BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Peter Bosz is de nieuwe trainer van Ajax!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Wie moet de Boer gaan opvolgen mocht hij vertrekken na dit seizoen
Loetje
 Loetje - dinsdag 24 mei 2016 - 22:40   quote  deeplink  
Brand maar los...

bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 mei 2016 door Boudewijn --
Loetje
 Loetje - dinsdag 24 mei 2016 - 22:44   quote  deeplink  
Weet niet hoe ik dat kan verkorten zodat er bron staat.
Eide
 Eide - dinsdag 24 mei 2016 - 22:55   quote  deeplink  
Peter Bosz nieuwe trainer Ajax

Ajax, Maccabi Tel Aviv en Peter Bosz hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Bosz naar Ajax. De trainer tekende een contract van drie seizoenen, dat ingaat op 1 juli 2016 en afloopt op 30 juni 2019.

Peter Bosz (Apeldoorn, 21 november 1963) wordt bij Ajax hoofdtrainer van het eerste elftal. De actieve voetballoopbaan van de op diverse posities inzetbare Bosz was van 1981 tot en met 1999 en speelde zich af bij verschillende clubs in Nederland, Frankrijk, Japan en Duitsland. Hij kwam acht keer uit voor het Nederlands Elftal. Als hoofdtrainer was hij in het betaalde voetbal actief bij De Graafschap, Heracles Almelo, Vitesse en Maccabi Tel Aviv, tussendoor was Bosz technisch directeur bij Feyenoord.

Directeur Edwin van der Sar:,,Met Peter Bosz denken wij een trainer in huis te hebben gehaald die onze talentvolle selectie nog beter kan maken. De clubs die hij trainde speelden onder hem altijd technisch verzorgd en aanvallend voetbal en dat past bij Ajax. Peter is ervaren en heeft een duidelijke visie. Wij zijn erg tevreden met het feit dat hij naar Ajax komt.

Peter Bosz: ,,Dit is een mooi moment voor mij als trainer. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik dolgraag in de Nederlandse top wilde werken. Om die reden had ik ook een bepaling in mijn contract bij Maccabi op laten nemen, waardoor ik deze stap nu kan maken. Het is eervol dat Ajax mij benaderde voor deze functie. Ik ben ontzettend ambitieus en dat is Ajax ook. Dat wist ik al, maar dat bleek eens te meer uit de gesprekken die we voerden. Ik had het liefst afscheid van Maccabi genomen met bekerwinst. Het is nu tijd voor vakantie zodat ik daarna vol energie kan beginnen aan de klus in Amsterdam.

Ook assistent-trainer Hendrie Krüzen maakt de stap van Maccabi Tel Aviv naar Ajax. Krüzen (Almelo, 24 november 1964) tekende eveneens voor drie seizoenen en was eerder ook bij Heracles Almelo en Vitesse assistent van Peter Bosz.

Op maandag 27 juni start de A-selectie de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Ajax.nl
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 24 mei 2016 - 23:01   quote  deeplink  
Ajax had beter Jordy Cruijff uit Tel Aviv kunnen halen en die Bosz lekker laten zitten
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 mei 2016 - 23:03   quote  deeplink  
Ik heb geen idee, het kan vriezen het kan dooien. Ik sta er niet negatief tegenover. Omdat ik wel hou van een harde mentaliteit.

Uiteindelijk is een trainer ook afhankelijk van de kwaliteit van zijn spelers. Daarom ben ik veel meer benieuwd naar de selectie die er straks staat.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 24 mei 2016 - 23:05   quote  deeplink  
Ik ben er blij mee. Leuke coach. Heel benieuwd of hij het goed gaat doen bij Ajax. Ik kijk in ieder geval uit naar het nieuwe seizoen met hem aan het roer.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 mei 2016 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 mei 2016 - 23:03 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb geen idee, het kan vriezen het kan dooien. Ik sta er niet negatief tegenover. Omdat ik wel hou van een harde mentaliteit.

Uiteindelijk is een trainer ook afhankelijk van de kwaliteit van zijn spelers. Daarom ben ik veel meer benieuwd naar de selectie die er straks staat.
Dit heeft werkelijk niets, maar dan ook niets met een harde mentaliteit te maken. Harde mentaliteit is Verbeek. Dit is gewoon een zelf ingenomen rotkwal die zichzelf op alle fronten overschat.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 mei 2016 - 00:20   quote  deeplink  
Update;

Hij is alweer ontslagen!
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 00:21   quote  deeplink  
Controverse binnen AFCA Supportersclub na aanstelling Bosz

Binnen de AFCA Supportersclub is niet iedereen het eens met de aanstelling van Peter Bosz bij Ajax. Op het moment dat bekend werd dat de 52-jarige trainer de beste papieren had om Frank de Boer op te volgen, liet ook de harde kern direct al van zich horen.

