BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 8 maart 2015, 14:30); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 03 maart 2015 - 17:22   quote  deeplink  
197010_332_AFC_Banner_600x338_ZS_Ajax_Excelsior_600x338.jpg

Het kleine broertje van Feyenoord komt op bezoek. De Kralingers, die 13e staan in de Eredivisie, ontmoeten een Ajax dat een goed gevoel heeft overgehouden aan de voorgaande week waar niet alleen van PSV werd gewonnen, maar waar ook de volgende ronde van de Europa League werd behaald. Desondanks kan Ajax niet op de lauweren rusten. Tegen Willem II bleek dat je ook tegen de middenmoot van de Eredivisie niet kan verslappen. Ajax zal in de strijd om de 2e plek geen puntverlies willen leiden. De voorsprong op AZ (6) en Feyenoord (8) is niet van dien aard dat Ajax zich dat kan veroorloven. Ten slotte blijft Ajax toch bovenal strijd voeren met zichzelf. Het voetbal is al weken ronduit slecht en Ajax lijkt voorlopig de weg naar beter voetbal niet gevonden te hebben.

Ajax speelde in haar historie slechts 37 duels tegen Excelsior Rotterdam. De reden hiervoor is natuurlijk dat Excelsior de afgelopen 25 jaar z'n duels voornamelijk in de Eerste Divisie afwerkte. Ajax won 31 maal van de Kralingers en slechts 1 duel ging ooit verloren. 5 Duels eindigden in een gelijk spel. Het enige verlies stamt uit het seizoen 2007/08 toen Ajax uit met 2-1 verloor. Thuis won Ajax 17 maal van Excelsior en 1 maal kwam Ajax niet verder dan een gelijk spel.

Excelsior was jarenlang feitelijk een sattelietclubje van Feyenoord. Tegenwoordig moet het zelf de broek ophouden voor wat betreft de selectie. Vroeger bestond de Excelsior selectie grotendeels uit jonge talenten of afgedankte selectiespelers van Feyenoord die op verhuurbasis uitkwamen voor de Kralingers. Die tijden zijn voorbij nu Feyenoord de talenten zelf nodig heeft. Momenteel hebben de Rotterdammer 1 huurling in huis; de voormalig Jong Ajax aanvoerder Bas Kuipers.
Excelsior staat 13e in de Eredivisie en lijkt gevrijwaard van het degradatiespook. Met name de laatste weken zet Excelsior uitstekende resultaten neer. Van de afgelopen 5 wedstrijden werden er 2 gewonnen en 2 maal kwam en tot een puntendeling. Alleen Feyenoord kwam moeizaam tot een overwinning. Afgelopen week werd Heerenveen met 3-0 verslagen op het kunstgras van Woudestein en ook Twente werd in eigen huis met 1-3 verslagen.
Tom van Weert is de topscorer van Excelsior met 9 goals. Hij wordt op de voet gevolgd door middenvelder Jeff Stans met 7 goals. Een opvallende statistiek is weggelegd voor de nummer 3 op de topscorerslijst. Carlo de Reuver kwam slechts tot 49 minuten in 7 wedstrijden maar scoorde daarin wel 3 maal. Dat is dus 1 maal per 16 minuten en dat mag rustig opvallend genoemd worden.

Over Ajax valt weinig te melden wat al niet uitgebreid is uitgemolken de afgelopen weken. Het voetbal valt tegen, de resultaten zijn redelijk en het immer kritische Ajax publiek smacht naar een werkelijk voetballend goede prestatie van de Godenzonen. De overwinningen van afgelopen week, als ook het bijtekenen van Frank de Boer en Lasse Schöne, zorgen wel voor rust in het Amsterdamse kamp. Hopelijk vertaald deze rust zich in goed verzorgt voetbal en natuurlijk een goed resultaat.
Bij Ajax is Arek Milik een twijfelgeval. De Poolse topscorer viel tegen PSV uit met hamstringklachten en het is onduidelijk of hij het duel met Excelsior gaat halen. Bovendien zal Frank de Boer ook na moeten denken over de fitheid van de selectie voor het duel tegen FC Dnipro volgende week. Mogelijk kiest De Boer dus voor een andere spits. Hij lijkt dan te moeten kiezen tussen Zivkovic of El Ghazi. Klaassen is een aanhoudend twijfelgeval met zijn buikwandklachten. Klaassen moet aan het einde van het seizoen onder het mes en Frank de Boer zal dus van wedstrijd naar wedstrijd moeten bekijken of de Hilversummer inzetbaar is.

