BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 19 maart 2017, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - maandag 20 maart 2017 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 08:48 schreef Jaccio het volgende:
Ik denk dat het te kort door de bocht is om dit alles bij Bosz te leggen. Althans, als hij hier volledig verantwoordelijk is, is hij ook volledig verantwoordelijk voor het feit dat we zo ver in de EL gekomen zijn.. En dan doet hij toch iets goed..
Ik vind dat dit vooral bij de spelers ligt. Mentaal.. Kwaliteit vind ik een onzin argument. Je speelt Kopenhagen volledig van de mat, maar geeft het kampioenschap weg tegen Excelsior?? Mentaliteit. Waarschijnlijk dachten ze Excelsior wel even te kunnen pakken op 70%
donderdag tegen kopenhagen heb je het ajax gezien wat bosz wil zien.. de jongens zelf moeten de mentaliteit hebben om er boven op te klappen.. dit kan bosz niet doen voor ze helaas.. ik het veld moet in mijn ogen een aanvoerder het voortouw nemen als het gaat om inzet.. in welke vorm ook.. en dit heb ik gisteren totaal niet gezien.. en elke keer als het moet gebeurt dit niet.. en laten we vooral de graafschap vorig jaar niet vergeten.. snap best dat er mensen klaassen fan zijn door zijn belangrijke treffers.. maar wat me wel opvalt is dat we de beste westrijd van het seizoen gespeelt hebben zonder hem... waar we wel 90 min lang druk zetten, en er kort bovenop zitten..
046afca
 046afca - maandag 20 maart 2017 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 10:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

donderdag tegen kopenhagen heb je het ajax gezien wat bosz wil zien.. de jongens zelf moeten de mentaliteit hebben om er boven op te klappen.. dit kan bosz niet doen voor ze helaas.. ik het veld moet in mijn ogen een aanvoerder het voortouw nemen als het gaat om inzet.. in welke vorm ook.. en dit heb ik gisteren totaal niet gezien.. en elke keer als het moet gebeurt dit niet.. en laten we vooral de graafschap vorig jaar niet vergeten.. snap best dat er mensen klaassen fan zijn door zijn belangrijke treffers.. maar wat me wel opvalt is dat we de beste westrijd van het seizoen gespeelt hebben zonder hem... waar we wel 90 min lang druk zetten, en er kort bovenop zitten..
Het middenveld lijkt met klaassen en ziyech gwn niet optimaal te functioneren. Zoals jij ook zegt klaassen is belangrijk maar speelt ook geregeld als een dwijl. Alleen bij vitesse uit was hij echt de beste.
Jaccio
 Jaccio - maandag 20 maart 2017 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 12:12 schreef 046afca het volgende:

[..]

Het middenveld lijkt met klaassen en ziyech gwn niet optimaal te functioneren. Zoals jij ook zegt klaassen is belangrijk maar speelt ook geregeld als een dwijl. Alleen bij vitesse uit was hij echt de beste.
Klopt. Heb ook mijn twijfels of Klaassen al klaar is voor het aanvoerderschap..
Het is de taak van de aanvoerder om je medespelers, maar ook zeker de coach te corrigeren als het niet loopt. Ik zie hem dat niet doen. Hij is misschien ook gewoon te jong voor zo een rol.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een zeer goede speler en ben ook gecharmeerd van hem, maar hij moet gewoon meer brengen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 maart 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 maart 2017 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 08:48 schreef Jaccio het volgende:
Ik denk dat het te kort door de bocht is om dit alles bij Bosz te leggen. Althans, als hij hier volledig verantwoordelijk is, is hij ook volledig verantwoordelijk voor het feit dat we zo ver in de EL gekomen zijn.. En dan doet hij toch iets goed..
Ik vind dat dit vooral bij de spelers ligt. Mentaal.. Kwaliteit vind ik een onzin argument. Je speelt Kopenhagen volledig van de mat, maar geeft het kampioenschap weg tegen Excelsior?? Mentaliteit. Waarschijnlijk dachten ze Excelsior wel even te kunnen pakken op 70%
Net als de Graafschap vorig seizoen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 maart 2017 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 12:25 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Klopt. Heb ook mijn twijfels of Klaassen al klaar is voor het aanvoerderschap..
Het is de taak van de aanvoerder om je medespelers, maar ook zeker de coach te corrigeren als het niet loopt. Ik zie hem dat niet doen. Hij is misschien ook gewoon te jong voor zo een rol.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een zeer goede speler en ben ook gecharmeerd van hem, maar hij moet gewoon meer brengen
Toch heb ik Klaassen in grotere wedstrijden wel voorop in de strijd zien gaan. Hij scoort ook bij altijd de eerste goal van Ajax. Hij is erg belangrijk de concentratie van andere spelers kost ons punten Onana blunder Groningen en nu de Ligt anders hadden we gewoon gewonnen.
Jaccio
 Jaccio - maandag 20 maart 2017 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 12:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Net als de Graafschap vorig seizoen..
Exact. Hoe talentvol die jongens ook zijn, ze moeten het uit hun hoofd zetten dat ze net als in de jeugd wel even over tegenstanders heenlopen.
Ze moeten af van die mindset
Jaccio
 Jaccio - maandag 20 maart 2017 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 12:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Toch heb ik Klaassen in grotere wedstrijden wel voorop in de strijd zien gaan. Hij scoort ook bij altijd de eerste goal van Ajax. Hij is erg belangrijk de concentratie van andere spelers kost ons punten Onana blunder Groningen en nu de Ligt anders hadden we gewoon gewonnen.
Voorop in de strijd gaat hij zeker. Het is alleen niet genoeg.. Geef je medespelers eens zichtbaar op hun kop, ga eens in discussie met je coach. Laat zien dat in het veld jij de baas bent.. Dat mis ik een beetje van hem.