Volgens AT5 wordt er verschillend gereageerd op het nieuws dat Bosz per volgend seizoen het stokje overneemt van De Boer en heerst er 'verdeeldheid'. Het zit men dwars dat Bosz zowel als speler als technisch directeur een verleden heeft bij aartsrivaal Feyenoord. Laatstgenoemde functie vervulde Bosz van 2006 tot 2009 in de havenstad.

Bosz maakte dinsdagavond wereldkundig dat hij per volgend seizoen trainer wordt van de Amsterdammers. Dat deed hij na de verloren bekerfinale van zijn voormalige ploeg Maccabi Tel Aviv tegen Maccabi Haifa. Voorheen was Bosz hoofdtrainer van AGOVV, De Graafschap, Heracles Almelo, Vitesse en dus Maccabi Tel Aviv.

Bron

----------------------

Ze moeten niet zo zeiken is mijn mening. Het gaat om Ajax en wat voor Ajax het beste is. Ik snap de emotie maar overdrijven is ook een vak.

Wel denk ik dat, indien Bosz niet meteen een goed draaiende ploeg neerzet, dat de druk heel snel heel hoog wordt.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 mei 2016 - 00:21   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Wie moet de Boer gaan opvolgen mocht hij vertrekken na dit seizoen

quote:
Op dinsdag 24 mei 2016 - 21:50 schreef Nenam_tiL het volgende:
...en als het echt moet... Bosz
dan kon het altijd minder....
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 25 mei 2016 - 02:24   quote  deeplink  
Goede trainer. Zeer positieve instelling. Maar ajax is zo rijk... waarom kopen jullie niet eens goed in?! zo moeilijk is dat niet...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 25 mei 2016 - 02:47   quote  deeplink  
Bosz .................... pfffff!!

Das het enige wat ik er eigenlijk nog over wil zeggen!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 25 mei 2016 - 02:47   quote  deeplink  
En ik blijf staan achter de club Ajax, maar wat betreft Bosz kan hij op weinig sympathie van mij rekenen. Ook wanneer hij de ploeg eventueel kampioen maakt. Ik juich voor Ajax, maar niet voor hem!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 mei 2016 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 mei 2016 - 02:57   quote  deeplink  
Het feit dat hij bij Rotjuknor heeft gespeeld en technisch manager is geweest zal me aan mijn reet oxideren. Het gaat om prestaties en goed spel. De mensen die hier vanuit sentiment reageren vind ik en beetje kortzichtig.

Ook al is het zeker niet mijn eerste keus, geef die man een kans. Dat verdiend iedereen.

Het is maar te hopen dat hij een selectie krijgt die een goed kans maakt voor het behalen van de CL poulefase. En dat we een selectie hebben die beter dan die van PSV is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 25 mei 2016 - 02:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 02:57 schreef Bobby1972 het volgende:
Het feit dat hij bij Rotjuknor heeft gespeeld en technisch manager is geweest zal me aan mijn reet oxideren. Het gaat om prestaties en goed spel. De mensen die hier vanuit sentiment reageren vind ik en beetje kortzichtig.

Ook al is het zeker niet mijn eerste keus, geef die man een kans. Dat verdiend iedereen.

Het is maar te hopen dat hij een selectie krijgt die een goed kans maakt voor het behalen van de CL poulefase. En dat we een selectie hebben die beter dan die van PSV is.
Prestaties en goed spel? Waar heeft hij dat gepresteerd dan?
p111
 p111 - woensdag 25 mei 2016 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 00:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dit heeft werkelijk niets, maar dan ook niets met een harde mentaliteit te maken. Harde mentaliteit is Verbeek. Dit is gewoon een zelf ingenomen rotkwal die zichzelf op alle fronten overschat.
plus 1
jodocus
 jodocus - woensdag 25 mei 2016 - 09:19   quote  deeplink  
ach geef t een kans
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 10:26   quote  deeplink  
Ik heb niet echt een mening of dit wel of dit geen goede trainer is.

Ik vind het alleen vreemd dat Sar spreekt over een ervaren trainer.
AGOVV, De Graafschap, Heracles, Vitesse en Tel A Viv. Niet echt clubs die te vergelijke zijn met Ajax. Tel A Viv misschien, maar een half jaartje daar word je niet ervaren van.
De andere clubs is het toch anders trainen dan bij Ajax.

Agovv, amateur kampioen. Met de Graafschap gedegradeerd met Heracles gepromoveerd en in de eredivisie gebleven. Met Vitesse, volgens mij is het lastiger trainen dan dat je op eerste hand zou denken. Vertrok en zakte als een pudding in elkaar.

Hij heeft wel iets gepresteerd maar het lijkt niet op wat hij bij Ajax moet doen.
Europees presteren en de dubbel pakken.
remco k
 remco k - woensdag 25 mei 2016 - 11:22   quote  deeplink  
http://www.ajaxlife.nl/updates/vijfsecondenregel-belangrijk-onderdeel-van-visie-bosz?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Gewoon eens goed doorlezen..

