BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 18 december, 16.45 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 december 2016 - 21:24   quote  deeplink  
2rpu16h.png

Datum en tijdstip: Zondag 18 december 2016, 16.45 uur
Locatie: Amsterdam ArenA
Arbiter: Pol van Boekel

De aanloop naar Ajax - PSV
Waar PSV na lange tijd weer eens een positieve week had, is de week voor Ajax toch wel enigzins dramatisch verlopen.
PSV voetbalt nog allerminst goed, maar na de moeizame overwinning op Go Ahead Eagles, keerden deze week Jorrit Hendrix en Andres Guardado terug in de selectie na blessureleed. Een beter moment lijkt er dan ook niet te zijn met het oog op de voor PSV cruciale wedstrijd. Ondanks deze 2 heren terugkeren, lijken 90 minuten spelen vooralsnog te veel van het goede.

Ajax daarintegen verloor van FC Twente en blameerde zich later in het KNVB bekertoernooi door te verliezen van SC Cambuur. Na een waardeloze eerste helft kwam de aansluitingstreffer van Pelle Clement uiteindelijk te laat. Bij Ajax mist men Bertrand Traoré (blessure) en Nick Viergever door een schorsing.

Ook raakte Ajax deze week Riechedly Bazoer kwijt aan VfL Wolfsburg. De middenvelder vertrekt voor 11.9 miljoen naar de Duitsers. Aangezien ook Nemanja Gudelj niet meer in actie lijkt te komen voor Ajax is de spoeling op de meest verdedigende positie op het middenveld toch erg dun te worden.

Enige positieve nieuws deze week voor de Amsterdammers was dat een akkoord over de naamsverandering van de ArenA naar het Johan Cruijff stadion dichtbij lijkt te zijn. Hiermee krijgt Ajax beste speler ooit eindelijk zijn eigen voetbaltempel.

199iec.jpg

De tegenstander, PSV
PSV lijkt dit seizoen vooral te presteren in uitwedstrijden. Alhoewel de laatste 2 uitwedstrijden daar in een 0-0 eindigden (Roda JC en Willem II), was het daarvoor toch voornamelijk PSV die buitenshuis aan het langste eind trok.

Zoals in het stukje hierboven lijken voor de wedstrijd van zondag 2 belangrijke krachten terug te keren bij PSV. Spelverdeler Andres Guardado heeft de laatste maand aan het herstel van zijn blessure gewerkt in Mexico en lijkt daardoor inzetbaar. Ook balafpakker Jorrit Hendrix is terug. De middenvelder maakte zijn rentree bij Jong PSV afgelopen weekend. Deze wedstrijd werd verloren van Jong Ajax. Kaj Siertuis maakte naar een uur spelen de enige treffer van de wedstrijd.

Nog een opmerkelijk detail, bij PSV keert Siem de Jong terug op het oude nest. De middenvelder speelde maarliefst 168 competitiewedstrijden in Amsterdamse dienst en scoorde daarin 57 keer.

35alvns.jpg

Ons aller Ajax
Ajax kent zoals gezegd een lastige fase. Waar het voetbal een tijdje sprankelend was, is dat sinds de wedstrijd in Heerenveen niet meer het geval geweest. Daarom lijkt de wedstrijd tegen PSV dan ook zeer cruciaal te gaan worden. Bij verlies kan het verschil zomaar 6 punten met Feyenoord zijn en kan PSV op een gelijk aantal punten komen. Bovendien zal Ajax dan met een hoop rumoer de winterstop in gaan. PSV daarintegen speelt misschien wel hun wedstrijd van het jaar. Bij een nederlaag lijken de Eindhovenaren al af te haken in de titelstrijd.

De laatste 2 jaar verloor Ajax op eigen terrein van PSV. Daar staat wel tegenover dat Ajax in diezelfde 2 jaar won in Eindhoven. Meer dan ooit zal Ajax rekening moeten houden met de counter van PSV. Ajax lijkt dit seizoen immers erg kwetsbaar in deze momenten.

