BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Breaking news: Sepp Blatter stapt op

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2015 - 12:47   quote  deeplink  
'WK wordt Qatar ontnomen'

Het lijkt erop dat Qatar de organisatie van het WK voetbal in 2022 in moet leveren. Dat zegt Phaedra Almajid, één van de kopstukken van de bid-commissie, die uiteindelijk de klokkenluider van het fraudeschandaal binnen de FIFA werd.

Phaedra Almajid zegt dat de bewijslast van de fraude binnen de FIFA zo groot is dat de wereldvoetbalbond niet anders kan dan de organisatie van het WK in 2022 teruggeven. Daarnaast denkt ze dat Sepp Blatter het gegeven zal willen aangrijpen als eerste stap in de metamorfose binnen de FIFA.
Beschermde getuige

Almajid is een beschermde getuige onder de vleugels van de FBI en ze vreest voor haar veiligheid als het toernooi daadwerkelijk Qatar wordt ontnomen. De uitverkiezing van het oliestaatje als organisator van het WK 2022 zorgde destijds voor een shock tijdens het FIFA-congres in 2010.

Almajid hoopt dat het recht uiteindelijk zegeviert. Wel is ze bang voor de extreme reacties. "Er zijn genoeg mensen die mij het liefst zien sterven, omdat ik mijn mond open trek, zeker omdat ik een vrouw en een moslima ben."

Bron
Pieter08
 Pieter08 - zondag 07 juni 2015 - 13:14   quote  deeplink  
Das een mooie eerste stap na Blatter. Voetballen in een woestijn, wie kan zo iets verzinnen?
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2015 - 13:22   quote  deeplink  
Dit is slechts een uitspraak van één persoon maar ik ben wel benieuwd. Zolang er geen veroordelingen zijn zal er niet veel gebeuren maar goed. Het is wel tekenend dat dit soort uitspraken nu passeren.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 07 juni 2015 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2015 - 13:22 schreef Eide het volgende:
Dit is slechts een uitspraak van één persoon maar ik ben wel benieuwd. Zolang er geen veroordelingen zijn zal er niet veel gebeuren maar goed. Het is wel tekenend dat dit soort uitspraken nu passeren.
Overigens zijn er nu ook documenten boven water gekomen waaruit blijkt dat Blatter wel degelijk wist van de omkoping bij de toewijzing van het WK aan Zuid Afrika. Blatter zou nl overleg gevoerd hebben met de Zuid Afrikaanse president voor een bedrag van € 10 miljoen. Daar wordt in het bewuste document naar verwezen. Hopelijk ontneemt Blatter eerst nog het WK 2022 van Qatar om vervolgens dan pas zelf gearresteerd te worden.
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2015 - 14:54   quote  deeplink  
Ik vrees dat er geen grote beslissingen meer komen voor de verkiezingen in december. Eerst weer de lobbies en zo, dan kiezen en dan zien we het wel. Wat mij zal benieuwen is of Blatter buiten verdenking blijft tot die tijd of toch als verdachte aangemerkt gaat worden.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 07 juni 2015 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2015 - 14:54 schreef Eide het volgende:
Ik vrees dat er geen grote beslissingen meer komen voor de verkiezingen in december. Eerst weer de lobbies en zo, dan kiezen en dan zien we het wel. Wat mij zal benieuwen is of Blatter buiten verdenking blijft tot die tijd of toch als verdachte aangemerkt gaat worden.
In de wandelgangen wordt gezegd dat Blatter de druk op de FIFA door de FBI wil doen laten afnemen door Qatar het WK af te nemen. Met deze daad zou hij aan de buitenwereld willen laten zien dat het binnen de FIFA menens is met de aanpak van de interne corruptie. Wellicht om zo zelf buiten schot te blijven. En je kent het gezegde: een kat in het nauw.......
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2015 - 15:35   quote  deeplink  
Die Al Hussein is wel in interessant figuur trouwens. Heeft stiekem veel ervaring in de voetbalwereld. Getrouwd met een voormalige CNN journaliste die weer dochter is van een diplomatieke zwaargewicht in het Midden-Oosten en de VN. Jordanië als land heeft vormen van corruptie veel in de samenleving ingebed zitten (het "wasta" fenomeen volgens internet) maar is zeker niet een van de corrupste landen ter wereld. Zegt overigens niets over de man en of hij corrupt is of niet. Maar die garantie hebben we ook niet over Figo of Van Praag dus tja... Ik bedoel, van Jaap van Praag, vader van en ook voormalig voorzitter van Ajax, weten we dat hij alles deed waar hij mee weg kon komen. En ook dat zegt weer niets over Micheal van Praag.