Ik zeg niet dat het een succes wordt, maar dit staat mij echt wel aan..
hjf
 hjf - woensdag 25 mei 2016 - 11:41   quote  deeplink  
Het zal mij echt jeuken of Bosz een 010 verleden heeft. Wat mij interesseert is of hij Ajax aantrekkelijker voetbal gaat laten spelen en prijzen gaat pakken. En een prijs is voor mij ook het plaatsen van de poulefase in de CL. Ik ben overigens van mening, dat Bosz in het verleden spelers heeft beter gemaakt. Wat voor mij een dingetje bij hem is, is het groepsproces. Is hij ook in staat er één team van te maken waarbij de volledige selectie een eenheid is. Daar heb ik mijn twijfels over.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Dit kan je alleen doen als je een selectie hebt die dit goed kan uitvoeren.

Dat Ajax onder de boer een sollide verdediging liet zien, zegt niets of dat ook onder Bosz ook zo is.

Ik twijfel of je met dit Ajax zo kan spelen. Dan voornamelijk de verdediging, maak ik mij dan erorm zorgen.

Een goed voorbeeld is het nederlands elftal onder Van Gaal. WK-kwalificatie kon Oranje prima 4-3-3 spelen zoals Van Gaal dat wilde. Laatste oefenwedstrijd tegen Frankrijk liet duidelijk blijken dat NL-elftal niet goed genoeg was om dit goed uit te voeren.
Dus veranderde Van Gaal van tactiek om tot betere prestaties te komen.

Bosz moet ook roeien met de riemen die hij heeft. Bij Vitesse en bij al die andere clubs waar hij gewerkt heeft, maakte het niet uit als er even niet werd gewonnen. Bij Ajax is dat niet het geval. Bij Ajax moet er worden gewonnen, uitzondering voor de europese/wereldtop( dan moet je niet worden weggespeeld).

Voor Ajax is resultaat en spel belangrijk. Voor het spel ben ik niet zo bang voor, dat is goed verzorgd. Maar de ruimtes die je weggeeft, staat de resultaat dan niet onder druk?

Bosz zal moeten presteren. Qua spel maar ook qua resultaat.
enough
 enough - woensdag 25 mei 2016 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 00:20 schreef Loetje het volgende:
Update;

Hij is alweer ontslagen!
Hhahahah proost gap

NU van gaal dan maaar .....proest~!!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 12:40   quote  deeplink  
De grootste vraag is of je met dit materiaal zo kan spelen zoals Bosz en Ajax nastreeft.

Ik twijfel erorm of je met dit Ajax dat kan doen, zonder dat de resultaten daar onder leiden.
remco k
 remco k - woensdag 25 mei 2016 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 12:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dit kan je alleen doen als je een selectie hebt die dit goed kan uitvoeren.

Dat Ajax onder de boer een sollide verdediging liet zien, zegt niets of dat ook onder Bosz ook zo is.

Ik twijfel of je met dit Ajax zo kan spelen. Dan voornamelijk de verdediging, maak ik mij dan erorm zorgen.

Een goed voorbeeld is het nederlands elftal onder Van Gaal. WK-kwalificatie kon Oranje prima 4-3-3 spelen zoals Van Gaal dat wilde. Laatste oefenwedstrijd tegen Frankrijk liet duidelijk blijken dat NL-elftal niet goed genoeg was om dit goed uit te voeren.
Dus veranderde Van Gaal van tactiek om tot betere prestaties te komen.

Bosz moet ook roeien met de riemen die hij heeft. Bij Vitesse en bij al die andere clubs waar hij gewerkt heeft, maakte het niet uit als er even niet werd gewonnen. Bij Ajax is dat niet het geval. Bij Ajax moet er worden gewonnen, uitzondering voor de europese/wereldtop( dan moet je niet worden weggespeeld).

Voor Ajax is resultaat en spel belangrijk. Voor het spel ben ik niet zo bang voor, dat is goed verzorgd. Maar de ruimtes die je weggeeft, staat de resultaat dan niet onder druk?

Bosz zal moeten presteren. Qua spel maar ook qua resultaat.
Juist onze verdedigers kunnen dit. Die zijn per slot van rekening jarenlang zo opgeleid en hebben er ook de snelheid voor om met 40 meter in de rug te spleen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 mei 2016 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 02:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Prestaties en goed spel? Waar heeft hij dat gepresteerd dan?
Ik geef aan wat er van hem verwacht wordt, ik zeg nergens wat zijn speelwijze is of wat hij heeft gepresteerd.

We moeten het ermee doen. Eerst kijken, dan oordelen!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 12:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist onze verdedigers kunnen dit. Die zijn per slot van rekening jarenlang zo opgeleid en hebben er ook de snelheid voor om met 40 meter in de rug te spleen.
Ik heb in de aflopen periode(6 jaar) genoeg gezien. Ajax werd wegcounterd door de tegenstander. Een goed voorbeeld zijn de laatste twee thuis wedstrijden tegen PSV.

