BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 08:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee dat is te makkelijk. Ik draai het liever om. Het voetbal is de laatste jaren eigenlijk alleen maar minder geworden ondanks de titels die we haalden. De titels vergoedden uiteindelijk een hoop maar het spelpeil is dit jaar in meerdere wedstrijden echt droevig en zijn tegenstanders gewoon beter dan ons. Ik noem f'noord dit jaar twee keer. AZ thuis was ook beter en dan krijgen we onterecht maar AZ werd al sterker. Thuis tegen Heerenveen was je echt de mindere en mag je blij dat je niet op 0-2 komt. Dordrecht was een behoorlijk periode beter in de ARENA. Excelsior(uit) was ook gewoon beter dan wij. Vitesse voor zowel beker als competitie speelt je twee keer helemaal zoek.
Waar het de voorgaande jaren vaak saai en zakelijk is geweest was je bijna altijd wel beter en gaf je weinig weg. Dat is dit seizoen totaal anders.
Ik weet ook wel dat we de laatste jaren veel spelers zijn kwijtgeraakt maar dat zijn f'noord en psv ook. Ik ben nog steeds van mening dat we de laatste jaren TE zuinig zijn geweest en veel te veel geld hebben uitgegeven aan zeer matige spelers. Nu is de nood aan de man en geven we wel 7 miljoen uit aan Sinkgraven. Ik vind dat overigens niet teveel maar hadden ze voor het seizoen begon doorgepakt dan had je hem 3 tot 4 miljoen goedkoper gehad en had hij al langer kunnen wennen.
Kapitaal hoort bij een voetbalclub op het veld te staan en je moet nu eenmaal investeren om geld te kunnen verdienen. Dat is overal zo.
Vd Sar opperde dat men in januari 2015 naar buiten zou komen over eventuele plannen waarom men zoveel geld aan "sparen" is maar ook daar hoor je niks van
Helemaal mee eens! We zijn gewoon seizoen op seizoen minder geworden en
dit seizoen wordt dat "eindelijk" duidelijk. Waarom eindelijk? Omdat ze nu eindelijk beseffen
dat het huidige niveau (spel) niet goed genoeg is. Je laatste zinnetje had je dat verwacht dan?
Iedereen had het over stadion kopen enz. Maar ze laten mooi niks horen.
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 - 21:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
We zijn de laatste jaren kampioen geworden door weinig punten te laten liggen na de winterstop...niet dat het spel zo florissant was....de concurrentie verzaakte...
Maar nu laat de concurrentie(PSV) een keer weinig tot geen punten liggen....
En dus kan je stellen dat PSV dan dit seizoen kampioen wordt omdat wij punten laten liggen..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 07:39 schreef Hummel10 het volgende:
Maar toch typerend dat Psv nu een keer wel goed speelt en er ook gelijk
hoog bovenuit steekt in punten. Je hebt ook het gevoel dat ze van iedereen kunnen
winnen dit seizoen. Bij ons heb ik dat helaas een heel stuk minder.
Iedere week met goede moed beginnen om na een half uur weer bagger te zien.
Onervaren, wisselvallig enz hoop dat er snel een ommekeer komt en
het spel over 90 minuten goed is.
Omdat in Nederland iedereen wil voetballen, behalve PSV, die spelen zelfs tegen Willem 2 en Dordrecht op de counter, dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen, alleen ziet het er niet uit wat ze doen... Je ziet dat tegen Zenit direct terug, die laten zich niet uit de tent lokken, krijgen 1 kans en maken die wel af..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 08:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee dat is te makkelijk. Ik draai het liever om. Het voetbal is de laatste jaren eigenlijk alleen maar minder geworden ondanks de titels die we haalden. De titels vergoedden uiteindelijk een hoop maar het spelpeil is dit jaar in meerdere wedstrijden echt droevig en zijn tegenstanders gewoon beter dan ons. Ik noem f'noord dit jaar twee keer. AZ thuis was ook beter en dan krijgen we onterecht maar AZ werd al sterker. Thuis tegen Heerenveen was je echt de mindere en mag je blij dat je niet op 0-2 komt. Dordrecht was een behoorlijk periode beter in de ARENA. Excelsior(uit) was ook gewoon beter dan wij. Vitesse voor zowel beker als competitie speelt je twee keer helemaal zoek.
Waar het de voorgaande jaren vaak saai en zakelijk is geweest was je bijna altijd wel beter en gaf je weinig weg. Dat is dit seizoen totaal anders.
Ik weet ook wel dat we de laatste jaren veel spelers zijn kwijtgeraakt maar dat zijn f'noord en psv ook. Ik ben nog steeds van mening dat we de laatste jaren TE zuinig zijn geweest en veel te veel geld hebben uitgegeven aan zeer matige spelers. Nu is de nood aan de man en geven we wel 7 miljoen uit aan Sinkgraven. Ik vind dat overigens niet teveel maar hadden ze voor het seizoen begon doorgepakt dan had je hem 3 tot 4 miljoen goedkoper gehad en had hij al langer kunnen wennen.
Kapitaal hoort bij een voetbalclub op het veld te staan en je moet nu eenmaal investeren om geld te kunnen verdienen. Dat is overal zo.
Vd Sar opperde dat men in januari 2015 naar buiten zou komen over eventuele plannen waarom men zoveel geld aan "sparen" is maar ook daar hoor je niks van
Ik heb je al eerder verteld dat het januari verhaal niet klopt.. Er is gezegd dat ze er dit jaar mee komen..
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/83385/ajax-komt-met-plan-voor-investeringen-geld.html

