BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 september 2018 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2018 - 18:39 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je kan geen geen spelers gaan halen omdat je met blessures zit. Dan zou huren een optie zijn. Kijk eens naar psv. Die wilden Ramselaar verkopen dat lukte niet. Halen Thomas die ernstig geblesseerd raakte en halen dan ook nog eens Guttierrez. Paniekvoetbal ga je dan krijgen en dus een overvolle selectie
Tja zo had ik dat nog niet gezien bij PSV. Ik denk dat ze toch een beetje geschrokken waren van de aankopen van Ajax. Zou leuk zijn als ze dan ook nog eens de aankomende wedstrijden veel punten gaan verspelen. Heerlijk nog meer paniek in de tent.
Ben heel nieuwsgierig hoe het ervoor staat in de winterstop
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 11:14   quote  deeplink  
Ach ja..

Wij hebben blessures in de voorste linie, en dan hoor je hier dat Ajax daar spelers voor moet gaan aantrekken.
PSv heeft diezelfde blessures en trekt daar wel spelers voor aan, en dan hebben ze ineens paniek?

Ik denk dat beide clubs bewust gekozen hebben voor hetgeen ze gedaan hebben, ajax vertrouwt op de terugkomende spelers en vind het blijkbaar zonde om nog meer spelers aan te trekken.

PSv vertrouwt niet volledig op de terugkerende spelers en wenden een deel van de 40 miljoen aan om dat op te vangen.

Of het een beter is dan het andere? Geen idee eigenlijk..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 september 2018 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 11:14 schreef remco k het volgende:
Ach ja..

Wij hebben blessures in de voorste linie, en dan hoor je hier dat Ajax daar spelers voor moet gaan aantrekken.
PSv heeft diezelfde blessures en trekt daar wel spelers voor aan, en dan hebben ze ineens paniek?

Ik denk dat beide clubs bewust gekozen hebben voor hetgeen ze gedaan hebben, ajax vertrouwt op de terugkomende spelers en vind het blijkbaar zonde om nog meer spelers aan te trekken.

PSv vertrouwt niet volledig op de terugkerende spelers en wenden een deel van de 40 miljoen aan om dat op te vangen.

Of het een beter is dan het andere? Geen idee eigenlijk..
Tja, het is ook een signaal aan je spelersgroep en de jeugd. PSV was altijd een echte koopclub en dat bewijzen ze maar weer. Bepaalde spelers zullen niet blij zijn met de nieuwe aankoop en dat brengt weer onrust met zich mee. Heerlijk, ik ga er popcorn bij halen
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 12:02 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja, het is ook een signaal aan je spelersgroep en de jeugd. PSV was altijd een echte koopclub en dat bewijzen ze maar weer. Bepaalde spelers zullen niet blij zijn met de nieuwe aankoop en dat brengt weer onrust met zich mee. Heerlijk, ik ga er popcorn bij halen
Maar ze doen dat dus altijd, en de laatste 20 jaar presteren ze gewoon beter dan dat wij dat doen.

Ik begrijp de euforie over zon beslissing echt niet.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 september 2018 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 12:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar ze doen dat dus altijd, en de laatste 20 jaar presteren ze gewoon beter dan dat wij dat doen.

Ik begrijp de euforie over zon beslissing echt niet.
Klopt, ze gaven sneller geld uit dan Ajax dat deed de afgelopen 20 jaar en waren slagvaardiger haalde vaak Zuid-Amerikanen. PSV heeft nu gewoon een hele sterke selectie en zou eigenlijk gewoon kampioen moeten worden. Maar ik zie Financieel wel een groot gat ontstaan met Ajax ook gezien de spelerspotentie bij PSV, daar gaan ze niet veel geld mee ophalen.
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 12:49 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Klopt, ze gaven sneller geld uit dan Ajax dat deed de afgelopen 20 jaar en waren slagvaardiger haalde vaak Zuid-Amerikanen. PSV heeft nu gewoon een hele sterke selectie en zou eigenlijk gewoon kampioen moeten worden. Maar ik zie Financieel wel een groot gat ontstaan met Ajax ook gezien de spelerspotentie bij PSV, daar gaan ze niet veel geld mee ophalen.
Ook daar niet mee eens..

Bergwijn gaat steeds beter spelen, Hendrikx vind ik echt een potentiele topspeler, Lozano gaat voor veel geld weg, Malen is een groot talent en zo lopen er echt nog wel een paar die veel op kunnen leveren.

Maar goed, dat financiele verschil was er de afgelopen 4 jaar ook, en daar hebben we helemaal niets van gemerkt..
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 06 september 2018 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 13:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook daar niet mee eens..

