BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - dinsdag 14 maart 2017 - 10:05   quote  deeplink  
cid56305_EL-Redactioneel-loting-Kopenhagen.jpg

FC Kopenhagen bleek in de eerste wedstrijd een buitengewoon lastige tegenstander voor Ajax. Na het pijnlijke gelijkspel tegen Groningen liep Ajax ook in Denemarken tegen een 2-1 verlies aan. Desondanks kan dit voorzichtig een resultaat met potentie genoemd worden. In Europees verband is het uitdoelpunt veel waard en een 2-1 uitslag betekent niets anders dan dat er in eigen huis gewonnen moet worden. Thuis winnen is Ajax altijd aan haar stand verplicht en dus zal Ajax niet met buitengewoon veel druk naar dit duel toeleven. Wel zal iedereen zich beseffen dat het bepaald geen makkie gaat worden in de ArenA.

Ajax speelde in haar historie 5 maal eerder tegen FC Kopenhagen. In 2001/02 speelde Ajax in de 2e ronde van de UEFA Cup tegen de Denen. In 2006/07 speelde Ajax in de voorronde Champions League tegen Kopenhagen. Beide tweeluiken liepen uit op een deceptie voor Ajax. In 2001 bleef Ajax uit steken op 0-0 maar werd er thuis met 0-1 verloren. In 2006 won Ajax uit met 1-2 maar werd er thuis wederom verloren, toen et 0-2. Kopenhagen schakelde Ajax dus tot twee maal toe uit in Europees verband. Vorige week werd het in Kopenhagen 2-1 voor de Denen en dus dreigt opnieuw uitschakeling tegen deze club.

FC København is sinds de winst tegen Ajax niet verslapt. In de eigen competitie werd wederom gewonnen. Tegen Esbjerg scoorde de beide spitsen Cornelius en Santander zodat Kopenhagen met 2-0 won. Hierdoor is Kopenhagen na 2 gelijke spelen weer in de 'winning mood'. Gezien de wedstrijd in Denemarken zullen de Denen met vertrouwen afreizen naar Amsterdam. Desalniettemin toonde Ajax aan dat het zeker kansen kan creëren tegen deze taaie ploeg die maar heel weinig doelpunten tegen krijgt. Ook de Denen zullen zich realiseren dat ze tegen Ajax geen moment kunnen verslappen. Kopenhagen zal de maker van de 1-0 moeten missen. Rasmus Falk is geblesseerd. Ook oud-PSVer verdediger Zanka is er niet bij in Amsterdam. Hij is geschorst.

Het verhaal bij Ajax is toch de schorsing van Davy Klaassen. Klaassen mag toch met afstand de beste en belangrijkste speler van Ajax genoemd worden. Zijn afwezigheid zal opgevangen moeten worden door, waarschijnlijk, Donny van de Beek. Wel keren Joel Veltman en Davinson Sanchez terug in de ploeg na schorsingen. Met name Sanchez zal belangrijk zijn om de boomlange en sterke spitsen van Kopenhagen in bedwang te houden. Aangezien Neres bij Jong Ajax nog geen potten weet te breken lijken Younes en Traore weer op een basisplaats te kunnen rekenen. Ook Justin Kluivert speelde maandag een uur voor Jong Ajax en lijkt daarmee uitgesloten voor een basisplaats. Dolberg zal, na 3 goals in 4 dagen, zeker op een plekkie voorin te mogen rekenen. Bosz zal hopen dat Ziyech weer net zo goed op dreef is als tegen Twente. Verder lijken de vaste basisspelers Schone, Viergever en Sinkgraven ook nu weer op een plek bij de eerste 11 te kunnen verwachten.

Vanwege de rechten van de UEFA weer geen directe link naar de samenvatting van de eerste wedstrijd. Via deze link kan je een samenvatting kijken.

fc-kopenhagen-ajax-kasper-dolberg-09032017_1abwy48xbovkbzt44nlnzwkyy.jpg?t=-1267576542&w=620&h=430

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 maart 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 maart 2017 - 10:09   quote  deeplink  
traore indd toch weer basis denk ik.. en denk dat hij antwoord op het fluiten.. teminste dat hoop ik en dat die 2 assists heeft en een keer scoort.. 3-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door nummer10 --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 13:01   quote  deeplink  
Ik denk dat het zo maar eens kan zijn dat Neres over een maand of 2 nog maar weinig heeft meegespeeld. En dat zijn aankoop ook ter discussie kan worden gezet.

Wanneer dat zo is, mogen de mensen die verantwoordelijk hier voor zijn toch wel eens beoordeeld gaan worden op hun functioneren.

De keren dat hij mee deed imponeerde hij nou niet bepaald. Voor 12 miljoen mag je toch verwachten dat je een speler aantrekt die relatief snel een versterking is.

Ajax maakt het zich ieder jaar zelf weer lastig doordat bepaalde spelers structureel te weinig brengen. Wanneer je nu hier betere spelers voor zou hebben werd Ajax gewoon landskampioen zonder dat we daar van zouden opkijken.

