BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Met een paar versterkingen kan De Boer verder bouwen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peter1956
 Peter1956 - dinsdag 10 februari 2015 - 12:40   quote  deeplink  
Ondanks het feit dat we in een hele slechte periode zitten, doet dit bericht (als het klopt) mij toch weer wat positiever naar het komende seizoen kijken.

Wat is jullie mening?
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:47   quote  deeplink  
Zaakwaarnemer De Boer: 'Met paar versterkingen erbij kan hij gaan bouwen'

Frank de Boer zit in zijn zwaarste periode bij Ajax, maar de oefenmeester is allerminst klaar met zijn dienstverband in Amsterdam. Hij lijkt zelfs te hinten op een langer verblijf in de Arena.

De Boer zei de afgelopen week diverse keren dat hij nog uitstekend op zijn plek zit in Amsterdam en dat het zomaar zou kunnen dat hij volgend seizoen nog steeds trainer is. Zijn zaakwaarnemer Guido Albers bevestigt die schets. "Frank ziet perspectief in deze groep waar veel spelers langdurige contracten hebben", aldus Albers in het Algemeen Dagblad.

"Met een paar versterkingen erbij deze zomer kan hij opnieuw bouwen en de selectie laten doorgroeien, op nationaal en hopelijk ook Europees niveau", aldus de belangenbehartiger. Op verzoek van Ajax laat De Boer op korte termijn weten hoe hij zijn toekomst ziet. Dan weet directeur voetbalzaken Marc Overmars ook of hij op zoek moet naar een vervanger.


bron

hier is het bewuste artikeltje
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:48   quote  deeplink  
Het stemt mij inderdaad ook wel tot tevredenheid. Maar ja, Marc Overmars bepaalt...
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 12:52   quote  deeplink  
Nou nee. Van der Sar, Overmars, De Boer en Jonk bepalen samen wat er moet gebeuren en wie er gehaald zou moeten worden. Overmars is "slechts" degene die een deal moet uitonderhandelen.

Daarnaast heb ik het idee dat met versterkingen mensen meteen aan aankopen denken. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de definitie van Ajax wat breder is dan dat.
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 12:52 schreef Eide het volgende:
Nou nee. Van der Sar, Overmars, De Boer en Jonk bepalen samen wat er moet gebeuren en wie er gehaald zou moeten worden. Overmars is "slechts" degene die een deal moet uitonderhandelen.

Daarnaast heb ik het idee dat met versterkingen mensen meteen aan aankopen denken. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de definitie van Ajax wat breder is dan dat.
Ik heb toch echt begrepen, dat Marc Overmars het uiteindelijke eindstation van wel of geen versterking is. Met andere woorden, hij bepaalt of er financiële middelen worden aangewend voor wel of geen transfer.
Toch heb ik het vermoeden, dat Ajax geen tweede seizoen als nu wil doormodderen. Ik heb goede hoop op één of twee versterkingen middels aankoop.
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 13:11   quote  deeplink  
Verschillende mensen bij Ajax waaronder Frank de Boer zelf zeggen steeds dat het een aanhoudende wisselwerking is tussen de eindverantwoordelijken bij Ajax. FdB omschreef het zelfs als een democratie, waarbij alle betrokkenen het met elkaar eens moesten zijn.
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:11 schreef Eide het volgende:
Verschillende mensen bij Ajax waaronder Frank de Boer zelf zeggen steeds dat het een aanhoudende wisselwerking is tussen de eindverantwoordelijken bij Ajax. FdB omschreef het zelfs als een democratie, waarbij alle betrokkenen het met elkaar eens moesten zijn.
Oké, you win ;)
Maar waarom wordt Marc Overmars dan continu "Marc Netto" genoemd?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oké, you win ;)
Maar waarom wordt Marc Overmars dan continu "Marc Netto" genoemd?
Ik denk omdat Marc die gene is die daadwerkelijk onderhandeld. Ik denk ook dat 9 van 10 personen niet weten wie of wat er allemaal komt kijken alvorens de daadwerkelijke onderhandlingen mogen beginnen....
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oké, you win ;)
Maar waarom wordt Marc Overmars dan continu "Marc Netto" genoemd?
Zo werd hij al genoemd toen hij nog speler was. Hij schijnt elk dubbeltje twee keer om te draaien, hoe veel geld hij ook heeft. ;)
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:24 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik denk omdat Marc die gene is die daadwerkelijk onderhandeld. Ik denk ook dat 9 van 10 personen niet weten wie of wat er allemaal komt kijken alvorens de daadwerkelijke onderhandlingen mogen beginnen....
Dat lijkt mij dus ook. Overmars begint echt niet zomaar gesprekken. Ik stel het mij ongeveer zo voor:

Ajax onderkent een zwak punt in de selectie die leidt tot een behoeftestelling door Frank de Boer en zijn staf. Gezamenlijk met de directie en het technisch hart wordt dan bepaald of die behoeftestelling vanuit de jeugd of via een transfer vervuld wordt, of dat men dat zwakke punt accepteert. Indien men concludeert dat er onvoldoende aan deze behoefte voldaan kan worden uit de jeugd gaat men de scouts activeren. Deze hebben waarschijnlijk al rapporten liggen aan de hand van lijstjes, maar die zullen een aantal spelers van dichtbij gaan bekijken.

Indien Ajax overtuigd is van de kwaliteiten van een speler volgt een eerste contact met de club en de zaakwaarnemer om te bepalen of een speler open staat voor een eventuele transfer. Dit is denk ik pas het eerste moment waarom Marc Overmars echt in beeld komt. Op een positief antwoord volgen dat onderhandelingen op basis waarvan de directie besluit of een aankoop verantwoord is gezien de financiële eisen.

Ik neem aan dat ik dan niets schrijf dat niemand hier zelf ook niet al verzonnen had. Ik wilde het alleen eens uitschrijven om zelf ook te zien welke partijen binnen Ajax allemaal wel eens inspraak zouden kunnen hebben. En dan kom ik tot Frank de Boer, Wim Jonk, Marc Overmars, Jeroen Slop, Edwin van der Sar/Michael Kinsbergen en hans van der Zee. En deze heren dan ten minste want ik bekijk het ook allemaal maar van de buitenkant.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 14:02   quote  deeplink  
deze ook wel:

http://www.ajaxshowtime.com/opinie/85606/column-het-komt-echt-wel-goed.html
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 10 februari 2015 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Het komt ook echt wel goed alleen jammer dat we dit seizoen hebben laten lopen..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 14:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het komt ook echt wel goed alleen jammer dat we dit seizoen hebben laten lopen..
Deze gok is bewust genomen heb ik het idee
nora
 nora - dinsdag 10 februari 2015 - 15:55   quote  deeplink  
Nou ze hebben nog wel even gegokt met Zimling als vervanger van Daley en Paulsen maar dat is een totale miskleum geworden dus met zijn allen hopen op de tweede plaats en van de zomer kan het techn/hart hun foutje goedmaken en de ontbrekende ervaring erbij halen om volgend seizoen weer te vlammen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 15:55 schreef nora het volgende:
Nou ze hebben nog wel even gegokt met Zimling als vervanger van Daley en Paulsen maar dat is een totale miskleum geworden dus met zijn allen hopen op de tweede plaats en van de zomer kan het techn/hart hun foutje goedmaken en de ontbrekende ervaring erbij halen om volgend seizoen weer te vlammen.
Ik hoop van harte dat je helemaal gelijk hebt...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 11 februari 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Is onderstaande bericht tevens een mogelijkheid tot versterking van onze club?

http://www.offside.nl/nieuws/404727/azen-op-terugkeer-van-der-wiel-koopt-prachtige-villa-vlakbij-amsterdam-arena.html