Bergwijn gaat steeds beter spelen, Hendrikx vind ik echt een potentiele topspeler, Lozano gaat voor veel geld weg, Malen is een groot talent en zo lopen er echt nog wel een paar die veel op kunnen leveren.

Maar goed, dat financiele verschil was er de afgelopen 4 jaar ook, en daar hebben we helemaal niets van gemerkt..
Bergwijn is te dik, Hendrikx is echt geen top speler, een leuke stofzuiger, maar let op hoe hij nat gaat in de CL. Ik vind hem echt heel matig. Lozano is een top speler dat geef ik toe, Malen is een talent maar PSV is goed om talenten geen kans te geven en dus zal deze kaars ook uitgaan.

Het verschil wordt steeds groter en het gaat een keer de andere kant opvallen. Ajax was elke keer minder, omdat ze steeds een nieuw team moesten smeden en heel eerlijk vorig jaar te ik niet mee, en die laatste wedstrijd van de Boer had het kwartje de andere kant op kunnen vallen. Dus zo goped zijn ze niet alleen ze hebben vaak 1 goal meer gemaakt dan Ajax en daardoor alsnog de schaal gekregen.
Loetje
 Loetje - donderdag 06 september 2018 - 17:55   quote  deeplink  
Wtf man! Bergwijn heeft een breed postuur maar is absoluut niet dik. Wordt beter en beter. Hendrix is uniek op zijn positie want die stofzuigers hebben we niet meer. Lozano is geniaal en minimaal gelijkwaardig aan Neres. PSV en Ajax doen kwalitatief amper wat onder voor elkaar.

Zoet - Onana is gelijk. En als ik moet kiezen ga ik voor Zoet.
Dumfries - Mazraoui is gelijk. Beiden potentie en beiden nog alles te bewijzen.
Viergever - De Ligt is De Ligt.
Schwaab - Blind is Blind.
Angelina - Tagliafico is Nico. Toch is Angelino echt goed.
Schone of Hendrix is Hendrix
Rigo of De Jong is De Jong.
Pereiro of Tadic scheelt ook amper wat. Hou ik op gelijk.
Bergwijn of Ziyech zeg ik Ziyech, toch heeft Bergwijn op het moment ook een gigantisch rendement.
De Jong of Huntelaar ga ik 100% voor De Jong. Scoort niet veel maar laat de ploeg veel beter spelen.
En Lozano en Neres is gelijk.

Het scheelt verdomd weinig. Hooguit achterin wat. Al is PSV daar aanvallend beter vind ik. Wij defensief, mits de concentratie er is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 september 2018 door Loetje --
remco k
 remco k - donderdag 06 september 2018 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 17:55 schreef Loetje het volgende:
Wtf man! Bergwijn heeft een breed postuur maar is absoluut niet dik. Wordt beter en beter. Hendrix is uniek op zijn positie want die stofzuigers hebben we niet meer. Lozano is geniaal en minimaal gelijkwaardig aan Neres. PSV en Ajax doen kwalitatief amper wat onder voor elkaar.

Zoet - Onana is gelijk. En als ik moet kiezen ga ik voor Zoet.
Dumfries - Mazraoui is gelijk. Beiden potentie en beiden nog alles te bewijzen.
Viergever - De Ligt is De Ligt.
Schwaab - Blind is Blind.
Angelina - Tagliafico is Nico. Toch is Angelino echt goed.
Schone of Hendrix is Hendrix
Rigo of De Jong is De Jong.
Pereiro of Tadic scheelt ook amper wat. Hou ik op gelijk.
Bergwijn of Ziyech zeg ik Ziyech, toch heeft Bergwijn op het moment ook een gigantisch rendement.
De Jong of Huntelaar ga ik 100% voor De Jong. Scoort niet veel maar laat de ploeg veel beter spelen.
En Lozano en Neres is gelijk.

Het scheelt verdomd weinig. Hooguit achterin wat. Al is PSV daar aanvallend beter vind ik. Wij defensief, mits de concentratie er is
Op Tadic na eens. Tadic vind ik echt een hele klap beter dan Pereiro. Is in het spel beter en meer betrokken en is nu al bepalender geweest. Pereiro is een mooi talent met potentie. Dat wel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 06 september 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 17:55 schreef Loetje het volgende:
Wtf man! Bergwijn heeft een breed postuur maar is absoluut niet dik. Wordt beter en beter. Hendrix is uniek op zijn positie want die stofzuigers hebben we niet meer. Lozano is geniaal en minimaal gelijkwaardig aan Neres. PSV en Ajax doen kwalitatief amper wat onder voor elkaar.

