BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - woensdag 25 april 2018 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 15:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat onder Frank de Boer altijd zo. Daar was hij ook heel open in, dat Overmars een speler voorstelde...

Neemt niet weg dat een trainer eindverantwoordelijk is, dus van mij de grootste stem mag hebben.
Ten Hag is Overmars eeuwig dankbaar dat hij trainer van Ajax mag zijn. En alles wat Overmars goed vindt, is natuurlijk ook goed voor Ten Hag. Een nieuwe machts twee-eenheid binnen de slangenkuil;-)
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 15:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Volgens mij ging dat onder Frank de Boer altijd zo. Daar was hij ook heel open in, dat Overmars een speler voorstelde...

Neemt niet weg dat een trainer eindverantwoordelijk is, dus van mij de grootste stem mag hebben.
En dan gaat zoals nu iedere trainer na een paar maanden weg en zit de volgende trainer met een selectie waar hij niet direct achter staat.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 19:25 schreef remco k het volgende:

[..]

En dan gaat zoals nu iedere trainer na een paar maanden weg en zit de volgende trainer met een selectie waar hij niet direct achter staat.
Zo gaat het nu eenmaal in het voetbal. Gebeurd niet alleen hier.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 20:10 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zo gaat het nu eenmaal in het voetbal. Gebeurd niet alleen hier.
Het gebeurt volgens mij 50/50 bij de clubs. Bij Ajax bepaald de trainer nu ook niet voor een groot deel wie er komt.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 21:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gebeurt volgens mij 50/50 bij de clubs. Bij Ajax bepaald de trainer nu ook niet voor een groot deel wie er komt.
Dus gebeurd het vaker. Maar het geeft ook niet trouwens. Ik vind alleen als je een trainer aanstelt, hij volgens zijn filosofie moet kunnen spelen met spelers die daarin thuis horen. Erna is hij immers ook de schandpaal.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 21:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dus gebeurd het vaker. Maar het geeft ook niet trouwens. Ik vind alleen als je een trainer aanstelt, hij volgens zijn filosofie moet kunnen spelen met spelers die daarin thuis horen. Erna is hij immers ook de schandpaal.
Je stelt een trainer aan binnen de filosofie van de club. En natuurlijk moet hij een stem hebben over spelers die komen. Maar geen belangrijke stem dan de technische leiding van de club in mijn beleving.

Bij de grote topclubs is dat vaak anders. Maar die stellen dan ook vaak trainers aan die veel bereikt hebben.

Real en de grootste Engelse clubs hebben amper een eigen identiteit wat speeltijd betreft.

Die spelen onder iedere trainer echt weer anders.

De clubs zoals Ajax kunnen het zich ook gewoon niet veroorloven om een trainer zo belangrijk te maken. Zie Ajax met van basten. En ik weet dat dit een iets andere situatie was. Maar hij bepaalde ook voor een groot deel welke spelers er moesten komen. Dat heeft de club geen goed gedaan.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Je stelt een trainer aan binnen de filosofie van de club. En natuurlijk moet hij een stem hebben over spelers die komen. Maar geen belangrijke stem dan de technische leiding van de club in mijn beleving.

Bij de grote topclubs is dat vaak anders. Maar die stellen dan ook vaak trainers aan die veel bereikt hebben.

Real en de grootste Engelse clubs hebben amper een eigen identiteit wat speeltijd betreft.

Die spelen onder iedere trainer echt weer anders.

De clubs zoals Ajax kunnen het zich ook gewoon niet veroorloven om een trainer zo belangrijk te maken. Zie Ajax met van basten. En ik weet dat dit een iets andere situatie was. Maar hij bepaalde ook voor een groot deel welke spelers er moesten komen. Dat heeft de club geen goed gedaan.
Het is zoals je zegt 50/50. Het gebeurd echt niet alleen maar bij de grote clubs.

Daarbij, als je zegt dat je trainer in de filosofie moet passen en dat ben ik mee eens trouwens, stel je geen Ten Hag aan. Want die had alles behalve dan ook maar 1% DNA van ons.

Selectie niet in balans, dat constateren we al langer, dus dat technische mensen dan de grootste stem hebben, blijk vooralsnog evenmin te werken.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is zoals je zegt 50/50. Het gebeurd echt niet alleen maar bij de grote clubs.

Daarbij, als je zegt dat je trainer in de filosofie moet passen en dat ben ik mee eens trouwens, stel je geen Ten Hag aan. Want die had alles behalve dan ook maar 1% DNA van ons.

