BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zondag 01 mei 2016, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 22 april 2016 - 09:53   quote  deeplink  
AjaxvsTwente.jpg

De één na laatste wedstrijd van dit seizoen is een vreemde wedstrijd. Het is ook een bijzondere en gevoelige wedstrijd. Dit alles komt natuurlijk door de situatie waar Twente zich nog altijd in bevind. De Tukkers moeten voor 1 mei bij de proflicentie commissie van de KNVB aantonen een sluitende begroting te hebben. Zo niet kan worden besloten deze licentie in te trekken. Deze beslissing wordt echter pas een week later verwacht, dus na beëindiging van de competitie wat deze wedstrijd bij voorbaat vreemd maakt. Voor Ajax is dit een gevoelige situatie, niet zo lang geleden verloor Ajax een landskampioenschap aan de tukkers terwijl nu blijkt dat de club destijds de boel bedroog. Ten slotte is Twente een bijzondere tegenstander. Tegen FC Twente werd op de laatste speeldag het 30e landskampioenschap behaald, in een wedstrijd die vele Ajacieden voor het leven op het netvlies gegrift zullen hebben.

Ajax speelde in haar historie 104 duels tegen FC Twente. Ajax won het onderlinge treffen 60 maal. Twente won 21 van de onderlinge duels en 23 maal was een gelijkspel het eindresultaat. De afgelopen jaren was FC Twente thuis meestal een prooi voor Ajax. Het waren eerder de uitwedstrijden waar Ajax moeite had met de Twentenaren. Het laatste puntverlies in eigen huis was een 1-1 gelijkspel in 2011. Het laatste competitieverlies in eigen huis was in 2005. Van de laatste 9 duels won Ajax er 5 en werd er 4 maal gelijk gespeeld. Van deze gelijke spelen waren er 3 bij uitduels. Kortom, Ajax heeft thuis meestal relatief weinig te vrezen van FC Twente.

Bij Twente is het dit jaar pompen of verzuipen. Lange tijd leek het erop dat FC Twente kanshebber was voor degradatie. Na het ontslag van Schreuder en het aanstellen van Ten Hag als vervanger heeft FC Twente zich ondertussen sportief veilig gespeeld. Zelfs met het in mindering brengen van 3 punten kan FC Twente niet meer degraderen. Daarmee is de sportieve crisis voor dit seizoen afgewend. De financiële crisis nadert echter haar hoogtepunt. FC Twente staat momenteel op de 13e plek met een doelsaldo van 47 voor en 58 tegen. Met name qua geïncasseerde goals doet Twente het zeer slecht. De afgelopen 6 wedstrijden kreeg Twente alleen tegen Excelsior geen tegengoals om de oren. Qua resultaat ging het als gezegd wel redelijk. Er werd 3 maal gewonnen, 2 maal gelijk gespeeld en slechts 1 maal verloren. FC Twente speelt in een 4-3-3 formatie met 2 controlerende middenvelders en 1 aanvallende middenvelder.

FC Twente is eigenlijk volledig afhankelijk van 1 man. Hakim Ziyech moet zorgen voor alle creatieve, aanvallende impulsen en vaak ook voor alle goals. Met 17 goals en 10 assists is Ziyech direct betrokken bij zo'n 60% van alle goals van FC Twente. Hij kan in het Most Valuable Player (goals + assists) klassement niet tippen aan bijvoorbeeld Milik (21 goals, 7 assists) maar is met grote afstand de meest gevaarlijke middenvelder van de Eredivisie. Overigens is Davy Klaassen 2e in dat klassement met 13 goals en 8 assists. Cabral (6) en Ede (5) zijn de andere spelers die ook meerdere goals hebben meegepikt dit seizoen. Ajax huurling El Azzouzi maakt tot nu toe 3 goals voor FC Twente maar pakte ook een oliedomme rode kaart. FC Twente heeft een enorme lijst aan geblesseerde spelers. De meest opvallende namen hierop zijn aanvoerder Gutierrez en spits Oosterwijk die beide dit seizoen niet meer in actie zullen komen.