Dit is een lastige wedstrijd waar ik nog niet snel zie dat Ajax dat wel even wint. Vanuit een positieve instelling zeg ik: 1-0
Eide
 Eide - dinsdag 14 maart 2017 - 13:14   quote  deeplink  
Tegelijkertijd is Neres jong en moet hij wennen. Schrijf hem vooral niet af op een eerste half jaar.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 14 maart 2017 - 13:37   quote  deeplink  
Ik heb me vanaf dag 1 al verbaasd over die aankoop, ook de filmpjes imponeerde mij niet. Het ergste is dat de hoofdscout ook niet inder de indruk was??? Toch hebben ze hem gehaald, daar maak ik me echt zorgen om. Maargoed wie weet, Zlatan was ook slecht begonnen
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 14 maart 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 13:14 schreef Eide het volgende:
Tegelijkertijd is Neres jong en moet hij wennen. Schrijf hem vooral niet af op een eerste half jaar.
Blijft toch een vreemd verhaal. Jongen heeft niets klaargespeeld in het eerste elftal van zijn club. Toch op basis van wat ze gezien hebben halen ze hem voor de hoofdprijs(Nederlandse begrippen). Van een aankoop van dat bedrag verwacht je dat hij gebracht gaat worden maar hij mag met jong Ajax mee. Vraag me af of hij überhaupt nog wel veel minuten krijgt dit seizoen. Volgens mij hebben ze hem ook bij Bosz Door zijn strot gedrukt want die geeft ook anderen de voorkeur.
Eide
 Eide - dinsdag 14 maart 2017 - 14:12   quote  deeplink  
Ajax was al met Neres bezig voor Bosz kwam. Er ging een traject van meer dan een jaar aan vooraf. De scouts waren lyrisch, net als de Braziliaanse media. Hij kan echt wel wat. Hij heeft met Jong Brazilië tijdens de winterperiode een toernooi gespeeld. Daar begon hij zwak maar werd steeds beter. Ten slotte zijn de Zuid-Amerikaanse competities echt niet mals hoor.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 13:14 schreef Eide het volgende:
Tegelijkertijd is Neres jong en moet hij wennen. Schrijf hem vooral niet af op een eerste half jaar.
Je kunt hem persoonlijk niks kwalijk nemen. Maar voor 12 miljoen euro mag je normaal toch verwachten dat je die speler relatief snel kunt gaan inpassen.

Op basis van effectiviteit heb ik mijn vraagtekens of het nu wel de juiste keuze was.

Je moet eens de vraag stellen: is het normaal dat je bij de aankoop van een speler van 12 miljoen voor een club als Ajax iemand een paar maand tijd moet geven om zich aan te passen?

Ajax heeft in de winter een aantal spelers verkocht. En slechts 1 erbij. Het is toch normaal dat je een speler koopt die direct iets toevoegt? Zeker voor een bedrag van 12 miljoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 14:43   quote  deeplink  
Wanneer je 5 punten achterstaat moet je in mijn ogen alles eraan doen om ervoor te zorgen dat je elftal in kwaliteit beter is en je daarmee meer kans maakt om als nog kampioen te worden.

En dat zie ik dus niet terug en dat kun je de mensen die Ajax leiden kwalijk nemen.

Ik ken het verhaal dat Neres al in beeld was voordat Bosz er was. We zien allemaal dat Bosz er persoonlijke keuzes op na houdt.

Wanneer Neres niet zijn keuze is, kan dat voor hem een reden zijn om hem minder te gaan gebruiken. En daarom kun je je afvragen of Bosz zijn denkwijze hierin wel past bij de visie van Ajax. Want als dat niet het geval is, dan is de communicatie niet effectief en gelijkwaardig.

Ik mis nog altijd de eenheid binnen Ajax. Omdat dat essentieel is om kampioen te willen en kunnen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 13:14 schreef Eide het volgende:
Tegelijkertijd is Neres jong en moet hij wennen. Schrijf hem vooral niet af op een eerste half jaar.
Zeker niet en het kan maar zo een jongen zijn voor de toekomst. Maar 12 miljoen betalen voor een talentje is gewoon belachelijk. En deze jongen gaat dit seizoen echt het verschil niet meer maken. Vond hem ook niet heel erg opvallen als super talent bij jong Ajax.
Eide
 Eide - dinsdag 14 maart 2017 - 15:07   quote  deeplink  
Of 12 miljoen belachelijk is zal pas blijken als betrokkene vertrekt. Soms heeft een speler tijd nodig. Ook Zlatan had het de eerste maanden heel zwaar bij Ajax en overtuigde niet.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 maart 2017 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 14:43 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer je 5 punten achterstaat moet je in mijn ogen alles eraan doen om ervoor te zorgen dat je elftal in kwaliteit beter is en je daarmee meer kans maakt om als nog kampioen te worden.

En dat zie ik dus niet terug en dat kun je de mensen die Ajax leiden kwalijk nemen.

Ik ken het verhaal dat Neres al in beeld was voordat Bosz er was. We zien allemaal dat Bosz er persoonlijke keuzes op na houdt.

Wanneer Neres niet zijn keuze is, kan dat voor hem een reden zijn om hem minder te gaan gebruiken. En daarom kun je je afvragen of Bosz zijn denkwijze hierin wel past bij de visie van Ajax. Want als dat niet het geval is, dan is de communicatie niet effectief en gelijkwaardig.