Hey Greg, dan wordt ik jouw privé chauffeur ;-) deal? DEAL!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 februari 2015 door Ronald 1960 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 11 februari 2015 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 februari 2015 - 20:52 schreef Ronald 1960 het volgende:
Is onderstaande bericht tevens een mogelijkheid tot versterking van onze club?

http://www.offside.nl/nieuws/404727/azen-op-terugkeer-van-der-wiel-koopt-prachtige-villa-vlakbij-amsterdam-arena.html

Hey Greg, dan wordt ik jouw privé chauffeur ;-) deal? DEAL!!
Al is het alleen maar voor zijn vriendin he ouwe vrijer! ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 12 februari 2015 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 februari 2015 - 23:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Al is het alleen maar voor zijn vriendin he ouwe vrijer! ;-)
In dat geval is het misschien beter een klus voor een ouwe vrijgezel...... ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 12:34   quote  deeplink  
Zonder iemand persoonlijk verantwoordelijk te stellen kun je gewoon de conclusie trekken dat het beleid niet goed heeft gefunctioneerd. En dat Ajax zal moeten kijken hoe ze hun scouting naar een hoger niveau kunnen brengen. En dat ze meer stabiliteit in het eerste elftal gaan brengen. Want zoals Pietje mooi omschrijft; niemand wil voor een 2e keer zo'n zaadjaar meemaken.

Leren van je fouten en het de volgende keer anders doen met betere resultaten!
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 12:34 schreef Bobby1972 het volgende:
Zonder iemand persoonlijk verantwoordelijk te stellen kun je gewoon de conclusie trekken dat het beleid niet goed heeft gefunctioneerd.
Man man man, laat dat geneuzel over het beleid eens los. Zeker omdat je zelf nooit met beleidsgerelateerde zaken komt die anders moeten. Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 13:20   quote  deeplink  
Nee Eide, een beleid kun je ten alle tijden bijsturen. Wanneer Ajax beter op de tekortkomingen had geanticipeerd had het heel anders kunnen zijn. Een paar ervaren spelers had een groot verschil kunnen uitmaken. Ik ben van mening dat Ajax juist ook dit jaar voor de 5e keer kampioen had kunnen worden. Omdat PSV niet zo goed is dat Ajax geen kans had!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 13:25   quote  deeplink  
" Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van."

wat een onzin, hoe kun je nu zeggen dat het beleid goed functioneert wanneer Ajax de laatste wedstrijden door het slechte spel bijna geen punten meer haalt. En dat Ajax haar supporters de meeste wedstrijden een niveau voorschotelt wat niet om aan te kijken is.

