BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - zondag 25 september 2016 - 11:08   quote  deeplink  
Er is veel te doen rond Peter Bosz en ik probeer voor mijzelf helder te krijgen is hij als Ajaxtrainer/coach nu top of flop ?

Frank de Boer boekte resultaten met onaantrekkelijk voetbal waardoor wij allen graag een aanvallender ingestelde trainer wilde...

Peter Bosz is dat.

Peter Bosz is uitgesproken maar handelt nu tegenstrijdig aan zijn eigen stelligheid....

Is hij een toptrainer omdat hij groot genoeg is om spelers zijn ongelijk te bewijzen en hier op te acteren?

Of is hij flop omdat hij zijn eigen tekortkomingen bloot heeft gelegd?

Top of flop ?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 11:19   quote  deeplink  
Denk dat mijn mening inmiddels bekend is. Het is dat PEC in de omschakeling gewoon niet goed is maar een ander elftal zou je aanvallend gewoon pijnlijk de tekortkomingen in de verdediging bloot leggen. Daarnaast vind ik het bijzonder vreemd dat hij nog steeds zoekende is naar de beste samenstelling. Is het nu werkelijk zo onmogelijk om gewoon een vaste basiself neer te zetten en alleen bij schorsing of blessure een speler te vervangen. Dan weet de basis waar het aan toe is, maar ook de reserves.

Daarnaast denk ik dat we in de winsterstop afscheid gaan nemen van Bazoer en Tete. Jongens die de nieuwe generatie zijn maar totaal 0,0 respect krijgen van Bosz!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 11:19   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 25 september 2016 - 11:24   quote  deeplink  
Allereerst is het te vroeg om er een uitspraak over te doen. Dat gezegd hebbende...

FdB startte met zeer aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Het "probleem" was echter dat Ajax er te weinig resultaat mee boekte en daardoor bij de seizoensstart steeds op forse achterstand kwam te staan. Bovendien raakte Ajax een aantal voetballers kwijt die dat soort voetbal mogelijk maakte (Eriksen, Blind, Vertonghen etc.). Daardoor transformeerde FdB Ajax steeds meer naar een ploeg die vanuit de controle speelde. Weinig verheffend maar wel heel degelijk.

Bosz wil terug naar een ploeg die vanuit balbezit aanvallend voetbal speelt. Daarvoor heeft hij twee zaken nodig. Ten eerste de juiste spelers die dat spelletje kunnen spelen en ten tweede de tijd om met die spelers de juiste opstelling te vinden waardoor het systeem kan functioneren. het gaat nadrukkelijk niet op de beste 11 spelers, maar om de 11 die samen het spelletje het beste uitvoeren.

Bosz heeft een moeilijke start gehad met een aantal momenten waarop de ploeg fors door het ijs zakte. Hij heeft bovendien heel veel steun gekregen van de club waarbij er fors is geïnvesteerd in de selectie. Sinds het echec tegen Rostov lijkt de weg naar boven te zijn gevonden. De resultaten zijn sindsdien goed en het voetbal wordt beter. Hij verdient dus voorlopig de tijd om verder te werken aan deze ploeg.

Ik denk dat we rond de winterstop pas de balans kunnen opmaken. Dan heeft Bosz de tijd gehad met een selectie waarop hij veel invloed heeft gehad. Dan zien we ook hoe de stand in de competitie eruit ziet, hoe Ajax over langere tijd heeft gefunctioneerd en of het Europees loopt.
Eide
 Eide - zondag 25 september 2016 - 11:26   quote  deeplink  
Iets wat ik niet heb benoemd, maar de relatie tussen Bosz en de Toekomst is wel het overwegen waard. Dolberg komt nu als een raket en De Ligt krijgt waarschijnlijk z'n kans maar jongens als Nouri, Van de Beek, Tete en Bazoer lijken nauwelijks aan de bak te komen. Ajax heeft die doorstroom wel nodig en dat is toch ook een factor die we zullen moeten bekijken denk ik.

Goede aanvulling van AW op dit gebied.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 11:26 schreef Eide het volgende:
Iets wat ik niet heb benoemd, maar de relatie tussen Bosz en de Toekomst is wel het overwegen waard. Dolberg komt nu als een raket en De Ligt krijgt waarschijnlijk z'n kans maar jongens als Nouri, Van de Beek, Tete en Bazoer lijken nauwelijks aan de bak te komen. Ajax heeft die doorstroom wel nodig en dat is toch ook een factor die we zullen moeten bekijken denk ik.