Ik mis nog altijd de eenheid binnen Ajax. Omdat dat essentieel is om kampioen te willen en kunnen worden.
je mist de eenheid ? waar basseer je dit op ?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 maart 2017 - 16:08   quote  deeplink  
http://ajax.nl/streams/ajax-actueel/bosz-rendement-vleugelspelers-moet-omhoog.htm?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 maart 2017 - 16:08   quote  deeplink  
lijkt me een heldere uitleg
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2017 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 15:07 schreef Eide het volgende:
Of 12 miljoen belachelijk is zal pas blijken als betrokkene vertrekt. Soms heeft een speler tijd nodig. Ook Zlatan had het de eerste maanden heel zwaar bij Ajax en overtuigde niet.
Ik zeg ook niet dat ie gaat falen en zoals ik ook zeg krijgt ie de volle steun. We weten het immers niet.

Maar ik blijf erbij dat twaalf miljoen belachelijk is voor een speler die je niet direct kan inpassen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door remco k --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 15:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je mist de eenheid ? waar basseer je dit op ?
Het feit dat de keuze waarschijnlijk gemaakt is meer door andere mensen dan Bosz. Wanneer Bosz een speler wil zie je dat hij die structureel blijft opstellen. Traore is daar het mooiste voorbeeld van.

Ik vraag me nog steeds af hoe spelers beoordeeld worden, wie de keuze bepaald en wie de uiteindelijke beslissing neemt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 16:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ie gaat falen en zoals ik ook zeg krijgt ie de volle steun. We weten het immers niet.

Maar ik blijf erbij dat twaalf miljoen belachelijk is voor een speler die je niet direct kan inpassen.
Precies Remco, de mensen die Ajax leiden nemen vaak op basis van rendement en het moment niet de juiste beslissingen. Dat vind ik totaal niet passen bij een club als Ajax.

Het blijft me verbazen dat keer op keer weer beslissingen genomen worden die totaal niet logisch zijn op basis van het geen je werkelijk nodig hebt.

Dus wil ik graag een keer weten hoe dit soort beslissingen genomen worden. En hoe de communicatie daadwerkelijk is tussen de verschillende mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn.

Deze beslissingen hebben enorm veel invloed of je al dan niet kampioen wordt. Wanneer Ajax voor de 3e keer op rij geen kampioen wordt kun je verdomme toch niet zeggen dat de mensen die Ajax leiden prima werk hebben geleverd.

Ik vind dat Ajax veel te weinig stappen maakt die nodig zijn voor meer stabiliteit. En de mensen die Ajax leiden overtuigen mij al jaren niet meer. En de vraag is hoelang kun je daarmee doorgaan?

Wanneer is het echt tijd dat er bepaalde posities door andere mensen worden ingevuld?

Bosz vervangen zie ik niet als een oplossing voor het structureel niet optimaal functioneren van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 maart 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 18:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Het feit dat de keuze waarschijnlijk gemaakt is meer door andere mensen dan Bosz. Wanneer Bosz een speler wil zie je dat hij die structureel blijft opstellen. Traore is daar het mooiste voorbeeld van.

Ik vraag me nog steeds af hoe spelers beoordeeld worden, wie de keuze bepaald en wie de uiteindelijke beslissing neemt.
Volgens mij is de hele gang van zaken rondom Nerres gewoon netjes naar buiten gebracht.

Rond een jaar intensief gescout door met name van der Zee. Die heeft echt flink aangedrongen op de transfer van Nerres. Dat advies is overgenomen door Veldmate en er is vanuit de scouting een positief advies uitgebracht naar het technisch hart. En die hebben met goedkeuring van de rvc besloten dat Overmars de onderhandelingen moest openen. En aangezien het een jongen van 19 betreft wist men op voorhand dat het niet direct een toegevoegde waarde zou zijn.
Overigens waren zo ongeveer alle scouts van grote clubs lyrisch en heeft Ajax hem echt onder de ogen weggekaapt van veel grotere clubs.

Dat op zich is gewoon een heel goede en weloverwogen beslissing genomen.

Ik vind alleen dat Ajax niet een club is die 12 miljoen voor een talent moet betalen.
remco k
 remco k - dinsdag 14 maart 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 18:42 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies Remco, de mensen die Ajax leiden nemen vaak op basis van rendement en het moment niet de juiste beslissingen. Dat vind ik totaal niet passen bij een club als Ajax.

Het blijft me verbazen dat keer op keer weer beslissingen genomen worden die totaal niet logisch zijn op basis van het geen je werkelijk nodig hebt.

Dus wil ik graag een keer weten hoe dit soort beslissingen genomen worden. En hoe de communicatie daadwerkelijk is tussen de verschillende mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn.

Deze beslissingen hebben enorm veel invloed of je al dan niet kampioen wordt. Wanneer Ajax voor de 3e keer op rij geen kampioen wordt kun je verdomme toch niet zeggen dat de mensen die Ajax leiden prima werk hebben geleverd.

Ik vind dat Ajax veel te weinig stappen maakt die nodig zijn voor meer stabiliteit. En de mensen die Ajax leiden overtuigen mij al jaren niet meer. En de vraag is hoelang kun je daarmee doorgaan?

Wanneer is het echt tijd dat er bepaalde posities door andere mensen worden ingevuld?