Gezien het uitblijven van grote bezwaren ben ik niet afwijzend ten opzichte van Al Hussein.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 07 juni 2015 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2015 - 15:35 schreef Eide het volgende:
Die Al Hussein is wel in interessant figuur trouwens. Heeft stiekem veel ervaring in de voetbalwereld. Getrouwd met een voormalige CNN journaliste die weer dochter is van een diplomatieke zwaargewicht in het Midden-Oosten en de VN. Jordanië als land heeft vormen van corruptie veel in de samenleving ingebed zitten (het "wasta" fenomeen volgens internet) maar is zeker niet een van de corrupste landen ter wereld. Zegt overigens niets over de man en of hij corrupt is of niet. Maar die garantie hebben we ook niet over Figo of Van Praag dus tja... Ik bedoel, van Jaap van Praag, vader van en ook voormalig voorzitter van Ajax, weten we dat hij alles deed waar hij mee weg kon komen. En ook dat zegt weer niets over Micheal van Praag.

Gezien het uitblijven van grote bezwaren ben ik niet afwijzend ten opzichte van Al Hussein.
Mi is het beter om te starten met een nieuwe frisse voorzitten die niet in de FIFA actief is geweest. Nieuwe bezems vegen immers schoon.
Eide
 Eide - zondag 07 juni 2015 - 16:04   quote  deeplink  
Daar valt ook wat voor te zeggen. Maar je bent toch afhankelijk van wie zich verkiesbaar stellen.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 07 juni 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 juni 2015 - 16:04 schreef Eide het volgende:
Daar valt ook wat voor te zeggen. Maar je bent toch afhankelijk van wie zich verkiesbaar stellen.
Hopelijk laten die kandidaten die ik bedoel zich niet bij voorbaat afschrikken.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 14 juni 2015 - 09:53   quote  deeplink  
In Zwitserse kranten wordt melding gemaakt dat Blatter overweegt om toch aan te blijven als voorzitter van de FIFA. Dit omdat Afrikaanse en Aziatische bonden dit gevraagd zouden hebben. Is dit waar of heeft Blatter wederom een spelletje gespeeld?
VVout
 VVout - zondag 14 juni 2015 - 10:24   quote  deeplink  
Heeft de FIFA hier ook toezicht op dat ik mijn bericht niet kon plaatsen.

Dan maar zo want direkt gaat het nog steeds niet.

Het zou me niets verbazen en als er bij de onderzoeken naar de FIFA niets gerichts tegen hem wordt gevonden volgens mij een voldongen feit. Hij zal niets bevestigen en in de luwte van zijn voorgaande toezegging keihard toeslaan als ze hem niet pakken. Stom mischien, maar begin echt bewondering voor deze bejaarde man te krijgen. Het is toch een prestatie dat je op z'n leeftijd nog zo gehaaid bent en er zo voor gaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2015 door VVout --
Pieter08
 Pieter08 - zondag 14 juni 2015 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 10:24 schreef VVout het volgende:
Heeft de FIFA hier ook toezicht op dat ik mijn bericht niet kon plaatsen.

Dan maar zo want direkt gaat het nog steeds niet.

