BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Herzlich Wilkommen in der zweiter Bundesliga

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: FC Twente Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 15:34   quote  deeplink  
FC Twente speelt volgend seizoen niet meer in de Eredivisie. Dat meldt journalist Joost Bakker op Twitter. De geruchten gaan dat de Tukkers zijn gedegradeerd naar de Jupiler League. De KNVB wil het nieuws nog niet bevestigen.

Om 17:00 meer nieuws..👍
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 18 mei 2016 - 15:40   quote  deeplink  
Jupiler mag wel oppassen, want ze krijgen concurrentie van Grolsch ....
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 17:16   quote  deeplink  
De initiële berichtgeving klopt niet helemaal.

De licentiecomissie van de KNVB heeft de Centrale Spelersraad het voorstel gedaan FC Twente een 2e kans te geven in de Jupiler League. Het is nog niet definitief.

Eigenlijk is er reden tot het intrekken van de licentie begrijp ik hieruit. Men kijkt nu bij de spelers of er draagvlak is om die club te redden. Het is dus ook geen degradatie zoals dat fenomeen in de regels staat voor zover ik begrijp.

Er zal de aankomende uren vast meer informatie komen. Ik ben benieuwd.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 17:19   quote  deeplink  
Ich auch..
VVout
 VVout - woensdag 18 mei 2016 - 17:45   quote  deeplink  
XXL Brawurst mit Curry und Bier, da sind ma dabei.
VVout
 VVout - woensdag 18 mei 2016 - 18:05   quote  deeplink  
"Maar die stappen moeten heel heel snel genomen worden. De financiële consequenties kunnen groot zijn."

Comments(0)

18:04

"Met dit besluit hadden wij nooit rekening gehouden. Daarom kan ik nog niet verder reageren"

Comments(0)

18:04

"We hebben aan alle voorwaarden voldaan van de licentiecommissie en gingen uit van een plek in de eredivisie"

Comments(0)

18:03

jacbos: Dat voelt voor FC Twente als een mokerslag

Comments(0)

18:03

Licentie is ingetrokken, en we krijgen een nieuwe licentie voor FC Twente

Comments(0)

18:03 PERSCONFERENTIE FC TWENTE

Onno Jacobs: We zijn bij FC Twente verbijsterd, teleurgesteld en vol ongeloof
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 mei 2016 - 18:28   quote  deeplink  
KARMA!!!
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 18:44   quote  deeplink  
LICENTIECOMMISSIE BIEDT FC TWENTE TWEEDE KANS IN DE JUPILER LEAGUE

De licentiecommissie biedt FC Twente een tweede kans in de Jupiler League. Dat is de uitkomst van de vergadering die de onafhankelijke commissie gisteravond had en wat de licentiecommissie zojuist aan FC Twente heeft laten weten. Tijdens die vergadering kwam de licentiecommissie tot de conclusie dat het verleden van FC Twente rechtvaardigt om de licentie in te trekken. Tegelijkertijd vindt de commissie dat de inspanningen in de laatste paar maanden om schoon schip te maken het rechtvaardigen om de licentie te behouden.

Nieuwe licentie verstrekken
Op basis van het licentiereglement had de licentiecommissie ogenschijnlijk twee opties. De eerste optie was een boete van 45.250,- euro. In de ogen van de commissie is deze straf disproportioneel licht. De tweede optie was het intrekken van de licentie dat door het verleden gerechtvaardigd is. Op basis van al het goede werk van het afgelopen half jaar, vindt de commissie dat echter disproportioneel zwaar. Daarom wil de licentiecommissie de licentie intrekken, waardoor het recht op spelen van betaald voetbal vervalt. Daarna wil de commissie FC Twente echter direct een nieuwe licentie verlenen, omdat de club schoon schip maakte. Met die nieuwe licentie stroomt FC Twente dan in op het laagste profniveau en dat is de Jupiler League.

