BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Ajax contracteert David Neres Campos

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - dinsdag 31 januari 2017 - 21:56
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax contracteert David Neres Campos (Ajax Clubsite)

Loetje
 Loetje - dinsdag 31 januari 2017 - 22:10   quote  deeplink  
DONE DEAL!
Ajax contracteert David Neres. De aanvaller van Sao Paulo maakt per direct de overstap naar ons aller Ajax.

NOG IN BRAZILIË
De aanvaller, die op beide vleugels uit de voeten kan, verblijft momenteel nog bij net nationale team van Brazilië o20. Wanneer deze uitgeschakeld zijn op het toernooi, komt Neves direct naar Amsterdam om aan te sluiten bij Ajax.

TRANSFERSOM
Ajax betaald een minimumbedrag van 12 miljoen euro voor Neves. Deze kan door bonussen oplopen tot een maximum van 15 miljoen euro.

DIJKS, EL GHAZI EN KRUL
Op de laatste dag van de winterse transferwindow heeft Ajax nog diverse spelers van de hand gedaan. Het huurcontract van Tim Krul is ontbonden en de keeper zal aan de slag gaan bij AZ. Die de speelminuten verkoos boven een avontuur bij Watford.

Mitchell Dijks vertrekt het voor het komende half jaar op huurbasis naar Norwich City.

Eerder vandaag raakte Ajax Anwar El Ghazi al kwijt aan Lille. De Fransen maken zo'n 9 miljoen over naar Ajax. Leuk detail, El Ghazi wordt vermoedelijk herenigd met goede vriend Ricardo Kishna. Die lijkt op huurbasis over te komen van Lazio.

Verder vertrokken deze winter al Nemanja Gudelj, de Serviër vertrok voor een kleine 6 miljoen naar China. Riechedly Bazoer maakte de overstap naar het zinkende schip van VfL Wolfsburg. Ajax ontving hier een slordige 13 miljoen euro voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door Loetje --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 31 januari 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Grote schoonmaak bij Ajax, 5 eruit en 1 erbij!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 januari 2017 - 22:18   quote  deeplink  
en terecht
p111
 p111 - dinsdag 31 januari 2017 - 22:20   quote  deeplink  
Nou mijn benieuwen die wonderboy
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 31 januari 2017 - 22:34   quote  deeplink  
Welkom David Neres, bij de mooiste club van allemaal: Ons aller Ajax!!
Rempie
 Rempie - dinsdag 31 januari 2017 - 23:54   quote  deeplink  
Een nieuw supertalent naar de mooiste club van het heelal gekomen. Bravo Ajax!
Loetje
 Loetje - woensdag 01 februari 2017 - 01:03   quote  deeplink  
Rempie... Hey Remco, je zoon nu al wegwijs gemaakt op Headliner?
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 01:06   quote  deeplink  
Goed geregeld Overmars. 12 miljoen is de opbrengst van Ghazi (nou niet bepaald de aller beste rechtsbuiten ooit) plus 3 miljoen. Goed gehandeld. Nou hopen dat Veldmate weer 100% gelijk heeft. Dan ben ik nu al benieuwd naar de zomeraankopen :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 februari 2017 - 01:51   quote  deeplink  
Eigenlijk hoeft Ajax enkel een buitenspeler te halen in deze periode.
Dat na 80 miljoen te hebben verkocht.

Vervolgens zijn er mensen die hier niet mee tevreden zijn:(

Jeetje, wat een azijnzeikers!!!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2017 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 01:03 schreef Loetje het volgende:
Rempie... Hey Remco, je zoon nu al wegwijs gemaakt op Headliner?
Hahahaha
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2017 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 januari 2017 - 23:54 schreef Rempie het volgende:
Een nieuw supertalent naar de mooiste club van het heelal gekomen. Bravo Ajax!
Welkom Rempie!

Hoop dat je vaak en veel zal posten hier.
Eide
 Eide - woensdag 01 februari 2017 - 10:15   quote  deeplink  
Hij is linksbenig maar speelt bij zijn club vooral op rechts en op 10. Hij moet dus ook op links uit de voeten kunnen. Daarnaast wordt geroepen dat het echt een baasje is met maniertjes.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 09:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Welkom Rempie!

