BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 26 juli 2015 - 21:55   quote  deeplink  
202076_AFC_CL-Rapid-Wien-Redactioneel_600x338_600x338.jpg

Het seizoen begint dit jaar vroeg voor Ajax. Na 4 kampioenschappen om rij is het hoper dat Frank de Boer en de zijnen nog weten wat het is voorrondes voor de Europese toernooien te spelen. Om door te dringen tot het hoofdtoernooi van de Champions League, en de daaraan verbonden miljoenen, zal Ajax moeten afrekenen met het Oostenrijkse Rapid Wien. De eerste wedstrijd wordt op 29 juli om 21:05 gespeeld in het Ajax zo dierbare Ernst Happel Stadion. Een week, op 4 augustus om 20:15, de return gespeeld in de Amsterdam ArenA.

Rapid Wien is de recordkampioen van Oostenrijk. Sinds de intrede van de miljoenen van Red Bull staat de Weense ploeg letterlijk op het 2e plan. Red Bull Salzburg was ook afgelopen seizoen de kampioen van Oostenrijk. Rapid Wien eindigde als 2e in de Oostenrijkse Bundesliga op 6 punten achterstand. Dat deed Rapid met 68 goals voor en 38 goals tegen in 36 competitieduels. Daarmee was Rapid Wien verdedigend de minst gepasseerde ploeg van oostenrijk. Aanvallend was het voor Oostenrijkse begrippen ook goed op dreef maar kon het niet in de schaduw staan van de 99 goals die Salzburg maakte.

Rapid Wien zal vermoedelijk aantreden in een 4-2-3-1 opstelling met 4 verdedigers op linie met daarvoor 2 controlerende middenvelders. Rapid speelt met een 10 die tegen de 9 aanspeelt.

Rapid Wien staat onder leiding van trainer Zoran Barisic. De ploeg is bestaat hoofdzakelijk uit jonge, Oostenrijkse twintigers aangevuld met een klein aantal ervaren spelers. De enige dertigers zijn de Duister Steffen Hofmann (34) en de Slovaakse keeper Novota (31). De Oostenrijkse basisspelers Schrammel (27) en Sonnleitner (28) zitten nog boven de 25 maar verder is de Oostenrijkse ploeg uitermate jong te noemen.
De grote man in aanvallend opzicht is de Slovaak Robert Beric. De 1.88 lange spits maakte 27 goals in competitieverband en nam daarmee bijna 50% van de goals van Rapid voor zijn rekening. Hij werd hier bijgestaan door middenvelders Schobesberger (8) en Schaub (5). Verder kenmerkt Rapid zich door een groot aantal spelers die zich in scorend opzicht wisten te onderscheiden.

Ajax kent een veelbelovende maar enigszins moeizame voorbereiding. De beoogde basis laat zien degelijk te zijn en goed voetbal te kunnen spelen. De reserves, waartoe ook miljoenenaankoop Gudelj behoort, lijken vooralsnog het Frank de Boer niet moeilijk te maken in zijn keuzes. Het manco van Ajax tijdens de voorbereiding is het maken van goals. In de serieuze oefenwedstrijden tegen Wolfsburg en Saint-Étienne wist Ajax slecht 1 goal te maken. Kansen kreeg Ajax wel maar met name tegen Saint-Étienne was het toch niet heel overtuigend. Dit zegt misschien niet zo veel, vorig seizoen won Ajax in de voorbereiding vrijwel al z'n wedstrijden vrij eenvoudig en was de seizoenstart verre van sprankelend. Hopelijk zien de dit seizoen het omgekeerde.

Vermoedelijke opstellingen Ajax en Rapid Wien:

Ajax 4-3-3
Cillissen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Sinkgraven
Klaassen
El Ghazi
Milik
Fischer

Rapid Wien 4-2-3-1
Novota
Auer
Dibon
Sonnleitner
Schrammel
Wydra
Petsos
Schobesberger
Schaub
Kainz
Beric

Voor de eerste pot van dit seizoen geen samenvatting van eerdere jaren of beelden van "die andere" wedstrijd die Ajax al eens in het Ernst Happel Stadion speelde. Dit seizoen openen we met de Ajax Marsch.



Aangezien mijn tijd de volgende weken beperkt is is dit topic voor zowel het eerste duel als de return.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 juli 2015 - 09:38   quote  deeplink  
Fischer een vraagteken, Kishna en Menig zeker niet...