Bosz vervangen zie ik niet als een oplossing voor het structureel niet optimaal functioneren van Ajax.
Sorry kerel. Maar vrijwel met geheel je post compleet oneens.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 14 maart 2017 - 21:02   quote  deeplink  
Wil jij dan beweren dat wanneer Ajax voor de 3e keer geen kampioen wordt dat de mensen die Ajax leiden prima werk hebben geleverd?

En dat we dan gewoon verder moeten gaan met de mensen die Ajax nu leiden?

En dat de aankoop van Neres op het moment de meest logische en juiste is geweest. En dat Ajax gezien haar selectie verder geen aankopen nodig had?
Brandje
 Brandje - dinsdag 14 maart 2017 - 21:26   quote  deeplink  
Net zo beginnen zoals de tweede helft tegen Twente en je speelt die gasten helemaal zoek. Heb dr zin an. 19:00 uur weer een entrada bij de hoofdingang en vanaf 21:00 opvreten die Denen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 08:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij is de hele gang van zaken rondom Nerres gewoon netjes naar buiten gebracht.

Rond een jaar intensief gescout door met name van der Zee. Die heeft echt flink aangedrongen op de transfer van Nerres. Dat advies is overgenomen door Veldmate en er is vanuit de scouting een positief advies uitgebracht naar het technisch hart. En die hebben met goedkeuring van de rvc besloten dat Overmars de onderhandelingen moest openen. En aangezien het een jongen van 19 betreft wist men op voorhand dat het niet direct een toegevoegde waarde zou zijn.
Overigens waren zo ongeveer alle scouts van grote clubs lyrisch en heeft Ajax hem echt onder de ogen weggekaapt van veel grotere clubs.

Dat op zich is gewoon een heel goede en weloverwogen beslissing genomen.

Ik vind alleen dat Ajax niet een club is die 12 miljoen voor een talent moet betalen.
onmogelijk.. we zijn het gewoon eens.. haha.. nee geintje.. maar 12 mil voor een talent is veel.. maar als hij doorbreekt en leverd gewoon een milik bedrag of meer op kan je weer groeien als club.. dus tjah.. lastig is het wel
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 maart 2017 - 08:59   quote  deeplink  
Volgens mij wilde Bosz die jongen helemaal niet hebben en is dat de reden dat hij nauwelijks minuten krijgt in het eerste. Ik geloof er niks van dat hij niet goed genoeg zou zijn of het minder zou doen dan Youness en met name Traore. 12 miljoen moet gewoon basis staan.

Vraag me af als we nu Messi of Neymar zouden krijgen of die ook zouden moeten wennen bij jong Ajax eerst. Denk het niet..
Waarom deze jongen dan wel? Je betaalt 12 miljoen voor hem.. Dat betaal je toch alleen als je zeker bent dat hij stukken beter is dan wat er al staat??
Brandje
 Brandje - woensdag 15 maart 2017 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 08:59 schreef Jaccio het volgende:
Volgens mij wilde Bosz die jongen helemaal niet hebben en is dat de reden dat hij nauwelijks minuten krijgt in het eerste. Ik geloof er niks van dat hij niet goed genoeg zou zijn of het minder zou doen dan Youness en met name Traore. 12 miljoen moet gewoon basis staan.

Vraag me af als we nu Messi of Neymar zouden krijgen of die ook zouden moeten wennen bij jong Ajax eerst. Denk het niet..
Waarom deze jongen dan wel? Je betaalt 12 miljoen voor hem.. Dat betaal je toch alleen als je zeker bent dat hij stukken beter is dan wat er al staat??
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat een trainer mag bepalen wie er speelt maar zou Overmars niet eens moeten in grijpen en zeggen tegen Bosz dat Traore ten eerste geen klote presteert. Ten tweede 0,0 waarde vertegenwoordigt. Ten derde de publieke opinie tegen heeft en ten vierde zowel Kluivert, Cerny en Neres in de weg zit.
Overmars is er voor de lange termijn terwijl Bosz niets meer is dan een passant.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 21:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Wil jij dan beweren dat wanneer Ajax voor de 3e keer geen kampioen wordt dat de mensen die Ajax leiden prima werk hebben geleverd?

En dat we dan gewoon verder moeten gaan met de mensen die Ajax nu leiden?

En dat de aankoop van Neres op het moment de meest logische en juiste is geweest. En dat Ajax gezien haar selectie verder geen aankopen nodig had?
Ik vind dat de leiding van Ajax in dit geval niets valt kwalijk te nemen, enige punt van kritiek, en dat is wel een flink punt, is dat de leiding niet heeft kunnen voorkomen dat Ghazi en Bazoer bij Ajax zijn vertrokken, terwijl ze beiden in mijn optiek beter zijn dan de spelers die er nu voor ze staan. Dat is overigens voor het grootste deel aan Bosz aan te rekenen. En ik denk dat als Bosz el Ghazi gewoon had laten staan begin van dit seizoen, dat wij aanvallend veel beter zouden zijn dan nu het geval is, Ghazi is namelijk wel een speler die zijn eigen acties combineert met voorzetten, waar de twee andere buitenspelers dan eigenlijk niet hebben..