Natuurlijk kun je het beleid ( terughoudendheid) linken met de prestaties. Hoe blind ben jij?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 13:40   quote  deeplink  
Ajax is veel meer dan alleen je richten op de toekomst. Omdat niks zeker is in het leven. Het gaat vooral om het heden. En daarin faalt het huidige beleid. En dat mag Ajax zich zeker aanrekenen. Als Ajax moet je veel kritischer zijn en meer eisend.
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 14:15   quote  deeplink  
Hoe blind ben ik? Geen idee. Ik kan in ieder geval differentiëren tussen visie, beleid en uitvoering. Een differentiatie die jij niet kan of wil maken.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 14:23   quote  deeplink  
Dat is jouw mening en dat mag. Ik vind feitelijk de resultaten van de laatste tijd vrij voorspelbaar. Omdat je kon verwachten dat het spel te kwetsbaar was. En de aansturing daarop is niet adequaat geweest. Het is niet onverwachts dat de resultaten nu ineens tegenvallen. Het is een logisch gevolg van het spel en vooral niveau wat we de laatste maanden gezien hebben. De veranderingen die genomen zijn leiden niet tot een gewenst resultaat.
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 14:30   quote  deeplink  
Maar dat ligt niet aan het beleid. Ajax drijft op eigen jeugd en vult dat aan met aankopen waar nodig. Dat is namelijk het technisch beleid en dat staat uitstekend. Waar jij moeite mee hebt is hoe Ajax dit seizoen invulling heeft gegeven aan een deelaspect daarvan, namelijk aankopen doen. Daar zullen best wel wat mensen het over eens zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat het onderliggende beleid daardoor is gefaald. Verre van zelfs.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 februari 2015 - 14:50   quote  deeplink  
Ach beleid... Wat is "beleid". Wanbeleid is óók beleid. Daarmee wil ik niet zeggen, dat het beleid van Ajax wanbeleid is. Integendeel: Ajax heeft ingezet op de jeugd en individuele training / begeleiding van die jeugdspelers. Daar sta ik vierkant achter. Maar wat dat betreft is Ajax naar mijn bescheiden mening daarin doorgeschoten. Alles draait om jeugd en daarbij is men kennelijk voorbij gegaan aan de wetenschap dat met (te) veel jeugd in je basis, je automatisch wisselvalligheid en grilligheid in je selectie haalt. Met zuinigheid heeft Ajax Niki Zimling uit de hoge hoed getoverd, maar die heeft niet gebracht wat men van hem gehoopt had. Dat kon je direct al zien. Met de zojuist gesloten transferwindow had Ajax alsnog zijn broodnodige speler(s) met ervaring en leidinggevende capaciteiten kunnen aantrekken. En dat doet veel pijn, dat Ajax dat niet gedaan heeft. In mijn ogen bewust en daarmee hebben zij een onoverkomelijke fout (voor dit seizoen) gemaakt. Alleen Daley Sinkgraven werd aangetrokken, maar ook hij is jong en heeft uiteraard geen ervaring. Dus zal Ajax de rest van dit seizoen moeten roeien met de riemen die zij heeft en hopen, dat zij niet al te veel punten meer gaat verspelen om de strijd voor de tweede plaats. Het kampioenschap moeten we maar gauw vergeten, die gedachte lijkt mij niet meer realistisch. Maar het beleid, ooit ingezet door Johan Cruijff met als basis de jeugd, dat staat als een huis en ik verwacht daar heel veel moois van in de (nabije) toekomst.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 15:59   quote  deeplink  
Je kunt niet van eigen jeugd een volledig elftal maken. Kijk naar de werkelijkheid. Ik ben 1 van de velen die er moeite mee heeft. En dat is niet meer dan terecht omdat het immers in mijn ogen onnodig is. Wanneer je kijkt naar de feiten dan zie je dat de scouting een laag rendement heeft. wanneer je structureel een laag rendement haalt dan moet een bedrijf toch sturing geven om het de volgende keer anders te gaan doen. Je kunt toch niet stil blijven staan.

Bij Ajax is absoluut geen sprake van wanbeleid. Natuurlijk zijn er heel veel goede dingen. Daar is geen discussie over. Alleen had het met een kleine sturing heel anders kunnen zijn. En dat neem ik en anderen Ajax kwalijk.
Eide
 Eide - donderdag 12 februari 2015 - 16:25   quote  deeplink  
Dus is het geen falen van het beleid. Het is een overschatting van de capaciteiten van de huidige groep, inclusief de aankopen. En dat is iets van de uitvoering en heeft helemaal niets met het onderliggende beleid te maken. Of zeg ik nu iets vreemds?
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 16:37   quote  deeplink  
Het huidige beleid is grotendeels prima. Alleen moet je wel scherper zijn op onverwachte tegenslagen. Niet blijven afwachten, maar op tijd reageren. Daarin gaat het bij Ajax nog niet goed genoeg.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 16:39   quote  deeplink  
Ik heb vaak gezegd dat ik het anticiperend vermogen bij Ajax te traag vind. Dat vind ik nog steeds. En hoop dat ze daar beter mee om leren gaan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 12 februari 2015 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 13:20 schreef Bobby1972 het volgende:
Nee Eide, een beleid kun je ten alle tijden bijsturen. Wanneer Ajax beter op de tekortkomingen had geanticipeerd had het heel anders kunnen zijn. Een paar ervaren spelers had een groot verschil kunnen uitmaken. Ik ben van mening dat Ajax juist ook dit jaar voor de 5e keer kampioen had kunnen worden. Omdat PSV niet zo goed is dat Ajax geen kans had!
Er zijn wel degelijk genoeg ervaring?
Moissander is 4x kampioen van Nederland, al een tijdje international.
Heeft genoeg CL ervaring.

