BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 13 januari 2017 - 21:12   quote  deeplink  
cid200970_pec-aja_580x310.jpg

De winterstop is voorbij maar de transferperiode is nog open. Nemanja Gudelj en Riechedly Bazoer verlieten Ajax. In ruil voor deze middenvelder haalde Ajax tot dusver niemand. De transferperiode in Nederland loopt nog tot 31 januari 23:59 en dus is het nog niet gedaan. Desondanks lijkt het onwaarschijnlijk dat Ajax nog spelers makkelijk laat vertrekken, in ieder geval niet zonder het aantrekken van versterkingen. Bij PEC Zwolle vertrok ook een middenvelder. Wout Brama maakte de overstap naar Utrecht. Zo komen zowel Ajax als Zwolle zondag met een licht gewijzigde selectie aan de start van de 2e competitiehelft.

Ajax speelde in haar historie slechts 35 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Ajax er 23 en gingen er 6 verloren. Het duel eindigde 6 maal in een gelijk spel. Als Zwolle punten pakt tegen Ajax is dat vrijwel altijd in eigen huis. Alle verliespartijen waren buitenshuis en 4 van de gelijke spelen werden op het terrein van de Zwollenaren afgewerkt. Van de afgelopen 10 treffens verloor Ajax er 2. In de KNVB beker en de Johan Cruijff schaal werd twee maal een schaal verspeeld tegen Zwolle. Daarnaast wist Zwolle Ajax, in eigen huis, twee maal tot een puntendeling te houden. Ajax won dus 6 van de laatste 10 duels. De ruimste hiervan werd eerder dit seizoen geboekt met een 5-1 zege op PEC Zwolle.

PEC Zwolle staat 16e in de Eredivisie op slechts 2 punten van nummer laatst Go Ahead Eagles. De Zwollenaren moesten de meeste tegengoals van iedereen incasseren, maar liefst 34. Met slechts 13 doelpunten voor is Zwolle op een van de minst productieve ploegen. Alleen Roda en Willem II doen het slechter op dat front. In Zwolle kijkt men dus met grote zorg naar onder want na de succesvolle jaren zou dit seizoen zomaar op een enorme deceptie kunnen uitdraaien. Van de laatste 6 wedstrijden verloor Zwolle er 4. Alleen het laatste duel voor de winterstop werd gewonnen waardoor de Blauwvingers iet als laatste aan de herstart van de competitie beginnen.

Ron Jans laat zijn ploeg meestal in een soort 4-2-3-1 formatie spelen. In die formatie is meestal plek voor een drietal oud-Ajacieden. Van der Hart is de doelman, Warmerdam en Menig zijn de andere voormalige godenzonen. Menig is ook de gedeeld topscorer bij Zwolle met slechts 3 goals. Doe positie deelt hij met bankzitter Moktar. De assists moeten komen van de centrale middenvelder Thomas die 3 assists afleverde. Ook hier een hoge klassering voor een bankzitter, oud-Feyenoorder Achabar staat 2e in dat klassement met maar liefst 2 assists. De statistieken maken meteen duidelijk wat er aan schort bij Zwolle. Het voetbalt leuk maar scoort nauwelijks en krijgt veel te veel goals tegen.

Ajax liet tijdens het trainingskamp in goede indruk achter. RB Leipzig, 2e in de Bundesliga, werd met 5-1 verslagen. De grote man daarbij was Younes met 3 goals en een assist. Toch is het niet alleen hosanna zo vlak voor de hervatting van de competitie. Onana is ziek is daardoor een vraagteken voor zondag. Mocht hij morgen niet kunnen trainen zal Diederik Boer of Tim Krul hem vervangen. Beide zitten niet bij de selectie van Jong Ajax. Ook Justin Kluivert zit niet bij Jong Ajax en zal dus bij Ajax 1 aansluiten zondag. Dit is ook al bevestigd door Peter Bosz. Dit komt mede door de afwezigheid van Traore die om de Afrika Cup speelt. Matthijs de Ligt is overigens basisspeler bij Jong Ajax en zal er zondag dus waarschijnlijk niet bij zijn.

De beelden zijn van Ajax - RB Leipzig en Ajax - Zwolle. Gewoon 2 keer genieten va veel Ajax goals.