Viktor Fischer kampt met kleine pijntjes en het is niet zeker of de Deense aanvaller deze woensdag in actie kan komen als Ajax tegen Rapid Wien speelt.

Het lijkt er namelijk op dat Ajax-trainer Frank de Boer zijn basisopstelling voor het duel in de derde voorronde van de Champions League wel in zijn hoofd heeft. Maar Viktor Fischer is nog een twijfelgeval en De Boer wil liever geen risico met hem lopen.

Zo speelde Fischer niet tegen Sain-Étienne (1-0 verlies) en sloeg de Deens international ook de training van zondag over. De Telegraaf meldt dat de aannvaller het op maandag wel weer gaat proberen.

Mocht Fischer niet in staat zijn om tegen Rapid Wien in actie te komen, dan lijkt aanwinst Amin Younes zijn vervanger te worden. De Duits jeugdinternational speelde ook tegen Saint-Étienne op de linksbuitenpositie.
Brandje
 Brandje - maandag 27 juli 2015 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Fischer een vraagteken, Kishna en Menig zeker niet...

Viktor Fischer kampt met kleine pijntjes en het is niet zeker of de Deense aanvaller deze woensdag in actie kan komen als Ajax tegen Rapid Wien speelt.

Het lijkt er namelijk op dat Ajax-trainer Frank de Boer zijn basisopstelling voor het duel in de derde voorronde van de Champions League wel in zijn hoofd heeft. Maar Viktor Fischer is nog een twijfelgeval en De Boer wil liever geen risico met hem lopen.

Zo speelde Fischer niet tegen Sain-Étienne (1-0 verlies) en sloeg de Deens international ook de training van zondag over. De Telegraaf meldt dat de aannvaller het op maandag wel weer gaat proberen.

Mocht Fischer niet in staat zijn om tegen Rapid Wien in actie te komen, dan lijkt aanwinst Amin Younes zijn vervanger te worden. De Duits jeugdinternational speelde ook tegen Saint-Étienne op de linksbuitenpositie.
Hoppa daar gaan we al. Ach dan kan je altijd Milik of Sanogo nog linksbuiten zetten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 27 juli 2015 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoppa daar gaan we al. Ach dan kan je altijd Milik of Sanogo nog linksbuiten zetten.
Ja maar alle posities zouden toch dubbel bezet zijn ???
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 09:55   quote  deeplink  
Tja, wat moeten we hiervan denken.

Ik heb zowaar geen idee, waar ik de komende weken naar ga kijken.
Kijk ik naar een Ajax in de voorbereiding verstoppertje heeft gespeeld, of gaat Ajax het echt heel lastig krijgen en dan vooral met zich zelf.

Hopelijk staat het vizier wel op scherp.

Ik ben wel blij dat we nu weer gaan beginnen.

Herfst is al begonnen, dus het het voetbal ook maar beginnen.
Op naar de volgende ronde!
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja maar alle posities zouden toch dubbel bezet zijn ???
Zijn ze toch ook? Daar doet een zuur commentaar (hoe begrijpelijk ook) over een kleine 10 minuten Milik op linksbuiten in de voorbereiding natuurlijk niets aan af. Als Fischer niet kan spelen zal Younes daar dus wel op komen draven, dat is per slot van rekening een linksbuiten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 11:13   quote  deeplink  
Wat maakt het uit of de selectie breed genoeg is of niet en wie waar speelt.
Als er toch gewoon gewonnen word met mooi voetbal?

Als dat niet gebeurd dan ga je toch geen excuses zoeken?

