BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 juni 2015 - 16:00   quote  deeplink  
Vorig seizoen was een jaar om snel te vergeten. Los van de tegenvallende resultaten was vooral het spel vaak teleurstellend. Voor de supporters viel er in een heel seizoen weinig te genieten.

Op dit moment is er onrust binnen Ajax. Waarbij het erop lijkt dat er 2 kampen zijn. FDB/Overmars/VDS/Bergkamp vs Jonk/Cruyff/Ling. Misschien is het een storm in een glas water. Maar voor de club is het nooit goed.

Ajax heeft Gudelj, Heitinga en Dijks inmiddels aangetrokken als nieuwe spelers. Wanneer Sigthorsson verkocht wordt komt daar waarschijnlijk nog een spits bij.

De vraag is of Ajax voldoende kwaliteit heeft om de poulefase van de CL te halen? Eind volgende maand is de eerste wedstrijd.

Heeft Ajax voldoende kwaliteit om mee te doen tot het eind van de competitie voor de titel?

En zal Ajax een aantrekkelijker speelwijze kunnen laten zien aan haar supporters?

En heeft Ajax voldoende kwaliteit in de gehele selectie om een geheel seizoen goed te presteren?
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 16:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Vorig seizoen was een jaar om snel te vergeten. Los van de tegenvallende resultaten was vooral het spel vaak teleurstellend. Voor de supporters viel er in een heel seizoen weinig te genieten.

Op dit moment is er onrust binnen Ajax. Waarbij het erop lijkt dat er 2 kampen zijn. FDB/Overmars/VDS/Bergkamp vs Jonk/Cruyff/Ling. Misschien is het een storm in een glas water. Maar voor de club is het nooit goed.

Ajax heeft Gudelj, Heitinga en Dijks inmiddels aangetrokken als nieuwe spelers. Wanneer Sigthorsson verkocht wordt komt daar waarschijnlijk nog een spits bij.

De vraag is of Ajax voldoende kwaliteit heeft om de poulefase van de CL te halen? Eind volgende maand is de eerste wedstrijd.

Heeft Ajax voldoende kwaliteit om mee te doen tot het eind van de competitie voor de titel?

En zal Ajax een aantrekkelijker speelwijze kunnen laten zien aan haar supporters?

En heeft Ajax voldoende kwaliteit in de gehele selectie om een geheel seizoen goed te presteren?
Wat ik in andere topics ook al heb geschreven, Bobby.

Ajax is nu al volop bezig met het komende seizoen, omdat zij al heel vroeg aan de bak moeten in de voorrondes van de Champions League. Mits grotere clubs niet met hun portefeuille met veel euro's gaan wapperen en Ajax gevrijwaard blijft van een of meer verkopen vlak voor het sluiten van de transferperiode, kijk ik met heel veel vertrouwen uit naar het komende seizoen.

Waarom?

1) De huidige (jonge) selectie is weer een jaar verder, rijper dus, met meer ervaring.
2) Ajax heeft in mijn ogen uitstekend aangekocht: Daley Sinkgraven (oké, eigenlijk al sinds januari Ajacied), Nemanja Gudelj, Mitchell Dijks en John Heitinga. Daarnaast is halverwege het vorige seizoen Bazoer doorgebroken en staan diverse prachtige jeugdspelers te trappelen om minuten in Ajax-1 te maken.
3) Zodra Kolbeinn Sightórsson is verkocht (er schijnt serieuze belangstelling voor hem te zijn uit Frankrijk (Nantes) heeft Ajax verzekerd, dat er een ervaren spits bij gaat komen.

Zoals gezegd, ik heb zeer veel vertrouwen in deze selectie, die in staat moet zijn om dominant en aantrekkelijk te voetballen in plaats van het oeverloze "tikkie terug en tikkie breed" voetbal. Iets dergelijks heb ik Frank de Boer al een paar maanden geleden horen zeggen, waarbij hij overweegt om met een ouderwetse "nummer 10" te willen gaan spelen.