Eerder dit seizoen won Ajax met 2-0 van Excelsior. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden had Ajax de handen vol en kwam het pas aan het einde van de wedstrijd op voorsprong door een goal van Mike van der Hoorn. Zivkovic maakte in dat duel de 0-2 en scoorde daar zijn enige competitiegoal voor Ajax 1 tot dusver.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 03 maart 2015 - 17:34   quote  deeplink  
Knap gedaan weer Eide. Als je werkgever jou er uit schopt om wat voor reden dan ook, kan je zo aan de slag als schrijver/journalist. Top gedaan weer!!

Ik ga deze keer voor een ruime 5-0!

Waarom? Om dat het begint te lopen en Excelsior zal het eerst volgende slachtoffer zijn van onze (te laat??) op gang gekomen daden drang.

WZAWZDB!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 maart 2015 door Ronald 1960 --
freakie
 freakie - dinsdag 03 maart 2015 - 18:00   quote  deeplink  
Begint te lopen, begint te lopen. Het is niet goed geweest tegen PSV dus zie niet waar het begint te lopen.. Denk wel een overwinning, 2-0
jodocus
 jodocus - dinsdag 03 maart 2015 - 19:38   quote  deeplink  
nou ik denk een krappe 2-1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 03 maart 2015 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 maart 2015 - 18:00 schreef freakie het volgende:
Begint te lopen, begint te lopen. Het is niet goed geweest tegen PSV dus zie niet waar het begint te lopen.. Denk wel een overwinning, 2-0
In eindhoven begint het te lopen ja 😊 in de broek!!

We pakken 3 punten zondag en wel door te winnen met 4-1

Heerlijk die 5e titel op rij!! Yelleleleeeeeeeeeeeee
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 03 maart 2015 - 19:49   quote  deeplink  
Eide!, heerlijk in elkaar geflanst weer pik!
Doe je toch weer top elke keer!!

1 × verloren ever!! Houden zo!
nora
 nora - dinsdag 03 maart 2015 - 20:53   quote  deeplink  
3-0 Het gaat langzaam draaien
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 04 maart 2015 - 13:19   quote  deeplink  
Ajax had het uit moeilijk in Rotterdam. Maar gelukkig is het veld een stuk groter dan in Rotterdam. Voordeel om de ruimtes klein te houden is er minder.Op basis van de positieve flow moet het geen Probleem zijn. Ik zeg 4-0!!
remco k
 remco k - woensdag 04 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
Het zou weleens lekker zijn gewoon met een nulletje of 3 de rust in gaan en dan uitbouwen in de tweede helft
Maar ik denk dat het gewoon weer lastig wordt.
Pietje
 Pietje - woensdag 04 maart 2015 - 15:30   quote  deeplink  
Prachtig, Eide! Ik blijf het elke keer maar weer zeggen. Het is een lust voor het (mijn) oog :-)

