42 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Even snel geteld kom jij met de voor jou twijfel erbij op 18
Bij jou staat schöne bij de eerste 14 nou die mag van mij wel weg.
Viergever twijfel die gaat het niet redden ben ik bang.

Systeem en tacktiek zijn nu misschien niet goed waardoor eigenlijk bijna
niemand een acceptabel niveau haalt.

Lcv Mag van mij dus komen en een Cvm zodat je breedte ook gelijk sterker wordt.
Spits siggie weg milik twijfel sluwe spits meer dan welkom.

imo bijna de hele as niet goed genoeg.
Riedewald poosje lb
Dus een middenveld met Klaassen Bazoer en Sinkgraven zie jij niet zitten??
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 16:49 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Hij speelt tegenwoordig centraal bij Tottenham en is erg goed in de opbouw. Andere kwaliteiten.
Daar speelt hij aanvallende middenvelder, vaak net als bij Ajax op het middenveld vanaf de linkerkant. Dus lul aub niet zo dom als je niet weet waar je het over hebt..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 22 maart 2015 - 21:25   quote  deeplink  
Je kunt Eriksen niet vergelijken met Andersen.......Andersen mag de veters van Eriksen nog niet eens strikken!
remco k
 remco k - zondag 22 maart 2015 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 21:25 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt Eriksen niet vergelijken met Andersen.......Andersen mag de veters van Eriksen nog niet eens strikken!
Nou Eriksen werd anders flink uitgefloten in zijn eerste jaren bij Ajax en als je hier op het forum terug zou lezen, zou je dat zelf ook kunnen zien.

Beide spelers zijn jongens die het moeten hebben van het passen en de acties op het middenveld, vinden makkelijk ruimte en hebben rust in hun spel.

De een heeft het ene wat beter, en de ander wat anders.

En als je ze al vergelijkt, dan moet je dat doen met de Eriksen van toen, toen hij ook 18 of 19 was..
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou Eriksen werd anders flink uitgefloten in zijn eerste jaren bij Ajax
Niet alleen in z'n eerste jaren. In de periode dat ik deze column schreef was er ook heel veel kritiek. Dat was de reden dat ik dat stukje destijds schreef.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 21:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou Eriksen werd anders flink uitgefloten in zijn eerste jaren bij Ajax en als je hier op het forum terug zou lezen, zou je dat zelf ook kunnen zien.

Beide spelers zijn jongens die het moeten hebben van het passen en de acties op het middenveld, vinden makkelijk ruimte en hebben rust in hun spel.

De een heeft het ene wat beter, en de ander wat anders.

En als je ze al vergelijkt, dan moet je dat doen met de Eriksen van toen, toen hij ook 18 of 19 was..
Je moet eens kappen met dat Eriksen uitgefloten is dat is NOOIT gebeurd. Eriksen kreeg de kritiek de ene keer briljant te zijn en de week erop als een pupil te spelen met veel balverlies. Maar niemand heeft ooit getwijfeld aan zijn kunnen. Dus je lult echt maar wat!!
Eriksen heeft een half jaartje moeten wennen maar stond er toen gewoon en was heel belangrijk. Andersen heeft nog helemaal niks laten zien. Zijn ook totaal niet te vergelijken met elkaar. Eriksen was de man van de aasist. Maar scoorde ook. Kon prima van afstand schieten en had een briljante steekpass. Andersen loopt alleen maar. Dan ook nog vaak over de breedte van het veld ipv in de diepte. Is zelden bij een goal betrokken. Zijn schoten halen amper het doel.
Verder is Andersen nu al bijna 21. Eriksen was 17 bij zij debuut en vanaf zijn 18e is hij nooit meer uit de basis verdwenen dus hij was op veel jongere leeftijd als veel belangrijker dan Andersen is. Daarom zijn ze totaal niet vergelijken.
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je moet eens kappen met dat Eriksen uitgefloten is dat is NOOIT gebeurd.
Eerlijk is eerlijk, niet uitgefloten nee. Maar wel bakken met kritiek waaronder velen, ook hier op HP, die hem niet goed genoeg vonden. En dat is zeer zeker wel gebeurt.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 maart 2015 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 17:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een middenveld met Klaassen Bazoer en Sinkgraven zie jij niet zitten??
Wel alleen wie gaat er dan op Cvm?
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wel alleen wie gaat er dan op Cvm?
Bazoer. Vanuit de opleiding van PSV een CV. Vanuit Jong Ajax een CVM waarmee hij ook Ajax 1 heeft gehaald. En ik denk dat hij er ondertussen de rust en uitstraling wel voor heeft om maar niet over zijn voetballende kwaliteiten te spreken.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, niet uitgefloten nee. Maar wel bakken met kritiek waaronder velen, ook hier op HP, die hem niet goed genoeg vonden. En dat is zeer zeker wel gebeurt.
Dat zeg ik ook en ik ben ook kritisch op hem geweest maar was wel groot fan van hem en hij is zo belangrijk voor ajax geweest en ook nog eens op een jongere leeftijd dan Andersen nu al is daarom vind ik elke vergelijking tussen die twee ook volledig mank gaan.
Eide
 Eide - zondag 22 maart 2015 - 22:48   quote  deeplink  
Eens over de vergelijking met Andersen.