Nogmaals ik ga er zonder meer van uit dat Ajax een mooi seizoen tegemoet gaat!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juni 2015 door Pietje --
nora
 nora - zaterdag 20 juni 2015 - 16:29   quote  deeplink  
Beter als dit afgelopen seizoen ben ik van overtuigd.
Brandje
 Brandje - zaterdag 20 juni 2015 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 16:29 schreef nora het volgende:
Beter als dit afgelopen seizoen ben ik van overtuigd.
Kan ook niet anders
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 20 juni 2015 - 17:41   quote  deeplink  
Ik heb gehoord dat er nog meer balletjes breed en naar achteren gaan en dat de directie van de Arena kussetjes gaat neerleggen op elke stoel zodat supporters eventueel kunnen dromen van overwinningen! ;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 juni 2015 - 17:55   quote  deeplink  
De vraag is: Gaat Ajax de poulefase van de CL halen?

Gaat Ajax ook daadwerkelijk weer des Ajax spelen en scoren we weer meer goals per wedstrijd?
Pietje
 Pietje - zaterdag 20 juni 2015 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 17:55 schreef Bobby1972 het volgende:
De vraag is: Gaat Ajax de poulefase van de CL halen?

Gaat Ajax ook daadwerkelijk weer des Ajax spelen en scoren we weer meer goals per wedstrijd?
Hoe kun je dat nu al weten als je de tegenstander(s) nog niet kent??

En of Ajax weer des Ajax gaat spelen, laten we het hopen. Ik heb begrepen, al een aantal maanden geleden, dat Frank de Boer wel degelijk die intentie heeft. Met de aangekochte spelers behoort het zeker tot de mogelijkheden. En dus ook meer doelpunten (voor).
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:33   quote  deeplink  
Leuk topic. Voor een ieder zullen de verwachtingen anders zijn..

Ik wil graag een Ajax zien dat leuker voetbal laat zien, wel weer druk gaat zetten op de tegenstander en de boel aanvallend op slot durft te zetten met veel ruimte in de rug.

De poulefase CL halen zou heel erg leuk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet erg realistisch gezien de lastige lotingen die de NL clubs vaak hebben, Ajax kan namelijk echt tegenstanders gaan treffen die sterker zijn dan dat wij zijn...

Ajax moet in Nederland altijd meedoen om de prijzen, en ik verwacht dus ook niets minder dan dat.

Als we weer een vergelijkbaar seizoen draaien als afgelopen jaar vind ik dat de Boer het veld zou moeten gaan ruimen. Ik ben en blijf namelijk van mening dat de selectie echt genoeg potentie heeft.. Aan de Boer om dat eruit te halen en er een goed evenwichtige selectie neer te zetten, die fit oogt en fris voetbal speelt..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juni 2015 door remco k --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 20 juni 2015 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:33 schreef remco k het volgende:
Leuk topic. Voor een ieder zullen de verwachtingen anders zijn..

Ik wil graag een Ajax zien dat leuker voetbal laat zien, wel weer druk gaat zetten op de tegenstander en de boel aanvallend op slot durft te zetten met veel ruimte in de rug.

De poulefase CL halen zou heel erg leuk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet erg realistisch gezien de lastige lotingen die de NL clubs vaak hebben, Ajax kan namelijk echt tegenstanders gaan treffen die sterker zijn dan dat wij zijn...

Ajax moet in Nederland altijd meedoen om de prijzen, en ik verwacht dus ook niets minder dan dat.

Als we weer een vergelijkbaar seizoen draaien als afgelopen jaar vind ik dat de Boer het veld zou moeten gaan ruimen. Ik ben en blijf namelijk van mening dat de selectie echt genoeg potentie heeft.. Aan de Boer om dat eruit te halen en er een goed evenwichtige selectie neer te zetten, die fit oogt en fris voetbal speelt..
Hier hoef ik niets aan toe Te voegen..
remco k
 remco k - zaterdag 20 juni 2015 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hier hoef ik niets aan toe Te voegen..
Ook wel eens leuk..
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 20 juni 2015 - 19:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:33 schreef remco k het volgende:
Leuk topic. Voor een ieder zullen de verwachtingen anders zijn..

Ik wil graag een Ajax zien dat leuker voetbal laat zien, wel weer druk gaat zetten op de tegenstander en de boel aanvallend op slot durft te zetten met veel ruimte in de rug.

