BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Breaking news: Sepp Blatter stapt op

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Voetbal Nieuws
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 24 juli 2015 - 21:50   quote  deeplink  
Ja, de dingen die ik noem, klinken ook niet onbekend, want iedereen begint met hetzelfde probleem. De mensen zijn sowieso op de hoogte dat ik het wil, maar komt verder ook niet veel uit. Wie weet komt dat nog.
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 25 juli 2015 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 21:50 schreef Peterhs het volgende:
Ja, de dingen die ik noem, klinken ook niet onbekend, want iedereen begint met hetzelfde probleem. De mensen zijn sowieso op de hoogte dat ik het wil, maar komt verder ook niet veel uit. Wie weet komt dat nog.
Peter, kijk je ook wel eens op van die bedrijvensites (wo KvK) waar men een bedrijf ter overname aanbied?
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 25 juli 2015 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 10:41 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Peter, kijk je ook wel eens op van die bedrijvensites (wo KvK) waar men een bedrijf ter overname aanbied?
2x zo'n site bekeken.
Die sites zien er net zo professioneel uit als een webwinkel die casht maar nooit levert.
In mijn ogen bieden ze in 90% van alle gevallen niet voor niets het bedrijf ter overname aan.
Het van niets naar iets is het moeilijkste, dat begrijp ik, maar dat geeft je wel alle moed en kracht om dit door te zetten.
Ik ga liever op mijn bek dan dat ik het nooit probeer.
Sterker nog, ik denk dat het veel moeilijker is om een bestaand bedrijf ineens over te nemen en te leiden.
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 25 juli 2015 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 11:35 schreef Peterhs het volgende:

[..]

2x zo'n site bekeken.
Die sites zien er net zo professioneel uit als een webwinkel die casht maar nooit levert.
In mijn ogen bieden ze in 90% van alle gevallen niet voor niets het bedrijf ter overname aan.
Het van niets naar iets is het moeilijkste, dat begrijp ik, maar dat geeft je wel alle moed en kracht om dit door te zetten.
Ik ga liever op mijn bek dan dat ik het nooit probeer.
Sterker nog, ik denk dat het veel moeilijker is om een bestaand bedrijf ineens over te nemen en te leiden.
.

Als je wil gaan ondernemen moet je ook niet alles voor de volle 100% willen uitkristalliseren. Ondernemen is namelijk ook risico's durven nemen. Waarom zijn sommige ondernemers zo succesvol? Omdat ze er gewoon voor gaan. Overigens kan met vers bloed en nieuwe inzichten een onderneming weer helemaal vlot getrokken worden. Vooral de oudere ondernemer werkt vaak naar zijn pensioen toe. Doet de benodigde investeringen niet meer en past zijn strategie niet meer aan op hetgeen gevraagd wordt. Hier liggen dus absoluut kansen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2015 door Pieter08 --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 juli 2015 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 09:36 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Dat is in het verleden eens besproken, maar hier was een zeer groot startkapitaal nodig dus dit ging het niet worden. (Was overigens jaren voordat ik serieus vaker dacht aan iets starten)
Samen met een vriend is niet echt een optie. Veel goede heb ik niet en die ik heb die blijven lekker doen wat ze doen haha (liever enkele goede vrienden dan veel 'vrienden')
Zelf beginnen en de vrouw er later bij indien mogelijk is wel een optie.
Met vrienden samenwerken is gedoemd fout te gaan Peet, ben een keer bij een maat in zijn bedrijf gaan werken, liep uit op niks. Ben toen weg gegaan en dat was einde vriendschap. Met een andere maat iets illegaals begonnen die bedonderde de boel, heb ik afscheid van genomen. Toen met een andere maat ook weer iets lucratiefs begonnen en ook dat ging fout ben toen zelf alleen verder gegaan. Ik doe het niet meer, hecht ook meer waarde aan een goede vriend dan een louche partner..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 juli 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 juli 2015 - 10:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is belangrijk. Goed leiderschap vindt altijd plaats vanuit menselijkheid. Je geeft geen leiding aan processen of resultaten. Je geeft leiding aan mensen. En door de mens te begrijpen en daar als leider, coach, collega en mens in te sturen komt zo iemand zelf wel tot goede prestaties.