Bij Ajax lijkt Jaïro Riedewald de schorsing van Nick Viergever op gaan vangen en zal Daley Sinkgraven terugkeren als Linksback. De omgetoverde linksback stond een aantal weken aan de kant met een blessure. Ajax snakt dus naar eerherstel.

Het archief
We gaan terugkijken naar 2 edities van Ajax - PSV. Te beginnen met de editie van vorig seizoen. Ajax verloor met 2-1 en leed zo zijn eerste nederlaag van het seizoen. Pereiro nekte Ajax met een dubbelslag.



Ruim 6 jaar geleden won Ajax thuis met 4-1. Onder andere Luis Suarez en Urby Emanuelson scoorden in deze wedstrijd. Die van Emanuelson is zeker het terugkijken waard.



Ik wens iedereen een prachtige wedstrijd toe en tot ons aller Ajax!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 december 2016 door Loetje --
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 december 2016 - 21:27   quote  deeplink  
azap7t.jpg

De Eredivisie, speelronde 15

Vrijdag:
Willem II - Sc Heerenveen 2-1

Zaterdag:
Roda JC - FC Utrecht 0-0
Feyenoord - Vitesse 3-1
FC Twente - AZ 1-2

Zondag:
Excelsior - NEC
ADO Den Haag - Sparta Rotterdam
Heracles Almelo - PEC Zwolle
FC Groningen - Go Ahead Eagles
Ajax - PSV

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Loetje --
remco k
 remco k - vrijdag 16 december 2016 - 21:27   quote  deeplink  
Ik denk toch een overwinning voor Ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 16 december 2016 - 21:29   quote  deeplink  
Niet omdat ik dat gevoel heb. Integendeel eerlijk gezegdmaar we moeten winnen. En vaak als Ajax moet staat heet er ook wel.
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 december 2016 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 21:29 schreef remco k het volgende:
Niet omdat ik dat gevoel heb. Integendeel eerlijk gezegdmaar we moeten winnen. En vaak als Ajax moet staat heet er ook wel.
Ik denk ook winst. Maar puur door individuele klasse. Sanchez, Schöne, Ziyech, Dolberg en Youness. Vuurwerk van onze beste voetballers
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 december 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 21:27 schreef remco k het volgende:
Ik denk toch een overwinning voor Ajax.
Heb deze pot gedroomd man. Werd 1-4.....
Mitchajax
 Mitchajax - zaterdag 17 december 2016 - 08:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 22:07 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb deze pot gedroomd man. Werd 1-4.....
Dromen zijn bedrog :)
Mitchajax
 Mitchajax - zaterdag 17 december 2016 - 08:18   quote  deeplink  
Ik verwacht een 3-2 voor Ajax. 2 tegendoelpunten die vanuit de vleugel, Arias/Narsingh, voorbereid worden.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 december 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 december 2016 - 21:29 schreef remco k het volgende:
Niet omdat ik dat gevoel heb. Integendeel eerlijk gezegdmaar we moeten winnen. En vaak als Ajax moet staat heet er ook wel.
Klopt ik ga met jou mee! Hopelijk kunnen we het verlies Twente (uit kan gebeuren) en de afgang Cambuur weer enigzins rechtzetten.

Ben zeer benieuwd naar de opstelling

Veltman zal spelen voor Tete?
Viergever wordt Riedewald (Vind ik persoonlijk ook niet goed staan dit seizoen)
Sinkgraven of Dijks (krijgen het allebei moelijk vrees ik)
Ziyech Klaasen Schone?
Younes, Dolberg , Ghazi ? Laten het ook een beetje afweten laatste potjes