Of ons dat kampioen had gemaakt weet ik niet..

Een kampioenschap is overigens ook geen maatstaf voor het goed presteren van de leiding..

Stel dat Bosz met 84 punten tweede wordt, dan heeft Ajax 1 gewoon een prima seizoen gedraaid waarin je normaal gesproken altijd kampioen bent met dat puntenaantal..

Je bent nu eenmaal altijd afhankelijk van de andere ploegen, en Feyenoord draait nu uitmuntend goed, en sprokkelen meer punten bij elkaar dan ooit eerder in hun geval, daar heb je nu eenmaal mee te doen..

Vraag jezelf dit maar eens af..

Tweede worden met 85 punten.
Eerste worden met 69 punten.

Welke van de twee prestaties is beter??
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat een trainer mag bepalen wie er speelt maar zou Overmars niet eens moeten in grijpen en zeggen tegen Bosz dat Traore ten eerste geen klote presteert. Ten tweede 0,0 waarde vertegenwoordigt. Ten derde de publieke opinie tegen heeft en ten vierde zowel Kluivert, Cerny en Neres in de weg zit.
Overmars is er voor de lange termijn terwijl Bosz niets meer is dan een passant.
Ik vind inderdaad dat dit soort gesprekken wel plaats zouden moeten vinden..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 maart 2017 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat een trainer mag bepalen wie er speelt maar zou Overmars niet eens moeten in grijpen en zeggen tegen Bosz dat Traore ten eerste geen klote presteert. Ten tweede 0,0 waarde vertegenwoordigt. Ten derde de publieke opinie tegen heeft en ten vierde zowel Kluivert, Cerny en Neres in de weg zit.
Overmars is er voor de lange termijn terwijl Bosz niets meer is dan een passant.
Volledig mee eens
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 15 maart 2017 - 09:30   quote  deeplink  
Ja, vindt ik ook. Hier moet intern veel meer aandacht aan besteed worden.
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat de leiding van Ajax in dit geval niets valt kwalijk te nemen, enige punt van kritiek, en dat is wel een flink punt, is dat de leiding niet heeft kunnen voorkomen dat Ghazi en Bazoer bij Ajax zijn vertrokken, terwijl ze beiden in mijn optiek beter zijn dan de spelers die er nu voor ze staan. Dat is overigens voor het grootste deel aan Bosz aan te rekenen. En ik denk dat als Bosz el Ghazi gewoon had laten staan begin van dit seizoen, dat wij aanvallend veel beter zouden zijn dan nu het geval is, Ghazi is namelijk wel een speler die zijn eigen acties combineert met voorzetten, waar de twee andere buitenspelers dan eigenlijk niet hebben..

Of ons dat kampioen had gemaakt weet ik niet..

Een kampioenschap is overigens ook geen maatstaf voor het goed presteren van de leiding..

Stel dat Bosz met 84 punten tweede wordt, dan heeft Ajax 1 gewoon een prima seizoen gedraaid waarin je normaal gesproken altijd kampioen bent met dat puntenaantal..

Je bent nu eenmaal altijd afhankelijk van de andere ploegen, en Feyenoord draait nu uitmuntend goed, en sprokkelen meer punten bij elkaar dan ooit eerder in hun geval, daar heb je nu eenmaal mee te doen..

Vraag jezelf dit maar eens af..

Tweede worden met 85 punten.
Eerste worden met 69 punten.

Welke van de twee prestaties is beter??
en dan kom je weer bij het punt, jij vond ze beter.. een ander niet.. en bewezen ook niet beter te zijn.. maar goed dat zal altijd een vraag blijven.. hoe doet elghazi en bazoer het nu bij hun nieuwe club ?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 15 maart 2017 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad dat dit soort gesprekken wel plaats zouden moeten vinden..
Ik heb al jaren mijn vraagtekens bij de manier van communiceren en beslissingen nemen.

Daarom blijf ik ook vinden dat de aanstelling van Bosz onder de verantwoordelijkheid valt van de mensen die hem hebben aangenomen.

Jij wijst heel vaak meer naar de trainer. Ik zie dat heel anders. Natuurlijk overtuigd Bosz mij ook niet. Dan had je gewoon beter moeten nadenken toen je hem aannam. Dat kun je hem nooit persoonlijk nooit aanrekenen.

Ik blijf de leiding van Ajax verantwoordelijk vinden voor het niet aantrekken van spelers in de winter die direct iets hadden kunnen toevoegen.

Je kunt niet Feyenoord als excuus gaan gebruiken dat die het zo goed doen. Ajax moet in mijn ogen met haar begroting, spelers en allure ook het huidige Feyenoord kunnen overrulen.

Het heeft te maken met de wil om iets te kunnen bereiken. En daarin overtuigd de leiding mij al jaren niet.

Het feit dat bepaalde spelers in de winter weg zij gegaan verdiend geen schoonheidsprijs. Dat kun je niet alleen Bosz kwalijk nemen.

Ajax had in mijn ogen 2-3 spelers moeten aantrekken die een versterking waren en direct inpasbaar zouden zijn geweest. Nu heb je een speler waar je nu nog niks aan hebt en je bent 12 miljoen armer.

Het komt op mij amateuristisch over. Dit soort beslissingen zijn niet sterk en kun je in twijfel trekken.