De poulefase CL halen zou heel erg leuk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet erg realistisch gezien de lastige lotingen die de NL clubs vaak hebben, Ajax kan namelijk echt tegenstanders gaan treffen die sterker zijn dan dat wij zijn...

Ajax moet in Nederland altijd meedoen om de prijzen, en ik verwacht dus ook niets minder dan dat.

Als we weer een vergelijkbaar seizoen draaien als afgelopen jaar vind ik dat de Boer het veld zou moeten gaan ruimen. Ik ben en blijf namelijk van mening dat de selectie echt genoeg potentie heeft.. Aan de Boer om dat eruit te halen en er een goed evenwichtige selectie neer te zetten, die fit oogt en fris voetbal speelt..
Dank je wel Remco. Was eigenlijk al een tijdje benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Lees net dat Ajax interesse heeft in een jonge jeugdinternational van Paraguay. Ik denk dan bij mezelf hoeveel jonge spitsen wil je er nog bij? Ik zou me focus eerst maar eens gaan leggen op een ervaren en wat oudere spits.

Persoonlijk zou ik me veel meer gaan focussen op dat gene wat je exact nodig hebt. En niet wederom een jeugdig talent erbij halen.

Natuurlijk is het moeilijk in te schatten tegen wie je speelt in de voorrondes. Wanneer is de loting van de voorrondes CL?

Persoonlijk maak ik me meer zorgen ook om de speelwijze, omdat je je daarmee het opnieuw moeilijk kunt gaan maken. Misschien is het verstandiger om het aan te passen aan je spelers die je hebt. I.p.v. de spelers te gaan vormen naar het 'spel van Ajax'.

Ik vind het nog moeilijk in te schatten waar we staan en wat we kunnen verwachten. Juist omdat Ajax direct aan de bak moet, moet ik het nog zien dat Ajax de voorrondes van de CL haalt. Ik zou het wel een mooie prestatie vinden. En het zou een mooie boost zijn voor het begin van dit seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 juni 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - zondag 21 juni 2015 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 19:22 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dank je wel Remco. Was eigenlijk al een tijdje benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Lees net dat Ajax interesse heeft in een jonge jeugdinternational van Paraguay. Ik denk dan bij mezelf hoeveel jonge spitsen wil je er nog bij? Ik zou me focus eerst maar eens gaan leggen op een ervaren en wat oudere spits.

Persoonlijk zou ik me veel meer gaan focussen op dat gene wat je exact nodig hebt. En niet wederom een jeugdig talent erbij halen.

Natuurlijk is het moeilijk in te schatten tegen wie je speelt in de voorrondes. Wanneer is de loting van de voorrondes CL?

Persoonlijk maak ik me meer zorgen ook om de speelwijze, omdat je je daarmee het opnieuw moeilijk kunt gaan maken. Misschien is het verstandiger om het aan te passen aan je spelers die je hebt. I.p.v. de spelers te gaan vormen naar het 'spel van Ajax'.

Ik vind het nog moeilijk in te schatten waar we staan en wat we kunnen verwachten. Juist omdat Ajax direct aan de bak moet, moet ik het nog zien dat Ajax de voorrondes van de CL haalt. Ik zou het wel een mooie prestatie vinden. En het zou een mooie boost zijn voor het begin van dit seizoen.
Het een heeft natuurlijk niets met het ander te maken. De jacht op jeugdig talent mag gewoon niet stoppen, dat moet constant doorgaan, overigens gaat het zelfs om twee vrij dure jeugdspelers, en als dat echt grote talenten zijn moet Ajax dat zeker doen. Dat ze daar mee bezig zijn wil niet zeggen dat ze de topprioriteit niet bij het binnen halen van die spits ligt..

Je laatste zin ben ik het me eens, ik staar me niet blind op het halen van de poule fase simpelweg omdat we een stuk betere tegenstanders kunnen treffen dan dat Ajax zelf is, maar het zou zeker een boost zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 juni 2015 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook wel eens leuk..
Goed he
Eide
 Eide - zondag 21 juni 2015 - 12:35   quote  deeplink  
Ik weet niet wat we "mogen" of "kunnen"verwachten. Ik weet wel wat ik zou willen zien. Ik wil een Ajax zien dat aanvallend voetbal speelt zonder daarbij een stukje defensieve zekerheid uit het oog te verliezen.

