BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 13:43   quote  deeplink  
Ik zeg niet dat Singraven als de verlosser is gehaald. Zo werd het hier gebracht voordat ie kwam.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 13:43 schreef remco k het volgende:
Ik zeg niet dat Singraven als de verlosser is gehaald. Zo werd het hier gebracht voordat ie kwam.
Lees hier ook elke dag maar dan heb ik dat denk ik even gemist..
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 14:05   quote  deeplink  
Als er over een speler gesproken wordt in vorm van "moeten halen". En als men gaat janken als dat niet gebeurt. Dan vind ik dat men zon jongen als een verlosser ziet. Complete onzin natuurlijk. Want het is niks meer dan een talent.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 februari 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 14:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Lees hier ook elke dag maar dan heb ik dat denk ik even gemist..
Jij wel, ik niet!
Eide
 Eide - maandag 23 februari 2015 - 14:15   quote  deeplink  
Ik hoorde laatst wel een commentaar van een van de voetbal "analisten" waar ik het voor de verandering roerend eens mee ben.

De focus bij Ajax ligt momenteel wel enorm om talent opleiden en dan uiteindelijk voor veel geld verkopen. Daar is op zich niets mis mee. Je kan alleen aan het echte talent komen door ze zelf op te leiden. Maar zelfs bij onze aankopen lijkt ondertussen alles er op gericht te zijn dat we deze spelers ook weer kunnen doorverkopen.

Wat is er mis met een 28 of 29 jarige kopen in de wetenschap dat je er nooit meer een cent voor terug krijgt. Als zo'n speler je beter maakt moet dat gewoon kunnen. Zeker als je de fondsen beschikbaar hebt die Ajax heeft.

Daar schijt ik namelijk wel balen van. het lijkt aldoor maar te gaan om wat iemand na Ajax gaat doen. Sodemieter dan gauw op met je Raiola en al die andere beroepsratten. Nu prijzen winnen en je laten zien. En wat komt dat komt. Maar wat iemand na Ajax gaat doen mag voor Ajax en voor de speler geen overweging zijn bij het aanbieden van een contract. In mijn ogen dan he.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 februari 2015 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:
Ik hoorde laatst wel een commentaar van een van de voetbal "analisten" waar ik het voor de verandering roerend eens mee ben.

De focus bij Ajax ligt momenteel wel enorm om talent opleiden en dan uiteindelijk voor veel geld verkopen. Daar is op zich niets mis mee. Je kan alleen aan het echte talent komen door ze zelf op te leiden. Maar zelfs bij onze aankopen lijkt ondertussen alles er op gericht te zijn dat we deze spelers ook weer kunnen doorverkopen.

Wat is er mis met een 28 of 29 jarige kopen in de wetenschap dat je er nooit meer een cent voor terug krijgt. Als zo'n speler je beter maakt moet dat gewoon kunnen. Zeker als je de fondsen beschikbaar hebt die Ajax heeft.

Daar schijt ik namelijk wel balen van. het lijkt aldoor maar te gaan om wat iemand na Ajax gaat doen. Sodemieter dan gauw op met je Raiola en al die andere beroepsratten. Nu prijzen winnen en je laten zien. En wat komt dat komt. Maar wat iemand na Ajax gaat doen mag voor Ajax en voor de speler geen overweging zijn bij het aanbieden van een contract. In mijn ogen dan he.
Ik denk dat het halen van een speler van 28-29 jaar vooral te maken heeft dat hij niet te duur moet zijn, maar hoe hoogmag dat bedrag dan zijn? 5-6 miljoen, of moeten we dan toch richting de 10-12 miljoen gaan denken.....
Al je zeker weet dat je door zo'n speler kampioen wordt en de 1e of 2e wordt in de poulefase van de CL, zeg ik ja. Maar je hebt geen garanties. Het beleid van ajax zegt dat er niet van die hoge bedragen uitgegeven worden. Het blijft dus een lastig verhaal....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 februari 2015 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - maandag 23 februari 2015 - 14:48   quote  deeplink  
Het lukt een ploeg als FC Basel wel. En het gaat mij er niet om als spelers betaalbaar zijn of niet. Het gaat mij erom dat het lijkt alsof Ajax bij het aantrekken van een speler al bezig is met het vertrekt en de mogelijke transfersom. En dat is iets waar ik wel de balen van heb.
Brandje
 Brandje - maandag 23 februari 2015 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 13:43 schreef remco k het volgende:
Ik zeg niet dat Singraven als de verlosser is gehaald. Zo werd het hier gebracht voordat ie kwam.
Door wie dan wel vraag ik mij dan af?! Nora, bobby en ik waren zeer blij met zijn komst en nog steeds al hadden ze hem beter van de zomer kunnen halen want dat had je miljoenen gescheeld.
Ik heb nergens gelezen dat we met Sinkgraven wel even kampioen zouden worden
Brandje
 Brandje - maandag 23 februari 2015 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 14:15 schreef Eide het volgende:
Ik hoorde laatst wel een commentaar van een van de voetbal "analisten" waar ik het voor de verandering roerend eens mee ben.

