BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - donderdag 04 februari 2016 - 03:00   quote  deeplink  
Proost Eric,
giant-boot-beer-glass.jpg
van geil
 van geil - donderdag 04 februari 2016 - 03:02   quote  deeplink  
large_c6db85ef316a821055565db34dd472467f54a651.png
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 februari 2016 - 07:38   quote  deeplink  
Prima aankoop..
VVout
 VVout - donderdag 04 februari 2016 - 10:52   quote  deeplink  
Kan zelfs scoren uit corners, top.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 februari 2016 - 11:20   quote  deeplink  
Zou hij de missing link zijn geweest..
van geil
 van geil - donderdag 04 februari 2016 - 14:53   quote  deeplink  
Nogmaals dank.
Mooie goal.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 04 februari 2016 - 19:03   quote  deeplink  
Extra wapen bij corners. Gisteren voor het eerst daarin opgevallen.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 04 februari 2016 - 19:17   quote  deeplink  
Goede ouderwetse verdediger, doet me denken aan de vrij
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 05 februari 2016 - 08:14   quote  deeplink  
Botteghin: ''Dit moet een nieuw begin voor ons zijn''

2nv9yxc.jpg

De bekeroverwinning van Feyenoord op Roda JC kwam op een uitermate goed moment. De Rotterdammers speelden de afgelopen weken zondag zelfvertrouwen en zondag staat de Klassieker tegen aartsrivaal Ajaks op het programma. ''Dit neemt absoluut wat druk weg van onze schouders', zegt matchwinner Eric Botteghin.

Na vijf verloren wedstrijden op rij was een zege welkom. ''Hoe is dan even niet belangrijk. De winst tegen Roda JC heeft ons in elk geval een heel goed gevoel gegeven'', aldus de Braziliaan in het Algemeen Dagblad. ''Het gevoel dat wij nog steeds tot veel in staat zijn moest terugkeren. We hebben veel gesproken en het was iedereen duidelijk dat er dingen moesten verbeteren.''

Feyenoord heeft na woensdag een verlenging in de benen. ''De winst zal ook de vermoeidheid van een zware bekerwedstrijd wegnemen. We zijn goed getraind, zondag tegen Ajaks is iedereen weer topfit'', vertelt Botteghin, die sober verdedigt. ''Ik sta in deze ploeg om tegengoals te voorkomen. Dit moet een nieuw begin voor ons zijn. We hadden dit zó nodig. Natuurlijk zijn we opgelucht. Maar we zijn er natuurlijk nog niet. We kunnen na woensdag wel weer vooruitkijken. En op deze manier keert ook het vertrouwen terug.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 februari 2016 door RenatoBos --
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 05 februari 2016 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 04 februari 2016 - 03:02 schreef van geil het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn dit supporters ik heb ze afgelopen woensdagavond niet gezien bij de wedstrijd
de bluffer
 de bluffer - vrijdag 05 februari 2016 - 08:27   quote  deeplink  
Naar El Ahmadi weer een toppertje in huis gehaald
van geil
 van geil - zaterdag 13 februari 2016 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 februari 2016 - 08:26 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Zijn dit supporters ik heb ze afgelopen woensdagavond niet gezien bij de wedstrijd
Zijn vrouwtje.
MMM
 MMM - zondag 14 februari 2016 - 16:24   quote  deeplink  
OUD WIJF
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 01 maart 2016 - 12:08   quote  deeplink  
BOTTEGHIN: WEET HOE MOOI HET IS OM DE BEKER TE WINNEN

2ytwjt2.jpg

Dankzij de doeltreffende kopbal van Eric Botteghin tegen Roda JC Kerkrade staat Feyenoord donderdagavond (20.45 uur) in de halve finale van de KNVB beker tegen AZ. De Braziliaanse verdediger weet hoe het is om de prijs te winnen, want hij deed het vorig seizoen met FC Groningen. Nog twee keer winnen in onze eigen Kuip en we hebben een prijs. Daar moeten we alles voor geven, zegt Botteghin in de nieuwste editie van Feyenoord Magazine.

