BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - woensdag 26 augustus 2015 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2015 - 17:33 schreef FR-Henk het volgende:
....'t kan dooien.
En loop jij weer te klooien ?
hotjumper
 hotjumper - zondag 30 augustus 2015 - 19:55   quote  deeplink  
Vooralsnog geen echte verrijking
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 augustus 2015 - 20:56   quote  deeplink  
We zijn pAs 4 wedstrijden bezig
Barabas
 Barabas - zondag 30 augustus 2015 - 21:14   quote  deeplink  
Hij leek wel geblesseerd toen hij gewisseld werd... knakje in zijn ego of een zere teen?!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 30 augustus 2015 - 21:14   quote  deeplink  
Iets met de hamstring.
What about ego?
Barabas
 Barabas - zondag 30 augustus 2015 - 21:17   quote  deeplink  
Hij liep een beetje moeilijk, maar is dat echt zo van die hamstring?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 30 augustus 2015 - 21:29   quote  deeplink  
Vond hem niet sterk in de duels met De Jong.
Alexmem
 Alexmem - zondag 30 augustus 2015 - 22:24   quote  deeplink  
Op eoa manier heeft hij het tegen de Jong altijd erg moeilijk. Maar vond VDH net zo min overtuigend in die duels.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 01 september 2015 - 11:46   quote  deeplink  
BOTTEGHIN: WINNEN BRONZEN SCHOEN IS EEN EER

25s6jjt.jpg

Eric Botteghin heeft maandagavond uit handen van zijn ouders de Bronzen Schoen in ontvangst genomen, tijdens het 34ste Gala Voetballer van het Jaar in Hilversum. Mijn vader en moeder steunen mij al mijn hele leven, hebben me altijd geholpen tijdens mijn voetbalcarrière, zei de maandag 28 jaar geworden Braziliaan. Deze individuele prijs krijgen is een eer. Dat mijn ouders hem aan me mochten geven maakt het extra mooi.

Botteghin eindigde vorig seizoen als speler van FC Groningen op de derde plaats in de Speler van het Jaar-verkiezing, na wekelijks een rapportcijfer te hebben gekregen van oud-internationals. De verdediger hoefde alleen winnaar Georginio Wijnaldum en nummer twee Nemanja Jodelj voor te laten gaan. Deze individuele prijs is een lekker toetje na het beste en mooiste jaar uit mijn carrière, met ook nog eens de winst van de KNVB beker en mijn transfer naar Feyenoord, zei hij. Ik wil de goede lijn doortrekken in Rotterdam en kan hier hopelijk hetzelfde brengen als in Groningen.

De Braziliaan speelde zondag zijn tweede wedstrijd in het shirt van Feyenoord. In Eindhoven werd hij tegen PSV na een uur spelen vervangen. Botteghin: Ik miste nog wat wedstrijdritme, voelde mijn hamstring een beetje. We wilden geen risico nemen en dus ben ik eruit gegaan.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 01 september 2015 - 13:40   quote  deeplink  
Botteghin staat weer met beide benen op de grond na zondag. Geeft niets, dit was natuurlijk in principe ook wel de zwaarste wedstrijd van het seizoen. Zie nog altijd perfecte RCV in hem in combinatie met V.d.Heijden.
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2015 - 16:38   quote  deeplink  
Niet beter dan van Beek, die altijd centraal moet spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2015 door MMM --
Barabas
 Barabas - dinsdag 01 september 2015 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2015 - 16:38 schreef MMM het volgende:
Niet beter dan van Beek, die altijd centraal moet spelen.
Lijkt mij ook duidelijk ja...
JanM
 JanM - woensdag 02 september 2015 - 11:26   quote  deeplink  
Van Beek RCV met Karsdorp als RB heeft ook mijn voorkeur. Botteghin mag dan met V/d Heijden uitvechten wie LCV speelt. Kongolo herpakt zich hopelijk op LB.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 11:15   quote  deeplink  
''Toen Feyenoord kwam, had ik geen twijfel meer''

2mi2gdw.jpg

Feyenoord heeft er weer een échte verdediger bij. Want zo kun je Eric Botteghin (28) wel noemen. Efficiency en doelmatigheid gaan bij hem voor schoonheid en franje. ''Knijpen of spugen zal ik nooit doen. Ik ga tot het gaatje, maar nooit over de schreef.''