Je zou eens wat moeten lezen over Compassionate Leadership. Op het eerst oog is dat heel wollig en zweverig maar ik denk dat het jou wel aan zal staan. Bovendien is het helemaal niet zweverig maar zitten er hele aardige inzichten in die in elk vakgebied toepasbaar zijn.
Zeg dat eens tegen mijn baas maatje..!!
Eide
 Eide - zaterdag 25 juli 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 13:03 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Zeg dat eens tegen mijn baas maatje..!!
En dit van een militair, wij waren toch die kutlui waar je altijd maar je bek moet houden en dom uit voeren toch! :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2015 door Eide --
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 25 juli 2015 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 13:05 schreef Eide het volgende:

[..]

En dit van een militair, wij waren toch die kutlui waar je altijd maar je bek moet houden en dom uit voeren toch! :)
Haha..
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 25 juli 2015 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 13:05 schreef Eide het volgende:

[..]

En dit van een militair, wij waren toch die kutlui waar je altijd maar je bek moet houden en dom uit voeren toch! :)
Gimme 50!
remco k
 remco k - zondag 26 juli 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 juli 2015 - 11:35 schreef Peterhs het volgende:

[..]

2x zo'n site bekeken.
Die sites zien er net zo professioneel uit als een webwinkel die casht maar nooit levert.
In mijn ogen bieden ze in 90% van alle gevallen niet voor niets het bedrijf ter overname aan.
Het van niets naar iets is het moeilijkste, dat begrijp ik, maar dat geeft je wel alle moed en kracht om dit door te zetten.
Ik ga liever op mijn bek dan dat ik het nooit probeer.
Sterker nog, ik denk dat het veel moeilijker is om een bestaand bedrijf ineens over te nemen en te leiden.
Ligt er helemaal aan in wat voor periode zo'n bedrijf zit en hoe groot het bedrijf is..

Ik ben zelf een aantal jaar geleden bezig geweest om een bedrijfje over te nemen wat te maken heeft met modelbouw, ze maakten een type boot wat veel in de karpervisserij gebruikt wordt. Ik wou toen wat doen binnen mijn eigen hobby, en had zelf al de nodige boten gebouwd..

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik alleen de goodwill van het merk zou kopen en het voor mij niet als mijn eigen ding zou voelen..

Later ben ik samen met mijn beste maat bezig geweest om een indoor soccer centrum te openen, in Nederland nog niet heel erg "hot" maar in landen als Duitsland en Frankrijk zijn die centrums gewoon 9 van de 10 dagen volgeboekt..

We wouden beginnen in een bestaande hal, simpelweg omdat de huur daarvan te verwaarlozen is sinds de crisis. Er staat zo veel leeg.. Maar eigenlijk hebben we nooit de juiste locatie kunnen vinden, was nieuw bouwen gewoon te duur zonder investeerder. We zijn toen zelfs in gesprek geweest met Adidas die dit in het buitenland ook veel doet. Maar dan moesten wij ons aan te veel zaken conformeren, en daar houd met name mijn maatje niet van..
Eigenlijk is dat plan een beetje doodgebloed het laatste jaar, met name door veel prive zaken bij zowel hem als mij..

ideeen zat, maar het juiste vinden wat goed bij je past is inderdaad niet makkelijk..
VVout
 VVout - woensdag 29 juli 2015 - 15:29   quote  deeplink  
Verrassing, daar komt het duveltje uit het doosje.

