BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Calvin Verdonk topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 maart 2015 - 11:33   quote  deeplink  
o9pc42.jpg

Calvin Verdonk (26 april 1997) is een Nederlands voetballer die als verdediger speelt. Hij debuteerde op 8 maart 2015 in de hoofdmacht van Feyenoord in een met 3-0 gewonnen wedstrijd tegen NAC. Zijn vorige clubs waren Amstelwijck en Wieldrecht.
Heeft een contract tot 30 juni 2017.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 maart 2015 - 11:34   quote  deeplink  
Verdonk: ''Ik wil een vaste waarde bij Feyenoord worden''

v6ul4y.jpg

Waar Lucas Woudenberg vorig weekend zijn Eredivisie-debuut in het shirt van Feyenoord maakte, stond er vanmiddag opnieuw een talent klaar om zijn debuut te maken. Verdediger Calvin Verdonk speelde vanmiddag, in de wedstrijd tegen NAC Breda (3-0 winst), zijn eerste minuten in het eerste elftal va Feyenoord.

"Ik zal dit moment nooit vergeten, zegt de 17-jarige Verdonk tegenover RTV Rijnmond. "Het is een mooi moment. Ik was wel een beetje zenuwachtig maar toen ik eenmaal op het veld stond, was dit weg.

De jonge verdediger sprak voorafgaand aan zijn debuut al met teamgenoten over de wedstrijden in de Kuip. "Ik heb met de jonge jongens uit de selectie er over gesproken, zoals Elvis (Manu, red.). Zij zeiden dat ik gewoon rustig moest blijven. Ik wilde gewoon mijn eigen spelletje spelen op het veld."

"Ik hoop dat ik een vaste waarde in het eerste van Feyenoord kan worden, vervolgt hij. "Ik wil mij verder ontwikkelen en dan hogerop komen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2015 door RenatoBos --
Barabas
 Barabas - maandag 09 maart 2015 - 12:10   quote  deeplink  
Gefeliciteerd met je officiële debuut Calvin!

Hopelijk ben jij het volgende succes van onze jeugdopleiding.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 09 maart 2015 - 12:28   quote  deeplink  
Verwacht ik wel. Hij speelde bijvoorbeeld een puik toernooi met oranje onder de 17 afgelopen jaar... Hij viel me zeker positief op! Maar hij is nog wel piep.... Traject à la De Vrij, Van Beek ligt voor hem in het verschiet. Eerst een jaartje als reserve, dan doorgroeien naar een vaste plek op bijvoorbeeld linksback om vervolgens naar het centrum te verhuizen... Ik ben alleen wel benieuwd of hij op linksback een kans krijgt aangezien Woudenberg er ook net bij is....
VVout
 VVout - maandag 09 maart 2015 - 12:29   quote  deeplink  
Mooi man, hopelijk weer een talent voor de toekomst, succes.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 maart 2015 - 01:43   quote  deeplink  
CALVIN VERDONK GENIET NA VAN DEBUUT IN DE KUIP

11klhtu.jpg

Voor Calvin Verdonk verliep het afgelopen voetbalweekend totaal anders dan hij vooraf had durven hopen. In plaats van dat hij het zaterdag met Feyenoord A1 opnam tegen de leeftijdgenoten van PSV, maakte de pas zeventienjarige verdediger een dag later deel uit van de wedstrijdselectie van het eerste elftal. Daar bleef het niet bij, want dik een kwartier voor tijd liet trainer Fred Rutten de jeugdspeler in het duel met NAC Breda zijn officiële debuut maken. Alles gaat ineens heel snel, blikte Verdonk maandagmiddag terug in De Kuip.

Hoewel het zondag voor de verdediger de eerste keer was dat hij zijn opwachting maakte in De Kuip, voelde zijn omgeving ergens toch vertrouwd aan. Als linksback maakte hij namelijk onderdeel uit van een defensie die volledig bestond uit spelers (Rick Karsdorp, Sven van Beek en Terence Kongolo) die evenals Verdonk een jarenlang verleden op Varkenoord hebben. Dat er zoveel zelf opgeleide jongens in het veld stonden, zegt iets over de jeugdopleiding van Feyenoord, stelt de linkspoot, die de eveneens uit de eigen jeugd afkomstige Lucas Woudenberg verving. Lucas had kramp en kon niet verder. Vervelend voor hem, maar uiteindelijk mooi voor mij.