Ajax ligt met veel pijn en nog veel meer moeite nog altijd op titelkoers. Tegen Heerenveen was Ajax weliswaar de betere ploeg maar was het voetbal wederom uitzonderlijk zwak. Op een cruciaal moment lijken dragende spelers als Youness en Bazoer uit vorm te zijn geraakt. Gelukkig voor Ajax is Arek Milik juist wel uitstekend in vorm was wel eens de redding van het seizoen kan blijken. Mitchell Dijks pakte tegen Heerenveen zijn 5e gele kaart en is geschorst voor het duel tegen Twente. Daardoor lijkt de weg vrij voor de rentree van Kenny Tete. Er kan natuurlijk nog veel gebeuren de aankomende anderhalve week, maar de achterste linie lijkt te gaan bestaan uit Cillissen, Tete, Van der Hoorn, Veltman en Viergever. Gudelj zal het gevaar Ziyech moeten bezweren. Klaassen zal daarnaast waarschijnlijk gewoon weer geflankeerd worden door Bazoer. Voorin is Milik natuurlijk onbetwist met 12 goals in 10 wedstrijden. Younes lijkt ook gewoon zeker van een basisplaats. Op rechts weten El Ghazi en Schone beide niet te overtuigen en is het nauwelijks te zeggen wie de voorkeur gaat krijgen.

De beelden zijn van het duel in Twente eerder dit seizoen. Ajax kwam 2-0 achter maar kwam Ajax terug door een prachtige goal van Fischer en een strafschop van Gudelj. Na alle strafschopcommotie van de afgelopen weken is het ook de moeite waard de de penaltysituatie te bekijken waaruit Ajax op 2-0 achterstand kwam. Dat toont maar weer aan hoe selectief het geheugen van mensen is.



Het resterend programma van Ajax:

Zo 01-05-2016 14:30 Ajax - FC Twente*
Zo 08-05-2016 14:30 De Graafschap - Ajax

*: Voor 01 mei moet FC Twente de begroting rond hebben, anders verliest het mogelijk de proflicentie. Deze beslissing wordt pas na het einde van de competitie genomen.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 22 april 2016 - 10:20   quote  deeplink  
De laatste serieuze horde, of moet er ook nog serieus rekening gehouden worden met De Graafschap?
En PSV? Kunnen we ervanuitgaan dat zij in hun resterende wedstrijden simpel overeind blijven?
jodocus
 jodocus - vrijdag 22 april 2016 - 10:27   quote  deeplink  
uitgaan van eigen kracht 2-0
Eide
 Eide - vrijdag 22 april 2016 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 10:20 schreef Jaccio het volgende:
De laatste serieuze horde, of moet er ook nog serieus rekening gehouden worden met De Graafschap?
En PSV? Kunnen we ervanuitgaan dat zij in hun resterende wedstrijden simpel overeind blijven?
Je moet er sowieso vanuit gaan dat PSV de maximale score gaat behalen uit de laatste 2 duels. Je mag er natuurlijk absoluut niet vanuit gaan dat zij Ajax nog verder in het zadel gaan helpen.

De Graafschap kan zich in de volgende ronde veilig spelen. De voorsprong op Cambuur is 4 punten. Als Cambuur verliest van PSV, wat wel zeer waarschijnlijk is, is De Graafschap "veilig" in dat het niet direct meer kan degraderen. Dan heb je kans dat ze zich volledig op de nacompetitie gaan richten en tegen Ajax geen risico's meer willen nemen. Tegelijkertijd zal De Graafschap er ook niet met slecht gevoel die nacompetitie in willen gaan.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 22 april 2016 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 11:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Je moet er sowieso vanuit gaan dat PSV de maximale score gaat behalen uit de laatste 2 duels. Je mag er natuurlijk absoluut niet vanuit gaan dat zij Ajax nog verder in het zadel gaan helpen.

De Graafschap kan zich in de volgende ronde veilig spelen. De voorsprong op Cambuur is 4 punten. Als Cambuur verliest van PSV, wat wel zeer waarschijnlijk is, is De Graafschap "veilig" in dat het niet direct meer kan degraderen. Dan heb je kans dat ze zich volledig op de nacompetitie gaan richten en tegen Ajax geen risico's meer willen nemen. Tegelijkertijd zal De Graafschap er ook niet met slecht gevoel die nacompetitie in willen gaan.
Goed punt.