Andersen vind ik een moeilijk verhaal. Hij kan echt wel heel goed voetballen. Maar het komt er slechts in momenten uit. Hij speelt zelden een hele wedstrijd goed en de goede momenten zijn te zeldzaam. Als ik dan naar een Sinkgraven of Bazoer kijk zijn die beiden constanter, bepalender en dus gewoon beter terwijl ze beiden jonger zijn.

Andersen is een kandidaat voor afscheid wat mij betreft.
Brandje
 Brandje - zondag 22 maart 2015 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:48 schreef Eide het volgende:
Eens over de vergelijking met Andersen.

Andersen vind ik een moeilijk verhaal. Hij kan echt wel heel goed voetballen. Maar het komt er slechts in momenten uit. Hij speelt zelden een hele wedstrijd goed en de goede momenten zijn te zeldzaam. Als ik dan naar een Sinkgraven of Bazoer kijk zijn die beiden constanter, bepalender en dus gewoon beter terwijl ze beiden jonger zijn.

Andersen is een kandidaat voor afscheid wat mij betreft.
Eens. Jaartje verhuren. Laatste kans en daarna exit.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 00:38   quote  deeplink  
Het probleem bij Ajax nu is dat diverse spelers al geruime tijd niet op een gewenst niveau spelen. Of wisselvallig. Dan kun je 2 dingen gaan denken. Ten eerste is het een tekortkoming van de speler zelf. Of.......de huidige speelwijze en opleiden van de spelers levert niet het juiste rendement op. Aangezien ik alle twee een serieuze aangelegenheid vind, kun je niet blijven toekijken.

Al een paar jaar ervaar ik een terughoudendheid bij Ajax wanneer spelers werden verkocht. Je zult nu beslissingen moeten durven nemen om Ajax stabieler en op een hoger niveau te brengen. Daar is lef en durf voor nodig!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door Bobby1972 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 23 maart 2015 - 03:01   quote  deeplink  
Ik vind dit een beetje voorbarig.

Talent is er wel degelijk. De enige die dat eigenlijk niet heeft is Viergever.

Er zijn gewoon heel veel spelers die niet de vorm hebben.
Was overigens vorig jaar ook al, tot dat blind de boel bij de hand nam.
Met uitzondering Schone die ons toen redde wanneer dat nodig was, dat was te vaak.

Even in herinnering opstelling vorig Juli. JC-Schaal vs AZ 2-3 (winst) verlening.
Opstelling:
Vermeer; van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Eriksen, de Jong, Schöne; Bojan, Sigthórsson, Fischer

Wat mij opvalt is dat er heel veel is geschoven met spelers.
De enigste 2 die wekelijks hiervan nog spelen zijn Van Rhijn en boilissen(kwam in de 105 min binnen de lijnen voor Blind). Die had ook dan wel gespeeld en zat schone op de bank.

Vermeer, Alderweirld, Blind, Eriksen, De Jong en Bojan zijn vertrokken.
Schone en Sigthorsson zijn uit beeld geraakt.
En Fisher is geblesseerd geweest.
Wellicht iets te veel van het goede geweest, Is maar ander half jaar geleden he;)

Boillissen kwakkelt al jaren met zijn lijf.
Van Rhijn weigert zich door te ontwikkelen.
Schone is te licht bevonden op het middenveld, in de aanval zijn plekje kwijt geraakt.
Sigthorsson, kan zijn draai niet vinden, lastig als hij niet de ballen krijgt waarmee hij iets kan. Hij krijgt ballen waarmee een voetballer iets mee kan. Sightorsson is geen voetballer, sighthorsson is spits. Inzaghi is ook geen voetballer maar is een spits.
Pelle, is ook geen voetballer, hij is spits. Bas Dost is geen voetballer maar is een spits.
Als je ze niet goed bedient dan heb je er ook niet veel aan ze.

Alle andere zijn nu nog bezig met hun 2e jaar in de basis of zelfs hun 1ste jaar.
Vind het eigenlijk best veel..
Brandje
 Brandje - maandag 23 maart 2015 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 03:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik vind dit een beetje voorbarig.

Talent is er wel degelijk. De enige die dat eigenlijk niet heeft is Viergever.

Er zijn gewoon heel veel spelers die niet de vorm hebben.
Was overigens vorig jaar ook al, tot dat blind de boel bij de hand nam.
Met uitzondering Schone die ons toen redde wanneer dat nodig was, dat was te vaak.

Even in herinnering opstelling vorig Juli. JC-Schaal vs AZ 2-3 (winst) verlening.
Opstelling:
Vermeer; van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Eriksen, de Jong, Schöne; Bojan, Sigthórsson, Fischer

Wat mij opvalt is dat er heel veel is geschoven met spelers.
De enigste 2 die wekelijks hiervan nog spelen zijn Van Rhijn en boilissen(kwam in de 105 min binnen de lijnen voor Blind). Die had ook dan wel gespeeld en zat schone op de bank.