De afgelopen jaren zijn we met goed voetbal terecht kampioen geworden. Dit seizoen is het minder stabiel. Ik denk met name door een verkeerde opstelling, te veel blessures en het aantrakken van Zimling die niet brengt wat Poulsen en Ooijer daarvoor wel brachten..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 09:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! We zijn gewoon seizoen op seizoen minder geworden en
dit seizoen wordt dat "eindelijk" duidelijk. Waarom eindelijk? Omdat ze nu eindelijk beseffen
dat het huidige niveau (spel) niet goed genoeg is. Je laatste zinnetje had je dat verwacht dan?
Iedereen had het over stadion kopen enz. Maar ze laten mooi niks horen.
Volgens mij heb jij toen die link ook al gezien. En aangezien we echt pas in februari zitten gaat dat echt nog wel even duren. NIks minder dan stemmingmakerij dus van je..

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/83385/ajax-komt-met-plan-voor-investeringen-geld.html

Het zal ongetwijfeld met de eerst volgende leden vergadering komen..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2015 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

En dus kan je stellen dat PSV dan dit seizoen kampioen wordt omdat wij punten laten liggen..
Juist!
Eide
 Eide - zondag 22 februari 2015 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 10:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld met de eerst volgende leden vergadering komen..
Dat zal haast wel. En er is maar 1 AVA per jaar normaliter meen ik? Dus dat wordt november.
freakie
 freakie - zondag 22 februari 2015 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 08:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Klopt echter zitten er bij die extra punen een behoorlijk wat aantal echt gestolen punten. Vier tegen f'noord want je wordt twee keer weg geblazen door ze. Heerenveen thuis kom je zeer goed weg. GAE zijn twee punten gestolen. Excelsior uit was je gewoon minder. Dan heb ik het nog niet eens over de terecht verloren wedstrijden zoals Vitesse uit en AZ thuis
Dus ondanks dat je meer punten hebt is het spelpeil nog nooit zo laag geweest de laatste jaren en had je normaal gesproken een punt 8 tot 10 minder gehad.
In andere jaren ging Ajax op dit moment lopen. Andere teams laten dezelfde aantal punten liggen dan ze voor de winterstop hebben gedaan(gemiddeld genomen). dat betekend dat Ajax vanzelfsprekend inloopt. Ik durf zelfs te wedden dat Ajax op 4/3 punten van PSV komt.