Goede aanvulling van AW op dit gebied.
Inderdaad Eide, daar maak ik mij echt zorgen over. Deze jongens ontgroeien ook het spelen bij Jong Ajax in de Jupiler League. Ik weet dat er keuzes gemaakt dienen te worden, maar ik merk wel dat de jonge jongens echt enorm worden vergeten. Terwijl Bazoer en Tete vorig jaar echte revelaties waren. Spelers die ineens een enorme waarde met zich meedroegen. Deze jongens worden straks opgepikt door topclubs in Europa. Misschien lekker die miljoenen, maar ik hou ze toch liever bij Ajax om er echt een stabiele topclub van te maken!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 11:34   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2016 door Ajax Warrior --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 25 september 2016 - 12:01   quote  deeplink  
Ajax heeft ( bijna ) ieder jaar een groot probleem als het gaat met het willen hebben van een hele goede selectie, namelijk dat bij Ajax vaak 4 of 5 spelers weggekocht worden, waardoor Ajax steeds weer opnieuw moet beginnen van onder af aan.

Daarom is het heel moeilijk voor Ajax om verder te groeien tot de betere clubs in Europa. Voorlopig staat Ajax rond de 34e plaats op de Europese ranglijst, daar de 16e plaats zeker nog lang niet haalbaar zal zijn. Jammer is dat wel, natuurlijk.
Eide
 Eide - zondag 25 september 2016 - 12:02   quote  deeplink  
Dat vind ik di jaar geen excuus. Er zijn slechts 2 spelers weggekocht die beide relatief eenvoudig waren op te vangen. Daarnaast is er in elke linie echt versterkt. Dat excuus heeft Bosz gewoon niet.
Stanley
 Stanley - zondag 25 september 2016 - 12:59   quote  deeplink  
Volgens mij zijn Tete en Bazoer daadwerkelijj Europese top!
Dat Tete minder aanvallend is lijkt mij juist prettig met een aanvallend ingesteld middenveld als wat we hebben. Juist dan is het prettig om verdedigend te kunnen corrigeren lijkt mij.

Dan is het voor Bosz blijkbaar kiezen tussen Bazoer en Riedewald. Maar volgens mij is deze keuze overbodig omdat een centrum met Sanchez en Riedewald prima kan zijn.

Maar langzamerhand ontstaat er wel iets en Sinkgraven vind ik wel het proberen waard, al vind ik Dijks minder slecht dan de kenners op tv.

Voor mij was hij top onderweg naar flop waarbij ik nu plotseling weer lichtpuntjes zie...

Hopelijk zet hij door... richting top!
Stanley
 Stanley - zondag 25 september 2016 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 11:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Denk dat mijn mening inmiddels bekend is. Het is dat PEC in de omschakeling gewoon niet goed is maar een ander elftal zou je aanvallend gewoon pijnlijk de tekortkomingen in de verdediging bloot leggen. Daarnaast vind ik het bijzonder vreemd dat hij nog steeds zoekende is naar de beste samenstelling. Is het nu werkelijk zo onmogelijk om gewoon een vaste basiself neer te zetten en alleen bij schorsing of blessure een speler te vervangen. Dan weet de basis waar het aan toe is, maar ook de reserves.

Daarnaast denk ik dat we in de winsterstop afscheid gaan nemen van Bazoer en Tete. Jongens die de nieuwe generatie zijn maar totaal 0,0 respect krijgen van Bosz!
Wel ook eens dat het getuigt van floppen dat hij nog altijd zoekende is naar het beste team en balans... Veel te lang vastgehouden aan Gudelj die werkelijk niets toevoegt aan het basisteam...
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 14:31   quote  deeplink  
Ajax heeft de beste en breedste selectie in jaren

En leuk hoor dat bazoer en tete momenteel minder spelen. Maar als hun het niet zijn. Zijn het spelers als riedewald gudelj schone of el Ghazi die niet spelen.

Of hij slaagt is nog veel te vroeg.

Gister een goede tweede helft gespeeld en als hij die lijn voort kan zetten kan het goed komen.

Vooralsnog veel te vroeg voor een eindoordeel.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 11:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad Eide, daar maak ik mij echt zorgen over. Deze jongens ontgroeien ook het spelen bij Jong Ajax in de Jupiler League. Ik weet dat er keuzes gemaakt dienen te worden, maar ik merk wel dat de jonge jongens echt enorm worden vergeten. Terwijl Bazoer en Tete vorig jaar echte revelaties waren. Spelers die ineens een enorme waarde met zich meedroegen. Deze jongens worden straks opgepikt door topclubs in Europa. Misschien lekker die miljoenen, maar ik hou ze toch liever bij Ajax om er echt een stabiele topclub van te maken!
Totaal niet realistisch om nu al een oordeel over Bosz te hebben. Frank zette Bazoer, Ghazi ook gewoon wissel op het einde. Tete was begin van dit seizoen ook nog niet top. Het seizoen duurt nog erg lang sommige jongens zullen het moeten laten zien op trainingen en in de minuten die ze krijgen.

Tegen Willem 2 geeft hij andere spelers een kans vooraf zat weer iedereen te zeiken.

Bosz kijkt ook gewoon wedstrijden op de toekomst en heeft de Ligt en Nouri hun officiële debuut laten maken.

