BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Olympische Spelen / topic: Wielrenster Van der Breggen bezorgt Nederland eerste gouden medaille in Rio

Headliner: Olympische Spelen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 07 augustus 2016 - 21:43   quote  deeplink  
Wielrenster Van der Breggen bezorgt Nederland eerste gouden medaille in Rio

2b893b.jpg

Wielrenster Anna van der Breggen heeft Nederland de eerste gouden medaille bezorgd op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. De ontknoping van de wegwedstrijd was zinderend en dramatisch.

Van der Breggen zegevierde in de eindsprint van een kopgroep, die pas in de laatste paar honderd meter voor de finish de ontsnapte Mara Abbott achterhaald had.
Verdriet was er ook voor Nederland, want Annemiek van Vleuten ging in de laatste afdaling van de 137 kilometer lange rit keihard onderuit terwijl ze solo aan kop ging. 
Van Vleuten was in de afdaling net weggereden bij Abbott toen ze hard tegen het asfalt sloeg. Volgens de laatste berichten is ze bij bewustzijn en naar het ziekenhuis vervoerd.

Na de val van Van Vleuten ging Abbott solo de slotkilometers in. Ze hield echter geen stand ten opzichte van het jagende groepje achter haar.

Marianne Vos

Van der Breggen koos vervolgens goed positie in de sprint en was daarin duidelijk de sterkste. Achter haar legde de Zweedse Anna Johansson beslag op het zilver. Elisa Longo Borghini uit Italië pakte brons. Abbott moest genoegen nemen met plek vier.
De Nederlandse ploeg controleerde de wedstrijd vrijwel volledig. Ellen van Dijk voerde lang het tempo aan in het peloton. 'Waterdraagster' en titelverdedigster Marianne Vos maakte deel uit van een eerdere kopgroep en Annemiek van Vleuten en Anna van der Breggen voerden de strijd op in de finale.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 08 augustus 2016 - 02:12   quote  deeplink  
Die val van Vleuten zag er echt niet tof uit. Toen Abbott 20 sec later langs kwam lag ze nog levenloos op die stoeprand, vreesde het ergste..
Dolblij dat het relatief goed met haar gaat...'
De een zn dood is de ander zn brood.. Klasse gedaan Breggen!!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 08 augustus 2016 - 12:08   quote  deeplink  
In een tweet heeft Annemiek van Vleuten vandaag voor het eerst gereageerd op haar zware val in de olympische wegwedstrijd voor vrouwen. ,,Ik lig in het ziekenhuis met verwondingen en breuken, maar dat komt goed. Ik ben nu vooral super teleurgesteld na mijn beste wedstrijd uit mijn carrière.''

De wielrenster smakte in leidende positie, op tien kilometer van de finish op de Copacabana, hard tegen het asfalt en bleef minutenlang roerloos liggen. Later werden in het ziekenhuis van Rio de Janeiro een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar wervelkolom geconstateerd.

Filmpje van voor en na de valpartij:
https://www.facebook.com/marcelo.demattosgomes/videos/918206821641894/
Gerard_FR
 Gerard_FR - maandag 08 augustus 2016 - 13:38   quote  deeplink  
Gelukkig goed afgelopen. icon_razz.gif

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 augustus 2016 door Gerard_FR --
VVout
 VVout - maandag 08 augustus 2016 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 13:38 schreef Gerard_FR het volgende:
Gelukkig goed afgelopen. [ afbeelding ]
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 08 augustus 2016 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 16:45 schreef VVout het volgende:

[..]

Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 09 augustus 2016 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 19:49 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

icon_razz.gif
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 09 augustus 2016 - 11:57   quote  deeplink  
icon_razz.gif
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 oktober 2016 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 augustus 2016 - 12:08 schreef RenatoBos het volgende:
In een tweet heeft Annemiek van Vleuten vandaag voor het eerst gereageerd op haar zware val in de olympische wegwedstrijd voor vrouwen. ,,Ik lig in het ziekenhuis met verwondingen en breuken, maar dat komt goed. Ik ben nu vooral super teleurgesteld na mijn beste wedstrijd uit mijn carrière.''

De wielrenster smakte in leidende positie, op tien kilometer van de finish op de Copacabana, hard tegen het asfalt en bleef minutenlang roerloos liggen. Later werden in het ziekenhuis van Rio de Janeiro een zware hersenschudding en drie kleine fractuurtjes in haar wervelkolom geconstateerd.

Filmpje van voor en na de valpartij:
https://www.facebook.com/marcelo.demattosgomes/videos/918206821641894/
Zit dat filmpje pas voor het eerst te bekijken, maar wat enorm raar dat er pas na 2 minuten iemand hulp verleend??? Wel met de mobiel.alles blijven opnemen maar geen vinger uitsteken. Lijkt verdomme Nederland wel!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 oktober 2016 - 16:30   quote  deeplink  
Ja das echt ongelooflijk he..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 10 oktober 2016 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 oktober 2016 - 16:30 schreef RenatoBos het volgende:
Ja das echt ongelooflijk he..
Ja, ik had het filmpje nog nooit gezien maar hier kan ik zo kwaad om worden. Druk je telefoon in je zak en ga hulp verlenen. Beter dan hulpeloos staan te filmen!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 oktober 2016 - 12:54   quote  deeplink  
Ben het helemaal met je eens, en dan heb je nog maar 1 voorbeeld aangegeven. Klote social media..
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 11 oktober 2016 - 15:47   quote  deeplink  
De enige hulp die ik zou kunnen verlenen is een emmer water over haar heen gooien.
Misschien beter te wachten op iemand met de juiste spullen en er voor geleerd heeft.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 oktober 2016 - 20:28   quote  deeplink  
Want die heeft betere emmers of water..(?)
hoogvliet010
 hoogvliet010 - donderdag 13 oktober 2016 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 oktober 2016 - 20:28 schreef RenatoBos het volgende:
Want die heeft betere emmers of water..(?)
Hahaha wat een idioot ben je toch! :-)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 oktober 2016 - 17:17   quote  deeplink  
Hoogie d:-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Olympische Spelen Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Olympische Spelen / topic: Wielrenster Van der Breggen bezorgt Nederland eerste gouden medaille in Rio









0.0096409