Zoet - Onana is gelijk. En als ik moet kiezen ga ik voor Zoet.
Dumfries - Mazraoui is gelijk. Beiden potentie en beiden nog alles te bewijzen.
Viergever - De Ligt is De Ligt.
Schwaab - Blind is Blind.
Angelina - Tagliafico is Nico. Toch is Angelino echt goed.
Schone of Hendrix is Hendrix
Rigo of De Jong is De Jong.
Pereiro of Tadic scheelt ook amper wat. Hou ik op gelijk.
Bergwijn of Ziyech zeg ik Ziyech, toch heeft Bergwijn op het moment ook een gigantisch rendement.
De Jong of Huntelaar ga ik 100% voor De Jong. Scoort niet veel maar laat de ploeg veel beter spelen.
En Lozano en Neres is gelijk.

Het scheelt verdomd weinig. Hooguit achterin wat. Al is PSV daar aanvallend beter vind ik. Wij defensief, mits de concentratie er is
Hehehe dit vind ik altijd grappig, die vergelijkingingen tussen spelers.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 20:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Op Tadic na eens. Tadic vind ik echt een hele klap beter dan Pereiro. Is in het spel beter en meer betrokken en is nu al bepalender geweest. Pereiro is een mooi talent met potentie. Dat wel.
Nouja dan zitten we daar iets van elkaar af denk ik. Pereiro laat het niet structureel zien, maar hoe makkelijk die kan ballen en dat wordt enkel beter. Tadic heb ik bijvoorbeeld ook al 3 wedstrijden gezien waarin die totaal afwezig was. Daarom gelijk. Pereiro is ook alles of niets.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 00:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 21:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehe dit vind ik altijd grappig, die vergelijkingingen tussen spelers.
Ik vind dit soort opmerkingen altijd heerlijk. Ghehehehe
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 september 2018 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 00:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind dit soort opmerkingen altijd heerlijk. Ghehehehe
Hehehehe en ik vind dit soort opmerkingen weer grappig!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 07 september 2018 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 september 2018 - 09:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat lijkt mij uitgesloten, aangezien Tadic 3.6 mio verdiende in Southampton en er naar eigen zeggen wel op achteruit is gegaan. Ergens tussen de 2 en 3 miljoen lijkt een stuk realistischer gezien de getallen die we kennen en uitspraken van verschillende personen.
ik verwacht ook dat hij er op achteruit is gegaan qua salaris.
Ik denk namelijk dat hij in de boeken staat dat hij 2 miljoen verdient.

Alleen heb je de deal tussen zijn oude club en Ajax. Clausule in zijn oude contract was 17,6 miljoen.
11,6 betaald, omdat Ajax het deel aan Tadic zelf overmaakt en dus op de bedrag van de clausule komt. Dit om geld te besparen met andere deals (Twente). Maar het bedrag wat Ajax aan Tadic overmaakt is ongeveer 6 miljoen. Lijkt mij niet dat Ajax dat in 1x overmaakt aan Tadic(belasting technisch niet handig). En dus mogelijk maandelijks afdracht naar de rekening van Tadic.

Ik denk dat de media tekengeld en salaris samenvoegt

Was zijn contract duur niet 3 jaar? Dat zou betekenen dat afdracht van tekengeld elk jaar 2 miljoen is. plus de salaris van 2 mil dan kom je op 4 mil. Maar de vraag is of tekengeld 1x betaald is of maandelijks afdracht is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - vrijdag 07 september 2018 - 10:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 10:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik verwacht ook dat hij er op achteruit is gegaan qua salaris.
Ik denk namelijk dat hij in de boeken staat dat hij 2 miljoen verdient.

Alleen heb je de deal tussen zijn oude club en Ajax. Clausule in zijn oude contract was 17,6 miljoen.
11,6 betaald, omdat Ajax het deel aan Tadic zelf overmaakt en dus op de bedrag van de clausule komt. Dit om geld te besparen met andere deals (Twente). Maar het bedrag wat Ajax aan Tadic overmaakt is ongeveer 6 miljoen. Lijkt mij niet dat Ajax dat in 1x overmaakt aan Tadic(belasting technisch niet handig). En dus mogelijk maandelijks afdracht naar de rekening van Tadic.

Ik denk dat de media tekengeld en salaris samenvoegt

Was zijn contract duur niet 3 jaar? Dat zou betekenen dat afdracht van tekengeld elk jaar 2 miljoen is. plus de salaris van 2 mil dan kom je op 4 mil. Maar de vraag is of tekengeld 1x betaald is of maandelijks afdracht is.
Ik denk persoonlijk dat Blind en Tadic ergens rond de 2.5 mio bruto ex bonussen verdienen. We weten dat Ajax een bruto plafond van ongeveer 1.5 mio hanteerde maar vooral met bonussen het salaris fors aantrekkelijker maakt. Dat geldt overigens ook voor de salarissen van de directie. 2.5 mio is gigantisch voor Nederlandse begrippen en met bonussen erbij kom je erg snel aan EPL-achtige bedragen.