Ajax moet daarbij meer de diepte gaan zoeken dan nu gebeurt. Waar ik balbezit nu te vaak op zekerheid de breedte wordt gezocht moet Ajax de ruimte meer en meer in de diepte gaan zoeken. Spelers durven aanspelen waarbij andere spelers blind de ruimtes moeten durven zoeken zodat er door gecombineerd kan worden. De tegenstanders dwingen achter je aan te lopen in plaats van ze in staat stellen het veld klein te houden in de zone.

Defensief moet Ajax daarbij weer druk durven zetten. Druk op de bal met een CVM en zelfs CV die doordekken. De backs moeten daarbij accepteren en durven vrijwel altijd in de 1 op 1 met een vleugelaanvaller te komen. Dat moet ook kunnen omdat er in de diepte dreiging uitgaat van onze buitenspelers waardoor de backs van de tegenstander terughoudend moeten spelen.

Ik wil bovenal een Ajax zien dat durft te voetballen. Een Ajax waar bij de keuze voor breed over 10 meter of diep over 15 meter de bal altijd de diepte in gaat. Een Ajax dat dwingend voetbal speelt. Dat is wat ik hoop te zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 21 juni 2015 - 14:02   quote  deeplink  
Wat jij schetst is een Ajax dat iedereen graag wil zien. Alleen is daarvoor wel de benodigde kwaliteit voor nodig. Juist de vele fouten die in het vorige seizoen structureel werden gemaakt is dit spel moeilijk haalbaar. Omdat je een veel snellere balcirculatie daarvoor nodig hebt met minder fouten.

Het feit dat Ajax eventueel bereid is om 10 miljoen uit te geven voor een spits ( wanneer Sigthorsson is verkocht) geeft wel aan dat Ajax een spits wil die meer scoort en beter rendeert. Daarin zie je een stukje bewustzijn van een tekortkoming in het spel bij Ajax.

Daarom hoop ik ook dat de Boer Ajax anders zal laten spelen dan vorig jaar. Daarin blijf ik persoonlijk het grootste gevaar zien dit jaar. Omdat wanneer de Boer blijft vasthouden aan zijn speel en denkwijze het met minder getalenteerde spellers moeilijk gaat worden. Omdat je dan een brede selectie nodig hebt waarbij het uitvallen van dragende spelers weinig kwaliteit verliest.

Daarin heb ik zeker mijn twijfels. Daarom hoop ik ook dat de Boer instaat is om zoch meer aan te passen aan zijn spelersmateriaal.

Ook op inzet kan Ajax veel winnen. Ze zullen iedere wedstrijd veel serieuzer moeten nemen dan vorig jaar. Daarmee heeft Ajax ook veel punten verloren. Het gaat om de details, die moeten in ieder deel worden verbeterd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 21 juni 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 16:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Vorig seizoen was een jaar om snel te vergeten. Los van de tegenvallende resultaten was vooral het spel vaak teleurstellend. Voor de supporters viel er in een heel seizoen weinig te genieten.

Op dit moment is er onrust binnen Ajax. Waarbij het erop lijkt dat er 2 kampen zijn. FDB/Overmars/VDS/Bergkamp vs Jonk/Cruyff/Ling. Misschien is het een storm in een glas water. Maar voor de club is het nooit goed.

Ajax heeft Gudelj, Heitinga en Dijks inmiddels aangetrokken als nieuwe spelers. Wanneer Sigthorsson verkocht wordt komt daar waarschijnlijk nog een spits bij.

De vraag is of Ajax voldoende kwaliteit heeft om de poulefase van de CL te halen? Eind volgende maand is de eerste wedstrijd.

Heeft Ajax voldoende kwaliteit om mee te doen tot het eind van de competitie voor de titel?

En zal Ajax een aantrekkelijker speelwijze kunnen laten zien aan haar supporters?

