BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (donderdag 29 september 2016, 19:00); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 25 september 2016 - 18:09   quote  deeplink  
CqyGQPcWcAAPqgs.jpg

Ajax lijkt eindelijk de weg naar boven te hebben gevonden. In Nederland is Ajax echter nog nauwelijks getest. In Europa had Ajax het tot dusver ontzettend moeilijk. Na de beschamende afgang tegen Rostov werd met veel pijn en moeite van Panathinaikos gewonnen. Ondanks een beroerde wedstrijd staat Ajax daardoor wel eerste in Groep G. De tegenstander uit het Belgische Luik, of eigenlijk Liège omdat de club in het Waalse deel ligt, staat gedeeld tweede nadat het de eerste wedstrijd gelijk speelde tegen Celta de Vigo. Winst in eigen huis betekent voor Ajax een reuzenstap richting overwinteren in Europa. Bij verlies weet Ajax dat het zeer moeilijk wordt met Celta de Vigo nog in het vooruitzicht en een uitwedstrijd in België in het verschiet.

Ajax speelde slechts drie maal eerder tegen Standard Luik. Dit waren altijd vriendschappelijke ontmoetingen. De eerste ontmoeting was in 1929 toen Ajax met 5-0 won. In 1952 en 1970 was Standard Luik de sterkere met respectievelijk 5-2 en 1-2 overwinningen. Dit alles is natuurlijk voltooid verleden tijd en zegt niets over het aanstaande duel. Wel ontmoet Ajax mogelijk een oude bekende. Oud-Ajacied Eyong Enoh speelt bij Standard en is daar vaste keuze op het middenveld.

Het Standard Luik van trainer Aleksandar Jankovic dwong plaatsing voor de Europa League ondanks dat het slechts als 7e eindigde in het voorgaande seizoen. De Luikenaren staan 3e in de Belgische Jupiler Pro league. De ploeg is de competitie heel zwak begonnen met 1 verliespartij, 3 gelijke spelen en 4 maal winst. Bovendien ging de Belgische Supercup verloren en werden de Rouches voor de beker uitgeschakeld door Geel. Ondanks die zwakke start staat Standard Liege dus wel gewoon 3e en doet het mee voor plaatsing voor de play-offs waarmee om het kampioenschap wordt gespeeld. De laatste competitiewedstrijd werd met 3-0 gewonnen van laagvlieger Eupen.

Standard luik speelt normaliter in een 4-4-1-1 formatie die ook uit te leggen is als 4-2-3-1. Achterin spelen 4 verdedigers met daarvoor 2 controlerende middenvelders. De vleugels worden bestreken door nog eens 2 middenvelders daartussen een shaduwspits en daarvoor een spits. De meest trefzekere speler van Luik tot dusver was de Braziliaanse vleugelspeler Edmilson Junior met 3 goals. Hij wordt op de voet gevolgd door spits Raman en schaduwspits Belfodil die beide op 2 staan. Op doel staat de 37 jarige 9-voudig international Gillet die slechts 1.80 meet.

Ajax zal met een goed gevoel naar het treffen met Standard Luik toeleven. Wel zal Peter Bosz het zonder Hakim Ziyech moeten stellen die 2 knullige gele kaarten pakte tegen Panathinaikos. Daardoor lijkt op het middenveld een plekje vrij te komen voor Gudelj of Bazoer. Achterin is het de vraag of Bosz het zal aandurven om Sinkgraven op linksback op te stellen tegen een Europese tegenstander. Ten slotte lijkt Younes ook niet zeker van een basisplaats gezien zijn zwakke vorm. Verder lijkt de opstelling vooraf vrij duidelijk te zijn. Onana zal nog altijd het doel verdedigen met Veltman, Sanchez, Viergever en Dijks/Sinkgraven daarvoor. Riedewald zal ongetwijfeld op 6 spelen met Klaassen en Gudelj/Bazoer. Voorin lijken Dolberg en Traore zekerheden. Younes zal waarschijnlijk het elftal completeren hoewel ook Cerny en Nouri nadrukkelijk aan de deur kloppen.

De beelden van de laatste wedstrijd van Standard Luik staan nog niet online. Er is wel een verslag online. De samenvatting van Standard Luik - Celta de Vigo is wel te zien via Foxsports.nl

CtTSVQGW8AARE_E.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 29 september 2016 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 18:18   quote  deeplink  
Nu kijken of ze inderdaad het lek boven hebben. Ik gok dat er na de wedstrijd weer een hoop geschreeuwd gaat worden!
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 19:30   quote  deeplink  
Tering kerel. Wat ben je ook een verschrikkelijk azijn zeikerd. Mag je er thuis niet op bij je wijf ofzo.
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 19:31   quote  deeplink  
Ontopic.