Ajax moet gewoon beter presteren en met beter voetbal.
Brandje
 Brandje - maandag 27 juli 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja maar alle posities zouden toch dubbel bezet zijn ???
Was sarcastisch bedoeld jack.
Brandje
 Brandje - maandag 27 juli 2015 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 10:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Zijn ze toch ook? Daar doet een zuur commentaar (hoe begrijpelijk ook) over een kleine 10 minuten Milik op linksbuiten in de voorbereiding natuurlijk niets aan af. Als Fischer niet kan spelen zal Younes daar dus wel op komen draven, dat is per slot van rekening een linksbuiten.
Volgens mij hebben we alleen El Ghazi als rechtsbuiten en kom niet aan met Schone nu
Milik en oom Siggy hebben regelmatig linksbuiten gestaan. En de Boer opperde dat laatst ook weer in de media.
Het goede gevoel wat ik had is weer aan het verdwijnen. De aanval, wat al ons zwakke punt was, is weer zeer fragiel en onervaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2015 door Brandje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 11:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we alleen El Ghazi als rechtsbuiten en kom niet aan met Schone nu
Milik en oom Siggy hebben regelmatig linksbuiten gestaan. En de Boer opperde dat laatst ook weer in de media.
Het goede gevoel wat ik had is weer aan het verdwijnen. De aanval, wat al ons zwakke punt was, is weer zeer fragiel en onervaren.
Heb je de Jong Ajax gezien en hun resultaten in de voorbereiding?
Volgens mij laat dat zien dat er genoeg scorend vermogen bij Ajax is.
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 11:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we alleen El Ghazi als rechtsbuiten en kom niet aan met Schone nu
Waarom niet? Was gedurende de eerste helft van afgelopen seizoen de Ajacied met het hoogste aantal goals+assists. Daarnaast heeft Ajax Robert Muric nog binnen de gelederen en kan Younes op zowel links als rechts uit de voeten, hij is zelfs rechts.
Brandje
 Brandje - maandag 27 juli 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 12:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom niet? Was gedurende de eerste helft van afgelopen seizoen de Ajacied met het hoogste aantal goals+assists. Daarnaast heeft Ajax Robert Muric nog binnen de gelederen en kan Younes op zowel links als rechts uit de voeten, hij is zelfs rechts.
Vorig jaar ergerde jij je uiteindelijk ook door aan schone. Veel te laat want andere hadden da veel eerder door en nu wil jij die slak gewoon weer als rechtsbuiten opstellen. Je bent nu echt onzin aan het praten.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 juli 2015 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 12:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vorig jaar ergerde jij je uiteindelijk ook door aan schone. Veel te laat want andere hadden da veel eerder door en nu wil jij die slak gewoon weer als rechtsbuiten opstellen. Je bent nu echt onzin aan het praten.
Schone is alleen leuk uit dode spelmomenten of als hij veel ruimte krijgt.
Ideale 13de of 14de man maar zal er niet rouwig om zijn mocht hij vertrekken.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoppa daar gaan we al. Ach dan kan je altijd Milik of Sanogo nog linksbuiten zetten.
Volgens mij gaat Youness spelen..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 09:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ja maar alle posities zouden toch dubbel bezet zijn ???
En dat is toch ook zo. Of telt Youness niet?

Volgens mij is de aanval dubbel bezet met daarachter een aantal grote talenten

LB: Fischer en Youness.
SP: Millike en Sanogo
RB EL Ghazi en Schone

Met Muric en Cerny daarachter bij Jong Ajax..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 12:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vorig jaar ergerde jij je uiteindelijk ook door aan schone. Veel te laat want andere hadden da veel eerder door en nu wil jij die slak gewoon weer als rechtsbuiten opstellen. Je bent nu echt onzin aan het praten.
Als Backup kerel..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 juli 2015 - 13:33   quote  deeplink  
Het uur van de waarheid is bijna aangebroken, het is wel spannend wanneer je niet weet wat je kunt verwachten. Dubbele bezetting zegt niks over het verschil in kwaliteit tussen 1ste keus en 2e keus.

Ik lees niks over een eventuele uitslag? Wie durft er zich aan te wagen......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2015 door Bobby1972 --
biebie
 biebie - maandag 27 juli 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 12:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Heb je de Jong Ajax gezien en hun resultaten in de voorbereiding?
Volgens mij laat dat zien dat er genoeg scorend vermogen bij Ajax is.
Wat heeft Jong Ajax hier in godsnaam mee te maken? We spelen een CL-wedstrijd, geen jeugdtoernooi.
biebie
 biebie - maandag 27 juli 2015 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 13:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Het uur van de waarheid is bijna aangebroken, het is wel spannend wanneer je niet weet wat je kunt verwachten. Dubbele bezetting zegt niks over het verschil in kwaliteit tussen 1ste keus en 2e keus.

Ik lees niks over een eventuele uitslag? Wie durft er zich aan te wagen......
Uitslag? 2-0 voor Rapid.
Brandje
 Brandje - maandag 27 juli 2015 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 13:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Als Backup kerel..
Dat begrijp ik oom wel maar hij is niet goed genoeg. Komt gvd geen lantaarnpaal voorbij en is zo traag als dikke stront.
Overmars gaf mij goede hoop maar zakt weer aardig door de mand op dit moment. Deze verhoede is niet van CL Niveau en dat weten jij en Eide donders goed!!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 13:46 schreef biebie het volgende:

[..]