Tja, Excelsior dat mag normaliter geen probleem zijn, maar ik vind die Rotterdamers beslist heel aardig voetballen. Open, aanvallend met een aantal zeer behoorlijke spelers. Niet onderschatten dus. Ik ben al tevreden met een "simpele" 2-0 overwinning. Ik hoop dat de Ajacieden beseffen, dat er nu geen punt meer verspeeld mag worden in de hoop, dat PSV dat wel doet.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 04 maart 2015 - 15:33   quote  deeplink  
Denkelijk wordt het wel 3-1, daar ik lichtelijk ziet dat het wel iets beter gaat draaien bij Ajax.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 04 maart 2015 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 04 maart 2015 - 15:33 schreef nieuwe ajax het volgende:
Denkelijk wordt het wel 3-1, daar ik lichtelijk ziet dat het wel iets beter gaat draaien bij Ajax.
Daar?
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 05 maart 2015 - 14:11   quote  deeplink  
Ja, daar. Nu maar op naar de volgende overwinning.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 05 maart 2015 - 21:41   quote  deeplink  
Als de buitentemperatuur omhoog gaat, gaat Ajax de laatste jaren vaak ook beter spelen...toeval ?
Ik hoop dus op een ruime overwinning!
Eide
 Eide - vrijdag 06 maart 2015 - 11:19   quote  deeplink  
Ajax kan hoop op Milik laten varen: deur staat wijd open voor Zivkovic

Frank de Boer kan zondagmiddag in de thuiswedstrijd tegen Excelsior geen beroep doen op Arek Milik. De spits van Ajax ontbrak vrijdag op de training. Dat duidt erop dat Milik niet op tijd fit is voor het competitieduel van zondag in de Arena. Milik raakte vorige week geblesseerd aan zijn hamstring tijdens de topper tegen PSV (1-3). Gevreesd werd voor een herstelperiode van vier tot zes weken, maar de spits kwam goed weg.

De wedstrijd tegen Excelsior komt echter te vroeg. Hij trainde vrijdag niet mee met de selectie en werkte binnen aan zijn herstel. De verwachting is dat Milik volgende week donderdag in de Europa League-heenwedstrijd tegen Dnipro Dnipropetrovsk wél inzetbaar is.

De blessure van Milik opent de deur voor Richairo Zivkovic. De spits zwemt de laatste weken tussen de bank en tribune, maar De Boer zal hem tegen Excelsior waarschijnlijk niet over het hoofd zien. Kolbeinn Sigthórsson is nog steeds geblesseerd, terwijl Lasse Schöne niet langer een optie lijkt voor een plek in de spits.

Geen @arekmilik9 op training #Ajax, mogelijk wel donderdag tegen Dnjepr #ajaexc pic.twitter.com/QF1fT8aKP8
Dennis Jansen (@DennisJansenAD) March 6, 2015

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 06 maart 2015 - 12:51   quote  deeplink  
Eerst is PSV aan de beurt.
Ik ben toch wel benieuwd hoe ze hier van zijn hersteld.

Excelsior speelt wel aardig, leuk om te zien, zijn goed in vorm.
Maar het blijft Excelsior, mag dat Ajax in de weg zitten?
Nee, toch?
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 06 maart 2015 - 13:27   quote  deeplink  
Nee, dat dacht ik niet.
Ajax moet gewoon winnen, daar iedereen dat wel weet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 maart 2015 - 14:36   quote  deeplink  
Goed compact ploegje, leuk en verzorgd voetbal. Aantal spelers die zeker een stap hogerop kunnen. Ajax moet wel gewoon winnen. Neem aan dat een zege bij PSV ook vertrouwen geeft. Wel respect voor Excelsior. Zeker voor hun trainer!
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 maart 2015 - 14:37   quote  deeplink  
Enige waar ik me zorgen over maak is Boilesen die tegenover Botaka komt te staan. Dat zal verdomd lastig worden
Loetje
 Loetje - vrijdag 06 maart 2015 - 14:38   quote  deeplink  
Ook PSV een lastige wedstrijd morgen. Go Ahead uit is altijd lastig voor iedereen. Veel strijd, linies kort op elkaar, klein veld en toch een ploegje die puntjes nodig heeft.
Eide
 Eide - vrijdag 06 maart 2015 - 17:26   quote  deeplink  
El Ghazi krijgt complimenten, Zivkovic moet in de wacht

Wie begint er in de spits tegen Excelsior? Dat is de grote vraag. Frank de Boer wil niets verklappen, maar is wel vol lof over het spel van Anwar el Ghazi tegen PSV. Richairo Zivkovic lijkt plaats te moeten nemen in de wachtkamer.