Mooi weer eide.

Ik ben erg benieuwd waar Ajax nu staat. Twee tegenstanders die niet veel voorstelden. Nu eens kijken hoe het staat tegen een ploeg als Luik.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 september 2016 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:30 schreef remco k het volgende:
Tering kerel. Wat ben je ook een verschrikkelijk azijn zeikerd. Mag je er thuis niet op bij je wijf ofzo.
Noem jij je ega ook zo ??....nou las ik net dat je nogal wispelturig bent....dus in de kroeg waarschijnlijk wel, als ze naast je staat is het zeker je schatje
remco k
 remco k - zondag 25 september 2016 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Noem jij je ega ook zo ??....nou las ik net dat je nogal wispelturig bent....dus in de kroeg waarschijnlijk wel, als ze naast je staat is het zeker je schatje
Ach meneertje moet zich er ook weer mee bemoeien.. Duurde langer dan verwacht man, je wordt oud...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 25 september 2016 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 20:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach meneertje moet zich er ook weer mee bemoeien.. Duurde langer dan verwacht man, je wordt oud...
Kan het niet laten...jij hapt altijd
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 september 2016 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 19:30 schreef remco k het volgende:
Tering kerel. Wat ben je ook een verschrikkelijk azijn zeikerd. Mag je er thuis niet op bij je wijf ofzo.
(Eerste stuk tekst weggehaald! Laat me niet uit de tent lokken!)

Vraag me enkel af waar de euforie vandaan komt. Tegen Rostov en Willem II in de competitie was het drama. De wedstrijden tegen Vitesse en Panathinaikos waren niet om over naar huis te schrijven. Nu winnen we simpel (enkel de 2e helft) van een dolend Zwolle, wat in de counter nog vaak zorgde voor angst en beven, en met een 2e elftal van Willem II en we denken gelijk dat we iedereen maar even oprollen. Misschien is realisme een stuk handiger. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Als ze de komende maand met wedstrijden tegen Luik, Celta, Utrecht en die kakkerlakken ook kruipend doorkomen wil ik misschien wat euforie laten zien maar tot nog toe is het veel te grillig!

En als je iemand beticht van azijn zeiken moet je jouw reacties in de afgelopen maanden, of beter gezegd afgelopen jaren, even teruglezen. En zeker de reacties waarin je uit frustratie roept dat je hoopt dat de ploeg nu maar flink op zijn kloten krijgt of dat je voor een wedstrijd niet meer thuis blijft!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2016 door Ajax Warrior --
hjf
 hjf - maandag 26 september 2016 - 07:52   quote  deeplink  
Allereerst Eide. Bravo voor de topic. Ik zie dat je er erg veel tijd insteekt. Ik zou het echt niet voor elkaar krijgen. Ik hoop dat we de opgaande lijn door kunnen zetten. Ik zie wel weer een basisplaats voor Bazoer, omdat Hakim geschorst is. Verder ben ik het eens met de twijfelgevallen Sinkgraven LA en Younes LV. Toch zou ik graag ook eens in het centrum van de verdediging Sanchez samen met Bazoer willen zien. Twee beesten naast elkaar. Dat gaat dan ten koste van Viergever. Een andere optie is Veltman terug in het centrum en Tete terug als RA.
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 september 2016 - 22:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

(Eerste stuk tekst weggehaald! Laat me niet uit de tent lokken!)

Vraag me enkel af waar de euforie vandaan komt. Tegen Rostov en Willem II in de competitie was het drama. De wedstrijden tegen Vitesse en Panathinaikos waren niet om over naar huis te schrijven. Nu winnen we simpel (enkel de 2e helft) van een dolend Zwolle, wat in de counter nog vaak zorgde voor angst en beven, en met een 2e elftal van Willem II en we denken gelijk dat we iedereen maar even oprollen. Misschien is realisme een stuk handiger. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Als ze de komende maand met wedstrijden tegen Luik, Celta, Utrecht en die kakkerlakken ook kruipend doorkomen wil ik misschien wat euforie laten zien maar tot nog toe is het veel te grillig!