Hoop dat je vaak en veel zal posten hier.
Gap, blijf jij nog meer weg zeker? ;-)
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2017 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 10:15 schreef Eide het volgende:
Hij is linksbenig maar speelt bij zijn club vooral op rechts en op 10. Hij moet dus ook op links uit de voeten kunnen. Daarnaast wordt geroepen dat het echt een baasje is met maniertjes.
hou ik wel van persoonlijk.. zoals suarez en zlatan dat hadden echte baasjes.. mis ik toch wel een beetje in de huidige selectie..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 februari 2017 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 11:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hou ik wel van persoonlijk.. zoals suarez en zlatan dat hadden echte baasjes.. mis ik toch wel een beetje in de huidige selectie..
Sanches is een baas.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 februari 2017 - 12:49   quote  deeplink  
Ik verwacht David Neres wel als een goede aankoop, als ik de afgelopen berichten mag geloven.
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2017 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 11:09 schreef nummer10 het volgende:

[..]

hou ik wel van persoonlijk.. zoals suarez en zlatan dat hadden echte baasjes.. mis ik toch wel een beetje in de huidige selectie..
Bazoer was een ventje met maniertjes, Ghazi was een ventje met maniertjes..Gudelj was een ventje met maniertjes..

Die moesten allemaal het veld ruimen, en nu hebben we alleen maar ja knikkers..
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2017 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 12:49 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik verwacht David Neres wel als een goede aankoop, als ik de afgelopen berichten mag geloven.
Heb je ooit slechte berichten gelezen rondom het aantrekken van een speler..
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer was een ventje met maniertjes, Ghazi was een ventje met maniertjes..Gudelj was een ventje met maniertjes..

Die moesten allemaal het veld ruimen, en nu hebben we alleen maar ja knikkers..
je hebt maniertjes en je hebt maniertjes he.. daarbij weten we niet of het ja knikkers zijn meende ergens gelezen te hebben dat viergever wel had gezegt hoe hij eroverdacht tegen bosz... en laten we wel zijn als er 1 iemand is die niet met maniertjes om kon gaan was het onze vorige trainer wel.. de maniertjes die bazoer gudelj en elghazi hadden was omdat ze het ergens niet mee eens waren en gingen lopen ouwehoeren ipv die maniertjes in het veld te laten zien.. en juist maniertjes in het veld heb ik het over die ik mis... suarez die alles doet om te winnen op welke manier ook.. tegenstanders irriteren een schop uitdelen zoals zlatan dat zo vies kon.. dat mis ik.. zoon speler heb je in mijn ogen gewoon nodig in een team..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 februari 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je ooit slechte berichten gelezen rondom het aantrekken van een speler..
En ik weet dat je niet uit mag gaan van filmpjes maar ik zie het niet echt bij deze jongen.
Lees ook redelijk, snel, sterk. Zijn passing niet bijzonder en in de lucht ook niet.

Ben erg benieuwd want dan is 15 miljoen erg veel. Die mexicaan Lazano of zoiets zag er sterker uit. Maar daarvan waren de cijfers niet bijzonder en was duurder.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 februari 2017 - 15:08   quote  deeplink  
Ik laat me graag verassen
Eide
 Eide - woensdag 01 februari 2017 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer was een ventje met maniertjes, Ghazi was een ventje met maniertjes..Gudelj was een ventje met maniertjes..

Die moesten allemaal het veld ruimen, en nu hebben we alleen maar ja knikkers..
El Ghazi was juist een modelprof. Bazoer en Gudelj vond ik ook geen baasjes. Niet zoals Suarez of Zlatan dat hadden. Klaassen wordt ook steeds meer een baasje, zoekt makkelijker en vaker scheidsrechters en de media op. In de huidige selectie is Ziyech er ook een met een handleiding.

Ik vind het wel meevallen met jaknikkers.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 01 februari 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 15:39 schreef Eide het volgende:

[..]

El Ghazi was juist een modelprof. Bazoer en Gudelj vond ik ook geen baasjes. Niet zoals Suarez of Zlatan dat hadden. Klaassen wordt ook steeds meer een baasje, zoekt makkelijker en vaker scheidsrechters en de media op. In de huidige selectie is Ziyech er ook een met een handleiding.