Het zou me niets verbazen en als er bij de onderzoeken naar de FIFA niets gerichts tegen hem wordt gevonden volgens mij een voldongen feit. Hij zal niets bevestigen en in de luwte van zijn voorgaande toezegging keihard toeslaan als ze hem niet pakken. Stom mischien, maar begin echt bewondering voor deze bejaarde man te krijgen. Het is toch een prestatie dat je op z'n leeftijd nog zo gehaaid bent en er zo voor gaat.
De wereld blijft hem onderschatten. Het is net onkruid. Je kunt de bladeren wel verwijderen, maar het onkruid is daarmee niet verdwenen. Continue komen er weer nieuwe bladeren.
VVout
 VVout - zondag 14 juni 2015 - 12:08   quote  deeplink  
Wiet is ook onkruid zeggen ze :)
Pieter08
 Pieter08 - zondag 14 juni 2015 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 12:08 schreef VVout het volgende:
Wiet is ook onkruid zeggen ze :)
Klopt😄
Pieter08
 Pieter08 - zondag 14 juni 2015 - 14:24   quote  deeplink  
Alle bonden die nu lobbyen voor een terugkeer van Blatter dienen direct geroyeerd te worden. Laat de FBI die landen ook maar eens bezoeken, dan zul je nog eens wat meemaken.
VVout
 VVout - zondag 14 juni 2015 - 14:33   quote  deeplink  
Dat valt dan ook wel weer op dat landen waar steekpenningen nog kunnen, zij ook pro zijn. Persoonlijk vind ik dat je zoiets niet moet gaan dramatiseren, niet ineens schijnheilig gaan doen hoor.
Pieter08
 Pieter08 - zondag 14 juni 2015 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 14:33 schreef VVout het volgende:
Dat valt dan ook wel weer op dat landen waar steekpenningen nog kunnen, zij ook pro zijn. Persoonlijk vind ik dat je zoiets niet moet gaan dramatiseren, niet ineens schijnheilig gaan doen hoor.
Hieruit blijkt maar weer eens hoe rot de FIFA is. Nogmaals, er is maar 1 oplossing: een nieuwe FIFA oprichten.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 juni 2015 - 15:11   quote  deeplink  
Of meer onkruid roken..😉
VVout
 VVout - zondag 14 juni 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 15:04 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Hieruit blijkt maar weer eens hoe rot de FIFA is. Nogmaals, er is maar 1 oplossing: een nieuwe FIFA oprichten.
Of de schijnheiligheid van de overige, in één keer de moraalridderT uit te hangen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 14 juni 2015 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 juni 2015 - 15:11 schreef RenatoBos het volgende:
Of meer onkruid roken..😉
Jou brains lijd aan tunnel vorming ;-)
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 18 juni 2015 - 08:47   quote  deeplink  
Vandaag is bekend geworden dat Blatter een Amerikaanse top advocaat inclusief diens staf heeft ingehuurd. Dat betekent dat hij zichzelf ook niet meer veilig waant. Dit kost de FIFA bakken met geld waant genoemde advocaat blijkt peperduur te zijn. Het geld verkwisten bij de FIFA is dus nog niet ten einde.
Pieter08
 Pieter08 - maandag 20 juli 2015 - 15:45   quote  deeplink  
Vandaag is bekend geworden dat de verkiezingen van de FIFA voor de nieuwe voorzitter pas op 26 februari 2016 plaatsvinden. Dat heeft die rat dan weer mooi geregeld, hij blijft dus nog zeven maanden aan het roer zitten. Moeten er in deze periode nog belangrijke beslissingen genomen worden? Gaat Blatter nog op strooptocht langs zijn bevriende landen? Moeten er nog sporen worden uitgewist? Moet zijn vermogen nog veiliggesteld worden?
Peterhs
 Peterhs - maandag 20 juli 2015 - 16:53   quote  deeplink  
Hij mag nog wel even bij mij langskomen.
Dan trek ik mijn broek aan emt de grootste broekzakken, dan kan er meer in ;-)
Pieter08
 Pieter08 - maandag 20 juli 2015 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 16:53 schreef Peterhs het volgende:
Hij mag nog wel even bij mij langskomen.
Dan trek ik mijn broek aan emt de grootste broekzakken, dan kan er meer in ;-)
Heb jij een vrachtwagenbedrijf Peter?
Peterhs
 Peterhs - maandag 20 juli 2015 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 20:57 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Heb jij een vrachtwagenbedrijf Peter?
Nee, had ik maar mijn eigen bedrijf...
Werken voor een baas ga ik niet trekken de rest van mijn lange tijd die ik nog moet.
Pieter08
 Pieter08 - maandag 20 juli 2015 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 21:18 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nee, had ik maar mijn eigen bedrijf...
Werken voor een baas ga ik niet trekken de rest van mijn lange tijd die ik nog moet.
Ik kan het je aanbevelen.
VVout
 VVout - maandag 20 juli 2015 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 21:18 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nee, had ik maar mijn eigen bedrijf...
Werken voor een baas ga ik niet trekken de rest van mijn lange tijd die ik nog moet.
Das bijna net zo erg als baas zijn en werknemers in dienst te hebben. Serieus, als je al voor je zelf begint zorg dat je niet te veel personeel nodig hebt.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 22:31 schreef VVout het volgende:

[..]

Das bijna net zo erg als baas zijn en werknemers in dienst te hebben. Serieus, als je al voor je zelf begint zorg dat je niet te veel personeel nodig hebt.
Ligt eraan wie dat personeel managed.. Dat moet je in geen geval zelf willen doen als je 10+ persooneel wil..

Maar ja, rijk worden met 5 man personeel gaat gewoon niet lukken..
VVout
 VVout - dinsdag 21 juli 2015 - 09:23   quote  deeplink  
De meeste kleine zelfstandige die ik ken rijden een mooie auto en hebben een vrij huis met wat spaargeld links en rechts, genoeg is genoeg om gewoon menselijk een gelukkig leven te hebben. Je hebt ook gelijk wat die 10+ betreft, ik zit er net tegen aan en dan loont het zich financieel niet een personeelsmanager aan te nemen, maar het zou wel voor mij een uitkomst zijn.
Eide
 Eide - dinsdag 21 juli 2015 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 juli 2015 - 15:45 schreef Pieter08 het volgende:
Vandaag is bekend geworden dat de verkiezingen van de FIFA voor de nieuwe voorzitter pas op 26 februari 2016 plaatsvinden. Dat heeft die rat dan weer mooi geregeld, hij blijft dus nog zeven maanden aan het roer zitten. Moeten er in deze periode nog belangrijke beslissingen genomen worden? Gaat Blatter nog op strooptocht langs zijn bevriende landen? Moeten er nog sporen worden uitgewist? Moet zijn vermogen nog veiliggesteld worden?
Enerzijds is dit natuurlijk wel verklaarbaar. De nieuwe kandidaten moeten steun vergaren bij de verschillende bonden en daar gaat tijd in zitten.Die kandidatuur gaat op basis van plannen en voornemens die uitgewerkt moeten worden tot concrete voorstellen waarmee potentiële kandidaten steun gaan proberen te verkrijgen. Of dat nog 7 maanden moet duren weet ik niet, maar ik snap wel dat men in b.v. september of oktober nog geen verkiezing kan houden.

Anderzijds spelen er absoluut andere belangen mee, daar ben ik van overtuigd. De looptijd tot bijvoorbeeld het WK in 2018 wordt zo wel erg kort, misschien te kort daar nog iets mee te doen. En Blatter zal vast nog allerlei losse eindjes willen afknopen, zowel in de integere als misschien ook wel in de minder integere variant.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 09:23 schreef VVout het volgende:
De meeste kleine zelfstandige die ik ken rijden een mooie auto en hebben een vrij huis met wat spaargeld links en rechts, genoeg is genoeg om gewoon menselijk een gelukkig leven te hebben. Je hebt ook gelijk wat die 10+ betreft, ik zit er net tegen aan en dan loont het zich financieel niet een personeelsmanager aan te nemen, maar het zou wel voor mij een uitkomst zijn.
Het probleem van en met de huidge zelfstandigen is juist dat huis en die auto. Vrijwel geen van die mensen laat zich namelijk verzekeren, en diezelfde zelfstandigen bijten straks op een houtje als ze met pensioen gaan.