De Boer heeft heel vaak aangegeven ook zo te willen spelen, vooral in het begin periode. Alleen de uitvoering klopt vaak niet wat hij heeft gezegd. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn

1. Heeft hij spelers andere opdrachten gegeven dan hij eigenlijke wilde?
2. Hebben de spelers tegen de zin in van De Boer andere dingen gedaan dan dat de opdracht was?
3. Of hebben de spelers het wel willen doen maar kunnen ze het niet!

Als het 1 is, waarom zou de boer dat doen? Als de kans groter is dat je verliest dan dat je wint! dan is dat een goede reden.
Als het 2 is, waarom is het de boer niet gelukt om de spelers zo te laten spelen zoals de boer zei bij aanvang van zijn periode.
Als het 3 is, waarom is het de boer niet gelukt om de spelers te verbeteren!
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 13:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb in de aflopen periode(6 jaar) genoeg gezien. Ajax werd wegcounterd door de tegenstander. Een goed voorbeeld zijn de laatste twee thuis wedstrijden tegen PSV.

De Boer heeft heel vaak aangegeven ook zo te willen spelen, vooral in het begin periode. Alleen de uitvoering klopt vaak niet wat hij heeft gezegd. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn

1. Heeft hij spelers andere opdrachten gegeven dan hij eigenlijke wilde?
2. Hebben de spelers tegen de zin in van De Boer andere dingen gedaan dan dat de opdracht was?
3. Of hebben de spelers het wel willen doen maar kunnen ze het niet!

Als het 1 is, waarom zou de boer dat doen? Als de kans groter is dat je verliest dan dat je wint! dan is dat een goede reden.
Als het 2 is, waarom is het de boer niet gelukt om de spelers zo te laten spelen zoals de boer zei bij aanvang van zijn periode.
Als het 3 is, waarom is het de boer niet gelukt om de spelers te verbeteren!
Lekker selectief verhaal. Wat je je hier nu mee bewijzen? Je haalt PSV aan, dat is specifiek een ploeg die die speelwijze juist goed hanteert. Je doet nu alleen net alsof dat de regel was, in plaats van de uitzondering. Zo vaak heb ik Ajax niet zien verliezen op de counter hoor.

Dit soort dingen zegt dus helemaal niets. Als je echt de diepte in wil over FdB moet je je afvragen waarom de speelwijze in die 5.5 jaren zo ingrijpend is veranderd. Je moet je afvragen waarom structurele keuze voor X werden gemaakt en niet voor Y. Maar een argumentje ophangen aan één tegenstander trapt echt niemand is als diepgaand, serieus vraagstuk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 mei 2016 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 mei 2016 - 14:45   quote  deeplink  
Wanneer is de eerste wedstrijd voor de voorronde CL van Ajax?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 mei 2016 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 14:57   quote  deeplink  
Ajax geplaatst bij loting voorrondes CL, PSV vreest voor Pot 4

Van de 32 deelnemers aan de Champions League van volgend seizoen zijn er na afgelopen weekend 22 bekend. Landskampioen PSV komt als alles tegenzit bij de loting in Pot 4 terecht. Ajax is als nummer twee van de Eredivisie in beide voorrondes verzekerd van een geplaatste status en ontloopt daarmee de zwaarste opponenten. In de groepsfase komen de Amsterdammers - mits de voorrondes worden overleefd - in Pot 3 terecht.

Voor Ajax begint de Champions League op 26 of 27 juli met het heenduel in de derde voorronde. De loting daarvoor wordt op 15 juli verricht. De nummers twee (of in het geval van Frankrijk de nummer 3) uit de competities die tussen de zesde en vijftiende plek staan op de coëffiëntenranglijst van de UEFA-ranglijst, spelen in die ronde tegen elkaar.

Bij de loting beschikt Ajax over een beschermde status, die de ploeg dankt aan prestaties in de afgelopen vijf jaar in Europa. Daardoor ontloopt Ajax andere geplaatste ploegen als Sjachtar Donetsk, Anderlecht, Fenerbahçe en Sparta Praag. Mogelijke tegenstanders zijn Steaua Boekarest, AS Monao, FC Rostov, Young Boys en de nummer twee van de Griekse competitie, waar vier ploegen deze week nog om strijden in een play-off.

AS Monaco en FC Rostov zijn op papier de lastigste mogelijke tegenstanders voor Ajax. Ploegen uit de sterke competities van Frankrijk en Rusland, die de afgelopen jaren niet vaak actief waren in Europa en daardoor bij de loting niet geplaatst zijn.