Als er een spits wegvalt, is het niet zo dat Zivkovic de aangewezen vervanger is, aldus De Boer tijdens het perspraatje. Er wordt vooruitgeblikt op het duel met Excelsior, maar de trainer wil nog niet kwijt wie er in de punt van de aanval begint. Dat blijft nog even geheim.

Ik denk dat het goed gaat met de ontwikkeling van Zivkovic. Vergeet niet: hij is nog A-junior. Er moet nog veel verbeterd worden. Het scoren gaat goed, de rest kan stukken beter. Meevoetballen, het tactische gedeelte. Ik denk dat Richairo nu beter begrijpt: het is nog niet goed genoeg voor een basisplaats bij het eerste. Zo duidelijk zijn we.

Zivkovic is dus nog niet goed genoeg, El Ghazi beviel een stuk beter toen hij noodgedwongen in de spits belandde tijdens PSV-uit. Ik heb Anwar een compliment gemaakt, deelt De Boer met Ajax Life. Anwar was balvast, had dreiging door zijn snelheid en als het tijd was om de bal af te schermen, deed hij dat ook goed.

Ik wist al dat Anwar in de spits kon spelen, aangezien hij dat in zijn laatste maanden bij Ajax A1 veelvuldig heeft gedaan. Toen ging het hem ook goed af. Ik heb er inderdaad een extra optie bij, beaamt De Boer zonder het achterste van zijn tong te laten zien. Rechtsvoor is zijn favoriete positie, maar hij kan voorin overal uit de verf komen. Door zijn sterke lichaam kan-ie ook als aanspeelpunt dienen.

Is het daarmee zeker dat El Ghazi in de spits staat? De Boer is er zelf nog altijd van overtuigd dat Lasse Schöne als spits beter moet kunnen dan-ie tot op heden deed, Mike van der Hoorn is slechts optie als breekijzer, lijkt het.

Bron
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 06 maart 2015 - 22:15   quote  deeplink  
3-1 met billenknijpen en een hoop mazzel
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 08:09   quote  deeplink  
10426118_815982505115766_6907941552843440083_n.png?oh=7e85ddca8165c67311621049eed2bee5&oe=55BD632A&__gda__=1435422354_9ddec456d97d49ba2d3a184378f7ffd9

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 maart 2015 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 09:45   quote  deeplink  
Trouwens 2 Ajacieden die een jubiluem vieren als ze vandaag minuten maken. Ricardo van Rhijn staat voor z'n 100e Eredivisiewedstrijd, Joel Veltman kan vandaag op 50 komen.
freakie
 freakie - zondag 08 maart 2015 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 maart 2015 - 17:26 schreef Eide het volgende:
El Ghazi krijgt complimenten, Zivkovic moet in de wacht

Wie begint er in de spits tegen Excelsior? Dat is de grote vraag. Frank de Boer wil niets verklappen, maar is wel vol lof over het spel van Anwar el Ghazi tegen PSV. Richairo Zivkovic lijkt plaats te moeten nemen in de wachtkamer.

Als er een spits wegvalt, is het niet zo dat Zivkovic de aangewezen vervanger is, aldus De Boer tijdens het perspraatje. Er wordt vooruitgeblikt op het duel met Excelsior, maar de trainer wil nog niet kwijt wie er in de punt van de aanval begint. Dat blijft nog even geheim.

Ik denk dat het goed gaat met de ontwikkeling van Zivkovic. Vergeet niet: hij is nog A-junior. Er moet nog veel verbeterd worden. Het scoren gaat goed, de rest kan stukken beter. Meevoetballen, het tactische gedeelte. Ik denk dat Richairo nu beter begrijpt: het is nog niet goed genoeg voor een basisplaats bij het eerste. Zo duidelijk zijn we.