Niet voor niets wordt een ZZper bij ons vaker genoemd als een "zelfstandige zonder perpectief"

De reden ervoor is ook niet zo moeilijk, 9 van de 10 huidige Zzpers zijn gedwongen ondernemers geworden.. Die zijn ergens ontslagen en komen niet meer aan de bak. En het lijkt allemaal leuk, maar of je nou alleen bent of een groot bedrijf runt, je moet wel ondernemen, en ook die kleintjes moeten zich aan de regels houden, en juist dat is iets wat gewoon niet gebeurt, met name in de bouw niet..
Pieter08
 Pieter08 - dinsdag 21 juli 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 10:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Enerzijds is dit natuurlijk wel verklaarbaar. De nieuwe kandidaten moeten steun vergaren bij de verschillende bonden en daar gaat tijd in zitten.Die kandidatuur gaat op basis van plannen en voornemens die uitgewerkt moeten worden tot concrete voorstellen waarmee potentiële kandidaten steun gaan proberen te verkrijgen. Of dat nog 7 maanden moet duren weet ik niet, maar ik snap wel dat men in b.v. september of oktober nog geen verkiezing kan houden.

Anderzijds spelen er absoluut andere belangen mee, daar ben ik van overtuigd. De looptijd tot bijvoorbeeld het WK in 2018 wordt zo wel erg kort, misschien te kort daar nog iets mee te doen. En Blatter zal vast nog allerlei losse eindjes willen afknopen, zowel in de integere als misschien ook wel in de minder integere variant.
Medio december was prima geweest. Dan hebben de kandidaten voldoende tijd om campagne te voeren. Waarom dan toch februari? Ik ben het met je eens dat er ongetwijfeld andere belangen spelen zoals het WK in Rusland. Eens zullen we dat weten,
VVout
 VVout - dinsdag 21 juli 2015 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 15:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Het probleem van en met de huidge zelfstandigen is juist dat huis en die auto. Vrijwel geen van die mensen laat zich namelijk verzekeren, en diezelfde zelfstandigen bijten straks op een houtje als ze met pensioen gaan.

Niet voor niets wordt een ZZper bij ons vaker genoemd als een "zelfstandige zonder perpectief"

De reden ervoor is ook niet zo moeilijk, 9 van de 10 huidige Zzpers zijn gedwongen ondernemers geworden.. Die zijn ergens ontslagen en komen niet meer aan de bak. En het lijkt allemaal leuk, maar of je nou alleen bent of een groot bedrijf runt, je moet wel ondernemen, en ook die kleintjes moeten zich aan de regels houden, en juist dat is iets wat gewoon niet gebeurt, met name in de bouw niet..
Aan de regels houden en privé en werk gescheiden houden, geld ook voor de zelfstandige. Ik heb vanaf het begin gekozen voor een b.v. omdat het geld er was en ik het later toch investeren kon. Er zijn ook een hoop mensen zogenaamd zelfstandig geworden, maar werken gewoon onder het juk van een groot bedrijf zonder zelf de regels door te hebben. Huidige bouwbedrijven en de post is daar een leuk voorbeeld van ja of een stofzuigerverkoper die met een kleine investering van deur tot deur zijn zooi probeert aan te smeren.

Ach wat je ook doet, inzet en een beetje geluk kunnen je maken of breken.
remco k
 remco k - dinsdag 21 juli 2015 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 17:31 schreef VVout het volgende:

[..]

Aan de regels houden en privé en werk gescheiden houden, geld ook voor de zelfstandige. Ik heb vanaf het begin gekozen voor een b.v. omdat het geld er was en ik het later toch investeren kon. Er zijn ook een hoop mensen zogenaamd zelfstandig geworden, maar werken gewoon onder het juk van een groot bedrijf zonder zelf de regels door te hebben. Huidige bouwbedrijven en de post is daar een leuk voorbeeld van ja of een stofzuigerverkoper die met een kleine investering van deur tot deur zijn zooi probeert aan te smeren.

Ach wat je ook doet, inzet en een beetje geluk kunnen je maken of breken.
Dat laatste klopt helemaal.. Toch vind ik het wel erg jammer.. Want op het moment worden alle ZZpers over 1 kam geschoren terwijl dat niet terecht is..
VVout
 VVout - dinsdag 21 juli 2015 - 18:47   quote  deeplink  
Ik zit niet in Nederland en daar dien je eerst te beschikken over een exploitatievergunning. Hierbij dien je aan te tonen wat je voornemens zijn en of de bijpassende kennis aanwezig is, zo niet mag je niet zelfstandig ondernemen.