Ik zie liever mensen bij Ajax die met spelers aankomen die echt iets toevoegen. En op het moment de juiste keuze zijn. Nu worden structureel mensen aangenomen waar je je vraagtekens bij kan zetten.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en dan kom je weer bij het punt, jij vond ze beter.. een ander niet.. en bewezen ook niet beter te zijn.. maar goed dat zal altijd een vraag blijven.. hoe doet elghazi en bazoer het nu bij hun nieuwe club ?
Beiden doen het nu prima.. Beiden zijn inmiddels basis speler, en ik lees louter positieve berichten over beide heren..
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:40 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik heb al jaren mijn vraagtekens bij de manier van communiceren en beslissingen nemen.

Daarom blijf ik ook vinden dat de aanstelling van Bosz onder de verantwoordelijkheid valt van de mensen die hem hebben aangenomen.

Jij wijst heel vaak meer naar de trainer. Ik zie dat heel anders. Natuurlijk overtuigd Bosz mij ook niet. Dan had je gewoon beter moeten nadenken toen je hem aannam. Dat kun je hem nooit persoonlijk nooit aanrekenen.

Ik blijf de leiding van Ajax verantwoordelijk vinden voor het niet aantrekken van spelers in de winter die direct iets hadden kunnen toevoegen.

Je kunt niet Feyenoord als excuus gaan gebruiken dat die het zo goed doen. Ajax moet in mijn ogen met haar begroting, spelers en allure ook het huidige Feyenoord kunnen overrulen.

Het heeft te maken met de wil om iets te kunnen bereiken. En daarin overtuigd de leiding mij al jaren niet.

Het feit dat bepaalde spelers in de winter weg zij gegaan verdiend geen schoonheidsprijs. Dat kun je niet alleen Bosz kwalijk nemen.

Ajax had in mijn ogen 2-3 spelers moeten aantrekken die een versterking waren en direct inpasbaar zouden zijn geweest. Nu heb je een speler waar je nu nog niks aan hebt en je bent 12 miljoen armer.

Het komt op mij amateuristisch over. Dit soort beslissingen zijn niet sterk en kun je in twijfel trekken.

Ik zie liever mensen bij Ajax die met spelers aankomen die echt iets toevoegen. En op het moment de juiste keuze zijn. Nu worden structureel mensen aangenomen waar je je vraagtekens bij kan zetten.
Het aanstellen van Bosz zijn ze evrantwoordelijk voor, niet voor de beslissingen die hij neemt..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 maart 2017 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:40 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik heb al jaren mijn vraagtekens bij de manier van communiceren en beslissingen nemen.

Daarom blijf ik ook vinden dat de aanstelling van Bosz onder de verantwoordelijkheid valt van de mensen die hem hebben aangenomen.

Jij wijst heel vaak meer naar de trainer. Ik zie dat heel anders. Natuurlijk overtuigd Bosz mij ook niet. Dan had je gewoon beter moeten nadenken toen je hem aannam. Dat kun je hem nooit persoonlijk nooit aanrekenen.

Ik blijf de leiding van Ajax verantwoordelijk vinden voor het niet aantrekken van spelers in de winter die direct iets hadden kunnen toevoegen.

Je kunt niet Feyenoord als excuus gaan gebruiken dat die het zo goed doen. Ajax moet in mijn ogen met haar begroting, spelers en allure ook het huidige Feyenoord kunnen overrulen.

Het heeft te maken met de wil om iets te kunnen bereiken. En daarin overtuigd de leiding mij al jaren niet.

Het feit dat bepaalde spelers in de winter weg zij gegaan verdiend geen schoonheidsprijs. Dat kun je niet alleen Bosz kwalijk nemen.

Ajax had in mijn ogen 2-3 spelers moeten aantrekken die een versterking waren en direct inpasbaar zouden zijn geweest. Nu heb je een speler waar je nu nog niks aan hebt en je bent 12 miljoen armer.

Het komt op mij amateuristisch over. Dit soort beslissingen zijn niet sterk en kun je in twijfel trekken.

Ik zie liever mensen bij Ajax die met spelers aankomen die echt iets toevoegen. En op het moment de juiste keuze zijn. Nu worden structureel mensen aangenomen waar je je vraagtekens bij kan zetten.
Ben het grootendeels met je eens. Al vind ik wel dat we Bosz een aantal dingen kunnen en mogen verwijten. En dat is me name toch wel de spelers die vertrokken zijn en het feit dat Traore wordt voorgetrokken (wat weer aansluit op de manier waarop El Ghazi vertrokken is).

Om dat gemis te vullen haal je nu een jongen van 12 miljoen (wat overigens wel het bestuur aan te rekenen in), maar wordt ook in de weg gezeten door Traore
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Beiden doen het nu prima.. Beiden zijn inmiddels basis speler, en ik lees louter positieve berichten over beide heren..
bazoer was bankzitter toch ? inmiddels basis ? neemt niet weg dat ze bij ajax hopeloos uitvorm waren en het niet konden maken in dit spel.. geeft niet en hoop dat ze daar een mooie toekomst hebben
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 11:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bazoer was bankzitter toch ? inmiddels basis ? neemt niet weg dat ze bij ajax hopeloos uitvorm waren en het niet konden maken in dit spel.. geeft niet en hoop dat ze daar een mooie toekomst hebben
Jij maakt er van dat ze hopeloos uit vorm waren.. Ik vindt dat ze structureel te weinig speeltijd kregen om beter te worden en te laten zien beter te zijn dan de huidige bezetting..