De focus bij Ajax ligt momenteel wel enorm om talent opleiden en dan uiteindelijk voor veel geld verkopen. Daar is op zich niets mis mee. Je kan alleen aan het echte talent komen door ze zelf op te leiden. Maar zelfs bij onze aankopen lijkt ondertussen alles er op gericht te zijn dat we deze spelers ook weer kunnen doorverkopen.

Wat is er mis met een 28 of 29 jarige kopen in de wetenschap dat je er nooit meer een cent voor terug krijgt. Als zo'n speler je beter maakt moet dat gewoon kunnen. Zeker als je de fondsen beschikbaar hebt die Ajax heeft.

Daar schijt ik namelijk wel balen van. het lijkt aldoor maar te gaan om wat iemand na Ajax gaat doen. Sodemieter dan gauw op met je Raiola en al die andere beroepsratten. Nu prijzen winnen en je laten zien. En wat komt dat komt. Maar wat iemand na Ajax gaat doen mag voor Ajax en voor de speler geen overweging zijn bij het aanbieden van een contract. In mijn ogen dan he.
Ervaring was leuk geweest maar je moet geen ervaring halen puur omdat het een ervaren spelen zoals wat ze met Zimling hebben gedaan. Hopen op een Poulsen-effect.
Deze selectie ontbeert gewoon kwaliteit en/of spelers die vol voor Ajax willen gaan. Spelers zoals Schone en Moisander zijn al maanden bezig met een vertrek en dat is logisch want het gaat om hun toekomst maar sindsdien voegen ze beide helemaal niks meer toe. Sterker nog ze zijn vaak bij de slechtste van het veld.
Iedereen wist dan Blind zou vetrekken. Dat gebeurde uiteindelijk op 30 of 31 augustus. Zeg dan nee of zorg dat je een vervanger, Gudelj bijvoorbeeld, al binnen hebt. Nee ze gaan een bankzitter van Mainz halen. Poulsen was al weg dus de CVM was dramatisch bezet. Ze hebben dus niet geleerd van het verleden door kort voor het sluiten van de markt geen goede vervanger te hebben.
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 17:49 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ervaring was leuk geweest maar je moet geen ervaring halen puur omdat het een ervaren spelen zoals wat ze met Zimling hebben gedaan. Hopen op een Poulsen-effect.
Deze selectie ontbeert gewoon kwaliteit en/of spelers die vol voor Ajax willen gaan. Spelers zoals Schone en Moisander zijn al maanden bezig met een vertrek en dat is logisch want het gaat om hun toekomst maar sindsdien voegen ze beide helemaal niks meer toe. Sterker nog ze zijn vaak bij de slechtste van het veld.
Iedereen wist dan Blind zou vetrekken. Dat gebeurde uiteindelijk op 30 of 31 augustus. Zeg dan nee of zorg dat je een vervanger, Gudelj bijvoorbeeld, al binnen hebt. Nee ze gaan een bankzitter van Mainz halen. Poulsen was al weg dus de CVM was dramatisch bezet. Ze hebben dus niet geleerd van het verleden door kort voor het sluiten van de markt geen goede vervanger te hebben.
Nou, of het de Ajax-selectie (collectief) ontbeert aan kwaliteit waag ik te betwijfelen. In tegendeel zelfs. Maar de huidige Ajax-selectie is compleet uit balans. Veel te veel jeugdspelers, waardoor er heel erg veel wisselvalligheid is. Daar zal naar gekeken moeten worden.
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 17:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Door wie dan wel vraag ik mij dan af?! Nora, bobby en ik waren zeer blij met zijn komst en nog steeds al hadden ze hem beter van de zomer kunnen halen want dat had je miljoenen gescheeld.
Ik heb nergens gelezen dat we met Sinkgraven wel even kampioen zouden worden
Vooraf aan dit seizoen werd dat al door sommigen gezegd..

Ik ben ook best blij met zijn komst, ieder talent is van harte welkom, sterker nog, iedere goede voetballer is welkom..
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou, of het de Ajax-selectie (collectief) ontbeert aan kwaliteit waag ik te betwijfelen. In tegendeel zelfs. Maar de huidige Ajax-selectie is compleet uit balans. Veel te veel jeugdspelers, waardoor er heel erg veel wisselvalligheid is. Daar zal naar gekeken moeten worden.
De oudere jongens die een constant niveau moeten halen brengen absoluut niet wat er van ze verwacht wordt...