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Hummel10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 december 2016 - 10:22   quote  deeplink  
Heel eerlijk gezegd ben ik er niet gerust op. De pisboeren zitten niet in een goede flow en zullen elk punt wat ze kunnen pakken koesteren. Deze wedstrijd is voor hen ook van belang om weer terug te komen in de competitie en weer aansluiting te vinden. Dat betekend dat ik vermoed dat ze erg ver in zullen zakken en op de counter gaan loeren. Ik weet dat dit niet het spel is waar Ajax graag tegen speelt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 december 2016 - 10:22   quote  deeplink  
Overigens zeg ik daarmee niet dat Ajax gaat verliezen, ik vermoed alleen wel dat het geen spectaculaire wedstrijd gaat worden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - zaterdag 17 december 2016 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 09:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt ik ga met jou mee! Hopelijk kunnen we het verlies Twente (uit kan gebeuren) en de afgang Cambuur weer enigzins rechtzetten.

Ben zeer benieuwd naar de opstelling

Veltman zal spelen voor Tete?
Viergever wordt Riedewald (Vind ik persoonlijk ook niet goed staan dit seizoen)
Sinkgraven of Dijks (krijgen het allebei moelijk vrees ik)
Ziyech Klaasen Schone?
Younes, Dolberg , Ghazi ? Laten het ook een beetje afweten laatste potjes
Kan de opstelling zo wel noemen hoor

Sinkgraven speelt weer. Riedewald voor viergever en de rest gewoon zoals de laatste weken.
p111
 p111 - zaterdag 17 december 2016 - 11:01   quote  deeplink  
Sinkgraven is een kei,nu weer 2 wedstrijden Dijks gezien helaas dramatisch, met Sinkraven weer een stuk sterker.
p111
 p111 - zaterdag 17 december 2016 - 11:01   quote  deeplink  
Wordt 2-0
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 17 december 2016 - 13:12   quote  deeplink  
Zelf denk ik ook op een zege. Ik denk op een 1-0, pas na de 70e minuut.
Of anders op een 2-1 zege.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 december 2016 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 10:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan de opstelling zo wel noemen hoor

Sinkgraven speelt weer. Riedewald voor viergever en de rest gewoon zoals de laatste weken.
Schreef ik ook al hopelijk presteren deze jongens morgen wel naar behoren..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 december 2016 - 15:51   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Hummel10 --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 10:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Kan de opstelling zo wel noemen hoor

Sinkgraven speelt weer. Riedewald voor viergever en de rest gewoon zoals de laatste weken.
en terecht... tete en dijks gewoon drama.. dus gewoon weer sinkgraven en veltman... benieuwd hoe riedewald het doet tenopzichte van viergever..

vdbeek nouri en de jong zijn er nog lang niet dus is ook die keus logisch

cerny word hem tot nu toe niet.. misschien clement ipv younes aangezien clement juist de diepte zoekt.. elghazi en dolberg lijken me ook logisch voor nu..
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 15:56   quote  deeplink  
ik denk 3-1
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 december 2016 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en terecht... tete en dijks gewoon drama.. dus gewoon weer sinkgraven en veltman... benieuwd hoe riedewald het doet tenopzichte van viergever..

vdbeek nouri en de jong zijn er nog lang niet dus is ook die keus logisch

cerny word hem tot nu toe niet.. misschien clement ipv younes aangezien clement juist de diepte zoekt.. elghazi en dolberg lijken me ook logisch voor nu..
Eigenlijk droevig dat je op een Clement terug moet vallen. Vind dat geen eerste elftal materiaalaten.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 16:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eigenlijk droevig dat je op een Clement terug moet vallen. Vind dat geen eerste elftal materiaalaten.
klopt maar dat heb ik ook met cerny op dit moment.. en voor de rest niet echt wat achter de hand op links ?
Brandje
 Brandje - zaterdag 17 december 2016 - 18:36   quote  deeplink  
Slecht gevoel 1-2. Ben bang dat we weer in het mes gaan lopen en dat we sinds de blessure van Traore, wat jullie ook van hem vinden, volledig vleugellam zijn.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 18:36 schreef Brandje het volgende:
Slecht gevoel 1-2. Ben bang dat we weer in het mes gaan lopen en dat we sinds de blessure van Traore, wat jullie ook van hem vinden, volledig vleugellam zijn.
eens.. ook al denken sommigen er totaal anders over.. zowel links qua opbouw (sinkgraven) als rechts (traore)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 17 december 2016 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en terecht... tete en dijks gewoon drama.. dus gewoon weer sinkgraven en veltman... benieuwd hoe riedewald het doet tenopzichte van viergever..

