BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nicolai Jørgensen topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 13:37   quote  deeplink  
NICOLAI JØRGENSEN VOOR VIJF JAAR NAAR FEYENOORD

2hi5aaa.jpg

Feyenoord heeft zich per direct versterkt met Nicolai Jørgensen. De Deense international komt over van FC Kopenhagen. De 25-jarige aanvaller tekende, nadat hij s ochtends met succes de medische keuring doorstond, vrijdagmiddag een contract in De Kuip voor vijf seizoenen, tot medio 2021. Jørgensen gaat bij Feyenoord spelen met rugnummer 9.

Feyenoords technisch directeur Martin van Geel is blij met het vastleggen van Jørgensen. Hij is een balvaardige en tegelijk fysiek sterke aanvaller, die niet alleen scorend vermogen heeft, maar ook de kwaliteiten om de ploeg beter de laten voetballen. We volgen Nicolai al langere tijd en zijn ervan overtuigd dat hij een echte versterking voor ons is.

Jørgensen stond in de belangstelling van meerdere buitenlandse clubs. Van Geel: Maar hij kiest er heel bewust voor om zich in de Nederlandse competitie bij Feyenoord verder te ontwikkelen en gaat bij ons de concurrentie aan om de spitspositie.

Jørgensen speelde de afgelopen vier seizoenen voor FC Kopenhagen. Eerder kwam hij uit voor 1. FC Kaiserslautern (Dui), Bayer Leverkusen (Dui) en AB (Den). Bij FC Kopenhagen had hij nog een contract voor een jaar.

2uqlmow.jpg

De 1.90 m. lange Jørgensen scoorde in het afgelopen seizoen vijftien keer in 31 competitiewedstrijden en gaf zeven assists. Met zijn club won hij 2015-2016 zowel de landstitel als het Deense bekertoernooi. Ook in 2015 won Jørgensen met FC Kopenhagen de Deense beker, nadat de aanvaller in 2013 al landskampioen was geworden met zijn ploeg.

In de afgelopen vier seizoenen kwam Jørgensen voor FC Kopenhagen in meer dan 25 Europese wedstrijden (Champions League en Europa League) in actie. Hij speelde tot dusver zestien interlands voor Denemarken, waarin hij drie doelpunten maakte. Eerder kwam Jørgensen uit voor diverse nationale jeugdselecties.







10 WEETJES OVER NICOLAI JØRGENSEN

1. Nicolai Jørgensen werd op 15 januari 1991 geboren in Ballerup, een stadje met circa 40.000 inwoners vlakbij Kopenhagen.

2. Jørgensen is met zijn 1.90 meter een van de langste selectiespelers van Feyenoord. Alleen Michiel Kramer is langer (1.96 meter), terwijl Warner Hahn eveneens 1.90 meter groot is.

3. Voor Jørgensen is 11-11-11 een bijzondere datum. Die dag maakte hij zijn debuut in het nationale elftal van Denemarken, in de oefeninterland tegen Zweden (2-0). De aanvaller was toen 20 jaar, 9 maanden en 27 dagen oud.

4. In 137 wedstrijden voor FC Kopenhagen was Jørgensen direct betrokken bij 74 doelpunten. Zelf was hij 51 keer trefzeker, terwijl hij bovendien 23 assists gaf.

5. Bij FC Kopenhagen was Jørgensen afgelopen seizoen de vaste nemer van de strafschoppen. Alle vijf de keren dat hij vanaf elf meter mocht aanleggen, schoot hij raak.

6. Jørgensen werd in 2010 door AB verkocht aan Bayer Leverkusen. In zijn eerste testwedstrijd voor die club, scoorde hij vier keer in 45 minuten. Op 29 augustus 2010 maakte hij als invaller zijn debuut in de Duitse Bundesliga, in de thuiswedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. Bij de tegenstander zat Marcel Meeuwis op de reservebank. Hij zou een half jaar later vertrekken naar Feyenoord.

7. Op 1 november 2011 maakte Jørgensen zijn debuut in het hoofdtoernooi van de Champions League. Hij kwam als invaller in actie tegen Valencia, de tegenstander van Feyenoord in de openingswedstrijd van dit seizoen.

8. In januari 2012 werd Jørgensen verhuurd aan Kaiserslautern en een half jaar later aan FC Kopenhagen. De Deense topclub nam de aanvaller in de zomer van 2013 definitief over van Bayer Leverkusen.

9. In zestien interlands voor Denemarken scoorde Jørgensen tot dusver drie keer. Twee van die doelpunten maakte hij in maart van dit jaar in de oefeninterland tegen IJsland (2-1). Op 14 november 2015 was hij trefzeker in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden.