Ajax speelt nu heel slecht, in het vorige seizoen was dat(achteraf) een aankondiging. De andere seizoenen speelde ze na de winterstop gewoon heel goed.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 februari 2015 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 12:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zal haast wel. En er is maar 1 AVA per jaar normaliter meen ik? Dus dat wordt november.
Er kan natuurlijk altijd een extra AVA ingelast worden als daar werkelijk aanleiding toe is. Een grote investering of koerswijziging kan daar dus een aanleiding voor zijn....
freakie
 freakie - zondag 22 februari 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 10:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat in Nederland iedereen wil voetballen, behalve PSV, die spelen zelfs tegen Willem 2 en Dordrecht op de counter, dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen, alleen ziet het er niet uit wat ze doen... Je ziet dat tegen Zenit direct terug, die laten zich niet uit de tent lokken, krijgen 1 kans en maken die wel af..
Tsja das nu goed, er valt zo weer een gat als de sterkhouders weggaan. Het is nu bij PSV wel erg effectief maar het valt bij PSV nu toevallig een keertje goed. En flink goed want ze hebben heel veel punten. Dat ga je ook niet 3 seizoenen volhouden, je moet er wel de spelers voor hebben.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 10:28 schreef remco k het volgende:

[..]

En dus kan je stellen dat PSV dan dit seizoen kampioen wordt omdat wij punten laten liggen..
Haha Psv wordt kampioen omdat ze meer punten halen?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 2bruari 2015 - 10:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat in Nederland iedereen wil voetballen, behalve PSV, die spelen zelfs tegen Willem 2 en Dordrecht op de counter, dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen, alleen ziet het er niet uit wat ze doen... Je ziet dat tegen Zenit direct terug, die laten zich niet uit de tent lokken, krijgen 1 kans en maken die wel af..
Dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen? Misschien moeten wij
ook maar op de counter gaan spelen dan? Ons wedstrijden zien er gelukkig wel goed uit?
Jij lult ook maar wat. Psv wint zijn wedstrijden overtuigender en zijn gewoon stabieler.
freakie
 freakie - zondag 22 februari 2015 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 13:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen? Misschien moeten wij
ook maar op de counter gaan spelen dan? Ons wedstrijden zien er gelukkig wel goed uit?
Jij lult ook maar wat. Psv wint zijn wedstrijden overtuigender en zijn gewoon stabieler.
Hij lult niet en Ajax speelt nu niet goed... Dat Ajax goed speelt zegt hij trouwens niet eens.. Hij zegt ook niet dat het er niet stabieler is ?? Hij zegt alleen dat het er ruk uitziet. Net als dat het er bij Ajax op dit moment uitziet
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 12:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Juist!
Maar dat is dan toch ieder jaar zo mensen.. Zonder dat een ander punten laat liggen kan je simpelweg geen kampioen worden..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 12:44 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Er kan natuurlijk altijd een extra AVA ingelast worden als daar werkelijk aanleiding toe is. Een grote investering of koerswijziging kan daar dus een aanleiding voor zijn....
Dat klopt, maar voor zover ik kan vinden is dat nooit gebeurt met iets zoals dit..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 13:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dan is het niet moeilijk om wedstrijden te winnen? Misschien moeten wij
ook maar op de counter gaan spelen dan? Ons wedstrijden zien er gelukkig wel goed uit?
Jij lult ook maar wat. Psv wint zijn wedstrijden overtuigender en zijn gewoon stabieler.
Dan stop ik met Ajax kijken, het ziet er niet uit en ik vind het een afschuwelijke manier van voetballen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 februari 2015 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 13:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha Psv wordt kampioen omdat ze meer punten halen?
En toen wij kampioen werden was het omdat de concurrentie zoveel punten verspeelde?? Jullie lullen ook alleen maar om je club af te zeiken volgens mij?
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 14:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En toen wij kampioen werden was het omdat de concurrentie zoveel punten verspeelde?? Jullie lullen ook alleen maar om je club af te zeiken volgens mij?
Hehe, eindelijk iemand die het snapt..

Ajax wordt kampioen, dat ligt aan de rest.
Een ander wordt kampioen, God wat is die ander goed..

Zeiken om het zeiken, god wat zullen die mensen allemaal diep ongelukkig zijn al die jaren sinds van Gaal zeg..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 14:12   quote  deeplink  
Weet je wat ik nou wel grappig vind..

Hoessen vond iedereen geweldig en belachelijk dat de Boer hem liet gaan, een schandalige beslissing zelfs..

En nu is ie wisselspeler bij Groningen.. Al 3 hele goals is 23 wedstrijden...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 14:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan stop ik met Ajax kijken, het ziet er niet uit en ik vind het een afschuwelijke manier van voetballen.
Nee waar ik nu naar zit te kijken is veel beter/leuker?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 14:12 schreef remco k het volgende:
Weet je wat ik nou wel grappig vind..