Ik denk ook, en niemand heeft het er eigenlijk over, dat de selectie gewoon echt overtraind is, ze ogen niet fris, het hele seizoen al niet, en ze zijn ook al het hele seizoen niet fel, en eigenlijk is er geen enkele speler die gewoon het hele seizoen al fit is..
Dat is in mijn optiek een foute keuze van de technische staf, men had er voor het seizoen constant over dat men niet perse fit hoefde te zijn voor de eerste wedstrijden maar dat dit pas het geval moest zijn als de Cl begon. Ik heb de omslag nooit gezien. De ploeg is gewoon vermoeid en daar lijdt het voetbal onder..
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

De oudere jongens die een constant niveau moeten halen brengen absoluut niet wat er van ze verwacht wordt...

Ik denk ook, en niemand heeft het er eigenlijk over, dat de selectie gewoon echt overtraind is, ze ogen niet fris, het hele seizoen al niet, en ze zijn ook al het hele seizoen niet fel, en eigenlijk is er geen enkele speler die gewoon het hele seizoen al fit is..
Dat is in mijn optiek een foute keuze van de technische staf, men had er voor het seizoen constant over dat men niet perse fit hoefde te zijn voor de eerste wedstrijden maar dat dit pas het geval moest zijn als de Cl begon. Ik heb de omslag nooit gezien. De ploeg is gewoon vermoeid en daar lijdt het voetbal onder..
Dat ben ik wel met je eens en dat heb ik ook al meerdere keren geschreven. Wat betreft de overtraining, dat wordt door de spelers zelf ontkend, met name na terugkeer van de wintertraining in het Midden-Oosten.
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens en dat heb ik ook al meerdere keren geschreven. Wat betreft de overtraining, dat wordt door de spelers zelf ontkend, met name na terugkeer van de wintertraining in het Midden-Oosten.
Ze zijn niet fris, dat is voor een ieder makkelijk te zien, of ze dat wel of niet zo voelen, tsjaa, als ze dat wel zouden zeggen vallen ze de Boer af....

En we weten wat er dan gebeurt bij Ajax...
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze zijn niet fris, dat is voor een ieder makkelijk te zien, of ze dat wel of niet zo voelen, tsjaa, als ze dat wel zouden zeggen vallen ze de Boer af....

En we weten wat er dan gebeurt bij Ajax...
Nogmaals, ik ben het met je eens. Je moet ziende blind zijn als je die vermoeidheid niet ziet. En wat betreft het afvallen van de Boer... Ik las een stukje van Davy Klaassen naar aanleiding van de persconferentie gisteren na afloop van Willem II-Ajax, waarin de Boer een "best wel aardig" Ajax schijnt te hebben gezien. Davey Klaassen was het niet met hem eens. En als ik de kranten en jullie hier op het forum moet geloven, en dat doe ik, dan heeft Klaassen meer verstand van voetballen dan de Boer.
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 21:44   quote  deeplink  
Weet je, wat de Boer in de media zegt maakt me niet zo veel uit, hij doet bepaalde zaken om zijn ploeg te beschermen en wil niet dat ze voelen dat ze weer teruggevallen zijn.. Een kat in het nauw maakt rare sprongen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 februari 2015 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 14:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jij wel, ik niet!
Verlosser of graag erbij hebben zit ook verschil tussen hoor.
Merendeel hier had er liever een ervaren speler bij en Sinkgraven voor de toekomst.
Niet om dit team direct op sleeptouw te nemen.
Eide
 Eide - maandag 23 februari 2015 - 22:28   quote  deeplink  
Ik weet eerlijk niet of meer ervaring iets had geholpen. Kijkend naar bijvoorbeeld de lampjes; zij hebben echt niet meer ervaring in de ploeg als wij hebben.

Heb verschil is niet ervaring maar zoals Pietje zegt: balans. Ajax mist een speler die de stukjes aan elkaar lijmt. Iemand die op basis van individuele kwaliteiten het hele team beter kan laten spelen. Juist dat mis ik denk ik. Iemand die de spelers om zich heen beter maakt.
Brandje
 Brandje - maandag 23 februari 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 22:28 schreef Eide het volgende:
Ik weet eerlijk niet of meer ervaring iets had geholpen. Kijkend naar bijvoorbeeld de lampjes; zij hebben echt niet meer ervaring in de ploeg als wij hebben.