Bijna een jaar geleden zette Verdonk, toen nog speler van B1, zijn handtekening onder een verbintenis tot medio 2017 bij Feyenoord. Dat hij dit seizoen al zijn debuut in het eerste zou maken, is iets waar hij niet op had gerekend. Ook omdat ik nog niet zo lang meetrain met de selectie, glimlacht hij. Het gaat op dit moment allemaal veel sneller dan ik had gedacht. Daarom was ik vooraf ook best nerveus, maar alle zenuwen verdwenen direct na mijn eerste balcontact. Daarna kon ik echt genieten.

Een kwartier later en met een afgetekende 3-0 op het scorebord stapte Verdonk vol trots het veld af, om vervolgens de felicitaties van zowel de trainers als zijn medespelers in ontvangst te nemen. Ook mijn familie was heel blij voor me. Daarom wil ik hen bedanken voor alle steun die ze mij geven.

Verdonk is dit seizoen een vaste waarde in Feyenoord A1, terwijl hij tevens al diverse keren zijn opwachting maakte bij Jong Feyenoord/Excelsior. Hoe de komende maanden er verder uitzien, is iets dat hij rustig op zich af laat komen. Elke minuut die ik bij het eerste elftal kan maken, is mooi meegenomen, besluit hij.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 april 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Feyenoord gaat maandag van start met omscholing 'nieuwe Clasie'

1628qaf.jpg

Jordy Clasie heeft zich dit seizoen ontwikkeld tot de absolute leider van Feyenoord. Wekelijks haalt de aanvoerder van de Rotterdammers een hoog niveau, waardoor er ongetwijfeld clubs voor hem gaan komen deze zomer. Om die reden bereidt Feyenoord zich op de transfermarkt voor op een mogelijke vervanger, maar er wordt ook intern gewerkt aan een toekomstige oplossing.

Vorige maand maakte de 17-jarige Calvin Verdonk tegen NAC zijn debuut in de hoofdmacht van Feyenoord als linksback. Echter overweegt de club om hem om te scholen tot verdedigende middenvelder. Dat experiment gaat maandagavond van start. Verdonk start namelijk bij Jong Feyenoord/Excelsior voor het eerst op het middenveld als controleur. Bij het eerste elftal van Fred Rutten traint de jongeling inmiddels ook al als middenvelder.

De ploeg van Patrick Lodewijks neemt het om 18.30 op in Almere tegen het beloftenteam van de plaatselijke FC. Bij Jong Feyenoord start ook linksback Lucas Woudenberg op een andere positie, namelijk als centrale verdediger, maar dat is slechts voor de gelegenheid. Daarnaast komen onder meer Bilal Basacikoglu, Mitchell Te Vrede, Jari Schuurman, Bart Nieuwkoop en Stef Gronsveld ook in actie voor het tweede elftal. Centrale verdediger Wessel Dammers is zoals het hele seizoen al de aanvoerder.

Bron: Feyenoordpings
JanM
 JanM - maandag 13 april 2015 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 april 2015 - 12:26 schreef RenatoBos het volgende:
Feyenoord gaat maandag van start met omscholing 'nieuwe Clasie'

[ afbeelding ]

Jordy Clasie heeft zich dit seizoen ontwikkeld tot de absolute leider van Feyenoord. Wekelijks haalt de aanvoerder van de Rotterdammers een hoog niveau, waardoor er ongetwijfeld clubs voor hem gaan komen deze zomer. Om die reden bereidt Feyenoord zich op de transfermarkt voor op een mogelijke vervanger, maar er wordt ook intern gewerkt aan een toekomstige oplossing.

Vorige maand maakte de 17-jarige Calvin Verdonk tegen NAC zijn debuut in de hoofdmacht van Feyenoord als linksback. Echter overweegt de club om hem om te scholen tot verdedigende middenvelder. Dat experiment gaat maandagavond van start. Verdonk start namelijk bij Jong Feyenoord/Excelsior voor het eerst op het middenveld als controleur. Bij het eerste elftal van Fred Rutten traint de jongeling inmiddels ook al als middenvelder.