Dat hij na 3 maanden op sommige posities nog naar het juiste poppetje zoekt vind ik geen schande. Hoeveel selectie spelers zijn er en dan heb je ook nog met huidige vorm en blessures te maken. Plus dat hij anders wilt spelen dan de vorig seizoen en dat er ook nog in moet brengen. Ik zie progressie omdat hij nu wel een team neerzet wat allemaal dezelfde kant oploopt en in een hoger tempo.
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 14:45   quote  deeplink  
En Frenkie de jong niet te vergeten.
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 11:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Inderdaad Eide, daar maak ik mij echt zorgen over. Deze jongens ontgroeien ook het spelen bij Jong Ajax in de Jupiler League. Ik weet dat er keuzes gemaakt dienen te worden, maar ik merk wel dat de jonge jongens echt enorm worden vergeten. Terwijl Bazoer en Tete vorig jaar echte revelaties waren. Spelers die ineens een enorme waarde met zich meedroegen. Deze jongens worden straks opgepikt door topclubs in Europa. Misschien lekker die miljoenen, maar ik hou ze toch liever bij Ajax om er echt een stabiele topclub van te maken!
Maar moet je dan jongens opstellen die op dit moment minder goed presteren dan anderen?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 14:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar moet je dan jongens opstellen die op dit moment minder goed presteren dan anderen?
Nee maar er moet toch iets te zeuren zijn op Bosz..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 september 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Bosz is dikke flop...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 13:01 schreef Stanley het volgende:

[..]

Wel ook eens dat het getuigt van floppen dat hij nog altijd zoekende is naar het beste team en balans... Veel te lang vastgehouden aan Gudelj die werkelijk niets toevoegt aan het basisteam...
Haha zijn net 3 maanden bezig.. De Boer heeft veel langer aan hem vast gehouden.
Bosz heeft Ziyech er 3 weken bij en Gudelj is er nu al uit. Best snel toch?
Dat een trainer na 3 maanden nog zoekende is is logisch als de verschillen dichtbij elkaar liggen in een grote selectie. Vraag het hier 10 mensen en geen enkele opstelling is hetzelfde. Dan heb je nog spelers die uit vorm/geblesseerd of geschorst zijn. Dus nee over floppen kun je het na 3 maanden nog amper hebben.

Enige die ik vind die deze zomer een flater geslagen hebben zijn de personen die Ziyech pas na uitschakeling Champions League aangetrokken hebben. En heel misschien nog wel de mensen die Bosz aangetrokken hebben. Daar kan Bosz niets aandoen en dit is nog steeds te vroeg om te beoordelen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:05 schreef Nenam_tiL het volgende:
Bosz is dikke flop...
Net als Ziyech
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 september 2016 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Net als Ziyech
Dat zeg ik niet...maar daardoor verzuipt Klaasen
We gaan het zien als Ziyech in Afrika zit
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:25 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet...maar daardoor verzuipt Klaasen
We gaan het zien als Ziyech in Afrika zit
Klaassen verzuipen? Die speelde gister een prima wedstrijd.. Leg eens uit als je wilt?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 september 2016 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen verzuipen? Die speelde gister een prima wedstrijd.. Leg eens uit als je wilt?
2 kapiteins op het middenveld.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee maar er moet toch iets te zeuren zijn op Bosz..
Bosz is inderdaad flop. Maar ja jullie zijn blij met winstpartijen tegen Willem II en PEC. Laat het hem maar eens tonen in topwedstrijden. Want de topwedstrijden die we tot nog toe zagen waren het aanzien niet waard.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:05 schreef Nenam_tiL het volgende:
Bosz is dikke flop...
Ach ouwe, gisteren was het in de omschakeling al billen knijpen, maar eens afwachten als we straks de echte toppers krijgen. Beginnen met Luik en Utrecht en daarna Celta en die kakkerlakken.
Stanley
 Stanley - zondag 25 september 2016 - 18:29   quote  deeplink  
Ja flop of top...

Maar hoe zuen jullie zijn veranderingen in het team?
Goed dat hij groot genoeg is om zijn fouten toe te geven.

Of wordt hij gedwongen, getuige zijn kinderachtige opmerking over Ziyech dat hij teveel balverlies had geleden...?
Eide
 Eide - zondag 25 september 2016 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:29 schreef Stanley het volgende:
Of wordt hij gedwongen, getuige zijn kinderachtige opmerking over Ziyech dat hij teveel balverlies had geleden...?
Die opmerking had niets met kinderachtig te maken denk ik eigenlijk. Het had te maken met het temperen van de jubelstemming na een overwinning op een tegenstander die een reet voorstelt. het toont het relativeringsvermogen van Bosz die zich hartstikke goed beseft dat 5-1 tegen een dergelijke tegenstander niet zo heel veel voor stelt, zeker gezien de eerste helft.