Heb verschil is niet ervaring maar zoals Pietje zegt: balans. Ajax mist een speler die de stukjes aan elkaar lijmt. Iemand die op basis van individuele kwaliteiten het hele team beter kan laten spelen. Juist dat mis ik denk ik. Iemand die de spelers om zich heen beter maakt.
Je kan ook zeggen dat Cocu heeft bijgeleerd door met een jong team wat behoudender te spelen en te gokken op een counter waar FdB vasthoudt aan een systeem waar hij de spelers niet voor heeft. Plus het feit dat het daar goed valt. W2 thuis schiet W2 op de paal en uit de aanval daarop valt de 1-1. zondag tegen dordt weliswaar 2-0 voor wordt glaszuover doelpunt afgekeurd. Tegen feyenoord konen ze natuurlijk op wonderbaarlijke wijze goed weg. Tegen ons bij een 1-0 stand wordt ons een 100% pingel onthouden. Uit tegen az moet Rekik gewoon rood krijgen. Het zit daar ook ongelooflijk mee. Wij verliezen Vitesse uit welluswaar terecht door een handbal. Az thuis lachwekkende rode kaart voor moisander en je verliest.
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 08:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 22:28 schreef Eide het volgende:
Ik weet eerlijk niet of meer ervaring iets had geholpen. Kijkend naar bijvoorbeeld de lampjes; zij hebben echt niet meer ervaring in de ploeg als wij hebben.

Heb verschil is niet ervaring maar zoals Pietje zegt: balans. Ajax mist een speler die de stukjes aan elkaar lijmt. Iemand die op basis van individuele kwaliteiten het hele team beter kan laten spelen. Juist dat mis ik denk ik. Iemand die de spelers om zich heen beter maakt.
Zo heeft Ajax misgegokt met Zimling, en PSV goed gegokt met Guardado.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 08:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo heeft Ajax misgegokt met Zimling, en PSV goed gegokt met Guardado.
Niet alleen Guardado zijn verdienste dat het nu wel loopt..
Wijnaldum, De Jong, Willems, Depay zijn gewoon van grotere klasse als wat wij momenteel
hebben staan.

Daarbij zijn jongens als Maher en Narsingh en Hiljmark weer een jaartje verder.
Ze hebben momenteel gewoon meer kwaliteit in de basis.
Wij misschien wel meer potentie maar daar koop je op korte termijn niks voor.
Ajax heeft dit seizoen gewoon gefaald en Zimling is daar bewijs van.
Pietje
 Pietje - dinsdag 24 februari 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Dan wil ik toch ook beide trainers even belichten. Philip Cocu, vorig jaar weggehoond heeft dit seizoen aardig geleerd van zijn fouten en heeft de speelstijl van PSV aangepast aan de (on)mogelijkheden van zijn spelersmateriaal. Frank de Boer houdt maar vast aan zijn speelwijze, terwijl hij daar niet de spelers voor heeft. Dat laatste heb ik hem een tijdje geleden zelf horen zeggen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen behoorlijk dom door maar vast te houden aan een bepaald systeem. Is Frank de Boer dan een goede trainer? Of een goede trainer in wording? Leert hij van zijn fouten? Dat heeft Cocu dus wel gedaan! Zomaar even een stelling van mij.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 09:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet alleen Guardado zijn verdienste dat het nu wel loopt..
Wijnaldum, De Jong, Willems, Depay zijn gewoon van grotere klasse als wat wij momenteel
hebben staan.

Daarbij zijn jongens als Maher en Narsingh en Hiljmark weer een jaartje verder.
Ze hebben momenteel gewoon meer kwaliteit in de basis.
Wij misschien wel meer potentie maar daar koop je op korte termijn niks voor.
Ajax heeft dit seizoen gewoon gefaald en Zimling is daar bewijs van.
Helemaal.. We hebben niemand lopen van de status die depay heeft. Ja Cillessen, maar geen veldspeler. Allemaal goed maar niemand uitmuntend, geen Eriksen, geen Blind, geen Anita geen vertonghen. Normaal gesproken staat er iemand op maar zelfs Klaassen is niet opgestaan, wel goed maar niet wat de andere in hun Ajax tijd brachten.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:26 schreef Pietje het volgende:
Dan wil ik toch ook beide trainers even belichten. Philip Cocu, vorig jaar weggehoond heeft dit seizoen aardig geleerd van zijn fouten en heeft de speelstijl van PSV aangepast aan de (on)mogelijkheden van zijn spelersmateriaal. Frank de Boer houdt maar vast aan zijn speelwijze, terwijl hij daar niet de spelers voor heeft. Dat laatste heb ik hem een tijdje geleden zelf horen zeggen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen behoorlijk dom door maar vast te houden aan een bepaald systeem. Is Frank de Boer dan een goede trainer? Of een goede trainer in wording? Leert hij van zijn fouten? Dat heeft Cocu dus wel gedaan! Zomaar even een stelling van mij.
Ik denk dat Ajax gewoon pech heeft gehad met alles. Op wie kan Frank de Boer dit jaar terugvallen? Niemand doet het nou echt zo goed dat ze onomstreden zijn.
Pietje
 Pietje - dinsdag 24 februari 2015 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:37 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax gewoon pech heeft gehad met alles. Op wie kan Frank de Boer dit jaar terugvallen? Niemand doet het nou echt zo goed dat ze onomstreden zijn.
Maar dat bedoelde ik ook, freakie. Als je geen spelers hebt om op terug te vallen, dan moet je je spelsysteem aanpassen aan de spelers die je hebt, op wie je dus wel kunt terugvallen. Ik heb Frank de Boer al vaker beticht van eigenwijzigheid. Vasthouden aan een bepaald systeem, waarvoor je de spelers niet hebt (en nogmaals, dat heeft Frank de Boer zelf ook al toegegeven) dan vraag je om problemen. En die krijgt Ajax op het moment dan ook volop.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat bedoelde ik ook, freakie. Als je geen spelers hebt om op terug te vallen, dan moet je je spelsysteem aanpassen aan de spelers die je hebt, op wie je dus wel kunt terugvallen. Ik heb Frank de Boer al vaker beticht van eigenwijzigheid. Vasthouden aan een bepaald systeem, waarvoor je de spelers niet hebt (en nogmaals, dat heeft Frank de Boer zelf ook al toegegeven) dan vraag je om problemen. En die krijgt Ajax op het moment dan ook volop.
Ik denk dat Ajax geen enkele speler(aanvallend) heeft die Ajax op sleeptouw kan nemen. Hoe zou je dan willen spelen? Ik denk dat Ajax op dit moment geen "goede" speler heeft en alleen maar talenten. Waar we voor dit seizoen dachten, we hebben Moisander en Schone.Daar kwam dan Zimling bij waar we niks van wisten.

