BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 23 februari 2017, 19:00); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 22 februari 2017 - 13:04   quote  deeplink  
ajax-legia_warschau.jpg

Ajax heeft plaatsing voor de beste 16 clubs van de Europa League in eigen hand. Toch zal lang niet iedereen met veel vertrouwen toeleven naar het duel met de nummer 3 van Polen. Door de 0-0 in Warschau hangt de dreiging van het uitdoelpunt als een zwaard boven Ajax. Op zich geen probleem, Ajax kan door te winnen dat zwaard makkelijk afweren. Ajax komt de laatste weken echter zeer moeilijk tot scoren. In Warschau werd een zuiver doelpunt niet gezien door de arbitrage. Bovendien loopt het aanvallend gewoon niet goed. De toevoer naar Dolberg loopt niet goed, de flanken genereren nauwelijks dreiging en de creatieve middenvelders geven te weinig thuis. Ajax is aanvallend vrijwel geheel afhankelijk van aanvoerder Davy Klaassen. Dit zal Legia coach Jacek Magiera niet zijn ontgaan. Ajax wacht dus een zwaar en moeilijk duel.

Ajax speelde slechts 3 officiële duels tegen Legia Warschau. In het seizoen 2014/15 won Ajax twee maal van de Polen, ook al in de strijd voor kwalificatie bij de beste 16 clubs van de Europa League. Een week geleden bleef de brilstand op het bord in het duel in de Poolse hoofdstad. Er zijn dus geen moeilijke rekenmodellen nodig. De winnaar van dit duel plaatst zich voor de volgende ronde. Als er goals vallen heeft Ajax niet voldoende aan een gelijkspel. Kortom, alleen winnen telt.

Legia Warschau wist, in een Champions League poule met Real Madrid, Borussia Dortmund en Sporting Lissabon zich knap te plaatsen voor de Europa League door op de laatste speeldag te winnen van Sporting Lissabon. In de eigen competitie loopt het echter minder goed. De ploeg staat 3e in de Ekstralasa met 5 punten achterstand op koploper Gdansk. De generale repetitie liep uit op een deceptie. Er werd in eigen huis met 1-3 verloren van de nummer 15, en voorlaatste, van de Poolse competitie. De week ervoor werd dus gelijk gespeeld tegen Ajax. Ook Legia is, net als Ajax, dus niet in allerbeste doen.

Legia Warschau speelt normaliter in een 4-2-3-1 opstelling. In de spits speelt oud PEC Zwolle speler en Tsjechisch international Tomas Necid. In de linie daarachter speelt nog een bekende uit de Eredvisie, voormalig Vitessespeler Valeri Kazaishvili. Verder zullen maar weinig spelers de meeste Nederlanders bekend voor komen. De topscorer van de Polen is de ondertussen naar de VS getransfereerde Nikilic. Middenvelder/vleugelspeler Radovic is daarna de meest trefzekere speler, met 8 goals in de competitie en 2 in Europees verband. De eveneens getransfereerde Prijovic is de nummer 3 op de topscorerslijst. Legia heeft dus heel veel goals ingeleverd deze transferperiode.

Bij Ajax is Kenny Tete geschorst na zijn rode kaart in het eerste duel. De jonge back had waarschijnlijk toch al plaats moeten maken voor Veltman dus voor de plannen van Peter Bosz zal dat weinig effect hebben. De grote vraag is over Bosz het aan zal durven recordaankoop David Neres te laten debuteren. De jonge Braziliaan heeft tijdens de winterstop een toernooi voor Jong Brazilië gespeeld en heeft dus weinig rust gehad. Toch zal het gebrek aan creativiteit, aanvoer en rendement van de flanken Peter Bosz zorgen baren. Verder lijkt de kans klein dat bosz zijn basiself zal wijzigen. De zondag uitgevallen Traore is mogelijk een vraagteken. Dat geldt ook voor Sinkgraven die nog altijd last heeft van een enkelblessure. Hierdoor lijken er mogelijkheden te zijn voor Riedewald, Kluivert of misschien Neres.

Vanwege de rechten op de Europa League geen samenvatting van Youtube. Op Foxsports.nl staat wel een samenvatting voor de mensen die het eerste duel graag willen terug zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 februari 2017 - 13:35   quote  deeplink  
Ga eindelijk weer eens een keertje naar de Arena. Zal leuk zijn als we een ronde verder komen.
Brandje
 Brandje - woensdag 22 februari 2017 - 14:07   quote  deeplink  
4-1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 22 februari 2017 - 14:30   quote  deeplink  
2-1 younes en veltman!
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 22 februari 2017 - 16:44   quote  deeplink  
Ook ik hou het bij een overwinning. 2-1 of 3-1.
p111
 p111 - woensdag 22 februari 2017 - 18:05   quote  deeplink  
2-0 En door naar de laatste 16
Eide
 Eide - woensdag 22 februari 2017 - 19:48   quote  deeplink  
David Neres op de training bij Ajax.