Platini bevestigt kandidatuur FIFA-verkiezing
remco k
 remco k - woensdag 29 juli 2015 - 15:53   quote  deeplink  
Ik denk een prima kerel..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 29 juli 2015 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 15:53 schreef remco k het volgende:
Ik denk een prima kerel..
Net zo corrupt als Blatter, maar ja welke omhooggevallen bobo is dat binnen het voetbal niet????
VVout
 VVout - woensdag 29 juli 2015 - 20:31   quote  deeplink  
Soms zeggen plaatjes meer dan woorden, is prettig in zijn element binnen het voetbal.

platini-blog480.jpg

latest?cb=20080116123159

michel-platini_2411549b.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juli 2015 door VVout --
remco k
 remco k - woensdag 29 juli 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 18:16 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Net zo corrupt als Blatter, maar ja welke omhooggevallen bobo is dat binnen het voetbal niet????
Ik heb wel het idee dat hij wat meer eerlijk voetbal voor de kleinere clubs wil, en niet alleen door zijn uitspraken van laatst... De Uefa heeft wel een paar maatregelen getroffen onder hem die wat op zouden moeten leveren, dat deze maatregelen niet werken zoals moet snap ik, maar het is iets en beter iets dan niets..
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 14 augustus 2015 - 15:43   quote  deeplink  
Is Platini niet een kleine Blatter in spe?
Eide
 Eide - vrijdag 14 augustus 2015 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2015 - 15:43 schreef Pieter08 het volgende:
Is Platini niet een kleine Blatter in spe?
Hij laat zich bij de UEFA redelijk goed zien en laat, ondanks zijn persoonlijke ideeën, hulpmiddelen langzaam intrede doen. UEFA lijkt serieus te zijn over matchfixing... Ik ben redelijk positief over Platini hoewel ook de UEFA laakbare dingen heeft.
VVout
 VVout - vrijdag 14 augustus 2015 - 17:03   quote  deeplink  
Van mij mag ie een banaan in zijn reet steken.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 14 augustus 2015 - 17:56   quote  deeplink  
Hooligan..!!
VVout
 VVout - vrijdag 14 augustus 2015 - 19:39   quote  deeplink  
BlaterT
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 19 augustus 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Blatter bemoeit zich nu ook al met zijn opvolger. Hij is inmiddels een lastercampagne gestart tegen Michiel Platini ook al zegt hij van niets te weten. Volgens mij moet eerst de hele staf van Blatter worden weggeveegd en dan een nieuwe voorzitter benoemen van buiten de FIFA, UEFA en alle andere bonden.
Eide
 Eide - woensdag 19 augustus 2015 - 23:47   quote  deeplink  
Deniability. Het nieuwe steekspelletje in de politiek. Als het zo vreselijk goed werkt voor Putin zal het voor Blatter ook prima werken natuurlijk.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 20 augustus 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 augustus 2015 - 23:47 schreef Eide het volgende:
Deniability. Het nieuwe steekspelletje in de politiek. Als het zo vreselijk goed werkt voor Putin zal het voor Blatter ook prima werken natuurlijk.
Blatter is en blijft een rat. Als zijn staf blijft zitten bij de nieuwe voorzitter, dan zal ook ma zijn regeerperiode invloed blijven uitoefenen.
Eide
 Eide - donderdag 20 augustus 2015 - 16:48   quote  deeplink  
Er zit een kern aan mensen binnen FIFA die niet gekozen zijn. De daadwerkelijke werknemers. En die doen het dagelijkse werk en ook die zijn verdacht als er op de niveaus boven hen wordt betaald voor gunsten.

En nieuwe voorzitter zal dus de gehele FIFA organisatie moeten doorlichten, de niet gekozen topmensen moeten bekijken en de anti-corruptie maatregelen herbezien en waar nodig aanscherpen. En dat alles in de wetenschap dat smeergelden in 80% van de wereld heel gewoon zijn en in die andere 20% hooguit taboe zijn. Niet eenvoudig.
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 20 augustus 2015 - 18:07   quote  deeplink  
Het zelfde als in de USA bij een nieuwe president. Dan wordt het hele Witte Huis vernieuwd. Moeten ze bij de FIFA ook doen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 20 augustus 2015 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2015 - 18:07 schreef Pieter08 het volgende:
Het zelfde als in de USA bij een nieuwe president. Dan wordt het hele Witte Huis vernieuwd. Moeten ze bij de FIFA ook doen.
Die moeten ze opblazen...kut yanken
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 20 augustus 2015 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2015 - 18:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die moeten ze opblazen...kut yanken
De FIFA bedoel je?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 20 augustus 2015 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2015 - 20:09 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