Alleen die spelers zijn dit seizoen juist de spelers waar we bijna niet op kunnen vertrouwen. Schone is alleen in zijn passing een zekerheidje en Moisander is op dit moment helemaal niet goed.
Pietje
 Pietje - dinsdag 24 februari 2015 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:02 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax geen enkele speler(aanvallend) heeft die Ajax op sleeptouw kan nemen. Hoe zou je dan willen spelen? Ik denk dat Ajax op dit moment geen "goede" speler heeft en alleen maar talenten. Waar we voor dit seizoen dachten, we hebben Moisander en Schone.Daar kwam dan Zimling bij waar we niks van wisten.

Alleen die spelers zijn dit seizoen juist de spelers waar we bijna niet op kunnen vertrouwen. Schone is alleen in zijn passing een zekerheidje en Moisander is op dit moment helemaal niet goed.
Dat ben ik wel met je eens, maar dan kom ik toch weer met mijn stelling: Moet de Boer zijn spelsysteem aanpassen aan de spelers die hij momenteel heeft?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:26 schreef Pietje het volgende:
Dan wil ik toch ook beide trainers even belichten. Philip Cocu, vorig jaar weggehoond heeft dit seizoen aardig geleerd van zijn fouten en heeft de speelstijl van PSV aangepast aan de (on)mogelijkheden van zijn spelersmateriaal. Frank de Boer houdt maar vast aan zijn speelwijze, terwijl hij daar niet de spelers voor heeft. Dat laatste heb ik hem een tijdje geleden zelf horen zeggen. Sorry, maar dan ben je in mijn ogen behoorlijk dom door maar vast te houden aan een bepaald systeem. Is Frank de Boer dan een goede trainer? Of een goede trainer in wording? Leert hij van zijn fouten? Dat heeft Cocu dus wel gedaan! Zomaar even een stelling van mij.
Als je 4x kampioen wordt ben je gewoon goed punt! ;-)
De heren moeten gewoon ook nog leren, juist nu het een keer minder gaat.
Volgend seizoen moeten wij psv dan weer voorblijven vooral als ze sterkhouders verliezen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:36 schreef freakie het volgende:

[..]

Helemaal.. We hebben niemand lopen van de status die depay heeft. Ja Cillessen, maar geen veldspeler. Allemaal goed maar niemand uitmuntend, geen Eriksen, geen Blind, geen Anita geen vertonghen. Normaal gesproken staat er iemand op maar zelfs Klaassen is niet opgestaan, wel goed maar niet wat de andere in hun Ajax tijd brachten.
Nee klopt er is niemand die er nu echt ver bovenuit steekt.
Schöne, Moisander, Boilesen, Rhijn, Siggie de wat meer ervaren jongens kunnen
het dit seizoen niet waarmaken. Toch een stukje kwaliteit wat er ontbreekt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 februari 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 17:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Door wie dan wel vraag ik mij dan af?! Nora, bobby en ik waren zeer blij met zijn komst en nog steeds al hadden ze hem beter van de zomer kunnen halen want dat had je miljoenen gescheeld.
Ik heb nergens gelezen dat we met Sinkgraven wel even kampioen zouden worden
Remco leest vaak het geen wat hij wil zien of maakt er zelf wat van. Het niveau dat Ajax nu heeft is een gevolg van het beleid over een langere periode. Steeds iets minder kwaliteit. Nu zie je dat je dat niet kunt opvangen. En zijn de resultaten duidelijk minder. Ik riep al voor een langere periode dat het de verkeerde kant op ging. Dit is niet meer dan logisch, ben ook totaal niet verrast.