Ook Blind het enorm ingeleverd trouwens, want die verdiende een ton per week in Manchester. Die heeft dus ongeveer de helft ingeleverd. Niet dat hij nu plotseling iets aan z'n lifestyle moet doen. Met die geschatte 50k in de week kan je ook aardig rondkomen...

Ik denk niet dat de tekenpremie van Tadic als salaris in de boeken staat. Ik denk dat deze als eenmalige kostenpost als onderdeel van de transfer in de boeken staat. Ik kan dat overigens op geen enkele manier onderbouwen, maar ik denk dat Ajax boekhoudkundig wil voorkomen dat het salarishuis uit de pan groeit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 september 2018 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 07 september 2018 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 10:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat Blind en Tadic ergens rond de 2.5 mio bruto ex bonussen verdienen. We weten dat Ajax een bruto plafond van ongeveer 1.5 mio hanteerde maar vooral met bonussen het salaris fors aantrekkelijker maakt. Dat geldt overigens ook voor de salarissen van de directie. 2.5 mio is gigantisch voor Nederlandse begrippen en met bonussen erbij kom je erg snel aan EPL-achtige bedragen.

Ook Blind het enorm ingeleverd trouwens, want die verdiende een ton per week in Manchester. Die heeft dus ongeveer de helft ingeleverd. Niet dat hij nu plotseling iets aan z'n lifestyle moet doen. Met die geschatte 50k in de week kan je ook aardig rondkomen...

Ik denk niet dat de tekenpremie van Tadic als salaris in de boeken staat. Ik denk dat deze als eenmalige kostenpost als onderdeel van de transfer in de boeken staat. Ik kan dat overigens op geen enkele manier onderbouwen, maar ik denk dat Ajax boekhoudkundig wil voorkomen dat het salarishuis uit de pan groeit.
Ik denk ook niet dat tekenpremie van Tadic als salaris in de boeken staat. Maar ik denk ook niet dat Tadic in 1x al zijn tekengeld van Ajax heeft gekregen. Wat denk jij?

Overigens denk ik dat Blind sowieso geld moest inleveren want ik denk dat geen enkele club het salaris van Blind wilde betalen, in europa tenminste.
Maar met ieder salaris van een Ajacied zou ik al blij zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 september 2018 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - vrijdag 07 september 2018 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 10:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat tekenpremie van Tadic als salaris in de boeken staat. Maar ik denk ook niet dat Tadic in 1x al zijn tekengeld van Ajax heeft gekregen. Wat denk jij?
Geen idee. Er zal vast een fiscale jurist bij Ajax rondlopen die de meest gunstige legale variant heeft verzonnen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 07 september 2018 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 september 2018 - 17:55 schreef Loetje het volgende:
Wtf man! Bergwijn heeft een breed postuur maar is absoluut niet dik. Wordt beter en beter. Hendrix is uniek op zijn positie want die stofzuigers hebben we niet meer. Lozano is geniaal en minimaal gelijkwaardig aan Neres. PSV en Ajax doen kwalitatief amper wat onder voor elkaar.

Zoet - Onana is gelijk. En als ik moet kiezen ga ik voor Zoet.
Dumfries - Mazraoui is gelijk. Beiden potentie en beiden nog alles te bewijzen.
Viergever - De Ligt is De Ligt.
Schwaab - Blind is Blind.
Angelina - Tagliafico is Nico. Toch is Angelino echt goed.
Schone of Hendrix is Hendrix
Rigo of De Jong is De Jong.
Pereiro of Tadic scheelt ook amper wat. Hou ik op gelijk.
Bergwijn of Ziyech zeg ik Ziyech, toch heeft Bergwijn op het moment ook een gigantisch rendement.
De Jong of Huntelaar ga ik 100% voor De Jong. Scoort niet veel maar laat de ploeg veel beter spelen.
En Lozano en Neres is gelijk.