De ploeg van Patrick Lodewijks neemt het om 18.30 op in Almere tegen het beloftenteam van de plaatselijke FC. Bij Jong Feyenoord start ook linksback Lucas Woudenberg op een andere positie, namelijk als centrale verdediger, maar dat is slechts voor de gelegenheid. Daarnaast komen onder meer Bilal Basacikoglu, Mitchell Te Vrede, Jari Schuurman, Bart Nieuwkoop en Stef Gronsveld ook in actie voor het tweede elftal. Centrale verdediger Wessel Dammers is zoals het hele seizoen al de aanvoerder.

Bron: Feyenoordpings
Nog de hand van FRutten?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 april 2015 - 13:00   quote  deeplink  
Trendvolgers he..😉
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 08 juli 2015 - 09:59   quote  deeplink  
Complimenten voor Verdonk: ''Hij speelt zijn eigen spel"

2dgp45v.jpg

Het zou zomaar kunnen dat Jordy Clasie over een aantal weekjes niet meer bij Feyenoord speelt. Maar vooralsnog maakt hij de voorbereiding van de Rotterdammers gewoon mee. En daarom is hij ook de aangewezen persoon om wat te vertellen over de sterkte van de selectie van Feyenoord.

"Wat betreft het sportieve: de groep wil graag", vertelt Clasie aan het Algemeen Dagblad. "Mooi voorbeeld is een jonkie als Calvin Verdonk, zonder anderen tekort te doen. Als jonge speler moet je respect hebben voor oudere ploeggenoten. Maar je moet ook durven, voor niemand aan de kant gaan en vooral maling hebben aan het feit dat het mis kan gaan. Dat heeft hij, hij speelt zijn eigen spel. En Dirk Kuyt, ja die loopt overal voorop. Zo kennen de mensen hem en zo is hij nu ook weer gewoon. Zijn komst zal Feyenoord sterker maken."
VVout
 VVout - woensdag 08 juli 2015 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
En daarom is hij ook de aangewezen persoon om wat te vertellen over de sterkte van de selectie van Feyenoord.
Zou het niet handig zijn als de tegenstander dit zelf uitzoekt?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 11 juli 2015 - 17:03   quote  deeplink  
BERICHT UIT DE BERGEN: CALVIN VERDONK

hvoxn8.jpg

Feyenoord werkt deze week in de Oostenrijkse Alpen toe naar de start van het seizoen 2015-2016. Feyenoord.nl volgt de verrichtingen van de selectie van Giovanni van Bronckhorst tijdens het trainingskamp in Seefeld op de voet en vraagt dagelijks spelers naar hun ervaringen. Deze keer: Calvin Verdonk, een van de talenten uit de eigen jeugdopleiding die tijdens deze voorbereiding de kans krijgt bij het eerste elftal.

Hoewel Verdonk na een lang seizoen genoot van de zomervakantie, kon hij bijna niet wachten om zich in De Kuip te melden en bij de selectie van Giovanni van Bronckhorst te beginnen aan het nieuwe seizoen. Daar heb ik heel erg naar uitgekeken, vertelt hij kort na de eerste zaterdagtraining in Oostenrijk. Tijdens de vakantie heb ik voor mezelf getraind om fit te blijven. Vooral krachtoefeningen, want qua conditie zit het wel goed.

Inmiddels is de voorbereiding twee weken onderweg en geniet Verdonk met volle teugen. Ik heb het heel erg naar mijn zin, knikt de linkspoot, die zijn plek in de groep naar eigen zeggen al heeft gevonden. Ik ga veel om met Elvis Manu, we kennen elkaar al heel lang en hebben nog bij dezelfde amateurclub gespeeld. Maar ook andere jongens staan altijd voor me klaar. We hebben echt een leuke en hechte groep.

Van de talenten die deze zomer vanuit de A-jeugd zijn aangesloten bij de hoofdmacht, is Verdonk de enige die zijn officiële debuut voor Feyenoord al heeft gemaakt. De jongeling, die zowel als verdediger en als middenvelder uit de voeten kan, viel vorig seizoen tijdens de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (3-0) in en zodoende maakte het legioen kennis met weer een speler uit de eigen kweek. Dat was heel mooi om mee te maken, glimlacht Verdonk nu. Ik hoop natuurlijk dat ik ook dit seizoen minuten kan maken in het eerste elftal.

