BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Verder kijken dan je neus lang is

Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
SO2
 SO2 - dinsdag 26 mei 2015 - 17:42   quote  deeplink  
De reacties hier raken mij op een negatieve manier, ik word er boos van! Ik ben zelf moslima en ik hoor en zie de afgelopen tijd veel anti-islamitische uitspraken en vooroordelen over de Islam. Hoeveel weten jullie iets over de Moslims, die Moslims die niet slecht in het nieuws komen.. ja, juist. Ze doen geen vlieg kwaad! Ik voel veel afgunst, onbegrip en zelfs haat. De islam wordt in de hedendaagse maatschappij geëtiketteerd als gewelddadig, crimineel. Dat leidt tot stigmatisering van de Islam en van moslims. Een stempel geven aan alle Moslims en hen associëren met slecht. Jeetje, wat zijn jullie eigenlijk dom! Een hoofddoek wordt geassocieerd met onderdrukking, een baard met extremisme. Ik hoor elke dag wel dat buitenlanders of dat moslims de banen inpikken van Nederlanders of niet-moslims. Maar volgens mij is een groot deel van de Nederlanders die geen baan krijgen gewoon te lui of te kieskeurig. Wees toch eens blij met wat je kunt krijgen. Ik studeer hard aan de Universiteit omdat ik wat wil bereiken en wil bewijzen dat er ook Moslims zijn die wat van hun leven maken! Wat ik vind van sommige daden die op het nieuws komen over Moslims, afschuwelijk! Maar jullie beseffen niet dat dit maar een kleine groepering is! Ik vind hun daden gruwelijk, dat kan/wil ik ook niet goed praten. Echter snap ik niet dat zij vanuit de Islam zulke gruwelijke dingen doen. Als Nederlanders een man zien lopen op straat met een donkere huidskleur of een vrouw met een hoofddoek, denken veel Nederlanders gelijk dat zij gevaarlijk zijn en een bedreiging vormen voor de maatschappij. Dit beeld wordt gevormd door de media, maar kijken jullie wel verder dan de beelden die jullie zien op televisie in de kranten? De huidige mens beantwoordt ofwel te weinig ofwel te veel aan het maatschappelijke ideaalbeeld dat hem opgedrongen wordt, en precies daardoor wordt hij ziek. Met deze opvatting herneem ik een klassiek Freudiaans idee dat hij verwoordde in Civilisation and its discontents. In mijn ogen zijn de aanhangers van de PVV kortzichtig. Zij zijn gevoelloos en praten een leider, die denkt dat hij alles maar kan zeggen en anderen altijd maar kan kwetsen, constant na. Volgens mij zijn zij diegene die hersenloos zijn en gevaarlijk voor onze maatschappij. Mensen die niet verder kijken en denken, maar een persoon als Geert Wilders volgen omdat zij denken dat dit stoer is? Nou, NEE, zij zijn in mijn ogen alles behalve stoer. Weet je wat volgens mij stoer is? Dat die aanhangers van een mafkees als Wilders zich eens verdiepen in de achtergrond van een Moslim en eens praten met een Moslim. Hoe gemakkelijk en kortzichtig is het om op basis van nieuwsberichten, die door een groot deel van de maatschappij gevormd worden, alle Moslims over één kam te scheren. Wij Moslims zijn niet ziek, maar wij worden ziek door jullie, de maatschappij! Jullie willen voldoen aan dat zogenaamde ideaalbeeld vanuit de maatschappij en dat doen jullie door klakkeloos van alles over te nemen! Al die vooroordelen die jullie samen, als maatschappij, vormen en in stand houden, dat maakt ons ziek! Gevaarlijke mensen zijn mensen die anderen haten zonder hen te kennen en er geen moeite voor willen doen om hen te leren kennen. Jullie mensen, jullie zijn gevaarlijk voor de samenleving, niet het grootste deel van de Moslims die in Nederland wonen!
BertusBadeend
 BertusBadeend - woensdag 12 augustus 2015 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 mei 2015 - 17:42 schreef SO2 het volgende:
De reacties hier raken mij op een negatieve manier, ik word er boos van! Ik ben zelf moslima en ik hoor en zie de afgelopen tijd veel anti-islamitische uitspraken en vooroordelen over de Islam.