De ouders van de verdediger zijn dan ook trot op zijn overstap van FC Groningen naar Feyenoord. ''Mijn vader, een echte voetballiefhebber, is supertrots dat ik er nu speel. Net als mijn moeder. Ik had aanbiedingen vanuit Engeland. Maar toen Feyenoord kwam, had ik geen twijfel meer. ''Doen'', zeiden ze allebei. Mogen spelen bij een Nederlandse topclub, en dan ook nog eens in De Kuip, man, dat geeft zon wow-gevoel.''

Botteghin heeft veel profijt gehad aan de samenwerking met Jaap Stam. ''Hij heeft me in Zwolle zoveel bijgebracht als assistent-trainer. Vooral ook om goed te staan, je positioneel slim op te stellen. Dan heb je weinig overtredingen nodig. En zo voorkom je blessures en schorsingen,'' aldus de verdediger tegenover Voetbal International.

''Als verdediger kun je je natuurlijk geen betere leermeester wensen dan Jaap Stam. Maar ik kijk ook naar andere verdedigers. Naar Jeffrey Bruma bijvoorbeeld van PSV of Sven van Beek, mijn ploeggenoot bij Feyenoord. Dat zijn ook pure verdedigers. Ga ik speciaal voor zitten. Niets mooiers dan de kunst van het verdedigen te zien.''
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 september 2015 - 12:05   quote  deeplink  
ok bedankt.
MMM
 MMM - woensdag 09 september 2015 - 12:38   quote  deeplink  
Bruma? Haha
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2015 - 11:26 schreef JanM het volgende:
Van Beek RCV met Karsdorp als RB heeft ook mijn voorkeur. Botteghin mag dan met V/d Heijden uitvechten wie LCV speelt. Kongolo herpakt zich hopelijk op LB.
Hoezo moet Kongolo zich herpakken dan? Dat impliceert nogal wat.... hij is in mijn optiek nog steeds de beste linker centrale verdediger die we hebben. Dat Botteghin is gekomen begrijp ik, maar die Van der Heijden was helemaal niet nodig. Beter had MvG een goede linksback of een linker centrale verdediger gehaald ipv nóg een verdedigende middenvelder.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 09 september 2015 - 15:27   quote  deeplink  
Veel mensen zullen er niet blij mee zijn, maar ik ben er nog altijd overtuigd dat zowel Van der Heijden als Botteghin voor de basis gehaald zijn. Dit betekent dat Kongolo en Van Beek vaak als back zullen gaan spelen.

Heel erg vreemd vind ik dat ook weer niet. Natuurlijk zijn het 2 geweldige talenten en hebben ze het prima gedaan (zeker Van Beek) vorig seizoen, maar er zitten nog wel wat foutjes in af en toe. Dat kun je dergelijke jonge en onervaren spelers ook niet kwalijk nemen.