Ervanuit gaande dat Ajax wint van Twente (wat al lastig genoeg zal worden) gaat het dan aankomen op doelsaldo. Cambuur is zo goed als gedegradeerd en PSV zal proberen tegen Cambuur het doelsaldo flink op te krikken.
De laatste speelronde zal een zeer zenuwslopende zijn.
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 april 2016 - 13:25   quote  deeplink  
Ik verwacht inderdaad een monsterzege voor PSV. Cambuur moet daar zelfs winnen. Bij een punt en een nederlaag van De Graafschap bij AZ is het verschil nog steeds 3 punten en De Graafschap staat geloof ik qua doelpunten er iets van 13 voor op Cambuur. Dat komt nooit meer goed in 1 speelronde.

Cambuur zal dus moeten en dat levert verwacht ik een open huis op voor die teringlampen.

Kortom, zelf een keer uit de startblokken schieten en het liefst toch wel 3-0 winnen. Al wordt ook dit weer een kutpot. Net als Ajax uit bij PSV de weg naar Guardado dichtgetimmerd had, zal men dit nu moeten bij Ziyech en in zekere mate ook naar Guitierez.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2016 door Loetje --
Eide
 Eide - vrijdag 22 april 2016 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 13:25 schreef Loetje het volgende:
en in zekere mate ook naar Guitierez.
Die komt dit seizoen niet meer in actie. Wel lezen gappie ;)
Loetje
 Loetje - vrijdag 22 april 2016 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 13:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Die komt dit seizoen niet meer in actie. Wel lezen gappie ;)
Zo zie je maar, ook ik zit ergens wel eens glashard naast. Half gelezen eigenlijk, zit in de trein. Nu wel trouwens. Dan maar Ziyech uitschakelen en Cabral over de sponsorborden heen trappen ;-)

Overigens, vind Guitierez wel echt een geweldige speler.
ZerauS
 ZerauS - vrijdag 22 april 2016 - 13:55   quote  deeplink  
Goed topic wederom. Wordt 3-1 :-)
Brandje
 Brandje - vrijdag 22 april 2016 - 19:23   quote  deeplink  
De wedstrijd in Eindhoven gaat belangrijker worden dan die van ons. Wij winnen wel maar wat gebeurd er in eindhoven. Ben wel heel blij dat zowel Propper als Hendrix er niet bij zijn. Zal dus Gaurdado, Schaars en Pereiro/Maher worden
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 22 april 2016 - 19:46   quote  deeplink  
Ik denk niet dat Cambuur tegen psv vol op de aanval zal spelen, want dan spelen ze psv in de kaart en graven ze hun eigen degradatiegraf definitief. In hun achterhoofd zit ook het gegeven dat de graafschap de laatste wedstrijd tegen ajax speelt en uitgaan van verlies, als ze een puntje pakken tegen psv en de graafschap verliest hun voorlaatste wedstrijd tegen az, zijn er dus wel degelijk mogelijkheden om rechtstreekse degradatie te voorkomen voor Cambuur.

Onderstaande toont het resterende deel van het programma van ajax, psv, de Graafschap en Cambuur in het huidige seizoen 2015/2016.
Per wedstrijd wordt de dag, datum en tijd getoond en de thuis- en uit spelende club.

Aftrap Thuis club Uit club

Zo 01-05-2016 14:30 Ajax - FC Twente
Zo 01-05-2016 14:30 AZ - De Graafschap
Zo 01-05-2016 14:30 PSV - SC Cambuur

Zo 08-05-2016 14:30 De Graafschap - Ajax
Zo 08-05-2016 14:30 PEC Zwolle - PSV
Zo 08-05-2016 14:30 SC Cambuur - Excelsior

note: aangepast naar programma van ajax, psv, cambuur en de graafschap. Het programma van de Graafschap is imo toch iets zwaarder dan dat van Cambuur. Hierin zit voor mij de gedachte dat Cambuur toch echt zal proberen een punt te halen tegen psv en dus gewoon de bus voor hun doel parkeert.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door Ronald 1960 --
Brandje
 Brandje - vrijdag 22 april 2016 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 13:25 schreef Loetje het volgende:
Ik verwacht inderdaad een monsterzege voor PSV. Cambuur moet daar zelfs winnen. Bij een punt en een nederlaag van De Graafschap bij AZ is het verschil nog steeds 3 punten en De Graafschap staat geloof ik qua doelpunten er iets van 13 voor op Cambuur. Dat komt nooit meer goed in 1 speelronde.