-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 januari 2017 - 21:34   quote  deeplink  
netjes eide.. ik denk 0-3
p111
 p111 - vrijdag 13 januari 2017 - 22:53   quote  deeplink  
Mooie topic een 0-3 ga ik van uit.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 14 januari 2017 - 10:09   quote  deeplink  
Ook ik ga door voor de 3 punten, 0-2 minimaal.
En mocht dit eventueel als ruststand zijn, dan kan het nog zelfs 1-4 worden.
Brandje
 Brandje - zaterdag 14 januari 2017 - 13:24   quote  deeplink  
Zwolle zal geen probleem zijn verwacht ik. Volgende week krijgen we weer klop in Utrecht.
Eide
 Eide - zaterdag 14 januari 2017 - 15:48   quote  deeplink  
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 16:08   quote  deeplink  
Ik denk een gelijk spel.
hjf
 hjf - zaterdag 14 januari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:08 schreef remco k het volgende:
Ik denk een gelijk spel.
Aan het indekken Remco?
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 14 januari 2017 - 23:28   quote  deeplink  
Het is altijd lastig inschatten na de winter. Je weet ook niet hoe Zwolle er op dit moment voorstaat. Ik denk ook dat we 0-2 winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 januari 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - zaterdag 14 januari 2017 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 16:13 schreef hjf het volgende:

[..]

Aan het indekken Remco?
Waarom indekken?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 15 januari 2017 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 januari 2017 - 13:24 schreef Brandje het volgende:
Zwolle zal geen probleem zijn verwacht ik. Volgende week krijgen we weer klop in Utrecht.
Nu al indekken voor volgende week tegen Utrecht...???
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 15 januari 2017 - 10:30   quote  deeplink  
Verdorie mannen....

WZAWZDB

Vandaag 0-3 en volgende week 1-4!!
p111
 p111 - zondag 15 januari 2017 - 12:29   quote  deeplink  
Nou ik zag gisteren die debielen van Utrecht weer bezig met hun spreekkoren,wanneer grijpt die slappe hap van een knvb is in en geef ze is een goede straf,begin is met punten vermindering dan pak je ze echt, anders blijf je last houden van die achterlijke debielen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 15 januari 2017 - 12:40   quote  deeplink  
Gewoon een lekkere start na de winterstop en meteen 2 lastige uitwedstrijden winnen.
Heerlijk, en daarmee meteen de druk opvoeren bij de concurrentie. Met een beetje ouderwetse bluf moet dat gaan lukken. Kom op Ajax!!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 12:29 schreef p111 het volgende:
Nou ik zag gisteren die debielen van Utrecht weer bezig met hun spreekkoren,wanneer grijpt die slappe hap van een knvb is in en geef ze is een goede straf,begin is met punten vermindering dan pak je ze echt, anders blijf je last houden van die achterlijke debielen.
Welke spreekkoren??? Hun zingen "en wie niet springt die is een jood" en "joden gaan eraan olé olé". Poe poe wat een schande. Wij zingen liedjes over Joden en bla bla bla en "kutrecht of kakkies gaan eraan olé olé". Wat is nu het verschil precies??? Allemaal ophef om helemaal niets!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 13:01   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - zondag 15 januari 2017 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 13:01 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Welke spreekkoren??? Hun zingen "en wie niet springt die is een jood" en "joden gaan eraan olé olé". Poe poe wat een schande. Wij zingen liedjes over Joden en bla bla bla en "kutrecht of kakkies gaan eraan olé olé". Wat is nu het verschil precies??? Allemaal ophef om helemaal niets!
Hopelijk denk je er na volgende week ook zo over !!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 13:27 schreef p111 het volgende:

[..]