Verder wat ik al zei. het is veel te vroeg om te bepalen of Bosz gaat slagen of niet. Geef dat tot de winterstop. Dan kan je eens een fatsoenlijke tussenbalans opmaken. Voorlopig ben ik niet overtuigd van Bosz, maar zie ik wel potentie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2016 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

2 kapiteins op het middenveld.....
Ziyech is geen kapitein. Is de creatieve geest met Klaassen als leider. Gaat prima samen.
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bosz is inderdaad flop. Maar ja jullie zijn blij met winstpartijen tegen Willem II en PEC. Laat het hem maar eens tonen in topwedstrijden. Want de topwedstrijden die we tot nog toe zagen waren het aanzien niet waard.
En wat is dat anders dan de afgelopen jaren?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bosz is inderdaad flop. Maar ja jullie zijn blij met winstpartijen tegen Willem II en PEC. Laat het hem maar eens tonen in topwedstrijden. Want de topwedstrijden die we tot nog toe zagen waren het aanzien niet waard.
In die topwedstrijden zat Bosz er pas net Ziyech was er ook nog niet. Traore pas net en toch verwacht je dan dat Bosz gelijk wonderen kan verrichten? Ik ben blij dat jij mijn baas niet ben..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 25 september 2016 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ziyech is geen kapitein. Is de creatieve geest met Klaassen als leider. Gaat prima samen.
Inderdaad en volgens mij gaat Ziyech daar echt niet moeilijk over doen. Tenminste als hij slim is. De band moet je verdienen en voorlopig heeft Klaassen er meer recht op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 21:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In die topwedstrijden zat Bosz er pas net Ziyech was er ook nog niet. Traore pas net en toch verwacht je dan dat Bosz gelijk wonderen kan verrichten? Ik ben blij dat jij mijn baas niet ben..
Zoals gezegd is de voorbereiding om dingen te proberen. Ook als de nieuwe trainer in mei al bekend is en dus al behoorlijk invloed kan uitoefenen op in- en verkoop en het bedenken van een opstelling. Wanneer de competitie begint moet je klaar staan. Maar jij doet net alsof Ziyech en Traore de verlossers zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 september 2016 - 03:30   quote  deeplink  
Ik ben van mening dat Ajax dankzij de leiding/RVC minder ver is dan wanneer men sneller de selectie op peil had gehad. Dat kun je Bosz niet verwijten.

Ben van mening dat de leiding Bosz niet had moeten aanstellen.

Vind dat sommigen hier te snel oordelen, laten we eerst maar eens kijken waar we staan tijdens de winter. Komt weer een leuke week aan wat ik zie als een testcase.

Laat maar zien dat ze die 2 wedstrijden kunnen winnen. Klaasen is de laatste 2 wedstrijden minder dominant aanwezig. En dat geldt voor een aantal andere wedstrijden dit seizoen. Maar nog wel steeds belangrijk. Ben benieuwd hoe hij en Ziyech samen gaan werken.

Positieve wel is dat we 2 leuke wedstrijden hebben gehad. Dat was vorig jaar zelden dat het 2 keer achterelkaar was. Alleen win je hier niks mee.

Vind Bosz tijdens de persconferenties niet altijd even sterk. Hij zal gewoon moeten laten zien dat hij een lange reeks van overwinningen voor Ajax kan bewerkstelligen.

Mochten we in december Europees zijn uitgeschakeld en op grote afstand staan van de koppositie, dan verdwijnt hij zo. Alleen is daar het probleem niet mee opgelost.

Als je als leiding met Bosz aankomt, dan ben je als leiding zeker vakbekwaam?
Stanley
 Stanley - maandag 26 september 2016 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 18:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Die opmerking had niets met kinderachtig te maken denk ik eigenlijk. Het had te maken met het temperen van de jubelstemming na een overwinning op een tegenstander die een reet voorstelt. het toont het relativeringsvermogen van Bosz die zich hartstikke goed beseft dat 5-1 tegen een dergelijke tegenstander niet zo heel veel voor stelt, zeker gezien de eerste helft.

Verder wat ik al zei. het is veel te vroeg om te bepalen of Bosz gaat slagen of niet. Geef dat tot de winterstop. Dan kan je eens een fatsoenlijke tussenbalans opmaken. Voorlopig ben ik niet overtuigd van Bosz, maar zie ik wel potentie.
Ik denk het wel, sterker nog vanwege zijn sjacherijn waarmee hij reageerde lijkt het mij voor de handliggend.

En het temperen van de jubelstemming vanwege een overwinning op een team dat niet zoveel voorstelt,zoals jij het een draai geeft...

Volgens mij heeft zijn favoriete basiself en samenstelling niet veel eerder verloren van het team waarvan jij zegt dat het niet veel voorstelt...

Overigens ben ik het laatste wel eens met jou, maar wat zegt dat over Bosz dan en zijn gekozen elf plus strategie ???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 september 2016 - 07:43   quote  deeplink  
Nu ben ik niet zo van de media en zal ook dit bericht mij een reet roesten, maar toch zie ik wel overeenkomsten met de gedachtes die ik heb over Bosz en hoe hij bepaalde zaken aanpakt of heeft geuit.