Ik denk dat ze zich ook als back nog prima kunnen ontwikkelen bij Feyenoord en binnen 1 of 2 jaar een mooie transfer naar het buitenland verdienen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 september 2015 door netsurfer --
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 15:32   quote  deeplink  
Ik geloof daar niet veel van. Zeker niet dat ze als basiskrachten zijn gehaald; het signaal moet juist zijn dat dat niet vanzelfsprekend is. Daarnaast begrijp ik niet wat het uit elkaar halen van een zich ontwikkelend verdedigend duo ons op gaat leveren. Ja, punten omdat Nee-lom er niet meer in staat, maar verder vind ik het gewoon een slecht idee. Tegen Pisvee hebben we allemaal kunnen zien wat het oplevert als je een centrale verdediger rechtsback zet...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 september 2015 door Barabas --
netsurfer
 netsurfer - woensdag 09 september 2015 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 15:32 schreef Barabas het volgende:
Ik geloof daar niet veel van. Zeker niet dat ze als basiskrachten zijn gehaald; het signaal moet juist zijn dat dat niet vanzelfsprekend is. Daarnaast begrijp ik niet wat het uit elkaar halen van een zich ontwikkelend verdedigend duo ons op gaat leveren. Ja, punten omdat Nee-lom er niet meer in staat, maar verder vind ik het gewoon een slecht idee. Tegen Pisvee hebben we allemaal kunnen zien wat het oplevert als je een centrale verdediger rechtsback zet...
Ik beweer ook niet dat ze een basisplaats gegarandeerd hebben gekregen, maar denk wel dat Van Geel er bij deze jongens vanuit is gegaan dat ze een grote kans hebben om te spelen, in tegenstelling tot hun voorgangers Matthijsen en Bouhlarouz.
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 16:00   quote  deeplink  
Mathijssen heeft 2 seizoenen in de basis gestaan....
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 16:02   quote  deeplink  
Ik denk dat Martin ook in zijn achterhoofd heeft gehouden dat Sven en/of Terence wel eens zouden kunnen vertrekken..
netsurfer
 netsurfer - woensdag 09 september 2015 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 16:00 schreef Barabas het volgende:
Mathijssen heeft 2 seizoenen in de basis gestaan....
Dat is mij niet ontgaan, maar ik heb het over het laatste seizoen. Maar goed, maakt ook niet uit, we gaan het zien. Ik kan met zowel Botteghin als Karsdorp in de basis leven. Ga er vanuit dat Gio de juiste keuze zal maken. Het is mooi dat we tegenwoordig weer dit soort luxeproblemen hebben.
JanM
 JanM - woensdag 09 september 2015 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 15:18 schreef Barabas het volgende:

[..]

Hoezo moet Kongolo zich herpakken dan? Dat impliceert nogal wat.... hij is in mijn optiek nog steeds de beste linker centrale verdediger die we hebben. Dat Botteghin is gekomen begrijp ik, maar die Van der Heijden was helemaal niet nodig. Beter had MvG een goede linksback of een linker centrale verdediger gehaald ipv nóg een verdedigende middenvelder.
Simpel: speelde eind vorig seizoen als een natte krant!
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 september 2015 - 16:50 schreef JanM het volgende:

[..]

Simpel: speelde eind vorig seizoen als een natte krant!
Dan moet de hele selectie (minus nieuwelingen) zich herpakken.....

Einde seizoen was waardeloos. Kongolo was niet eens de minste.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 september 2015 - 17:23   quote  deeplink  
Jij hebt iets met die positie he..(?)
Barabas
 Barabas - woensdag 09 september 2015 - 21:42   quote  deeplink  
Zeker.... Moet ook optimaal ingevuld worden. Kongolo is nog steeds de beste man voor die positie. Maar goed....
netsurfer
 netsurfer - maandag 21 september 2015 - 09:49   quote  deeplink  
Ik ben om en moet mijn mening herzien. Jullie hebben gelijk. :)
Karsdorp is een te belangrijke pion geworden in de opbouw van Feyenoord om te vervangen door Van Beek op rechtsback.

Botteghin heeft de pech dat hij zijn kans(je) niet heeft gepakt. Hij overtuigde niet tegen PSV en kreeg er daarna op een heel ongelukkig moment nog een blessure overheen. Dan zijn de kaarten weer even geschud, zo snel kan het gaan in de voetballerij.

Hij moet nu op zijn beurt wachten. Pas bij een schorsing of blessure van een van de andere centrale verdedigers kan hij het nogmaals proberen. Of op de training bewijzen dat hij beter is dan de andere 2. V.d. Heijden moet oppassen, die zit na zijn matige wedstrijd tegen Roda een beetje in de gevarenzone schat ik zo in.
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 21 september 2015 - 09:57   quote  deeplink  
Moet donderdag basis om die veldwijk uit te schakelen, als dat goed gaat zondag weer.
Barabas
 Barabas - maandag 21 september 2015 - 10:30   quote  deeplink  
Veldwijk is helemaal niet zo goed.
Barabas
 Barabas - maandag 21 september 2015 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2015 - 09:49 schreef netsurfer het volgende:
Ik ben om en moet mijn mening herzien. Jullie hebben gelijk. :)
Karsdorp is een te belangrijke pion geworden in de opbouw van Feyenoord om te vervangen door Van Beek op rechtsback.

Botteghin heeft de pech dat hij zijn kans(je) niet heeft gepakt. Hij overtuigde niet tegen PSV en kreeg er daarna op een heel ongelukkig moment nog een blessure overheen. Dan zijn de kaarten weer even geschud, zo snel kan het gaan in de voetballerij.