vdbeek nouri en de jong zijn er nog lang niet dus is ook die keus logisch

cerny word hem tot nu toe niet.. misschien clement ipv younes aangezien clement juist de diepte zoekt.. elghazi en dolberg lijken me ook logisch voor nu..
Er is ook niemand die de opstelling niet terecht vind volgens mij. Dus wat is je punt?
remco k
 remco k - zaterdag 17 december 2016 - 19:04   quote  deeplink  
Cerny is tien stappen verder dan een Clement. Die jongen heeft ook al fantasitische dingen in het eerste elftal laten zien. Zelfs Europees al van waarde geweest.

Gewoon een jongen die echt vertrouwen nodig heeft. Geef je hem dat is ie binnen de kortste keren met afstand de beste vleugel aanvaller.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 17 december 2016 - 19:17   quote  deeplink  
Ik ga toch weer voor een overwinning van onze jongens: 3-1

Maar even off-topic: zou de knvb hier iets aan kunnen doen?:

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/710412/offici-le-twitter-account-psv-plaatst-filmpje-met-hamas-spreekkoren.html
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 december 2016 - 19:23   quote  deeplink  
9fmy6o.jpg

De selectie voor het duel met PSV

Andre Onana
Diederik Boer
Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Daley Sinkgraven
Heiko Westermann
Mitchell Dijks
Matthijs de Ligt
Jairo Riedewald
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
Abdelhak Nouri
Anwar El Ghazi
Amin Younes
Vaclav Cerny
Mateo Cassierra
Kasper Dolberg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 december 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Update

Ajax neemt aanstaande zondag tijdens het duel met PSV afscheid van Frank de Boer en Mike van der Hoorn. Het afscheid van Arkadiuz Milik wordt uitgesteld.
Brandje
 Brandje - zaterdag 17 december 2016 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 19:17 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik ga toch weer voor een overwinning van onze jongens: 3-1

Maar even off-topic: zou de knvb hier iets aan kunnen doen?:

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/710412/offici-le-twitter-account-psv-plaatst-filmpje-met-hamas-spreekkoren.html
Nee en hoeft ook niet. Laten we aub niet overal zo kleinzerig over doen
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 17 december 2016 - 20:09   quote  deeplink  
1-3
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 17 december 2016 - 20:09   quote  deeplink  
:/
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 december 2016 - 20:37   quote  deeplink  
1o7hq9.png

Vermoedelijke opstelling Ajax

Doel:

Andre Onana

Verdediging:
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Jaïro Riedewald
Daley Sinkgraven

Middenveld:
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Hakim Ziyech

Aanval:
Anwar El Ghazi
Kasper Dolberg
Amin Younes

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door Loetje --
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 17 december 2016 - 21:16   quote  deeplink  
Loetje? Eide niveau........ik denk: 2-0
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 17 december 2016 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 20:37 schreef Loetje het volgende:
[ afbeelding ]

Vermoedelijke opstelling Ajax

Doel:

Andre Onana

Verdediging:
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Jaïro Riedewald
Daley Sinkgraven