En heeft Ajax voldoende kwaliteit in de gehele selectie om een geheel seizoen goed te presteren?
Eén simpel en volmondig antwoordt: JA

De selectie daarvoor hebben we wel, de vraag is of Frank de Boer het er ook uit kan laten komen. Als hem dat in het komend seizoen lukt, is het werkelijk een wereld coach, lukt het hem niet en blijft ajax qua spelstijl op het niveau van afgelopen seizoen, dan is Frank een goede coach die goed kan handhaven, maar niet een coach die zijn splers echt beter maakt. Kan hij zijn felheid over brengen naar zijn spelers en zijn er in het veld werkelijk spelers die het verlengsuk van Frank kunnen zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 22 juni 2015 - 02:36   quote  deeplink  
Mooie van jou Ronald is dat jij het meest positief gestemd bent van ons allemaal.

Wat ik persoonlijk het meest gemist heb is het gevoel van trots. Ajacied ben je voor het leven. Dat zal nooit meer veranderen. Ieder jaar kampioen worden hoeft ook niet beslist. Maar waar Ajax voorstaat en waarom je Ajacied bent is alles waard.

Laten we eerst maar weer eens kunnen genieten van het spel. En dat de spelers laten zien dat ook zij trots zijn om Ajacied te mogen zijn. Dan zien we misschien ook weer een feller Ajax dat voor iedere wedstrijd er voor wil gaan.

Voetbal is een teamsport, maar niet heb ik weinig van terug gezien in het laatste seizoen. Ik ben benieuwd of de Boer hun hiervan kan overtuigen dat je het samen moet doen.

Nog 1,5 maand wachten voor een belangrijke wedstrijd. Hoop dat Ajax het dan als team en club op de rit heeft. Laat maar zien dat iedereen binnen de club maximaal ervoor gaat.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 24 juni 2015 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 juni 2015 - 18:33 schreef remco k het volgende:

Als we weer een vergelijkbaar seizoen draaien als afgelopen jaar vind ik dat de Boer het veld zou moeten gaan ruimen. Ik ben en blijf namelijk van mening dat de selectie echt genoeg potentie heeft.. Aan de Boer om dat eruit te halen en er een goed evenwichtige selectie neer te zetten, die fit oogt en fris voetbal speelt..
Ja eens....en dan John van 't Schip halen
Kanarie
 Kanarie - woensdag 24 juni 2015 - 22:19   quote  deeplink  
Ben wel benieuwd welke goede ervaren spits naar Nederland wil komen?
remco k
 remco k - woensdag 24 juni 2015 - 22:37   quote  deeplink  
Ik hoorde dat Rivaldo zn schoenen weer had opgepakt..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 juni 2015 - 22:43   quote  deeplink  
Johan Cruijff niets voor ons??
Ie al wat ouder, maar heeft enorm spelinzicht en kan makkelijk voor de breedte gehaald worden. Transfer vrij.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 juni 2015 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 22:50   quote  deeplink  
We hebben een prima spits op de bank. Dennis B. Heeft een aardige aanname en kan de bal leuk stiften.
Eide
 Eide - woensdag 24 juni 2015 - 23:16   quote  deeplink  
Mooi trouwens om te lezen hoe El Ghazi dus al een week in training is. Gewoon voor zichzelf met een aantal andere profs. Dat vind ik typerend voor een echte prof. Niet alleen doen wat het minimaal noodzakelijke is maar ook gewoon in jezelf investeren. En natuurlijk ervan genieten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 24 juni 2015 - 23:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:16 schreef Eide het volgende:
Mooi trouwens om te lezen hoe El Ghazi dus al een week in training is. Gewoon voor zichzelf met een aantal andere profs. Dat vind ik typerend voor een echte prof. Niet alleen doen wat het minimaal noodzakelijke is maar ook gewoon in jezelf investeren. En natuurlijk ervan genieten.
Tsja tis hoe je het bekijkt...ik heb daar hele andere gedachtes over
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 24 juni 2015 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja tis hoe je het bekijkt...ik heb daar hele andere gedachtes over
Welke dan?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 24 juni 2015 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:30 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Welke dan?
Die hou ik voor me gap.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 25 juni 2015 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:53 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Die hou ik voor me gap.....
geen woorden, zegt mij genoeg ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 juni 2015 door Ronald 1960 --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 06:53   quote  deeplink  
Het is geloof ik ook nooit goed..
Ghazi komt bij Sparta vandaan en uit de jeugd van Feyenoord hij Kent die jongens gewoon al Langer en is al lekker fit aan het Worden.
Net als Zivkovic is 2x Te laat gekomen bij Ajax hij is ER nu achter dat dat niet handig was. Wil nu vlammen bij Willem 2 om ER volgend seizoen Te staan bij Ajax.
Even in de luwte van een kleinere club.
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 08:06   quote  deeplink  
Maar wel Eredivisie wat wel belangrijk is voor Zivko.
remco k
 remco k - donderdag 25 juni 2015 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tsja tis hoe je het bekijkt...ik heb daar hele andere gedachtes over
Ik ben daar dan wel heel erg benieuwd naar..