Derde voorronde League Route

Geplaatste ploegen

Sjachtar Donetsk (OEK, coëfficiënt 81.976)
Ajax 58.112
Anderlecht (BEL, 54.000)
Fenerbahçe (TUR, 40.920)
Sparta Praag (TSJ, 40.585)

Ongeplaatste ploegen

Steaua Boekarest (ROE, 36.576)
AS Monaco (FRA, 36.549)
Young Boys (ZWI, 24.755)
Rostov (RUS, 11.716)
Nummer twee Griekse competitie (AEK Athene, Panathinaikos, PAOK of Panionios)

Als Ajax die eerste voorronde overleeft, volgt er nog een play-off waarin de Amsterdammers zich kunnen plaatsen voor de groepsfase van het miljoenenbal. Opnieuw worden tien clubs aan elkaar gekoppeld in een loting en ook hier heeft Ajax een beschermde status. Daardoor ontloopt de poeg grote clubs als Manchester City, FC Porto, Villarreal en Sjachtar Donetsk.

Maar het wordt zeker geen gemakkelijke opgave voor Ajax om de groepsfase te bereiken. Sterke ploegen als AS Roma en Borussia Mönchengladbach hebben bij de loting een ongeplaatste status en zijn mogelijke tegenstanders. In het meest gunstige geval komt Ajax een ploeg van het kaliber Anderlecht of Sparta Praag tegen.

De loting voor de play-offs wordt op 5 augustus verricht. Speeldata zijn 16/17 en 23/24 augustus. In onderstaande indeling is ervan uit gegaan dat de ploegen met de hoogste UEFA-ranking de vorige voorronde hebben overleefd.

Play-offs League Route

Geplaatste ploegen

Manchester City (ENG, coëfficiënt 99.256)
FC Porto (POR, 92.616)
Sjachtar Donetsk (OEK, 81.976) *
Villarreal (SPA, 60.085)
Ajax (58.112) *

Ongeplaatste ploegen

Anderlecht (BEL, 54.000) *
Borussia Mönchengladbach (DUI, 42.035)
AS Roma (ITA, 41.587)
Fenerbahçe (TUR, 40.920)*
Sparta Praag (TSJ, 40.585)*

* = Indien voorronde wordt overleefd

Van de 32 deelnemers aan de groepsfase zijn er 22 bekend. Daardoor is er al veel duidelijk over de potindeling van de loting op 25 augustus in Monaco. De winnaar van de editie van dit seizoen (Atlético of Real Madrid) komt in Pot 1, samen met de kampioenen uit de sterkste zeven landen. Nederland hoort daar in tegenstelling tot vorig seizoen niet meer bij. De Eredivisie is gedaald op de UEFA-ranking naar de tiende plek.

PSV zal daarom volgend seizoen geen groepshoofd zijn, in tegenstelling tot afgelopen jaar. De Eindhovenaren kunnen zelfs in de zwakste Pot 4 belanden, als alles tegenzit. Indien een van deze zes ploegen (Manchester City, FC Porto, Sjachtar Donetsk, Olympiakos, Villarreal of Ajax) de voorrondes niet overleeft, dan komt PSV wél in Pot 3 terecht.

Als Ajax de twee voorrondes overleeft, komen de Amsterdammers sowieso in Pot 3. De UEFA-coëfficiënt (op basis van prestaties in afgelopen vijf jaar) van de Amsterdammers is een fractie hoger dan die van PSV. Hierdoor ontstaat de opvallende situatie dat PSV moet hopen op een uitschakeling van Ajax (of een van de andere vijf clubs genoemd in de vorige alinea) voor een betere uitgangspositie tijdens de loting.

Potindeling loting groepsfase Champions League
Ervan uit gaande dat de clubs met de hoogste UEFA-ranking door de voorronde komen.

Pot 1
Atlético / Real Madrid (SPA)
FC Barcelona (SPA)
Leicester City (ENG)
Bayern München (DUI)
Juventus (ITA)
Benfica (POR)
PSG (FRA)
CSKA Moskou (RUS)

Pot 2

Atlético / Real Madrid (SPA)
Borussia Dortmund (DUI, coëfficiënt 110.035)
Arsenal (ENG, 105.256)
Manchester City (ENG, 99.256) *
Sevilla (95.585)
FC Porto (POR, 92.616) *
Napoli (ITA, 90.087)
Bayer Leverkusen (89.035)

Pot 3

FC Basel (ZWI, 87.755)
Sjachtar Donetsk (OEK, 81.976) *
Tottenham Hotspur (ENG, 74.256)
Olympiakos (GRI, 70.940) *
Dinamo Kiev (OEK, 65.976)
Olympique Lyon (FRA, 63.049)
Villarreal (SPA, 60.085) *
Ajax (58.112) *

Pot 4

PSV (57.112)
Sporting (POR, 51.616)
Viktoria Plzen (TSJ, 44.585) *
Club Brugge (BEL, 43.000)
Red Bull Salzburg (OOS, 42.520) *
Celtic (SCH, 40.460) *
APOEL (CYP, 35.935) *
Besiktas (TUR, 34.920)

* = Indien voorronde wordt overleefd

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 13:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Lekker selectief verhaal. Wat je je hier nu mee bewijzen? Je haalt PSV aan, dat is specifiek een ploeg die die speelwijze juist goed hanteert. Je doet nu alleen net alsof dat de regel was, in plaats van de uitzondering. Zo vaak heb ik Ajax niet zien verliezen op de counter hoor.