Recht doen aan alle belangen
Op deze wijze wil de licentiecommissie recht doen aan alle betrokken belangen. Enerzijds is dit een definitieve streep door het verleden waarin FC Twente de licentiecommissie, alle andere clubs en de KNVB herhaaldelijk doelbewust misleidde. Anderzijds is dit een mogelijkheid voor FC Twente om de ingeslagen weg voort te zetten en van FC Twente weer een gezonde club in het betaald voetbal in de regio Enschede te maken.

Het besluit om de licentie in te trekken is een zogeheten voorgenomen besluit. Dat betekent dat de commissie voornemens is dit te doen, maar in dit geval eerst een advies van de Centrale Spelersraad (CSR) moet afwachten. Die heeft twee weken de tijd om een niet-bindend advies uit te brengen. Vervolgens kan FC Twente tegen het definitieve besluit in beroep.

KNVB begrijpt licentiecommissie
De afgelopen periode was een onzekere, zegt directeur betaald voetbal Bert van Oostveen. Voor de fans, de club en ook voor de KNVB. Wij vreesden echt dat de licentiecommissie de stekker er definitief uit zou trekken. Gelukkig heeft de commissie een uitweg gevonden. FC Twente is een grote club, met een grote achterban en de KNVB vindt het mooi dat die club een tweede kans krijgt. Tegelijkertijd is dit natuurlijk alsnog een harde uitkomst voor iedereen die FC Twente een warm hart toedraagt. Helaas moeten de fans, de arbeidsorganisatie en de huidige bestuurders bloeden voor het wanbeleid van de afgelopen jaren. Toch begrijpen wij dat de licentiecommissie hard optreedt. Want FC Twente misleidde stelselmatig alle andere clubs en iedereen die het voetbal in Nederland volgt. En dat terwijl we in Nederland veel belang hechten aan eerlijke competities, integriteit en het elkaar recht in de ogen kunnen aankijken.

Doyen-deal was aanleiding
In december 2015 trok de licentiecommissie de licentie in, tenzij de club volledig zou meewerken aan een onafhankelijk onderzoek door dhr. Knüppe naar de structuur van de club en de aanbevelingen uit dat onderzoek voor 1 mei 2016 zou opvolgen. De conclusie van de licentiecommissie is dat FC Twente voldaan heeft aan deze voorwaarden. Tegelijkertijd stuitte de commissie de afgelopen maanden op nog meer belastende informatie. Als die informatie in december 2015 bekend was, had de commissie de licentie per direct en onvoorwaardelijk ingetrokken.

Aanleiding voor het onderzoek van Knüppe was de bevinding van de licentiecommissie dat FC Twente bepaalde toevoegingen in het contract met investeringsmaatschappij Doyen Sports verzweeg en daarmee doelbewust de licentiecommissie misleidde. Ook mag FC Twente om die reden drie seizoenen niet deelnemen aan Europese competities en moest het een geldboete van €45.250,- betalen.

KNVB.nl
tomson
 tomson - woensdag 18 mei 2016 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 18:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
KARMA!!!
Heb je ook wat van gehad zeker
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 19:10   quote  deeplink  
Het is een typisch geval waarbij alleen verliezers zijn. Ik denk dat er geen enkele club of fan is die nu staat te juichen. Maar nu ik de verklaring van de KNVB heb gelezen moet ik zeggen dat ik mij daar redelijk in kan vinden.

De schoonheidsprijs verdient het niet, maar dat kan ook niet. Dan had men het destijds, toen Munsterman en Van der Laan de boel beduvelde, al moeten constateren. En snijden in uitslagen is ook een gebed zonder einde, want je kan met name eventuele onterechte degradaties niet meer ongedaan maken. Wat ik al zei, alleen maar verliezers.

Ik denk wel dat het goed is dat Twente alsnog is aangepakt. Het bedrog van Twente onbestraft voorbij laten gaan was gelijk geweest aan het stilzwijgend goedkeuren van jarenlang bedrog. Tegelijkertijd denk ik dat het profvoetbal in Nederland niet gebaat is bij het wegvallen van nog een club, ongeacht welke club dat dan is.