De FIFA bedoel je?
Nee het witte huis, pentagon enz
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 20 augustus 2015 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 augustus 2015 - 20:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nee het witte huis, pentagon enz
Mijn voorkeur vwb het opblazen gaat duidelijk uit naar de FIFA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 augustus 2015 door Pieter08 --
tomson
 tomson - woensdag 26 augustus 2015 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 20:31 schreef VVout het volgende:
Soms zeggen plaatjes meer dan woorden, is prettig in zijn element binnen het voetbal.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Was zowiezo altijd al een engerd. Heb van wat oudere voetbalvolgers gehoord dat hij in het Heizelstadion volop liep te feesten terwijl in de catacomben tientallen lijken (van zijn eigen) supporters opgestapeld lagen. En hij wist echt wel wat er precies gebeurd was. Nogmaals, dit heb ik niet bewust meegemaakt, op televisie kreeg je steeds dezelfde beelden te zien en ik was zelf ook nog een broekie in 1985. Ik snap dat je blij bent dat je een EC1 gewonnen hebt maar het geeft geen pas om dan te lopen dansen langs de zijlijn. Er waren voor de wedstrijd tenslotte meer dan 40 Italiaanse fans doodgedrukt, die wedstrijd had never gespeeld mogen worden als je het mij vraagt.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 26 augustus 2015 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2015 - 15:43 schreef Pieter08 het volgende:
Is Platini niet een kleine Blatter in spe?
Tomson, zie mijn eerdere opmerking.
tomson
 tomson - vrijdag 28 augustus 2015 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2015 - 22:14 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Tomson, zie mijn eerdere opmerking.
Ik was plaatjes aan het kijken Pieter...maar klopt helemaal en +1 :)
Eide
 Eide - donderdag 10 september 2015 - 16:34   quote  deeplink  
'Zittingstermijn van 12 jaar bij FIFA'

Maximale zittingstermijnen van twaalf jaar, openheid over vergoedingen van topmannen en effectievere integriteitscontroles. Het zijn drie van de in totaal acht punten, die staan in een donderdag gepresenteerd plan om de FIFA te hervormen. Domenico Scala, die is aangesteld door de wereldvoetbalbond om de hervormingen bij de organisatie te leiden, vindt dat die "broodnodig zijn om het voortbestaan van de FIFA te garanderen".

Het belangrijkste en meest ingrijpende deel van het plan van Scala was al eerder uitgelekt. Als het aan de Zwitser ligt, verdwijnt het machtige uitvoerend comité dat momenteel onder leiding staat van Sepp Blatter en waarin de voorzitters van de continentale bonden zitting hebben. De dagelijkse leiding moet in handen komen van een comité met onafhankelijke bestuurders, met daarboven een raad van toezicht.

Onduidelijk is echter of en eventueel wanneer de plannen van Scala worden doorgevoerd. Er is nog een tweede hervormingscomité actief onder leiding van de Zwitser Francois Carrard en het is maar de vraag of die de plannen van Scala overneemt. Bovendien is het maar de vraag of de FIFA de plannen van Scala in februari voorlegt aan de leden tijdens een congres, waar ook een nieuwe voorzitter gekozen wordt. Scala heeft niet de macht om zélf de plannen op de agenda te zetten; een lidstaat moet dat aanvragen.