Zivkovic is dus nog niet goed genoeg, El Ghazi beviel een stuk beter toen hij noodgedwongen in de spits belandde tijdens PSV-uit. Ik heb Anwar een compliment gemaakt, deelt De Boer met Ajax Life. Anwar was balvast, had dreiging door zijn snelheid en als het tijd was om de bal af te schermen, deed hij dat ook goed.

Ik wist al dat Anwar in de spits kon spelen, aangezien hij dat in zijn laatste maanden bij Ajax A1 veelvuldig heeft gedaan. Toen ging het hem ook goed af. Ik heb er inderdaad een extra optie bij, beaamt De Boer zonder het achterste van zijn tong te laten zien. Rechtsvoor is zijn favoriete positie, maar hij kan voorin overal uit de verf komen. Door zijn sterke lichaam kan-ie ook als aanspeelpunt dienen.

Is het daarmee zeker dat El Ghazi in de spits staat? De Boer is er zelf nog altijd van overtuigd dat Lasse Schöne als spits beter moet kunnen dan-ie tot op heden deed, Mike van der Hoorn is slechts optie als breekijzer, lijkt het.

Bron
Ik hoop het echt zwaar dat hij Zivkovic als veel beter optie gaat zien dan Schone, en dat hij van der Hoorn toch echt als laatste optie in de aanval ziet. Bij El Ghazi heb ik wel een goed gevoel. Hij kan eigenlijk alles op die positie wat Frank de Boer wil. Ik vind dat niet zo'n slecht plan, maar zie toch liever dan Zivkovic minuten maken.
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 11:10   quote  deeplink  
Ik hoop persoonlijk op Zivkovic. Natuurlijk is hij nog altijd A-junior maar het is ook jongen die goed mee kan in het spel van Kishna en El Ghazi denk ik. Bovendien denk ik dat El Ghazi op z'n best is vanaf de zijkant en Ajax moet daar ik blijven investeren. Er zijn te veel buitenspelers mislukt om dat niet te blijven stimuleren.

Indien De Boer en zijn staf echt Zivkovic nog niet goed genoeg vinden lijkt mij El Ghazi daarna de beste optie. Groot, sterk, snel, doelgericht. Niet bang om een actie te maken en sterk en balvast genoeg om met centrale verdedigers te stoeien. En dan maar weer met Schone op rechts die zich daar beter thuis voelt dan op 9.
freakie
 freakie - zondag 08 maart 2015 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 11:10 schreef Eide het volgende:
Ik hoop persoonlijk op Zivkovic. Natuurlijk is hij nog altijd A-junior maar het is ook jongen die goed mee kan in het spel van Kishna en El Ghazi denk ik. Bovendien denk ik dat El Ghazi op z'n best is vanaf de zijkant en Ajax moet daar ik blijven investeren. Er zijn te veel buitenspelers mislukt om dat niet te blijven stimuleren.

Indien De Boer en zijn staf echt Zivkovic nog niet goed genoeg vinden lijkt mij El Ghazi daarna de beste optie. Groot, sterk, snel, doelgericht. Niet bang om een actie te maken en sterk en balvast genoeg om met centrale verdedigers te stoeien. En dan maar weer met Schone op rechts die zich daar beter thuis voelt dan op 9.
Ja "toevallig" is El Ghazi daar ook heel goed. Het is wel iets dat Frank de Boer had kunnen zien toch? Ik zie ook liever Zivkovic maar inderdaad op basis van de vorige wedstrijd is El Ghazi misschien wel een goede meevaller. Iemand die eigenlijk alles heeft dat de Boer wil in een spits.

Als El Ghazi terug zakt moet er wel iemand mee anders maakt hij namelijk de actie zelf en is best effectief met die kansen. En ik denk dat er ook geen gevaar is voor Zivkovic, ik denk dan aan de "top". Daar spelen bijvoorbeeld Neymar, Suarez en Messi samen. Het is een heel ander niveau maar je hebt geen "echte" spitsen meer.