BB: Meestal gaat het om criminele jongeren en helaas wordt hierbij geen onderscheid gemaakt qua geloof

Hoeveel weten jullie iets over de Moslims, die Moslims die niet slecht in het nieuws komen.. ja, juist.

BB: Nu scheer je moslims over een kam en hierdoor kan ik je vraag niet beantwoorden. 'De Moslim' bestaat niet. Ieder mens is uniek. Dat is wat je eigenlijk probeert te schrijven maar hier spreek je jezelf even tegen ;)

Ze doen geen vlieg kwaad! Ik voel veel afgunst, onbegrip en zelfs haat. De islam wordt in de hedendaagse maatschappij geëtiketteerd als gewelddadig, crimineel. Dat leidt tot stigmatisering van de Islam en van moslims. Een stempel geven aan alle Moslims en hen associëren met slecht.

BB: Elke bevolkingsgroep lijdt aan ditzelfde fenomeen. Het is meestal een kleine groep die het gezicht van het geheel bepaalt: moslims, feyenoordsupporters,

Jeetje, wat zijn jullie eigenlijk dom!

BB: Nu maak je je schuldig aan wat je anderen verwijt

Een hoofddoek wordt geassocieerd met onderdrukking, een baard met extremisme. Ik hoor elke dag wel dat buitenlanders of dat moslims de banen inpikken van Nederlanders of niet-moslims.

Is wel tegenstrijdig met het verwijt dat moslims niet werken en alleen uitkeringen hebben. Wanneer mensen zichzelf zo tegenspreken moet je het negeren en je er vooral niet boos om maken!

Maar volgens mij is een groot deel van de Nederlanders die geen baan krijgen gewoon te lui of te kieskeurig. Wees toch eens blij met wat je kunt krijgen.

Nee. Mensen zijn te lui. Mensen vinden dat zij een bepaald beroep hebben. Mensen leven liever van 70% van een normaal salaris door thuis te zitten.

Ik studeer hard aan de Universiteit omdat ik wat wil bereiken en wil bewijzen dat er ook Moslims zijn die wat van hun leven maken!

Ik ben trots op je! Bismillah hir rochman hir rahim!

Wat ik vind van sommige daden die op het nieuws komen over Moslims, afschuwelijk! Maar jullie beseffen niet dat dit maar een kleine groepering is! Ik vind hun daden gruwelijk, dat kan/wil ik ook niet goed praten. Echter snap ik niet dat zij vanuit de Islam zulke gruwelijke dingen doen.

Een idioot vindt altijd wel een rechtvaardiging voor zijn daden. Of dat nu islam is of andere reden. Het probleem wat ik echter constateer is dat er binnen de moslimgemeenschap weinig sociale correctie is en weinig aandacht wordt besteed aan hoe gezamenlijk in vrede te leven.

Als Nederlanders een man zien lopen op straat met een donkere huidskleur of een vrouw met een hoofddoek, denken veel Nederlanders gelijk dat zij gevaarlijk zijn en een bedreiging vormen voor de maatschappij. Dit beeld wordt gevormd door de media, maar kijken jullie wel verder dan de beelden die jullie zien op televisie in de kranten?

Vergeet niet de kracht van de media. Deze heeft niet ten doel het nieuws te brengen maar de politieke doeleinden van de huidige gevestigde orde te ondersteunen

De huidige mens beantwoordt ofwel te weinig ofwel te veel aan het maatschappelijke ideaalbeeld dat hem opgedrongen wordt, en precies daardoor wordt hij ziek. Met deze opvatting herneem ik een klassiek Freudiaans idee dat hij verwoordde in Civilisation and its discontents.

Dit geldt voor alle bevolkingsgroepen. Dit is niet de schuld van politiek maar van het reclame apparaat waarin iedereen perfect behoort te zijn

In mijn ogen zijn de aanhangers van de PVV kortzichtig. Zij zijn gevoelloos en praten een leider, die denkt dat hij alles maar kan zeggen en anderen altijd maar kan kwetsen, constant na. Volgens mij zijn zij diegene die hersenloos zijn en gevaarlijk voor onze maatschappij.