Bron
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 10 september 2015 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 september 2015 - 16:34 schreef Eide het volgende:
'Zittingstermijn van 12 jaar bij FIFA'

Maximale zittingstermijnen van twaalf jaar, openheid over vergoedingen van topmannen en effectievere integriteitscontroles. Het zijn drie van de in totaal acht punten, die staan in een donderdag gepresenteerd plan om de FIFA te hervormen. Domenico Scala, die is aangesteld door de wereldvoetbalbond om de hervormingen bij de organisatie te leiden, vindt dat die "broodnodig zijn om het voortbestaan van de FIFA te garanderen".

Het belangrijkste en meest ingrijpende deel van het plan van Scala was al eerder uitgelekt. Als het aan de Zwitser ligt, verdwijnt het machtige uitvoerend comité dat momenteel onder leiding staat van Sepp Blatter en waarin de voorzitters van de continentale bonden zitting hebben. De dagelijkse leiding moet in handen komen van een comité met onafhankelijke bestuurders, met daarboven een raad van toezicht.

Onduidelijk is echter of en eventueel wanneer de plannen van Scala worden doorgevoerd. Er is nog een tweede hervormingscomité actief onder leiding van de Zwitser Francois Carrard en het is maar de vraag of die de plannen van Scala overneemt. Bovendien is het maar de vraag of de FIFA de plannen van Scala in februari voorlegt aan de leden tijdens een congres, waar ook een nieuwe voorzitter gekozen wordt. Scala heeft niet de macht om zélf de plannen op de agenda te zetten; een lidstaat moet dat aanvragen.

Bron
Dit had 25 jaar geleden al aangenomen moeten worden
Pieter08
 Pieter08 - donderdag 17 september 2015 - 22:57   quote  deeplink  
Nu is Valcke, secretaris generaal van de FIFA op non actief gezet omdat er een ingrijpend onderzoek maar hem loopt. Dit was toch de rechterhand van Blatter? Hoe lang duurt het nog dat Blatter wordt opgepakt?
Eide
 Eide - vrijdag 18 september 2015 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 september 2015 - 22:57 schreef Pieter08 het volgende:
Nu is Valcke, secretaris generaal van de FIFA op non actief gezet omdat er een ingrijpend onderzoek maar hem loopt. Dit was toch de rechterhand van Blatter? Hoe lang duurt het nog dat Blatter wordt opgepakt?
Afhankelijk van het Zwitserse onderzoek. Z'n naam is al gevallen. Blatter is alleen een dusdanig grote naam dat ik denk dat de Zwitsers zeker willen weten dat waar ze hem voor arresteren blijft plakken. Ze zullen zich hieraan geen buil willen vallen, daarvoor is het afbreukrisico te groot.

Ik verwacht eigenlijk wel dat de Zwitsers ergens voor het einde van het jaar Blatter nog gaan oppakken. Dat kan eigenlijk niet anders, zeker gezien de verdenkingen over de verkoop van TV rechten waar Blatter direct bij betrokken was.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 18 september 2015 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2015 - 11:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Afhankelijk van het Zwitserse onderzoek. Z'n naam is al gevallen. Blatter is alleen een dusdanig grote naam dat ik denk dat de Zwitsers zeker willen weten dat waar ze hem voor arresteren blijft plakken. Ze zullen zich hieraan geen buil willen vallen, daarvoor is het afbreukrisico te groot.