David Neres kan morgen zijn debuut maken voor Ajax. Peter Bosz heeft de Braziliaanse miljoenenaankoop opgenomen in zijn selectie voor de return in de Europa League tegen Legia Warschau.

Neres kwam deze maand voor zo'n 12 miljoen euro over van Sao Paulo. Hij traint sinds afgelopen weekend mee bij Ajax. Een basisplaats zal er voor de 19-jarige tegen Legia zeer waarschijnlijk nog niet in zitten.

Strafschoppen
Volgens trainer Peter Bosz heeft Ajax niet speciaal getraind op het nemen van strafschoppen. ,,We gaan ervoor zorgen dat we het karwei voor die tijd hebben afgemaakt'', liet hij tijdens zijn voorbeschouwing weten. Afgelopen zondag miste aanvoerder Davy Klaassen in de gewonnen uitwedstrijd tegen Vitesse (0-1) nog van elf meter.

Ajax hield Legia Warschau vorige week donderdag in Polen op 0-0. Verdediger Daley Sinkgraven raakte in dat duel geblesseerd aan een enkel en miste daardoor het duel met Vitesse. De thuiswedstrijd tegen de Poolse kampioen komt voor hem ook nog te vroeg. Zijn vervanger tegen Vitesse was Jairo Riedewald. Kenny Tete, die in Warschau na zijn tweede gele kaart van het veld moest, is geschorst.

Justin Kluivert en Matthijs de Ligt behoren niet tot de selectie van Ajax. Zij speelden gisteren nog een wedstrijd met het elftal onder negentien jaar tegen Dinamo Kiev in de UEFA Youth League.

Bron
Eide
 Eide - woensdag 22 februari 2017 - 19:52   quote  deeplink  
Neres in wedstrijdselectie voor Ajax- Legia

Trainer Peter Bosz heeft woensdag zijn selectie bekendgemaakt voor het UEFA Europa League-duel van donderdag tegen Legia Warschau. Opvallendste naam is die van de Braziliaanse aanwinst David Neres. De vleugelaanvaller werd vrijdag gepresenteerd en zou tegen Legia zijn debuut voor Ajax kunnen maken.

Daley Sinkgraven is net als tegen Vitesse niet van de partij vanwege een enkelblessure, die hij overhield aan het uitduel tegen Legia. Verder is Kenny Tete geschorst en ontbreken ook Matthijs de Ligt en Justin Kluivert in de 18-koppige wedstrijdselectie. Het tweetal speelde dinsdag nog mee in de UEFA Youth League-wedstrijd van Ajax 019 tegen Dynamo Kiev: 3-0

De selectie bestaat uit de volgende 18 spelers:

Andre Onana
Diederik Boer
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Heiko Westermann
Nick Viergever
Jairo Riedewald
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
Abdelhak Nouri
David Neres
Bertrand Traoré
Amin Younes
Mateo Cassierra
Kasper Dolberg

Ajax - Legia begint donderdagavond om 19.00 uur.