Vermeer, Alderweirld, Blind, Eriksen, De Jong en Bojan zijn vertrokken.
Schone en Sigthorsson zijn uit beeld geraakt.
En Fisher is geblesseerd geweest.
Wellicht iets te veel van het goede geweest, Is maar ander half jaar geleden he;)

Boillissen kwakkelt al jaren met zijn lijf.
Van Rhijn weigert zich door te ontwikkelen.
Schone is te licht bevonden op het middenveld, in de aanval zijn plekje kwijt geraakt.
Sigthorsson, kan zijn draai niet vinden, lastig als hij niet de ballen krijgt waarmee hij iets kan. Hij krijgt ballen waarmee een voetballer iets mee kan. Sightorsson is geen voetballer, sighthorsson is spits. Inzaghi is ook geen voetballer maar is een spits.
Pelle, is ook geen voetballer, hij is spits. Bas Dost is geen voetballer maar is een spits.
Als je ze niet goed bedient dan heb je er ook niet veel aan ze.

Alle andere zijn nu nog bezig met hun 2e jaar in de basis of zelfs hun 1ste jaar.
Vind het eigenlijk best veel..
je eerste zin is al veelzeggend. Talent is er zeker. Ruimschoots zelfs echte zijn het allemaal dezelfde persoonlijkheden lijkt het wel. Met alleen talent kan je geen team bouwen.
Andersen, Schone, Boilessen, Viergver, Veltman, van Rhijn, Siggi, Serero en ook Moisander hadden allemaal broertjes van elkaar kunnen zijn. Allemaal Ja-knikkende trekpoppen zonder ook maar een klein beetje persoonlijkheid. Gek genoeg is het gros van deze spelers geen nederlander
Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Cillissen, Sinkgraven en Kishna zijn wel persoonlijkheden. Gek genoeg zijn dat weer allemaal Nederlanders. Is toch opvallend als je het mij vraagt.
De nood om ervaring aan te trekken lijkt nu op zijn hoogst maar dat moet men ook niet gaan overdrijven. Je moet in je selectie een balans vinden tussen verschillende types voetballer. Je hebt stylisten nodig maar ook een bikkelaar, een leider en fysiek sterke spelers.
Ook wat er uit de A1 komt zijn stukvoor stuk geweldige talenten maar ook dat zijn weer dezelfde type spelers. Lief, te lief!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 11:32   quote  deeplink  
Talent moet je laten ontwikkelen. Maar door de instabiliteit is de ontwikkeling voor veel talenten verre van optimaal. Er zijn teveel spelers die stilstaan of zelfs minder goed gaan spelen. En dat zijn de feiten en daar moet je naar gaan kijken. Wat heb je aan een talent wanneer die gene niet rendeert?

Wanneer Ajax niet voor het nieuwe seizoen voor een juiste balans zorgt, dan gaan we gewoon verder waar we nu staan. Dat is en blijft het grootste risico.

Ik moet nog zien wie van de structureel falende spelers zullen zijn vertrokken in het begin van het nieuwe seizoen. Je moet beleid durven maken, en je moet durven gewenste veranderingen door te voeren.

De huidige leiding van Ajax moet maar eens laten zien dat ze geschikt zijn voor hun functie. En dat ze Ajax in het nieuw seizoen weer op de rit krijgen.

De talenten die er gelukkig ook zijn, moeten wel worden aangestuurd en groeien in hun proces. Maar de matige resultaten en slechte spel zorgen er ook voor dat deze spelers minder snel zullen groeien. En daarom zie ik persoonlijk maar 1 oplossing: afscheid nemen van diverse spelers aan het eind van het seizoen die niet renderen. Kritisch durven zijn. En spelers aantrekken die beter in het profiel passen wat Ajax nu zoekt. En niet jonge talenten blijven aantrekken met oog op de toekomst. Die zijn er meer dan genoeg, laat deze spelers beter renderen. Begin daar nu eerst eens mee.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 maart 2015 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Bazoer. Vanuit de opleiding van PSV een CV. Vanuit Jong Ajax een CVM waarmee hij ook Ajax 1 heeft gehaald. En ik denk dat hij er ondertussen de rust en uitstraling wel voor heeft om maar niet over zijn voetballende kwaliteiten te spreken.
Wordt tijd dat dat geprobeerd wordt dan. Klaassen is te belangrijk om op Cvm te zetten.
Hij moet naar voren daar is hij veel gevaarlijker.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 maart 2015 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens. Jaartje verhuren. Laatste kans en daarna exit.
Eens
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:18 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je moet eens kappen met dat Eriksen uitgefloten is dat is NOOIT gebeurd. Eriksen kreeg de kritiek de ene keer briljant te zijn en de week erop als een pupil te spelen met veel balverlies. Maar niemand heeft ooit getwijfeld aan zijn kunnen. Dus je lult echt maar wat!!
Eriksen heeft een half jaartje moeten wennen maar stond er toen gewoon en was heel belangrijk. Andersen heeft nog helemaal niks laten zien. Zijn ook totaal niet te vergelijken met elkaar. Eriksen was de man van de aasist. Maar scoorde ook. Kon prima van afstand schieten en had een briljante steekpass. Andersen loopt alleen maar. Dan ook nog vaak over de breedte van het veld ipv in de diepte. Is zelden bij een goal betrokken. Zijn schoten halen amper het doel.
Verder is Andersen nu al bijna 21. Eriksen was 17 bij zij debuut en vanaf zijn 18e is hij nooit meer uit de basis verdwenen dus hij was op veel jongere leeftijd als veel belangrijker dan Andersen is. Daarom zijn ze totaal niet vergelijken.
Niemand heeft ooit getwijfeld aan zijn kunnen??