Dit soort dingen zegt dus helemaal niets. Als je echt de diepte in wil over FdB moet je je afvragen waarom de speelwijze in die 5.5 jaren zo ingrijpend is veranderd. Je moet je afvragen waarom structurele keuze voor X werden gemaakt en niet voor Y. Maar een argumentje ophangen aan één tegenstander trapt echt niemand is als diepgaand, serieus vraagstuk.
Dat je Ajax niet zo vaak hebt zien verliezen door dat tegenstanders op de counter speelde, zou ook best heel goed kunnen. Zou dat kunnen doordat Ajax misschien heel saai en zonder risico speelde?

Waarom zou FdB zo spelen? Zou de kans dat je wint groter of kleiner worden als je aanvallender en met meer risico gaat spelen?
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 15:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat je Ajax niet zo vaak hebt zien verliezen door dat tegenstanders op de counter speelde, zou ook best heel goed kunnen. Zou dat kunnen doordat Ajax misschien heel saai en zonder risico speelde?

Waarom zou FdB zo spelen? Zou de kans dat je wint groter of kleiner worden als je aanvallender en met meer risico gaat spelen?
Dank dat je mijn punt bewijst door zelf al jou eerdere lap tekst vaarwel te zeggen en vervolgens precies die vragen te stellen die ik jouw voorlegde. Nu nog zelf een antwoord verzinnen, dat zou mooi zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 25 mei 2016 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 15:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Dank dat je mijn punt bewijst door zelf al jou eerdere lap tekst vaarwel te zeggen en vervolgens precies die vragen te stellen die ik jouw voorlegde. Nu nog zelf een antwoord verzinnen, dat zou mooi zijn.
Fdb werkte met het elftal, dus hij zal het wel weten. Hij schatte de kans waarschijnlijk groter in dat je verliest met aanvallend voetbal, dan met de tactiek die hij uiteindlijk koos.

Dus is het optie 1 die ik eerder 'in die lap tekst' schreef.

Dus is het spelers materiaal niet geschikt om te voetballen zoals Ajax dat wil.
Remco, daar quote ik op, schreef dat de verdedigers dat wel zouden moeten kunnen.

Ik denk dat spelers niet geschikt zijn om zo te spelen en ook 90% van de wedstrijden te winnen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 mei 2016 - 15:31   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/662309/de-basiself-van-bosz-nieuwe-back-huntelaar-lost-milik-af-en-gudelj-de-pineut.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Zijn opstelling is ook al bekend. Geen Gudelj, Teteringen en Millik wel Sinkgraven, Diks en Huntelaar haha. Diks halen als je Tete hebt haha
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 15:31 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/662309/de-basiself-van-bosz-nieuwe-back-huntelaar-lost-milik-af-en-gudelj-de-pineut.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Zijn opstelling is ook al bekend. Geen Gudelj, Teteringen en Millik wel Sinkgraven, Diks en Huntelaar haha. Diks halen als je Tete hebt haha
Dat is een verzinsel van VP. Kansloze click bait artikeltjes.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 mei 2016 - 16:03   quote  deeplink  
Dat komt van Ajax primeur af. Net als Soccernews hebben ze ook een fanpagina van iedere club die gerund wordt door fans. Is de grootste onzin die er is. En soms neemt VP het over op hun eigen site.
morkanne
 morkanne - woensdag 25 mei 2016 - 16:47   quote  deeplink  
Bosz heeft wel een clausule in zijn contract dat hij per direct naar een club in de Premier leauge mag.
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 16:47 schreef morkanne het volgende:
Bosz heeft wel een clausule in zijn contract dat hij per direct naar een club in de Premier leauge mag.
Heb je ook een bron? Lijkt mij sterk trouwens want Ajax spreekt nooit over de inhoudelijke kant van contracten.
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 17:14   quote  deeplink  
Bosz prikkelt

We zijn benieuwd. Naar Bosz, naar het Ajax van Bosz! © Pro Shots
Het zat er natuurlijk al een poosje aan te komen: Peter Bosz geeft komend seizoen leiding aan het eerste elftal van Ajax. Dat levert een breed scala aan meningen op. Eén ding lijkt echter zeker: we zijn allemaal nieuwsgierig.