Ik vind het wel mooi dat zon kereltje gewoon om fit te worden met zijn vrienden vast aan de gang gaat, daar Ajax netjes over inlicht..
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 09:38   quote  deeplink  
En hij woont nu eenmaal in die regio. Heeft vanuit jeugdelftallen en vorige clubs daar ook de contacten. Prima lijkt mij.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 11:21   quote  deeplink  
Ik heb geen idee.
Van de transfers heb ik niet het idee dat er een oplossing gevonden is.
Oplossing voor het matige spel.
Prima verdedigend, aanvallend stelde het geen ruk voor.

Ten opzichte van vorig jaar hebben we fisher terug.
El ghazi gaat bezig zijn met zijn 2de jaar.

Wie er naast millik in de spits gaat spelen is de vraag.
De vraag is ook hoe het middenveld eruit komt te zien.

Daarnaast is er ook nog onzekerheid over hoe de verdediging die niet slecht was, minst gepasseerde team. Hoe dat eruit komt te zien.
Backs vielen tegen, zowel boillissen als van rhijn.
Veltman en Cillissen de sterkhouders worden in verband gebracht met een transfer.
Moissander is al vertrokken, word daar nog iets mee gedaan of gebeurd daar niets mee?

Zoveel vragen. Tja dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik hoop op een mooi en goed seizoen.
Met een goed resultaat in Europa.
Maar ik hou mijn hart vast, ik heb namelijk niet het idee dat Ajax op de goede weg is.
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 11:31   quote  deeplink  
Ik denk dat de onzekerheid wel meevalt. Bovendien zit Ajax ruim op alle posities met minimaal dubbele en vaak driedubbele bezetting. Alleen de spits positie is een vraagteken er vanuit gaande dat Siggie vertrekt.
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 24 juni 2015 - 23:16 schreef Eide het volgende:
Mooi trouwens om te lezen hoe El Ghazi dus al een week in training is. Gewoon voor zichzelf met een aantal andere profs. Dat vind ik typerend voor een echte prof. Niet alleen doen wat het minimaal noodzakelijke is maar ook gewoon in jezelf investeren. En natuurlijk ervan genieten.
Klopt. Zo jong nog en al zo gedreven! Dat gaat zich uiteraard uitbetalen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 juni 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 11:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik heb geen idee.
Van de transfers heb ik niet het idee dat er een oplossing gevonden is.
Oplossing voor het matige spel.
Prima verdedigend, aanvallend stelde het geen ruk voor.

Ten opzichte van vorig jaar hebben we fisher terug.
El ghazi gaat bezig zijn met zijn 2de jaar.

Wie er naast millik in de spits gaat spelen is de vraag.
De vraag is ook hoe het middenveld eruit komt te zien.

Daarnaast is er ook nog onzekerheid over hoe de verdediging die niet slecht was, minst gepasseerde team. Hoe dat eruit komt te zien.
Backs vielen tegen, zowel boillissen als van rhijn.
Veltman en Cillissen de sterkhouders worden in verband gebracht met een transfer.
Moissander is al vertrokken, word daar nog iets mee gedaan of gebeurd daar niets mee?