Als het bijvoorbeeld weer eens niet loopt op de vleugels, geef Traore en Youness eens de opdracht om van positie te wisselen. Dat soort dingen.
Ophouden met dat geklap bij een slechte pass, geef aan dat het beter moet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 maart 2017 door Jaccio --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 maart 2017 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 07:43 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het enige wat jij telkens doet na een verloren wedstrijd is hetzelfde riedeltje afsteken. Na een gewonnen wedstrijd hoor ik je er niet over. Misschien is het handig gewoon te spreken over wat je van de wedstrijd vond en hierin positieve of negatieve punten benoemd. Maar elke keer hetzelfde roepen is gewoon onzinnig. Ik denk dat eenieder het na een keer of 3 ook wel begrijpt.
Je kunt je gaan focussen op wat er tijdens de wedstrijd allemaal verkeerd ging. En natuurlijk ging er opnieuw een heleboel verkeerd. Alleen is dat niet iets wat nieuw is. Om dan iedere keer weer te gaan wijzen naar de fouten in een wedstrijd lossen de problemen op de lange termijn nooit op.

Fouten ontstaan door keuzes die eerder gemaakt zijn. En daaruit ontstaan de fouten die we nu regelmatig zien.

Iedereen heeft het over de mentaliteit en inzet en iedereen is het erover eens dat die ondermaats is. Aan de ander kant zijn de meeste het ook eens dat je dit Bosz niet kunt aanrekenen.

Veel spelers zijn jong en spelen niet stabiel genoeg. En de ene keer zijn ze beter dan de andere keer. Kun je hen ook niet kwalijk nemen. De fout die de Ligt maakt is een dure en had niet mogen gebeuren. Maar de onervarenheid brengt nu eenmaal dit soort risico's met zich mee.

De leiding van Ajax had veel verder moeten leren kijken naar de samenstelling van haar team. En dan had je beter kunnen inschatten wat werkelijk echt nodig is. Maar Ajax betaald 12 miljoen voor een speler van 19 die voorlopig nog weinig brengt.

We zijn een aantal spelers in de winter kwijtgeraakt. En we zagen dat bepaalde spelers al geruime rijd te weinig brachten. Dan moet er toch een bel gaan rinkelen dat er iets moet gebeuren om dit aan te pakken.

Als Ajax nu zegt van ja; dit hadden we niet zien aankomen en we dachten dat de selectie voldoende sterk en compleet was om voor de titel mee te strijden.

Dan ben je niet geschikt om een bij een club als Ajax te mogen werken. Ajax had spelers nodig die op basis van hun ervaring direct inpasbaar waren geweest. Die blindheid en nalatendheid zorgen nu straks voor het 3e jaar op rij dat Ajax niks gewonnen heeft.

Hoe kun je in Godsnaam door blijven gaan met de mensen die al 3 jaar geen prijs hebben gewonnen? Vertel mij eens waarom we na dit seizoen met dezelfde mensen door moeten blijven gaan die feitelijk al jaren niks voor de supporters in prijzen bereikt hebben?
Jaccio
 Jaccio - maandag 20 maart 2017 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 13:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je kunt je gaan focussen op wat er tijdens de wedstrijd allemaal verkeerd ging. En natuurlijk ging er opnieuw een heleboel verkeerd. Alleen is dat niet iets wat nieuw is. Om dan iedere keer weer te gaan wijzen naar de fouten in een wedstrijd lossen de problemen op de lange termijn nooit op.

Fouten ontstaan door keuzes die eerder gemaakt zijn. En daaruit ontstaan de fouten die we nu regelmatig zien.

Iedereen heeft het over de mentaliteit en inzet en iedereen is het erover eens dat die ondermaats is. Aan de ander kant zijn de meeste het ook eens dat je dit Bosz niet kunt aanrekenen.

Veel spelers zijn jong en spelen niet stabiel genoeg. En de ene keer zijn ze beter dan de andere keer. Kun je hen ook niet kwalijk nemen. De fout die de Ligt maakt is een dure en had niet mogen gebeuren. Maar de onervarenheid brengt nu eenmaal dit soort risico's met zich mee.

De leiding van Ajax had veel verder moeten leren kijken naar de samenstelling van haar team. En dan had je beter kunnen inschatten wat werkelijk echt nodig is. Maar Ajax betaald 12 miljoen voor een speler van 19 die voorlopig nog weinig brengt.

We zijn een aantal spelers in de winter kwijtgeraakt. En we zagen dat bepaalde spelers al geruime rijd te weinig brachten. Dan moet er toch een bel gaan rinkelen dat er iets moet gebeuren om dit aan te pakken.

Als Ajax nu zegt van ja; dit hadden we niet zien aankomen en we dachten dat de selectie voldoende sterk en compleet was om voor de titel mee te strijden.

Dan ben je niet geschikt om een bij een club als Ajax te mogen werken. Ajax had spelers nodig die op basis van hun ervaring direct inpasbaar waren geweest. Die blindheid en nalatendheid zorgen nu straks voor het 3e jaar op rij dat Ajax niks gewonnen heeft.

Hoe kun je in Godsnaam door blijven gaan met de mensen die al 3 jaar geen prijs hebben gewonnen? Vertel mij eens waarom we na dit seizoen met dezelfde mensen door moeten blijven gaan die feitelijk al jaren niks voor de supporters in prijzen bereikt hebben?
Amen
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 06:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 12:51 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Voorop in de strijd gaat hij zeker. Het is alleen niet genoeg.. Geef je medespelers eens zichtbaar op hun kop, ga eens in discussie met je coach. Laat zien dat in het veld jij de baas bent.. Dat mis ik een beetje van hem.

Als het bijvoorbeeld weer eens niet loopt op de vleugels, geef Traore en Youness eens de opdracht om van positie te wisselen. Dat soort dingen.
Ophouden met dat geklap bij een slechte pass, geef aan dat het beter moet
Ben ik wel met je eens. Dat stukje leiderschap heeft hij nog niet. Maar de oudere spelers Viergever en Schöne zijn ook te lief. Dus het is niet enkel bij Klaassen neer te leggen (hij is dan wel je aanvoerder) . Dan mis je toch sterke karakter spelers maar dat is al langer het probleem. Type Poulsen op cvm had al een groot verschil gemaakt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 13:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je kunt je gaan focussen op wat er tijdens de wedstrijd allemaal verkeerd ging. En natuurlijk ging er opnieuw een heleboel verkeerd. Alleen is dat niet iets wat nieuw is. Om dan iedere keer weer te gaan wijzen naar de fouten in een wedstrijd lossen de problemen op de lange termijn nooit op.