'Bosz speelt met geloofwaardigheid bij Ajax: onvrede van spelers ligt op de loer'

Ajax-trainer Peter Bosz liet bij zijn aankomst in Amsteredam meermaals weten dat hij niet zou afwijken van zijn visie. De Telegraaf neemt de coach van de Amsterdammers onder de loep en concludeert dat zijn geloofwaardigheid extern én in de spelersgroep op het spel staat.

De onvrede ligt op de loer bij Ajax, zo stelt de krant. Bosz moest in de voorbije weken namelijk op enkele aspecten van zijn visie terugkomen. Met een aantal voorbeelden maakt het dagblad duidelijk wat er gaande is. De veelgehoorde 'vijfsecondenregel' wordt bijvoorbeeld aangehaald. Soms is er druk, soms zakt Ajax ook in. Verder vertelde Bosz aanvankelijk dat hij wilde uitgaan van een vaste basiself. Vooralsnog heeft hij de balans nog niet gevonden.

"Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind niet dat we elf basisspelers hebben. We hebben er misschien wel 20 of 22", zei hij zaterdag na de 5-0 zege op Willem II. Bosz bombardeerde zijn aanwinst Bertrand Traoré tot spits, maar hij speelde als rechtsbuiten tegen de Tilburgers. Tot slot wordt de rol van Hakim Ziyech aangehaald, die Ajax aanvankelijk niet wilde halen 'omdat het al negen middenvelders had'.

Ziyech werd toch gehaald. Even werd hij gebruikt als rechtsbuiten, maar al snel is hij nu naar het middenveld geschoven. In persoonlijke gesprekken met Bosz is hem de toezegging gedaan dat hij als middenvelder zou spelen bij Ajax, weet de krant. De conclusie: 'Het wordt een hels karwei om alle kikkers in de kruiwagen te houden.' Want: de wisselingen in het elftal en het afwijken van de visie kunnen zorgen voor de nodige ontevreden spelers, terwijl op de achtergrond de nodige talenten op de deur kloppen.
Stanley
 Stanley - maandag 26 september 2016 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 03:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik ben van mening dat Ajax dankzij de leiding/RVC minder ver is dan wanneer men sneller de selectie op peil had gehad. Dat kun je Bosz niet verwijten.

Ben van mening dat de leiding Bosz niet had moeten aanstellen.

Vind dat sommigen hier te snel oordelen, laten we eerst maar eens kijken waar we staan tijdens de winter. Komt weer een leuke week aan wat ik zie als een testcase.

Laat maar zien dat ze die 2 wedstrijden kunnen winnen. Klaasen is de laatste 2 wedstrijden minder dominant aanwezig. En dat geldt voor een aantal andere wedstrijden dit seizoen. Maar nog wel steeds belangrijk. Ben benieuwd hoe hij en Ziyech samen gaan werken.

Positieve wel is dat we 2 leuke wedstrijden hebben gehad. Dat was vorig jaar zelden dat het 2 keer achterelkaar was. Alleen win je hier niks mee.

Vind Bosz tijdens de persconferenties niet altijd even sterk. Hij zal gewoon moeten laten zien dat hij een lange reeks van overwinningen voor Ajax kan bewerkstelligen.

Mochten we in december Europees zijn uitgeschakeld en op grote afstand staan van de koppositie, dan verdwijnt hij zo. Alleen is daar het probleem niet mee opgelost.

Als je als leiding met Bosz aankomt, dan ben je als leiding zeker vakbekwaam?
Hoezo krijgt de rvc hiervan de schuld?
Vanuit de rvc was allang toestemming om gericht aankopen te doen, mocht dit nodig geacht worden. En Overmars achtte dit nodig gezien zijn belofte om aanvallende versterkingen te halen. Sterker nog men mocht zelfs Sulemani-achtige bedragen betalen voor een Belgische Jamaicaan...

Maarja, als je dan niet adequaat handelt en je haalt Westermann...

Verder snap ik de keuze voor Bosz wel ivm de beschikbaarheid en roep om aanvallend voetbal. Ik vind het niet te vroeg om naar zijn functioneren te kijken aangezien er al het nodige is gebeurd en hij soms merkwaardige keuzes maakt die vraagtekens oproepen...

De huidige signalen moeten ons alarmeren en het vervolg analyseren. Mocht hij halstarrig blijven vasthouden en de resultaten blijven beneden peil moet hij worden ontslagen.

Mocht hij het roer omgooien en goede resultaten boeken...dan is hij alsnog de juiste trainer voor Ajax
hjf
 hjf - maandag 26 september 2016 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 14:31 schreef remco k het volgende:
Ajax heeft de beste en breedste selectie in jaren

En leuk hoor dat bazoer en tete momenteel minder spelen. Maar als hun het niet zijn. Zijn het spelers als riedewald gudelj schone of el Ghazi die niet spelen.

Of hij slaagt is nog veel te vroeg.

Gister een goede tweede helft gespeeld en als hij die lijn voort kan zetten kan het goed komen.