En dus kan ik mij redelijk vinden in deze zware straf.

Het is nu afwachten van Twente en de gemeente Enschede doen. De garantstelling van de gemeente Enschede had volgens als voorwaarde dat Twente in de Eredivisie zou blijven. Zonder die garantstelling kan Twente de schulden niet herfinancieren en kan het financieel niet overleven. Dat laatste is denk ik toch wel een probleem vanuit de JL met de schuldenlast die Twente heeft. Ik neem aan dat Twente in beroep gaat. Het zal dus nog wel even duren voor we iets weten.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 19:21   quote  deeplink  
Netjes verwoord Eide..
Aartus
 Aartus - woensdag 18 mei 2016 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 18:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
KARMA!!!
Weten jullie alles van he?Graafschap!!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 19:59   quote  deeplink  
😂😂😂😂😂👍👍👍👍👍
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 18 mei 2016 - 20:08   quote  deeplink  
Aartus///Held!!!
tomson
 tomson - woensdag 18 mei 2016 - 20:09   quote  deeplink  
Haha
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 20:24   quote  deeplink  
We all ❤️ Aartus..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 mei 2016 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 19:34 schreef Aartus het volgende:

[..]

Weten jullie alles van he?Graafschap!!!!!!
Klopt en jullie krijgen hem nu keihard terug! Maar wees er blij om, je mag blijven spelen tegen Ajax alleen dan op De Toekomst.

En overigens niet meer dan terecht deze straf. En dan moet je toch vooral boos kijken naar de frauderende oud-bestuurders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 mei 2016 - 20:39   quote  deeplink  
29dephh.jpg
tomson
 tomson - woensdag 18 mei 2016 - 20:51   quote  deeplink  
http://oi65.tinypic.com/n2j39v.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 21:02   quote  deeplink  
Prutsert..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 mei 2016 - 21:03   quote  deeplink  
n2j39v.jpg
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 18 mei 2016 - 22:34   quote  deeplink  
Persoonlijk vind ik het wel erg dat een mooie club als Twente de dupe wordt van een stelletje frauderende bestuurders. Bij een degradatie van Twente is niemand gebaat. In plaats van de club moeten die frauderende bestuurders keihard worden aangepakt. Zij hebben dit immers op hun geweten.
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 18 mei 2016 - 22:35   quote  deeplink  
Persoonlijk vind ik het wel erg dat een mooie club als Twente de dupe wordt van een stelletje frauderende bestuurders. Bij een degradatie van Twente is niemand gebaat. In plaats van de club moeten die frauderende bestuurders keihard worden aangepakt. Zij hebben dit immers op hun geweten.
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 22:41   quote  deeplink  
FIOD start strafrechtelijk onderzoek naar FC Twente

De FIOD is onder leiding van het Functioneel Parket een strafrechtelijk onderzoek gestart naar vermoedelijke fraude bij spelerstransfers van FC Twente. Dat bevestigt Openbaar Ministerie desgevraagd aan Telesport/De Telegraaf.

Twente werd woensdag door de tuchtcommissie van de KNVB teruggezet naar de Jupiler League, maar krijgt dus mogelijk nog meer tikken om de oren.

De FIOD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst, die forse boetes kan opleggen en kan besluiten tot een naheffing van het niet betaalde bedrag.

FC Twente kreeg eerder al een boete van 170.000 euro opgelegd door de FIFA. Ook de KNVB raakte de club uit het oosten al eens in de portemonnee.

Bron
Pieter08
 Pieter08 - woensdag 18 mei 2016 - 22:45   quote  deeplink  
Hoe gaan de FIOD en de KNVB om met bestuurdersaansprakelijkheid?

quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 22:41 schreef Eide het volgende:
FIOD start strafrechtelijk onderzoek naar FC Twente

De FIOD is onder leiding van het Functioneel Parket een strafrechtelijk onderzoek gestart naar vermoedelijke fraude bij spelerstransfers van FC Twente. Dat bevestigt Openbaar Ministerie desgevraagd aan Telesport/De Telegraaf.