Ajax.nl
hjf
 hjf - donderdag 23 februari 2017 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 februari 2017 - 13:35 schreef Hummel10 het volgende:
Ga eindelijk weer eens een keertje naar de Arena. Zal leuk zijn als we een ronde verder komen.
Veel plezier vanavond maat. En dat ze mogen winnen.
hjf
 hjf - donderdag 23 februari 2017 - 07:39   quote  deeplink  
Wordt een kleine overwinning. Hou het op 2-1. Ik hoop, dat we op het gebied van doelpunten maken wat minder afhankelijk gaan worden van Davy Klaasen en dat er andere jongens op gaan staan om het beslissende tikje te geven. En dat gezegd te hebben, moeten we Davy omarmen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 23 februari 2017 - 08:04   quote  deeplink  
3-1 toch, Neres geeft meteen als ie erin komt een voorzet op maat: Bats! Goalberg!!
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 12:08   quote  deeplink  
Typisch een pot waarbij het echt alleen telt dat je wint.. Hoe boeit me hier een heel stuk minder..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 februari 2017 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 12:08 schreef remco k het volgende:
Typisch een pot waarbij het echt alleen telt dat je wint.. Hoe boeit me hier een heel stuk minder..
Wees blij dat we in een stadion spelen wat de wind een beetje buiten houd. Zou er niet aan moeten denken dat Onana een doeltreffend neemt, die door de wind in eigen doel geblazen wordt en wij daardoor verliezen! ;-)
aaadjuh
 aaadjuh - donderdag 23 februari 2017 - 13:10   quote  deeplink  
Weet je voor welk scenario ik vrees. 9e minuut 1-0, Ajax domineert de hele wedstrijd 70% bal bezit, missen weer een pingel , maar scoren niet meer. 82e minuut 1-1 !!!!
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 12:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wees blij dat we in een stadion spelen wat de wind een beetje buiten houd. Zou er niet aan moeten denken dat Onana een doeltreffend neemt, die door de wind in eigen doel geblazen wordt en wij daardoor verliezen! ;-)
Dak zal met deze wind wel niet dicht gaan.
p111
 p111 - donderdag 23 februari 2017 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 13:10 schreef aaadjuh het volgende:
Weet je voor welk scenario ik vrees. 9e minuut 1-0, Ajax domineert de hele wedstrijd 70% bal bezit, missen weer een pingel , maar scoren niet meer. 82e minuut 1-1 !!!!
Dan verdienen ze ook niet door te gaan als je tegen deze minkunkels 1-1 speelt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 16:13   quote  deeplink  
p111 laatste jaren elke keer misgegaan tegen nog mindere teams..
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 16:13 schreef nummer10 het volgende:
p111 laatste jaren elke keer misgegaan tegen nog mindere teams..
Tegen vergelijkbare elftallen
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 18:59   quote  deeplink  
ik vind legia een maatje groter dan de anderen maar goed.. je snapt me punt.. :) nou we gaan ervoor ! lets go ajax
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 18:59   quote  deeplink  
Lekker sfeertje in De Arena.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 23 februari 2017 - 19:01   quote  deeplink  
Succes heren. Hopen op een mooie pot en dat Neres die Youness heeft wakkergeschud

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Jaccio --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:10   quote  deeplink  
Ik heb wel het gevoel dat Neres in de loop van de wedstrijd ook gaat spelen.
Denk wel de 2e helft.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:23   quote  deeplink  
Ik zit me werkelijk kapot te ergeren aan Dolberg. Die reageert gewoon vrijwel iedere keer te laat. Oogt enorm laks tot nu toe
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:27   quote  deeplink  
Dat Dolberg van de leg is, lijkt mij wel juist.
Laat dan Neres dan maar invallen voor hem, na mijn mening.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 23 februari 2017 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:23 schreef Loetje het volgende:
Ik zit me werkelijk kapot te ergeren aan Dolberg. Die reageert gewoon vrijwel iedere keer te laat. Oogt enorm laks tot nu toe
Die legt er straks gewoon eentje in hoor
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:28 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Die legt er straks gewoon eentje in hoor
Maakt me geen hol uit. Nu maken Ziyech, Traoré en Younes een paar keer een redelijk goede actie en hij reageert of helemaal niet, of veel en veel te laat. Als die dat nog een keer doet zou ik gewoon ingrijpen en Cassierra er een keer in zetten.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:27 schreef Onze Ajax het volgende:
Dat Dolberg van de leg is, lijkt mij wel juist.
Laat dan Neres dan maar invallen voor hem, na mijn mening.
Neres is geen spits he
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:34   quote  deeplink  
Nee, dat niet, maar hij kan daarom wel doelpunten maken.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 23 februari 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maakt me geen hol uit. Nu maken Ziyech, Traoré en Younes een paar keer een redelijk goede actie en hij reageert of helemaal niet, of veel en veel te laat. Als die dat nog een keer doet zou ik gewoon ingrijpen en Cassierra er een keer in zetten.
Ik zou beginnen met Youness of de grote man van Chelsea eruit te halen voor iemand die Dolberg wel goed kan bedienen.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Nee, dat niet, maar hij kan daarom wel doelpunten maken.
Deze wedstrijd heeft tempo nodig en spelers met een actie. Dan moet je Neres ook gebruiken waarvoor die is en dat is zeker niet in de spits.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met Youness of de grote man van Chelsea eruit te halen voor iemand die Dolberg wel goed kan bedienen.
Beide hebben weliswaar niet vaak, maar hun acties wel gehad. Deze keer ligt het echt volledig aan Dolberg zelf.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:37   quote  deeplink  
traore spits neres rechts.. younnes overigens erg sterk tot nu toe.. heel ajax overigens wel.. maar dolberg wederom om te janken
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zou beginnen met Youness of de grote man van Chelsea eruit te halen voor iemand die Dolberg wel goed kan bedienen.
is vandaag weinig mis mee.. loopt gewoon totaal verkeerd bij de eerste voorzet en doet ook geen moeite
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:40   quote  deeplink  
Laten we maar eerst Dolberg wisselen in de rust. Daarna zien we wel verder.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 23 februari 2017 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Beide hebben weliswaar niet vaak, maar hun acties wel gehad. Deze keer ligt het echt volledig aan Dolberg zelf.
We hebben nu eenmaal geen speler ter beschikking die ze er vanuit elke hoek in ramt.
Geef genoeg goede voorzetten en er vliegt er vanzelf eentje in.