In een democratisch proces zullen mensen altijd verschillende opvattingen hebben. De opvattingen van Geert Wilders staan lijnrecht tegenover jouw opvattingen (vergeef me als ik ernaast zit met deze aanname). Voor beide geluiden behoort ruimte te zijn in een democratie. Taboe onderwerpen leiden tot onderdrukking en fascisme.

Mensen die niet verder kijken en denken, maar een persoon als Geert Wilders volgen omdat zij denken dat dit stoer is? Nou, NEE, zij zijn in mijn ogen alles behalve stoer.

Hier sla je de plank mis. Mensen stemmen op Geert Wilders uit onvrede over de huidige status quo. Het probleem is echter dat Geert Wilders maar om een reden naar voren is geschoven: de Fortuyn proteststemmers binnentrekken. De huidige elite kreeg bijna een harde klap te verwerken en Geert is slechts een marionet in het huidige politieke bestel. Precies om deze reden was hij gedoogpartner met als enige succes dat we nu 130 mogen rijden. Ook op sommige plaatsen waar we eerst maar 100 mochten, dat dan weer wel ;)

Weet je wat volgens mij stoer is? Dat die aanhangers van een mafkees als Wilders zich eens verdiepen in de achtergrond van een Moslim en eens praten met een Moslim.

Ik zie niet in wat hier stoer aan is, maar ik geef je het voordeel van de twijfel en sta open hier dat gesprek met je te voeren

Hoe gemakkelijk en kortzichtig is het om op basis van nieuwsberichten, die door een groot deel van de maatschappij gevormd worden, alle Moslims over één kam te scheren.

Nieuwsberichten worden niet gevormd door de maatschappij. Zij vormen de maatschappij. Een elementair verschil

Wij Moslims zijn niet ziek, maar wij worden ziek door jullie, de maatschappij!

Hier ligt een kern van het probleem. Zolang 'De Moslims' (bij gebrek aan een betere omschrijving) de maatschappij als 'jullie' zien in plaats van 'wij', zal er nooit een oplossing komen voor de onderlinge spanningen.

Jullie willen voldoen aan dat zogenaamde ideaalbeeld vanuit de maatschappij en dat doen jullie door klakkeloos van alles over te nemen! Al die vooroordelen die jullie samen, als maatschappij, vormen en in stand houden, dat maakt ons ziek! Gevaarlijke mensen zijn mensen die anderen haten zonder hen te kennen en er geen moeite voor willen doen om hen te leren kennen. Jullie mensen, jullie zijn gevaarlijk voor de samenleving, niet het grootste deel van de Moslims die in Nederland wonen!

Het komt van twee kanten. En zolang beide zijdes vingers blijven wijzen, zal dit zo blijven. Neem een voorbeeld aan Suriname. Daar staan in een straat een kerk een synagoge een moskee en een tempel.

Ik nodig je uit de conversatie voort te zetten. Tenzij je alleen even langs kwam om je hart te luchten, in dat geval ben ik blij dat je de boosheid kwijt bent :)
Ik mis Pim
 Ik mis Pim - zaterdag 22 augustus 2015 - 19:56   quote  deeplink  
Gevaarlijke mensen zijn mensen die anderen haten zonder hen te kennen en er geen moeite voor willen doen om hen te leren kennen?

Daar hoor je zelf ook bij SO2, als ik zo je reactie lees. je hebt namelijk een mening over een groep mensen, maar je kent ze/mij niet (getuige de enorme onzin in je reactie).

Doet mij denken aan die tekst uit de Bijbel dat je een splinter uit de oog van een ander probeert te halen terwijl er een balk in je eigen oog zit.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - zondag 20 september 2015 - 18:47   quote  deeplink  
Iedereen ziet in dat slechts een deel van de islam slecht is. Maar alle terroristen zijn wel moslims. Dus kies ik ervoor alle moslimmannen eruit te doen en te houden omdat we simpelweg het risico niet willen dat de terroristen binenenkomen. Zo simpel is dat. Vrouwem en kinderen welkom.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2015 door patrickpsv15 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PVV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Politiek / PVV - Partij van de Vrijheid / topic: Verder kijken dan je neus lang is









0.0084879