Ik vind het wel meevallen met jaknikkers.
Ik ook.. Sanches, Onana hebben ook wel karakter
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2017 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 15:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En ik weet dat je niet uit mag gaan van filmpjes maar ik zie het niet echt bij deze jongen.
Lees ook redelijk, snel, sterk. Zijn passing niet bijzonder en in de lucht ook niet.

Ben erg benieuwd want dan is 15 miljoen erg veel. Die mexicaan Lazano of zoiets zag er sterker uit. Maar daarvan waren de cijfers niet bijzonder en was duurder.
zag gisteren een filmpje waaruit dit wel bleek en dacht ik ja.. das lijkt me wel wat.. waar hij mensen soms 3 het bos in stuurde door techniek.. en snelheid had.. dus ach we laten ons verrassen
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Bazoer was een ventje met maniertjes, Ghazi was een ventje met maniertjes..Gudelj was een ventje met maniertjes..

Die moesten allemaal het veld ruimen, en nu hebben we alleen maar ja knikkers..
Bullshit. Bazoer, Ghazi en Gudelj hadden een mentaliteitsprobleem. Dat is iets heel anders.
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je ooit slechte berichten gelezen rondom het aantrekken van een speler..
Heb jij ooit je glas half vol?
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 15:39 schreef Eide het volgende:

[..]

El Ghazi was juist een modelprof. Bazoer en Gudelj vond ik ook geen baasjes. Niet zoals Suarez of Zlatan dat hadden. Klaassen wordt ook steeds meer een baasje, zoekt makkelijker en vaker scheidsrechters en de media op. In de huidige selectie is Ziyech er ook een met een handleiding.

Ik vind het wel meevallen met jaknikkers.
Ghazi heeft gewoon Bosz op de grond geduwd. Modelprof zeg je? Niet mee eens. Viergever, Schone, Klaassen, vd Beek zijn veel meer modelprofs. El Ghazi heeft zich altijd net zo goed gevonden als Ronaldo is..
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 16:49 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ghazi heeft gewoon Bosz op de grond geduwd. Modelprof zeg je? Niet mee eens. Viergever, Schone, Klaassen, vd Beek zijn veel meer modelprofs. El Ghazi heeft zich altijd net zo goed gevonden als Ronaldo is..
dat heb ik ook al eens geroepen.. en hoop dat we met de braziliaan de nieuwe in huis hebben.. nee ho w8.. nieuwe neymar.. (mag ronaldo niet :P )
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 februari 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 16:48 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heb jij ooit je glas half vol?
mijn blikje bier wel :P
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2017 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 16:48 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heb jij ooit je glas half vol?
Mijn glas zit altijd halfvol.

Volgens mij ben ik hier een van de weinige jongens die het gekozen beleid al vanaf dag 1 steunt en volledig achter sta dus waar heb je het over.
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 17:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Mijn glas zit altijd halfvol.

Volgens mij ben ik hier een van de weinige jongens die het gekozen beleid al vanaf dag 1 steunt en volledig achter sta dus waar heb je het over.
Over negativisme. Wat als.... blijkt dat het een flutaankoop is, we geen kampioen worden... enz.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 01 februari 2017 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 10:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gap, blijf jij nog meer weg zeker? ;-)
Sorry man, kan er soms de tijd/zin niet voor vinden...
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2017 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 20:23 schreef JOOD het volgende:

[..]

Over negativisme. Wat als.... blijkt dat het een flutaankoop is, we geen kampioen worden... enz.
Dat heeft geen reet met negativisme te maken..

Dat heeft met de realiteit te maken.. Er wordt maar weer blind uitgegaan van het feit dat dit een topspeler wordt.

Enige dat ik aangeef, is dat het beleid niet gemaakt kan worden op basis van incidenteel succes in zowel verkoop als op sportief gebied...

Het is ruim de duurste aankoop ooit in Nederland gehaald vanuit het buitenland. En iedereen doet maar alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Sterker nog, Overmars wordt er structureel op aangesproken door supporters dat ie dit soort dingen niet vaker doet..

En daar kan ik niet tegen omdat het niet realistisch is....
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 21:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat heeft geen reet met negativisme te maken..