Middenveld:
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Hakim Ziyech

Aanval:
Anwar El Ghazi
Kasper Dolberg
Amin Younes
Ik zou zo ook spelen, maar ik verwacht dat toch Viergever zal spelen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 17 december 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 21:23 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik zou zo ook spelen, maar ik verwacht dat toch Viergever zal spelen.
Die is geschorst slome
remco k
 remco k - zaterdag 17 december 2016 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 21:23 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik zou zo ook spelen, maar ik verwacht dat toch Viergever zal spelen.
Vergeten dat ie afgelopen weekend rood heeft gehad?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 19:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is ook niemand die de opstelling niet terecht vind volgens mij. Dus wat is je punt?
volgens mij was jij iemand die het oneens was met sinkgraven en schone en twijfelde over veltman of tete.. op terug gekomen ?
remco k
 remco k - zaterdag 17 december 2016 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 22:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

volgens mij was jij iemand die het oneens was met sinkgraven en schone en twijfelde over veltman of tete.. op terug gekomen ?
Sinkgraven zelfs fan van. Sterker nog. Ik was hier met afstand de eerste die riep dat dit eens uitgeprobeerd moest worden. Zelfs nog voordat Bosz het probeerde

Veltman en Tete nog steeds twijfel en dat lijkt me terecht. Overigens fan van beide dus maakt het me niet uit wie van beide speelt.

Schone wordt overlopen in de wedstrijden tegen voetballende ploegen. Maar groot fan van schone en altijd al geweest. Echter als twaalfde man. En zo zie ik dat jog steeds.

Dus niks ergens op terugkomen. Je moet gewoon eens lezen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 december 2016 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 22:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Sinkgraven zelfs fan van. Sterker nog. Ik was hier met afstand de eerste die riep dat dit eens uitgeprobeerd moest worden. Zelfs nog voordat Bosz het probeerde

Veltman en Tete nog steeds twijfel en dat lijkt me terecht. Overigens fan van beide dus maakt het me niet uit wie van beide speelt.

Schone wordt overlopen in de wedstrijden tegen voetballende ploegen. Maar groot fan van schone en altijd al geweest. Echter als twaalfde man. En zo zie ik dat jog steeds.

Dus niks ergens op terugkomen. Je moet gewoon eens lezen.
Waarom blijf je moeite doen voor iemand die niet eens leest en er gewoon niks van weet... Hou de eer aan jezelf.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 17 december 2016 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 22:38 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waarom blijf je moeite doen voor iemand die niet eens leest en er gewoon niks van weet... Hou de eer aan jezelf.
grapjas.. hijs toch zo van de eigen jeugd.. elke wedstrijd lees ik alleen de negatieve dingen over een schone en dat eigen jeugd de kans moet krijgen.. tete veltman man blijft lastig.. sinkgraven lijkt me duidelijk (maxwell optie?) vdbeek is leuk maar niet op 6... niemand kan die possitie beter invullen dan schone op dit moment.. anders had die niet de op 1 na meeste intercepties lijkt me...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2016 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - zondag 18 december 2016 - 01:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 23:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

grapjas.. hijs toch zo van de eigen jeugd.. elke wedstrijd lees ik alleen de negatieve dingen over een schone en dat eigen jeugd de kans moet krijgen.. tete veltman man blijft lastig.. sinkgraven lijkt me duidelijk (maxwell optie?) vdbeek is leuk maar niet op 6... niemand kan die possitie beter invullen dan schone op dit moment.. anders had die niet de op 1 na meeste intercepties lijkt me...
Leer als eerste iets onderbouwen. Je schreeuwt van alles in de ronde maar verteld echt niks. Ik heb hier veel aanmerkingen over gehad tegen Bobby en PA. Maar beiden hebben ze meer te melden dan jou!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 december 2016 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - zondag 18 december 2016 - 08:26   quote  deeplink  
hoef mijn mening nie te onderbouwen.. lijkt me duidelijk als je het ziet
nummer10
 nummer10 - zondag 18 december 2016 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 01:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Leer als eerste iets onderbouwen. Je schreeuwt van alles in de ronde maar verteld echt niks. Ik heb hier veel aanmerkingen over gehad tegen Bobby en PA. Maar beiden hebben ze meer te melden dan jou!
ps wat daar staat is mijn mening.. niet mee eens prima.. ;)
remco k
 remco k - zondag 18 december 2016 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 23:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