Twente werd woensdag door de tuchtcommissie van de KNVB teruggezet naar de Jupiler League, maar krijgt dus mogelijk nog meer tikken om de oren.

De FIOD is de opsporingsdienst van de Belastingdienst, die forse boetes kan opleggen en kan besluiten tot een naheffing van het niet betaalde bedrag.

FC Twente kreeg eerder al een boete van 170.000 euro opgelegd door de FIFA. Ook de KNVB raakte de club uit het oosten al eens in de portemonnee.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 22:34 schreef Pieter08 het volgende:
Persoonlijk vind ik het wel erg dat een mooie club als Twente de dupe wordt van een stelletje frauderende bestuurders. Bij een degradatie van Twente is niemand gebaat. In plaats van de club moeten die frauderende bestuurders keihard worden aangepakt. Zij hebben dit immers op hun geweten.
Ik ben het met je eens dat Munsterman en Van der Laan keihard moeten worden aangepakt. Hoofdelijk aansprakelijk stellen, strafrechtelijk vervolgen, royeren en voor het leven uit elk stadion weren.

Voor de fans van Twente vind ik het een drama maar voor de club kan ik weinig sympathie opbrengen. Jij kijkt nu alleen naar Twente, maar clubs als VVV, Roda, NEC en Willem II zijn de afgelopen jaren gedegradeerd terwijl in Enschede het de begroting bij elkaar werd gelogen. Dat heeft die clubs miljoenen gekost. Moeten we nu dan Twente zielig vinden? Overigens zijn er zeker ook clubs die wel gebaat zijn hierbij, zo is Willem II in één klap veilig en kan niet meer degraderen.

Nogmaals, voor de fans is het vreselijk. De fans kunnen hier niets aan doen. Maar ik heb wel begrip voor de harde aanpak van de KNVB.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 mei 2016 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 18 mei 2016 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 22:45 schreef Pieter08 het volgende:
Hoe gaan de FIOD en de KNVB om met bestuurdersaansprakelijkheid?

[..]

De KNVB heeft daar sowieso niets mee van doen. Die kijkt naar de clubs als rechtspersoon binnen de statuten van de KNVB. Natuurlijk kan FC Twente zel boetes en/of schade trachten te verhalen op verantwoordelijken.

Het FIOD is een ander verhaal lijkt mij. Dat is een strafrechtelijk onderzoek waarbij ook (oud-)bestuurders als rechtspersoon in beeld kunnen komen. Althans, dat lijkt mij logisch. Maar de details weet ik absoluut niet.
tomson
 tomson - woensdag 18 mei 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 mei 2016 - 21:03 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]
😆
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 01:15   quote  deeplink  
Ajax speelt het wel netjes?

Ajax heeft in het verleden de zaakwaarnemer van vier jeugdspelers, werkzaam voor de omstreden investeringsmaatschappij Doyen, een hoge vergoeding in het vooruitzicht gesteld, als deze de spelers voor het einde van hun contract onderbracht bij een andere club. Dat meldt de Volkskrant.

De club probeerde zo te voorkomen dat de jonge Ajacieden voor niets de deur uitliepen. Tot mei 2015 waren deze praktijken geoorloofd, maar de FIFA heeft de regels inmiddels aangepast. Ajax heeft daarop de contracten met de zaakwaarnemer, de Brit Matthew Kay aangepast.

In de Volkskrant geeft een woordvoerder van FIFPro, de internationale vakbond voor profvoetballers, aan dat een bonus voor zaakwaarnemers, die jeugdspelers elders onderbrengen, in het verleden gangbaar was. Wenselijk is het volgens hem niet. "Je zet partijen hiermee eigenlijk aan om contracten voortijdig te beëindigen. Dat druist in tegen het principe van stabiliteit van contracten."
Doyen en Twente

Het bedrijf Doyen kreeg in Nederland bekendheid doordat het bij een lening aan FC Twente had bedongen dat het een deel van de transferrechten van zeven spelers zou krijgen. Daarnaast kreeg Doyen invloed op het (transfer)beleid van de club.