Vroeger had je ook het een en ander aan te tonen bij de kamer van koophandel, is dit nu niet meer zo en kan iedereen relatief eenvoudig voor zich zelf bennen? Het zou natuurlijk het een en ander verklaren en ook het nut hiervan.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 22 juli 2015 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 juli 2015 - 18:47 schreef VVout het volgende:
Ik zit niet in Nederland en daar dien je eerst te beschikken over een exploitatievergunning. Hierbij dien je aan te tonen wat je voornemens zijn en of de bijpassende kennis aanwezig is, zo niet mag je niet zelfstandig ondernemen.

Vroeger had je ook het een en ander aan te tonen bij de kamer van koophandel, is dit nu niet meer zo en kan iedereen relatief eenvoudig voor zich zelf bennen? Het zou natuurlijk het een en ander verklaren en ook het nut hiervan.
Vroeger had je minimaal een opleiding nodig die gelijk stond aan zelfstandig beroeps beoefenaar. In mijn schooltijd moest ik dan MBO 3 voltooien.
Enkel toen ik met mijn opleiding bezig was, hebben ze deze regel uit de wet gehaald.
Nu kan idd iedereen zomaar een bedrijf starten.
Aan sommige beroepen zullen nog regels gelden, maar merendeel niet.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 22 juli 2015 - 11:32   quote  deeplink  
Maar interesse als ZZP'r heb ik niet.
Ik wil echt starten en uitbouwen tot bedrijf.
De vraag die iedereen zichzelf stelt is enkel mijn probleem.
Ik vecht al jaren voor mijn idee, maar die komt niet bovendrijven.
2x een idee gehad. 1 kon nooit van de grond komen vanwege ontwikkelingen in die sector en 2 heeft iemand voor mijn neus weg gekaapt (al waren er twijfels of ik dit echt wilde)
Dus nog altijd zonder het goede idee.
Heb een vast contract en mits de stap gezet word zou ik zelfs geleidelijk kunnen uitstromen indien dit mogelijk is in een nieuwe situatie, dus haast is er niet, maar de wens is erg groot.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 22 juli 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 11:32 schreef Peterhs het volgende:
Maar interesse als ZZP'r heb ik niet.
Ik wil echt starten en uitbouwen tot bedrijf.
De vraag die iedereen zichzelf stelt is enkel mijn probleem.
Ik vecht al jaren voor mijn idee, maar die komt niet bovendrijven.
2x een idee gehad. 1 kon nooit van de grond komen vanwege ontwikkelingen in die sector en 2 heeft iemand voor mijn neus weg gekaapt (al waren er twijfels of ik dit echt wilde)
Dus nog altijd zonder het goede idee.
Heb een vast contract en mits de stap gezet word zou ik zelfs geleidelijk kunnen uitstromen indien dit mogelijk is in een nieuwe situatie, dus haast is er niet, maar de wens is erg groot.
Waarschijnlijk heb je naast je zelf een tegenpool nodig. Misschien goed om een maatje te zoeken met wie je samen een bedrijf gaat opstarten. Dit maatje zou dan jouw tegenpool moeten zijn.
remco k
 remco k - woensdag 22 juli 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 11:32 schreef Peterhs het volgende:
Maar interesse als ZZP'r heb ik niet.
Ik wil echt starten en uitbouwen tot bedrijf.
De vraag die iedereen zichzelf stelt is enkel mijn probleem.
Ik vecht al jaren voor mijn idee, maar die komt niet bovendrijven.
2x een idee gehad. 1 kon nooit van de grond komen vanwege ontwikkelingen in die sector en 2 heeft iemand voor mijn neus weg gekaapt (al waren er twijfels of ik dit echt wilde)
Dus nog altijd zonder het goede idee.
Heb een vast contract en mits de stap gezet word zou ik zelfs geleidelijk kunnen uitstromen indien dit mogelijk is in een nieuwe situatie, dus haast is er niet, maar de wens is erg groot.
In welke bedrijfstak ben je nu werkzaam dan? Je hoeft geen bedrijf te noemen hoor, maar ben gewoon nieuwschierig..
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 13:38 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je naast je zelf een tegenpool nodig. Misschien goed om een maatje te zoeken met wie je samen een bedrijf gaat opstarten. Dit maatje zou dan jouw tegenpool moeten zijn.
Dat is in het verleden eens besproken, maar hier was een zeer groot startkapitaal nodig dus dit ging het niet worden. (Was overigens jaren voordat ik serieus vaker dacht aan iets starten)
Samen met een vriend is niet echt een optie. Veel goede heb ik niet en die ik heb die blijven lekker doen wat ze doen haha (liever enkele goede vrienden dan veel 'vrienden')
Zelf beginnen en de vrouw er later bij indien mogelijk is wel een optie.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 juli 2015 - 13:46 schreef remco k het volgende:

[..]

In welke bedrijfstak ben je nu werkzaam dan? Je hoeft geen bedrijf te noemen hoor, maar ben gewoon nieuwschierig..
Iets waar ik niets aan heb voor een eigen bedrijf.
Werk nu bij de rijksoverheid, al 13 jaar. (en nee dit verdiend echt niet best)
Ben nu nog 32 en carriere kan nu nog gemaakt worden. Dan moet die kans zich wel aanbieden en hier is dat 0,0.
Zoals ik zei, ben ik altijd redelijk op mijzelf gericht geweest.
Ik kan best tegen een stootje en tegenslag, maar ik spuug op die autoritaire gasten die erop kicken om op hun strepen te staan, alleen maar omdat het kan. Reorganisaties waar het slikken of stikken is. Flexabiliteit van je medewerkers verwachten, maar zelf nog geen zandkorrel mee te geven.
Ik weet dat ik best een leidinggevend persoon kan zijn, maar mijn menselijkheid zal blijven bestaan dat weet ik zeker.

Maar goed. Het idee moet dus eigenlijk een beetje zo uit de lucht in mijn hoofd vallen, want qua achtergrond heb ik niet veel meer dan opleiding (MBO) in de bloemensector wat ik ook niet snel zou doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 24 juli 2015 door Peterhs --
Eide
 Eide - vrijdag 24 juli 2015 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 09:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik weet dat ik best een leidinggevend persoon kan zijn, maar mijn menselijkheid zal blijven bestaan dat weet ik zeker.
Dit is belangrijk. Goed leiderschap vindt altijd plaats vanuit menselijkheid. Je geeft geen leiding aan processen of resultaten. Je geeft leiding aan mensen. En door de mens te begrijpen en daar als leider, coach, collega en mens in te sturen komt zo iemand zelf wel tot goede prestaties.

Je zou eens wat moeten lezen over Compassionate Leadership. Op het eerst oog is dat heel wollig en zweverig maar ik denk dat het jou wel aan zal staan. Bovendien is het helemaal niet zweverig maar zitten er hele aardige inzichten in die in elk vakgebied toepasbaar zijn.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 10:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is belangrijk. Goed leiderschap vindt altijd plaats vanuit menselijkheid. Je geeft geen leiding aan processen of resultaten. Je geeft leiding aan mensen. En door de mens te begrijpen en daar als leider, coach, collega en mens in te sturen komt zo iemand zelf wel tot goede prestaties.