Het scheelt verdomd weinig. Hooguit achterin wat. Al is PSV daar aanvallend beter vind ik. Wij defensief, mits de concentratie er is
Als je het zo naast elkaar zet, dan zit er niet veel verschil idd. En over Bergwijn, ik zag echt een dik mannetje, natuurlijk is dat geen vet, maar ik vond hem er zwaar uitzien. Hij speelt wel steeds beter, dat geef ik toe.
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 08:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hehehehe en ik vind dit soort opmerkingen weer grappig!
Ik deze weer...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 september 2018 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 september 2018 - 11:53 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Als je het zo naast elkaar zet, dan zit er niet veel verschil idd. En over Bergwijn, ik zag echt een dik mannetje, natuurlijk is dat geen vet, maar ik vond hem er zwaar uitzien. Hij speelt wel steeds beter, dat geef ik toe.
5-2!! Als dat straks de uitslag is tussen Ajax en die pisboeren ben ik tevreden!!
Loetje
 Loetje - vrijdag 07 september 2018 - 22:15   quote  deeplink  
Het wordt 1-1, 3-0, 4-0 of 2-6!
Eide
 Eide - maandag 10 september 2018 - 07:08   quote  deeplink  
Nu Frenkie de Jong ook in het buitenland hot is komen natuurlijk de verhalen van afgelopen zomer. Zowel Barcelona als Tottenham zijn concreet geweest. Tottenham heeft kennelijk zelfs een bod van 50 miljoen gedaan maar Ajax heeft alle geïnteresseerden de deur gewezen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 september 2018 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 07:08 schreef Eide het volgende:
Nu Frenkie de Jong ook in het buitenland hot is komen natuurlijk de verhalen van afgelopen zomer. Zowel Barcelona als Tottenham zijn concreet geweest. Tottenham heeft kennelijk zelfs een bod van 50 miljoen gedaan maar Ajax heeft alle geïnteresseerden de deur gewezen.
Die wordt met de week meer waard en die gaat echt voor 70m weg. Dit is zeker zijn laatste jaar helaas.
Jaccio
 Jaccio - maandag 10 september 2018 - 12:02   quote  deeplink  
Fantastische speler hoor Frenkie, maar laten we even lekker wat gas terug nemen met het hypen van die jongen. Aan het einde van dit seizoen, wanneer hij 30+ volle wedstrijden heeft gespeeld en CL, maken we de balans op.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 september 2018 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 12:02 schreef Jaccio het volgende:
Fantastische speler hoor Frenkie, maar laten we even lekker wat gas terug nemen met het hypen van die jongen. Aan het einde van dit seizoen, wanneer hij 30+ volle wedstrijden heeft gespeeld en CL, maken we de balans op.
Ik denk dat er een hoop nieuwe scouts op de tribune gaan komen voor hem....
Jaccio
 Jaccio - maandag 10 september 2018 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 14:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat er een hoop nieuwe scouts op de tribune gaan komen voor hem....
Absoluut waar.
Maar laten we hem maar gewoon proberen zich in alle rust te ontwikkelen, zonder hem met al die druk op te zadelen door hem eerst te vergelijken met de 'goden van het voetbal' om hem vervolgens weer direct af te branden als hij even een mindere periode heeft. Zijn we heel erg bedreven in hier in NL. Dat is voor niemand goed.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 september 2018 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 14:35 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Absoluut waar.
Maar laten we hem maar gewoon proberen zich in alle rust te ontwikkelen, zonder hem met al die druk op te zadelen door hem eerst te vergelijken met de 'goden van het voetbal' om hem vervolgens weer direct af te branden als hij even een mindere periode heeft. Zijn we heel erg bedreven in hier in NL. Dat is voor niemand goed.
Ik denk dat hij net als Mbappe gewoon al klaar is voor het grote werk. Hij is gewoon nu al een topspeler en heeft dat gisteren nog een keer bevestigd. Hij laat het elke week al zien en na zijn blessure wordt hij alleen maar fitter en sterker, Barca wil niet voor niets deze jongen al hebben
Jaccio
 Jaccio - maandag 10 september 2018 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 september 2018 - 14:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik denk dat hij net als Mbappe gewoon al klaar is voor het grote werk. Hij is gewoon nu al een topspeler en heeft dat gisteren nog een keer bevestigd. Hij laat het elke week al zien en na zijn blessure wordt hij alleen maar fitter en sterker, Barca wil niet voor niets deze jongen al hebben
Ik vind het ook een geweldige speler hoor, absoluut, alleen ben ik zelf liever wat voorzichtiger en wacht liever even af tot hij het vaker heeft laten zien.
Mbappe liet het op het hoogste niveau, in de CL al zien, alvorens PSG hem aantrok.

Wat betreft de interesse van topclubs, dat zegt mij niet zoveel. Die clubs smijten heel simpel met geld voor talenten. Het is gewoon een gok, die ze kunnen betalen en als het niet uitpakt zoals ze hadden verwacht, leggen ze zo weer 50 miljoen neer voor een ander talentje.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 12 september 2018 - 10:16   quote  deeplink  
Als je de buitenlandse media mag geloven dan komt die interesse wel goed.

Overigens is de buitenlandse media ermee begonnen om veren in frenkie zijn kont te stoppen. Vervolgens is de nederlandse media erover heen gaan.

Want die hype komt door de buitenlandse media want de nederlandse media weet namelijk dat eredivisie niets aantoont hoe goed iemand is.
Als je weet hoevaak ik al een bericht gezien heb dat frenkie op de voorpagina van een sportkrant staat dan kan je dat geen hype meer noemen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 september 2018 - 09:55   quote  deeplink  
Het is toch ongelofelijk met al die berichten over Ajax spelers.