10. Jørgensen opende namens FC Kopenhagen de score in de meest recente Deense bekerfinale tegen AGF Aarhus. De spits scoorde fraai met een bal achter zijn standbeen langs en hielp zijn ploeg daarmee aan een 2-1 overwinning, zoals is te zien in onderstaande video:

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 september 2020 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 13:38   quote  deeplink  
Verrassend, welkom Nicolai..
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 13:43   quote  deeplink  
Nooit van gehoord, maar dat zal aan mij liggen?.....Welkom dan maar, dat altijd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door Peckerwood --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 13:45   quote  deeplink  
Nee hoor ik kende hem ook niet, vind hem qua uiterlijk wel op die homo Fisher lijken..👀
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 13:48   quote  deeplink  
In Duitsland geen ruk gescoord, in Denemarken wel wat........hmmm ik ruik middelmaat. Gelijk maar de nummer 9 leuk voor Kramer.
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 13:51   quote  deeplink  
Lijkt idd op die ex-snavel....ach, het laatste jaar lekker gedraaid, al is de Deense competitie ook niet alles.
MMM
 MMM - vrijdag 17 juni 2016 - 14:02   quote  deeplink  
Welkom.

Ben benieuwd.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 17 juni 2016 - 14:02   quote  deeplink  
Welkom. Meteen nummer 9 geven gaat mij wat ver. Schijnt ook meer schaduwspits te zijn. Maar goed concurrentie kan nooit kwaad. Kan wel voetballen aan de YouTube beelden te zien.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 14:10   quote  deeplink  
Ziet er inderdaad uit als een technische en beweeglijke spits. Die goal in de bekerfinale trouwens à la Achahbar tegen Sparta Praag. In elk geval een mooie goal. Maar FC Kopenhagen is geen kleine club, spelen vaak CL. Daar de spits van halen is op zich niet slecht. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Heb er toch wel een goed gevoel bij ergens, maar goed, wat zegt dat hè, haha.
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 14:13   quote  deeplink  
In Denemarken is men verbaasd dat hij voor Nederland kiest. Zijn ambities waren groter en hij was vorig jaar een topspeler van de Deense competitie......misschien toch weer een buitenkansje binnengehengeld onze td......
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:16   quote  deeplink  
Ik zeg welkom! Laat het hem maar bewijzen. Heel andere type dan Kramer in elk geval. Dan heb je dus ook echt een keus.
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:23   quote  deeplink  
Veel completer: Koppen, schieten, meevoetballen, doelgericht, sterk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door PieterBos --
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 14:24   quote  deeplink  
Zo vroeg al in het seizoen z'n verrassing, plezant hoor.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 14:28   quote  deeplink  
Op Youtube vind ik hem er wel echt goed uitzien, maar daarbij moet je natuurlijk wel altijd vermelden dat het Youtube blijft...
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 14:35   quote  deeplink  
Ook geen Ricky dus....

Welkom Nicolai.
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:28 schreef feyenoord!!! het volgende:
Op Youtube vind ik hem er wel echt goed uitzien, maar daarbij moet je natuurlijk wel altijd vermelden dat het Youtube blijft...
Zegt niks.... jij ziet er zelfs goed uit... op YouTube...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:13 schreef Peckerwood het volgende:
In Denemarken is men verbaasd dat hij voor Nederland kiest. Zijn ambities waren groter en hij was vorig jaar een topspeler van de Deense competitie......misschien toch weer een buitenkansje binnengehengeld onze td......
Ik laat me verrassen in dat geval..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
Hij heeft toch een keer meegedaan aan the voice of holland? Vraag me niet hoe ik het me herinner, maar volgens mij heet die jongen die ik bedoel Rob de Nijs.... serieus. Google maar eens. Daar lijkt hij op, tenminste als ik kijk naar die foto waar hij met Van Geel op staat tijdens het ondertekenen.

Wacht, ik zal eens een plaatje opzoeken van die Rob de Nijs...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
Joh als je wat gezopen hebt lijkt ie zelfs op Dries Roelvink..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:48   quote  deeplink  
th?&id=OIP.M15598ffcbea0faba1ebebec817262d6ao2&w=165&h=165&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door Arie.Klooster --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:49   quote  deeplink  
th?&id=OIP.M0711425140aa455f5cf3816beeb3cf22o0&w=300&h=200&c=0&pid=1.9&rs=0&p=0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door Arie.Klooster --
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:50   quote  deeplink  
Tjemig had je niet eerst ff kunnen waarschuwen Arie..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:50   quote  deeplink  
Wel heel fout dat ik me de naam van die jongen nog kan herinneren haha.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:50 schreef RenatoBos het volgende:
Tjemig had je niet eerst ff kunnen waarschuwen Arie..
Sorry...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:50   quote  deeplink  
Onder andere ja..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:50   quote  deeplink  
maar netjes gevonden hè...?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:51   quote  deeplink  
Ghehe..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:50 schreef RenatoBos het volgende:
Onder andere ja..
en dan heb je nog niet eens bewegende beelden van hem, met geluid.... dan bestempel je hem direct als miskoop, haha..
PieterBos
 PieterBos - vrijdag 17 juni 2016 - 14:59   quote  deeplink  
Eerste reactie van Nicolai

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/j%C3%B8rgensen-blij-met-feyenoord-%E2%80%98dit-is-een-grote-stap-voor-mij%E2%80%99