Selectie niet in balans, dat constateren we al langer, dus dat technische mensen dan de grootste stem hebben, blijk vooralsnog evenmin te werken.
Ik ben het niet eens dat onze selectie niet in balans is. Ik vind dat wij echt een geweldige selectie hebben. Enige waar gefaald is bij Ajax zijn de back posities. Maar met behoudende backs kan je nog steeds je eigen spel spelen.

Ten hah. Tsjaa.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens dat onze selectie niet in balans is. Ik vind dat wij echt een geweldige selectie hebben. Enige waar gefaald is bij Ajax zijn de back posities. Maar met behoudende backs kan je nog steeds je eigen spel spelen.

Ten hah. Tsjaa.
Ik denk dat wij niet in balans zijn. Zoals al vaker gezegd is onze 6 cruciaal. Die is er niet. Echt een krachtpatser op het middenveld is er ook niet echt, Van de Beek komt nog het dichtste bij. Niemand die een counter eruit kan halen.

En dan ervaring, het is slechts een naam. De juiste ervaring is wat anders. We hebben best een paar ervaren spelers, maar aangezien het grotendeel daarvan zelf zo onzeker als wat is op het mpment, heb je daar ook niks aan.

Daarbij worden belangrijke spelers niet adequaat opgevolgd. Dus de balans is er vind ik niet. Zeker als zoals je zegt je hamert op de eigen filosofie. Daar is een 6 bijvoorbeeld altijd al cruciaal geweest.
remco k
 remco k - woensdag 25 april 2018 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik denk dat wij niet in balans zijn. Zoals al vaker gezegd is onze 6 cruciaal. Die is er niet. Echt een krachtpatser op het middenveld is er ook niet echt, Van de Beek komt nog het dichtste bij. Niemand die een counter eruit kan halen.

En dan ervaring, het is slechts een naam. De juiste ervaring is wat anders. We hebben best een paar ervaren spelers, maar aangezien het grotendeel daarvan zelf zo onzeker als wat is op het mpment, heb je daar ook niks aan.

Daarbij worden belangrijke spelers niet adequaat opgevolgd. Dus de balans is er vind ik niet. Zeker als zoals je zegt je hamert op de eigen filosofie. Daar is een 6 bijvoorbeeld altijd al cruciaal geweest.
Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat Vd beek zich tot zes had moeten laten opleidingen en dat kan nog steeds. Ik denk dat wij geen betere kunnen kopen.

Ik vind dat je dan met Frenkie en zyech ervoor had moeten spelen. Dan ga je echt makkelijker counters eruit halen en zou je veel makkelijker druk op de zestien van de tegenstander kunnen houden.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 april 2018 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 april 2018 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb altijd gezegd dat ik vind dat Vd beek zich tot zes had moeten laten opleidingen en dat kan nog steeds. Ik denk dat wij geen betere kunnen kopen.

Ik vind dat je dan met Frenkie en zyech ervoor had moeten spelen. Dan ga je echt makkelijker counters eruit halen en zou je veel makkelijker druk op de zestien van de tegenstander kunnen houden.
Maar daar is die niet opgeleid en heb je nu niks aan. Los van dat, het gaat over de balans en die is er nu niet.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 26 april 2018 - 15:37   quote  deeplink  
Afgezien van jullie persoonlijke meningen over aankopen die we zouden moeten doen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel aankopen jullie denken dat Ajax daadwerkelijk gaat doen aankomende zomer. Eventueel namen.

Persoonlijk denk ik dat er vier bijkomen.
We hebben al Bandé en Schuurs. Ik dat daar nog een Magallan bijkomt van Boca en een aanvallende middenvelder ter opvolging van Ziyech, ik denk dat dan die Jensen wordt. Meer zie ik er niet bijkomen. Wat denken jullie, realistisch gezien, wat er bij komt. Dus niet wat je wil dat er bij komt.
Loetje
 Loetje - donderdag 26 april 2018 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 april 2018 - 15:37 schreef NatjosFC het volgende:
Afgezien van jullie persoonlijke meningen over aankopen die we zouden moeten doen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel aankopen jullie denken dat Ajax daadwerkelijk gaat doen aankomende zomer. Eventueel namen.