Kijken ze wel eens een voetbal wedstrijd, hebben ze gisteren niet gezien dan?
Ga lekker shoppen bij PSV. Die zijn blijkbaar beter, die hebben met 3-0 gewonnen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 september 2018 - 14:10   quote  deeplink  
Wel een vreemd verhaal van magallan? NU is hij weer in beeld? Ik dacht dat Boca al akkoord was maar hem niet wilde laten gaan tot de vervanger aangetrokken was en Ajax had de stekker eruit getrokken??? Of is dit allemaal onzin.... Je kan ook zeggen dat hij de vervanger wordt van De Ligt volgend jaar. Als je dat al wist, dan had je hem net zo goed begin van het seizoen kunnen kopen....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 26 september 2018 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 14:10 schreef Ajax we love you het volgende:
Wel een vreemd verhaal van magallan? NU is hij weer in beeld? Ik dacht dat Boca al akkoord was maar hem niet wilde laten gaan tot de vervanger aangetrokken was en Ajax had de stekker eruit getrokken??? Of is dit allemaal onzin.... Je kan ook zeggen dat hij de vervanger wordt van De Ligt volgend jaar. Als je dat al wist, dan had je hem net zo goed begin van het seizoen kunnen kopen....
Is gewoon een roddel van de Telegraaf om wat zout in de wonden te gooien

Er staat in dat bericht helemaal niets over een verandering in de situatie wat niet eerder al bekend was.

Enige wat veranderd is de nederlaag bij PSV.

Dit is zo stiekem oproep aan de supporters om verandering bij Ajax te bewerkstelligen.
Zodat er paniek uitbreekt en men daar dan over kan schrijven. Dat zorgt namelijk voor een stijging aan de oplagecijfers. Dus dit doen ze uit eigen gewin.

Hypocriete krant. Meest erger nog is dat andere over schrijven over een luchtkasteel.
remco k
 remco k - woensdag 26 september 2018 - 17:36   quote  deeplink  
Mocht Ajax wel voor magalan gaan. Zou men dat echt doen door de nederlaag tegen psv.
Of was met dat wel van plan? En is het destijds gestaakt omdat het te lastig was.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 26 september 2018 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 17:36 schreef remco k het volgende:
Mocht Ajax wel voor magalan gaan. Zou men dat echt doen door de nederlaag tegen psv.
Of was met dat wel van plan? En is het destijds gestaakt omdat het te lastig was.
Ik denk het laatste. Het duurde en duurde maar voor er werkelijk antwoordt kwam van de club van Magâlan. daarop heeft ajax uiteindelijkde onderhandelingen gestaakt toen ook nog eens duidelijk werd dat Blind wel oren had naar ajax. Denk niet dat de interesse van ajax in Mâgalan weg is geweest
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 september 2018 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 17:36 schreef remco k het volgende:
Mocht Ajax wel voor magalan gaan. Zou men dat echt doen door de nederlaag tegen psv.
Of was met dat wel van plan? En is het destijds gestaakt omdat het te lastig was.
Ik denk idd dat Ajax nog steeds hem op het oog heeft, zeker met het idee dat we toch volgend jaar met een nieuwe achterhoude gaan spelen omdat de Ligt wordt verkocht. De verwachting is dat De Jong ook weggaat en Schone ook op leeftijd begint te raken, dus Blind een plekje naar voren schuift. In dat geval heb je dus 2 plekken die opgevuld moeten worden achterin. Dan is het best lochisch om zo'n speler alsnog te halen, zeker nu de miljoenen van de CL binnenzijn.

Denk idd niet dat het te maken heeft met PSV, maar ze zorgen zo wel dat er mogelijk al een goede selectie klaar staat, mochten er spelers verkocht worden. Magallan kan dan al een half jaartje wennen aan alles en staat er dan het jaar erna, samen met Wober en wellicht Schuurs
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 26 september 2018 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 17:36 schreef remco k het volgende:
Mocht Ajax wel voor magalan gaan. Zou men dat echt doen door de nederlaag tegen psv.
Of was met dat wel van plan? En is het destijds gestaakt omdat het te lastig was.
Ajax had direct voor een echte verdediger moeten gaan. Of dat nu hem was of een ander. Blind hoort niet cv en naast de Ligt vinden ze de anderen schijnbaar te licht. In dat geval had er iemand achter hem klaar moeten staan.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 september 2018 - 19:48   quote  deeplink  
Ik wilde vanaf moment 1 er nog een verdediger bij, maar dit is wel echt het toppunt van beleid als het waar is. Afgelopen zomer haak je af omdat het lastig is, je verliest 1x en dan ineens moet die wel gaan komen. Schiet mij maar lek.
remco k
 remco k - woensdag 26 september 2018 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 19:48 schreef Loetje het volgende:
Ik wilde vanaf moment 1 er nog een verdediger bij, maar dit is wel echt het toppunt van beleid als het waar is. Afgelopen zomer haak je af omdat het lastig is, je verliest 1x en dan ineens moet die wel gaan komen. Schiet mij maar lek.
Ik vermoed toch echt eerder dat hij gewoon nog op de lijst staat en dat ze toch al een poging zouden gaan wagen in de winter.