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door PieterBos --
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 17 juni 2016 - 15:02   quote  deeplink  
Wel knap vriendinnetje.....
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 14:50 schreef Arie.Klooster het volgende:
Wel heel fout dat ik me de naam van die jongen nog kan herinneren haha.
Is behoorlijk Gay ja...
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 15:02 schreef Arie.Klooster het volgende:
Wel knap vriendinnetje.....
Geblondeerde strijkplank...
R()b
 R()b - vrijdag 17 juni 2016 - 15:07   quote  deeplink  
Welkom, lijkt mij best een goede speler.
Verrassende keus :)
ar
 ar - vrijdag 17 juni 2016 - 15:57   quote  deeplink  
Verrassend van ome Martin.
Ben erg benieuwd.
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 16:11   quote  deeplink  
Z'n youtube goals zijn dik in orde
Peckerwood
 Peckerwood - vrijdag 17 juni 2016 - 16:11   quote  deeplink  
Z'n youtube goals zijn dik in orde
moa
 moa - vrijdag 17 juni 2016 - 16:21   quote  deeplink  
Behoorlijke verrassing, ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
ronny22
 ronny22 - vrijdag 17 juni 2016 - 16:22   quote  deeplink  
heb op Deense fanforums van Kopenhagen gekeken, daar zeggen ze dat hij ze een stap naar de Europese subtop zeker wel hadden verwacht en dat ze rekening hielden met een grotere transfersom. Misschien heeft MVG dan wel een enorm buitenkansje gegrepen? We gaan het afwachten, maar op basis van filmpjes op youtube ziet hij er redelijk technisch uit voor iemand van zijn lengte en heeft hij een uitstekende traptechniek. Ik heb er wel vertrouwen in!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door ronny22 --
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 juni 2016 - 16:25   quote  deeplink  
Tja ik hoop dat het wat is, maar maak je een filmpje van Kramer dan kom je op hetzelfde uit misschien zelfs beter.
En is Kramer niet heel belangrijk geweest voor ons.
Welkom Jorgenson maar ik weet wat we hebben en hij moet het laten zien
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 16:25 schreef piet de paler het volgende:
Tja ik hoop dat het wat is, maar maak je een filmpje van Kramer dan kom je op hetzelfde uit misschien zelfs beter.
En is Kramer niet heel belangrijk geweest voor ons.
Welkom Jorgenson maar ik weet wat we hebben en hij moet het laten zien
Inderdaad. Zonder de goals van Kramer hadden we ook wel de beker gewonnen en de derde plaats gehaald....
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 juni 2016 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 16:28 schreef Barabas het volgende:

[..]

Inderdaad. Zonder de goals van Kramer hadden we ook wel de beker gewonnen en de derde plaats gehaald....
Kijk even naar de doelpuntn en wanneer ze gemaakt zijn !
Pfffffffffffffffffffff snok snok
Barabas
 Barabas - vrijdag 17 juni 2016 - 16:38   quote  deeplink  
Heb jij dat wel gedaan? Denk het niet rukkerT
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 juni 2016 - 16:45   quote  deeplink  
Ja kijk maar eens naar de compilatie van de Feyenoord wedstrijden.
En rukken doe ik al jaren niet meer, maar als jij dat fijn vindt moet je het gewoon doen.
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 17 juni 2016 - 16:51   quote  deeplink  
Gaan we weer! Middelmaat is de norm ...
MMM
 MMM - vrijdag 17 juni 2016 - 16:53   quote  deeplink  
Ach, Kramer is gewoon middelmaat.. Qua goals nog best redelijk met zijn kwaliteiten maar verder voegt hij weinig toe.

Van een Ferrari (Pellè en Guidetti) naar een Dacia.

Kijken of Jørgensen meer brengt.
VVout
 VVout - vrijdag 17 juni 2016 - 16:54   quote  deeplink  
Komt er ook weer een uit zijn vijl, je kent deze speler vast door en door hè L.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 juni 2016 door VVout --
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 17 juni 2016 - 16:56   quote  deeplink  
Maar ik blijf erbij met goede flankspelers lees Berghuis en tja dan heb je een gevaarlijke aanvalslinie Nationaal.
Ik hoop echt dat het een goede spits is.
Nou effe stukkie rijden en dan frikandellen en bier en de regen
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 17 juni 2016 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 15:02 schreef Arie.Klooster het volgende:
Wel knap vriendinnetje.....
Daarom welkom Nicolai

20t0xlg.jpg
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 17 juni 2016 - 17:13   quote  deeplink  
Ik zeg welkom...een realistische aankoop qua kosten/kwaliteit..
Filmpjes zeggen wel wat...motoriek, techniek en presence zien er goed uit.
Ik denk een goede aankoop binnen de grenzen van wat mogelijk is.
Buitenspelertje erbij en Vilhena bijtekenen en ik heb er weer vertrouwen in...
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 juni 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 juni 2016 - 16:51 schreef lijdensweg het volgende:
Gaan we weer! Middelmaat is de norm ...
Het segment Dost blijkt al niet haalbaar, dus vraag me echt af wat jij dan voor spelers verwacht...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Nicolai Jørgensen topic









0.0096299