Hoessen vond iedereen geweldig en belachelijk dat de Boer hem liet gaan, een schandalige beslissing zelfs..

En nu is ie wisselspeler bij Groningen.. Al 3 hele goals is 23 wedstrijden...
Nee inderdaad dan heb ik liever Schöne in de spits! :)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 14:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En toen wij kampioen werden was het omdat de concurrentie zoveel punten verspeelde?? Jullie lullen ook alleen maar om je club af te zeiken volgens mij?
Je zegt toch zelf dat Psv een uitzonderlijk aantal punten haalt dit seizoen?
Dan worden ze toch geen kampioen om dat wij punten laten liggen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 februari 2015 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je zegt toch zelf dat Psv een uitzonderlijk aantal punten haalt dit seizoen?
Dan worden ze toch geen kampioen om dat wij punten laten liggen?
En vorig jaar haalden wij die punten. En verder kan die gekochte boeren kut club uit Aidshoven mij niet schelen!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En vorig jaar haalden wij die punten. En verder kan die gekochte boeren kut club uit Aidshoven mij niet schelen!
Gaat toch niet om vorig jaar?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 februari 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gaat toch niet om vorig jaar?
Zeik lekker verder man! Ben dat gezeik van sommigen hier spuugzat. En dan alleen maar schermen dat het niet zeiken is maar kritisch gelul. Ga toch eens wat meer achter je ploeg staan en anders wordt je elk seizoen voor de club die kampioen wordt!
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 14:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee waar ik nu naar zit te kijken is veel beter/leuker?
dat weten we dit seizoen toch al of niet??? Ajax speelt momenteel slecht, en dat ziet er dus ook niet leuk uit... PSV wordt momenteel de hemel in geprezen, dus mag je verwachten dat het leuk voetbal is, maar het tegendeel is waar..
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gaat toch niet om vorig jaar?
Als Ajax geen punten had verloren, had PSV dan boven aan gestaan??
Brandje
 Brandje - zondag 22 februari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Ajax geen punten had verloren, had PSV dan boven aan gestaan??
PSV houdt het dit seizoen wel vol waar ze voorgaande jaren lieten liggen. Normaal gesproken was Ajax ook geen vier keer op rij kampioen geweest als anderen stabieler waren geweest want vier jaar lang een achterstand van soms meer dan 11 punten goedmaken op meerdere teams is natuurlijk ook een factor geluk. Ben er blij mee geweest maar het verbloemde wel veel.
Het is al jarenlang zeer matig spel met af en toe een uitschieter. Maar ja ben de jaren eind tachtig tm half jaren 90 gewend en misschien wil ik ook wel te veel.
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

PSV houdt het dit seizoen wel vol waar ze voorgaande jaren lieten liggen. Normaal gesproken was Ajax ook geen vier keer op rij kampioen geweest als anderen stabieler waren geweest want vier jaar lang een achterstand van soms meer dan 11 punten goedmaken op meerdere teams is natuurlijk ook een factor geluk. Ben er blij mee geweest maar het verbloemde wel veel.
Het is al jarenlang zeer matig spel met af en toe een uitschieter. Maar ja ben de jaren eind tachtig tm half jaren 90 gewend en misschien wil ik ook wel te veel.
Het meest stabiele team wordt over het algemeen kampioen.. En ik ben ook die jaren gewend Brandje, maar ik denk echt dat we te veel willen en verwachten...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Ajax geen punten had verloren, had PSV dan boven aan gestaan??
Je zegt zelf dat ze uitzonderlijk veel punten halen, wie zijn verdienste is dat dan?
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 16:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat ze uitzonderlijk veel punten halen, wie zijn verdienste is dat dan?
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag??
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 15:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Het meest stabiele team wordt over het algemeen kampioen.. En ik ben ook die jaren gewend Brandje, maar ik denk echt dat we te veel willen en verwachten...
Lul toch op man.. Dit konden we gewoon aanzien komen hoor.
Kampioenschappen hebben een aantal mensen verblind en daar kom je dit seizoen
pijnlijk achter. Paar jaar slecht gehandeld om Ajax 1 op peil te houden daar
plukken we nu de vruchten van niks meer en niks minder. Lange termijn beleid is
verder goed maar daar heb je vandaag niks aan.
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 16:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lul toch op man.. Dit konden we gewoon aanzien komen hoor.
Kampioenschappen hebben een aantal mensen verblind en daar kom je dit seizoen
pijnlijk achter. Paar jaar slecht gehandeld om Ajax 1 op peil te houden daar
plukken we nu de vruchten van niks meer en niks minder. Lange termijn beleid is
verder goed maar daar heb je vandaag niks aan.
Volgens mij valt dat allemaal wel mee.. Alleen kunnen nu de azijnzeikerds nu lekker hun hart ophalen.. Het lijkt wel alsof jullie er blij mee zijn man..