Hoe vaak je hoor je wel niet dat clubs er in de ene periode niet uitkomen maar een transferperiode later wel.

Ik denk eerder dat de pers hier olie op het vuur gooit dan dat Ajax na deze pot vanuit paniek ineens weer maar deze speler schakelt.
Loetje
 Loetje - woensdag 26 september 2018 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 september 2018 - 22:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vermoed toch echt eerder dat hij gewoon nog op de lijst staat en dat ze toch al een poging zouden gaan wagen in de winter.

Hoe vaak je hoor je wel niet dat clubs er in de ene periode niet uitkomen maar een transferperiode later wel.

Ik denk eerder dat de pers hier olie op het vuur gooit dan dat Ajax na deze pot vanuit paniek ineens weer maar deze speler schakelt.
Niemand zal het weten. Vandaar ook 'als het waar is'.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 oktober 2018 - 10:14   quote  deeplink  
Lol, er is vrijwel iedere dag dat er een krant opent met bericht over een Ajacied.

Afgelopen zomer in de spaanse kranten over Frenkie. Nu gaat vrijwel ieder sportkrant over De Ligt.
Eerst Barca, daarna PSG, City en vandaag Juve.

als De ligt niet voor meer dan 100 miljoen vertrekt aankomende zomer, dan zou ik dat echt slecht onderhandeld vinden.
remco k
 remco k - dinsdag 16 oktober 2018 - 11:16   quote  deeplink  
Hahaha ja natuurlijk. Overdrijven is ook een vak.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 oktober 2018 - 11:35   quote  deeplink  
Wat is er overdreven aan dan?
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 16 oktober 2018 - 12:26   quote  deeplink  
Ik gok het feit dat je zegt dat het slecht onderhandeld zou zijn als de Ligt niet voor meer dan 100 miljoen vertrekt aankomende zomer..
Dat zie ik dan ook niet gebeuren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 oktober 2018 - 12:33   quote  deeplink  
Waarom zou het niet dan?

Marktwerking? Vraag en aanbod? Volgens de media is heel Europa geïnteresseerd. Of dat echt zo is, dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar volgens de media is er veel vraag naar.

Is er een genoeg aanbod dan? Voor een speler die niet bij de een van de grootste club van de wereld speelt en zo jong is? Ik zou het niet zo snel even een speler kunnen noemen?
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 16 oktober 2018 - 12:47   quote  deeplink  
Ik zie op dit moment niet zo snel een club meer dan 100 miljoen neertellen voor de Ligt.
Dat ik dit zeg zal me niet in dank afgenomen worden door velen, maar de Ligt heeft internationaal in principe nog niet echt wat bewezen en is in mijn ogen nog maar een talent.

Zal zeker weten veel gaan opleveren, maar ik gok eerder dat dat voor een bedrag tussen de 60-70 M zal zijn. En dat is dan als het inderdaad waar is dat heel Europa geinteresseerd is in deze jongen.

Veel zal ook afhangen van wat er gebeurt in de CL dit seizoen..
Had NL deelgenomen aan het WK, dan zou een bedrag van 100 M iets reëler zijn geweest denk ik.

Althans, dat is hoe ik erover denk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 oktober 2018 door Jaccio --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 oktober 2018 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2018 - 12:47 schreef Jaccio het volgende:
Ik zie op dit moment niet zo snel een club meer dan 100 miljoen neertellen voor de Ligt.
Dat ik dit zeg zal me niet in dank afgenomen worden door velen, maar de Ligt heeft internationaal in principe nog niet echt wat bewezen en is in mijn ogen nog maar een talent.

Zal zeker weten veel gaan opleveren, maar ik gok eerder dat dat voor een bedrag tussen de 60-70 M zal zijn. En dat is dan als het inderdaad waar is dat heel Europa geinteresseerd is in deze jongen.

Veel zal ook afhangen van wat er gebeurt in de CL dit seizoen..
Had NL deelgenomen aan het WK, dan zou een bedrag van 100 M iets reëler zijn geweest denk ik.

Althans, dat is hoe ik erover denk.
Van Dijk heeft toch ook niet een WK of EK gespeeld? Toch duurste verdediger tot nu toe.