Persoonlijk denk ik dat er vier bijkomen.
We hebben al Bandé en Schuurs. Ik dat daar nog een Magallan bijkomt van Boca en een aanvallende middenvelder ter opvolging van Ziyech, ik denk dat dan die Jensen wordt. Meer zie ik er niet bijkomen. Wat denken jullie, realistisch gezien, wat er bij komt. Dus niet wat je wil dat er bij komt.
Pfoeh, verdediging lijkt compleet, ervan uitgaande dat Viergever vertrekt en Mallagan terug komt.

Schone zou wel eens kunnen vertrekken en ik blijf vinden dat een 6 belangrijk is en ik al langer aangeef dat ik daarvoor graag Leander Dendoncker zou willen zien komen.

Voorin, Bande vind ik echt niks eigenlijk en is geen echte buitenspeler. Neemt niet weg dat hij de vervanger is voor Younes denk ik. Dan blijft het afvragen wat er met Kluivert en Huntelaar gebeurd. Cassierra zou wel eens verhuurd kunnen worden. Mocht daar wat bij moeten, zou ik daar maar wat graag Vincent Janssen weer eens zien.
Ajax30
 Ajax30 - donderdag 26 april 2018 - 18:37   quote  deeplink  
Als opvolging van Ziyech denk ik (Labyad)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 april 2018 - 09:17   quote  deeplink  
Pfffff nu wordt er in de Engelse tabloids gesproken over een mogelijk bod van 51 miljoen op De Ligt van Tottenham. Dat zou betekenen dat ons centrale duo van vorig jaar voor bijna 100 miljoen weggaat. Maar ook de keerzijde dat je dus zelfs een jongen van 18 met al het grote geld uit Engeland waarschijnlijk niet meer kan behouden! Tijd dat clubs en supporters in actie komen tegen het kapotmaken van het voetbal!
p111
 p111 - zondag 29 april 2018 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 april 2018 - 15:37 schreef NatjosFC het volgende:
Afgezien van jullie persoonlijke meningen over aankopen die we zouden moeten doen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel aankopen jullie denken dat Ajax daadwerkelijk gaat doen aankomende zomer. Eventueel namen.

Persoonlijk denk ik dat er vier bijkomen.
We hebben al Bandé en Schuurs. Ik dat daar nog een Magallan bijkomt van Boca en een aanvallende middenvelder ter opvolging van Ziyech, ik denk dat dan die Jensen wordt. Meer zie ik er niet bijkomen. Wat denken jullie, realistisch gezien, wat er bij komt. Dus niet wat je wil dat er bij komt.
Dan missen we nog steeds een goede 6
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 29 april 2018 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 10:41 schreef p111 het volgende:

[..]

Dan missen we nog steeds een goede 6
Ja, dat klopt. Maar ik denk niet dat die wordt aangekocht. Daarom heb ik hem er niet bijgezet. Ik denk dat Eiting het langzamerhand mag overnemen van Schöne.
Wat denk jij dat er wordt aangekocht?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 april 2018 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 10:41 schreef p111 het volgende:

[..]

Dan missen we nog steeds een goede 6
En wie zou die positie het beste kunnen vervullen dan?
hjf
 hjf - zondag 29 april 2018 - 12:29   quote  deeplink  
Ik denk dat we in Perr Schuurs een hele goede aankoop hebben gedaan en verwacht dan ook dat hij het komend seizoen in Ajax 1 zal staan. Daarom ben ik van mening, dat we eerst in de ED en JL moeten kijken wie een echte versterking zou kunnen zijn. Namen met een vraagteken: Bryan Linssen, Mason Mount, Mattijs Branderhorst en Bradley Kuwas. Dit zijn maar voorbeelden. Ze zijn met afstand de beste spelers van hun team, wat niet wil zeggen, dat ze bij ons zullen slagen. Want daar hebben we in het recente verleden genoeg voorbeelden van gehad. Maar daar hebben we ons scoutingsapparaat voor toch? Verder zal je moeten doorselecteren. Wie zijn er niet goed genoeg om onze club naar een hoger niveau te tillen. Echter ik vrees met grote vrezen, dat we weer kwaliteit in gaan leveren: verkoop van Onana, Matthijs de Ligt en Hakim Ziyech. Zal wel weer heel veel geld opleveren, maar daar hebben we geen flikker aan. Ik heb 2 jaar geleden al gekscherend gezegd: op naar de 200 mln op de bank. Het gaat nog gekker worden: op naar een kwart miljard op de bank. Dat betreft hebben we zeker Joodse invloeden/streken binnen de club. Dat zijn altijd de beste handelaren geweest en weten altijd veel vermogen bij elkaar te krijgen. Maar ik blijf altijd mijn club steunen: in goede tijden en slechte tijden. Waarvan akte.
Brandje
 Brandje - zondag 29 april 2018 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 11:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En wie zou die positie het beste kunnen vervullen dan?
Niemand op dit moment want er speelt nu al twee jaar op rij een aanvallende middenvelder op die plek. Matusiwa en Eiting zijn de enige die van nature op die plek spelen. Matusiwa vind ik lastig oordelen nog en Eiting vind ik veel te lief voor die positie dus een nieuwe nummer zes is mijn optiek een absolute must!!
Loetje
 Loetje - zondag 29 april 2018 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 12:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niemand op dit moment want er speelt nu al twee jaar op rij een aanvallende middenvelder op die plek. Matusiwa en Eiting zijn de enige die van nature op die plek spelen. Matusiwa vind ik lastig oordelen nog en Eiting vind ik veel te lief voor die positie dus een nieuwe nummer zes is mijn optiek een absolute must!!
Eens!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 april 2018 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 12:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niemand op dit moment want er speelt nu al twee jaar op rij een aanvallende middenvelder op die plek. Matusiwa en Eiting zijn de enige die van nature op die plek spelen. Matusiwa vind ik lastig oordelen nog en Eiting vind ik veel te lief voor die positie dus een nieuwe nummer zes is mijn optiek een absolute must!!
Zo bedoelde ik de vraag ook eigenlijk niet! ;-)