Wat heeft Jong Ajax hier in godsnaam mee te maken? We spelen een CL-wedstrijd, geen jeugdtoernooi.
Als je begrijpt ging het over het gebrek aan scorend vermogen, dat blijkt in Jong Ajax niet het geval te zijn.
drik
 drik - maandag 27 juli 2015 - 14:11   quote  deeplink  
Het mag geen geld kosten of toch wel zie Gudelje wel gekocht maar mag op bankje zitten spits van rapid wien 5 miljoen was toch te duur kan je beter een van 6 mijoen op de bank zetten waar ben je beter mee zou Gudeje niet goed genoeg zijn dat maak je toch niet wijs
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 12:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Vorig jaar ergerde jij je uiteindelijk ook door aan schone. Veel te laat want andere hadden da veel eerder door en nu wil jij die slak gewoon weer als rechtsbuiten opstellen. Je bent nu echt onzin aan het praten.
Helemaal niet. Jij vraagt zelf om de bekende weg. Dan wil ik die best inkoppen hoor. En ik heb heb mij ook aan Schone geërgerd maar heb altijd gezegd dat hij de ideale 12e man is. Incidenteel dus ook voor de rechtsbuiten positie.

Maar normaliter, nu Menig is verhuurd en Kishna weg gaat, heb je het als back-up over Younes voor beide zijdes, Muric op rechts en Cerny op links.
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 13:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Het uur van de waarheid is bijna aangebroken, het is wel spannend wanneer je niet weet wat je kunt verwachten. Dubbele bezetting zegt niks over het verschil in kwaliteit tussen 1ste keus en 2e keus.

Ik lees niks over een eventuele uitslag? Wie durft er zich aan te wagen......
Ik maak me er echt niet zo druk over. Wat ik verwacht is een fris Ajax dat het heel erg moeilijk gaat krijgen, maar uit gelijkspeeld met 1-1 en thuis wint met 2-1..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 juli 2015 - 15:18   quote  deeplink  
Fischer kan starten, dat is wel weer een pluspunt. Persoonlijk vind ik het moeilijk om in te schatten wat we kunnen verwachten. Ik heb vooral mijn twijfels over de breedte van de selectie. Omdat ik verwacht dat de kwaliteit niet toereikend is voor een heel seizoen. Ajax moet woensdag gewoon laten zien dat de de juiste handelingen hebben gedaan voor een beter seizoen.....
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 13:54 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat begrijp ik oom wel maar hij is niet goed genoeg. Komt gvd geen lantaarnpaal voorbij en is zo traag als dikke stront.
Overmars gaf mij goede hoop maar zakt weer aardig door de mand op dit moment. Deze verhoede is niet van CL Niveau en dat weten jij en Eide donders goed!!!
Ik heb daar een andere mening over en vind het een prima voorhoede. Jong, maar o zo talentvol. En ja dat de vervangers wat minder zijn op bijvoorbeeld rechtsbuiten heb ik geen problemen mee. We zijn over dubbel bezet, o pheel veel posities ook gewoon redelijk gelijkwaardig dubbelbezet. En dat is voor een club als Ajax gewoon heel knap..
remco k
 remco k - maandag 27 juli 2015 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 15:18 schreef Bobby1972 het volgende:
Fischer kan starten, dat is wel weer een pluspunt. Persoonlijk vind ik het moeilijk om in te schatten wat we kunnen verwachten. Ik heb vooral mijn twijfels over de breedte van de selectie. Omdat ik verwacht dat de kwaliteit niet toereikend is voor een heel seizoen. Ajax moet woensdag gewoon laten zien dat de de juiste handelingen hebben gedaan voor een beter seizoen.....
We zijn juist in de breedte veel en veel sterker geworden..

Zet de tweede elf namen op papier en dan weet ik zeker dat die op vrijwel iedere positie sterker is dan van onze tegenstanders in Nederland..