Fouten ontstaan door keuzes die eerder gemaakt zijn. En daaruit ontstaan de fouten die we nu regelmatig zien.

Iedereen heeft het over de mentaliteit en inzet en iedereen is het erover eens dat die ondermaats is. Aan de ander kant zijn de meeste het ook eens dat je dit Bosz niet kunt aanrekenen.

Veel spelers zijn jong en spelen niet stabiel genoeg. En de ene keer zijn ze beter dan de andere keer. Kun je hen ook niet kwalijk nemen. De fout die de Ligt maakt is een dure en had niet mogen gebeuren. Maar de onervarenheid brengt nu eenmaal dit soort risico's met zich mee.

De leiding van Ajax had veel verder moeten leren kijken naar de samenstelling van haar team. En dan had je beter kunnen inschatten wat werkelijk echt nodig is. Maar Ajax betaald 12 miljoen voor een speler van 19 die voorlopig nog weinig brengt.

We zijn een aantal spelers in de winter kwijtgeraakt. En we zagen dat bepaalde spelers al geruime rijd te weinig brachten. Dan moet er toch een bel gaan rinkelen dat er iets moet gebeuren om dit aan te pakken.

Als Ajax nu zegt van ja; dit hadden we niet zien aankomen en we dachten dat de selectie voldoende sterk en compleet was om voor de titel mee te strijden.

Dan ben je niet geschikt om een bij een club als Ajax te mogen werken. Ajax had spelers nodig die op basis van hun ervaring direct inpasbaar waren geweest. Die blindheid en nalatendheid zorgen nu straks voor het 3e jaar op rij dat Ajax niks gewonnen heeft.

Hoe kun je in Godsnaam door blijven gaan met de mensen die al 3 jaar geen prijs hebben gewonnen? Vertel mij eens waarom we na dit seizoen met dezelfde mensen door moeten blijven gaan die feitelijk al jaren niks voor de supporters in prijzen bereikt hebben?
Zelfs Ziyech hadden ze niet gekocht als de eerste wedstrijden beter gespeeld hadden. Nog steeds lukt cashen beter dan uitgeven. Deze winter werden er genoeg namen genoemd van oudere spelers die direct inzetbaar waren. Dat ze uitkomen bij Neres is ongelooflijk dan had je Ghazi beter kunnen houden.

Niet alles ligt aan Bosz maar hij is wel verantwoordelijk voor de opstelling en wissels. Vind het een schande dat Ajax niets beters heeft voorin dan Younes en Traore. En ook dat er niets achter Dolberg zit. Ook dat er geen controleur op 6 loopt want het begon aardig met Schöne alleen je ziet hem constant te kort komen voor die posite. Linksback had je ook beter Haps erbij kunnen halen na vertrek Dijks.

Volgens mij ben ik ook 1 van de weinige die baalt dat Schöne verlengt heeft. Hij is gewoon niet goed genoeg voor de basis. En een Viergever die best leuke potjes laat zien vooral lb tov Sinkgraven zijn eigenlijk niet goed genoeg. Zelfs Veltman vind ik eigenlijk dat hij nooit de voorkeur hoort te krijgen boven Tete. Tete is sterker en heeft meer potentie dat soort jongens zouden voorrang moeten krijgen. Zelfde als Riedewald boven Viergever of Bazoer boven Schöne.
En Ghazi boven een zwakke huurling. Conclusie is dan terrecht dat er zat fout gaat.

Positief vind ik wel dat het minder saai is geworden dan onder de Boer en dat het qua punten niet veel verschil is. Feyenoord draait nu een top seizoen en dat is jammer omdat dat je de titel waarschijnlijk kost.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 21 maart 2017 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zelfs Ziyech hadden ze niet gekocht als de eerste wedstrijden beter gespeeld hadden. Nog steeds lukt cashen beter dan uitgeven. Deze winter werden er genoeg namen genoemd van oudere spelers die direct inzetbaar waren. Dat ze uitkomen bij Neres is ongelooflijk dan had je Ghazi beter kunnen houden.

Niet alles ligt aan Bosz maar hij is wel verantwoordelijk voor de opstelling en wissels. Vind het een schande dat Ajax niets beters heeft voorin dan Younes en Traore. En ook dat er niets achter Dolberg zit. Ook dat er geen controleur op 6 loopt want het begon aardig met Schöne alleen je ziet hem constant te kort komen voor die posite. Linksback had je ook beter Haps erbij kunnen halen na vertrek Dijks.

Volgens mij ben ik ook 1 van de weinige die baalt dat Schöne verlengt heeft. Hij is gewoon niet goed genoeg voor de basis. En een Viergever die best leuke potjes laat zien vooral lb tov Sinkgraven zijn eigenlijk niet goed genoeg. Zelfs Veltman vind ik eigenlijk dat hij nooit de voorkeur hoort te krijgen boven Tete. Tete is sterker en heeft meer potentie dat soort jongens zouden voorrang moeten krijgen. Zelfde als Riedewald boven Viergever of Bazoer boven Schöne.
En Ghazi boven een zwakke huurling. Conclusie is dan terrecht dat er zat fout gaat.