Cambuur zal dus moeten en dat levert verwacht ik een open huis op voor die teringlampen.

Kortom, zelf een keer uit de startblokken schieten en het liefst toch wel 3-0 winnen. Al wordt ook dit weer een kutpot. Net als Ajax uit bij PSV de weg naar Guardado dichtgetimmerd had, zal men dit nu moeten bij Ziyech en in zekere mate ook naar Guitierez.
Wat is voor jou een monsterzege? 6-0? Ik zie Ajax wel met 2 goals verschil van Twente winnen dus heb je nog steeds een buffer van 2. Zie jij vervolgens PSV met 3 goals verschil winnen in en tegen Zwolle wanneer Ajax slechts met 1 goal verschil wint in Doetinchem.
enough
 enough - vrijdag 22 april 2016 - 21:23   quote  deeplink  
Mooi Eide

Typische 4-1 wedstrijd !!

Beide wedstrijden moeten gewonnen worden.
Hoop alleen dat cambuur de score beperkt kan houden ..zodat er nog een marge van +4 staat voor de
laatste wedstrijd.(opgeteld met ajax + doelpunten tegen BRppRRRppRRR Hinik)..;-)
Pec heb ik ook geen vertrouwen meer in na die 5-1 . tegen Az ..was wel in alkmaar,maar toch .....
En menig en Becker moeten laten zien ..Waarom ajax.
En btw kampioens wedstrijd is Apart !!
Ook heel leuk dat we kampioen worden op onderling resultaat..dan is dat pff op 1 goal toen uitgewist!!
(wordt dan wel billenknijpen ,maar heb ik er later wel voor over );-)
Ajax kampioen!!
Oja èèrst Twente
4-1 !!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 april 2016 door enough --
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 april 2016 - 21:08 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat is voor jou een monsterzege? 6-0? Ik zie Ajax wel met 2 goals verschil van Twente winnen dus heb je nog steeds een buffer van 2. Zie jij vervolgens PSV met 3 goals verschil winnen in en tegen Zwolle wanneer Ajax slechts met 1 goal verschil wint in Doetinchem.
Er is niemand die kan zeggen dat het wel of niet zo gaat. Alles kan nog. Het blijft spannend. Enige nadeel is die tering bekerfinale zondag. Liever competitievoetbal gehad.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 11:51   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax wint met 2-0. Cambuur verliest niet met grote cijfers, ga eerst eens wedstrijden kijken voordat je komt met dat soort uitslagen. Cambuur heeft dit jaar vaak net verloten en zelden met veel goals. Los daarvan verwacht ik gewoon dat PSV wint, maar niet met grote cijfers.

Voor Ajax zal het gunstig zijn wanneer de Graafschap de laatste wedstrijd niks meer te winnen heeft. En die kans is groot. Dus is Twente de laatste 'moeilijke' wedstrijd.