Vooralsnog veel te vroeg voor een eindoordeel.
Een goede 2e helft? Man. Wat was dat PEC zwak zeg. Laten we even afwachten hoe we in de Kuip erbij staan binnenkort. En dat wordt natuurlijk weer een hele andere wedstrijd als alle andere wedstrijden.
Stanley
 Stanley - maandag 26 september 2016 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:43 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nu ben ik niet zo van de media en zal ook dit bericht mij een reet roesten, maar toch zie ik wel overeenkomsten met de gedachtes die ik heb over Bosz en hoe hij bepaalde zaken aanpakt of heeft geuit.

'Bosz speelt met geloofwaardigheid bij Ajax: onvrede van spelers ligt op de loer'

Ajax-trainer Peter Bosz liet bij zijn aankomst in Amsteredam meermaals weten dat hij niet zou afwijken van zijn visie. De Telegraaf neemt de coach van de Amsterdammers onder de loep en concludeert dat zijn geloofwaardigheid extern én in de spelersgroep op het spel staat.

De onvrede ligt op de loer bij Ajax, zo stelt de krant. Bosz moest in de voorbije weken namelijk op enkele aspecten van zijn visie terugkomen. Met een aantal voorbeelden maakt het dagblad duidelijk wat er gaande is. De veelgehoorde 'vijfsecondenregel' wordt bijvoorbeeld aangehaald. Soms is er druk, soms zakt Ajax ook in. Verder vertelde Bosz aanvankelijk dat hij wilde uitgaan van een vaste basiself. Vooralsnog heeft hij de balans nog niet gevonden.

"Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind niet dat we elf basisspelers hebben. We hebben er misschien wel 20 of 22", zei hij zaterdag na de 5-0 zege op Willem II. Bosz bombardeerde zijn aanwinst Bertrand Traoré tot spits, maar hij speelde als rechtsbuiten tegen de Tilburgers. Tot slot wordt de rol van Hakim Ziyech aangehaald, die Ajax aanvankelijk niet wilde halen 'omdat het al negen middenvelders had'.

Ziyech werd toch gehaald. Even werd hij gebruikt als rechtsbuiten, maar al snel is hij nu naar het middenveld geschoven. In persoonlijke gesprekken met Bosz is hem de toezegging gedaan dat hij als middenvelder zou spelen bij Ajax, weet de krant. De conclusie: 'Het wordt een hels karwei om alle kikkers in de kruiwagen te houden.' Want: de wisselingen in het elftal en het afwijken van de visie kunnen zorgen voor de nodige ontevreden spelers, terwijl op de achtergrond de nodige talenten op de deur kloppen.
Dat verklaart meteen waarom Ziyech toch wel een balende en teleurstellende uitstraling had en terecht!

Waarschijnlijk is van hieruit Bosz gecorrigeerd en zijn sjacherijnige en kinderachtige opmerking over zijn balverlies verklaard..!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Stanley --
hjf
 hjf - maandag 26 september 2016 - 08:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:50 schreef Stanley het volgende:

[..]

Mocht hij het roer omgooien en goede resultaten boeken...dan is hij alsnog de juiste trainer voor Ajax
Ik denk niet, dat Bosz ooit de juiste trainer voor Ajax gaat worden. Maar dat is mijn mening.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 september 2016 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 22:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zoals gezegd is de voorbereiding om dingen te proberen. Ook als de nieuwe trainer in mei al bekend is en dus al behoorlijk invloed kan uitoefenen op in- en verkoop en het bedenken van een opstelling. Wanneer de competitie begint moet je klaar staan. Maar jij doet net alsof Ziyech en Traore de verlossers zijn.
Verlossers niet maar ik ben wel blij dat Ziyech erbij gekomen is ja.
Maar die is hier pas 3 weken moet nog ingepast worden. Traore is er ook nog helemaal niet lang. Een trainer bij een nieuwe club heeft gewoon tijd nodig. Of je die trainer nou goed vind of niet binnen 3 maanden je oordeel klaar hebben is veel te vroeg.
Eide
 Eide - maandag 26 september 2016 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:57 schreef Stanley het volgende:

[..]

Dat verklaart meteen waarom Ziyech toch wel een balende en teleurstellende uitstraling had en terecht!

