BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Selectie Nederland

Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 00:14   quote  deeplink  
Hey allemaal

1. welke spelers zou jij selecteren en waarom

2. welke opstelling zou jij spelen
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 00:19   quote  deeplink  
ben nieuwsgierig hoe jullie er over denken.

gr
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 00:38   quote  deeplink  
Om te beginnen zou ik snel Bas Dost eens gaan proberen.
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 00:38 schreverdediging volgende:
Om te beginnen zou ik snel Bas Dost eens gaan proberen.
die doet het niet slecht .. zou zeker een optie moeten zijn...wat dacht jij van deze verdedeging

(beide 180 lang)--------------beide 193, snel -----------------------188

karsdorp/tete -------------virgil van dijk ------------dijks--------------riedewald

lijkt mij het proberen waard niet
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 00:51   quote  deeplink  
vind lengte/gewicht voor centrum verdedigers cruciaal en omdat nl altijd ver vooruit speelt moeten ze ook snelheid hebben om de counter op te kunnen vangen iets dat de vrij en b m indie missen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 07 september 2015 - 02:53   quote  deeplink  
----- Krul----

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Nenam_tiL --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 september 2015 - 06:30   quote  deeplink  
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Mitchell Dijks

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door RenatoBos --
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 00:46 schreef scout_2 het volgende:

[..]

die doet het niet slecht .. zou zeker een optie moeten zijn...wat dacht jij van deze verdedeging

(beide 180 lang)--------------beide 193, snel -----------------------188

karsdorp/tete -------------virgil van dijk ------------dijks--------------riedewald

lijkt mij het proberen waard niet
Vind het moeilijk om gelijk een goed antwoord te geven, maar hebben we Douglas ook nog ergens rondlopen. Blijf voor mij geen slecht idee om een EK te passen en dan verder te gaan met spelers van Jong Oranje aangevuld met in vorm zijnde spelers van komende tijd. Lekker open minded zonder vooroordelen.
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 06:30 schreef RenatoBos het volgende:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Mitchell Dijks
Voor de nabije toekomst puik, kunnen wij ons op voetbal concentreren.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 september 2015 - 10:01   quote  deeplink  
Jij snapt het VV..😉
VVout
 VVout - maandag 07 september 2015 - 10:31   quote  deeplink  
Nog een vraagje tussendoor waar je weinig over hoort, wat zou van Basten overhouden aan dit falende avontuurtje?
Marco024
 Marco024 - maandag 07 september 2015 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 10:31 schreef VVout het volgende:
Nog een vraagje tussendoor waar je weinig over hoort, wat zou van Basten overhouden aan dit falende avontuurtje?
Koppijn...
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 09:00 schreef VVout het volgende:

[..]

Vind het moeilijk om gelijk een goed antwoord te geven, maar hebben we Douglas ook nog ergens rondlopen. Blijf voor mij geen slecht idee om een EK te passen en dan verder te gaan met spelers van Jong Oranje aangevuld met in vorm zijnde spelers van komende tijd. Lekker open minded zonder vooroordelen.
lijkt mij een goed idee...alhoewel we geen echte toppers meer hebben.
robben, Sneijder, Huntelaar, elia, van persie. n de Jong allemaal te oud zeker in 2018
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 10:55 schreef Marco024 het volgende:

[..]