Als grootste verschil met wedstrijden en trainingen in de jeugd noemt Verdonk het speltempo. Als je hier een bal krijgt ingespeeld, zit er altijd direct iemand bovenop. Alles gaat veel sneller en dat betekent dat je wordt gedwongen om snel te handelen. Dat is heel leerzaam, zeker omdat ik een speler ben die graag de bal wil hebben en zoveel mogelijk bij het spel betrokken wil zijn.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 29 september 2015 - 19:48   quote  deeplink  
Verdonk: ''Zie kansen als linksback''

m7un7k.jpg

Calvin Verdonk was in de jeugd jarenlang actief als centrale verdediger, defensieve middenvelder en als back. De 18-jarige Verdonk speelt momenteel zijn wedstrijden bij de beloften van Feyenoord en kan zich daar gaan bewijzen. Als het aan de jongeling ligt, ligt zijn focus op de linksback-positie.

"De positie van linksback heeft duidelijk mijn voorkeur, zegt de jonge Feyenoorder tegenover OnsOranje. "Trainers Giovanni van Bronckhorst en Jean-Paul van Gastel zien mij vooral als linksback. En ik zie daar zelf ook kansen liggen. Waarschijnlijk ben ik te klein om centraal in de verdediging te staan, zegt Verdonk, 1,74 meter lang.

Afgelopen seizoen maakte Verdonk zijn debuut in het shirt van Feyenoord. In de wedstrijd tegen NAC Breda (3-0) gunde toenmalig Feyenoord-trainer Fred Rutten hem speeltijd. "Dat was prachtig en ik hoop zo snel mogelijk weer eens een kans te krijgen, zegt hij. "En áls ik die krijg, dan pak ik hem ook meteen
Barabas
 Barabas - dinsdag 29 september 2015 - 21:38   quote  deeplink  
Dat ie het waarmaakt! Kan Kongolo mooi terug naar het centrum....
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 29 september 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Beste oplossing.
Barabas
 Barabas - dinsdag 29 september 2015 - 21:46   quote  deeplink  
Juistem....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 29 september 2015 - 21:51   quote  deeplink  
Voorlopig maakt Kongolo een betere indruk aan de zijkant dan ie het centrum maakte.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 29 september 2015 - 21:53   quote  deeplink  
Ja, maar kiezen tussen vdh en Kongolo, dan weet ik t wel.
ar
 ar - dinsdag 29 september 2015 - 22:02   quote  deeplink  
Dat wel.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 09:07   quote  deeplink  
Kan Verdonk niet in het centrum, zodat Kongolo op back kan blijven? Die doet het daar verschrikkelijk goed. Zonde hem daar nu weer vandaan te halen. VdH ben ik daarentegen niet zo gek van. Hij doet het helemaal niet zo slecht hoor, maar hij is ook geen niet top.

mijn vraag in een ander topic was dan ook hoe Verdonk het doet? Is hij klaar voor het grote werk of is hij nog te piep?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 september 2015 - 09:54   quote  deeplink  
Denk dat ie nog teveel ervaring voor zich heeft te dulden maar wat mij betreft laat ie hem en Jari regelmatig invallen als de stand het toe laat
nr 10
 nr 10 - woensdag 30 september 2015 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 09:07 schreef Arie.Klooster het volgende:
Kan Verdonk niet in het centrum, zodat Kongolo op back kan blijven? Die doet het daar verschrikkelijk goed. Zonde hem daar nu weer vandaan te halen. VdH ben ik daarentegen niet zo gek van. Hij doet het helemaal niet zo slecht hoor, maar hij is ook geen niet top.

mijn vraag in een ander topic was dan ook hoe Verdonk het doet? Is hij klaar voor het grote werk of is hij nog te piep?
Hij is 1,74 meter. Zegt genoeg over zijn bruikbaarheid op die positie.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 10:28   quote  deeplink  
Statistiekenoordeel zeg...