1 minder seizoen, afgelopen jaar was het nog gewoon goed. Dit seizoen minder.. Maar wordt je waarschijnlijk ook nog gewoon tweede, eerste was je niet geworden als je nu naar PSV kijkt, daar lukt ineens alles..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat allemaal wel mee.. Alleen kunnen nu de azijnzeikerds nu lekker hun hart ophalen.. Het lijkt wel alsof jullie er blij mee zijn man..

1 minder seizoen, afgelopen jaar was het nog gewoon goed. Dit seizoen minder.. Maar wordt je waarschijnlijk ook nog gewoon tweede, eerste was je niet geworden als je nu naar PSV kijkt, daar lukt ineens alles..
Laten we maar hopen dat we tweede worden. Je ziet maar even hoe je het wilt zien.
Ik zie dit slechte seizoen gewoon als direct resultaat van het falende aankoopbeleid
van de afgelopen seizoenen. Iets waar ik al meerdere jaren op rij het niet mee eens geweest ben.
Mag ik dat dan niet zeggen? Ben je dan een azijnzeiker? Best
remco k
 remco k - zondag 22 februari 2015 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 16:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Laten we maar hopen dat we tweede worden. Je ziet maar even hoe je het wilt zien.
Ik zie dit slechte seizoen gewoon als direct resultaat van het falende aankoopbeleid
van de afgelopen seizoenen. Iets waar ik al meerdere jaren op rij het niet mee eens geweest ben.
Mag ik dat dan niet zeggen? Ben je dan een azijnzeiker? Best
Mensen die keer op keer het negatieve benadrukken zonder het positieve te benadrukken, ja sorry dat vind ik azijnzeikerds, je hoeft het overigens ook niet met me eens te zijn, gelukkig niet zeg, stel je voor dat iedereen hetzelfde idee heeft..
Twanus1
 Twanus1 - zondag 22 februari 2015 - 17:04   quote  deeplink  
Ik steun het ingeslagen beleid en op termijn zal dat zijn vruchten ook wel af gaan werpen. Het is wel een feit dat AJAX onvoldoende heeft geanticipeerd op de vertrekkende spelers van de laatste jaren. Ook is het een logisch gevolg dat het spelniveau al enkele jaren achteruit gaat. Volgens mij is er geen man over boord voor aankomend jaar, enkele goede aankopen en we doen weer serieus mee voor het kampioenschap. Neemt niet weg dat het momenteel niet echt genieten is. Maar ja als supporter is het soms genieten en soms ergeren, dat is ons lot!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 22 februari 2015 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 17:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Mensen die keer op keer het negatieve benadrukken zonder het positieve te benadrukken, ja sorry dat vind ik azijnzeikerds, je hoeft het overigens ook niet met me eens te zijn, gelukkig niet zeg, stel je voor dat iedereen hetzelfde idee heeft..
Gelukkig benoem ik het positive ook alleen is dat momenteel gewoon niet zoveel.
Bazoer, Ghazi, Khisna, Klaassen, Cilissen, van Rhijn zijn prima
Brandje
 Brandje - zondag 22 februari 2015 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 17:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gelukkig benoem ik het positive ook alleen is dat momenteel gewoon niet zoveel.
Bazoer, Ghazi, Khisna, Klaassen, Cilissen, van Rhijn zijn prima
Sinkgraven komt er ook wel net als Milik verwacht ik maar Moisander, Hoorn en ja ook Viergever kan gewoon niet bij een club als Ajax. Als je al niet goed kan verdedigen zorg dan dat je wel goed kan voetballen of als je niet kan voetballen zorg dan gvd dat er niemand langs je heem komt maar onze verdedigers beheersen geen van beide
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2015 - 17:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sinkgraven komt er ook wel net als Milik verwacht ik maar Moisander, Hoorn en ja ook Viergever kan gewoon niet bij een club als Ajax. Als je al niet goed kan verdedigen zorg dan dat je wel goed kan voetballen of als je niet kan voetballen zorg dan gvd dat er niemand langs je heem komt maar onze verdedigers beheersen geen van beide
Inderdaad Sinkgraven, Milik (mits hij gekocht wordt), Zivkovic komen er ook wel.
Ook de A1 en een aantal van jong Ajax zien er nog wel hoopvol uit.
Voor mij het beleid dus de ingeslagen weg ziet er verder ook goed uit.
Talentvolle jeugd aantrekken, de betere spelers alvast langere contracten aanbieden ect.
daar kan ik me ook gewoon in vinden.