Dan was jij hier zeker niet rond die tijd..

Maar waarom zou je ze niet kunnen vergelijken dan? Dat Eriksen verder was op die leeftijd heb ik niet ontkent, en dat Eriksen misschien wel een betere voetballer is ook niet.

Maar het zijn wel dezelfde type spelers, en dus wel degelijk te vergelijken.

En zoals ik al aangaf staat hij bij mij tegen het twijfelpunt aan, ik heb dingen van hem gezien waardoor ik het talent wel degelijk heb gezien. Maar hij laat het voorlopig niet of in ieder geval veel te weinig zien in het eerste.. Sinkgraven is daar dus ook beduidend verder dan Andersen, dat had ik niet verwacht.

Heel benieuwd hoe beide spelers zich door ontwikkelen..
remco k
 remco k - maandag 23 maart 2015 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 maart 2015 - 22:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens. Jaartje verhuren. Laatste kans en daarna exit.
Daar kan ik ook wel mee leven, en dan Donny vd Beek of Nouri doorschuiven naar de bank van Ajax 1..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 23 maart 2015 - 18:17   quote  deeplink  
Ik denk persoonlijk dat Sinkgraven over meer kwaliteit en talent beschikt dan Andersen. Ajax zal wel veel meer moeten gaan eisen van spelers. En dan doel ik niet op harder fysiek gaan trainen. Maar bij het aantrekken van nieuwe spelers. Je kunt als scouting toch duidelijk een profiel schets maken van wat je echt nodig hebt. Vaak bij het aantrekken van spelers krijg je vaak het gevoel van; we konden hem goedkoop krijgen ( Zimling) of hij is een groot talent. Daarin overtuigt Ajax vaak niet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 maart 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - maandag 23 maart 2015 - 19:22   quote  deeplink  
Het contract van Bengtsson van FC Twente wordt niet verlengd. Die is dus transfervrij voor aankomende zomer. Niet meteen een versterking voor de diepte misschien maar voor de breedte wel iemand met wat leeftijd, lengte en een sterk lichaam.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 maart 2015 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 19:22 schreef Eide het volgende:
Het contract van Bengtsson van FC Twente wordt niet verlengd. Die is dus transfervrij voor aankomende zomer. Niet meteen een versterking voor de diepte misschien maar voor de breedte wel iemand met wat leeftijd, lengte en een sterk lichaam.
Nee aub geen troep meer. Of duidelijke versterkingen of zelf opleiden..
We moeten na dit mislukte seizoen een duidelijke stap voorwaarts kunnen maken mits we
op de juiste plekken weten te versterken.
Wat we hebben is veel potentie en dat moet aangevuld worden met 2 of 3
Sterke spelers. Dan maken we stappen.
Enigma
 Enigma - maandag 23 maart 2015 - 22:33   quote  deeplink  
Onder leiding van deze staf gaat Ajax geen stappen meer maken, ook geen kleine.
De Boer faalt hopeloos met de poppetjes op de juiste plaats te zetten en zich te laten verbeteren.
Het spel is al drie jaar te traag, te voorspelbaar, te behoudend en inefficiënt. Het tot kunst verheven tikkie breed en terug
komt iedere voetballiefhebber nu echt zijn strot uit en daar is de Boer hoofdzakelijk verantwoordelijk voor.

Welke trainer houdt nou vast aan boilesen, ook nog als aanvoerder, Kishna vaak op rechts ( is links ), sigthorson terwijl zivkovic is gehaald, een verdediging met centraal twee kwasten die niemand intimideren, Milik die het nooit laat zien tegen toppers. Tja, dan ook nog beweren dat het vooruit gaat en hij goede wedstrijden ziet van Ajax waar duizenden mensen kokhalzend en vol schaamte bij weglopen.. Dan ben je niet meer geloofwaardig. Jammer want het begon zo mooi.

Mits twee echte verdedigers of in ieder geval 1 erbij en een echte spits wordt het weer niks volgend jaar. Middenveld vind ik wel capabel mits ze maar sneller durven en gaan spelen. Dat ligt bij de staf want dat kunnen ze ip wel.