Zodoende zijn er genoeg mensen die wedstrijden op internationaal vlak hebben staan.

De vraag is of ze iets toevoegen? Moissander niet, Schone kan het niet alleen.
Maar dat weet je vooraf niet?

Er zitten genoeg spelers die al een tijd bij ajax zitten en international zijn, terwijl ze nog zo jong zijn.
Serero Siggy, Boillissen, Van Rhijn, Schone, Moissander.

Daarnaast heb je spelers die International zijn, maar niet zo lang bij Ajax zijn.
Cillissen, Millik.

Dan heb je spelers die op de deur kloppen om international te worden.
Fisher, Andersen, Klaassen

Als laatste heb je een groep van talenten die echt pas net kijken.
El Ghazi, Kishna, Tete, Bazoer, Van der hoorn

Maar het zijn allemaal eenheidsworsten, wat ik mis is een beetje iets extra's.
Dat brengen El Ghazi en Kishna wel maar het rendement is zo laag dat het eigenlijk ook dan weer niks toevoegd.
Het is zo fragiel en het zit aan zo dun touwtje aan elkaar, dat je daar al onzeker naar zit te kijken, moet je nagaan als je daar in het veld staat.

Maar enkel ervaring is niet voldoende.
Iemand met Ervaring en waarvan je weet die doet daar iets goeds mee.
Met maduro en urby moet je het maar afwachten of dat ook gebeurd.
ze zijn niet voor niks niet geslaagd in het buitenland.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 16:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk genoeg ervaring?
Moissander is 4x kampioen van Nederland, al een tijdje international.
Heeft genoeg CL ervaring.

Zodoende zijn er genoeg mensen die wedstrijden op internationaal vlak hebben staan.

De vraag is of ze iets toevoegen? Moissander niet, Schone kan het niet alleen.
Maar dat weet je vooraf niet?

Er zitten genoeg spelers die al een tijd bij ajax zitten en international zijn, terwijl ze nog zo jong zijn.
Serero Siggy, Boillissen, Van Rhijn, Schone, Moissander.

Daarnaast heb je spelers die International zijn, maar niet zo lang bij Ajax zijn.
Cillissen, Millik.

Dan heb je spelers die op de deur kloppen om international te worden.
Fisher, Andersen, Klaassen

Als laatste heb je een groep van talenten die echt pas net kijken.
El Ghazi, Kishna, Tete, Bazoer, Van der hoorn

Maar het zijn allemaal eenheidsworsten, wat ik mis is een beetje iets extra's.
Dat brengen El Ghazi en Kishna wel maar het rendement is zo laag dat het eigenlijk ook dan weer niks toevoegd.
Het is zo fragiel en het zit aan zo dun touwtje aan elkaar, dat je daar al onzeker naar zit te kijken, moet je nagaan als je daar in het veld staat.

Maar enkel ervaring is niet voldoende.
Iemand met Ervaring en waarvan je weet die doet daar iets goeds mee.
Met maduro en urby moet je het maar afwachten of dat ook gebeurd.
ze zijn niet voor niks niet geslaagd in het buitenland.
Resultaten uit het verleden tellen helaas niet meer. Moisander is een speler die de laatste tijd structureel in de fout gaat en niet erg zeker is. Daar wordt hij nu op beoordeeld en niet op het verleden. Dat is nu niks meer waard.

De balans in het eerste van Ajax is zoek geraakt. Persoonlijk vind ik ook dat Ajax door haar terughoudendheid de jonge spelers afremt in hun ontwikkeling. Omdat een paar ervaren spelers hun veel beter hadden kunnen sturen tijdens de wedstrijd en ook bij de training. Daardoor hadden ze meer progressie kunnen maken dan nu.