Kleine ventjes kunnen vaak hoog springen hè. Hij toch ook? Nou, waarom zou Feyenoord hem in het centrum posteren, terwijl ze het niet in hem zien zitten omdat hij te klein is?
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 11:55   quote  deeplink  
Als hij niet bruikbaar is, hadden ze hem niet eens bij de selectie gehaald..., maar nu weet ik nog niet of hij er evt. klaar voor is? Of dat hij er eigenlijk best dicht tegen aan zit. Hoe speelt hij bij de beloften? Goed? Waar is hij opvallend goed in? Wat kan beter?

wie volgt hem dusdanig dat hij me daarop kan antwoorden? Kom er maar in!!
nr 10
 nr 10 - woensdag 30 september 2015 - 12:53   quote  deeplink  
Bruikbaar als linksachter. Hij moet verrekte hoog springen om het tegen spitsen als De Jong en Havenaar op te nemen. Toch wel makkelijk die statistieken.
klopt dat kleine ventjes hoog kunnen springen. Ik heb gevolleybald met een indo die erg klein was, maar sprong wel uit stand op een gymnastiekkast. Dan spring je hoog. Toch kon hij mij nooit blokkeren met mijn 1.96 meter.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 september 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 11:55 schreef Arie.Klooster het volgende:
Als hij niet bruikbaar is, hadden ze hem niet eens bij de selectie gehaald..., maar nu weet ik nog niet of hij er evt. klaar voor is? Of dat hij er eigenlijk best dicht tegen aan zit. Hoe speelt hij bij de beloften? Goed? Waar is hij opvallend goed in? Wat kan beter?

wie volgt hem dusdanig dat hij me daarop kan antwoorden? Kom er maar in!!
Verdonk kwam denk ik sowieso in beeld door de zwakke Nelom.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 13:44   quote  deeplink  
Dat kwam vast omdat hij kleine armpjes had.. Bij een kopduel moet je de armen niet meerekenen, waar je dat bij blokken wel moet doen.. scheelt toch een centimeter of twintig... (ik weet niet hoe klein die indo was, haha)
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 13:44 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Verdonk kwam denk ik sowieso in beeld door de zwakke Nelom.
Niet alleen door zwakke Nelom, ook omdat hij gewoon goed kan worden...

Is hij wat jullie betreft klaar voor het grote werk?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 september 2015 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 13:45 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Niet alleen door zwakke Nelom, ook omdat hij gewoon goed kan worden...

Is hij wat jullie betreft klaar voor het grote werk?
Ik kan hem enkel beoordelen op wat ie destijds heeft laten zien en dat was meen ik redelijk. Hoe ie er inmiddels nu voor staat geen idee. Maar zoals ik al eerder aangaf zou ik dit soort jongens best wel willen zien invallen als de stand dat toe laat..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Ik vond hem bij het van oranje onder 17 (vorig jaar) wel heel erg sterk. Hij was een van de besten... Toen stond hij centraal achterin! Hij viel echt op hoor.

Nu is 1,74m misschien inderdaad wel heel erg klein voor een centrale verdediger, maar daar komt hij misschien ooit nog wel een keer terecht., Laat hem dan eerst maar een paar jaar rijpen op linksback of misschien als verdedigende middenvelder.. Wanneer hij wat meer ervaren is, kan hij altijd nog naar het centrum verhuizen...
Barabas
 Barabas - woensdag 30 september 2015 - 15:06   quote  deeplink  
We gaan het meemaken....
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 september 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 september 2015 - 14:24 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik vond hem bij het van oranje onder 17 (vorig jaar) wel heel erg sterk. Hij was een van de besten... Toen stond hij centraal achterin! Hij viel echt op hoor.

Nu is 1,74m misschien inderdaad wel heel erg klein voor een centrale verdediger, maar daar komt hij misschien ooit nog wel een keer terecht., Laat hem dan eerst maar een paar jaar rijpen op linksback of misschien als verdedigende middenvelder.. Wanneer hij wat meer ervaren is, kan hij altijd nog naar het centrum verhuizen...
Klopt ja toen deed ie het goed.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 30 september 2015 - 15:46   quote  deeplink  
Ik was best onder de indruk van hem. Er stond wat hoor. En daarom ben ik heel benieuwd naar deze jongen. Hoe gaat hij het doen? Wordt hij een grote? (leuk in de wetenschap dat hij nog maar net over het schap heen kan kijken met zijn 1,74m....)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 september 2015 - 16:40   quote  deeplink  
Uitkijken naar wat invalbeurten dan..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 01 oktober 2015 - 10:00   quote  deeplink  
Kongolo houden we hier toch niet wanneer hij zo blijft voetballen. Dan staan ze in de rij voor hem. Die speelt zo goed tegenwoordig, mooi man! Dus kan Calvin het zo van hem overnemen. Van Lijdensweg begrijp ik dat Nelom weg mag (van hem dus), dus is Calvin zo langzamerhand aan de beurt... Of Woudenberg moet teruggehaald worden. Tja, dan is het maar net aan de trainer welke van de twee hij liever heeft.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 oktober 2015 - 10:20   quote  deeplink  
Dan denk ik dat het Schuurman word..
MMM
 MMM - donderdag 01 oktober 2015 - 10:44   quote  deeplink  
Ben benieuwd. Vind hem voor centraal achterin veel te klein.