Ik bedoelde meer wie je graag voor die positie ziet komen?
Brandje
 Brandje - zondag 29 april 2018 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 13:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik de vraag ook eigenlijk niet! ;-)

Ik bedoelde meer wie je graag voor die positie ziet komen?
Busquets of Kroos zijn welkom:) Ik heb geen idee want heb helaas geen scouts in dienst maar ik weet wel dat die plek Ze al bezet is.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 29 april 2018 - 14:02   quote  deeplink  
593059a719.jpg

Zoals verwacht uiteraard.
Brandje
 Brandje - zondag 29 april 2018 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 14:02 schreef Hasjkoph het volgende:
[ afbeelding ]

Zoals verwacht uiteraard.
Kan er niet wakker van liggen.
Eide
 Eide - donderdag 03 mei 2018 - 13:41   quote  deeplink  
Vince Gino Dekker transfervrij naar AZ.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 mei 2018 door Eide --
Loetje
 Loetje - donderdag 03 mei 2018 - 14:00   quote  deeplink  
Leek vorig jaar toch een talent die in ieder geval het eerste zou gaan halen in ieder geval. Sinds zijn blessure is het helemaal niks meer geworden.

Weet iemand hoe ver Cerny in zijn herstel zit?
p111
 p111 - donderdag 03 mei 2018 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 april 2018 - 11:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar ik denk niet dat die wordt aangekocht. Daarom heb ik hem er niet bijgezet. Ik denk dat Eiting het langzamerhand mag overnemen van Schöne.
Wat denk jij dat er wordt aangekocht?
Ik ben een fan van Eiting maar ik weet niet of hij ook die hardheid heeft die een zes ook moet hebben.
remco k
 remco k - donderdag 03 mei 2018 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2018 - 14:00 schreef Loetje het volgende:
Leek vorig jaar toch een talent die in ieder geval het eerste zou gaan halen in ieder geval. Sinds zijn blessure is het helemaal niks meer geworden.

Weet iemand hoe ver Cerny in zijn herstel zit?
Geen idee. Las begin april dat ie bij een wedstrijd van Genk aan het kijken was.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 04 mei 2018 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 april 2018 - 19:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nog 3 weken eerder dan normaal als het goed is. Voorheen was het 3e voorronde. De eerste 2 voorrondes zijn om de week en dan zit er geloof ik 2 weken tussen.
Gelukkig spelen we niet op het WK, kan iedereen eerder vakantie nemen en zijn we op en top er klaar voor ;-)

Zonder Schone spelen is geen probleem en Dolberg kan dan wedstrijd ritme opdoen op het WK, Ziyech is er toch al niet meer, dus hoppa knallen maar!!
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 04 mei 2018 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2018 - 14:23 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gelukkig spelen we niet op het WK, kan iedereen eerder vakantie nemen en zijn we op en top er klaar voor ;-)