Dat heeft met de realiteit te maken.. Er wordt maar weer blind uitgegaan van het feit dat dit een topspeler wordt.

Enige dat ik aangeef, is dat het beleid niet gemaakt kan worden op basis van incidenteel succes in zowel verkoop als op sportief gebied...

Het is ruim de duurste aankoop ooit in Nederland gehaald vanuit het buitenland. En iedereen doet maar alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Sterker nog, Overmars wordt er structureel op aangesproken door supporters dat ie dit soort dingen niet vaker doet..

En daar kan ik niet tegen omdat het niet realistisch is....
Hoezo blind?

Vd Zee
Veldmate
Visser
Diverse andere scouts

Vakprofessionals waarvan sommige in de media gereageerd hebben. Ze zijn het eens met elkaar, het is een van de grootste talenten van Brazilië.

Daarnaast heeft ons technische hart,

Overmars
Bergkamp
Vd Sar
Bosz

De keuze gemaakt om hem aan te trekken voor een bepaald bedrag.

Je hebt dus een gruwelijk draagvlak voor deze transfer. Dat is geregeld anders geweest de laatste jaren bij Ajax.

Maargoed, als hij zijn been breekt en nooit meer de oude wordt. Of zich vergrijpt aan de drugs. Of iemand doodrijdt. Of iemand vermoord. Of flinke fraude pleegt. Of, of, of. Dan zijn we hem inderdaad kwijt en gaat het een flop worden.
remco k
 remco k - woensdag 01 februari 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 22:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hoezo blind?

Vd Zee
Veldmate
Visser
Diverse andere scouts

Vakprofessionals waarvan sommige in de media gereageerd hebben. Ze zijn het eens met elkaar, het is een van de grootste talenten van Brazilië.

Daarnaast heeft ons technische hart,

Overmars
Bergkamp
Vd Sar
Bosz

De keuze gemaakt om hem aan te trekken voor een bepaald bedrag.

Je hebt dus een gruwelijk draagvlak voor deze transfer. Dat is geregeld anders geweest de laatste jaren bij Ajax.

Maargoed, als hij zijn been breekt en nooit meer de oude wordt. Of zich vergrijpt aan de drugs. Of iemand doodrijdt. Of iemand vermoord. Of flinke fraude pleegt. Of, of, of. Dan zijn we hem inderdaad kwijt en gaat het een flop worden.
Op veldmate na allemaal al aanwezig. En flink wat miskopen achter hun naam.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 20:32 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sorry man, kan er soms de tijd/zin niet voor vinden...
Ik weet het ouwe, was ook maar een grapje! Mis het gedol hier wel een beetje! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 22:59   quote  deeplink  
Ok, laat ik dan ook maar mijn mening geven. Natuurlijk verandert het voetbal en de kosten maar 12 tot 15 miljoen uitgeven voor een speler die pas 8 wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau is gewoon een enorm risico. Net zo'n risico als toen werd genomen met Sulejmani welke pas een half seizoen zichzelf had bewezen bij Heerenveen. We weten allemaal hoe het bij de laatste is afgelopen en hoe erg hij vervolgens verketterd is door de supporters. Dat er dus supporters zijn die terughoudend zijn is niet meer dan normaal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 22:59   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2017 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - woensdag 01 februari 2017 - 23:07   quote  deeplink  
15 miljoen is heel veel geld, zelfs gecorrigeerd voor inflatie sinds 2008 (zo'n 15%). Dat neemt niet weg dat de voetbalwereld niet goedkoper is geworden met de megalomanie TV-gelden in Engeland (waardoor elke EPL club volgend jaar bij de 30 rijkste van Europa hoort) maar ook door wat er in China wordt uitgegeven aan spelers.

Ajax zal ten dele mee moeten als je meer als alleen 16-jarigen en leuke Eredivisiespelers wilt binnen halen. Daarbij blijft elke transfer een gok en 15 miljoen komt in zo'n geval hard aan... maar het kan ook veel opleveren.