Als CVM moet je veel voetballend vermogen hebben om zijn lengte te compenseren, geen idee of hij dat heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 oktober 2015 door MMM --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 01 oktober 2015 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 10:20 schreef RenatoBos het volgende:
Dan denk ik dat het Schuurman word..
??
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 01 oktober 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 10:44 schreef MMM het volgende:
Ben benieuwd. Vind hem voor centraal achterin veel te klein.

Als CVM moet je veel voetballend vermogen hebben om zijn lengte te compenseren, geen idee of hij dat heeft.
Jij moet nog meer games spelen met je cvm. Te klein is ook maar een relatief begrip. Wanneer ben je te klein? Misschien compenseert hij koppend dusdanig veel met zijn sprongkracht dat het nog wel meevalt? Misschien moet je hem in een kopsterke verdediging posteren? Waarom zou dat niet kunnen? Misschien dat hij wel een keer op zijn bek gaat, maar hij zal zich misschien ook best heel goed kunnen redden. Maar laat hem eerst maar even ervaring opdoen als back. dan kun je hem altijd nog doorschuiven naar een centrale positie.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 01 oktober 2015 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 15:47 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

??
Dat die de voorkeur boven Verdonk zal krijgen als die twee voor die positie moeten gaan strijden..
MMM
 MMM - donderdag 01 oktober 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 15:50 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Jij moet nog meer games spelen met je cvm. Te klein is ook maar een relatief begrip. Wanneer ben je te klein? Misschien compenseert hij koppend dusdanig veel met zijn sprongkracht dat het nog wel meevalt? Misschien moet je hem in een kopsterke verdediging posteren? Waarom zou dat niet kunnen? Misschien dat hij wel een keer op zijn bek gaat, maar hij zal zich misschien ook best heel goed kunnen redden. Maar laat hem eerst maar even ervaring opdoen als back. dan kun je hem altijd nog doorschuiven naar een centrale positie.
Want?

Voor een verdediger ben je al gauw te klein onder de 1.80. Misschien ook wel niet. Als linksback kan het misschien wel, als centrale verdediger natuurlijk niet met die lengte. Een fysiek sterke spits lacht de ballen uit zijn broek als hij het veld op komt..

Omdat je nergens kleine centrale verdedigers ziet? Op je bek gaan doen ze maar ergens anders, niet bij Feyenoord.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 02 oktober 2015 - 11:58   quote  deeplink  
Jij denkt te veel in hokjes. Als hij goed is, is hij goed. Hoezo dan te klein? De kans dat hij niet geschikt is, is groot, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Jij serveert hem al af voor hij een kans heeft gekregen.

Jij was zeker ook een van de eersten die riep dat Lamprou te klein is. Nou, hij is idd. klein, maar hoe vaak krijgt hij een te hoge bal? Dat valt nog wel mee. Alsof Vermeer er bovenuit torent? Lamprou is wat mij betreft te snel afgeserveerd. Zo slecht is hij niet, integendeel. Dat hij niet meer bij ons zit, snap ik daarentegen best, want hij zat al zo lang op de bank en zou nog niet aan de bak komen bij ons. Dat hij dan naar Willem 2 gaat is lociga, maar te klein is slechts een vooroordeel.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 02 oktober 2015 - 12:22   quote  deeplink  
Lamprou is te klein en Vermeer ook. Dat ziet een blinde.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 11 november 2015 - 17:05   quote  deeplink  
FEYENOORD BINDT CALVIN VERDONK TOT 2020

kezp1g.jpg

In navolging van Rick Karsdorp en Bart Nieuwkoop heeft Feyenoord met Calvin Verdonk nog een speler uit de huidige selectie tot medio 2020 aan zich gebonden. De club en het achttienjarige talent hebben een principeakkoord bereikt over een nieuw contract, waarmee de linkspoot voor langere tijd vastligt in De Kuip. Ik wil nog heel lang bij Feyenoord blijven, reageerde de jeugdinternational, die deze interlandperiode deel uitmaakt van de selectie van Oranje Onder 19.