Zonder Schone spelen is geen probleem en Dolberg kan dan wedstrijd ritme opdoen op het WK, Ziyech is er toch al niet meer, dus hoppa knallen maar!!
En Tagliafico?
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 04 mei 2018 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2018 - 14:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

En Tagliafico?
Ohja, maar die is nog niet geseleteerd ;-)
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 04 mei 2018 - 16:05   quote  deeplink  
Yaya Toure gaat weg bij Man C. Contract wordt niet verlengd.
Zou een geweldige stunt zijn zeg van Ajax om die gast binnen te slepen
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 04 mei 2018 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 mei 2018 - 16:05 schreef Jaccio het volgende:
Yaya Toure gaat weg bij Man C. Contract wordt niet verlengd.
Zou een geweldige stunt zijn zeg van Ajax om die gast binnen te slepen
Ja en Wenger als Coach binnenharken :)
Brandje
 Brandje - vrijdag 04 mei 2018 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 mei 2018 - 14:00 schreef p111 het volgende:

[..]

Ik ben een fan van Eiting maar ik weet niet of hij ook die hardheid heeft die een zes ook moet hebben.
Ik vind Eiting echt een jeugdproduct van de laatste jaren. Kan aardig tot goed voetballen maar heeft geen weerstand. Kijk zoals in de jeugd van Ajax, die vaak superieur zijn, kan je best met een type Eiting op zes spelen maar Europees en sommige wedstrijden in de ED komt ie hardheid, pure snelheid en handelingssnelheid te kort.
Eide
 Eide - zaterdag 05 mei 2018 - 22:32   quote  deeplink  
'Younes bereikt persoonlijk akkoord: Napoli legt zich bij transfer neer'

Amin Younes heeft een persoonlijk akkoord bereikt met VfL Wolfsburg, meldt Sport1 in Duitsland. De Duitse aanvaller van Ajax kan een vierjarige verbintenis signeren bij Die Wölfe. Er moet echter nog wel een akkoord bereikt worden met SSC Napoli.

Omdat Younes in januari getekend heeft bij Napoli, staat de Ajacied vanaf 1 juli officieel onder contract in Italië. Dat de vleugelspeler nooit het shirt van de Serie A-club gaat dragen, lijkt vast te staan. Younes kan naar Wolfsburg, dat wel een transfersom over moet maken naar Napoli. De club heeft zich erbij neergelegd dat Younes nooit het Napoli-shirt zal dragen en wacht rustig af welk transferbedrag er ontvangen kan worden.

Younes tekende afgelopen januari in Italië, maar keerde ineens terug naar Amsterdam. Naar eigen zeggen vanwege zijn zieke opa, maar De Telegraaf schreef onlangs dat Younes geschrokken was van de Italiaanse maffia en pas laat te horen kreeg dat hij al zijn portretrechten af moest staan.

Napoli-voorzitter Aurelio De Laurentiis wil in gesprek met Il Mattino niet op de zaken vooruitlopen. "Ik weet het niet. Als ik op dat moment in Castel Volturno (Italiaanse gemeente in provincie Caserta, red.) was, dan zou Younes nooit zijn vertrokken. Ik belde hem op om hem te stoppen en hij begon ineens te vertellen over z'n opa dit, z'n opa dat."

Áls Younes naar Wolfsburg vertrekt, is het afwachten op welk niveau hij volgend seizoen speelt. De Duitse club vecht tegen degradatie en moet zich op de laatste speeldag in de Bundesliga zien vrij te spelen. Wolfburg staat 16e met 30 punten. Nummer 17 Hamburger SV heeft twee punten minder. De 16e plek geeft recht op een nacompetitie.

Bron
Eide
 Eide - zaterdag 05 mei 2018 - 22:36   quote  deeplink  
'Bayern rekent op vertrek van wereldkampioen en gaat vól voor Ajax-revelatie'

Mocht Jerome Boateng komende zomer vertrekken bij Bayern München, dan zet de kampioen van Duitsland vól in op de komst van Matthijs de Ligt. Met dat nieuws pakt BILD zaterdag groot uit.

De 29-jarige Boateng zinspeelde zélf onlangs op een afscheid. De international gaf in gesprek met magazine Socrates aan dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Grote clubs uit Italië en Engeland hebben zich inmiddels gemeld bij het management van de routinier, weet boulevardkrant BILD. Bayern is sowieso niet gediend van de teksten van Boateng. Ook daarom is een vertrek waarschijnlijk.