Hij moet nu op zijn beurt wachten. Pas bij een schorsing of blessure van een van de andere centrale verdedigers kan hij het nogmaals proberen. Of op de training bewijzen dat hij beter is dan de andere 2. V.d. Heijden moet oppassen, die zit na zijn matige wedstrijd tegen Roda een beetje in de gevarenzone schat ik zo in.
Had Botteghin niet gewoon last van die blessure waardoor hij niet kon spelen?
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 21 september 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 september 2015 - 10:30 schreef Barabas het volgende:
Veldwijk is helemaal niet zo goed.
Gyasi ook niet, maar voor jan arie was hij net te goed.
Barabas
 Barabas - maandag 21 september 2015 - 11:09   quote  deeplink  
Van der Heijden is gewoon geen verdediger....
Rotterdam22
 Rotterdam22 - maandag 21 september 2015 - 11:14   quote  deeplink  
Is het wel een voetballer?? Want een middenvelder is het ook niet.
Barabas
 Barabas - maandag 21 september 2015 - 11:19   quote  deeplink  
Botteghin..... Snel weer fit worden en opstellen!
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 september 2015 - 12:57   quote  deeplink  
Guttegut wat zijn we t eens.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 oktober 2015 - 20:21   quote  deeplink  
Wat een fout bij de tweede van Heerenveen, gauw weer op de bank..
VVout
 VVout - maandag 19 oktober 2015 - 22:53   quote  deeplink  
🍋🍋🍋
tomson
 tomson - maandag 19 oktober 2015 - 23:08   quote  deeplink  
Mjam
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 08 november 2015 - 21:04   quote  deeplink  
Feyenoord en Ajaks in evenwicht: 1-1

(http://youtu.be/VNP6Lh6tsJM)
van geil
 van geil - zondag 08 november 2015 - 21:05   quote  deeplink  
Goed.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 08 november 2015 - 21:06   quote  deeplink  
Basiswaardig.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 08 november 2015 - 21:08   quote  deeplink  
Goede keuze van Gio..
van geil
 van geil - zondag 08 november 2015 - 21:10   quote  deeplink  
Wel wat laat , maar goed.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 08 november 2015 - 21:11   quote  deeplink  
Zou ik Gio's uitleg wel eens over willen horen. Waarom nu plots Botteghin?
Stylzz
 Stylzz - zondag 08 november 2015 - 21:48   quote  deeplink  
Heeft ie voor de wedstrijd uitgelegd.

Overigens viel me de opbouw mee!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 08 november 2015 - 21:50   quote  deeplink  
Okee. Gemist dan.
Effe zoeken.
ar
 ar - zondag 08 november 2015 - 23:17   quote  deeplink  
Prima.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 november 2015 - 07:31   quote  deeplink  
Botteghin: ''Ik heb mijn ouders in Brazilië wakker gebeld''

2i883gn.jpg

Giovanni van Bronckhorst meldde zondagochtend pas aan Eric Botteghin dat hij zou gaan spelen in De Klassieker. En dus belde de Braziliaan zijn ouders maar wakker. ''Door het tijdverschil was het daar nog vroeg in de ochtend'', zegt de verdediger in De Telegraf.

''Toen heb ik toch maar even de telefoon gepakt en ze verteld dat ze moesten gaan zitten. Ze hebben uiteindelijk de hele familie bij elkaar gehaald om naar één tv te kijken'', aldus een trotse mandekker. ''Dit was veruit de mooiste en grootste wedstrijd die ik ooit heb beleefd.''

''Ik heb nooit eerder zon topduel voor zoveel toeschouwers meegemaakt. Je moet niet vergeten dat ik in Brazilië alleen maar in de jeugd speelde en daarna in Nederland bij Zwolle, NAC en FC Groningen terechtkwam. Natuurlijk was er een beetje spanning bij mij. Je begint prettiger aan de Klassieker als je wedstrijdritme hebt. Dat miste ik.''
MMM
 MMM - maandag 09 november 2015 - 08:40   quote  deeplink  
Tegen Twente zal hij wel weer voor van der Heijden kiezen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Eric Botteghin///HELD topic









0.0150980