Dat de huidige verbintenis van Verdonk, die liep tot de zomer van 2017, al in dit stadium wordt opengebroken en verlengd tot 2020, getuigt van veel vertrouwen vanuit de club. Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, zegt Verdonk. Zelf hoefde ik niet na te denken over dit aanbod van Feyenoord. Ik ben hier opgeleid en wil hier nog jaren spelen.

Spelen voor Feyenoord 1 in een officiële wedstrijd deed Verdonk tot dusver één keer, in maart van dit jaar. Zijn invalbeurt in het thuisduel met NAC Breda betekende het officiële debuut voor de linkspoot, die zowel als verdediger en op het middenvelder uit de voeten kan. Deze zomer werd Verdonk definitief overgeheveld van de jeugd naar de eerste selectie en dit seizoen is hij regelmatig aanvoerder van Jong Feyenoord. De wedstrijden met de beloften zijn goed voor mijn ontwikkeling, want het niveau ligt hoger dan in A1. Bovendien krijg ik nu te maken met sterkere tegenstanders, wat mijn ontwikkeling ook in fysiek opzicht ten goede komt.

Verder geniet Verdonk met volle teugen van de dagelijkse trainingen met Feyenoord 1. Het bevalt mij erg goed bij de A-selectie, al ligt het niveau erg hoog en is het soms flink aanpoten. Ik leer veel van de trainers en verder is de aanwezigheid van spelers als Dirk Kuyt en Eljero Elia voor mij heel waardevol. Dat zijn spelers die in de voetballerij vrijwel alles al hebben meegemaakt en aan wie ik me kan optrekken. Van de tips die zij mij geven, word ik beter.

Na Karsdorp en Nieuwkoop is Verdonk alweer de derde speler in korte tijd die een akkoord bereikt over een langdurig contract in De Kuip. Verdonk: Het is mooi dat er meer jongens uit de eigen opleiding zijn die kiezen voor een toekomst bij Feyenoord. Rick is inmiddels een vaste waarde, terwijl ook Bart zijn eerste wedstrijden heeft gespeeld. Dat is een route die ik ook graag wil volgen.

Volgens Martin van Geel heeft Verdonk alles om uit te groeien tot een volwaardig speler van Feyenoord 1. Calvin is een speler met enorm veel talent, stelt de technisch directeur. Het is niet voor niets dat hij al jaren deel uitmaakt van nationale ploegen en op deze leeftijd aanvoerder is van Jong Feyenoord. Hij heeft een groot spelinzicht, een uitstekende trap in zijn linkerbeen en is sterk in de duels. Bovendien kan hij op meerdere posities uit de voeten. We zijn er heel blij mee dat we Calvin voor zon lange periode aan Feyenoord hebben kunnen binden en hebben veel vertrouwen in zijn verdere ontwikkeling.
Bron: Officiële Feyenoord Clubsite
VVout
 VVout - woensdag 11 november 2015 - 17:23   quote  deeplink  
Zijn lekker bezig.
MMM
 MMM - woensdag 11 november 2015 - 18:42   quote  deeplink  
Ben benieuwd voor welke positie, vind hem te klein als cv.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 14 november 2015 - 12:43   quote  deeplink  
Naar huis gestuurd bij Oranje O19 vanwege 'onprofessioneel gedrag', samen met twee anderen.
MMM
 MMM - zaterdag 14 november 2015 - 13:43   quote  deeplink  
Treurig.

Vind zichzelf ook wel goed heb ik altijd het idee.
Barabas
 Barabas - zaterdag 14 november 2015 - 19:33   quote  deeplink  
Als iedereen om hen heen dat maar vaak genoeg roept dan beginnen ze het te geloven. Voor hun 20ste meer verdienen dan de hele familie bij elkaar en Superman is geschapen! Ze zijn er niet allemaal tegen bestand.

Of dit voor Verdonk opgaat moet overigens nog blijken.... maakt in ieder geval geen beste beurt.
van geil
 van geil - zaterdag 14 november 2015 - 19:53   quote  deeplink  
Wat heeft hij gedaan?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Calvin Verdonk topic









0.0096461