Frank de Boer blijft voor mij een held. Als trainer was hij een uitstekend uithangbord voor Ajax. Altijd correct en nooit zaniken. Hoe zal dat met Bosz gaan? Op diens zinloze en gênante botsingen met het arbiterskorps uit Zeist zit ik echt niet te wachten. Zijn privé-oorlog met Danny Makkelie was werkelijk tenenkrommend. De Boer klaagde nimmer over scheidsrechters.

De Boer vertegenwoordigde Ajax op dat vlak altijd goed. Anderzijds leidde het spel onder zijn leiding de laatste jaren tot veel gegaap op de tribunes. Voor mij was op zeker moment het broodje Unox in de rust hét hoogtepunt van een bezoekje aan Ajax. De ploegen van Bosz staan bekend om avontuurlijk voetbal. Een prikkelende gedachte na de vele geestdodende potjes de afgelopen tijd.

In 2002 coachte Bosz zijn toenmalige club AGOVV richting betaald voetbal door het behalen van het algeheel amateurkampioenschap. Op social media stellen veel mensen dat trainer Bosz geen prijzenpakker is. Maar is dat een valide argument om tegen zijn komst te zijn?

Ga het rijtje clubs eens af. De man was coach bij De Graafschap, Heracles Almelo en Vitesse Hij werd met Heracles kampioen in de Jupiler League, maar hoe realistisch is het verder dat je met deze clubs prijzen wint? Dat zegt me dus allemaal niet zoveel. Die ploegen speelde veelal aantrekkelijk voetbal en daar werd de trainer Bosz vooral om geroemd. Ja, bij Maccabi Tel Aviv had hij tastbare prijzen kunnen pakken, maar om hem nou af te rekenen op de relatief korte periode dat hij daar coach was

Toch blijft het lastig peilen. Ajax is geen makkelijke club. Het is natuurlijk eenvoudiger om bovengenoemde ploegen vrijuit te laten foebele. Niemand verwacht immers dat je kampioen wordt met Heracles of Vitesse. In Amsterdam MOET echter gewonnen worden.

Aantrekkelijk en aanvallend voetbal, het is allemaal leuk en zéér gewenst, maar zonder resultaat is Bosz al snel de gebeten hond. Ik ben met name benieuwd hoe hij straks omgaat met dat hoge verwachtingspatroon. En zal het 'moeten winnen' iets betekenen voor zijn spelopvatting? Ben benieuwd.

Voor mij is het Feyenoordverleden van Bosz sowieso geen enkele belemmering. Interesseert me echt geen bal. Voor sommigen is het echter een heikel punt. De F-side was een poosje geleden al klip en klaar in diens oordeel. Wij zeggen nee tegen Peter B, verscheen op Facebook en Twitter. De argumentatie erachter bleef volstrekt achterwege, maar laat zich raden.

Het maakt op z'n minst dat het prille huwelijk tussen Ajax en Bosz gedurfd is. Van beide kanten. Er is op voorhand geen peil op te trekken hoe het zal gaan.

Maar man oh man, wat ben ik benieuwd!

Bron

------------------------

Een stukje op Ajaxlife wat mijn gevoelens eigenlijk heel goed vertolkt.
riveco
 riveco - woensdag 25 mei 2016 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 15:31 schreef Hummel10 het volgende:
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/662309/de-basiself-van-bosz-nieuwe-back-huntelaar-lost-milik-af-en-gudelj-de-pineut.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Zijn opstelling is ook al bekend. Geen Gudelj, Teteringen en Millik wel Sinkgraven, Diks en Huntelaar haha. Diks halen als je Tete hebt haha
Je deelt een link, en leest hem zelf maar half? In het verhaal gaan ze er vanuit dat Tete weg gaat, hij heeft namelijk die ene klote makelaar aan z'n kant.
p111
 p111 - woensdag 25 mei 2016 - 18:27   quote  deeplink  
Het eerste wat Ajax moet doen is die kut Italiaan een terrein verbod geven op de toekomst.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 25 mei 2016 - 18:34   quote  deeplink  
Zal Bosz in de afgelopen jaar niet veel bijgeleerd hebben, en ervaring rijker ?
Moeten we Bosz niet een kans geven om te laten zien dat hij beter geworden is ?

Het ligt niet alleen aan Peter Bosz zelf denk ik, daar ook de spelersselectie niet hetzelfde zal worden in het nieuwe seizoen met vertrekkende spelers.

Nu al hoorde ik dat van Rijn en Fischer volgend seizoen niet bij Ajax zijn.
Wie volgt ?
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 18:27 schreef p111 het volgende:
Het eerste wat Ajax moet doen is die kut Italiaan een terrein verbod geven op de toekomst.
Eens.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 mei 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 18:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Zal Bosz in de afgelopen jaar niet veel bijgeleerd hebben, en ervaring rijker ?
Moeten we Bosz niet een kans geven om te laten zien dat hij beter geworden is ?

Het ligt niet alleen aan Peter Bosz zelf denk ik, daar ook de spelersselectie niet hetzelfde zal worden in het nieuwe seizoen met vertrekkende spelers.