En als je iemand beticht van azijn zeiken moet je jouw reacties in de afgelopen maanden, of beter gezegd afgelopen jaren, even teruglezen. En zeker de reacties waarin je uit frustratie roept dat je hoopt dat de ploeg nu maar flink op zijn kloten krijgt of dat je voor een wedstrijd niet meer thuis blijft!
Ik ben inderdaad kritisch. Maar als mensen dingen ineens wel goed gaan doen benoem ik dat ook. Zou je ook eens moeten proberen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 26 september 2016 - 12:58   quote  deeplink  
Ik blijf ook tegen Standard Luik positief voor Ajax, gezien hun stijgende lijn die ik wel ( lichtelijk ) ziet. Ikzelf houd het bij een 3-1 zege.

Nu maar even afwachten, met welke opstelling Peter Bosz nou weer komt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 september 2016 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 11:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad kritisch. Maar als mensen dingen ineens wel goed gaan doen benoem ik dat ook. Zou je ook eens moeten proberen.
Nou nou toe maar. Bosz heeft 2 wedstrijden met ruime cijfers gewonnen tegen tegenstanders die onderin meespelen. Wat een euforie. Ik wacht de topwedstrijden wel af. En dat heeft totaal niets te maken met kritiek maar met realisme. Daarnaast is hij niet enorm standvastig in zijn stellingname. Maar goed, geniet ervan man. Draaikonten ben jij goed in. Kijken hoelang het dit keer duurt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 14:44   quote  deeplink  
Probleem is weer de opstelling. Wie vervangt ziyech?

Aanval linie zal wel het zelfde blijven.
Klaassen, Viergever, Sanchez en Veltman zijn wel zeker van hun plek.

Speelt Sinkgraven als linksback en Schone op 6?
Eide
 Eide - maandag 26 september 2016 - 15:12   quote  deeplink  
Schone op 6 lijkt mij uitgesloten. Ik verwacht daar echt Riedewald. Sinkgraven op 6 lijkt mij een grotere mogelijkheid omdat Luik in 4-4-1-1 speelt en Luik wat minder gevaarlijk is over de rechterflank.

Als je meer voetbal wil creëren maar wel voldoende verdedigend vermogen op de scorende mensen wil hebben zal je de schaduwspits van Standard Luik scherp moet afdekken. Dan heb je echt Riedewald nodig. Op linksback is, in mijn optiek, die keuze wat ruimer omdat Luik daar niet een rasaanvaller heeft staan. Dan win je misschien wel iets met Sinkgraven op die positie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 15:47   quote  deeplink  
Ik ben wel klaar met het kijken tegen wie we spelen, wat een onzin.
Tegenstander moet net zo achter een ander aanlopen als onze speler.

Enige speler die niet kan spelen is ziyech, dan moet je hem vervangen door het zelfde type speler. Nouri!!!

Middenveld: Nouri, Schone en Klaassen.

De rest kan prima blijven staan.
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 september 2016 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben wel klaar met het kijken tegen wie we spelen, wat een onzin.
Tegenstander moet net zo achter een ander aanlopen als onze speler.

Enige speler die niet kan spelen is ziyech, dan moet je hem vervangen door het zelfde type speler. Nouri!!!

Middenveld: Nouri, Schone en Klaassen.

De rest kan prima blijven staan.
Totaal mee eens.
p111
 p111 - maandag 26 september 2016 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben wel klaar met het kijken tegen wie we spelen, wat een onzin.
Tegenstander moet net zo achter een ander aanlopen als onze speler.

Enige speler die niet kan spelen is ziyech, dan moet je hem vervangen door het zelfde type speler. Nouri!!!

Middenveld: Nouri, Schone en Klaassen.

De rest kan prima blijven staan.
Kom op man Schone is te licht voor dit soort wedstrijden en Nouri kan je ook vergeten die gaat hij nog niet brengen,Luik een fysieke ploeg dat wordt gewoon een middenveld met (HOOP IK) Bazoer/Gudelj-Klaasen-Riedewalt.Achterin Tete-Veltman-Sanchez-Sinkgraven en voorin Younes-Dolberg-Traore.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 17:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Kom op man Schone is te licht voor dit soort wedstrijden en Nouri kan je ook vergeten die gaat hij nog niet brengen,Luik een fysieke ploeg dat wordt gewoon een middenveld met (HOOP IK) Bazoer/Gudelj-Klaasen-Riedewalt.Achterin Tete-Veltman-Sanchez-Sinkgraven en voorin Younes-Dolberg-Traore.
Dit soort wedstrijden moet je gewoon van je eigen kracht uit gaan.
En niet mee gaan met de tegenstander.