Alleen waar ik al meerdere seizoenen heb aangegeven dat we iets meer
uit moesten geven aan betere spelers komen de meeste daar nu pas achter.
Kijk zolang je kampioen wordt hoor je dus bijna niemand want je bent kampioen.
Ik ben in die seizoenen kritisch(of negatief wordt dan gezegd) gebleven en daarin krijg ik nu toch gelijk.
Dan wordt er zo mooi gezegd dat dat kan gebeuren na vier kampioenschappen maar
dan ga je er natuurlijk het hele punt voorbij.
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 09:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad Sinkgraven, Milik (mits hij gekocht wordt), Zivkovic komen er ook wel.
Ook de A1 en een aantal van jong Ajax zien er nog wel hoopvol uit.
Voor mij het beleid dus de ingeslagen weg ziet er verder ook goed uit.
Talentvolle jeugd aantrekken, de betere spelers alvast langere contracten aanbieden ect.
daar kan ik me ook gewoon in vinden.

Alleen waar ik al meerdere seizoenen heb aangegeven dat we iets meer
uit moesten geven aan betere spelers komen de meeste daar nu pas achter.
Kijk zolang je kampioen wordt hoor je dus bijna niemand want je bent kampioen.
Ik ben in die seizoenen kritisch(of negatief wordt dan gezegd) gebleven en daarin krijg ik nu toch gelijk.
Dan wordt er zo mooi gezegd dat dat kan gebeuren na vier kampioenschappen maar
dan ga je er natuurlijk het hele punt voorbij.
We worden 1 seizoen geen kampioen, sorry maar dan heb je geen gelijk gekregen..

Jij vind dat Ajax niet de juiste spelers heeft gehaald, en ander vind van wel en is wel degelijk tevreden met het vertoonde spel van de afgelopen jaren. Ik ben dat namelijk wel, dit seizoen ligt dat anders en is het spel niet goed.. dat is in mijn optiek niet iets wat met de afgelopen jaren te maken heeft.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 10:09   quote  deeplink  
Duarte (opties waren Maher, Chadli, Djuricic iets duurder dat wel)
Zimling( Tja)
Vd Hoorn 4 miljoen (Douglas was gratis, van Dijk goedkoper)
Moisander niet goed genoeg
Schöne vorig seizoen zeer belangrijk geweest (ideale 12de man in mijn beleving)
Sigthorsson blijkt nog geen succes
Sana (moet je geluk mee hebben)
Hoesen ( niet duur moet je geluk mee hebben)
Poulsen zorgde voor balans wordt dit seizoen duidelijk
Ghazi hebben ze goed gedaan
Sinkgraven voor 7 vind ik de absolute hoofdprijs
had je op het goede moment veel goedkoper gehad
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

We worden 1 seizoen geen kampioen, sorry maar dan heb je geen gelijk gekregen..