Hopelijk denk je er na volgende week ook zo over !!!
Deze spreekkoren vallen in het niets met betrekking tot andere spreekkoren die eerder gezongen zijn. En die wel behoorlijk antisemitisch waren. En daar werd toen inderdaad een punt van gemaakt. In deze woorden hoor ik totaal geen kwaad? Vertel mij maar eens welk lied volgens jouw een schande is?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 13:42   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 14:37   quote  deeplink  
Blij dat Onana gewoon speelt!
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 15 januari 2017 - 14:42   quote  deeplink  
De eerste 10 minuten was Ajax de wedstrijd aan het aftasten, waar in de 6e minuut een grote kans voor Zwolle ontstond omdat Ajax toen even te voorbarig speelde.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 14:52   quote  deeplink  
Eerste twintig minuten een Ajax gezien dat ver onder de maat is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 14:59   quote  deeplink  
Wat verdedigd Ajax toch continu behoorlijk chaotisch uit!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 14:59   quote  deeplink  
Kijk en dat soort dingen wil je zien tussen Ziyech en El Ghazi.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Ajax Warrior --
046afca
 046afca - zondag 15 januari 2017 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 14:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Kijk en dat soort dingen wil je zien tussen Ziyech en El Ghazi.
Alleen schiet el ghazi dan gwn weer blind met vreef op keeper. Plaats die bal gwn..
046afca
 046afca - zondag 15 januari 2017 - 15:03   quote  deeplink  
Veltman is nu al rijp voor een wissel
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 15:05   quote  deeplink  
Geen enkele druk op de bal. Linies vaak te ver van elkaar af. Weinig idee in balbezit. Ik vind het echt heel matig.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 15 januari 2017 - 15:10   quote  deeplink  
Wat ik reeds zei: Ajax heeft meer kwaliteit nodig, anders lopen we het kampioenschap mis. Diverse mensen moeten gewoon eruit mocht Ajax opnieuw geen kampioen worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 15 januari 2017 - 15:12   quote  deeplink  
Ik vindt Ajax niet goed spelen. Steeds te korte ballen geven, of balverlies. Zwolle had 3 of 4 goede kansen gehad van de matige verdediging van Ajax.

Ajax speelt na mijn mening slordig en onzeker. Zwolle had al 2-0 voor kunnen staan als zij hun kansen goed benut hadden.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 15 januari 2017 - 15:14   quote  deeplink  
Ajax wordt geleid door inferieure mensen die niet op hun plek behoren te zitten. Het feit dat je nog geen spelers hebt aangetrokken, geeft opnieuw aan dat Ajax traag is. Hierin zie je wederom dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit beleid niet geschikt zijn.

Omdat je bij de eerste wedstrijd die je speelt reeds spelers had moeten aantrekken.
046afca
 046afca - zondag 15 januari 2017 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik reeds zei: Ajax heeft meer kwaliteit nodig, anders lopen we het kampioenschap mis. Diverse mensen moeten gewoon eruit mocht Ajax opnieuw geen kampioen worden.
wat een onzin. Het is de nummer 2 tegen de nummer 16. Ajax heeft op iedere positie 2 x zoveel kwaliteit als de tegenstander. Het team speelt als los zand en kan niet hetzelfde opbrenngen als pec.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 15:17   quote  deeplink  
Waardeloze eerste helft.

Ghazi de enige aanvaller die voor gevaar heeft gezorgd.

Ik wordt hier niet blij van.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik reeds zei: Ajax heeft meer kwaliteit nodig, anders lopen we het kampioenschap mis. Diverse mensen moeten gewoon eruit mocht Ajax opnieuw geen kampioen worden.
De trainer ja. Meer kwaliteit op vrijwel iedere positie dan welk ander elftal dan ook in de ed.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax wordt geleid door inferieure mensen die niet op hun plek behoren te zitten. Het feit dat je nog geen spelers hebt aangetrokken, geeft opnieuw aan dat Ajax traag is. Hierin zie je wederom dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit beleid niet geschikt zijn.

Omdat je bij de eerste wedstrijd die je speelt reeds spelers had moeten aantrekken.
Er hoeven helemaal geen spelers gekocht te worden man. Rot toch eens op met dat koop gelul man.
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:02 schreef 046afca het volgende:

[..]

Alleen schiet el ghazi dan gwn weer blind met vreef op keeper. Plaats die bal gwn..
Wanneer je zoals El Ghazi op snelheid bent is het onmogelijk om een bal te plaatsen en ook nog snelheid mee te geven. Kritiek is prima maar blijf wel reëel aub.
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax wordt geleid door inferieure mensen die niet op hun plek behoren te zitten. Het feit dat je nog geen spelers hebt aangetrokken, geeft opnieuw aan dat Ajax traag is. Hierin zie je wederom dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor dit beleid niet geschikt zijn.