Leuk dat je naar Luik wil kijken, maar dat boeit voor mij niet. We spelen thuis en we hebben gewoon 60% of meer balbezit. Dan moet je die tijd gewoon het beste besteden.

Gewoon voetballen en niet armpje drukken.

Jouw middenveld heeft totaal geen creativiteit.
Het is zo saai, dat niet Ziggo hoofdsponsor had moeten zijn maar Beter Bed.

Middenveld Schone, Ziyech en Klaassen heb je creativiteit en samen met loopvermogen van Klaassen. Open wedstrijd met veel kansen.
ALs je zegt dat we tegen Zwolle en Willem 2 speelde, dan moet je de wedstrijd tegen Roda of andere wedstrijd tegen Willem 2 terug kijken, volgens mij zijn dat ook degradatie kandidaten. Zo toen speelde we goed tegen Roda, hahhaha

ziyech is er niet bij, schone staat op 6 en sinkgraven linksback. Dan is de volgende creatieve speler in de selectie Nouri.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Positieve Arrogantie --
p111
 p111 - maandag 26 september 2016 - 17:26   quote  deeplink  
Kijk pos normaal had Ziyech daar gestaan maar die is geschorst, dus wordt het Klaasen-Bazoer/Gudelj en Riedewalt. En Schone is over en sluiten in zware wedstrijden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 17:26 schreef p111 het volgende:
Kijk pos normaal had Ziyech daar gestaan maar die is geschorst, dus wordt het Klaasen-Bazoer/Gudelj en Riedewalt. En Schone is over en sluiten in zware wedstrijden
Sorry maar welke speler op het middenveld heeft het vermogen om de andere wegsturen?
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 september 2016 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 17:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Sorry maar welke speler op het middenveld heeft het vermogen om de andere wegsturen?
Schöne of Nouri maak de keus als trainer!
Anders krijg je weer een "tikkie terug Jaap" wedstrijd! Ik ga er donderdag weer naar toe met mijn voetbalvriendinnen, dus ik hoop van niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Ztjes --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 18:01 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Schöne of Nouri maak de keus als trainer!
Anders krijg je weer een "tikkie terug Jaap" wedstrijd! Ik ga er donderdag weer naar toe met mijn voetbalvriendinnen, dus ik hoop van niet.
P111 had een middenveld van Bazoer(Gudelj), Klaassen en Riedewald.

Dat is saai maar wel degelijk.
denk dat hij graag voor degelijk gaat, zoals Portugal europees kampioen is geworden.
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 september 2016 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 18:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

P111 had een middenveld van Bazoer(Gudelj), Klaassen en Riedewald.

Dat is saai maar wel degelijk.
denk dat hij graag voor degelijk gaat, zoals Portugal europees kampioen is geworden.
Voor degelijk moet je bij die club in Eindhoven zijn of zo. Heb ik al meer dan 3 jaar naar moeten kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Ztjes --
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 13:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou nou toe maar. Bosz heeft 2 wedstrijden met ruime cijfers gewonnen tegen tegenstanders die onderin meespelen. Wat een euforie. Ik wacht de topwedstrijden wel af. En dat heeft totaal niets te maken met kritiek maar met realisme. Daarnaast is hij niet enorm standvastig in zijn stellingname. Maar goed, geniet ervan man. Draaikonten ben jij goed in. Kijken hoelang het dit keer duurt.
Ik heb het totaal niet over euforie en ben ook gewoon heel kritisch, want die eerste goal mag gewoon nooit op die manier vallen gister, met name Klaassen en Sanchez gaan daar flink in de fout..

Maar geef eens concreet aan waar ik draai dan?

Ik heb vooraf gezegd geen idee te hebben waar het met Bosz gaat eindigen, en daar sta ik nog steeds achter. We hebben een paar goede helften gespeeld, maar veel meer hele slechte wedstrijden. Echter spreken de resultaten de laatste 6 wedstrijden in het voordeel van Bosz aangezien de resultaten er wel zijn..

Vorig seizoen vond ik ook dat de Boer meer moest proberen met zijn elftal, Bosz doet dat wel en daar sta ik ook achter. Dus waar ben ik aan het draaien?

Jij heb een stelling ingenomen over Bosz en die houd je vast, zelfs als ie het beste voetbal van de wereld gaat spelen zal je nog niet toegeven dat dit door Bosz komt..
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 15:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik ben wel klaar met het kijken tegen wie we spelen, wat een onzin.
Tegenstander moet net zo achter een ander aanlopen als onze speler.