Wat je nu bij Ajax ziet is dat er heel weinig groei is bij vele spelers. Sterker nog, vele spelers zijn zelfs minder goed gaan spelen de laatste tijd.

Het kan toch niet zo zijn dat vanuit het niets en heel toevallig vele spelers minder goed zijn. En dat ze tegelijk uit vorm zijn? Er is een reden waarom Ajax nu speelt zoals het nu speelt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2015 door Bobby1972 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 12 februari 2015 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 17:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden tellen helaas niet meer. Moisander is een speler die de laatste tijd structureel in de fout gaat en niet erg zeker is. Daar wordt hij nu op beoordeeld en niet op het verleden. Dat is nu niks meer waard.

De balans in het eerste van Ajax is zoek geraakt. Persoonlijk vind ik ook dat Ajax door haar terughoudendheid de jonge spelers afremt in hun ontwikkeling. Omdat een paar ervaren spelers hun veel beter hadden kunnen sturen tijdens de wedstrijd en ook bij de training. Daardoor hadden ze meer progressie kunnen maken dan nu.

Wat je nu bij Ajax ziet is dat er heel weinig groei is bij vele spelers. Sterker nog, vele spelers zijn zelfs minder goed gaan spelen de laatste tijd.

Het kan toch niet zo zijn dat vanuit het niets en heel toevallig vele spelers minder goed zijn. En dat ze tegelijk uit vorm zijn? Er is een reden waarom Ajax nu speelt zoals het nu speelt!
Elke speler word beoordeeld op de prestaties van het verleden?
Dat word iedereen, zeker begin van het seizoen..

Of zouden terecht vinden als kinderen voor elke toets een 10 hebben gehaald en de laatste toets een 3 halen, niet over zouden gaan terwijl de toets even zwaar mee telt.

De boer moet dus nu worden ontslagen omdat hij niet kampioen is geworden?

Verleden telt namelijk altijd mee.
Jij zou Messi dus op de bank hebben gezet toen hij even minder speelde?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 12 februari 2015 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 11:54 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

In dat geval is het misschien beter een klus voor een ouwe vrijgezel...... ;-)
In dat geval weet ik nog wel iemand! ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 12 februari 2015 - 19:01   quote  deeplink  
Je koopt alleen niks voor de resultaten uit het verleden. Het enige wat het aangeeft is dat je normaal gesproken potentieel hebt voor Ajax. Ik zie de Boer niet verantwoordelijk voor de huidige resultaten. Voor een deel misschien, maar niet als oorzaak voor de slechte resultaten.

De Boer geeft juist veel spelers heel veel krediet, daar ligt het niet aan. Je kunt je afvragen hoelang bepaalde spelers structureel matig mogen spelen? En hoe groot deze invloed is op de huidige prestaties.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 12 februari 2015 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 18:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In dat geval weet ik nog wel iemand! ;-)
Hé, da's toevallig. Ik weet ook nog wel iemand.... ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 12 februari 2015 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 20:08 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hé, da's toevallig. Ik weet ook nog wel iemand.... ;-)
O ja wie?
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 februari 2015 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 18:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In dat geval weet ik nog wel iemand! ;-)
En dan het risico lopen dat er kleine warrors komen.. :-(
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 februari 2015 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 07:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En dan het risico lopen dat er kleine warrors komen.. :-(
Die zijn er al!
Eide
 Eide - vrijdag 13 februari 2015 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 09:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Die zijn er al!
En een hond.
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 februari 2015 - 16:45   quote  deeplink  
Hoewel ik geen bronvermelding heb, heb ik vernomen, dat PSV zich gemeld heeft bij AZ over een transfer van Gudelj komende zomer. Dit in verband met een mogelijk vertrek daar van Wijnaldum... Tja, ik vrees dus opnieuw dat Ajax met verve de rol speelt van "Jan-achteran". Althans mocht dit inderdaad waar zijn.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 13 februari 2015 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 23:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