Het gaat er nu vooral om dat je in het nieuwe seizoen er beter voorstaat dan in het begin van dit seizoen. En dan zullen er wel diverse dingen veranderd moeten worden.

Ik blijf de scouting van Ajax een niet overtuigend onderdeel vinden en dat al sinds meerdere jaren. Ajax zal daar opnieuw naar moeten kijken om het effectiever te maken. Anders blijf je dezelfde fouten en problemen terug zien.

Iedereen ziet dat er te weinig sturing is tijdens de wedstrijden. Ajax moet voor het nieuwe seizoen als eerste een leider en aanvoerder erbij gaan halen. Persoonlijk heb ik de voorkeur voor 2 oudere spelers minimaal in het elftal erbij. Dan doel ik op 26-28. VDV heb ik mijn twijfels over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door Bobby1972 --
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar dan kom ik toch weer met mijn stelling: Moet de Boer zijn spelsysteem aanpassen aan de spelers die hij momenteel heeft?
Ik zou spelen zoals ik speel bij FM2015 haha xD

3 verdedigers(wel de snelste) zet dan van Rhijn en Riedewalt daar neer. 2 middenvelders(1 balafpakker en 1 cm(klaassen) en dan 2 spelers aan de zijkant(kishna en El Ghazi) 2 targetmans(Siggie en Milik, al ben ik eerder van mening dat we beter Crouch en die Servier) daarna een Hangende spits(Schone) voor de combinaties en afvallende ballen.

Dan heb ik ook de resultaten voor je tegen cambuur ofzo: 1ste helft 5-3, 2e helft 8-5

#heleleukewedstrijd
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee klopt er is niemand die er nu echt ver bovenuit steekt.
Schöne, Moisander, Boilesen, Rhijn, Siggie de wat meer ervaren jongens kunnen
het dit seizoen niet waarmaken. Toch een stukje kwaliteit wat er ontbreekt.
Is dat kwaliteit? Of is dat pech? Normaal gesproken kwam er wel altijd iemand die opstond. We hebben toch genoeg hele goede voetballers lopen. Een aankoop had dit denk ik ook niet zomaar opgelost. Ik hoorde al een speler Corona langskomen, sorry maar je kan wel alles en iedereen willen kopen maar het moet wel iemand zien die wat kan neerzetten. 1 iemand die gelijk het spel snapt, ja dan is de markt enorm klein.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 16:54   quote  deeplink  
Is het pech als je van bepaalde spelers teveel verwacht? Moisander, Schöne,
Sigthorsson ect. Zijn bepaald geen hoogvliegers maar dat wil niet zeggen dat
ze niet een goed seizoen kunnen draaien.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 16:54 schreef Hummel10 het volgende:
Is het pech als je van bepaalde spelers teveel verwacht? Moisander, Schöne,
Sigthorsson ect. Zijn bepaald geen hoogvliegers maar dat wil niet zeggen dat
ze niet een goed seizoen kunnen draaien.
Ik denk dat ze van Siggie niet teveel hebben verwacht. Daar is Milik en op langere temijn Zivkovic voor gehaald. Moisander heeft 2 prima seizoenen gedraaid en doet het nu ruk, Schone heeft nu 15 zaadpartijen gespeeld.

Ja ik geloof dat, dat ook een deel van pech hebben is ja. Schone is de gene die niet veel meer scoort maar toch nog iemand die geen onvoldoende haalt. Zo slecht speelt Ajax dus. Dan kunnen ze inderdaad geen hoogvliegers zijn maar we hebben elk jaar toch wel 1 hoogvlieger gehad met daaarnaast 2/3 oudere degelijke spelers en daar omheen 5 talenten. Dat ging altijd goed maar nu is het ruk, ja maar dan is het gen slechte selectie met weinig kwaliteit?
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 februari 2015 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 14:05 schreef remco k het volgende:
Als er over een speler gesproken wordt in vorm van "moeten halen". En als men gaat janken als dat niet gebeurt. Dan vind ik dat men zon jongen als een verlosser ziet. Complete onzin natuurlijk. Want het is niks meer dan een talent.
Hahaha is toch wel draaien van topniveau. Eerst beweren dan andere forumleden Sinkgraven als de verlosser zien en dat dat andere beweren dat we met hem kampioen worden. Vervolgens erachter komen dat niemand dat ooit heeft beweerd en dan je eigen draai er maar aangeven. Zwak. Zeer zwak beste kerel.
Brandje
 Brandje - dinsdag 24 februari 2015 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 19:30 schreef freakie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze van Siggie niet teveel hebben verwacht. Daar is Milik en op langere temijn Zivkovic voor gehaald. Moisander heeft 2 prima seizoenen gedraaid en doet het nu ruk, Schone heeft nu 15 zaadpartijen gespeeld.