Gister was illustratief voor het, terecht, verspeelde kampioenschap aan die pokkelampen, bah.
Brandje
 Brandje - maandag 23 maart 2015 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 19:22 schreef Eide het volgende:
Het contract van Bengtsson van FC Twente wordt niet verlengd. Die is dus transfervrij voor aankomende zomer. Niet meteen een versterking voor de diepte misschien maar voor de breedte wel iemand met wat leeftijd, lengte en een sterk lichaam.
Weer een geval Hoorn/Duarte. Ik hoef geen breedte aankopen meer.
Wr hebben geld en moeten dan nu eens uit gaan geven en dan ook zinvol.
Echter is al dat geld ook overdreven. Als psv kampioen wordt en als enige club CL gaat spelen wat niet ondenkbaar is. Ze verkopen dan ook nog eens Willems,Depay en Wijnaldum dan harken ze daar in notime ook zo'n 80/90 miljoen binnen. Dan weet ik wel dat ze dat geld niet in een keer krijgen maar ze krijgen het wel. Nu weet ik niet wat hun financiële situatie nu is maar waar wij jaren over hebben gedaan kunnen zij in een seizoen bij elkaar harken. Dus oom dat geld is maar relatief.
Peter1956
 Peter1956 - maandag 23 maart 2015 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 22:33 schreef Enigma het volgende:
Onder leiding van deze staf gaat Ajax geen stappen meer maken, ook geen kleine.
De Boer faalt hopeloos met de poppetjes op de juiste plaats te zetten en zich te laten verbeteren.
Het spel is al drie jaar te traag, te voorspelbaar, te behoudend en inefficiënt. Het tot kunst verheven tikkie breed en terug
komt iedere voetballiefhebber nu echt zijn strot uit en daar is de Boer hoofdzakelijk verantwoordelijk voor.

Welke trainer houdt nou vast aan boilesen, ook nog als aanvoerder, Kishna vaak op rechts ( is links ), sigthorson terwijl zivkovic is gehaald, een verdediging met centraal twee kwasten die niemand intimideren, Milik die het nooit laat zien tegen toppers. Tja, dan ook nog beweren dat het vooruit gaat en hij goede wedstrijden ziet van Ajax waar duizenden mensen kokhalzend en vol schaamte bij weglopen.. Dan ben je niet meer geloofwaardig. Jammer want het begon zo mooi.

Mits twee echte verdedigers of in ieder geval 1 erbij en een echte spits wordt het weer niks volgend jaar. Middenveld vind ik wel capabel mits ze maar sneller durven en gaan spelen. Dat ligt bij de staf want dat kunnen ze ip wel.

Gister was illustratief voor het, terecht, verspeelde kampioenschap aan die pokkelampen, ba

Helaas moet ik je bijna helemaal gelijk geven.
Peter1956
 Peter1956 - maandag 23 maart 2015 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 23:00 schreef Brandje het volgende:

[..]

Weer een geval Hoorn/Duarte. Ik hoef geen breedte aankopen meer.
Wr hebben geld en moeten dan nu eens uit gaan geven en dan ook zinvol.
Echter is al dat geld ook overdreven. Als psv kampioen wordt en als enige club CL gaat spelen wat niet ondenkbaar is. Ze verkopen dan ook nog eens Willems,Depay en Wijnaldum dan harken ze daar in notime ook zo'n 80/90 miljoen binnen. Dan weet ik wel dat ze dat geld niet in een keer krijgen maar ze krijgen het wel. Nu weet ik niet wat hun financiële situatie nu is maar waar wij jaren over hebben gedaan kunnen zij in een seizoen bij elkaar harken. Dus oom dat geld is maar relatief.
Klopt de "Ajax talenten" hadden ook een meerwaarde kunnen krijgen wanneer ze in een meer uitgebalceerd team hadden kunnen spelen. Dus goedkoop is duidelijk miskoop!
Eide
 Eide - maandag 23 maart 2015 - 23:15   quote  deeplink  
80/90 miljoen? Nog niet misschien. Zelfs al worden ze de enige Nederlandse club in CL redden ze dat ruim niet. Tenzij die drie spelers allemaal voor 25+ miljoen verkocht worden. In de transfersom zit even iets meer dan alleen centjes voor de club. Als ze voor die drie 40 miljoen opstrijken is het heel wat. En zelfs dat lijkt mij erg ruim geschat. En PSV moet meteen de markt op want sportief zijn ze dan meteen failliet. Dus dat harken zal reuze meevallen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 23 maart 2015 - 23:20   quote  deeplink  
Als ik zo de posts lees, komt het op mij over als dat Ajax er niks van kan of bakt....ik geloof er niks, van er zitten geen pannenkoeken in de TD van Ajax, ik geloof oprecht dat er bekwame mensen in de directie van Ajax zitten en ook in de technische staf.

Jullie lullen er maar op los...vooral Bobby....maar niemand kent de hoed of de rand en niemand weet wat er werkelijk speelt.

Ajax is geen hobby club en laat de mensen die er werkelijk mee omgaan gewoon hun werk doen, tenslotte gaan die dagelijks met de werkelijkheid en feiten om waar wij niets van weten.

Ajax slaat dit jaar over en is een team aan het bouwen die zo'n 3 jaar bij elkaar blijft...er zullen wat afvallen en er zal wat bijkomen, ik heb geloof in de nabije toekomst.
Droef toeteren heeft geen zin....was ik allang dood....vooruit kijken moet je, hoe moeilijk dat soms is
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 23:15 schreef Eide het volgende:
80/90 miljoen? Nog niet misschien. Zelfs al worden ze de enige Nederlandse club in CL redden ze dat ruim niet. Tenzij die drie spelers allemaal voor 25+ miljoen verkocht worden. In de transfersom zit even iets meer dan alleen centjes voor de club. Als ze voor die drie 40 miljoen opstrijken is het heel wat. En zelfs dat lijkt mij erg ruim geschat. En PSV moet meteen de markt op want sportief zijn ze dan meteen failliet. Dus dat harken zal reuze meevallen.
Depay schijnt voor 31 miljoen naan Man u te gaan vd zomer.
Houd het dan even op 60 miljoen voor het gemak. Waar wij lopen te tobben en centenneuken
lees ik net dat Psv voor:

Depay-----Corona
Wijnaldum------- Pröpper wilt halen. Tja komen wij aan met Duarte en Zimling
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 maart 2015 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 23:15 schreef Eide het volgende:
80/90 miljoen? Nog niet misschien. Zelfs al worden ze de enige Nederlandse club in CL redden ze dat ruim niet. Tenzij die drie spelers allemaal voor 25+ miljoen verkocht worden. In de transfersom zit even iets meer dan alleen centjes voor de club. Als ze voor die drie 40 miljoen opstrijken is het heel wat. En zelfs dat lijkt mij erg ruim geschat. En PSV moet meteen de markt op want sportief zijn ze dan meteen failliet. Dus dat harken zal reuze meevallen.
hoe kom je op 40 miljoen voor die 3 spelers?
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 07:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

hoe kom je op 40 miljoen voor die 3 spelers?
Gewoon op basis van transferbedragen uit het verleden. Als Suarez voor een kleine 27 miljoen gaat, een De Jong voor 8 miljoen en Van der Wiel voor 5 miljoen gaan Depay, Wijnaldum en Willems echt niet voor heel veel meer hoor.

Daarnaast strijkt de club van zo'n afkoopsom maar een percentage op. Daarin zit tekengeld voor de speler, opleidings- en solidaiteitsbijdrage. Het deel voor de zaakwaarnemer zit hierin opgenomen en dan komen onze vrienden van de belastingsdienst ook nog langs die een fors deel opeisen.

Dus naast dat ik denk dat 40 miljoen reeel is voor die drie spelers houdt PSV netto een aanzienlijk lager bedrag over waarmee ze zelf weer verder moeten. Vitesse zal iemand als Propper voor niets minder dan de hoofdprijs naar de concurrentie laten gaan.Ik denk dat dat die financiële inhaalslag van PSV wel mee zal vallen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 maart 2015 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 maart 2015 - 23:15 schreef Eide het volgende:
80/90 miljoen? Nog niet misschien. Zelfs al worden ze de enige Nederlandse club in CL redden ze dat ruim niet. Tenzij die drie spelers allemaal voor 25+ miljoen verkocht worden. In de transfersom zit even iets meer dan alleen centjes voor de club. Als ze voor die drie 40 miljoen opstrijken is het heel wat. En zelfs dat lijkt mij erg ruim geschat. En PSV moet meteen de markt op want sportief zijn ze dan meteen failliet. Dus dat harken zal reuze meevallen.
Dat redden ze dus makkelijk. Ajax verdiende 27,6 miljoen in de CL. De bedragen gaan volgend seizoen met een kwart omhoog dus PSV kan ook tussen de 25 en 30 miljoen gaan opstrijken. Maar kan ook maar zo richting de 35 miljoen gaan.
Als je Wijnaldum, Willems en depay voor gemiddeld 20 miljoen verkoopt, kan best hoger uitvallen zelfs, dan zit je al aan het bedrag. Dus dat harken gaat zeker niet meevallen.
Financieel failliet zal ook wel meevallen want Gudelj kost slechts 6 miljoen in de zomer. Is een clausule in zijn contract. Propper zal ook niet veel meer kosten. Twente heeft centjes nodig dus Corona zal ook onder de 10 miljoen op te halen zijn.
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 maart 2015 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 09:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Gewoon op basis van transferbedragen uit het verleden. Als Suarez voor een kleine 27 miljoen gaat, een De Jong voor 8 miljoen en Van der Wiel voor 5 miljoen gaan Depay, Wijnaldum en Willems echt niet voor heel veel meer hoor.

Daarnaast strijkt de club van zo'n afkoopsom maar een percentage op. Daarin zit tekengeld voor de speler, opleidings- en solidaiteitsbijdrage. Het deel voor de zaakwaarnemer zit hierin opgenomen en dan komen onze vrienden van de belastingsdienst ook nog langs die een fors deel opeisen.

Dus naast dat ik denk dat 40 miljoen reeel is voor die drie spelers houdt PSV netto een aanzienlijk lager bedrag over waarmee ze zelf weer verder moeten. Vitesse zal iemand als Propper voor niets minder dan de hoofdprijs naar de concurrentie laten gaan.Ik denk dat dat die financiële inhaalslag van PSV wel mee zal vallen.
Echter maak je een grote rekenfout want zowel Wijnaldum en Depay hebben een langlopend contract. Vd Wiel en de Jong hadden nog maar een jaar dus die moesten we verkopen.
CL inkomsten gaan volgend seizoen met een kwart omhoog dus als je nu zo'n 25 miljoen opstrijkt dan wordt dat al snel 30 miljoen.
Neem daarbij ook nog een de explosieve groei van tv-gelden in Engeland.
Ik zeg je, die 80/90 milljoen kunnen ze met gemakt halen.
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 09:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als je Wijnaldum, Willems en depay voor gemiddeld 20 miljoen verkoopt
Lees dit nou nog eens. Willems, Depay en Wijnaldum voor 20 gemiddeld? Willems en Wijnaldum gaan de 10 miljoen gemiddeld nog niet redden. Het zijn goede voetballers hoor maar niet zo goed. Ze mogen beiden de veters van bijvoorbeeld Blind nog niet strikken die voor 15 miljoen ging. Voetballers van vergelijkbaar niveau of zelf beter gingen voor aanzienlijk minder naar het buitenland.