Is finale halen van EL geen internationaal toernooi waarin hij zich bewezen heeft? En dat is 2 seizoenen geleden, spelend als linker centrale verdediger.

Van Dijk speelt net als De Ligt, zo nu en dan een foutje op zijn tijd. Maar Van Dijk is 8 jaar ouder dan de Ligt. Ik zie het verschil niet!

Als Van Dijk vorig december 80 miljoen koste dan moet De Ligt dat makkelijk ook halen.
Ik wil zelf zeggen dat hij erover heen gaat.
Althans dat vind ik.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 16 oktober 2018 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2018 - 13:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Van Dijk heeft toch ook niet een WK of EK gespeeld? Toch duurste verdediger tot nu toe.

Is finale halen van EL geen internationaal toernooi waarin hij zich bewezen heeft? En dat is 2 seizoenen geleden, spelend als linker centrale verdediger.

Van Dijk speelt net als De Ligt, zo nu en dan een foutje op zijn tijd. Maar Van Dijk is 8 jaar ouder dan de Ligt. Ik zie het verschil niet!

Als Van Dijk vorig december 80 miljoen koste dan moet De Ligt dat makkelijk ook halen.
Ik wil zelf zeggen dat hij erover heen gaat.
Althans dat vind ik.
Ik vind de vergelijking (wat betreft waarde) met van Dijk niet helemaal terecht, omdat van Dijk meer ervaring had. In de Schotse competitie en in de PL. En een speler uit de PL is bij voorbaat al minimaal 20% meer waard.

De Ligt heeft idd de EL finale gehaald, alleen vind ik dat daar Sanchez de dragende kracht was. Zonder iets af te willen doen aan het talent van de Ligt hoor. Ik vind het ook een geweldige speler. Ben alleen van mening dat een bedrag van boven de 100 M niet reeel is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 16 oktober 2018 - 14:49   quote  deeplink  
http://www.transfermarkt.co.uk/matthijs-de-ligt/profil/spieler/326031

http://www.transfermarkt.co.uk/virgil-van-dijk/profil/spieler/139208

overigens zijn ze hier even duur.
hjf
 hjf - woensdag 17 oktober 2018 - 10:06   quote  deeplink  
Er is nog nooit een speler uit de ED vertrokken voor een bedrag van boven de € 45 mln. Op dit moment heeft de transfer van Davinson Sanchez naar de Spurs het record in handen met € 40 mln. We mogen tevreden zijn als De Ligt € 65 mln. gaat opbrengen. Daarnaast hebben we Frenkie die tussen de € 50 en € 60mln. gaat opbrengen. Als wij hiervan € 100 mln. herinvesteren dan kunnen we de komende jaren de concurrentie (en dat is op dit moment alleen PSV) op grote afstand zetten. Bayern München heeft de afgelopen 40 jaar de beste spelers bij zijn concurrenten weggekocht. In het verleden bij Borussia Moenchen Gladbach en de afgelopen decennium bij Borussia Dortmund. De vraag is of wij dat moeten willen doen, omdat alleen Lozano voor ons een echte versterking zou zijn. Maar dat is mijn mening.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 17 oktober 2018 - 11:10   quote  deeplink  
Omdat Cruijff niet meer dan een miljoen naar Barca is vertrokken moeten we spelers voor minder gaan verkopen omdat ze niet beter zijn dan Cruijff.

Onzin natuurlijk. We moeten niet naar de toekomst kijken hoe duur een speler is verkocht.
We moeten kijken naar hoe een speler in de markt ligt. En hoeveel geld een gek ervoor over heeft om niet achter het net te vissen.

Ik zie niet zo snel een speler die net zo goed is als de Ligt of Frenkie, die ook even oud is. Als die niet bij een grote club nog speelt.

Als er 8x een de ligt op de markt is, dan drukt dat de prijs.
Als topclubs niet een vervanger van de huidige speler wil hebben dan drukt dat ook de prijs.
Als er geen geld is dan drukt dat ook de prijs.

Er is gewoon de ruimte om te zeggen dat er 100 miljoen voor De ligt kan vragen. Wie anders zou Pigue of Ramos over 4 jaar moeten vervangen?

En anders houden we deze spelers toch gewoon? Ajax heeft het geld niet nodig en Ajax heeft geld om spelers vast te kunnen houden door hun 4 miljoen per jaar te laten verdienen. Met prima aankoop beleid kan je een poging wagen om aan te sluiten met de top van Europa. Met het geld wat je daarmee verdient hou je geld zelfs over. vergeet niet dat iedere Ajacied nu op de cover van een krant staat, goed voor sponsors dus kan je ook vragen om meer geld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 oktober 2018 door Positieve Arrogantie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5158
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.2076401