Toch moet Ajax thuis van Twente kunnen winnen. Wel hoop ik dat ze de laatste thuiswedstrijd vol strijd en drive de wedstrijd zullen starten. Want dat zijn ze ons wel verschuldigd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door Bobby1972 --
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:53   quote  deeplink  
Krijg nog de pest in mijn lijf als ik denk aan die wedstrijd PSV -Vitesse waar we op 1 doelpunt verschil de titel mis liepen.
p111
 p111 - zaterdag 23 april 2016 - 11:54   quote  deeplink  
Hopelijk een 2 of 3-0 tegen Twente,ik heb heel weinig vertrouwen in Cambuur.
Brandje
 Brandje - zaterdag 23 april 2016 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 00:24 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er is niemand die kan zeggen dat het wel of niet zo gaat. Alles kan nog. Het blijft spannend. Enige nadeel is die tering bekerfinale zondag. Liever competitievoetbal gehad.
Ik weet niet of die bekerfinale een nadeel is. Als ik bijvoorbeeld na een Klaassen en Bazoer kijk. Die lopen echt op hun laatste benen dus een beetje extra rust kan geen kwaad denk ik.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer Ajax beide wedstrijden gemiddeld met twee goals verschil wint dat ze dan kampioen zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 11:54 schreef p111 het volgende:
Hopelijk een 2 of 3-0 tegen Twente,ik heb heel weinig vertrouwen in Cambuur.
Wij krijgen de Graafschap nog, Ajax heeft dus ook nog een wedstrijd waar ze meer kunnen scoren. Cambuur heeft nog een kans en zal er alles aan doen om niet te verliezen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 12:17   quote  deeplink  
Juist dankzij de bekerfinale krijgen de spelers extra rust, dat kunnen we bij Ajax zeker wel gebruiken.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 23 april 2016 - 13:51   quote  deeplink  
En alweer zo'n fenomenaal wedstrijdtopic. En alweer dus mijn complimenten. Ik lees ze altijd met veel genoegen.

Ik hoop dat Ajax volle bak gaat omdat PSV dat op dezelfde dag tegen Cambuur namelijk wel gaat doen. Voor de Eindhovenaren is hun wedstrijd namelijk bij uitstek geschikt om een zeer grote uitslag neer te zetten. Die gaan gegarandeerd voor de 6, 7 of mischien wel 8-0. Of dat lukt is uiteraard zeer de vraag, maar ze gaan het zeker proberen. Ajax weet dus wat ze MOETEN doen: Ook een grote uitslag (proberen) neer (te) zetten. Met 4-0 ben ik tevreden en er ligt dan ook een mooie taak voor Gudelj om Ziyech uit te schakelen. En vergeet ook Cabral niet, want die is ook behoorlijk in vorm.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 14:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 13:51 schreef Pavlov14 het volgende:
En alweer zo'n fenomenaal wedstrijdtopic. En alweer dus mijn complimenten. Ik lees ze altijd met veel genoegen.

Ik hoop dat Ajax volle bak gaat omdat PSV dat op dezelfde dag tegen Cambuur namelijk wel gaat doen. Voor de Eindhovenaren is hun wedstrijd namelijk bij uitstek geschikt om een zeer grote uitslag neer te zetten. Die gaan gegarandeerd voor de 6, 7 of mischien wel 8-0. Of dat lukt is uiteraard zeer de vraag, maar ze gaan het zeker proberen. Ajax weet dus wat ze MOETEN doen: Ook een grote uitslag (proberen) neer (te) zetten. Met 4-0 ben ik tevreden en er ligt dan ook een mooie taak voor Gudelj om Ziyech uit te schakelen. En vergeet ook Cabral niet, want die is ook behoorlijk in vorm.
Je wint niet met 6 tot 8-0 van Cambuur, dat is niet realistisch. Wanneer Cambuur definitief was gedegradeerd dan had dit eventueel gekund.

Ajax moet wel beseffen dat ze er vol in moeten gaan. Maximale inzet, dat lijkt zo eenvoudig maar voor Ajax is dat niet een vanzelfsprekendheid dit seizoen.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 23 april 2016 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 14:00 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je wint niet met 6 tot 8-0 van Cambuur, dat is niet realistisch. Wanneer Cambuur definitief was gedegradeerd dan had dit eventueel gekund.

Ajax moet wel beseffen dat ze er vol in moeten gaan. Maximale inzet, dat lijkt zo eenvoudig maar voor Ajax is dat niet een vanzelfsprekendheid dit seizoen.
Dat schreef ik min of meer ook, Bobby "de vraag of dat lukt...", maar zij zullen het beslist wel gaan proberen. Ajax zal daar hoe dan ook op moeten anticiperen en ook volle bak gaan vanaf minuut 1.
remco k
 remco k - zaterdag 23 april 2016 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 11:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat Ajax wint met 2-0. Cambuur verliest niet met grote cijfers, ga eerst eens wedstrijden kijken voordat je komt met dat soort uitslagen. Cambuur heeft dit jaar vaak net verloten en zelden met veel goals. Los daarvan verwacht ik gewoon dat PSV wint, maar niet met grote cijfers.