En in die redenatie gaat Depay dan een transferrecord zetten, niet alleen voor een transfer uit de Eredivisie maar een algeheel transferrecord. Ook daar geloof ik niet in. Dan gaat Depay het bedrag dat voor Suarez werd betaald omver blazen terwijl hij lang zo goed niet is. En ook daar geloof ik dus niet in.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Eide --
Eide
 Eide - dinsdag 24 maart 2015 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 09:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik zeg je, die 80/90 milljoen kunnen ze met gemakt halen.
En ik zeg dat ze zelfs met eventuele solo CL inkomsten daar nog niet aan gaan komen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 maart 2015 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 09:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Lees dit nou nog eens. Willems, Depay en Wijnaldum voor 20 gemiddeld? Willems en Wijnaldum gaan de 10 miljoen gemiddeld nog niet redden. Het zijn goede voetballers hoor maar niet zo goed. Ze mogen beiden de veters van bijvoorbeeld Blind nog niet strikken die voor 15 miljoen ging. Voetballers van vergelijkbaar niveau of zelf beter gingen voor aanzienlijk minder naar het buitenland.

En in die redenatie gaat Depay dan een transferrecord zetten, niet alleen voor een transfer uit de Eredivisie maar een algeheel transferrecord. Ook daar geloof ik niet in. Dan gaat Depay het bedrag dat voor Suarez werd betaald omver blazen terwijl hij lang zo goed niet is. En ook daar geloof ik dus niet in.
Eriksen en Vertonghen gingen al weg voor 10+ miljoen met een eenjarig contact. Daarbij wordt voor aanvallende spelers zoals Wijnaldum en Depay altijd mee betaald dan voor verdedigende spelers(Blind).
En dat Wijnaldum de veters van Blind nog niet mag strikken is natuurlijk een hele vreemde opmerking.

Southampton betaalde al 15 miljoen voor Tadic. Promes ging voor 12/13 miljoen naar Moskou.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 09:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eriksen en Vertonghen gingen al weg voor 10+ miljoen met een eenjarig contact. Daarbij wordt voor aanvallende spelers zoals Wijnaldum en Depay altijd mee betaald dan voor verdedigende spelers(Blind).
En dat Wijnaldum de veters van Blind nog niet mag strikken is natuurlijk een hele vreemde opmerking.

Southampton betaalde al 15 miljoen voor Tadic. Promes ging voor 12/13 miljoen naar Moskou.
Heb laatst ook echt gelezen 31 miljoen voor Depay naar Man U..
15 voor Willems en 15 voor Wijnaldum is dan echt niet heel raar..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 maart 2015 - 11:44   quote  deeplink  
Maar wat doet het er toe? minimaal 20 en maximaal 60 miljoen voor die spelers.
Niet alles is kunnen ze herinvesteren, zo ruim zitten ze niet in hun was.
Overigens dan nog, kan Ajax daar nog overheen.
Ik zeg met nadruk KAN.

Dat doen ze niet, ik denk eerder dat daar het probleem ligt volgens velen.
Het vreemde aankoopbeleid van onze club.

Daarom hoop ik ook dat ze al goede gesprekken hebben gevoerd en als ze dat nog niet gedaan hebben, dat nog gaan doen.
Je kunt 2 dingen doen, 1 geen spelers kopen en echt met de jeugd doen.
2. of spelers halen die de ploeg versterken.

Vooral NIET DOEN: Spelers halen die niks toevoegen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:11   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/427951/de-tien-mogelijke-vervangers-voor-wijnaldum-bij-psv.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

Kijk zo makkelijk kan het zijn als er een goede speler vertrekt!
Hele lijstje is te slecht voor Ajax, beheersen het spelletje niet(spelers die
we nu hebben gelukkig wel) te duur, willen niet komen ect.
Kan je vertellen als Ajax op dezelde voet verder gaat dat het gat naar Psv alleen maar groter gaat worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 maart 2015 - 12:17   quote  deeplink  
Kijk naar de huidige selectie.

Keeper: Cillissen is een prima keeper. Hoelang denkt dat hij nog houdbaar is en staat zijn opvolger dan klaar wanneer Cilissen vertrekt? Ja, dan is hier geen probleem.

Verdediging: Frank zegt dat er genoeg ervaring is. Maar wie geeft die ervaring en is dat gebundeld met kwaliteit?
Moissander vertrekt en zit de laatste weken op de bank.
Boilissen heeft zijn debuut een half jaar eerder gemaakt dan van rhijn, maar van rhijn heeft 2x zoveel wedstrijden gespeeld. Dat is voor dit seizoen maar 2 en half seizoen die Van rhijn gespeeld heeft in Ajax 1 (77 wedstrijden voor Van rhijn en 30 voor Boilissen).
Viergever is wel 26 en heeft 4 seizoen bij AZ gespeeld, maar AZ is geen Ajax.
Dus Frank waar zit die ervaring, die jij schetst?