Positief vind ik wel dat het minder saai is geworden dan onder de Boer en dat het qua punten niet veel verschil is. Feyenoord draait nu een top seizoen en dat is jammer omdat dat je de titel waarschijnlijk kost.
dat ze in potentie beter zijn klopt.. maar op dat moment hopeloos uitvorm en dan moet je wat.. maar dat er verder geen goeie mensen achter zitten kan je bosz dus niet kwalijk nemen.. het is gewoon doodzonde dat feyenoord een seizoen draait wat ze volgens mij nog nooit gedraait hebben.. anders stond je gewoon 1ste en behoor je tot de laatste 8 van de EL.. zo slecht is het dus allemaal niet en hadden wij lang niet zo hard geklaagt
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 21 maart 2017 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 06:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens. Dat stukje leiderschap heeft hij nog niet. Maar de oudere spelers Viergever en Schöne zijn ook te lief. Dus het is niet enkel bij Klaassen neer te leggen (hij is dan wel je aanvoerder) . Dan mis je toch sterke karakter spelers maar dat is al langer het probleem. Type Poulsen op cvm had al een groot verschil gemaakt.
Inderdaad. De schuld ligt ook niet volledig bij Klaassen hoor, ik vind dat de leiding tekortschiet door te ontkennen of door niet te zien waar het probleem ligt en adequaat in te grijpen.

Ik vind wel dat Klaassen zich best wat meer mag laten gelden. Ook durf ik de stelling aan dat Ziyech in potentie een geschiktere aanvoerder is dan Klaassen.
p111
 p111 - dinsdag 21 maart 2017 - 12:31   quote  deeplink  
Ziyech wil jij niet intervieuwen als het niet loopt,daar wordt je niet vrolijk van.Maar met v/d Beek en Klaasen achter Ziyech denk ik dat het beter zou lopen.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 21 maart 2017 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 12:31 schreef p111 het volgende:
Ziyech wil jij niet intervieuwen als het niet loopt,daar wordt je niet vrolijk van.Maar met v/d Beek en Klaasen achter Ziyech denk ik dat het beter zou lopen.
Mijn basis, met vervangers :

Onana/Alblas

Tete/Veltman
Sanchez/Westermann
de Ligt/Riedewald
Viergever/Sinkgraven

Klaassen/Schone
vd Beek/de Jong
Ziyech/Nouri

Dolberg/Cassiera
Youness/Cerny
Kluivert/Neres

Als ik dat zelf zo bekijk gaan we er op de meeste posities gewoon flink op achteruit als er gewisseld wordt. Niet zo best.

Er dan ook vanuitgaande dat Tete en Riedewald hoogstwaarschijnlijk willen vertrekken in de zomer. Klaassen wellicht ook..

Werk aan de winkel dus. De leiding moet de ogen openen en gericht gaan aankopen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Jaccio --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 21 maart 2017 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zelfs Ziyech hadden ze niet gekocht als de eerste wedstrijden beter gespeeld hadden. Nog steeds lukt cashen beter dan uitgeven. Deze winter werden er genoeg namen genoemd van oudere spelers die direct inzetbaar waren. Dat ze uitkomen bij Neres is ongelooflijk dan had je Ghazi beter kunnen houden.

Niet alles ligt aan Bosz maar hij is wel verantwoordelijk voor de opstelling en wissels. Vind het een schande dat Ajax niets beters heeft voorin dan Younes en Traore. En ook dat er niets achter Dolberg zit. Ook dat er geen controleur op 6 loopt want het begon aardig met Schöne alleen je ziet hem constant te kort komen voor die posite. Linksback had je ook beter Haps erbij kunnen halen na vertrek Dijks.

Volgens mij ben ik ook 1 van de weinige die baalt dat Schöne verlengt heeft. Hij is gewoon niet goed genoeg voor de basis. En een Viergever die best leuke potjes laat zien vooral lb tov Sinkgraven zijn eigenlijk niet goed genoeg. Zelfs Veltman vind ik eigenlijk dat hij nooit de voorkeur hoort te krijgen boven Tete. Tete is sterker en heeft meer potentie dat soort jongens zouden voorrang moeten krijgen. Zelfde als Riedewald boven Viergever of Bazoer boven Schöne.
En Ghazi boven een zwakke huurling. Conclusie is dan terrecht dat er zat fout gaat.

Positief vind ik wel dat het minder saai is geworden dan onder de Boer en dat het qua punten niet veel verschil is. Feyenoord draait nu een top seizoen en dat is jammer omdat dat je de titel waarschijnlijk kost.
Ajax had met een beter beleid en meer ervaren spelers gewoon kampioen kunnen worden. Maar het gevoerde beleid en structurele nalatendheid maken dat onmogelijk.

Het wordt tijd dat er ingegrepen wordt en dat er andere mensen op bepaalde posities komen. Anders gaan we zomaar een 4e jaar in zonder prijzen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 21 maart 2017 - 13:49   quote  deeplink  
Jullie kijken vooral op korte termijn, dus naar de wedstrijden. Dan heeft iedereen toch ook gezien dat voor de winter bepaalde spelers niet optimaal presteerden.

Bosz 2 weken geleden: dat Younes en Traore een te laag rendement hebben. Ja hallo dat was voor de winter al zo. De feiten laten zien dat er geen verbetering is bij deze spelers en ook andere spelers.

Wanneer je dit niet kunt inschatten in de winter en dat er spelers moeten komen die op bais van ervaring en leeftijd direct iets hadden kunnen brengen dan hoor je niet bij Ajax in de leiding te zitten. Ik kan daar niks anders van maken.

De vraag is; wanneer we nu met diverse mensen doorgaan die als 3 jaar geen prijs hebben behaald hoezo gaan we nu voor het aankomende seizoen daar een verschil in maken?

De fouten en problemen die we allemaal zien komen voort uit de (verkeerde) keuzes die zijn gemaakt.

Het was gewoon wachten wanneer het een keer verkeerd zou gaan. Afgelopen zondag was het dan zover. Zijn we nu ineens verbaast dat we zondag niet gewonnen hebben?

Omdat we al diverse wedstrijden zagen waarin het niet goed ging. Alleen kun je daar nu nog te weinig aan veranderen. Ook al ga je Kluivert nu vanaf het begin opstellen, dat gaat aan het eind van de rit niet meer het verschil maken.

In de winter hadden ze andere spelers moeten aankopen. Alleen laat het gevoerde beleid nu duidelijk zien dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze beslissingen niet de juiste mensen op de positie zijn die ze bekleden.