Ja ik geloof dat, dat ook een deel van pech hebben is ja. Schone is de gene die niet veel meer scoort maar toch nog iemand die geen onvoldoende haalt. Zo slecht speelt Ajax dus. Dan kunnen ze inderdaad geen hoogvliegers zijn maar we hebben elk jaar toch wel 1 hoogvlieger gehad met daaarnaast 2/3 oudere degelijke spelers en daar omheen 5 talenten. Dat ging altijd goed maar nu is het ruk, ja maar dan is het gen slechte selectie met weinig kwaliteit?
Hahahahahahahahahah. Eerst zeggen dat Schone 15 zaadpartijen speelt en daarna zeggen dat ie geen onvoldoende scoort. Als je nou eens gaat kappen door proberen wijs te doen naar anderen en wat meer je eigen onzin leest voordat je het plaatst dan kan ik je misschien ooit nog serieus nemen. Man man wat kan jij uit je nek zwetsen.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 19:34 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hahahahahahahahahah. Eerst zeggen dat Schone 15 zaadpartijen speelt en daarna zeggen dat ie geen onvoldoende scoort. Als je nou eens gaat kappen door proberen wijs te doen naar anderen en wat meer je eigen onzin leest voordat je het plaatst dan kan ik je misschien ooit nog serieus nemen. Man man wat kan jij uit je nek zwetsen.
Hoo wait.. k ga niet mee in deze agressieve houding

Ik zeg dat hij inderdaad zaadpartijen speel, als je geen enkele wedstrijd scoort of nauwelijks een bijdage levert bij aanvallen dan speel je een zaadpartij maar dan hoef je geen onvoldoende te halen?

Maar hey voordat je weer iemand voor gek verklaart die een andere mening heeft, het geeft niet;) daag he
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 19:41   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door freakie --
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 09:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet alleen Guardado zijn verdienste dat het nu wel loopt..
Wijnaldum, De Jong, Willems, Depay zijn gewoon van grotere klasse als wat wij momenteel
hebben staan.

Daarbij zijn jongens als Maher en Narsingh en Hiljmark weer een jaartje verder.
Ze hebben momenteel gewoon meer kwaliteit in de basis.
Wij misschien wel meer potentie maar daar koop je op korte termijn niks voor.
Ajax heeft dit seizoen gewoon gefaald en Zimling is daar bewijs van.
Het is een voorbeeld, de rest van het verhaal is wel bekend. En die jongens liepen er over het algemeen afgelopen jaar ook toen ze er wekelijk waar helemaal niets van bakten..

Guardado is de belangrijkste reden dat het loopt bij PSV..
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 21:41   quote  deeplink  
Ik ben van mening dat Ajax slecht speelt doordat het overtraind is, daardoor te kort komt en daardoor in een vormcrisis komt door het wantrouwen in eigen vermogen..

En dat is de technische staf aan te rekenen..
Eide
 Eide - dinsdag 24 februari 2015 - 21:58   quote  deeplink  
'Van der Vaart krijgt geen contract en vertrekt bij HSV'

De krant Hamburger Morgenpost meldde onlangs al dat Rafael van der Vaart geen nieuw contract krijgt bij Hamburger SV en dat nieuws wordt dinsdag ook gemeld door tal van andere media. Onder meer NDR, BILD en de NOS melden dat de 32-jarige Van der Vaart na het seizoen vertrekt uit Noord-Duitsland.

Een grote verrassing is het vertrek van Van der Vaart bij Hamburger SV niet. De Nederlander is aanvoerder, maar geheel onomstreden is hij niet en sterk spel laat hij ook al niet zien. Bovendien drukt hij met een jaarsalaris van circa 3,5 miljoen euro zwaar op de begroting.

De 109-voudig international van Nederland wordt in verband gebracht met een terugkeer bij Ajax, maar de ervaren spelmaker heeft meer ijzers in het vuur. Zo zou er interesse zijn uit Italië, Spanje en de Verenigde Staten. Van der Vaart speelde eerder voor Ajax, Real Madrid en Tottenham Hotspur.

Bron

---------------------

Ik ben van mening dat Overmars vanavond al aan de lijn moet hangen bij het management van VDV.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 21:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld, de rest van het verhaal is wel bekend. En die jongens liepen er over het algemeen afgelopen jaar ook toen ze er wekelijk waar helemaal niets van bakten..