Gewoon vertrouwen blijven geven die jongen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:42 schreef Jaccio het volgende:

[..]

We hebben nu eenmaal geen speler ter beschikking die ze er vanuit elke hoek in ramt.
Geef genoeg goede voorzetten en er vliegt er vanzelf eentje in.

Gewoon vertrouwen blijven geven die jongen..
werd dat bosz juist nie verweten telang vertrouwen tehebben in bepaalde spelers ? ik zie dolberg gewisseld worden 2de helft voor neres.. en dat traore de spits in gaat.. niet zoon slechte optie lijkt mij..
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:49   quote  deeplink  
Een hele apathische eerste helft van Ajax. Volledig ongeconcentreerd en ongeinspireerd. Tempo is laag en Legia komt er steeds vaker gevaarlijk uit omdat Ajax totaal niet bij de man blijft lopen. Ook het druk zetten vandaag klopt voor geen meter. Normaal moeten de 3 of 3 dichtstbijzijnde spelers druk zetten bij balverlies, vandaag zet vrijwel niemand goed druk.

Deze pot heeft een impuls nodig. Ik zou zeggen breng Neres er maar in. Van de Beek of Cassierra vind ik ook prima.

Trouwens, die scheidsrechter he, een Engelsman. Een competitie waar alles mag en deze vent staat echt als een kind te fluiten.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:37 schreef nummer10 het volgende:
traore spits neres rechts.. younnes overigens erg sterk tot nu toe.. heel ajax overigens wel.. maar dolberg wederom om te janken
Sterk vind ik ook overdreven. Had een paar goede acties mar ook soms veel te voorspelbaar.

Ziyech begon redelijk maar verzuipt werkelijk in de kleine ruimte.
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:49 schreef Loetje het volgende:
Een hele apathische eerste helft van Ajax. Volledig ongeconcentreerd en ongeinspireerd. Tempo is laag en Legia komt er steeds vaker gevaarlijk uit omdat Ajax totaal niet bij de man blijft lopen. Ook het druk zetten vandaag klopt voor geen meter. Normaal moeten de 3 of 3 dichtstbijzijnde spelers druk zetten bij balverlies, vandaag zet vrijwel niemand goed druk.

Deze pot heeft een impuls nodig. Ik zou zeggen breng Neres er maar in. Van de Beek of Cassierra vind ik ook prima.

Trouwens, die scheidsrechter he, een Engelsman. Een competitie waar alles mag en deze vent staat echt als een kind te fluiten.
vbeek voor ? vind het middenveld en achterin prima.. paal ziyech bal schone op klaassen schot.. goeie voorzetten younnes en ziyech.. dolberg heeft alleen super vaak balverlies en totaal onzichtbaar waar hij eerder gigantisch hard werkte mis ik dat nu....
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:53   quote  deeplink  
Inderdaad vind ik dat een heel goed idee, dat van der Beek of Cassiera erin mogen komen. Ik had daar niet eens aan gedacht, in eerste instantie.

Maar dat de tweede helft een zeer flinke impuls nodig heeft is een ding wat zeker heeft. Zowel het aanspelen en de voorzetten waren gewoon niet goed in de eerste helft. Overigens vond ik Ajax maar op maximaal 80% van hun kunnen spelen, daar waar de 100% zeker niet zichtbaar was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Onze Ajax --
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

vbeek voor ? vind het middenveld en achterin prima.. paal ziyech bal schone op klaassen schot.. goeie voorzetten younnes en ziyech.. dolberg heeft alleen super vaak balverlies en totaal onzichtbaar waar hij eerder gigantisch hard werkte mis ik dat nu....
Ik ben van hem en hij verplaatsen het spel iets sneller. Dat heeft de pot pok echt nodig.
En dan voor Schone of Ziyech. Ik neig naar de laatste en Schöne doorschuiven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Sterk vind ik ook overdreven. Had een paar goede acties mar ook soms veel te voorspelbaar.