Omdat je bij de eerste wedstrijd die je speelt reeds spelers had moeten aantrekken.
Ach daar is inferieure weer.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 15 januari 2017 - 15:20   quote  deeplink  
Er moeten echt meer spelers de poort uit bij Ajax. Wat mij betreft nu ook nog o.a Viergever en Veldman. Ik denk dat er nu meer dan 6 spelers weg zijn bij Ajax.

Mijn vraag is : Kan Ajax nu echt niet 2 hele goede spelers ervoor terughalen waar ze echt veel beter van worden ? Maar ja, dat is mijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 januari 2017 door Onze Ajax --
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Er hoeven helemaal geen spelers gekocht te worden man. Rot toch eens op met dat koop gelul man.
Nee klopt want als El Ghazi verkocht wordt zijn de vleugels op en top bezet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wanneer je zoals El Ghazi op snelheid bent is het onmogelijk om een bal te plaatsen en ook nog snelheid mee te geven. Kritiek is prima maar blijf wel reëel aub.
Dat was mijn idee ook. Had misschien nog wel wat door mogen lopen, maar hij anticipeerde goed op de pass en dat is gezien deze eerste helft al heel wat! Zag weinig echte lichtpuntjes!
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:20 schreef Onze Ajax het volgende:
Er moeten echt meer spelers de poort uit bij Ajax. Wat mij betreft nu ook nog o.a Viergever en Veldman. Ik denk dat er nu meer dan 6 spelers weg zijn bij Ajax.

Mijn vraag is : Kan Ajax nu echt niet 2 hele goede spelers ervoor terughalen waar ze echt veel beter van worden ?
Viergever en Veltman zijn inderdaad dramatisch vandaag. Viergever neem ik nog niet eens zoveel kwalijk want die kan gewoon niet beter maar Veltman is er met zijn kop weer eens niet bij.
Het hele elftal is los zand.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee klopt want als El Ghazi verkocht wordt zijn de vleugels op en top bezet.
Ik denk dat Remco meer reageert op Bobby die altijd overal hetzelfde roept. Ik denk dat Remco ook wel ziet dat als El Ghazi vertrekt iemand anders dient gekocht te worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 15 januari 2017 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:18 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer ja. Meer kwaliteit op vrijwel iedere positie dan welk ander elftal dan ook in de ed.
Graag! Ok, het was niet best de afgelopen jaren maar hij maakt er een grotere puinhoop van!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 januari 2017 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee klopt want als El Ghazi verkocht wordt zijn de vleugels op en top bezet.
Met Ghazi ook al niet best hoor..
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:23 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik denk dat Remco meer reageert op Bobby die altijd overal hetzelfde roept. Ik denk dat Remco ook wel ziet dat als El Ghazi vertrekt iemand anders dient gekocht te worden.
Dus in zijn haat tov Bobby gaat ie andere dingen roepen als wat hij eigenlijk bedoeld. Ja dat kan natuurlijk.
p111
 p111 - zondag 15 januari 2017 - 15:27   quote  deeplink  
Een draak van een eerste helft met een lamlendig Ajax veel te afwachtend aub druk zetten en opkomende backs en inschuivende laatste linie indien mogelijk.
Brandje
 Brandje - zondag 15 januari 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 januari 2017 - 15:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Met Ghazi ook al niet best hoor..
Het is je enige buitenspeler die diepgang heeft en komen vandaag ook je twee gevaarlijkste momenten uit voort. Met een Ziyech in je team is diepgang zo belangrijk.
046afca
 046afca - zondag 15 januari 2017 - 15:41   quote  deeplink  
Wat een technisch vernuft brengt kluivert met zich mee.
Jaccio
 Jaccio - zondag 15 januari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
Knappe actie van Ziyech. Mooie pass ook
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 15 januari 2017 - 15:42   quote  deeplink  
Zo nu eindelijk 0-1 en de 0-2 binnen 10 minuten tijd. Nu de wedstrijd doordrukken naar de 0-3.
remco k
 remco k - zondag 15 januari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
Zo. Heel anders begonnen aan de tweede helft. Veel feller en alles strakker. Erg goed debuut van Kluivert.

Gedonderd bij Bosz in de rust vermoed ik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PEC Zwolle - Ajax (zondag 15 januari 2017, 14:30); 1 - 3









0.0097489