Ik verwacht eigenlijk wel dat de Zwitsers ergens voor het einde van het jaar Blatter nog gaan oppakken. Dat kan eigenlijk niet anders, zeker gezien de verdenkingen over de verkoop van TV rechten waar Blatter direct bij betrokken was.
Hopelijk kunnen ze hem zo snel mogelijk oppakken, inclusief die hele kliek om hem heen. Dat is mi ten voordele van de komende FIFA president verkiezingen. En 1 ding is dan meteen zeker: Blatter kan zich dan op het laatste moment ook niet meer toch even stiekum verkiesbaar stellen.
Eide
 Eide - vrijdag 18 september 2015 - 22:02   quote  deeplink  
Snel boeit mij niet, als het onderzoek maar goed wordt uitgevoerd en dat een eventueel aanklacht ook tot een veroordeling leidt. En of dat dan morgen of volgend jaar is boeit mij niet zo.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 18 september 2015 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 september 2015 - 22:02 schreef Eide het volgende:
Snel boeit mij niet, als het onderzoek maar goed wordt uitgevoerd en dat een eventueel aanklacht ook tot een veroordeling leidt. En of dat dan morgen of volgend jaar is boeit mij niet zo.
Klopt, alleen ik hoop dat voor de verkiezingen Blattertje achter de tralies zit.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 25 september 2015 - 20:26   quote  deeplink  
EINDELIJK justitie in Zwitserland stelt een strafrechtelijk onderzoek in naar Sepp Blatter wegens fraude en wanbestuur. Hopelijk pakken ze ze deze criminele bestuurder van de FIFA kei en keihard aan 😃
Eide
 Eide - vrijdag 25 september 2015 - 20:35   quote  deeplink  
En Blatter zelfs beweert natuurlijk volledig onschuldig te zijn. Er zijn zelfs mensen rondom Blatter die beweren dat hij toch nog een poging gaat wagen aan de macht te blijven bij de FIFA.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 25 september 2015 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2015 - 20:35 schreef Eide het volgende:
En Blatter zelfs beweert natuurlijk volledig onschuldig te zijn. Er zijn zelfs mensen rondom Blatter die beweren dat hij toch nog een poging gaat wagen aan de macht te blijven bij de FIFA.
Klopt heb ik ook gelezen. Hopelijk zit hij ten tijde van de verkiezingen achter de tralies, dan kan hij hij niet opnieuw voorzitter worden van de FIFA.
VVout
 VVout - vrijdag 25 september 2015 - 23:34   quote  deeplink  
Eigenlijk kan het er alleen maar slechter op worden, stel je nou eens voor dat er z'n plagiaat Chinees zijn post overneemt of soortgelijke figuren die eens wat nieuws willen proberen.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 25 september 2015 - 23:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2015 - 23:34 schreef VVout het volgende:
Eigenlijk kan het er alleen maar slechter op worden, stel je nou eens voor dat er z'n plagiaat Chinees zijn post overneemt of soortgelijke figuren die eens wat nieuws willen proberen.
Klopt daarom ook alles schonen en nieuwe mensen binnenhalen van buiten. Of misschien wel een nieuwe bond oprichten.
VVout
 VVout - vrijdag 25 september 2015 - 23:54   quote  deeplink  
Ben er niet gerust op, een beetje steekpenningen op zijn tijd liet de handel bloeien. Je kan het allemaal wel niet willen, maar vissen zonder aas gaat moeilijk worden. Hier worden op een bepaalde manier ook wel bewust gezaagd aan een systeem, wie staat er op de achtergrond te wachten dit over te nemen.
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 26 september 2015 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2015 - 23:54 schreef VVout het volgende:
Ben er niet gerust op, een beetje steekpenningen op zijn tijd liet de handel bloeien. Je kan het allemaal wel niet willen, maar vissen zonder aas gaat moeilijk worden. Hier worden op een bepaalde manier ook wel bewust gezaagd aan een systeem, wie staat er op de achtergrond te wachten dit over te nemen.
Waarom is de FIFA dan altijd negatief in het nieuws en andere sportbonden niet of nauwelijks? De FIFA is gewoon verrot. Eigenlijk dus gewoon een nieuwe bond oprichten. Dan zijn er ook nieuwe krachtige bestuurders te vinden. Nu vertrekt de ene rat en komt de andere. Zie Platini. Beoogd opvolger, maar ook hij is al besmet. Wordt dus ook niks.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2015 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 september 2015 - 23:34 schreef VVout het volgende:
Eigenlijk kan het er alleen maar slechter op worden, stel je nou eens voor dat er z'n plagiaat Chinees zijn post overneemt of soortgelijke figuren die eens wat nieuws willen proberen.
Nou, dat ben ik niet met jou eens.