Ziyech begon redelijk maar verzuipt werkelijk in de kleine ruimte.
welke kleine ruimte.. het zijn geen messis of neymars... vind dat iedereen verzuimpt in de kleine ruimtes..
Jaccio
 Jaccio - donderdag 23 februari 2017 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:46 schreef nummer10 het volgende:

[..]

werd dat bosz juist nie verweten telang vertrouwen tehebben in bepaalde spelers ? ik zie dolberg gewisseld worden 2de helft voor neres.. en dat traore de spits in gaat.. niet zoon slechte optie lijkt mij..
Nee joh. Ik vind dat Dolberg het in de eerste competitiehelft zo goed gedaan heeft, dat hij wel een paar wedstrijden meer krediet verdient..
In tegenstelling tot Youness en Traore, waar je denk ik op doelt als je zegt 'bepaalde soelers'.. Die 2 raken al vanaf het begin van de competitie bijna niks goed..

Ik zou zeggen Neres voor Traore

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 februari 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Maakt me geen hol uit. Nu maken Ziyech, Traoré en Younes een paar keer een redelijk goede actie en hij reageert of helemaal niet, of veel en veel te laat. Als die dat nog een keer doet zou ik gewoon ingrijpen en Cassierra er een keer in zetten.
Dat hij er een keer af mag lijkt me duidelijk.. Toch denk ik dat ie vandaag een redelijke wedstrijd speelt.

Voorzet van Youness vond ik gewoon slecht, wat voor goeds je gezien hebt van Traore heb ik denk ik even gemist..

Ik vind Ajax veel te langzaam spelen.. En eerlijk is eerlijk, wat mogelijkheden betreft ontloopt het elkaar trouwens niet veel...

Riedewald trouwens met een fantastische redding die de 0-1 voorkomt..
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:53 schreef nummer10 het volgende:

[..]

welke kleine ruimte.. het zijn geen messis of neymars... vind dat iedereen verzuimpt in de kleine ruimtes..
Is zeker niet waar. Zowel Klaassen, Dolberg en Younes hebben het vaak zat laten zien dat ze dat kunnen. Niet vandaag maar vaak zat.
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:34 schreef Onze Ajax het volgende:
Nee, dat niet, maar hij kan daarom wel doelpunten maken.
Juist dat is niet zijn kracht..
nummer10
 nummer10 - donderdag 23 februari 2017 - 19:55   quote  deeplink  
we vergeten echter dat we met 24 man op 1 helft spelen.. veld 7v7 maar dan met 22 man... gigantisch lastig en vind het laf voetbal.. mjah das mijn mening :)
remco k
 remco k - donderdag 23 februari 2017 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:37 schreef nummer10 het volgende:
traore spits neres rechts.. younnes overigens erg sterk tot nu toe.. heel ajax overigens wel.. maar dolberg wederom om te janken
Huh? Traore weer naar de spits??? Waar heeft die jongen dat in hemelsnaam aan verdient??

Youness erg sterk???

Sorry, maar ik vind Ajax alles behalve erg sterk...
Loetje
 Loetje - donderdag 23 februari 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat hij er een keer af mag lijkt me duidelijk.. Toch denk ik dat ie vandaag een redelijke wedstrijd speelt.

Voorzet van Youness vond ik gewoon slecht, wat voor goeds je gezien hebt van Traore heb ik denk ik even gemist..

Ik vind Ajax veel te langzaam spelen.. En eerlijk is eerlijk, wat mogelijkheden betreft ontloopt het elkaar trouwens niet veel...

Riedewald trouwens met een fantastische redding die de 0-1 voorkomt..
Riedewald is de beste bij Ajax en mag van mij daar gewoon blijven staan.

Die voorzet van Younes beland perfect tussen keeper en verdediging, beter kun je ze niet geven. Dolberg reageert helemaal niet. Als hij loopt terwijl Younes hem geeft is het zeker 1-0.

Traoré had 2 goede acties in de eerste minuten. Een keer een goede voorzet en dat moment waar de vrije trap uit kwam. Alleen snap ik niet dat Ziyech ze blijft nemen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 23 februari 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 februari 2017 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Juist dat is niet zijn kracht..
Misschien dat een medespeler door zijn aanwezigheid dan veel meer kansen heeft om dan te scoren. Er moet wat gebeuren, wil Ajax de boel openbreken lijkt mij.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 23 februari 2017, 19:00); 1 - 0









0.0099899