Cupfighter van Feyenoord staat er op de cover van het jongste Feyenoord Magazine, dat afgelopen weekend op de mat viel bij de leden van Het Legioen. Die term werd niet alleen gekozen vanwege de winnende goal van Botteghin in de kwartfinale, maar ook omdat de centrale verdediger als een van de weinigen in de huidige selectie weet hoe het is om de KNVB beker te winnen. Met FC Groningen versloeg hij vorig seizoen PEC Zwolle in de finale in De Kuip met 2-0.

De Braziliaan beseft het belang van de halve finale tegen AZ. Soms is het resultaat heilig. Zoals tegen Roda, toen we met vijf verdedigers speelden. Ook in de halve finale tegen AZ telt maar één ding: dat we ons plaatsen voor de finale. Daar moeten we alles voor doen, samen met het publiek. Nog twee keer winnen in onze eigen Kuip en we hebben een tastbare prijs, plus rechtstreekse plaatsing voor de groepsfase van de Europa League. Daar moeten we alles voor geven, want ik weet uit eigen ervaring hoe mooi het is om die beker te winnen in een volle Kuip.

Botteghin bewaart niet alleen dankzij de finale van vorig seizoen mooie herinneringen aan bekerduels in De Kuip. Zijn eerste kennismaking met het stadion was in 2008, toen hij als speler van PEC Zwolle (destijds een eerstedivisieclub) Feyenoord trof in de kwartfinale. Dat was op dat moment de belangrijkste wedstrijd die ik ooit had gespeeld. Als 21-jarige jongen voor 50.000 man voetballen, tegen een team met spelers als Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst Dat was ongelofelijk. We speelden goed, gingen met 1-1 de rust in en pas vlak voor tijd maakte Michael Mols de 2-1 voor Feyenoord. Toen al dacht ik: het zou mooi zijn als ik ooit bij deze club zou spelen. Stapje voor stapje via Zwolle, NAC Breda en FC Groningen is het me gelukt. De komende jaren wil ik hier een vaste waarde worden en zoveel mogelijk prijzen pakken. Te beginnen met de KNVB beker.
van geil
 van geil - dinsdag 01 maart 2016 - 14:26   quote  deeplink  
Goal
Barabas
 Barabas - dinsdag 01 maart 2016 - 15:49   quote  deeplink  
Hope so
MMM
 MMM - vrijdag 04 maart 2016 - 08:49   quote  deeplink  
Oh oh oh, wat erg :(
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 maart 2016 - 09:41   quote  deeplink  
Zo slecht speelde hij toch niet?
Vond hem niet opvallend zwakker dan van Beek hoor.
MMM
 MMM - vrijdag 04 maart 2016 - 09:48   quote  deeplink  
Het ziet er niet uit als hij een bal weg probeert te trappen. En zijn passing was echt heel erg slecht.
nr 10
 nr 10 - vrijdag 04 maart 2016 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 09:41 schreef Stylzz het volgende:
Zo slecht speelde hij toch niet?
Vond hem niet opvallend zwakker dan van Beek hoor.
Hij speelde echt heel bar af en toe. Zoveel ballen ingeleverd en rare passes. Van Beek was sterker dan hij. Verdedigend deed hij het wel goed.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 04 maart 2016 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 maart 2016 - 09:41 schreef Stylzz het volgende:
Zo slecht speelde hij toch niet?
Vond hem niet opvallend zwakker dan van Beek hoor.
Het is met inspelen en balvastheid een wijfelaar. Vind hem nogal eens besluiteloos en wat traag.
Verdedigend naar behoren.
Barabas
 Barabas - vrijdag 04 maart 2016 - 11:18   quote  deeplink  
Uitstekende mandekker, maar opbouwend slecht. Ideale speler voor 5-3-2.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 maart 2016 - 12:37   quote  deeplink  
Verdedigert moet kunnen verdedigen. Dat deed hij prima.
MMM
 MMM - zondag 06 maart 2016 - 20:52   quote  deeplink  
Iemand een gifje van zijn 'kopbal'.

Kon toch niet..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 06 maart 2016 - 23:32   quote  deeplink  
Beetje aan het afknappen op Eric's kwaliteiten...
Of het duurt te lang, of is risicoloos en verdedigend ook matig.
MMM
 MMM - maandag 07 maart 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 maart 2016 - 23:32 schreef FR-Henk het volgende:
Beetje aan het afknappen op Eric's kwaliteiten...
Of het duurt te lang, of is risicoloos en verdedigend ook matig.
Ziet hij dingen niet of ziet hij ze wel en durft hij niet? Altijd maar safe breed in plaats van vooruit of openen op de flanken..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 maart 2016 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2016 - 09:06 schreef MMM het volgende:

[..]