Voor Ajax zal het gunstig zijn wanneer de Graafschap de laatste wedstrijd niks meer te winnen heeft. En die kans is groot. Dus is Twente de laatste 'moeilijke' wedstrijd.

Toch moet Ajax thuis van Twente kunnen winnen. Wel hoop ik dat ze de laatste thuiswedstrijd vol strijd en drive de wedstrijd zullen starten. Want dat zijn ze ons wel verschuldigd!
Serieus, ga je nou echt zeggen dat andere mensen eens wedstrijden moeten gaan kijken??

Heel simpel laatste ontmoeting tussen PSV en Cambuur eindigde in 6-0 voor PSV voor de competitie..

Daarnaast met afstand de meeste tegengoals geincasseerd van de gehele ED, en op 1 goal na ook gewoon de minste goals gemaakt.

Dus als je een ander ergens van beschuldigd, zorg dan dat je wel weet waar je het over hebt kerel..

Overigens zeg ik hier niet mee dat PSV dat doelsaldo goed gaat maken, dat zie ik namelijk niet gebeuren..
remco k
 remco k - zaterdag 23 april 2016 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 12:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Juist dankzij de bekerfinale krijgen de spelers extra rust, dat kunnen we bij Ajax zeker wel gebruiken.
En die rust krijgen ze bij PSV ook..
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 23 april 2016 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 17:49 schreef remco k het volgende:

[..]

En die rust krijgen ze bij PSV ook..
Joh... ;) Maar wel: eens!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 april 2016 - 20:01   quote  deeplink  
Het programma van ajax, psv, cambuur en de graafschap.

Zo 01-05-2016 14:30 Ajax - FC Twente
Zo 01-05-2016 14:30 AZ - De Graafschap
Zo 01-05-2016 14:30 PSV - SC Cambuur

Zo 08-05-2016 14:30 De Graafschap - Ajax
Zo 08-05-2016 14:30 PEC Zwolle - PSV
Zo 08-05-2016 14:30 SC Cambuur - Excelsior

Het programma van de Graafschap is imo toch iets zwaarder dan dat van Cambuur. Hierin zit voor mij de gedachte dat Cambuur toch echt zal proberen een punt te halen tegen psv en dus gewoon de bus voor hun doel parkeert.....
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:01 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het programma van ajax, psv, cambuur en de graafschap.

Zo 01-05-2016 14:30 Ajax - FC Twente
Zo 01-05-2016 14:30 AZ - De Graafschap
Zo 01-05-2016 14:30 PSV - SC Cambuur

Zo 08-05-2016 14:30 De Graafschap - Ajax
Zo 08-05-2016 14:30 PEC Zwolle - PSV
Zo 08-05-2016 14:30 SC Cambuur - Excelsior

Het programma van de Graafschap is imo toch iets zwaarder dan dat van Cambuur. Hierin zit voor mij de gedachte dat Cambuur toch echt zal proberen een punt te halen tegen psv en dus gewoon de bus voor hun doel parkeert.....
Natuurlijk niet.

Zal het beeld even schetsen.

1, Het doelsaldo van De Graafschap ten opzichte van Cambuur is +16!!! Met nog slechts 2 wedstrijden te gaan.
2, Cambuur kan dus een punt pakken en De Graafschap bijvoorbeeld met 5-0 verliezen bij AZ. Dan js het verschil nog 3 punten en heb je met nog een wedstrijd te gaan als Cambuur zijnde een doelsaldo van +11 goed te maken. Volstrekt onmogelijk!