Zoveel vragen. Tja dat zal de toekomst uitwijzen.
Ik hoop op een mooi en goed seizoen.
Met een goed resultaat in Europa.
Maar ik hou mijn hart vast, ik heb namelijk niet het idee dat Ajax op de goede weg is.
Heitinga? Dijks? Zijn volgens jij verdedigers? Jij weer ook zeker dat ze nergens mee bezig zijn?
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt. Zo jong nog en al zo gedreven! Dat gaat zich uiteraard uitbetalen.
Zlatan heeft dat in extremis schijnt. Die is bij PSG de eerste die aankomt en de laatste die vertrekt. Eten, verzorging, individueel aandachtspunten extra aanpakken etc etc.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 11:31 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat de onzekerheid wel meevalt. Bovendien zit Ajax ruim op alle posities met minimaal dubbele en vaak driedubbele bezetting. Alleen de spits positie is een vraagteken er vanuit gaande dat Siggie vertrekt.
Oh wacht natuurlijk iedereen blijft en houd zijn basisplek achterin.
Kom op man.
Cillissen staat in belangstelling.
Boilissen is onzeker of hij blijft of niet en basisplek behoud.
Veltman staat sinds vandaag ook in de belangstelling.
Van rhijn is aanvallend gewoon niet de gewenste back.
En is viergever nu de vaste lcv?

Dus jij vind de onzekerheid meevallen. Ik niet
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heitinga? Dijks? Zijn volgens jij verdedigers? Jij weer ook zeker dat ze nergens mee bezig zijn?
Je hebt er weinig aan als ze niet spelen of wel soms?
Volgens mij is het bepalend in de wedstrijd wie er op het veld staan.
Als dijks en heintiga niet of nauwelijks aan spelen toe komen dan heb je er toch weinig aan?

Hoe goed is dijks nu, goed bij willem 2 maar zegt niks over hoe goed hij het nu gaat doen.
Hoe goed is heintiga nu, na jaren niet als basisspeler te hebben gespeeld.

Die onzekerheid gaat pas weg als je wedstrijden hebt gezien
Pietje
 Pietje - donderdag 25 juni 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Zlatan heeft dat in extremis schijnt. Die is bij PSG de eerste die aankomt en de laatste die vertrekt. Eten, verzorging, individueel aandachtspunten extra aanpakken etc etc.
Dat heb ik ook wel eens gelezen en dat verbaasde me behoorlijk. Zo'n vedette "op leeftijd", je zou precies het tegenovergestelde verwachten. Ik vind hem een grandioze mentaliteit hebben. Maar ook Anwar El Ghazi blijkt dus een prima mentaliteit te hebben.

Overigens over Zlatan Ibrahimovic, ik las enkele weken geleden dat hij het absoluut niet (meer) naar zijn zin heeft in Parijs. Toen had ik heel stilletjes de hoop op een terugkeer naar Ajax. Voor het geld hoeft hij het niet te doen (of te laten). Hij had zich ooit in die richting uitgelaten namelijk... Maar het zal wel een utopisch verhaal zijn. Helaas.
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh wacht natuurlijk iedereen blijft en houd zijn basisplek achterin.
Kom op man.
Cillissen staat in belangstelling.
Boilissen is onzeker of hij blijft of niet en basisplek behoud.
Veltman staat sinds vandaag ook in de belangstelling.
Van rhijn is aanvallend gewoon niet de gewenste back.
En is viergever nu de vaste lcv?

Dus jij vind de onzekerheid meevallen. Ik niet
Geruchten over belangstelling maken nog geen vertrek. Op LCV hebben we Viergever en Riedewald. Bovendien kan Heitinga daar ook spelen. Op RCV hebben we Van der Hoorn en diezelfde Heitinga als vervangers. Op linksback kunnen Dijks en Riedewald uit de voeten. Achter Van Rhijn staat een prima vervanger.

Het wordt pas een ding als ze allemaal gaan maar dat gebeurt in geen 100 jaar. En dus van die onzekerheid reuze mee.
remco k
 remco k - donderdag 25 juni 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 13:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh wacht natuurlijk iedereen blijft en houd zijn basisplek achterin.
Kom op man.
Cillissen staat in belangstelling.
Boilissen is onzeker of hij blijft of niet en basisplek behoud.
Veltman staat sinds vandaag ook in de belangstelling.
Van rhijn is aanvallend gewoon niet de gewenste back.
En is viergever nu de vaste lcv?

Dus jij vind de onzekerheid meevallen. Ik niet
Zoals jij het stelt is ieder seizoen onzekerheid..
remco k
 remco k - donderdag 25 juni 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 14:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel eens gelezen en dat verbaasde me behoorlijk. Zo'n vedette "op leeftijd", je zou precies het tegenovergestelde verwachten. Ik vind hem een grandioze mentaliteit hebben. Maar ook Anwar El Ghazi blijkt dus een prima mentaliteit te hebben.