Maar op welke posities zijn we te zwak dan volgens jou?
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 15:25   quote  deeplink  
Selectie voor duel met Rapid Wien

Ajax reist dinsdag met negentien spelers af naar Oostenrijk voor de heenwedstrijd tegen Rapid Wien. Het duel in het Ernst Happel Stadion is de eerste wedstrijd in de derde voorronde voor deelname aan de UEFA Champions League.
Viktor Fischer keert terug in de wedstrijdselectie. De Deen werd afgelopen week, voor de laatste oefenwedstrijd tegen AS Saint-Étienne, uit voorzorg nog aan de kant gehouden. Vergeleken met het duel in Valence zit Lucas Andersen ditmaal niet in de wedstrijdselectie. Mike van der Hoorn ontbreekt eveneens; de verdediger is geschorst. Queensy Menig is inmiddels verhuurd aan PEC Zwolle.

De Ajax-selectie vertrekt dinsdagochtend vanaf Schiphol. De aftrap in Wenen is woensdag om 21:05 uur. Een week later staan Ajax en Rapid Wien tegenover elkaar in de Amsterdam ArenA. Voor de belangrijke returnwedstrijd zijn nog kaarten beschikbaar.

Selectie Ajax:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Yaya Sanogo
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Ajax.nl
biebie
 biebie - maandag 27 juli 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 14:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als je begrijpt ging het over het gebrek aan scorend vermogen, dat blijkt in Jong Ajax niet het geval te zijn.
Dat begrijp ik, maar what's your point? Wou je de voorhoede van Jong Ajax laten spelen tegen Rapid?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 juli 2015 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 15:25 schreef Eide het volgende:
Selectie voor duel met Rapid Wien

Ajax reist dinsdag met negentien spelers af naar Oostenrijk voor de heenwedstrijd tegen Rapid Wien. Het duel in het Ernst Happel Stadion is de eerste wedstrijd in de derde voorronde voor deelname aan de UEFA Champions League.
Viktor Fischer keert terug in de wedstrijdselectie. De Deen werd afgelopen week, voor de laatste oefenwedstrijd tegen AS Saint-Étienne, uit voorzorg nog aan de kant gehouden. Vergeleken met het duel in Valence zit Lucas Andersen ditmaal niet in de wedstrijdselectie. Mike van der Hoorn ontbreekt eveneens; de verdediger is geschorst. Queensy Menig is inmiddels verhuurd aan PEC Zwolle.

De Ajax-selectie vertrekt dinsdagochtend vanaf Schiphol. De aftrap in Wenen is woensdag om 21:05 uur. Een week later staan Ajax en Rapid Wien tegenover elkaar in de Amsterdam ArenA. Voor de belangrijke returnwedstrijd zijn nog kaarten beschikbaar.

Selectie Ajax:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Yaya Sanogo
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Ajax.nl
Fischer wel of niet? lees een beetje tegenstrijdige berichten. Hopelijk is hij snel fit!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 juli 2015 - 16:33   quote  deeplink  
Sanogo heb ik mijn twijfels over. Viergever en Vdhoorn in het veld, dan hou ik mijn hart altijd vast. Ook bij eventueel vertrek van Cillessen ben ik er niet op gerust dat Ajax een keeper gaat aantrekken wat niet teveel verlies in kwaliteit gaat geven. Andere waar ik me zorgen overmaak zijn het creëren van veel doelkansen.

Woensdag moet Ajax het maar laten zien....ik kijk er erg naar uit!!
Twanus1
 Twanus1 - maandag 27 juli 2015 - 17:29   quote  deeplink  
Ik zie van der Hoorn ook niet op de lijst staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 juli 2015 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 17:29 schreef Twanus1 het volgende:
Ik zie van der Hoorn ook niet op de lijst staan.
Kan kloppen, want als je de tekst leest kan je zien dat hij geschorst is!
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 18:15   quote  deeplink  
Fischer gaat gewoon mee.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 15:44 schreef biebie het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar what's your point? Wou je de voorhoede van Jong Ajax laten spelen tegen Rapid?
Omdat Kishna vertrok en omdat Fisher niet geheel fit is, werd er gezegd dat de selectie niet breed is of was.

Vervolgens word er ook geconcludeerd dat Ajax nog altijd moeite heeft met doelpunten maken.

Dan zeg ik, er zijn genoeg spelers in Jong Ajax die wel regelmatig een doelpunt maken.