Wie in München de opvolger moet worden van de wereldkampioen, is volgens BILD al bekend. De achttienjarige De Ligt prijkt bovenaan het verlanglijstje van Der Rekordmeister.

De piepjonge Ajacied heeft een sterk seizoen achter de rug in Amsterdam. De Ligt werkte zich op tot onbetwiste basisspeler en kreeg bij afwezigheid van Joël Veltman zelfs de aanvoerdersband om zijn arm geschoven. De Ligt, die een contract heeft tot medio 2021, werd de afgelopen maanden ook gelinkt aan onder meer FC Barcelona, Manchester City en Tottenham Hotspur.

Bron

Bild zegt dat de marktwaarde van De Ligt rond de 25 miljoen is maar dat een eventuele transfersom waarschijnlijk fors hoger zal zijn door de doorlooptijd van het contract en het potentieel van Matthijs.
p111
 p111 - zondag 06 mei 2018 - 00:43   quote  deeplink  
als van Dijk 90 mil waard is,dan kunnen wij 100 vragen.
Brandje
 Brandje - zondag 06 mei 2018 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 mei 2018 - 00:43 schreef p111 het volgende:
als van Dijk 90 mil waard is,dan kunnen wij 100 vragen.
Het mag algemeen bekend zijn dat Engelse club elkaar onderling veel meer betalen dan wanneer ze een speler van buiten het eiland halen.
Als Ajax 60 tot 65 miljoen eruit weet te slepen dan doen ze het prima.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 06 mei 2018 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 mei 2018 - 00:43 schreef p111 het volgende:
als van Dijk 90 mil waard is,dan kunnen wij 100 vragen.
Hou eens op man. Van Dijk heeft zich al lang en breed bewezen in de Engelse competitie.
Eide
 Eide - maandag 07 mei 2018 - 05:07   quote  deeplink  
Tadic beoogde opvolger Ziyech bij Ajax

Ajax werkt in het grootste geheim aan een sensationele transfer.

Dusan Tadic (29) moet op het Amsterdamse middenveld de opvolger worden van Hakim Ziyech, die heeft uitgesproken te willen vertrekken.

De poging om de oud-speler van FC Groningen en FC Twente in te lijven, geeft de torenhoge ambities om een topselectie neer te zetten weer, maar lijkt alleen mogelijk als Southampton degradeert.

The Saints staan met nog twee competitiewedstrijden te spelen alleen op doelsaldo nog boven de degradatiestreep in de Premier League.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - maandag 07 mei 2018 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 mei 2018 - 05:07 schreef Eide het volgende:
Tadic beoogde opvolger Ziyech bij Ajax

Ajax werkt in het grootste geheim aan een sensationele transfer.

Dusan Tadic (29) moet op het Amsterdamse middenveld de opvolger worden van Hakim Ziyech, die heeft uitgesproken te willen vertrekken.

De poging om de oud-speler van FC Groningen en FC Twente in te lijven, geeft de torenhoge ambities om een topselectie neer te zetten weer, maar lijkt alleen mogelijk als Southampton degradeert.

The Saints staan met nog twee competitiewedstrijden te spelen alleen op doelsaldo nog boven de degradatiestreep in de Premier League.

Bron
Prima speler kan eventueel ook vanaf links mocht Kluivert vertrekken.
Zal wel duur zijn qua loon en aankoop..
Eide
 Eide - maandag 07 mei 2018 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 mei 2018 - 07:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima speler kan eventueel ook vanaf links mocht Kluivert vertrekken.
Zal wel duur zijn qua loon en aankoop..
Het contract van Tadic loopt af in 2020. Belangrijker, Ajax heeft geld zat. Dit initiatief toont in ieder geval (alweer) dat Ajax echt anders naar de wereld kijkt dan de afgelopen jaren.
Eide
 Eide - maandag 07 mei 2018 - 07:58   quote  deeplink  
'Ajax gaat voor Southampton-aanvaller Tadic als opvolger Ziyech'

Ajax gaat een serieuze poging doen Dusan Tadic deze zomer over te nemen van Southampton. De Amsterdammers willen de aanvallende middenvelder als opvolger van Hakim Ziyech, die heeft aangegeven te willen vertrekken.

Dat meldt De Telegraaf maandag. De poging van Ajax lijkt alleen reëel als Southampton, dat zeventiende staat in de Premier League, degradeert. De club uit het zuiden van Engeland heeft met nog twee wedstrijden te gaan evenveel punten als nummer achttien Swansea City en twee punten meer dan nummer negentien West Bromwich Albion.