Guardado is de belangrijkste reden dat het loopt bij PSV..
Tuurlijk heeft hij een aandeel in het goede spel van Psv maar er zijn er meerdere tegelijk opgestaan
en daardoor overklassen ze de rest van de eredivisie.

Bij Ajax staat er helemaal niemand op wij hebben nu het wisselvallige van Psv vorig seizoen.
Met de meeste jongens komt het volgend seizoen wel weer goed en aantal mindere spelers
zal Ajax verlaten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 februari 2015 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 21:41 schreef remco k het volgende:
Ik ben van mening dat Ajax slecht speelt doordat het overtraind is, daardoor te kort komt en daardoor in een vormcrisis komt door het wantrouwen in eigen vermogen..

En dat is de technische staf aan te rekenen..
Overtraind? Hoelang is dat trainingskamp nu geleden?
Kwaliteit te weinig op sommige posities en huidige tacktiek lijkt
mij een veel groter probleem. Sommige spelers krijgen zoveel mee
dat ze in de war raken.
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Overtraind? Hoelang is dat trainingskamp nu geleden?
Kwaliteit te weinig op sommige posities en huidige tacktiek lijkt
mij een veel groter probleem. Sommige spelers krijgen zoveel mee
dat ze in de war raken.
Een te zwaar trainingskamp in de zomer kan je in mei het jaar erop nog last van hebben, daar leg je de basis voor de fris en fitheid van het elftal.. Het elftal oogt eigenlijk al het hele seizoen uitgeblust..
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft hij een aandeel in het goede spel van Psv maar er zijn er meerdere tegelijk opgestaan
en daardoor overklassen ze de rest van de eredivisie.

Bij Ajax staat er helemaal niemand op wij hebben nu het wisselvallige van Psv vorig seizoen.
Met de meeste jongens komt het volgend seizoen wel weer goed en aantal mindere spelers
zal Ajax verlaten.
Een aantal andere spelers kan zichzelf aan zo'n speler optrekken..
nora
 nora - dinsdag 24 februari 2015 - 22:49   quote  deeplink  
Het valt gewoon op dat Ajax een helft goed kan spelen en bijna standaard de tweede helft heel vermoeid oogt !!! daar moet een reden voor zijn lijkt mij ???
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 februari 2015 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Een te zwaar trainingskamp in de zomer kan je in mei het jaar erop nog last van hebben, daar leg je de basis voor de fris en fitheid van het elftal.. Het elftal oogt eigenlijk al het hele seizoen uitgeblust..
Jonge jongens hebben daar toch niet zo een last van?
Dat een Schöne daar nu last van kan hebben kan ik me nog enigzins voorstellen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 februari 2015 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Een aantal andere spelers kan zichzelf aan zo'n speler optrekken..
Dat begrijp ik maar de kans dat een Wijnaldum, Depay dit seizoen op gingen staan
was natuurlijk al redelijk groot. Fysiek zijn ze de eredivisie ook aan het ontgroeien
en daarbij bezitten ze ook redelijk wat talent.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 februari 2015 - 08:19   quote  deeplink  
------------------Cilissen--------------
Rhijn----vd Beek------Kongolo---Willems
--------------------Clasie(Guardado)--------------
---Wijnaldum(Klaassen)-------Propper
Ghazi---------Uth(Zivkovic)-----Depay

Niet vermeld:
Toornstra, Gudelj, Corona, Vejnovic, Arias, Rekik, Hateboer, Rusnak
Chery enz enz.

Als je dan ziet hoe weinig Ajacieden op dit moment de voorkeur zouden krijgen
als ik een goed team van de eredivisie moet maken is schrikbarend.

Bazoer, Sinkgraven, Zivkovic, Ghazi, (Andersen), Riedewald, Klaassen, (Boilesen)
Van Rhijn, Veltman, Cilissen kunnen nog wel naar een hoog niveau gaan groeien
daar ben ik wel van overtuigd.
remco k
 remco k - woensdag 25 februari 2015 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 februari 2015 - 07:59 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jonge jongens hebben daar toch niet zo een last van?
Dat een Schöne daar nu last van kan hebben kan ik me nog enigzins voorstellen.
Er zit een groot verschil tussen fit zijn, en fris zijn.. Overrtraind is overtraind, en daar kom je alleen vanaf met rust en opnieuw opbouwen, die kans had Frank in de winterstop, en hij heeft hetzelfde gedaan als in de zomer. Dus of de gehele selectie is gewoon niet in staat om 90 minuten te knallen. Of Frank en de rest van de technische staf heeft een gigantische inschattingsfout gemaakt in het optrainen van de selectie..

En ik denk dat het laatste het geval is..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5148
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0121901