Jij vind dat Ajax niet de juiste spelers heeft gehaald, en ander vind van wel en is wel degelijk tevreden met het vertoonde spel van de afgelopen jaren. Ik ben dat namelijk wel, dit seizoen ligt dat anders en is het spel niet goed.. dat is in mijn optiek niet iets wat met de afgelopen jaren te maken heeft.
Tuurlijk wel er waren betere opties om de selectie jaar na jaar in te vullen.
Dan is dit een direct resultaat van voorgaande jaren.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 10:16   quote  deeplink  
-------------Cilissen----------- Goed
Rhijn--Veltman---Moisander--Boilesen (Moisander zwak al eerder aangegeven)
------------------Cvm-------------- Zwak
Klaassen----------?????------ Zwak
Ghazi----------Milik--------Schöne Zwak direct gevolg van voorgaande seizoenen

4 posities slecht ingevuld hoor
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 10:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel er waren betere opties om de selectie jaar na jaar in te vullen.
Dan is dit een direct resultaat van voorgaande jaren.
Dat vind jij, ik vind dat die selectie ieder jaar wel degelijk goed is geweest. Een vertrekkende speler bij Ajax kan je onmogelijk gelijkwaardig vervangen, dan moeten er andere spelers opstaan en belangrijk worden. Afgelopen seizoen zag je dat Blind die rol mooi over kon nemen. Dit seizoen is dat eigenlijk niet gelukt..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 10:23   quote  deeplink  
Vanaf het moment dat je Toby, Erikssen, Babel wegdeed is het verval ingezet
Vertrek van Poulsen en daarna Blind hebben je de das omgedaan maar de basis
was allang gelegd. Toby (veltman, Hoorn) Erikssen (Duarte, Serero) Babel(aanspeelpunt)
Poulsen (Blind ging nog goed) Blind (Zimling tja)
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 10:16 schreef Hummel10 het volgende:
-------------Cilissen----------- Goed
Rhijn--Veltman---Moisander--Boilesen (Moisander zwak al eerder aangegeven)
------------------Cvm-------------- Zwak
Klaassen----------?????------ Zwak
Ghazi----------Milik--------Schöne Zwak direct gevolg van voorgaande seizoenen

4 posities slecht ingevuld hoor
Oneens.

Cilissen, volgens velen de beste keeper van Nederland.
van Rhijn, speelde vd Wiel uit de basis en haalde het NL elftal, die kan dus echt wel wat.
Veltman, speelde een Wk op zijn leeftijd en is dus zeker goed genoeg.
Moisander 3 keer kampioen van Nederland, een prima speler die zijn meerwaarde heeft bewezen alleen nu een slecht seizoen draait. Ik zie hier het liefst vd Hoorn of Viergever.
Boilesen, groot talent maar komt er niet uit, Viergever of Riedewald zouden daar ook kunnen spelen.
Klaassen, zie ik het liefst op CVM, kan daar uitgroeien tot een echte topper, is dat daar nu nog niet dus die positie zou je over kunnen discussieren, maar dat heb ik ook altijd al aangegeven
Bazoer, groot talent, prima voetballer.
Sinkgraven, de grote aanwinst waar iedereen op hoopte.
El Ghazi, simpelweg groot talent met een prima rendement.
Millik, prima spits met een prima rendement, alleen voetballend niet goed genoeg.
Kishna, groot talent, rendement moet beter.

En dan een bank met.
Andersen, supertalent, wat mindere periode maar komt wel terug.
Serero, prima 12e man
Schone, prima 12e man
Riedewald, groot talent, ik zou hem gewoon als back opstellen en laten spelen..
Zivkovic. groot talent.
Boer. Prima tweede keeper.
Viergever, prima speler.
vd Hoorn, prima verdediger.

Dat het er dit seizoen niet uitkomt is een feit, maar dat wil niet direct zeggen dat de spelers niet goed genoeg zijn.
Elftallen zijn nu eenmaal door de jaren heen wisselvallig, Barca was afgelopen jaar ook waardeloos..