Enige speler die niet kan spelen is ziyech, dan moet je hem vervangen door het zelfde type speler. Nouri!!!

Middenveld: Nouri, Schone en Klaassen.

De rest kan prima blijven staan.
Niet mee eens, uiteindelijk moet je ook gaan bepalen in je selectie of je op welke posities sterker bent dan je tegenstander en waarin. Als blijkt dat hun 10 een luie diepe speler is die technisch heel sterk is en zijn man gewoon laat lopen, dan wordt je dus heel kwetsbaar in de counter met Schone en zou Riedewald een betere optie zijn..

Overigens wel eens met je stelling dat Nouri Zyech prima zou kunnen vervangen..
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 17:06 schreef p111 het volgende:

[..]

Kom op man Schone is te licht voor dit soort wedstrijden en Nouri kan je ook vergeten die gaat hij nog niet brengen,Luik een fysieke ploeg dat wordt gewoon een middenveld met (HOOP IK) Bazoer/Gudelj-Klaasen-Riedewalt.Achterin Tete-Veltman-Sanchez-Sinkgraven en voorin Younes-Dolberg-Traore.
Het centrum gaat echt niet veranderd worden..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 20:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet mee eens, uiteindelijk moet je ook gaan bepalen in je selectie of je op welke posities sterker bent dan je tegenstander en waarin. Als blijkt dat hun 10 een luie diepe speler is die technisch heel sterk is en zijn man gewoon laat lopen, dan wordt je dus heel kwetsbaar in de counter met Schone en zou Riedewald een betere optie zijn..

Overigens wel eens met je stelling dat Nouri Zyech prima zou kunnen vervangen..
Ik vind het prima als de aanvaller niet meeverdedigd. Je moet alleen meer man achter houden dan dat tegenstander voor heeft staan.

Ik heb gelezen dat luik 4-4-1-1 gaat spelen, of vaak doet.
Dan hebben we 4 andere verdedigers nog. Daarvan heeft 1 iemand al een man, dan hebben we er nog 3 over. Als een ervan in de aanval is, dan hou je er 2 over, die dan schone zijn man kan afstoppen tijdens een counter.

Eigenlijk wil je 5 verdedigers opstellen? Riedewald, Viergever, Sinkgraven, Sanchez, Veltman.
Met riedewald op 6. Waar de tegenstander 1 diepe spits en een 10 of een schaduwspits opstelt.
Vind je dat niet wat te verdedigend?

Zeker, als je kijkt wie ziyech zeer waarschijnlijk gaat vervangen, bazoer of gudelj. Dan lijkt het voor mij dat we 0-0 stand gaan. Vrijwel de hele aanvallende gedeelte is dan weg.

Het kan dat we winnen. Maar dan gaat het van drie mensen afkomen. Klaassen met wat geluk, traore of dolberg. Sorry, maar ik wil winnen, daar moet de nadruk op liggen en niet op het niet willen verliezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 26 september 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 21:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik vind het prima als de aanvaller niet meeverdedigd. Je moet alleen meer man achter houden dan dat tegenstander voor heeft staan.

Ik heb gelezen dat luik 4-4-1-1 gaat spelen, of vaak doet.
Dan hebben we 4 andere verdedigers nog. Daarvan heeft 1 iemand al een man, dan hebben we er nog 3 over. Als een ervan in de aanval is, dan hou je er 2 over, die dan schone zijn man kan afstoppen tijdens een counter.

Eigenlijk wil je 5 verdedigers opstellen? Riedewald, Viergever, Sinkgraven, Sanchez, Veltman.
Met riedewald op 6. Waar de tegenstander 1 diepe spits en een 10 of een schaduwspits opstelt.
Vind je dat niet wat te verdedigend?

Zeker, als je kijkt wie ziyech zeer waarschijnlijk gaat vervangen, bazoer of gudelj. Dan lijkt het voor mij dat we 0-0 stand gaan. Vrijwel de hele aanvallende gedeelte is dan weg.

Het kan dat we winnen. Maar dan gaat het van drie mensen afkomen. Klaassen met wat geluk, traore of dolberg. Sorry, maar ik wil winnen, daar moet de nadruk op liggen en niet op het niet willen verliezen.
En 4411 betekend per definitie dat de ploeg defensief is ingesteld? Jijw eet welke spelers er staan en welke types dat zijn, je weet ook de tactiek van de trainer? Je weet ook met hpeveel man ze eruit komen bij de counters? En dat is altijd dezelfde hoeveelheid?