Waarschijnlijk is van hieruit Bosz gecorrigeerd en zijn sjacherijnige en kinderachtige opmerking over zijn balverlies verklaard..!
Die opmerking over balverlies was niet aan het adres van Ziyech. Dat ging over de gehele ploeg en dan met name de eerste helft. Toen het over Ziyech ging hield Bosz de boot af met eerst een cynische opmerking en daarna die uitspraak dat heel Ajax het goed had gedaan.
Danielson 1448
 Danielson 1448 - maandag 26 september 2016 - 09:38   quote  deeplink  
Ik moet het nog zien maar de wedstrijden tegen Willem2 en PEC geven de supporter weer een
beetje plezier om naar te kijken.Ik denk dat de overschatte trainer Bosz op het juiste
moment bij Ajax is in gestapt, zoveel jonge spelers staan klaar dus Jonk heeft het niet zo slecht gedaan op de Toekomst
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 september 2016 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 17:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Klaassen verzuipen? Die speelde gister een prima wedstrijd.. Leg eens uit als je wilt?
Welke goede wedstrijd zie jij Klaassen toch elke keer spelen? De tegengoal valt, omdat Klaassen niet met zijn tegenstander meeloopt. Ik zie hem naast Ziyech bij de 16-meter staan en wordt door de rest van de spelers overgeslagen. In de duels zwak, draait bij een kopbal altijd na de zijkant, wint nauwelijks persoonlijke duels en komt technisch tekort. Nauwelijks balcontacten als middenvelder. Krijgt de slechtste cijfers in de beoordelingen van deze wedstrijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Ztjes --
Eide
 Eide - maandag 26 september 2016 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 10:04 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Welke goede wedstrijd zie jij Klaassen toch elke keer spelen? De tegengoal valt, omdat Klaassen niet met zijn tegenstander meeloopt. Ik zie hem naast Ziyech bij de 16-meter staan en wordt door de rest van de spelers overgeslagen. In de duels zwak, draait bij een kopbal altijd na de zijkant, wint nauwelijks persoonlijke duels. Nauwelijks balcontacten als middenvelder. Krijgt de slechtste cijfers in de beoordelingen van deze wedstrijd.
Klaassen is anders met 5 goals en 3 assists momenteel "MVP" van de Eredivisie samen met Jorgensen van Feyenoord, nog voor Ziyech die bij Twente ook nog 2 goals en wat assists op z'n naam had staan.

Als dan dan verder kijk naar scores op verschillende voetbalsites die statistieken en dergelijke bijhouden (bijvoorbeeld Whoscored) doet Klaassen het uitstekend in die rankings.

Dat een speler maar weinig spectaculair is betekent niet dat deze niet goed is. Klaassen is enorm belangrijk voor Ajax. Hij is de aanjager op het middenveld, brengt veel (duel)kracht en maakt met grote regelmaat hele belangrijke goals. Ik denk dat de combinatie Ziyech/Klaassen gaat uitgroeien tot een waanzinnig goede.
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 september 2016 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 10:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Klaassen is anders met 5 goals en 3 assists momenteel "MVP" van de Eredivisie samen met Jorgensen van Feyenoord, nog voor Ziyech die bij Twente ook nog 2 goals en wat assists op z'n naam had staan.

Als dan dan verder kijk naar scores op verschillende voetbalsites die statistieken en dergelijke bijhouden (bijvoorbeeld Whoscored) doet Klaassen het uitstekend in die rankings.

Dat een speler maar weinig spectaculair is betekent niet dat deze niet goed is. Klaassen is enorm belangrijk voor Ajax. Hij is de aanjager op het middenveld, brengt veel (duel)kracht en maakt met grote regelmaat hele belangrijke goals. Ik denk dat de combinatie Ziyech/Klaassen gaat uitgroeien tot een waanzinnig goede.
Ik geef ook aan, dat Klaassen heel veel belangrijke goals heeft gemaakt.

Klaassen speelt al maanden zeer zwak en is in mijn ogen gewoon geen Ajax-middenvelder, komt zowel techniek als inzicht tekort. Alleen niet als goalgetter, maar dan moet je in mijn ogen spits of hangende spits zijn.

Welke aanjager: die de keeper stoort!, te langzaam mee verdedigd, vaak niet meeloopt met zijn speler(schuld tegengoal van PEC), weinig (kop)duels wint. De aanjager in de wedstrijd met PEC was Ziyech en zeker niet Klaassen. Neemt gewoon véééél te weinig deel aan het spel als middenvelder. Verzuipt totaal met Ziyech naast zich en medespelers voelen dat aan en geven liever de bal aan iemand die er wat goeds mee doet, want hij werd meerdere malen overgeslagen als hij naast Ziyech rond de 16-meter stond. Dus het wordt geen goede combinatie.

En met een goed lopende voorhoede gevoed door het middenveld, is het ook niet meer zo noodzakelijk, dat het doelgevaar vooral van een opkomende middenvelder moet komen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Ztjes --
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 22:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zoals gezegd is de voorbereiding om dingen te proberen. Ook als de nieuwe trainer in mei al bekend is en dus al behoorlijk invloed kan uitoefenen op in- en verkoop en het bedenken van een opstelling. Wanneer de competitie begint moet je klaar staan. Maar jij doet net alsof Ziyech en Traore de verlossers zijn.
En wanneer is het bij Ajax voor het laatst gebeurt dat dit het geval was. Dus dat de basis direct goed stond en bekend was?

Andere jaren hoorde ik je daar totaal niet over.
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 03:30 schreef Bobby1972 het volgende:

Als je als leiding met Bosz aankomt, dan ben je als leiding zeker vakbekwaam?
Ik denk dat je dat pas kan zeggen op het moment dat bekend is dat ie wel of niet geslaagd is.