Voordat er weer gezegd word dat ajax nieuwe spelers moet worden gehaald.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 juli 2015 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 18:15 schreef Eide het volgende:
Fischer gaat gewoon mee.
Youness niet en Fischer niet helemaal fit begint goed voor de linksbuitenpositie..
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 18:24   quote  deeplink  
Wilde ik net inderdaad plaatsen. Had nog niet gezien dat Younes vandaag is afgehaakt. Dan ben ik wel benieuwd wie Ajax als vervanger meeneemt.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 juli 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 18:24 schreef Eide het volgende:
Wilde ik net inderdaad plaatsen. Had nog niet gezien dat Younes vandaag is afgehaakt. Dan ben ik wel benieuwd wie Ajax als vervanger meeneemt.
Schijnt niemand..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 19:12   quote  deeplink  
Op ajax.nl is te lezen dat frank geen vervanger meeneemt.

Je kan beter afvragen wie linksbuiten gaat spelen als fisher niet meer verder kan.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 27 juli 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 19:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Op ajax.nl is te lezen dat frank geen vervanger meeneemt.

Je kan beter afvragen wie linksbuiten gaat spelen als fisher niet meer verder kan.
Sinkgraven en dan Gudelj op het middenveld erbij...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 27 juli 2015 - 20:14   quote  deeplink  
oh ja, 1-3
d'r op en d'r over!!

WZAWZDB!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 juli 2015 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 19:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Op ajax.nl is te lezen dat frank geen vervanger meeneemt.

Je kan beter afvragen wie linksbuiten gaat spelen als fisher niet meer verder kan.
Normaal gesproken in eerste instantie Schone dan neem ik aan. Sinkgraven dan daar in nood ook nog wel uit de voeten. Ideaal is het niet. Daarom had ik verwacht dat Ajax Cerny of Muric mee zou nemen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 27 juli 2015 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 20:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Normaal gesproken in eerste instantie Schone dan neem ik aan. Sinkgraven dan daar in nood ook nog wel uit de voeten. Ideaal is het niet. Daarom had ik verwacht dat Ajax Cerny of Muric mee zou nemen.
Schone zou kunnen, eigenlijk kan iedereen wel.
Tegen barca speelde boilissen linksbuiten dus je weet het eigenlijk nooit met de boer.

Maar boillissen is niet mee, net als die 2 die jij noemt.

Maar ik ga er zeer sterk rekening mee houden dat als fisher uitvalt dan sangogo erin komt.
Afwisseling met millik op de linkerkant komt
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 21:20   quote  deeplink  
Ik verwacht Schone. Die is ook in de voorbereiding de eerste vervanging op de flank gebleken.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 juli 2015 - 22:09   quote  deeplink  
Schone is een echte prof en als 12e man wel een verrijking om erbij te hebben. Omdat hij in bepaalde situaties iets kan brengen wat anderen niet kunnen. En de beste vrijetrap specialist van Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 juli 2015 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 20:14 schreef Ronald 1960 het volgende:
oh ja, 1-3
d'r op en d'r over!!

WZAWZDB!!!
Zo ken ik je weer mister positivo. Ik vind het moeilijk om een inschatting te geven. Geen idee hoe de voorbereiding was van Rapid wenen.
Eide
 Eide - maandag 27 juli 2015 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 22:11 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Zo ken ik je weer mister positivo. Ik vind het moeilijk om een inschatting te geven. Geen idee hoe de voorbereiding was van Rapid wenen.
Zij hebben vorige week het eerste bekerduel van het seizoen gewonnen tegen een ploeg uit de Regionalliga. De competitie is ook al begonnen, daar wonnen ze het eerste duel met van SV Ried met 3-0. Goals van Kainz, Beric en Schaub.

Kortom; zij zijn goed begonnen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 28 juli 2015 - 02:23   quote  deeplink  
Duidelijk en bedankt Eide, des te meer een mooie testcase. Geen tegengoals is een goed begin.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 juli 2015 - 03:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 juli 2015 - 22:11 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Zo ken ik je weer mister positivo.
Loetje
 Loetje - dinsdag 28 juli 2015 - 03:08   quote  deeplink  
Denk dat Fischer zal starten maar de 90 minuten niet volmaakt. Vervolgens El Ghazi naar de andere kant en Schone op de plaats van El Ghazi.

Overigens verwacht ik dat het in Wenen lastig zal worden tegen een elftal wat erg fit is. Wel is het dat hun vaste linksback geblesseerd geraakt is.

Gelijkspel en in de ArenA maken we het af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 juli 2015 door Loetje --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)









0.0105969