Wel zal de FIFA voorlopig nooit een echt transparante organisatie worden. Het overgrote gedeelte van de wereld zit daar namelijk helemaal niet op te wachten.

Onderhandse en corrupte deals zijn in het overgrote gedeelte van de wereld de norm en niet de uitzondering of zelfs een taboe. Er zijn talloze landen waar dergelijke praktijken heel gewoon zijn. De enige manier waarop je je daartegen kan wapenen is doen zoals de Zwitsers en Amerikanen nu doen, namelijk procederen op basis van nationale regelgeving en dan kijken of je nationaal bepaalde figuren kan veroordelen waardoor ze internationaal onhoudbaar worden.

Corruptie uitbannen uit wereldomspannende organisatie als de FIFA die bovendien diepgewortelde belangen hebben in minder ontwikkelde landen is vrijwel onmogelijk. Dat gaat voorlopig nooit gebeuren. Maar je kan de corruptie wel aan banden leggen en zaken als toewijzingen en financiële transparantie doorzichtiger te maken. En daar zit zeer zeker veel ruimte voor verbetering in binnen de FIFA.
Pieter08
 Pieter08 - zaterdag 26 september 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2015 - 11:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet met jou eens.

Wel zal de FIFA voorlopig nooit een echt transparante organisatie worden. Het overgrote gedeelte van de wereld zit daar namelijk helemaal niet op te wachten.

Onderhandse en corrupte deals zijn in het overgrote gedeelte van de wereld de norm en niet de uitzondering of zelfs een taboe. Er zijn talloze landen waar dergelijke praktijken heel gewoon zijn. De enige manier waarop je je daartegen kan wapenen is doen zoals de Zwitsers en Amerikanen nu doen, namelijk procederen op basis van nationale regelgeving en dan kijken of je nationaal bepaalde figuren kan veroordelen waardoor ze internationaal onhoudbaar worden.

Corruptie uitbannen uit wereldomspannende organisatie als de FIFA die bovendien diepgewortelde belangen hebben in minder ontwikkelde landen is vrijwel onmogelijk. Dat gaat voorlopig nooit gebeuren. Maar je kan de corruptie wel aan banden leggen en zaken als toewijzingen en financiële transparantie doorzichtiger te maken. En daar zit zeer zeker veel ruimte voor verbetering in binnen de FIFA.
Hoe verklaar je dan dat het zo extreem is bij de FIFA en al die andere sportbonden niet? Voor ons is voetbal een grote sport, maar wereldwijd zijn er veel meer grote sportbonden en daarmee grote sportbesturen. En daar hoor je dit soort extreme verhalen niet.
VVout
 VVout - zaterdag 26 september 2015 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2015 - 11:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, dat ben ik niet met jou eens.
...
Dus nu is het iemand waarvan we enigszins weten wat we er aan hebben, stel je voor dat er een slinkse gok Chinees of roebel catcher of wat dan ook op die positie beland.
Eide
 Eide - zaterdag 26 september 2015 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2015 - 11:49 schreef Pieter08 het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan dat het zo extreem is bij de FIFA en al die andere sportbonden niet? Voor ons is voetbal een grote sport, maar wereldwijd zijn er veel meer grote sportbonden en daarmee grote sportbesturen. En daar hoor je dit soort extreme verhalen niet.
Wie zegt dat dit binnen andere grote bonden niet gebeurt? Binnen de International Association of Athletics Federations (IAAF) loopt nu al zo'n jaar een megazaak over het verzwijgen en afkopen van positieve doping gevallen. Het internationale wielrennen is volslagen ongeloofwaardig door niet alleen doping, maar ook het willens en wetens niet optreden ertegen (lees: corruptie).

En zo kan ik van vrijwel elke sport wel voorbeelden noemen, tot aan gevallen op de Paralympische spelen aan toe. Zoek voor de grap maar eens op wat er met de Spaanse heren basketbalploeg aan de hand was die goud won op de Paralympische spelen van 2002.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5159
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Breaking news: Sepp Blatter stapt op









0.0232110