Bovendien De Graafschap in vrij goede doen. Cambuur zal MOETEN winnen bij PSV om niet te degraderen. In alle andere gevallen is het over en uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 20:15   quote  deeplink  
Maak er maar +17 van. Aangezien De Graafschap veel meer gescoord heeft dan Cambuur en het bij een gelijk doelsaldo de meeste goals voor doorslaggevend is. Al gebeurd dat al nooit.
Cambuur heeft helemaal niets aan een gelijkspel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 april 2016 door Loetje --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 april 2016 - 20:41   quote  deeplink  
Dus zal Cambuur de bus parkeren en hopen op een countergoal ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:41 schreef Ronald 1960 het volgende:
Dus zal Cambuur de bus parkeren en hopen op een countergoal ;-)
Je hebt het over een punt. Is iets anders.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 april 2016 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:45 schreef Loetje het volgende:

[..]

Je hebt het over een punt. Is iets anders.
klopt, ik had nog helemaal niet naar hun doelsaldo onderling gekeken :-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:47 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

klopt, ik had nog helemaal niet naar hun doelsaldo onderling gekeken :-)
Wat slecht van je ;-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 april 2016 - 20:54   quote  deeplink  
Overigens is een stunt van cambuur niet echt te verwachten, maar dromen mag toch..... ;-)
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Overigens is een stunt van cambuur niet echt te verwachten, maar dromen mag toch..... ;-)
Ik droom dat we volgend jaar de CL finale spelen en Real met 9-0 verslaan. Dromen mag altijd ouwe....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 23 april 2016 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 21:02 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik droom dat we volgend jaar de CL finale spelen en Real met 9-0 verslaan. Dromen mag altijd ouwe....
Die droom zou zo maar eens uit kunnen komen......
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 21:10 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Die droom zou zo maar eens uit kunnen komen......
Ja. Ronaldo wordt in die wedstrijd afgevoerd door een charge van Veltman. 6 beenbreuken. En Veltman krijgt geen kaart.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 17:49 schreef remco k het volgende:

[..]

En die rust krijgen ze bij PSV ook..
Alleen bij Ajax hebben ze dat meer nodig, en ik denk dat dit het spel ook wel eens ten goede kan komen. Want de scherpte is al een tijdje ver te zoeken.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 23 april 2016 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Overigens is een stunt van cambuur niet echt te verwachten, maar dromen mag toch..... ;-)
PSV wint zowiezo wel, alleen is de vraag met hoeveel? Cambuur zal niet op de aanval gaan spelen omdat ze dan afgeslagt worden. Hebben vast geleerd van de thuiswedstrijd waar met 6-0 werd verloren. Je kunt zo niet beginnen tegen dit PSV.

Ik zie voor Ajax goede kansen in de laatste wedstrijd om veel goals te maken. Wanneer de Graafschap 17e is en blijft heeft het voor hen geen enkel nut om voor te spelen. En zullen ze zich inhouden voor de degradatie wedstrijden die gespeeld moeten worden.
Eide
 Eide - zaterdag 23 april 2016 - 22:56   quote  deeplink  
Feit is wel dat Cambuur 4 punten uit de laatste 2 wedstrijden zal moeten halen of het degradeert. Ze moeten linksom of rechtsom iets forceren.
Loetje
 Loetje - zaterdag 23 april 2016 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 22:56 schreef Eide het volgende:
Feit is wel dat Cambuur 4 punten uit de laatste 2 wedstrijden zal moeten halen of het degradeert. Ze moeten linksom of rechtsom iets forceren.
Cambuur moet 6 punten halen! 4 komen ze gelijk en staan 16 goals achter op De Graafschap. Halen ze nooit meer in.
Eide
 Eide - zaterdag 23 april 2016 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cambuur moet 6 punten halen! 4 komen ze gelijk en staan 16 goals achter op De Graafschap. Halen ze nooit meer in.
Je hebt gelijk, en aangezien 5 punten niet kan moeten ze 2 keer winnen.
enough
 enough - zondag 24 april 2016 - 00:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 20:41 schreef Ronald 1960 het volgende:
Dus zal Cambuur de bus parkeren en hopen op een countergoal ;-)
Nee die gaan er steenvast vanuit dat (wou eerst zeggen bruma,maar dat kan niet)