Koppijn...
meschien liggen de verwachtingen ook wel veel te hoog..met dit materiaal.
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 06:30 schreef RenatoBos het volgende:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Mitchell Dijks
zo te zien heb je geen hoge pet op van feyenoord :)
Marco024
 Marco024 - maandag 07 september 2015 - 11:07   quote  deeplink  
Met het oog op het wk.... Riedewald Lb beviel me als 1 van de weinigen, Rb Zou ik toch voor Janmaat kiezen centraal Virgil van Dijk, Vlaar, Douglas op het middenveld Sneijder en Strootman (als dat ooit nog goed gaat komen met zijn blessures) op de vleugels natuurlijk Depay en Robben alleen zou ik er persoonlijk voor kiezen om ze op hun goede been te zetten zodat er wat voorzetten gegeven gaan worden en laat Huntelaar ze maar afmaken. Mocht je ze toch op hun "verkeerde" been zetten zou ik met Van Persie beginnen zodat je meer voetbal erbij hebt... Ohja en voor keeper zou ik toch eens overwegen om Krul erin te zetten heeft na mijn mening veel meer internationale ervaring speelt wekelijks tegen topspitsen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Marco024 --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 september 2015 - 11:08   quote  deeplink  
Juist wel vind het gewoon zonde om de kwaliteit die onze jongens ten toon spreiden verkwanselt word door de rest van het Nederlands elftal. Dat zou de waarde van onze selectie danig om laag halen. Nee hoor stel dan die snavels allemaal maar op hebben we ook nog een beetje leedvermaak
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:07 schreef Marco024 het volgende:
Met het oog op het wk.... Riedewald Lb beviel me als 1 van de weinigen, Rb Zou ik toch voor Janmaat kiezen centraal Virgil van Dijk, Vlaar, Douglas op het middenveld Sneijder en Strootman (als dat ooit nog goed gaat komen met zijn blessures) op de vleugels natuurlijk Depay en Robben alleen zou ik er persoonlijk voor kiezen om ze op hun goede been te zetten zodat er wat voorzetten gegeven gaan worden en laat Huntelaar ze maar afmaken. Mocht je ze toch op hun "verkeerde" been zetten zou ik met Van Persie beginnen zodat je meer voetbal erbij hebt... Ohja en voor keeper zou ik toch eens overwegen om Krul erin te zetten heeft na mijn mening veel meer internationale ervaring speelt wekelijks tegen topspitsen.
je noemt er nu 4 die 2018 echt niet meer gaan halen hoor zijn ze 34 zelfs kuyt kan het dan niet meer bijbenen..
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:07 schreef Marco024 het volgende:
Met het oog op het wk.... Riedewald Lb beviel me als 1 van de weinigen, Rb Zou ik toch voor Janmaat kiezen centraal Virgil van Dijk, Vlaar, Douglas op het middenveld Sneijder en Strootman (als dat ooit nog goed gaat komen met zijn blessures) op de vleugels natuurlijk Depay en Robben alleen zou ik er persoonlijk voor kiezen om ze op hun goede been te zetten zodat er wat voorzetten gegeven gaan worden en laat Huntelaar ze maar afmaken. Mocht je ze toch op hun "verkeerde" been zetten zou ik met Van Persie beginnen zodat je meer voetbal erbij hebt... Ohja en voor keeper zou ik toch eens overwegen om Krul erin te zetten heeft na mijn mening veel meer internationale ervaring speelt wekelijks tegen topspitsen.
je noemt er nu 4 die 2018 echt niet meer gaan halen hoor zijn ze 34 zelfs kuyt kan het dan niet meer bijbenen..
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:08 schreef RenatoBos het volgende:
Juist wel vind het gewoon zonde om de kwaliteit die onze jongens ten toon spreiden verkwanselt word door de rest van het Nederlands elftal. Dat zou de waarde van onze selectie danig om laag halen. Nee hoor stel dan die snavels allemaal maar op hebben we ook nog een beetje leedvermaak
dat doen ze bij feyenoord toch ook ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door scout_2 --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 september 2015 - 11:18   quote  deeplink  
Bij wie..?
Eide
 Eide - maandag 07 september 2015 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 09:00 schreef VVout het volgende:

[..]

Vind het moeilijk om gelijk een goed antwoord te geven, maar hebben we Douglas ook nog ergens rondlopen. Blijf voor mij geen slecht idee om een EK te passen en dan verder te gaan met spelers van Jong Oranje aangevuld met in vorm zijnde spelers van komende tijd. Lekker open minded zonder vooroordelen.
Sowieso eens serieus kijken of Douglas en Van Dijk niet eens een uitnodiging behoren te krijgen, al dan niet als collega van Daley Blind. Na de dramatische optredens gedurende de afgelopen interlands lijkt mij dat zeer redelijk hoewel Van Dijk dit seizoen nog geen minuut heeft gespeeld.

Verder zal het tijdperk Sneijder/Van Persie/Robben toch langzamerhand op z'n einde komen. De enige voetballer die momenteel echt blijk geeft dat niveau te kunnen gaan halen is Depay. En dan moet je toch nadenken hoe je een ploeg gaat laten spelen, want op basis van individuele klasse lijkt de aankomende jaren lastiger te worden. Dat alles met dien verstande dat er echt wel hele bijzondere voetballers aankomen maar dat de tijd zal moeten uitwijzen hoe goed die nu eigenlijk gaan worden.

De bondscoach zal dus een plan moeten bedenken voor langere termijn, wetende dat hij voor een groot deel op hele jonge voetballers moet gaan vertrouwen.
Marco024
 Marco024 - maandag 07 september 2015 - 11:19   quote  deeplink  
We zullen ons er in elk geval mee kwalificeren en Sneijder gaat die kar nog wel kunnen trekken denk ik. Spitspositie is goed in te vullen met vergelijkbare spitsen en hopenlijk groeit het nog uit naar echte internationals... En Vlaar zou je dan nog kunnen vervangen naar iemand die tussentijds goed speelt in een buitenlandse competitie.
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 219 schreef Marco024 het volgende:
We zullen ons er in elk geval mee kwalificeren en Sneijder gaat die kar nog wel kunnen trekken denk ik. Spitspositie is goed in te vullen met vergelijkbare spitsen en hopenlijk groeit het nog uit naar echte internationals... En Vlaar zou je dan nog kunnen vervangen naar iemand die tussentijds goed speelt in een buitenlandse competitie.
naar mijn mening zul je nu al een nieuw elftal moeten bouwen..onafhankelijk van de oudere spelers, die moet je zien als een bonus
Eide
 Eide - maandag 07 september 2015 - 11:32   quote  deeplink  
Er zijn veel meer dingen waar over nagedacht gaat worden. Met name het middenveld van Nederland speelde echt heel beroerd, en dat twee wedstrijden lang. Wijnaldum kan geen potten breken bij Oranje, Sneijder speelt gewoon slecht, Van der Vaart is helemaal buiten beeld net als Nigel de Jong.... en dan kom je weer bij de hele jonge spelers die een kar moeten trekken.