Na het uitlekken van de constructie kreeg FC Twente een forse geldboete van de KNVB. Ook mag de club drie jaar geen Europees voetbal spelen.
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 01:19   quote  deeplink  
http://www.volkskrant.nl/sport/ajax-gebruikte-truc-bij-de-verkoop-van-jeugdspelers~a4259417/
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 01:38   quote  deeplink  
Het word nog geclompiceerd.Door het marchanderen van de KNVB gaat Ajax ook nog een rol spelen.De KNVB zou namelijk uiterlijk 1 mei met een beslissing komen.

De reguliere competitie eindigde dit jaar op 8 mei. Was de licentie op 1 mei ingetrokken, dan hadden alle uitslagen van FC Twente geschrapt moeten worden en was nu niet PSV, maar Ajax kampioen geweest.

Het besluit doorschuiven tot na 8 mei was dus wellicht een strategische beslissing. Het is de vraag of dit nog aangevochten gaat worden door beursgenoteerd Ajax, dat miljoenen in rook zag opgaan op de laatste competitiedag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2016 door Aartus --
Eide
 Eide - donderdag 19 mei 2016 - 05:17   quote  deeplink  
Ach, het straalde er natuurlijk vanaf dat de KNVB de lopende competitie buiten schot wilde houden. Naast dat dit weer een 'shit storm' had opgeleverd (want voordeel Ajax) gaat het om ongeoorloofde praktijken uit de periode voor de afgelopen jaargang van de Eredivisie.

Of andere clubs nu zaken gaan aanspannen zal afwachten zijn. Vanzelfsprekend wordt weer naar Ajax gewezen maar ik kan nog wel wat andere clubs bedenken die een mogelijk belang hebben. Denk maar aan alle ploegen die play-offs spelen, zowel voor Europees voetbal als promotie/degradatie.
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2016 - 05:17 schreef Eide het volgende:
Ach, het straalde er natuurlijk vanaf dat de KNVB de lopende competitie buiten schot wilde houden. Naast dat dit weer een 'shit storm' had opgeleverd (want voordeel Ajax) gaat het om ongeoorloofde praktijken uit de periode voor de afgelopen jaargang van de Eredivisie.

Of andere clubs nu zaken gaan aanspannen zal afwachten zijn. Vanzelfsprekend wordt weer naar Ajax gewezen maar ik kan nog wel wat andere clubs bedenken die een mogelijk belang hebben. Denk maar aan alle ploegen die play-offs spelen, zowel voor Europees voetbal als promotie/degradatie.
Nou die shit storm komt er.
Als FC Twente in beroep gaat voorspellen juristen dat dit tot gevolg kan hebben dat de competitie niet eens in augustus kan beginnen,omdat dan niet eens bekend is wie er nu wel of niet ere-divisie speelt.
Dat word tijdens de kerst doorspelen.
De KNVB heeft weer halve maatregelen genomen.
Er waren maar 2 mogelijkheden over.Of een boete voor FC Twente of licentie intrekken.
Deze maatregel staat niet in de reglementen.
Van Oostveen heeft na het falen bij oranje opnieuw gefaald.
Het word ook tijd om schoon schip te maken bij de KNVB te maken..
OOh wacht Bertje heeft ons in 2026 weer een wk-deelname beloofd.
Eide
 Eide - donderdag 19 mei 2016 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2016 - 12:22 schreef Aartus het volgende:

[..]

Er waren maar 2 mogelijkheden over.Of een boete voor FC Twente of licentie intrekken.
Deze maatregel staat niet in de reglementen.
De maatregel is echter dat de licentie van FC Twente is ingenomen. Het eerste deel staat dus wel degelijk in de reglementen.