Zeker Ghazi, die jongen werd er gewoon vanaf gehaald na twee assists in twee wedstrijden vanaf rechts.. Hoeveel goals zijn er daarna nog vanauit voorzetten gemaakt vanaf rechts?
Vervolgens verbannen, goede instelling getoond, terug gekomen, daarna prima spelen en scoren. En vervolgens te horen krijgen dat de niksnut van een Traore de voorkeur heeft..
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 maart 2017 - 11:27   quote  deeplink  
elghazi was al rond he... ;) daarbij bazoer genoeg speeltijd gehad in zowel europa competitie en voorbereiding en werd het gewoon niet.. elghazi had van mij best mogen blijven hoor en meer tijd.. maar vond hem ook nie echt overtuigen in die potten.. maar da is een persoonlijke mening ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 15 maart 2017 - 11:48   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar zowel Bazoer als El Ghazi zijn in mijn ogen vele malen beter dan spelers die nu op deze posities bivakkeren. Daarnaast zijn het allebei jonge spelers die nog enorm kunnen groeien. Ajax heeft ze gewoon voor een appel en een ei verkocht!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 15 maart 2017 - 11:48   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2017 door Ajax Warrior --
Brandje
 Brandje - woensdag 15 maart 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 11:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bazoer was bankzitter toch ? inmiddels basis ? neemt niet weg dat ze bij ajax hopeloos uitvorm waren en het niet konden maken in dit spel.. geeft niet en hoop dat ze daar een mooie toekomst hebben
Sorry maar ik heb Bazoer fantastische wedstrijden zien spelen met mooie en hele belangrijke doelpunten. Hij kon wel het gevecht aan gaan met spelers als Vilhena, El Ahamdi en Guardado. Bazoer is op zijn fysiek nooit afgetroefd. Is door geen enkele tegenstander overlopen. Heeft in mijn ogen alles voor een moderne nummer 6 itt tot Schöne.
El Ghazi had prima cijfers maar was minder in vorm. Maar kom op he. We willen toch te boek staam als een opleidingsclub en geven hoog op van onze jeugdopleiding. Maar wanneer jonge spelers even uit vorm zijn mogen ze gelijk oprotten.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 11:27 schreef nummer10 het volgende:
elghazi was al rond he... ;) daarbij bazoer genoeg speeltijd gehad in zowel europa competitie en voorbereiding en werd het gewoon niet.. elghazi had van mij best mogen blijven hoor en meer tijd.. maar vond hem ook nie echt overtuigen in die potten.. maar da is een persoonlijke mening ;)
El Ghazi werd pas concreet in de periode dat ie weer begon met spelen.. Dus nee dat was niet al rond..
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 13:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb Bazoer fantastische wedstrijden zien spelen met mooie en hele belangrijke doelpunten. Hij kon wel het gevecht aan gaan met spelers als Vilhena, El Ahamdi en Guardado. Bazoer is op zijn fysiek nooit afgetroefd. Is door geen enkele tegenstander overlopen. Heeft in mijn ogen alles voor een moderne nummer 6 itt tot Schöne.
El Ghazi had prima cijfers maar was minder in vorm. Maar kom op he. We willen toch te boek staam als een opleidingsclub en geven hoog op van onze jeugdopleiding. Maar wanneer jonge spelers even uit vorm zijn mogen ze gelijk oprotten.
Eens, volledig eens..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 maart 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 13:12 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb Bazoer fantastische wedstrijden zien spelen met mooie en hele belangrijke doelpunten. Hij kon wel het gevecht aan gaan met spelers als Vilhena, El Ahamdi en Guardado. Bazoer is op zijn fysiek nooit afgetroefd. Is door geen enkele tegenstander overlopen. Heeft in mijn ogen alles voor een moderne nummer 6 itt tot Schöne.
El Ghazi had prima cijfers maar was minder in vorm. Maar kom op he. We willen toch te boek staam als een opleidingsclub en geven hoog op van onze jeugdopleiding. Maar wanneer jonge spelers even uit vorm zijn mogen ze gelijk oprotten.
Volledig eens.
Zo zie ik hetzelfde gebeuren met Tete en Riedewald.