Het is altijd lastig. het is altijd een gok. Het is alleen wel een wel overwogen gok op basis van (naar het schijnt) lyrische scoutingrapporten. Ik ben heel benieuwd. Dit hebben al lang niet meer gezien bij Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 23:07 schreef Eide het volgende:
15 miljoen is heel veel geld, zelfs gecorrigeerd voor inflatie sinds 2008 (zo'n 15%). Dat neemt niet weg dat de voetbalwereld niet goedkoper is geworden met de megalomanie TV-gelden in Engeland (waardoor elke EPL club volgend jaar bij de 30 rijkste van Europa hoort) maar ook door wat er in China wordt uitgegeven aan spelers.

Ajax zal ten dele mee moeten als je meer als alleen 16-jarigen en leuke Eredivisiespelers wilt binnen halen. Daarbij blijft elke transfer een gok en 15 miljoen komt in zo'n geval hard aan... maar het kan ook veel opleveren.

Het is altijd lastig. het is altijd een gok. Het is alleen wel een wel overwogen gok op basis van (naar het schijnt) lyrische scoutingrapporten. Ik ben heel benieuwd. Dit hebben al lang niet meer gezien bij Ajax.
Ik zeg ook niet dat zijn komst niet had gemoeten, maar het is wel een groot risico. Mensen moeten hem wel de tijd geven, want hij wordt wederom met hoge verwachtingen naar Amsterdam gehaald. Hoge verwachtingen door media en supporters. Gebeurde bij Mickey ook en we weten hoe dat afliep. Die mocht vervolgens traplopen in de Arena! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 februari 2017 - 23:11   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 februari 2017 door Ajax Warrior --
JOOD
 JOOD - woensdag 01 februari 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Op veldmate na allemaal al aanwezig. En flink wat miskopen achter hun naam.
Dus toch een blinde aankoop volgens jou?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 02 februari 2017 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 22:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ok, laat ik dan ook maar mijn mening geven. Natuurlijk verandert het voetbal en de kosten maar 12 tot 15 miljoen uitgeven voor een speler die pas 8 wedstrijden heeft gespeeld op het hoogste niveau is gewoon een enorm risico. Net zo'n risico als toen werd genomen met Sulejmani welke pas een half seizoen zichzelf had bewezen bij Heerenveen. We weten allemaal hoe het bij de laatste is afgelopen en hoe erg hij vervolgens verketterd is door de supporters. Dat er dus supporters zijn die terughoudend zijn is niet meer dan normaal.
Tja dat was omdat Van Basten hem moest hebben en hij druk uitoefende op de staf. Geld moet op het veld en niet op de bank zei hij. Ik vond van Basten een geweldige voetballer en als mens ook fantastisch, maar hij heeft geen oog voor talent in mijn optiek, geen goede business man voor een club en ook in het coachen vind ik hem zwak. OOk zijn nieuwe ideeen vind ik niet echt geweldig. Ik bedoel zijn de punten die hij aangeeft niet al vel eerder voorgesteld?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 februari 2017 - 07:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 februari 2017 - 01:14 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Tja dat was omdat Van Basten hem moest hebben en hij druk uitoefende op de staf. Geld moet op het veld en niet op de bank zei hij. Ik vond van Basten een geweldige voetballer en als mens ook fantastisch, maar hij heeft geen oog voor talent in mijn optiek, geen goede business man voor een club en ook in het coachen vind ik hem zwak. OOk zijn nieuwe ideeen vind ik niet echt geweldig. Ik bedoel zijn de punten die hij aangeeft niet al vel eerder voorgesteld?
Sulejmani heeft het voor een deel gewoon zelf verpest. Slechte mentaliteit kon ook niet met de druk omgaan van zijn prijskaartje. Suarez lukte het wel prima en andere duurdere aankopen bv. Kezman waren ook prima.

Van Basten is toen met Sulejmani wel echt tot het uiterste gegaan dat vonden velen toen al teveel. Deze jongen schijnt een erg groot talent te zijn maar het blijft altijd een gok helaas.
Eide
 Eide - donderdag 02 februari 2017 - 07:44   quote  deeplink  
Ajax volgde Neres al een jaar

De transfer van David Neres (19) naar Ajax blijkt minutieus voorbereid. Nadat het Braziliaanse pareltje in 2016 op de radar kwam van de Amsterdamse scouting, werden vele wedstrijden van hem bij São Paulo bezocht, hadden gesprekken met zijn zaakwaarnemer en hem plaats en werd maandagavond met het juiste bod toegeslagen. Door de vele uren die Ajax in Neres stak, was directeur spelersbeleid Marc Overmars de Europese top te snel af.