Ziet hij dingen niet of ziet hij ze wel en durft hij niet? Altijd maar safe breed in plaats van vooruit of openen op de flanken..
Lastig te zeggen. Ik hou het op durf, want speelt steeds veilig. Vind hem ook niet ontspannen ogen met bal.
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 maart 2016 - 09:34   quote  deeplink  
Er zijn bijna nooit opties de diepte in of vooruit vanaf achterin.
Tenzij met risico.
Dus ik snap t wel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 maart 2016 door Stylzz --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 07 maart 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2016 - 09:34 schreef Stylzz het volgende:
Er zijn bijna nooit opties de diepte in of vooruit vanaf achterin.
Tenzij met risico.
Dus ik snap t wel.
Ik niet.
Hij had wel zeker afspeelmogelijkheden. Veld was regelmatig breed, Vilhena, Elia (bv) vaak aanspeelbaar.
Inspelen heeft altijd een licht risico.
Barabas
 Barabas - maandag 07 maart 2016 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2016 - 09:06 schreef MMM het volgende:

[..]

Ziet hij dingen niet of ziet hij ze wel en durft hij niet? Altijd maar safe breed in plaats van vooruit of openen op de flanken..
Wat er niet in zit kan er ook niet uit komen: Meer dan een hele goede mandekker is hij nooit geweest. Ook bij Groningen legde hij iedere veroverde of aangespeelde bal meteen af op spelers die wel over opbouwende kwaliteiten beschikken. Daarom is hij imo niet geschikt voor een 4 op lijn, maar wel zeer nuttig in een 3-5-2 5-3-3 of 5-2-3.
Stylzz
 Stylzz - maandag 07 maart 2016 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 maart 2016 - 09:41 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Ik niet.
Hij had wel zeker afspeelmogelijkheden. Veld was regelmatig breed, Vilhena, Elia (bv) vaak aanspeelbaar.
Inspelen heeft altijd een licht risico.
Ja, die zag ik ook breed staan. STAAN ja.
Vaak ook nog onmogelijk aanspeelbaar.

Ik vind dat we gewoon te veel stilstaan, we maken onze eigen opbouw volledig onmogelijk.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 maart 2016 - 16:34   quote  deeplink  
Moet beter, opbouwend zwak..
piet de paler
 piet de paler - zondag 13 maart 2016 - 16:50   quote  deeplink  
Maar degelijk wel toch?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 maart 2016 - 16:51   quote  deeplink  
Degelijk zeker, dan maar die bal over de zijlijn. Prima mentaliteit dat..
Tjabba
 Tjabba - zondag 13 maart 2016 - 16:52   quote  deeplink  
goed gespeeld.
van geil
 van geil - zondag 13 maart 2016 - 16:55   quote  deeplink  
Gewoon lekker simpel gespeeld.
Tjabba
 Tjabba - zondag 13 maart 2016 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 maart 2016 - 16:55 schreef van geil het volgende:
Gewoon lekker simpel gespeeld.
Dat is de hoofdtaak van een centrale verdediger , vind ik.
nr 10
 nr 10 - zondag 13 maart 2016 - 19:14   quote  deeplink  
goed gespeeld. Geen gekke dingen dit keer.
Barabas
 Barabas - zondag 13 maart 2016 - 20:36   quote  deeplink  
Als ie maar niet hoeft op te bouwen.... geweldige mandekker, matige voetballende kwaliteiten. Voldoet zeker voor de Eredivisie, daarbuiten valt nog te bezien.
ar
 ar - zondag 13 maart 2016 - 20:52   quote  deeplink  
Eens
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 maart 2016 - 20:37   quote  deeplink  
Gijppie zegt het ook bij VI en laat een schrijnend stukje daarvoor zien van de wedstrijd tegen Vitesse, precies dat stukje wat mij ook zwaar stoorde..
Een balletje over twee meter aan Kongolo die een tegenstander bij hem heeft..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 maart 2016 - 21:12   quote  deeplink  
Botteghin aan de bal...Nervous breakdown.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 15 maart 2016 - 10:16   quote  deeplink  
Vorig jaar hadden we wel eens ergenis van Nelom.
Nu van alles wat in de verdediging loopt op z'n tijd.
En dat terwijl er voor miljoenen aan spelers bijgekomen zijn.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2016 - 10:20   quote  deeplink  
Botteghin kan niet opbouwen.
Van der Heijden wel. Maar die kan niet verdedigen.