Wat betreft Bazoer, die zie ik nog wel hogerop eindigen dan Wolfsburg, maar ik vrees dat El Ghazi een vreselijke misstap heeft begaan door voor Lille te kiezen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 maart 2017 - 14:12 schreef Eide het volgende:
Ajax was al met Neres bezig voor Bosz kwam. Er ging een traject van meer dan een jaar aan vooraf. De scouts waren lyrisch, net als de Braziliaanse media. Hij kan echt wel wat. Hij heeft met Jong Brazilië tijdens de winterperiode een toernooi gespeeld. Daar begon hij zwak maar werd steeds beter. Ten slotte zijn de Zuid-Amerikaanse competities echt niet mals hoor.
Dus inderdaad Door Bosz zijn strot geduwd. Ik schrijf hem nog lang niet af hoor alleen dure jongen voor iemand die dit seizoen waarschijnlijk amper minuten gaat maken.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 09:07 schreef Brandje het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat een trainer mag bepalen wie er speelt maar zou Overmars niet eens moeten in grijpen en zeggen tegen Bosz dat Traore ten eerste geen klote presteert. Ten tweede 0,0 waarde vertegenwoordigt. Ten derde de publieke opinie tegen heeft en ten vierde zowel Kluivert, Cerny en Neres in de weg zit.
Overmars is er voor de lange termijn terwijl Bosz niets meer is dan een passant.
Eens
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 11:48 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sorry hoor, maar zowel Bazoer als El Ghazi zijn in mijn ogen vele malen beter dan spelers die nu op deze posities bivakkeren. Daarnaast zijn het allebei jonge spelers die nog enorm kunnen groeien. Ajax heeft ze gewoon voor een appel en een ei verkocht!!
"Lastige" bankzitter brengen het teamproces in gevaar dus niet mokken of wegwezen. Kijk maar welke er weg zijn Bazoer,Gudelj en Ghazi allen ontevredenheid geuit. Tete,Riedewald hoor je niet dat is geen probleem. Daarom team is belangrijker dan ontevreden jongens. Nette prijs hen je er ook voor gekregen voor de rol doe ze op dat moment hadden.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 13:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Volledig eens.
Zo zie ik hetzelfde gebeuren met Tete en Riedewald.

Wat betreft Bazoer, die zie ik nog wel hogerop eindigen dan Wolfsburg, maar ik vrees dat El Ghazi een vreselijke misstap heeft begaan door voor Lille te kiezen.
Tete en Riedewald mogen van mij ook meer kansen krijgen hoor. Jammer dat zulke spelers op de bank belanden. Deze jongens zijn ook niet veel minder dan de basis dan wordt het lastig om ze nog lang tevreden te houden.
remco k
 remco k - woensdag 15 maart 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 15:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

"Lastige" bankzitter brengen het teamproces in gevaar dus niet mokken of wegwezen. Kijk maar welke er weg zijn Bazoer,Gudelj en Ghazi allen ontevredenheid geuit. Tete,Riedewald hoor je niet dat is geen probleem. Daarom team is belangrijker dan ontevreden jongens. Nette prijs hen je er ook voor gekregen voor de rol doe ze op dat moment hadden.
Ik denk dat er nog wel een nuance zit tussen "niet mokken of oprotten" dat moet je namelijk als manager onder controle weten te houden en kan je niet alleen maar bij die gaste neerleggen..
Jaccio
 Jaccio - woensdag 15 maart 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 15:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tete en Riedewald mogen van mij ook meer kansen krijgen hoor. Jammer dat zulke spelers op de bank belanden. Deze jongens zijn ook niet veel minder dan de basis dan wordt het lastig om ze nog lang tevreden te houden.
Riedewald heeft in januari zelfs aangegeven open te staan voor en vertrek, alleen Ajax wilde daar niet aan meewerken kan ik me herinneren. Van Tete kan ik me herinneren dat ze in oktober of november 2016 de onderhandelingen over een nieuw contract stop hebben gezet.

Heel erg zonde. Aan de andere kant zou ik, behalve Veltman, ook niet weten wie er geslachtofferd zou moeten of kunnen worden.
Sinkgraven noem ik niet omdat ik dat nog steeds geen verdediger vind. Die jongen moet gewoon half staan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 maart 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel een nuance zit tussen "niet mokken of oprotten" dat moet je namelijk als manager onder controle weten te houden en kan je niet alleen maar bij die gaste neerleggen..
Nee tuurlijk maar Bazoer die wil bij weerstand gelijk weg. Gudelj zag geen perspectief en kon het niet meer opbrengen om op de bank te zitten. Ghazi heeft het nog geprobeerd maar Bosz vond het wel prima toen er een bod kwam. Ajax en de spelers hadden er ook geen moeite mee. Eind goed al goed. Ajax heeft nog een goed bedrag gekregen en Bosz in van de mokkende jongens af.

Tete en Riedewald hoof je niet die zullen ook balen. Dan moet je hard trainen en zorgen dat de trainer niet meer om je heen kan. Frustrerend maar dat is het topsport klimaat.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 15 maart 2017 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 maart 2017 - 16:25 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Riedewald heeft in januari zelfs aangegeven open te staan voor en vertrek, alleen Ajax wilde daar niet aan meewerken kan ik me herinneren. Van Tete kan ik me herinneren dat ze in oktober of november 2016 de onderhandelingen over een nieuw contract stop hebben gezet.

Heel erg zonde. Aan de andere kant zou ik, behalve Veltman, ook niet weten wie er geslachtofferd zou moeten of kunnen worden.
Sinkgraven noem ik niet omdat ik dat nog steeds geen verdediger vind. Die jongen moet gewoon half staan
Die jongens zijn ook gewoon nodig in deze selectie. Trainer maakt zijn keuze hopelijk naar eer en geweten en vind Veltman en andere spelers geschikter. Zonde van talentvolle spelers absoluut.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Kopenhagen (donderdag 16 maart 2017, 21:05); 2 - 0









0.0268750