O ja wie?
Dat hoef ik jou vast niet te vertellen, jij weet het zelf ook wel ;-)
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 februari 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 16:45 schreef Pietje het volgende:
Hoewel ik geen bronvermelding heb, heb ik vernomen, dat PSV zich gemeld heeft bij AZ over een transfer van Gudelj komende zomer. Dit in verband met een mogelijk vertrek daar van Wijnaldum... Tja, ik vrees dus opnieuw dat Ajax met verve de rol speelt van "Jan-achteran". Althans mocht dit inderdaad waar zijn.
Kunnen we gelijk zien of hij echt goed genoeg is voor een stapje hogerop.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 13 februari 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 16:45 schreef Pietje het volgende:
Hoewel ik geen bronvermelding heb, heb ik vernomen, dat PSV zich gemeld heeft bij AZ over een transfer van Gudelj komende zomer. Dit in verband met een mogelijk vertrek daar van Wijnaldum... Tja, ik vrees dus opnieuw dat Ajax met verve de rol speelt van "Jan-achteran". Althans mocht dit inderdaad waar zijn.
je zoekt toch naar ervaring? Dan zoek je toch niet naar Gudelj?
Of is Gudelj ervaren? Ik dacht het niet, PSV mag hem hebben!
Robinho
 Robinho - vrijdag 13 februari 2015 - 19:08   quote  deeplink  
WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE RIJKSTE !!!
Gaan ze weer niet zoeken voor de verdediging maar voor de andere linies. Te lang gewacht met Huntelaar, die heeft net verlengd. Dom, zonder afkoopsom had je hem gewoon een topsalaris kunnen betalen met wat tekengeld in het handje. 30+ doelpunten per jaar en de titel als zekerheid. Echte clubman ook.
Nogmaals, ik sta achter het beleid maar vanaf heden verwacht ik wel dat de aankopen die gedaan worden top zijn. Anders duidt dit op bedrijfsblindheid.
Mochten de toppers niet haalbaar zijn alleen eigen jeugd, de cijfers tonen aan dat uitblinkers van de middenmoot het gewoon zelden redden. Klinkt simpel en dat is het volgens mij ook.
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 februari 2015 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kunnen we gelijk zien of hij echt goed genoeg is voor een stapje hogerop.
Maar dat "bewijs" zie ik liever in Amsterdam dan in Eindhoven :-(
Pietje
 Pietje - vrijdag 13 februari 2015 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

je zoekt toch naar ervaring? Dan zoek je toch niet naar Gudelj?
Of is Gudelj ervaren? Ik dacht het niet, PSV mag hem hebben!
Heb jij die jongen wel eens gevolgd? Ik wel! Hij is voor mij de ontbrekende schakel. Hoe jong hij ook nog is, hij brengt toch de nodige ervaring mee en -nog belangrijker- hij heeft het gif in zijn spel, dat Ajax node mist. Mag PSV hem hebben? Dan spoor je niet!
Robinho
 Robinho - vrijdag 13 februari 2015 - 20:42   quote  deeplink  
Gudelj is goed Pietje, maar is er een garantie dat hij Ajax in balans brengt en iets extra's toevoegt? Weet het niet zeker.
Volgend jaar liever een middenveld; Klaassen/Nigel de Jong/Sinkgraven. Een combinatie van talent en routine. En dan ook nog routine met kwaliteit. Alle lof voor een Poulsen, maar De jong voegt echt iets toe. Niet haalbaar? Ach, als je ieder jaar CL speelt wel. We hoeven niet elk jaar 20 miljoen te verdienen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 13 februari 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 19:23 schreef Pietje het volgende:

[..]

Heb jij die jongen wel eens gevolgd? Ik wel! Hij is voor mij de ontbrekende schakel. Hoe jong hij ook nog is, hij brengt toch de nodige ervaring mee en -nog belangrijker- hij heeft het gif in zijn spel, dat Ajax node mist. Mag PSV hem hebben? Dan spoor je niet!
Ervaring in wat?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Met een paar versterkingen kan De Boer verder bouwen









0.0859010