grapjas.. hijs toch zo van de eigen jeugd.. elke wedstrijd lees ik alleen de negatieve dingen over een schone en dat eigen jeugd de kans moet krijgen.. tete veltman man blijft lastig.. sinkgraven lijkt me duidelijk (maxwell optie?) vdbeek is leuk maar niet op 6... niemand kan die possitie beter invullen dan schone op dit moment.. anders had die niet de op 1 na meeste intercepties lijkt me...
De beste man op zes dit seizoen was toch echt Vd beek. Volgens mij tegen standaard.

Die positie moet met afstand de meeste intercepties hebben van het hele elftal. Dat behoort we richting het dubbele te gaan als de andere spelers. Er staat echter nergens bij hoe vaak hij overlopen wordt.
remco k
 remco k - zondag 18 december 2016 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 08:26 schreef nummer10 het volgende:
hoef mijn mening nie te onderbouwen.. lijkt me duidelijk als je het ziet
Iedereen ziet het. En toch heeft iedereen er een andere mening over. Je mening onderbouwen is niet iets heel raars.
nummer10
 nummer10 - zondag 18 december 2016 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 09:02 schreef remco k het volgende:

[..]

De beste man op zes dit seizoen was toch echt Vd beek. Volgens mij tegen standaard.

Die positie moet met afstand de meeste intercepties hebben van het hele elftal. Dat behoort we richting het dubbele te gaan als de andere spelers. Er staat echter nergens bij hoe vaak hij overlopen wordt.
dat was slechts 1 wedstrijd.. en daar deed die het super indd.. maar zoals ik eerder aangaf hij is er nog lang niet... en zo nog velen..
remco k
 remco k - zondag 18 december 2016 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 09:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat was slechts 1 wedstrijd.. en daar deed die het super indd.. maar zoals ik eerder aangaf hij is er nog lang niet... en zo nog velen..
Met Klaassen erbij op het middenveld. Al die jongens laten zien dat ze in het basis elftal gewoon makkelijk mee kunnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 december 2016 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 december 2016 - 01:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Leer als eerste iets onderbouwen. Je schreeuwt van alles in de ronde maar verteld echt niks. Ik heb hier veel aanmerkingen over gehad tegen Bobby en PA. Maar beiden hebben ze meer te melden dan jou!
Dat was mij ook al opgevallen. Ga Bobby en PA bijna nog verstandig vinden ook! ;-)
JOOD
 JOOD - zondag 18 december 2016 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2016 - 19:04 schreef remco k het volgende:
Cerny is tien stappen verder dan een Clement. Die jongen heeft ook al fantasitische dingen in het eerste elftal laten zien. Zelfs Europees al van waarde geweest.

Gewoon een jongen die echt vertrouwen nodig heeft. Geef je hem dat is ie binnen de kortste keren met afstand de beste vleugel aanvaller.
Volgens mij heb jij een deel van zijn transferrechten in bezit ;). Ik zie nog niet wat jij in hem ziet. Ik hoop dat hij me snel laat zien wat je bedoeld.
Eide
 Eide - zondag 18 december 2016 - 09:58   quote  deeplink  
Ik vind Cerny dit seizoen tot dusver eigenlijk tegen vallen. Statistisch nog net iets beter als Clement maar ook maar net. Van Clement weten we dat het geen vuurpijl is. Die ontwikkeld zich op een ander tempo dan gehypte talenten maar is voorlopig een van de meest stabiele spelers van Jong Ajax. Cerny is veel minder stabiel en worstelt enorm met zichzelf.

Ik ben geen fan van Clement maar hier en nu vind ik hem verder als persoonlijkheid en teamspeler als Cerny. Het verschil zit hem, in mijn beleving, in de volwassenheid van de heren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 december 2016 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - PSV (zondag 18 december, 16.45 uur)









0.0064320