Je kan dus makkelijk met El Ghazi, Kishna en Zivkovic op die manier spelen. Beetje ruilen van kanten etc. Dan krijg je Fischer er ook nog bij.
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 11:29   quote  deeplink  
Met Fischer er ook nog bij wordt het wel smullen hoor. Drie buitenspelers die allemaal doelgericht zijn en een actie hebben.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 maart 2015 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 11:29 schreef Eide het volgende:
Met Fischer er ook nog bij wordt het wel smullen hoor. Drie buitenspelers die allemaal doelgericht zijn en een actie hebben.
Ik dacht dat Fischer tegen deze tijd wel weer een keer fit zou zijn.
Hij trainde toch vanaf Januari al weer redelijk mee, we zijn nu anderhalve maand verder. ik dacht dat al wel wat minuten in Jong Ajax gemaakt zou hebben. Zal zich wel richten op volgend seizoen dan..
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 12:03   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax het rustig aan doet met Fischer. Er is geen noodzaak dus waarom hem sneller brengen dan absoluut veilig is? Ik verwacht ergens voor de zomerstop minuten bij Jong Ajax en dan zien we wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 maart 2015 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 12:06   quote  deeplink  
Selectie voor duel met Excelsior

Trainer Frank de Boer heeft zijn wedstrijdselectie voor het uitverkochte thuisduel met Excelsior bekendgemaakt. Voor Arek Milik, die tegen PSV geblesseerd raakte, komt de wedstrijd - zoals vrijdag al bekend was - te vroeg.
De wedstrijdselectie ziet er als volgt uit:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Niklas Moisander
Nicolai Boilesen
Mike van der Hoorn
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lucas Andersen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Thulani Serero
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Richairo Zivkovic
Diederik Boer

Bron

------------------

Zivkovic is er in ieder geval bij. Maar aangezien hij recent nog 19e man was ga ik er van uit dat FdB kiest voor El Ghazi op 9 en Schone op rechts.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 maart 2015 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 12:06 schreef Eide het volgende:
Selectie voor duel met Excelsior

Trainer Frank de Boer heeft zijn wedstrijdselectie voor het uitverkochte thuisduel met Excelsior bekendgemaakt. Voor Arek Milik, die tegen PSV geblesseerd raakte, komt de wedstrijd - zoals vrijdag al bekend was - te vroeg.
De wedstrijdselectie ziet er als volgt uit:

Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Niklas Moisander
Nicolai Boilesen
Mike van der Hoorn
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lucas Andersen
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Thulani Serero
Nick Viergever
Riechedly Bazoer
Richairo Zivkovic
Diederik Boer

Bron

------------------

Zivkovic is er in ieder geval bij. Maar aangezien hij recent nog 19e man was ga ik er van uit dat FdB kiest voor El Ghazi op 9 en Schone op rechts.
Zou ik zeer jammer vinden,
hoop wel dat Sinkgraven weer speelt.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 08 maart 2015 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 12:03 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax het rustig aan doet met Fischer. Er is geen noodzaak dus waarom hem sneller brengen dan absoluut veilig is? Ik verwacht ergens voor de zomerstop minuten bij Jong Ajax en dan zien we wel.
Zou jammer zijn, had gehoopt hem dit seizoen nog te zien.
Ben benieuwd wat voor talenten zich in de voorbereiding opvolgend seizoen gaan onderscheiden zoals El Ghazi deze voorbereiding. Misschien wordt Muric ook nog wel overgeheveld, doet het ook goed bij Jong Ajax vind ik.

Ben ook benieuwd wat Meleg gaat laten zien, kon zich bij Cambuur niet in de basis spelen. Is gewoon minder dan bijvoorbeeld Rosheuvel.
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 12:58   quote  deeplink  
Het spel rond Kishna is ook nog niet uit natuurlijk. En als Raiola doorzet, wat bij die rat niet ondenkbaar is, ben je aankomend seizoen blij als je Fischer er weer bij hebt.
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 13:19   quote  deeplink  
Opstelling Ajax voor duel met Excelsior

Ajax neemt het vanmiddag in een uitverkochte Amsterdam ArenA op tegen Excelsior. Hier alvast de opstelling van het team van Frank de Boer. Lasse Schöne staat in de spits.
Scheidsrechter: Higler

Opstelling Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Viergever, Boilesen; Bazoer, Serero, Klaassen; El Ghazi, Schöne, Kishna.
Wissels: Boer, Van der Hoorn, Sinkgraven, Riedewald, Andersen, Tete, Zivkovic.