Nu 6 keer op rij winst. Dat is een hele goede positieve lijn.

Ik ben er benieuwd of hij dat weet vast te houden.
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:43 schreef Ajax Warrior het volgende:
Nu ben ik niet zo van de media en zal ook dit bericht mij een reet roesten, maar toch zie ik wel overeenkomsten met de gedachtes die ik heb over Bosz en hoe hij bepaalde zaken aanpakt of heeft geuit.

'Bosz speelt met geloofwaardigheid bij Ajax: onvrede van spelers ligt op de loer'

Ajax-trainer Peter Bosz liet bij zijn aankomst in Amsteredam meermaals weten dat hij niet zou afwijken van zijn visie. De Telegraaf neemt de coach van de Amsterdammers onder de loep en concludeert dat zijn geloofwaardigheid extern én in de spelersgroep op het spel staat.

De onvrede ligt op de loer bij Ajax, zo stelt de krant. Bosz moest in de voorbije weken namelijk op enkele aspecten van zijn visie terugkomen. Met een aantal voorbeelden maakt het dagblad duidelijk wat er gaande is. De veelgehoorde 'vijfsecondenregel' wordt bijvoorbeeld aangehaald. Soms is er druk, soms zakt Ajax ook in. Verder vertelde Bosz aanvankelijk dat hij wilde uitgaan van een vaste basiself. Vooralsnog heeft hij de balans nog niet gevonden.

"Ik heb het al vaker gezegd, maar ik vind niet dat we elf basisspelers hebben. We hebben er misschien wel 20 of 22", zei hij zaterdag na de 5-0 zege op Willem II. Bosz bombardeerde zijn aanwinst Bertrand Traoré tot spits, maar hij speelde als rechtsbuiten tegen de Tilburgers. Tot slot wordt de rol van Hakim Ziyech aangehaald, die Ajax aanvankelijk niet wilde halen 'omdat het al negen middenvelders had'.

Ziyech werd toch gehaald. Even werd hij gebruikt als rechtsbuiten, maar al snel is hij nu naar het middenveld geschoven. In persoonlijke gesprekken met Bosz is hem de toezegging gedaan dat hij als middenvelder zou spelen bij Ajax, weet de krant. De conclusie: 'Het wordt een hels karwei om alle kikkers in de kruiwagen te houden.' Want: de wisselingen in het elftal en het afwijken van de visie kunnen zorgen voor de nodige ontevreden spelers, terwijl op de achtergrond de nodige talenten op de deur kloppen.
Ik ben ook erg benieuwd hoe hij daarmee om gaat straks als je verder in het seizoen zit.

Dat hij zaken over zijn eigen visie aanpast en veranderd vind ik alleen maar een plus punt. Uiteindelijk moet ook de beste trainer van de wereld blijven leren bij opgedane ervaringen.

Ik ben echter met name benieuwd hoe hij straks om gaat met de nu ontevreden jongens.
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:50 schreef Stanley het volgende:

[..]

Hoezo krijgt de rvc hiervan de schuld?
Vanuit de rvc was allang toestemming om gericht aankopen te doen, mocht dit nodig geacht worden. En Overmars achtte dit nodig gezien zijn belofte om aanvallende versterkingen te halen. Sterker nog men mocht zelfs Sulemani-achtige bedragen betalen voor een Belgische Jamaicaan...

Maarja, als je dan niet adequaat handelt en je haalt Westermann...

Verder snap ik de keuze voor Bosz wel ivm de beschikbaarheid en roep om aanvallend voetbal. Ik vind het niet te vroeg om naar zijn functioneren te kijken aangezien er al het nodige is gebeurd en hij soms merkwaardige keuzes maakt die vraagtekens oproepen...

De huidige signalen moeten ons alarmeren en het vervolg analyseren. Mocht hij halstarrig blijven vasthouden en de resultaten blijven beneden peil moet hij worden ontslagen.

Mocht hij het roer omgooien en goede resultaten boeken...dan is hij alsnog de juiste trainer voor Ajax
Kleine maar.

De rvc gaf toestemming mits er eerst verkocht zou worden.
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 07:56 schreef hjf het volgende:

[..]

Een goede 2e helft? Man. Wat was dat PEC zwak zeg. Laten we even afwachten hoe we in de Kuip erbij staan binnenkort. En dat wordt natuurlijk weer een hele andere wedstrijd als alle andere wedstrijden.
Inderdaad zwak. Maar wat had Ajax anders moeten doen dan? Ze hebben het toch gewoon goed gedaan de tweede helft?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 september 2016 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 11:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad zwak. Maar wat had Ajax anders moeten doen dan? Ze hebben het toch gewoon goed gedaan de tweede helft?
Vind je? Na 65 minuten met 5-1 op het scorebord moet je doordrukken en er zeker nog enkele maken. Helaas gingen zowel Younes als Ziyech te vaak geforceerd voor eigen succes.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Peter Bosz is Top of Flop ?









0.7083218