FC Twente krijgt echter meteen weer een licentie aangeboden waarmee men "opnieuw" mag beginnen in de Jupiler League. Dat laatste is bijzonder. Licenties worden aangevraagd, ongevraagd verstrekken is simpelweg geen precedent voor. Een aanvraag moet voor 1 mei bij de KNVB liggen maar nogmaals, verstrekken is gewoon geen precedent voor.

De licentiecommissie is trouwens een onafhankelijk orgaan binnen de KNVB die niet onder de afdeling Betaald Voetbal (waarvan Van Oostveen directeur is) hangt.

Dat het nog een enorme staart krijgt geloof ik meteen en niet alleen met het oog op de maatregel van de KNVB. Want ook de gemeente Enschede zal nu toch even een vergaderingetje moeten inlassen schat ik zo. En dan zijn er nog allerlei clubs die ook zullen overwegen actie te ondernemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 mei 2016 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 19 mei 2016 - 19:27   quote  deeplink  
Gemeente stond toch garant voor FC Twente als ED club..
remco k
 remco k - donderdag 19 mei 2016 - 19:27   quote  deeplink  
In hoeverre veranderd dat nu het geen ED club meer zou zijn?
Eide
 Eide - donderdag 19 mei 2016 - 20:12   quote  deeplink  
Ach, eerst maar eens het beroep en het advies van de CSR afwachten.
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2016 - 19:27 schreef remco k het volgende:
Gemeente stond toch garant voor FC Twente als ED club..
Niet alleen de gemeente,maar ook sponsoren stonden ook nog eens voor 12 miljoen garant.
Wat de uitkomst nu is weet niemand.
Daarbij hebben alle Jupilerlegeau taems protest aangetekent naar een terugzetting van FC Twente na de Jupiler legeau.

Het word nog een heel geharrewar bij FC Twente en vele juristen.
De Knvb heeft geist dat het oude bestuur op zou stappen en dat een nieuw bestuur schoon schip zou maken.
Dat hebben ze gedaan.

De Knvb zal hier ook over struikelen.Ze hebben er een zooitje van gemaakt met de reglementen.Tijd voor Van Oostveen en de zijnen oprotten.
Ze hebben het oranje ek ook al verknalt met eerst Hiddink en Later Blind.Prutsers zijn het in zeist.

Mijn mening is,laat FC Twente maar in de jupiler legeau beginnen.
Dan kunnen we na 1 jaar weer met opgeheven hoofd terugkomen.

Dan hebben we in mei in ieder geval weer een feestje in Enschede.
Aartus
 Aartus - donderdag 19 mei 2016 - 23:31   quote  deeplink  
De Knvb had gelijk met Munsterman aan het roer schoon schip moeten maken.
Niet eerst FC twente de kans geven om met een nieuw bestuur FC Twente de kans geven om schoon eerst schoon schip te maken.De Knvb heeft gefaald.Ze hadden nooit daadwerkelijk verwacht dat FC Twente het met het nieuwe bestuur ook werkelijk ook schoon schip zou maken.Van Oostveen is een daad werkelijke mongool.
Eide
 Eide - vrijdag 20 mei 2016 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2016 - 23:31 schreef Aartus het volgende:
Van Oostveen is een daad werkelijke mongool.
Van Oostveen heeft niets te maken met licenties. Hij kan en mag daar niet over beslissen.
MightyAce
 MightyAce - vrijdag 20 mei 2016 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 mei 2016 - 23:31 schreef Aartus het volgende:
De Knvb had gelijk met Munsterman aan het roer schoon schip moeten maken.
Niet eerst FC twente de kans geven om met een nieuw bestuur FC Twente de kans geven om schoon eerst schoon schip te maken.De Knvb heeft gefaald.Ze hadden nooit daadwerkelijk verwacht dat FC Twente het met het nieuwe bestuur ook werkelijk ook schoon schip zou maken.Van Oostveen is een daad werkelijke mongool.
De KNVB moet schoon schip maken bij Twente in samenwerking met Munsterman? Wow. En daar naast kan je verhaal de prullenbak in dat men de boel op orde heeft gemaakt, want na december is er gewoon doorgegaan met bedriegen! Hoe de conclusie dan is dat de heer van Oostveen vanwege zwaar criminele activiteiten bij een BVO verstandelijk gehandicapt is, mag jij aan ons uitleggen.
Eide
 Eide - vrijdag 20 mei 2016 - 11:34   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 mei 2016 door Eide --
Aartus
 Aartus - zaterdag 21 mei 2016 - 01:47   quote  deeplink  
http://www.nrc.nl/handelsblad/1990/07/12/boete-ajax-voor-fraude-twee-miljoen-6935227
Aartus
 Aartus - zaterdag 21 mei 2016 - 01:48   quote  deeplink  
1990..
Ajax kwam eraf met een boete.
Hoezo twee maten?