Joe
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 15 maart 2016 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 10:20 schreef Stylzz het volgende:
Botteghin kan niet opbouwen.
Van der Heijden wel. Maar die kan niet verdedigen.

Joe
Precies, zo is het altijd wat. De ene kan niet opbouwen, de andere niet verdedigen.

Volgens mij staat een verdediger er in de eerste plaats om de bal af te pakken. Daar is Botteghin gewoon goed in. Prima verdediger, één van de beste van de competitie. Ik vind hem echt zo slecht niet. Het opbouwen moet een ander dan maar doen. We krijgen dit seizoen veel te veel goals tegen, dus laat hem maar lekker zijn werk doen.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 15 maart 2016 - 11:53   quote  deeplink  
Ik begrijp de kritiek van VI niet erg. Ik heb genoeg van die slappe verdedigers hiers staat een kerel.
Altijd zeiken door die vd Gijp was hij wel zo goed? net zo als die snor een wel heel beperkte verdediger in zijn tijd.
de ene keer heeft hij het over mannelijk voetbal dan over matenaaiers.
Botteghin is een echte Fewyenoord verdediger geen franje maar gewoon doen wat je moet doen. En opbouwend zwak ja jammer als hij dit ook nog kan dan zit hij niet in de NL competitie.
Botteghin HELD
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 15 maart 2016 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 11:53 schreef piet de paler het volgende:
Ik begrijp de kritiek van VI niet erg. Ik heb genoeg van die slappe verdedigers hiers staat een kerel.
Altijd zeiken door die vd Gijp was hij wel zo goed? net zo als die snor een wel heel beperkte verdediger in zijn tijd.
de ene keer heeft hij het over mannelijk voetbal dan over matenaaiers.
Botteghin is een echte Fewyenoord verdediger geen franje maar gewoon doen wat je moet doen. En opbouwend zwak ja jammer als hij dit ook nog kan dan zit hij niet in de NL competitie.
Botteghin HELD
Eens.
VVout
 VVout - dinsdag 15 maart 2016 - 12:31   quote  deeplink  
Heb gisteren weer eens samen met mijn pa gekeken ja, vooral die Gijp weer aan het zeuren dat het niet om aan te zien was nou ga lekker Barca kijken dan. Ik als Feyenoorder heb er een goed gevoel aan over gehouden, uit met 0-2 gewonnen en drie punten aan over gehouden, met name door een solide verdediging. Ja zelf Nelompje verraste menigeen en dat is mooi zo.

Tja het kan natuurlijk veel mooier en voetballender en weet ik wat alle jankerts er voor termen voor over hebben. Echt jammer dan, sinds tijden weer een lekker gevoel aan de Zondag over gehouden.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2016 - 12:40   quote  deeplink  
Mij doen ze niet zo veel meer, nu we nog om des keizers baard spelen.
Er is nog 1 wedstrijd die er toe doet. De troostprijs.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 maart 2016 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 11:53 schreef piet de paler het volgende:
Ik begrijp de kritiek van VI niet erg. Ik heb genoeg van die slappe verdedigers hiers staat een kerel.
Altijd zeiken door die vd Gijp was hij wel zo goed? net zo als die snor een wel heel beperkte verdediger in zijn tijd.
de ene keer heeft hij het over mannelijk voetbal dan over matenaaiers.
Botteghin is een echte Fewyenoord verdediger geen franje maar gewoon doen wat je moet doen. En opbouwend zwak ja jammer als hij dit ook nog kan dan zit hij niet in de NL competitie.
Botteghin HELD
Gijp had gelijk en hij doelde ook obouwend bij hem. Hij bracht Kongolo in gevaar met zijn pasjes..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic









0.0143430