En ja daar zijn wij als supporter allemaal de dupe van. En dat blijf ik in en in triest vinden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 21 maart 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 13:49 schreef Bobby1972 het volgende:
Jullie kijken vooral op korte termijn, dus naar de wedstrijden. Dan heeft iedereen toch ook gezien dat voor de winter bepaalde spelers niet optimaal presteerden.

Bosz 2 weken geleden: dat Younes en Traore een te laag rendement hebben. Ja hallo dat was voor de winter al zo. De feiten laten zien dat er geen verbetering is bij deze spelers en ook andere spelers.

Wanneer je dit niet kunt inschatten in de winter en dat er spelers moeten komen die op bais van ervaring en leeftijd direct iets hadden kunnen brengen dan hoor je niet bij Ajax in de leiding te zitten. Ik kan daar niks anders van maken.

De vraag is; wanneer we nu met diverse mensen doorgaan die als 3 jaar geen prijs hebben behaald hoezo gaan we nu voor het aankomende seizoen daar een verschil in maken?

De fouten en problemen die we allemaal zien komen voort uit de (verkeerde) keuzes die zijn gemaakt.

Het was gewoon wachten wanneer het een keer verkeerd zou gaan. Afgelopen zondag was het dan zover. Zijn we nu ineens verbaast dat we zondag niet gewonnen hebben?

Omdat we al diverse wedstrijden zagen waarin het niet goed ging. Alleen kun je daar nu nog te weinig aan veranderen. Ook al ga je Kluivert nu vanaf het begin opstellen, dat gaat aan het eind van de rit niet meer het verschil maken.

In de winter hadden ze andere spelers moeten aankopen. Alleen laat het gevoerde beleid nu duidelijk zien dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze beslissingen niet de juiste mensen op de positie zijn die ze bekleden.

En ja daar zijn wij als supporter allemaal de dupe van. En dat blijf ik in en in triest vinden!
Heb je compleet gelijk in natuurlijk, echter op dit moment is er weinig anders te doen dan roeien met de riemen die we hebben. Als men dan ziet dat een Traore keer op keer vanaf het begin speelt, boven eigen jeugd.. Nog steeds.. Zie el Ghazi.. Tja, dan is het begrijpelijk dat daar kwaad op gereageerd wordt.

Wat betreft de verloren wedstrijd tegen Excelsior (ja, dat was voor mij niet eens een gelijkspel maar gewoon een dikke nederlaag), dat mag gewoon niet gebeuren. Zelfs niet gezien de misstappen van de leiding. Zo een wedstrijd moet je gewoon altijd winnen, zelfs met een B elftal. Waarschijnlijk dat men daarom zo verrast was nog steeds is.

Ik denk dat we het allemaal met je eens zijn dat de leiding gewoon faalt en enorme blunders heeft gemaakt. Hopelijk zijn de ogen geopend, maar ik betwijfel het.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Jaccio --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 21 maart 2017 - 14:28   quote  deeplink  
Wat ik wel interessant zou vinden om te weten.. Als jullie het voor het zeggen hadden bij Ajax (met de begroting die er nu is), wat zouden jullie doen voor volgend seizoen?

Puur uit nieuwsgierigheid en om te zien of we allen grotendeels dezelfde visie hebben op wat er mis gaat en waarom.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 13:49 schreef Bobby1972 het volgende:
Jullie kijken vooral op korte termijn, dus naar de wedstrijden. Dan heeft iedereen toch ook gezien dat voor de winter bepaalde spelers niet optimaal presteerden.

Bosz 2 weken geleden: dat Younes en Traore een te laag rendement hebben. Ja hallo dat was voor de winter al zo. De feiten laten zien dat er geen verbetering is bij deze spelers en ook andere spelers.

Wanneer je dit niet kunt inschatten in de winter en dat er spelers moeten komen die op bais van ervaring en leeftijd direct iets hadden kunnen brengen dan hoor je niet bij Ajax in de leiding te zitten. Ik kan daar niks anders van maken.

De vraag is; wanneer we nu met diverse mensen doorgaan die als 3 jaar geen prijs hebben behaald hoezo gaan we nu voor het aankomende seizoen daar een verschil in maken?

De fouten en problemen die we allemaal zien komen voort uit de (verkeerde) keuzes die zijn gemaakt.

Het was gewoon wachten wanneer het een keer verkeerd zou gaan. Afgelopen zondag was het dan zover. Zijn we nu ineens verbaast dat we zondag niet gewonnen hebben?

Omdat we al diverse wedstrijden zagen waarin het niet goed ging. Alleen kun je daar nu nog te weinig aan veranderen. Ook al ga je Kluivert nu vanaf het begin opstellen, dat gaat aan het eind van de rit niet meer het verschil maken.

In de winter hadden ze andere spelers moeten aankopen. Alleen laat het gevoerde beleid nu duidelijk zien dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze beslissingen niet de juiste mensen op de positie zijn die ze bekleden.

En ja daar zijn wij als supporter allemaal de dupe van. En dat blijf ik in en in triest vinden!
"Jullie kijken" haha ja jij bent de enige die het snapt.. Geef al jaren aan dat we het structureel proberen met middelmatige spelers. Zo zijn er meerdere (grote meerderheid) die dat ook wel zien. Anderen berusten erin en anderen hebben dat ook altijd uitgesproken.

Soms red je het wel met een middelmatige aankopen of pakken ze wel goed uit: Pantelic, Poulsen bv. Waren over de top maar brachten wel wat je nodig had. Soms moet je een beetje geluk hebben.
Traore, Ziyech en Sanches daar kon je op voorhand gewoon blij mee zijn.
Sanches blijkt top te zijn, Ziyech zijn rendement is prima en Traöre lijkt een flop te worden.

Enige wat ik Ajax voor dit seizoen echt kwalijk neem is dat ze een vleugel kopen voor 12 miljoen die niet gelijk inzetbaar is en dat ze Ghazi verkopen terwijl Traore niet rendeert.