Bron

----------------------

Schone in de spits :(
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 13:20   quote  deeplink  
En de rol van Moisander lijkt uitgespeeld. Alweer Viergever.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 13:20 schreef Eide het volgende:
En de rol van Moisander lijkt uitgespeeld. Alweer Viergever.
Mooi zo, zeer goed nieuws! Vertrekt aan het eind van het seizoen. Is nu belangrijk om naar de toekomst te kijken!
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 13:32   quote  deeplink  
De Boer geeft aan dat de keuze voor El Ghazi op rechtsbuiten is ingegeven omdat hij denkt dat linksback Kuipers moeite zal hebben met de snelheid van El Ghazi. Dan zou de keuze voor Schone op 9 dus ook een pure taktische overweging kunnen zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 13:32 schreef Eide het volgende:
De Boer geeft aan dat de keuze voor El Ghazi op rechtsbuiten is ingegeven omdat hij denkt dat linksback Kuipers moeite zal hebben met de snelheid van El Ghazi. Dan zou de keuze voor Schone op 9 dus ook een pure taktische overweging kunnen zijn.
Dat denk ik ook! En mocht inderdaad blijken dat het niet werkt, dan kan je altijd nog Ghazi en Schöne van positie laten wisselen!
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 13:37   quote  deeplink  
Dat is wel weer zo.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 13:38   quote  deeplink  
En nu maar wachten! Ik wil die 2e plek veilig gaan stellen!!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 08 maart 2015 - 14:23   quote  deeplink  
Dat wil ik ook. Ik denk ook wel dat dat gebeurd. Eerst vandaag maar met 3-0 winnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 14:37   quote  deeplink  
Jezus wat is Ajax slecht. Sjonge jonge jonge wat een instelling en wat een dramapot tot nog toe!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 08 maart 2015 - 14:40   quote  deeplink  
Ja,voorlopig wel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 14:40 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ja,voorlopig wel.
......... ach laat ook maar!
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 14:48   quote  deeplink  
Nog geen kansen maar Ajax dominanter van start dan ik ze maanden heb gezien. Alles op de helft van Excelsior.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 08 maart 2015 - 14:57   quote  deeplink  
Had normaal al 2-0 moeten staan binnen 25 minuten. De tempo blijft veel te laag.
Geeft al aan, hoe ( zwak / slecht ) Ajax speelt, met veel balverlies.
Excelsior speelt ( voor hun doen ) tot nu toe, gewoon beter dan Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 08 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 14:57 schreef nieuwe ajax het volgende:
Had normaal al 2-0 moeten staan binnen 25 minuten. De tempo blijft veel te laag.
Geeft al aan, hoe ( zwak / slecht ) Ajax speelt, met veel balverlies.
Excelsior speelt ( voor hun doen ) tot nu toe, gewoon beter dan Ajax.
Tuurlijk jonge, onderschat lekker Excelsior. Club die het gewoon verscheidene ploegen in de top van de Eredivisie al behoorlijk moeilijk heeft gemaakt!
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 15:08   quote  deeplink  
Excelsior is een vrij aardige middenmoter die door toedoen van Ajax totaal niet aan voetbal toekomt. Natuurlijk moet het sneller bij Ajax maar het is in ieder geval weer dominant met veel balbezit. Ik heb het gevoel alsof het nu wachten is tot de spelers het gevoel krijgen dat ze kunnen doodrukken.
Eide
 Eide - zondag 08 maart 2015 - 15:09   quote  deeplink  
Excelsior ook gewoon met 5 man achterin en 2 controleurs er voor.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5990
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Excelsior (zondag 8 maart 2015, 14:30); 1 - 0









0.0120849