Nu al hoorde ik dat van Rijn en Fischer volgend seizoen niet bij Ajax zijn.
Wie volgt ?
Schone en Serero. Bovendien verwacht ik dat Milik en El Ghazi verkocht gaan worden. Ik verwacht ook concrete interesse voor Klaassen en Bazoer en denk dat Veltman ook niet onopgemerkt zal blijven.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 25 mei 2016 - 19:14   quote  deeplink  
Ajax zegt wel dat ze een grote schoonmaak doen ondergaan,
maar ik vraag me wel af in hoever. Van mij mag het zo ver mogelijk.
Loetje
 Loetje - woensdag 25 mei 2016 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 19:14 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax zegt wel dat ze een grote schoonmaak doen ondergaan,
maar ik vraag me wel af in hoever. Van mij mag het zo ver mogelijk.
Hangt er vanaf. In mijn optiek is de lijn Cruijff al heel ver verdwenen. Ik weet niet welke doelstellingen Ajax aan zichzelf gaat koppelen. Op basis daarvan kun je kijken waar je moet doorpakken en wellicht andere poppetjes moet neerzetten op bepaalde stoelen.
remco k
 remco k - woensdag 25 mei 2016 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 19:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hangt er vanaf. In mijn optiek is de lijn Cruijff al heel ver verdwenen. Ik weet niet welke doelstellingen Ajax aan zichzelf gaat koppelen. Op basis daarvan kun je kijken waar je moet doorpakken en wellicht andere poppetjes moet neerzetten op bepaalde stoelen.
doelstelling zal wel weer helder zijn toch. 1 kampioenschap in de drie jaar was het vooraf, dat betekend een keiharde eis voor het kampioenschap nu..

Daarnaast ook gewoon overwinteren in de EL, want ik verwacht van Bosz niet ineens dat hij zich wel gaat plaatsen voor de CL d.m.v. de voorronde. Dat zou ook niet eerlijk zijn..

Ik verwacht niet dat Ajax Bazoer en Klaassen zal verkopen. 1 van beiden zal blijven..
Brandje
 Brandje - woensdag 25 mei 2016 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 19:50 schreef remco k het volgende:

[..]

doelstelling zal wel weer helder zijn toch. 1 kampioenschap in de drie jaar was het vooraf, dat betekend een keiharde eis voor het kampioenschap nu..

Daarnaast ook gewoon overwinteren in de EL, want ik verwacht van Bosz niet ineens dat hij zich wel gaat plaatsen voor de CL d.m.v. de voorronde. Dat zou ook niet eerlijk zijn..

Ik verwacht niet dat Ajax Bazoer en Klaassen zal verkopen. 1 van beiden zal blijven..
Maar kan je van een nieuwe trainer direct de titel eisen? Neemt niet weg dat het moet kunnen. Ik ben blij dat ik het gevoel dat ze naar het doorpakken zijn. Voldoe je niet. Dan mag je gaan.
Eide
 Eide - woensdag 25 mei 2016 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 21:50 schreef Brandje het volgende:

[..]

Maar kan je van een nieuwe trainer direct de titel eisen?
Dat is de realiteit van een topclub. Daar wordt altijd de titel geëist. Dat wil niet zeggen dat 2e worden per definitie falen is, maar dan moet er wel sprake zijn van uitzonderlijke omstandigheden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 26 mei 2016 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 19:14 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax zegt wel dat ze een grote schoonmaak doen ondergaan,
maar ik vraag me wel af in hoever. Van mij mag het zo ver mogelijk.
Schoonmaak voornamelijk in de staf van Ajax. Jong Ajax, hoofd jeugd opleiding en nieuwe trainer van Ajax 1. Wellicht volgen er meer.

In de selectie, dat valt reuze mee. Millik word enkel verkocht tegen de juiste prijs, Ajax heeft volgens mij het eerste bod al afgewezen. Verder de spelers die tussen wal en schip zijn beland en die weg willen(serrero, van rhijn en fisher). Van el ghazi weet ik niet of hij weg wil. Fisher wil weg, dat zei hij in de media. Van rhijn en serero hebben een hele kleine kans dat ze volgend seizoen speeltijd krijgen.
De rest blijft
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 mei 2016 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 mei 2016 - 17:21 schreef riveco het volgende:

[..]

Je deelt een link, en leest hem zelf maar half? In het verhaal gaan ze er vanuit dat Tete weg gaat, hij heeft namelijk die ene klote makelaar aan z'n kant.
Iedere speler kan toch nog vertrekken dus die opstelling nu al maken heeft toch geen toegevoegde waarde? Mocht Tete vertrekken en Diks gehaald worden vind ik dat wel een goede optie maar hij is er nog gewoon.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Definitief: Peter Bosz is de nieuwe trainer van Ajax!









0.0225460