De rest zijn keuzes die een trainer maakt op basis van wat hij ziet.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 14:09 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Heb je compleet gelijk in natuurlijk, echter op dit moment is er weinig anders te doen dan roeien met de riemen die we hebben. Als men dan ziet dat een Traore keer op keer vanaf het begin speelt, boven eigen jeugd.. Nog steeds.. Zie el Ghazi.. Tja, dan is het begrijpelijk dat daar kwaad op gereageerd wordt.

Wat betreft de verloren wedstrijd tegen Excelsior (ja, dat was voor mij niet eens een gelijkspel maar gewoon een dikke nederlaag), dat mag gewoon niet gebeuren. Zelfs niet gezien de misstappen van de leiding. Zo een wedstrijd moet je gewoon altijd winnen, zelfs met een B elftal. Waarschijnlijk dat men daarom zo verrast was nog steeds is.

Ik denk dat we het allemaal met je eens zijn dat de leiding gewoon faalt en enorme blunders heeft gemaakt. Hopelijk zijn de ogen geopend, maar ik betwijfel het.
Onder de Boer hoopte ik al dat er ogen geopend waren. Vd zomer bleek dat dit nog niet zo was maar na een paar slechte potten leek het er een beetje op. Ziyech kwam eindelijk.

Die scouts zitten volgens mij nog steeds met hun ogen dicht. Cassierra, Westermann, Neres kom op zeg. 12 miljoen voor Neres ik had liever 6 betaald voor Larsson als concurrent voor Younes
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 14:28 schreef Jaccio het volgende:
Wat ik wel interessant zou vinden om te weten.. Als jullie het voor het zeggen hadden bij Ajax (met de begroting die er nu is), wat zouden jullie doen voor volgend seizoen?

Puur uit nieuwsgierigheid en om te zien of we allen grotendeels dezelfde visie hebben op wat er mis gaat en waarom.
-----Onana-----
Tete-Sanches-Ligt-Haps
------Anita(Thiote)------
----Klaassen--Ziyech-----
Kluivert(aankoop)-Dolberg--Neres

Huntelaar of een andere ervaren spits
Een rechtsbuiten met voldoende kwaliteiten zoeken.
Younes bank Traore weg
Viergever Schöne bank Veltman bank of weg
Sinkgraven Nouri Cerny bank
Riedewald of vd Beek eventueel ook op 6 in te passen.
Vd Beek kans geven als Klaassen vertrekt en Nouri rustig brengen voor Ziyech.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Hummel10 --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 21 maart 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 15:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

-----Onana-----
Tete-Sanches-Ligt-Haps
------Anita(Thiote)------
----Klaassen--Ziyech-----
Kluivert(aankoop)-Dolberg--Neres

Huntelaar of een andere ervaren spits
Een rechtsbuiten met voldoende kwaliteiten zoeken.
Younes bank Traore weg
Viergever Schöne bank Veltman bank of weg
Sinkgraven Nouri Cerny bank
Riedewald of vd Beek eventueel ook op 6 in te passen.
Vd Beek kans geven als Klaassen vertrekt en Nouri rustig brengen voor Ziyech.
Goede opstelling en aankopen.
Ik had het zo gedaan

Basis:

-------------Onana-------------

Tete---Sanchez---De ligt---Haps

---------Lassana Diarra--------

---vd Beek-------------Ziyech--

Neres------Dolberg------Larsson

---------------------------------

Reserves:

-----------------Alblas-----------------

Veltman---(aankoop)---Riedewald---Viergever

---------Schone--------

---de Jong-------------Nouri--

Kluivert------Huntelaar------Youness

ervan uitgaande dat Klaassen vertrekt na dit seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 13:36 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ajax had met een beter beleid en meer ervaren spelers gewoon kampioen kunnen worden. Maar het gevoerde beleid en structurele nalatendheid maken dat onmogelijk.

Het wordt tijd dat er ingegrepen wordt en dat er andere mensen op bepaalde posities komen. Anders gaan we zomaar een 4e jaar in zonder prijzen.
Zelfs zonder dat beter beleid hadden we het vorig seizoen kunnen worden. Dit seizoen ligt het er meer aan dat Feyenoord het gewoon beter doet. Qua punten zijn we op koers alleen kunnen zij records halen. Dat het beter kan/moet ben ik wel met je eens.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 21 maart 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 16:01 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Goede opstelling en aankopen.
Ik had het zo gedaan

Basis:

-------------Onana-------------

Tete---Sanchez---De ligt---Haps

---------Lassana Diarra--------

---vd Beek-------------Ziyech--

Neres------Dolberg------Larsson

---------------------------------

Reserves:

-----------------Alblas-----------------

Veltman---(aankoop)---Riedewald---Viergever

---------Schone--------

---de Jong-------------Nouri--

Kluivert------Huntelaar------Youness

ervan uitgaande dat Klaassen vertrekt na dit seizoen
Komt wel een beetje op hetzelfde neer. Tete en Haps geven je verdediging meer Power. Diarra is zelfde type Tiothe, Anita haalbaar geen idee maar dit type 6 is gewenst.
Larsson prima concurrent Younes. Kluivert, Neres, Cerny laten concurreren.

Huntelaar achter Dolberg kan prima.
Enigma
 Enigma - dinsdag 21 maart 2017 - 20:50   quote  deeplink  
Ik las vd week alle commentaren en ideeën hier op jullie forum en bedacht mij nog dat ik iets recht heb te zetten.

Vorig jaar, volgens mij, heb ik hier een aantal mensen onheus bejegend en uitgescholden op een zeer onbehoorlijke manier. Ik meen dat ik Eide en Remco toen heb beledigd/uitgescholden.

Bij deze wil ik alsnog mijn oprechte excuses daarvoor aanbieden; sorry. Ik had dat nooit zo mogen doen en het slaat ook helemaal nergens op. Ik meen dat ik toen woorden als autist o.i.d. heb gebezigd, dat is gewoon not done en het had nooit mogen gebeuren; discussiëren mag, ook pittig, maar dergelijke woorden zijn ongepast en ook onterecht. Nogmaals sorry, voor iedereen die ik heb beledigd of anderszins heb geraakt.