En hoezo Klaassen met wat geluk?

Klaassen is de meest productieve speler van de ED wat assists en goals bij elkaar betreft, hoezo is het dan ineens geluk?

En ineens kunnen we niet meer winnen zonder Zyech ofzo?
Eide
 Eide - maandag 26 september 2016 - 21:52   quote  deeplink  
Beelden van de goals van Standard Luik tegen Eupen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 september 2016 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 september 2016 - 21:55   quote  deeplink  
1-0
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 september 2016 - 21:57   quote  deeplink  
Dat krijg je als de meeste hier Ziyech als de verlosser zien.....zonder hem is Ajax schijnbaar kansloos.
Als dat zo is waarom is de europese (sub)top dan niet langs geweest in Enschede ??
Het is een goede voetballer hoor maar het wordt wel zwaar overdreven allemaal.....het zou wel aan mij liggen want die 100 miljoen voor Pogba snap ik ook niet..... wat ik bedoe; te zeggen, mensen zien dingen die ik totaal niet zie
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 september 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 21:38 schreef remco k het volgende:

[..]

En 4411 betekend per definitie dat de ploeg defensief is ingesteld? Jijw eet welke spelers er staan en welke types dat zijn, je weet ook de tactiek van de trainer? Je weet ook met hpeveel man ze eruit komen bij de counters? En dat is altijd dezelfde hoeveelheid?

En hoezo Klaassen met wat geluk?

Klaassen is de meest productieve speler van de ED wat assists en goals bij elkaar betreft, hoezo is het dan ineens geluk?

En ineens kunnen we niet meer winnen zonder Zyech ofzo?
Co speelde mee kerstoomformatie aanvallend dus kan met 4411 ook prima. Al stelt hij 4 aanvallende middenvelders op en 2 aanvallende backs op. Heerlijk lijkt mij dat, een lekkere open wedstrijd. Met veel doelpunten, heerlijk. Daarvoor ga ik naar het stadion, maar niet om Ajax te zien verdedigen en maar breien en breien.

Ik heb veel doelpunten gezien van hem, zat wel veel geluk bij. Of zijn talent van positie kiezen, zo kan je dat ook zien. De verdediging of de keeper maakte vaak wel een blunder bij een van zijn doelpunten. Niets mis mee, maar om nou te zeggen dat hij geweldig in vorm is, dat niet. Terwijl hij op 12 doelpunten staat.

Volgens mij speelde we uit tegen paok zonder ziyech dus het kan wel. Maar vraagt niet hoe
remco k
 remco k - dinsdag 27 september 2016 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 21:57 schreef Nenam_tiL het volgende:
Dat krijg je als de meeste hier Ziyech als de verlosser zien.....zonder hem is Ajax schijnbaar kansloos.
Als dat zo is waarom is de europese (sub)top dan niet langs geweest in Enschede ??
Het is een goede voetballer hoor maar het wordt wel zwaar overdreven allemaal.....het zou wel aan mij liggen want die 100 miljoen voor Pogba snap ik ook niet..... wat ik bedoe; te zeggen, mensen zien dingen die ik totaal niet zie
Daar ben ik het volledig met je eens...

En inderdaad, Zyech is een goede speler. Maar of hij ineens onmisbaar is...
remco k
 remco k - dinsdag 27 september 2016 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 22:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Co speelde mee kerstoomformatie aanvallend dus kan met 4411 ook prima. Al stelt hij 4 aanvallende middenvelders op en 2 aanvallende backs op. Heerlijk lijkt mij dat, een lekkere open wedstrijd. Met veel doelpunten, heerlijk. Daarvoor ga ik naar het stadion, maar niet om Ajax te zien verdedigen en maar breien en breien.

Ik heb veel doelpunten gezien van hem, zat wel veel geluk bij. Of zijn talent van positie kiezen, zo kan je dat ook zien. De verdediging of de keeper maakte vaak wel een blunder bij een van zijn doelpunten. Niets mis mee, maar om nou te zeggen dat hij geweldig in vorm is, dat niet. Terwijl hij op 12 doelpunten staat.

Volgens mij speelde we uit tegen paok zonder ziyech dus het kan wel. Maar vraagt niet hoe
Volgens mij maakt Klaassen juist gewoon vaak hele moeilijke knappe goals en heb ik echt amper fouten van keepers gezien..

Je kan ook gewoon blijven zoeken om maar te zeiken..
p111
 p111 - dinsdag 27 september 2016 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 september 2016 - 18:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

P111 had een middenveld van Bazoer(Gudelj), Klaassen en Riedewald.