Middenveld: Als we Schone als middenvelder beschouwen, dan is hij de meest ervaren man.
Maar daar speelt hij al een seizoen niet meer. Dan hebben we 2 spelers die 3 seizoenen deel uitmaken van de selectie(Klaassen en Serero), maar Serero met 45 wedstrijden en klaassen met 38 is dat natuurlijk niet veel. Schone overigens volle 2 seizoen mee gedraaid maar hoeveel als middenvelder en als aanvaller? Niet veel, niet meer dan die andere 2.

Aanval: Daar kan je kort over zijn. Sigthorsson is de meest ervaren man.
Maar die laat het niet zien dat hij dat is.
En daarna is overigens Fisher met zijn 47 wedstrijden goed bedeeld.

Kortom: Er zit hier helemaal geen ervaring in.
En de spelers die dat wellicht hebben, die laten het niet zien.

Als je 200 wedstrijden voor bijvoorbeeld Utrecht hebt gespeeld dan heb je niet de ervaring die je nodig moet hebben voor Ajax. Want de top is net zo nieuw als voor een jeugdspeler.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 maart 2015 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:11 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/427951/de-tien-mogelijke-vervangers-voor-wijnaldum-bij-psv.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

Kijk zo makkelijk kan het zijn als er een goede speler vertrekt!
Hele lijstje is te slecht voor Ajax, beheersen het spelletje niet(spelers die
we nu hebben gelukkig wel) te duur, willen niet komen ect.
Kan je vertellen als Ajax op dezelde voet verder gaat dat het gat naar Psv alleen maar groter gaat worden.
Alle 10 de spelers, misschien op 1 na Ruiz, is PSV een stap omhoog.
Een stap omhoog betekend dat er een nieuwe wereld voor hun open gaat.
Betekend dat het voor net zo nieuw is als voor een jongeling van de A1, die net zo getalenteerd is als alle spelers in dat rijtje.

Als je een man zoekt met ervaring dan moet de speler op een hoger niveau actief zijn geweest.

Wat psv overigens gaat doen, dat boeit mij niet. Ik kijk wat Ajax gaat doen.
Wat Ajax moet gaan doen, is een ervaren linker centrale verdediger halen.
Een ervaren man die een stoot uit kan delen op het middenveld.
En een ervaren aanvaller, die iets meer creativiteit brengt, aanvallers van nu zijn te voorspelbaar.

Als je dat vervolgens doet, dan boeit het niet wat er in Rotterdam of in Eindhoven gebeurd.
Wij staan dan gewoon weer met die lelijke schaal in onze handen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 maart 2015 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 07:21 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Depay schijnt voor 31 miljoen naan Man u te gaan vd zomer.
Houd het dan even op 60 miljoen voor het gemak. Waar wij lopen te tobben en centenneuken
lees ik net dat Psv voor:

Depay-----Corona
Wijnaldum------- Pröpper wilt halen. Tja komen wij aan met Duarte en Zimling
Leuke vergelijking. Maar Ajax haalt ook gewoon Zivkovic en Singraven.
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 12:11 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/427951/de-tien-mogelijke-vervangers-voor-wijnaldum-bij-psv.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

Kijk zo makkelijk kan het zijn als er een goede speler vertrekt!
Hele lijstje is te slecht voor Ajax, beheersen het spelletje niet(spelers die
we nu hebben gelukkig wel) te duur, willen niet komen ect.
Kan je vertellen als Ajax op dezelde voet verder gaat dat het gat naar Psv alleen maar groter gaat worden.
Ja want voetballend is PSV op het moment al zoveel beter dan Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:48   quote  deeplink  
Ajax heeft zich feitelijk zelf in de vinger gesneden om teveel middelmaat ( of net niet spelers) te kopen. Want je moet er ook weer vanaf. En daar heb ik een slecht gevoel over. Omdat het vasthoudende karakter niet de juiste instelling is om er weer vanaf te komen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 12:50   quote  deeplink  
Wat ik een gemiste kans vind van Ajax is dat ze met meer verstand en inzicht opnieuw kampioen hadden kunnen worden. Dat is en blijft mijn grootste ergernis voor dit seizoen. En dat neem ik Ajax persoonlijk kwalijk doordat het onnodig is geweest!
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 12:54   quote  deeplink  
Een hoop geschreeuw in de ruimte weer. Mar feitelijk zeg je niet zo veel. En het is slechts je mening. Geen feiten.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 maart 2015 - 13:05   quote  deeplink  
Kijk naar PSV, zijn nu zo sterk? Was het onmogelijk geweest om voor Ajax kans te maken op het kampioenschap?
remco k
 remco k - dinsdag 24 maart 2015 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 maart 2015 - 13:05 schreef Bobby1972 het volgende:
Kijk naar PSV, zijn nu zo sterk? Was het onmogelijk geweest om voor Ajax kans te maken op het kampioenschap?
Inderdaad, en een iets betere vorm bij de aanwezige spelers die al tijden uit vorm zijn, twee keer een balletje binnenkant paal en we hadden boven aan gestaan..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0188410