MVG

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 maart 2017 door Enigma --
Enigma
 Enigma - dinsdag 21 maart 2017 - 20:52   quote  deeplink  
En nee, ik denk niet dat dit Ajax alsnog de titel zal brengen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 22 maart 2017 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 19:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zelfs zonder dat beter beleid hadden we het vorig seizoen kunnen worden. Dit seizoen ligt het er meer aan dat Feyenoord het gewoon beter doet. Qua punten zijn we op koers alleen kunnen zij records halen. Dat het beter kan/moet ben ik wel met je eens.
en qua speelstijl wisten we dat dit na 1 seizoen niet gelijk er in kwam.. teminste niet met de oude garde die deboerstijl gewend was... teminste ik had er rekenschap meegehouden en heb vaker gezegt dat ik dit zag als opbouw jaar.. jongens die niet mee konden komen in deze speelstijl zijn nu weg grotendeels hoe treurig ook..., volgend seizoen hebben we het ajax waarvan we kunnen smullen.. ik ben ervan overtuigd... ik vind als je van iets totaal wat anders wil maken dat dit tijd kost.. dat is met alles zo.. je kan geen veranderingen in 1 jaar doorvoeren dit kost tijd.. en vooral ook offers zo blijkt.. mocht het volgend seizoen nog zo wisselvallig zijn aan het eind DAN word het een ander verhaal.. maar we vergeten allemaal dat ajax de enige club is die nog een dubbel programma heeft.. psv en feyenoord daarin tegen krijgen en hebben veel meer rust.. en wie had bij feyenoord zoon seizoej verwacht ?? als ze zo speelde als de afgelopen jaren stonden we gewoon op 1 en behoorde tot de laatste 8 ! van de EL.. iets wat JAREN niet is voorgekomen...
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 maart 2017 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 maart 2017 - 15:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

"Jullie kijken" haha ja jij bent de enige die het snapt.. Geef al jaren aan dat we het structureel proberen met middelmatige spelers. Zo zijn er meerdere (grote meerderheid) die dat ook wel zien. Anderen berusten erin en anderen hebben dat ook altijd uitgesproken.

Soms red je het wel met een middelmatige aankopen of pakken ze wel goed uit: Pantelic, Poulsen bv. Waren over de top maar brachten wel wat je nodig had. Soms moet je een beetje geluk hebben.
Traore, Ziyech en Sanches daar kon je op voorhand gewoon blij mee zijn.
Sanches blijkt top te zijn, Ziyech zijn rendement is prima en Traöre lijkt een flop te worden.

Enige wat ik Ajax voor dit seizoen echt kwalijk neem is dat ze een vleugel kopen voor 12 miljoen die niet gelijk inzetbaar is en dat ze Ghazi verkopen terwijl Traore niet rendeert.

De rest zijn keuzes die een trainer maakt op basis van wat hij ziet.
Ik zeg niet dat ik de enige ben. Als ik de verhalen hier lees dan is de focus vaak op de wedstrijd en de niet logische keuzes van Bosz.

Natuurlijk zijn die dingen niet goed te praten, maar met een beetje gezond verstand konden de meeste wel inschatten dat na de winter Ajax vleugelspelers nodig had en mensen met ervaring.

Wanneer je dat alleen aankomt met Neres hoe kun je dan de mensen die Ajax leiden serieus nemen?

Iedereen ziet al heel lang dat Ajax nog altijd wisselvallig speelt. Ik ga het eens anders stellen; Wat moet er volgens jullie anders voor het komende seizoen willen we geen herhaling van dit seizoen? En dan heb ik het over het geheel.

Het zal me niks verbazen dat ze hier alleen met spelers aankomen. En dus mogen de mensen die Ajax zo 3 jaar niks gebracht hebben zeker blijven.

Dan wil je het ook niet begrijpen. We hebben misschien in voetbal iets gewonnen qua spel, maar ook dit seizoen waren er opnieuw teveel matige wedstrijden.

Wanneer Ajax met dezelfde mensen doorgaat zul je zien dat Ajax weer een paar spelers verkopen en er een paar aantrekken. En gaan we weer verder op dezelfde manier. Dit is toch geen beleid dat je bij Ajax wil zien als supporter.

Er is verdomme niet eens groei. (zoals ze ooit beloofd hadden) Ik zie niet in dat we op een vergelijkbare manier verder moeten gaan. We hebben nu al 3 jaar gezien dat het gevoerde beleid niet leidt tot gewenste prestaties en groei in het spel en continuïteit.

Het enige wat het beleid doet is pappen en nathouden. De leiding van Ajax heeft haar supporters veel te weinig te bieden. Dan behoort er normaal gesproken in een bedrijf ingegrepen te worden. Maar de supporters zien waarschijnlijk in het nieuwe seizoen weer dezelfde mensen met een beleid waar nog steeds de supporter niet echt verwend wordt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 maart 2017 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 06:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 01:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en qua speelstijl wisten we dat dit na 1 seizoen niet gelijk er in kwam.. teminste niet met de oude garde die deboerstijl gewend was... teminste ik had er rekenschap meegehouden en heb vaker gezegt dat ik dit zag als opbouw jaar.. jongens die niet mee konden komen in deze speelstijl zijn nu weg grotendeels hoe treurig ook..., volgend seizoen hebben we het ajax waarvan we kunnen smullen.. ik ben ervan overtuigd... ik vind als je van iets totaal wat anders wil maken dat dit tijd kost.. dat is met alles zo.. je kan geen veranderingen in 1 jaar doorvoeren dit kost tijd.. en vooral ook offers zo blijkt.. mocht het volgend seizoen nog zo wisselvallig zijn aan het eind DAN word het een ander verhaal.. maar we vergeten allemaal dat ajax de enige club is die nog een dubbel programma heeft.. psv en feyenoord daarin tegen krijgen en hebben veel meer rust.. en wie had bij feyenoord zoon seizoej verwacht ?? als ze zo speelde als de afgelopen jaren stonden we gewoon op 1 en behoorde tot de laatste 8 ! van de EL.. iets wat JAREN niet is voorgekomen...
Ben ik met je eens hoor daarom leg ik de schuld ook niet bij Bosz. Bosz kreeg vanaf de eerste dag al weerstand binnen de groep omdat ze niet uit hun de Boer comfortzone wilden. Een.trainer heeft ook gewoon tijd nodig om te bouwen en het naar zijn hand te zetten.