Dat is saai maar wel degelijk.
denk dat hij graag voor degelijk gaat, zoals Portugal europees kampioen is geworden.
Nee zeker niet maar tegen standaardluik krijg je een heel harde wedstrijd en ik denk dat Bosz Nouri daar niet durft neer te zetten misschien Schone ,maar als het tempo hoog wordt vind ik Schone te traag.En buiten Nouri en Ziyech vind ik alleen Sinkgraven creatief genoeg voor het middenveld.
Eide
 Eide - dinsdag 27 september 2016 - 12:47   quote  deeplink  
Ajax dupe van rellen in Kuip

Ajax is de dupe van de rellen die supporters van Standard Luik twee jaar geleden in De Kuip veroorzaakten.

Begin oktober 2014 ging de Belgische club voor de Europa League op bezoek bij Feyenoord, en zorgde het in De Kuip voor flink wat onrust op de tribunes. De Belgische fans braken door een hek heen en zochten de confrontatie met Feyenoord-supporters.

Stewards en de Mobiele Eenheid joegen de Belgen terug hun vak in en voorkwamen dat het tot grote rellen kwam. Als voortvloeisel van de commotie in De Kuip geldt er voor Ajax-Standard Luik van aanstaande donderdag een clubcard-verplichting, waardoor niet alle Amsterdamse fans 'zomaar' een kaartje kunnen kopen. Bovendien kunnen de fans die in het bezit zijn van een clubcard maar één kaartje per persoon aanschaffen.

De teller van het aantal verkochte kaarten voor het duel in de Amsterdam ArenA ligt nu rond de 30.000, en Ajax heeft goede hoop het stadion vol te krijgen voor het Europa League-duel met de Belgen. Kaarten voor de wedstrijd zijn vanaf 25 euro verkrijgbaar, maar supporters kunnen ook nog een passe-partout kopen voor de duels met Standard, Panathinaikos en Celta de Vigo.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 27 september 2016 - 12:59   quote  deeplink  
De Mos weet waar Standard Ajax pijn kan doen: "Dat zijn de spelers van Ajax niet"

In België gelooft men niet in een goed resultaat van Standard Luik tegen Ajax, maar zo ziet Aad de Mos dat niet. Volgens hem liggen er kansen voor de Belgen, al wijst hij de Amsterdammers wel als favoriet aan.

"Ajax is favoriet. Individueel is elke speler van hen beter, maar het is 60-40 in het voordeel van Ajax", aldus De Mos in La Dernière Heure. De analist weet wel hoe Standard Ajax pijn kan doen. "Je moet druk zetten op de centrale verdedigers van Ajax", analyseert de ex-coach. "Dan kunnen ze niet anders dan de bal naar voren rammen. Dat zou een groot cadeau zijn voor Alexander Scholz en Kostas Laifis." De Mos ziet nog een mogelijk pijnpunt bij Ajax. "Standard moet profiteren van de stilstaande fases. De spelers van Ajax zijn niet al te groot."

Ajax mag dan wel favoriet zijn voor hem, hij denkt niet dat de Ajacieden gaan winnen. "Ik gok toch op 1-1. Sinds een week is er een nieuw elan dankzij enkele goede resulaten. Het zal niet makkelijk worden voor Standard, want het stadion zal nagenoeg vol zitten. Dat Hakim Ziyech er niet bij is wegens schorsing, is dan weer een goede zaak", besluit hij.

Bron
p111
 p111 - dinsdag 27 september 2016 - 13:45   quote  deeplink  
lullebehanger die Mos slijmen bij die Belgen
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 27 september 2016 - 20:46   quote  deeplink  
Als Ajax ( bij alle wedstrijden ) zich mentaal veel sterker is dan iedere tegenstander, dan pas kan men zeggen dat Ajax goed bezig is in de verdere ontwikkeling om Europees een goede topclub te kunnen worden.