Als de Boer Klaassen niet op CVM wil, dan moet daar zeker iemand voor komen. En ik zou Zimling vervangen komend seizoen voor iemand anders in de Ooijer rol..
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 10:23 schreef Hummel10 het volgende:
Vanaf het moment dat je Toby, Erikssen, Babel wegdeed is het verval ingezet
Vertrek van Poulsen en daarna Blind hebben je de das omgedaan maar de basis
was allang gelegd. Toby (veltman, Hoorn) Erikssen (Duarte, Serero) Babel(aanspeelpunt)
Poulsen (Blind ging nog goed) Blind (Zimling tja)
Babel aanspeelpunt?? Die kan nog niet een bal aannemen als een kleuter hem aanspeelt man.. en in die 16 potjes vond ik hem echt niet geweldig. Paar leuke potten gespeeld overigens, maar vaker niet als wel goed.
nora
 nora - maandag 23 februari 2015 - 11:02   quote  deeplink  
Als we toch bezig zijn over Ajax niveau.
Cillissen prima
van Rhijn een twijfelgeval hij kan het wel maar valt weer terug in het angsthazespel dat moet echt verbeteren.
Veltman techn/Ajax niveau maar moet mentaal sterker worden .
v/d Hoorn tot op heden subtop handelingssnelheid en draaicirkel matig
Moisander subtop afgelopen zondag ook weer blunder bij gemiste kans van Willem2 .
Viergever subtop komt techniek te kort.
Boilessen is na zijn blessure nog niet in de vorm geweest die wij van hem kennen twijfel geval .
Klaasen Ajax niveau top
Serero techn/vaardig te licht in fysiek voor Ajax.
Sinkgraven Ajax niveau moet nog verder groeien.
Andersen Ajax niveau alleen fysiek sterker worden en proberen een bal in 1x te spelen.
Bazoer Ajax niveau moet nog verder groeien.
El Ghazi Ajax niveau moet nog groeien
Milik is pas twintig twijfelgeval ben ik nog niet zeker van
Zivkovic Ajax niveau moet nog verder groeien.
Kishna Ajax niveau maar bijtekenen anders oprotten
Schone subtop net onder Ajax niveau komt snelheid te kort.
Riedewalt Ajax niveau moet nog groeien.
Daaronder nog vele grotetalenten met o.a van Beek/Nourdi en Cheny

Dus met een ervaren CVM en een sterke ervaren Verdediger op Ajax niveau zitten wij volgend seizoen op rozen indien er van de goede jongens niemand weggaat.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 10:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Babel aanspeelpunt?? Die kan nog niet een bal aannemen als een kleuter hem aanspeelt man.. en in die 16 potjes vond ik hem echt niet geweldig. Paar leuke potten gespeeld overigens, maar vaker niet als wel goed.
Vond Babel tegen Dortmund toch zeer belangrijk had van mij mogen blijven.
Zulke jongens heb je gewoon nodig met wat Internationale ervaring.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 11:02 schreef nora het volgende:
Als we toch bezig zijn over Ajax niveau.
Cillissen prima
van Rhijn een twijfelgeval hij kan het wel maar valt weer terug in het angsthazespel dat moet echt verbeteren.
Veltman techn/Ajax niveau maar moet mentaal sterker worden .
v/d Hoorn tot op heden subtop handelingssnelheid en draaicirkel matig
Moisander subtop afgelopen zondag ook weer blunder bij gemiste kans van Willem2 .
Viergever subtop komt techniek te kort.
Boilessen is na zijn blessure nog niet in de vorm geweest die wij van hem kennen twijfel geval .
Klaasen Ajax niveau top
Serero techn/vaardig te licht in fysiek voor Ajax.
Sinkgraven Ajax niveau moet nog verder groeien.
Andersen Ajax niveau alleen fysiek sterker worden en proberen een bal in 1x te spelen.
Bazoer Ajax niveau moet nog verder groeien.
El Ghazi Ajax niveau moet nog groeien
Milik is pas twintig twijfelgeval ben ik nog niet zeker van
Zivkovic Ajax niveau moet nog verder groeien.
Kishna Ajax niveau maar bijtekenen anders oprotten
Schone subtop net onder Ajax niveau komt snelheid te kort.
Riedewalt Ajax niveau moet nog groeien.
Daaronder nog vele grotetalenten met o.a van Beek/Nourdi en Cheny

Dus met een ervaren CVM en een sterke ervaren Verdediger op Ajax niveau zitten wij volgend seizoen op rozen indien er van de goede jongens niemand weggaat.
Inderdaad die twee posities zijn de sleutel tot stabiliteit en succes.
Sinkgraven werd gehaald voor de toekomst en niet als verlosser zoals nu beweerd wordt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0120730