Je zou eens wat moeten lezen over Compassionate Leadership. Op het eerst oog is dat heel wollig en zweverig maar ik denk dat het jou wel aan zal staan. Bovendien is het helemaal niet zweverig maar zitten er hele aardige inzichten in die in elk vakgebied toepasbaar zijn.
Bedankt voor de tip Eide, maar voorlopig zal ik hiervoor passen.
Ten eerste heb ik nog niets gestart, laat staan dat ik leiding moet geven aan mensen. Die brug is nog very far.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 09:36 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Dat is in het verleden eens besproken, maar hier was een zeer groot startkapitaal nodig dus dit ging het niet worden. (Was overigens jaren voordat ik serieus vaker dacht aan iets starten)
Samen met een vriend is niet echt een optie. Veel goede heb ik niet en die ik heb die blijven lekker doen wat ze doen haha (liever enkele goede vrienden dan veel 'vrienden')
Zelf beginnen en de vrouw er later bij indien mogelijk is wel een optie.
Dat laatste zou je wel moeten kunnen, ik heb meer relaties en bedrijven kapot zien gaan dan zien lukken op die manier..
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 09:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Iets waar ik niets aan heb voor een eigen bedrijf.
Werk nu bij de rijksoverheid, al 13 jaar. (en nee dit verdiend echt niet best)
Ben nu nog 32 en carriere kan nu nog gemaakt worden. Dan moet die kans zich wel aanbieden en hier is dat 0,0.
Zoals ik zei, ben ik altijd redelijk op mijzelf gericht geweest.
Ik kan best tegen een stootje en tegenslag, maar ik spuug op die autoritaire gasten die erop kicken om op hun strepen te staan, alleen maar omdat het kan. Reorganisaties waar het slikken of stikken is. Flexabiliteit van je medewerkers verwachten, maar zelf nog geen zandkorrel mee te geven.
Ik weet dat ik best een leidinggevend persoon kan zijn, maar mijn menselijkheid zal blijven bestaan dat weet ik zeker.

Maar goed. Het idee moet dus eigenlijk een beetje zo uit de lucht in mijn hoofd vallen, want qua achtergrond heb ik niet veel meer dan opleiding (MBO) in de bloemensector wat ik ook niet snel zou doen.
Wat Eide ook aal aangeeft, de menselijke kant van leidinggeven is misschien nog wel de belangrijkste..

Mensen moeten iets voor je willen doen en het niet moeten doen ondanks dat dit natuurlijk wel zo is..
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 10:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip Eide, maar voorlopig zal ik hiervoor passen.
Ten eerste heb ik nog niets gestart, laat staan dat ik leiding moet geven aan mensen. Die brug is nog very far.
Ik zou daar juist nu aan beginnen mocht je dat willen, juist nu kan je bepaalde zaken leren kennen zonder risico.. Als je dat achteraf gaat doen kom je vaak in de problemen..
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 12:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou daar juist nu aan beginnen mocht je dat willen, juist nu kan je bepaalde zaken leren kennen zonder risico.. Als je dat achteraf gaat doen kom je vaak in de problemen..
O, ik zal het iig noteren, maar pas er serieuzere plannen liggen zal ik daar eens aan beginnen. Dus dat zou dan ook vooraf zijn.
Ik heb geen trek in dingen doen, waar ik nooit iets aan heb, omdat het nooit van de grond komt.
Voor alsnog is draaien de hersens overuren, maar het juiste is niet voorbij gekomen.
remco k
 remco k - vrijdag 24 juli 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 13:21 schreef Peterhs het volgende:

[..]

O, ik zal het iig noteren, maar pas er serieuzere plannen liggen zal ik daar eens aan beginnen. Dus dat zou dan ook vooraf zijn.
Ik heb geen trek in dingen doen, waar ik nooit iets aan heb, omdat het nooit van de grond komt.
Voor alsnog is draaien de hersens overuren, maar het juiste is niet voorbij gekomen.
Ff onder dollen, ik weet de naam van het boek nu even niet meer, zal eens kijken of ik hem vanavond kan vinden en zal het je dan laten weten.

Maar ik heb ooit eens een boek gelezen wat gaat over de manier van leidinggeven. Ik houd zelf niet echt van lezen, maar dat heb ik 1 teug uitgelezen..

Ik zal vanavond ff voor je kijken of ik hem kan vinden tussen de 400 studie boeken van het vrouwtje..:-0
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 24 juli 2015 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 10:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip Eide, maar voorlopig zal ik hiervoor passen.
Ten eerste heb ik nog niets gestart, laat staan dat ik leiding moet geven aan mensen. Die brug is nog very far.
Mijn tip is toch al gaan opstarten. Hiermee kom je mensen tegen die ook zo denken. Hiermee creëer je al een netwerk. Anderzijds veel erover praten in je eigen netwerk helpt vaak zeer. Voor wat betreft dit laatste praat ik uit ervaring.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5874
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Breaking news: Sepp Blatter stapt op









0.0091791