Hoe realistisch is het dat een 22-jarige als Klaassen of een 21-jarige als Depay de kar trekt? Dat is namelijk wel de toekomst als je die nu bekijkt. Riedewald is veelbelovend maar is pas 18. En nu doe ik vast een aantal voetballers bij andere clubs nog tekort, ik heb nu eenmaal beter zicht op Ajax dan op die anderen.

Het gaat mij ook niet om de clubachtergrond maar om de realisatie dat er tussen Robben/Sneijder/Van Persie echt een waanzinnig groot gapend gat naar een volgende generatie die heel misschien dergelijke potentie heeft. En vanuit die realisatie zal er toch gebouwd moeten gaan worden.
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:32 schreef Eide het volgende:
Er zijn veel meer dingen waar over nagedacht gaat worden. Met name het middenveld van Nederland speelde echt heel beroerd, en dat twee wedstrijden lang. Wijnaldum kan geen potten breken bij Oranje, Sneijder speelt gewoon slecht, Van der Vaart is helemaal buiten beeld net als Nigel de Jong.... en dan kom je weer bij de hele jonge spelers die een kar moeten trekken.

Hoe realistisch is het dat een 22-jarige als Klaassen of een 21-jarige als Depay de kar trekt? Dat is namelijk wel de toekomst als je die nu bekijkt. Riedewald is veelbelovend maar is pas 18. En nu doe ik vast een aantal voetballers bij andere clubs nog tekort, ik heb nu eenmaal beter zicht op Ajax dan op die anderen.

Het gaat mij ook niet om de clubachtergrond maar om de realisatie dat er tussen Robben/Sneijder/Van Persie echt een waanzinnig groot gapend gat naar een volgende generatie die heel misschien dergelijke potentie heeft. En vanuit die realisatie zal er toch gebouwd moeten gaan worden.
precies. .Eide jij hebt er kijk op
Marco024
 Marco024 - maandag 07 september 2015 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:25 schreef scout_2 het volgende:

[..]

naar mijn mening zul je nu al een nieuw elftal moeten bouwen..onafhankelijk van de oudere spelers, die moet je zien als een bonus
De jongere selectie zal het zeker ook grotendeels mogen/moeten doen. Maar dat neemt niet weg dat het WK nog lang voor ons ligt en we eerst eens een goede sterke achterhoede mogen creëeren en vervolgens de jonge garde erin brengen als deze eraan toe zijn. Zet ze nu in het veld en je verliest met 6-0 ipv 3-0 van de Turken. Bij vlagen speelde NL best goed naar voren, maar doordat achterin zoveel misloopt waardoor onnodige doelpunten vallen, gaat dat natuurlijk ook in die koppies bij de voorhoede zitten. Ik zeg terug naar 5man verdediging met lengte en kracht achterin!
scout_2
 scout_2 - maandag 07 september 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 september 2015 - 11:35 schreef Marco024 het volgende:

[..]

De jongere selectie zal het zeker ook grotendeels mogen/moeten doen. Maar dat neemt niet weg dat het WK nog lang voor ons ligt en we eerst eens een goede sterke achterhoede mogen creëeren en vervolgens de jonge garde erin brengen als deze eraan toe zijn. Zet ze nu in het veld en je verliest met 6-0 ipv 3-0 van de Turken. Bij vlagen speelde NL best goed naar voren, maar doordat achterin zoveel misloopt waardoor onnodige doelpunten vallen, gaat dat natuurlijk ook in die koppies bij de voorhoede zitten. Ik zeg terug naar 5man verdediging met lengte en kracht achterin!
zonder een robben of Sneijder is een 5 mans verdedeging ook niet echt de oplossing.
Marco024
 Marco024 - maandag 07 september 2015 - 11:59   quote  deeplink  
Hier verschillen wij van mening over. In mijn ogen hebben wij geen echte topverdediger in huis waardoor als je met 2man centraal achterin gaat blijven spelen altijd een zwakke verdediging blijft houden, met een man meer sta je er toch al wat zekerder. (Dat is iets wat Van Gaal destijds toch wel goed zag). Voetbal begint achterin, en als je elke wedstrijd tegengoalen gaat krijgen door persoonlijke fouten zal de voorhoede al vertrouwen verliezen nog voor de wedstrijd begint (zeker tegen de grotere tegenstanders). Het voordeel dat je hebt bij het nationale elftal is dat je niet elke week speelt. Zodra ze naar zoveel maanden weer opgeroepen worden is elke speler in de "winning mood" en "dit doen we wel even" maar feit blijft 2 gespeeld 0 gemaakt 4tegen en dat tegen IJsland en Turkeije. We staan totaal niet lekker op het veld, dus sorry maar ik blijf erbij hou die boel dicht achterin en zet er maar weer 5achterin en ook al scoor je niet hou dan op zijn minst die 0 eens vast.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5914
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Voetbal Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Voetbal / topic: Selectie Nederland









0.0323629