http://www.nrc.nl/handelsblad/1990/07/12/boete-ajax-voor-fraude-twee-miljoen-6935227
remco k
 remco k - zaterdag 21 mei 2016 - 07:52   quote  deeplink  
Licentie regels waren destijds heel anders en eigenlijk was alles wat waziger. Totaal niet te vergelijken dus. 26 jaar geleden man.
VVout
 VVout - zaterdag 21 mei 2016 - 09:01   quote  deeplink  
Belachelijk dat ze die Duitsers zo tackelen, is nu ellende op ellende wat gaat volgen. Net het laatste duwtje wat ze nodig hadden om in de afgrond te pletter te vallen. Is mijn club niet maar vind het gewoon heel erg onnodig zo ver te gaan.
VVout
 VVout - zaterdag 21 mei 2016 - 09:05   quote  deeplink  


https://www.youtube.com/watch?v=yE32aoIDjvY
Eide
 Eide - zaterdag 21 mei 2016 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 mei 2016 - 09:01 schreef VVout het volgende:
Belachelijk dat ze die Duitsers zo tackelen, is nu ellende op ellende wat gaat volgen. Net het laatste duwtje wat ze nodig hadden om in de afgrond te pletter te vallen. Is mijn club niet maar vind het gewoon heel erg onnodig zo ver te gaan.
Prima toch, zeggen we alleen "foei, niet meer doen." Of vind jij die 35.000 euro die ze tot nu hebben gehad als boete + een paar punten aftrek voldoende als strafmaat voor wat zich heeft afgespeeld?

Let wel, van mij hoeft Twente echt niet kapot hoor. Absoluut niet. Maar ik ben wel van mening dat een forse straf op z'n plaats is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 mei 2016 door Eide --
VVout
 VVout - zaterdag 21 mei 2016 - 10:12   quote  deeplink  
Nu is Twente kapot, of je het wilt of niet.
Eide
 Eide - zaterdag 21 mei 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 mei 2016 - 10:12 schreef VVout het volgende:
Nu is Twente kapot, of je het wilt of niet.
En wiens schuld is dat? Wiens schuld is het dat de financiële situatie van FC Twente zo slecht is dat elke financiële tegenslag nu leidt tot een onmiddellijk faillissement? Het is niet de KNVB die Twente kapot heeft gemaakt. FC Twente heeft FC Twente kapot gemaakt.

En dan richt alle verontwaardig zich nu op de KNVB omdat die kijkt naar wat er aan list en bedrog is uitgespeeld, in plaats van de beste bedoelingen die men sinds afgelopen december predikt. Nu lijkt het weer alsof ik Twente kapot wil zien, dat is het absoluut niet. Maar ik irriteer mij de vlekken aan dat verontwaardigde toontje wat men in Enschede aanslaat en het vingerwijzen naar de KNVB.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: FC Twente Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / FC Twente / topic: Herzlich Wilkommen in der zweiter Bundesliga









0.0081059