Dinsdag staat de degradatiekraker tussen Southampton en Swansea op het programma, waarna de 'Saints' het seizoen afsluiten tegen kampioen Manchester City. De nummer achttien, negentien en twintig degraderen naar het Championship.

Ajax zal sowieso een transfersom moeten betalen voor de 29-jarige Servisch international, want zijn contract bij Southampton loopt nog tot medio 2020.

Zes goals
Tadic is bekend met de Nederlandse competitie. Hij speelde van 2010 tot 2012 voor FC Groningen en daarna twee jaar voor FC Twente, dat hem voor 14 miljoen euro aan Southampton verkocht. Dit seizoen kwam Tadic 34 competitiewedstrijden voor Southampton in actie en daarin scoorde hij zes keer.

Hoogstwaarschijnlijk zal Tadic, die ook als vleugelspeler uit de voeten kan, komende zomer ook gaan spelen op het WK. Servië is in Rusland ingedeeld in goep E met Brazilië, Zwitserland en Costa Rica.

Als het tot een transfer komt is Tadic de derde zomerse versterking voor Ajax, dat Fortuna Sittard-aanvoerder Perr Schuurs en KV Mechelen-aanvaller Hassane Bandé al vastlegde.

Daartegenover staat dat de kans groot is dat Justin Kluivert, die nog één jaar onder contract staat in de ArenA, vertrekt. Algemeen directeur Edwin van der Sar zei zondagavond in het Ziggo Sport-programma Rondo dat Kluiverts zaakwaarnemer Mino Raiola de 19-jarige aanvaller "richting de uitgang duwt".

Voor de vertrekwens van Ziyech heeft Ajax meer begrip omdat de 25-jarige middenvelder, die tot 2021 vastligt, volgens Van der Sar de leeftijd heeft voor een volgende stap. De directeur gaf verder aan dat Ajax er alles aan zal doen om Matthijs de Ligt te behouden, ondanks vermeende interesse van enkele internationale topclubs.

Bron
Eide
 Eide - maandag 07 mei 2018 - 08:26   quote  deeplink  
'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

Ajax-spits Mateo Cassierra lijkt een jaartje buiten Amsterdam te gaan rijpen. Volgens De Telegraaf is FC Groningen serieus van plan om de 21-jarige Colombiaan gedurende een seizoen te huren van de Amsterdammers.

Cassierra heeft zijn tweede seizoen in de hoofdstad achter de rug, sinds hij voor 5,5 miljoen overkwam van Deportivo Cali. Een vaste waarde in de hoofdmacht is hij echter nog niet geworden: de Colombiaan heeft tot dusverre drie Eredivisie-doelpunten aangetekend, tegenover 29 competitietreffers namens Jong Ajax. Cassierra liet onlangs al weten dat hij overweegt om Ajax te verlaten wanneer hij opnieuw geen kans zou krijgen in het eerste elftal.

Wanneer de Jong Ajax-topscorer daadwerkelijk naar Groningen verhuist, komt hij waarschijnlijk één oude bekende tegen. Deyovaisio Zeefuik wordt al sinds de winterstop van Ajax gehuurd en gaat zichzelf vermoedelijk op permanente basis verbinden aan de nummer 12 van de Eredivisie.

Bron
Jaccio
 Jaccio - maandag 07 mei 2018 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 mei 2018 - 07:58 schreef Eide het volgende:
'Ajax gaat voor Southampton-aanvaller Tadic als opvolger Ziyech'

Ajax gaat een serieuze poging doen Dusan Tadic deze zomer over te nemen van Southampton. De Amsterdammers willen de aanvallende middenvelder als opvolger van Hakim Ziyech, die heeft aangegeven te willen vertrekken.

Dat meldt De Telegraaf maandag. De poging van Ajax lijkt alleen reëel als Southampton, dat zeventiende staat in de Premier League, degradeert. De club uit het zuiden van Engeland heeft met nog twee wedstrijden te gaan evenveel punten als nummer achttien Swansea City en twee punten meer dan nummer negentien West Bromwich Albion.

Dinsdag staat de degradatiekraker tussen Southampton en Swansea op het programma, waarna de 'Saints' het seizoen afsluiten tegen kampioen Manchester City. De nummer achttien, negentien en twintig degraderen naar het Championship.

Ajax zal sowieso een transfersom moeten betalen voor de 29-jarige Servisch international, want zijn contract bij Southampton loopt nog tot medio 2020.