Qua percentage is / blijft Ajax ca. 35% te zwak voor de CL en voor de halve finale voor de EL. Maar dat is mijn mening.
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 15:05   quote  deeplink  
De persconferentie van Bosz is zojuist geweest. Krul is nog niet fit. Dijks is ziek geweest en is een vraagteken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 28 september 2016 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2016 - 15:05 schreef Eide het volgende:
De persconferentie van Bosz is zojuist geweest. Krul is nog niet fit. Dijks is ziek geweest en is een vraagteken.
Vooral dat stukje Krul vind ik een teken van onmacht. Met alle macht moest hij worden gehuurd, maar we zijn inmiddels een maand verder en hij is nog steeds niet speelklaar. Dan verbaas ik me echt enorm over. Was het wel de juiste beslissing? Hadden ze niet beter kunnen kiezen voor een keeper welke al wel fit is en de positie van eerste doelman verdient?
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 28 september 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Nog voordat Krul in de pitcher kwam, lag mijn gedachten eigenlijk bij de keeper van Vitesse, om die voor 5 jaar te laten tekenen.
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2016 - 16:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vooral dat stukje Krul vind ik een teken van onmacht.
Volgens mij was het verhaal altijd dat hij in de laatste fase van z'n revalidatie zat en dat men instak op een debuut eind september. Dat lijken we niet te halen maar als hij ergens gedurende de aankomende twee weken debuteert zat dat er niet heel ver naast. Volgens mij wordt met fit trouwens wedstrijdfit bedoelt, want hij traint wel volle bak mee.

Revalideren van een afgescheurde kruisband kost gewoon veel tijd. Ik heb zelf m'n kruisbanden in beide knieën afgescheurd. Daarmee ben je gewoon een jaar per knie zoet aan revalidatie en die knie laat zich echt niet haasten.

Wel helemaal eens dat het een dezer dagen wel moet gaan gebeuren. Ajax betaald 2 miljoen voor de vent, dan moet je er ook wel iets uit gaan halen zo langzamerhand.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2016 door Eide --
RUKBOOR
 RUKBOOR - woensdag 28 september 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Zal wel gewoon in de Ziektewet zitten toch, als werknemer van AJAX?
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 19:58   quote  deeplink  
Ze heten niet allemaal rukboor. -.-
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2016 - 17:05 schreef Onze Ajax het volgende:
Nog voordat Krul in de pitcher kwam, lag mijn gedachten eigenlijk bij de keeper van Vitesse, om die voor 5 jaar te laten tekenen.
Hmmm.

Krul voorlopig nog niet inzetbaar

Tim Krul zal ook tegen FC Utrecht nog niet bij de selectie zitten, zo vertelde Peter Bosz op de persconferentie.

“Hij is er zo lang uit geweest, dat hij eerst een paar wedstrijd in Jong zal moeten spelen. Zover is hij nog niet”, aldus de trainer.

Wanneer we dat wél kunnen verwachten, is nog onduidelijk: “Je moet er pas wat over zeggen als je het echt weet. Je ziet nu meteen dat je vragen krijgt als je zoiets zat.”
Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 28 september 2016 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 september 2016 - 20:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Hmmm.

Krul voorlopig nog niet inzetbaar

Tim Krul zal ook tegen FC Utrecht nog niet bij de selectie zitten, zo vertelde Peter Bosz op de persconferentie.

“Hij is er zo lang uit geweest, dat hij eerst een paar wedstrijd in Jong zal moeten spelen. Zover is hij nog niet”, aldus de trainer.

Wanneer we dat wél kunnen verwachten, is nog onduidelijk: “Je moet er pas wat over zeggen als je het echt weet. Je ziet nu meteen dat je vragen krijgt als je zoiets zat.”
Bron
Snap je nu een beetje mijn reactie Eide?

Ik krijg meer het gevoel dat hij is gehaald om zijn naam dan om zijn inzetbaarheid!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 september 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 22:19   quote  deeplink  
Dijks definitief buiten de selectie voor het duel met Standard Luik. Hij is bij de laatste training niet voldoende herstelt bevonden van zijn ziekte eerder deze week.
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 22:20   quote  deeplink  
Zieke Dijks niet in wedstrijdselectie voor duel met Standard Luik

Mitchell Dijks moet wegens ziekte het UEFA Europa League-duel met Standard Luik aan zich voorbij laten gaan. Dat blijkt uit de wedstrijdselectie van Peter Bosz voor het tweede pouleduel. Hakim Ziyech is geschorst.

De wedstrijdselectie voor het thuisduel met Standard Luik (donderdag vanaf 19:00 uur in de ArenA):

Kenny Tete
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Davinson Sanchez
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Bertrand Traoré
Davy Klaassen
Amin Younes
Heiko Westermann
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer

Voor Ajax - Standard Luik zijn nog kaarten beschikbaar.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 28 september 2016 - 22:21   quote  deeplink  
Let op, er is een clubkaart verplichting voor dit duel (wat in Europees verband bijzonder is).

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (donderdag 29 september 2016, 19:00); 1 - 0









0.0098469