Overigens over Zlatan Ibrahimovic, ik las enkele weken geleden dat hij het absoluut niet (meer) naar zijn zin heeft in Parijs. Toen had ik heel stilletjes de hoop op een terugkeer naar Ajax. Voor het geld hoeft hij het niet te doen (of te laten). Hij had zich ooit in die richting uitgelaten namelijk... Maar het zal wel een utopisch verhaal zijn. Helaas.
Ondanks dat ik het een verschrikking vind, is ook Ronaldo zo, en ook Messi is zo, Suarez en Neymar idemdito.. Er zijn geen wereldtoppers die er met halfbakken trainen vanaf komen.. En dat zegt meteen genoeg over al die grote talenten die er niet komen, die werken simpelweg niet hard genoeg.
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 15:30   quote  deeplink  
Het was bij Messi ook onmiddellijk werkbaar toen hij iets minder in zichzelf investeerde. Dat toont gewoon aan hoe streng dat luistert op het allerhoogste niveau.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 15:11 schreef Eide het volgende:

[..]

Geruchten over belangstelling maken nog geen vertrek. Op LCV hebben we Viergever en Riedewald. Bovendien kan Heitinga daar ook spelen. Op RCV hebben we Van der Hoorn en diezelfde Heitinga als vervangers. Op linksback kunnen Dijks en Riedewald uit de voeten. Achter Van Rhijn staat een prima vervanger.

Het wordt pas een ding als ze allemaal gaan maar dat gebeurt in geen 100 jaar. En dus van die onzekerheid reuze mee.
Nee, geruchten maken nog geen vertrek, dat klopt.
Maar dat is een onderdeel van de totale onzekerheid.
Niet wie er spelen, dat vind ik niet belangrijk.
Maar wat ik wel belangrijk vind is hoe goed zij spelen.

Van rhijn is aanvallend gewoon drama, jij noemt niet eens naam wie zijn vervanger is(dat terzijde)
Dijks voor hem was er geen ruimte, hoe goed is hij echt als hij weer in Ajax shirt speelt.
Hoe staat het met de vorm van heintiga.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 15:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals jij het stelt is ieder seizoen onzekerheid..
Er is altijd onzekerheid, niks is zeker.
De ene keer is het dit en de andere keer is het dat.

Ik ben overigens ook benieuwd of de boer iets geleerd heeft van de winterstop.
Ze kwamen namelijk niet bepaald goed uit de winterstop.

Tijd zal het leren
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 19:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Van rhijn is aanvallend gewoon drama, jij noemt niet eens naam wie zijn vervanger is(dat terzijde)
Is het echt noodzakelijk tot zo'n niveau af te dalen? Prima: Kenny Tete.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 19:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Is het echt noodzakelijk tot zo'n niveau af te dalen? Prima: Kenny Tete.
Welk niveau?

Tete heb ik niet gezien terwijl van rhijn echt aan vervanging toe was.
Laat wel zien hoe goed hij er voor staat
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 20:18   quote  deeplink  
Van Rhijn was helemaal niet aan vervanging toe. Ricardo startte het seizoen zelfs behoorlijk goed. Aan het einde was iedereen dramatisch. En Tete kreeg aan het einde de kans zich te laten zien en deed dat redelijk okay.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 25 juni 2015 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 juni 2015 - 20:18 schreef Eide het volgende:
Van Rhijn was helemaal niet aan vervanging toe. Ricardo startte het seizoen zelfs behoorlijk goed. Aan het einde was iedereen dramatisch. En Tete kreeg aan het einde de kans zich te laten zien en deed dat redelijk okay.
Verdedigend is hij ook wel prima maar als aanvaller is hij het gewoon niet.
Althans dat vind ik.
Wil je hoger op dan moet je van rhijn vervangen, hoe dat maakt mij niet uit.
Intern extern, van rhijn moet als rechtsback worden vervangen.
Iemand die aanvallend tenminste wel iets voorstelt
Eide
 Eide - donderdag 25 juni 2015 - 22:09   quote  deeplink  
Ik deel die mening niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Wat kunnen en mogen we dit jaar verwachten van Ajax?









0.0110471