Dan maar 2 verkeeerde terug speel ballen van Moreno ..oja 0-2
remco k
 remco k - zondag 24 april 2016 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 22:24 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Alleen bij Ajax hebben ze dat meer nodig, en ik denk dat dit het spel ook wel eens ten goede kan komen. Want de scherpte is al een tijdje ver te zoeken.
Ze zijn juist scherp. Daardoor winnen ze die potjes uiteindelijk nog. Dat gebeurt niet als je niet scherp bent. Wedstrijd opvatting en manier van spelen is gewoon ruk.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 24 april 2016 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 april 2016 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Cambuur moet 6 punten halen! 4 komen ze gelijk en staan 16 goals achter op De Graafschap. Halen ze nooit meer in.
Juist. Kortom een totaal onmogelijke klus dus voor Cambuur. In wonderen (winst van Cambuur in Eindhoven) geloof ik niet.
ZerauS
 ZerauS - zondag 24 april 2016 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 april 2016 - 12:19 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Juist. Kortom een totaal onmogelijke klus dus voor Cambuur. In wonderen (winst van Cambuur in Eindhoven) geloof ik niet.
Enige mogelijkheid om in Eindhoven te winnen is om met zijn allen voor het doel te gaan liggen en dan hopen op 1 moment dat ze kunnen toeslaan uit een counter of een "zondagsschot". Maar dan nog is de kans nihil. Denk ook niet dat psv met 6 of 7-0 gaat winnen. Maar 4-0 is een uitslag waar we mee zouden kunnen leven. Zelfs al zouden wij maar met 1 doelpunt verschil winnen van Twente. Het verschil is dan nog steeds +3 en ik geloof nooit dat hun uit bij Pec die + 3 goed maken terwijl wij naar de Graafschap gaan die dan al directe degradatie hebben ontlopen en hun krachten zullen sparen voor de promotie/degradatie duels.
Loetje
 Loetje - zondag 24 april 2016 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 april 2016 - 14:30 schreef ZerauS het volgende:

[..]

Enige mogelijkheid om in Eindhoven te winnen is om met zijn allen voor het doel te gaan liggen en dan hopen op 1 moment dat ze kunnen toeslaan uit een counter of een "zondagsschot". Maar dan nog is de kans nihil. Denk ook niet dat psv met 6 of 7-0 gaat winnen. Maar 4-0 is een uitslag waar we mee zouden kunnen leven. Zelfs al zouden wij maar met 1 doelpunt verschil winnen van Twente. Het verschil is dan nog steeds +3 en ik geloof nooit dat hun uit bij Pec die + 3 goed maken terwijl wij naar de Graafschap gaan die dan al directe degradatie hebben ontlopen en hun krachten zullen sparen voor de promotie/degradatie duels.
Even niet om de tegenstander op de hemelen maar ik vind De Graafschap na de winterstop echt goed spelen. Op basis van de 2e competitiehelft verdienen ze ook een 11 of 12e plaats. Realistisch voetbal met een goede trainer. Winnen van Ajax zal ze ook veel vertrouwen in de nacompetitie geven. Desalniettemin moeten wij daar winnen gezien onze belangen.
ZerauS
 ZerauS - zondag 24 april 2016 - 15:56   quote  deeplink  
Eens ik denk alleen als ze de keuze moeten maken tussen focus op nacompetitie en handhaving of prestige ze uiteindelijk toch kiezen voor de 1e optie. Je wilt namelijk niet met een gehavend elftal de nacompetitie in. Als ze alles uit de kast halen en hun sterkste formatie neerzetten heb je toch meer kans op blessures en/of schorsingen
Loetje
 Loetje - zondag 24 april 2016 - 16:17   quote  deeplink  
Het nieuwe uittenue voor volgend jaar lijkt uitgelekt. Ziet er vrij serieus uit en vandaar dat ik het plaats. Ik juich deze wel toe! Ziet er stijlvol uit, jullie mening?

dz6u5e.png

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 april 2016 door Loetje --
ZerauS
 ZerauS - zondag 24 april 2016 - 16:43   quote  deeplink  
Ik zeg maken!! Mooi uittenue:)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Twente (zondag 01 mei 2016, 14:30);









0.0088629