Zes goals
Tadic is bekend met de Nederlandse competitie. Hij speelde van 2010 tot 2012 voor FC Groningen en daarna twee jaar voor FC Twente, dat hem voor 14 miljoen euro aan Southampton verkocht. Dit seizoen kwam Tadic 34 competitiewedstrijden voor Southampton in actie en daarin scoorde hij zes keer.

Hoogstwaarschijnlijk zal Tadic, die ook als vleugelspeler uit de voeten kan, komende zomer ook gaan spelen op het WK. Servië is in Rusland ingedeeld in goep E met Brazilië, Zwitserland en Costa Rica.

Als het tot een transfer komt is Tadic de derde zomerse versterking voor Ajax, dat Fortuna Sittard-aanvoerder Perr Schuurs en KV Mechelen-aanvaller Hassane Bandé al vastlegde.

Daartegenover staat dat de kans groot is dat Justin Kluivert, die nog één jaar onder contract staat in de ArenA, vertrekt. Algemeen directeur Edwin van der Sar zei zondagavond in het Ziggo Sport-programma Rondo dat Kluiverts zaakwaarnemer Mino Raiola de 19-jarige aanvaller "richting de uitgang duwt".

Voor de vertrekwens van Ziyech heeft Ajax meer begrip omdat de 25-jarige middenvelder, die tot 2021 vastligt, volgens Van der Sar de leeftijd heeft voor een volgende stap. De directeur gaf verder aan dat Ajax er alles aan zal doen om Matthijs de Ligt te behouden, ondanks vermeende interesse van enkele internationale topclubs.

Bron
Lijkt mij moeilijk haalbaar, maar we zullen zien. Zou het wel een goede aankoop vinden.
Denk eigenlijk dat het eerder een signaal naar Kluivert is dan dat hij serieus in beeld is, maar nogmaals, ik zou zijn komst toejuichen.
hjf
 hjf - maandag 07 mei 2018 - 08:41   quote  deeplink  
Het gaat in ieder geval een hete zomer worden op transfergebied. Ik weet dat er onder ons Tadic-fans zijn. Ik was er ook zo 1. Heb echter de afgelopen jaren hem niet meer gevolgd. Maar Vfb Stuttgart en Southampton zijn niet echt geweldige clubs om op je palmares te hebben.
Jaccio
 Jaccio - maandag 07 mei 2018 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 mei 2018 - 08:26 schreef Eide het volgende:
'FC Groningen wil weer huurdeal sluiten met Ajax: Cassierra op nominatie'

Ajax-spits Mateo Cassierra lijkt een jaartje buiten Amsterdam te gaan rijpen. Volgens De Telegraaf is FC Groningen serieus van plan om de 21-jarige Colombiaan gedurende een seizoen te huren van de Amsterdammers.

Cassierra heeft zijn tweede seizoen in de hoofdstad achter de rug, sinds hij voor 5,5 miljoen overkwam van Deportivo Cali. Een vaste waarde in de hoofdmacht is hij echter nog niet geworden: de Colombiaan heeft tot dusverre drie Eredivisie-doelpunten aangetekend, tegenover 29 competitietreffers namens Jong Ajax. Cassierra liet onlangs al weten dat hij overweegt om Ajax te verlaten wanneer hij opnieuw geen kans zou krijgen in het eerste elftal.

Wanneer de Jong Ajax-topscorer daadwerkelijk naar Groningen verhuist, komt hij waarschijnlijk één oude bekende tegen. Deyovaisio Zeefuik wordt al sinds de winterstop van Ajax gehuurd en gaat zichzelf vermoedelijk op permanente basis verbinden aan de nummer 12 van de Eredivisie.

Bron
Ik hoop het voor Mateo dat dit doorgaat en gewoon elke week speelt in de ED
p111
 p111 - maandag 07 mei 2018 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 mei 2018 - 10:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hou eens op man. Van Dijk heeft zich al lang en breed bewezen in de Engelse competitie.
Zo wat !! v/d Ligt is gewoon minimaal gelijkwaardig zo niet beter dus zo gek is dat niet.
Eide
 Eide - maandag 07 mei 2018 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 mei 2018 - 08:45 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik hoop het voor Mateo dat dit doorgaat en gewoon elke week speelt in de ED
Eens. Dolberg en KJH blijven nog. Sierhuis klopt bij Jong aan de deur. Het beste voor Mateo is een jaar Eredivisie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.2312519