Overmars werd ruim een jaar geleden verrast door een lyrisch verhaal van Hans van der Zee over Neres. De scout, in het verleden bij PSV ook de ontdekker van Jefferson Farfan, wist tijdens de Copa São Paulo niet wat hij zag en deelde die informatie met zijn directeur en de collega’s van de scouting.

Neres was snel, technisch en had een goede passeeractie. Zoals zo veel jonge Brazilianen. Maar deze jongen was anders, zag het scoutingsoog van de ervaren Amsterdammer. Hij was zelfs niet vies van terug verdedigen. Van der Zee en zijn collega Roy Wesseling volgden de ontwikkeling van Neres op de voet en konden slechts bidden dat hij niet te vroeg in beeld kwam bij de voetbalreuzen van Europa. De schouderblessure die Neres opliep, kwam Ajax gek genoeg dan ook niet zo slecht uit.

Van der Zee’s reizend naar Brazilië en de lange gesprekken die hij met het grote talent voerde, schiepen een band. Een band, die werd versterkt doordat hij ook uitvoerig met de Braziliaanse zaakwaarnemer van Neres, Bertolucci, sprak. Die investering betaalde zich uit, want nadat Neres in oktober 2016 in het eerste van São Paulo debuteerde, schrokken de andere scouts in Europa wakker. Neres had op dat moment al voor zichzelf bepaald dat hij naar Ajax wilde.

Neres’ komst kwam dus niet uit de koker van hoofd scouting van Ajax, Henk Veldmate, die de aanvaller tijdens het Zuid-Amerikaans kampioenschap onder 20 in Ecuador in januari 2017 pas voor het eerst live aan het werk zag. Het sierde Veldmate wel dat hij blind vertrouwde op zijn scouts, want hijzelf raakte in Ecuador niet onder de indruk van Neres. De sterspeler van Brazilië onder 20 kwam pas op stoom, nadat Veldmate alweer in Nederland was.

Schuldenlast
Het was vervolgens aan Overmars om – met hulp van Forza Sports Group – de andere geïnteresseerde clubs af te schudden. Nadat zelfs het ultieme bod van 12 miljoen euro, maximaal oplopend tot 15 miljoen euro, door São Paulo leek te worden afgewezen, hield Ajax er na bijna drie weken bieden rekening mee dat de deal zou afketsen. Maar door de enorme schuldenlast van de Braziliaanse club, stemde men uiteindelijk toch in. Tot vreugde van Overmars, maar zeker ook Van der Zee en Wesseling.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 februari 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 februari 2017 - 07:50   quote  deeplink  
niet 1 nachtijs dus...
Brandje
 Brandje - donderdag 02 februari 2017 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 13:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Heb je ooit slechte berichten gelezen rondom het aantrekken van een speler..
Zoveel. Duarte, Viergever, Siggi, Moisander, Hoorn. Allemaal spelers die ik vanaf het begin al niks vond en velen met mij. Dus sorry, je lult echt maar wat. Ook over Gudelj waren de meningen zeer verdeeld.
Brandje
 Brandje - donderdag 02 februari 2017 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 16:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik ook.. Sanches, Onana hebben ook wel karakter
Ziyech!!
remco k
 remco k - donderdag 02 februari 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 februari 2017 - 23:41 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dus toch een blinde aankoop volgens jou?
Nee dat zeg ik niet..

Slechts een heel groot risico.
remco k
 remco k - donderdag 02 februari 2017 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 februari 2017 - 08:58 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zoveel. Duarte, Viergever, Siggi, Moisander, Hoorn. Allemaal spelers die ik vanaf het begin al niks vond en velen met mij. Dus sorry, je lult echt maar wat. Ook over Gudelj waren de meningen zeer verdeeld.
Ach, die paar mensen die het niets vonden wegen niet op tegen alle mensen die wel heel blij waren..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Ajax contracteert David Neres Campos









0.0116457