Bosz en Ajax hebben wel gefaald met de aanval, Cvm en linksback wat er nu staat vind ik.
Tete hoort ook gewoon te spelen en Younes, Traore, Sinkgraven en Schöne niet. Ook Neres vind ik voor dit seizoen en 12 miljoen een miskoop. Maar goed als we volgend seizoen het Ajax wat tegen Kopenhagen speelde dan ben ik optimistisch.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 06:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 01:52 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik de enige ben. Als ik de verhalen hier lees dan is de focus vaak op de wedstrijd en de niet logische keuzes van Bosz.

Natuurlijk zijn die dingen niet goed te praten, maar met een beetje gezond verstand konden de meeste wel inschatten dat na de winter Ajax vleugelspelers nodig had en mensen met ervaring.

Wanneer je dat alleen aankomt met Neres hoe kun je dan de mensen die Ajax leiden serieus nemen?

Iedereen ziet al heel lang dat Ajax nog altijd wisselvallig speelt. Ik ga het eens anders stellen; Wat moet er volgens jullie anders voor het komende seizoen willen we geen herhaling van dit seizoen? En dan heb ik het over het geheel.

Het zal me niks verbazen dat ze hier alleen met spelers aankomen. En dus mogen de mensen die Ajax zo 3 jaar niks gebracht hebben zeker blijven.

Dan wil je het ook niet begrijpen. We hebben misschien in voetbal iets gewonnen qua spel, maar ook dit seizoen waren er opnieuw teveel matige wedstrijden.

Wanneer Ajax met dezelfde mensen doorgaat zul je zien dat Ajax weer een paar spelers verkopen en er een paar aantrekken. En gaan we weer verder op dezelfde manier. Dit is toch geen beleid dat je bij Ajax wil zien als supporter.

Er is verdomme niet eens groei. (zoals ze ooit beloofd hadden) Ik zie niet in dat we op een vergelijkbare manier verder moeten gaan. We hebben nu al 3 jaar gezien dat het gevoerde beleid niet leidt tot gewenste prestaties en groei in het spel en continuïteit.

Het enige wat het beleid doet is pappen en nathouden. De leiding van Ajax heeft haar supporters veel te weinig te bieden. Dan behoort er normaal gesproken in een bedrijf ingegrepen te worden. Maar de supporters zien waarschijnlijk in het nieuwe seizoen weer dezelfde mensen met een beleid waar nog steeds de supporter niet echt verwend wordt.
Je kan wel blijven hameren op dat deze mensen weg moeten en dan? Net als met het aantrekken van spelers heb je geen garantie dat het dan beter wordt. Ik zou ook een heel ander team neerzetten dan het huidige Ajax alleen geen idee of dat qua budget haalbaar is.

Ik heb ook al jaren moeite met middelmatige spelers maar zolang die maar aan mogen modderen wordt het nooit iets. Ook spelen die spelers af en toe nog prima mee. Voor mij is balans het belangrijkst. Een combinatie van grote sterke talenten en spelers die alles gezien hebben. Dat kun je nog aanvullen met spelers die de top buitenland net niet gered hebben. Maar wel een ervaring rijker zijn (bv Babel had van mij mogen blijven na dat jaar)

Spelers van de subtop Nederland die na Ajax geen stap meer kunnen maken vallen dan voor mij af.
Spelers met potentie mogen daar vaker de voorkeur krijgen. Riedewald boven Viergever, Bazoer boven Schöne.

En aub geen Heitinga's en Westermann's meer halen als je er toch geen gebruik van maakt.
Balans en routieniers vind ik het belangrijkste punt.

Nu jij behalve het bestuur eruit schoppen hoe zou jij het doen dan?
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 maart 2017 - 09:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 01:52 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik de enige ben. Als ik de verhalen hier lees dan is de focus vaak op de wedstrijd en de niet logische keuzes van Bosz.

Natuurlijk zijn die dingen niet goed te praten, maar met een beetje gezond verstand konden de meeste wel inschatten dat na de winter Ajax vleugelspelers nodig had en mensen met ervaring.

Wanneer je dat alleen aankomt met Neres hoe kun je dan de mensen die Ajax leiden serieus nemen?

Iedereen ziet al heel lang dat Ajax nog altijd wisselvallig speelt. Ik ga het eens anders stellen; Wat moet er volgens jullie anders voor het komende seizoen willen we geen herhaling van dit seizoen? En dan heb ik het over het geheel.

Het zal me niks verbazen dat ze hier alleen met spelers aankomen. En dus mogen de mensen die Ajax zo 3 jaar niks gebracht hebben zeker blijven.

Dan wil je het ook niet begrijpen. We hebben misschien in voetbal iets gewonnen qua spel, maar ook dit seizoen waren er opnieuw teveel matige wedstrijden.

Wanneer Ajax met dezelfde mensen doorgaat zul je zien dat Ajax weer een paar spelers verkopen en er een paar aantrekken. En gaan we weer verder op dezelfde manier. Dit is toch geen beleid dat je bij Ajax wil zien als supporter.

Er is verdomme niet eens groei. (zoals ze ooit beloofd hadden) Ik zie niet in dat we op een vergelijkbare manier verder moeten gaan. We hebben nu al 3 jaar gezien dat het gevoerde beleid niet leidt tot gewenste prestaties en groei in het spel en continuïteit.

Het enige wat het beleid doet is pappen en nathouden. De leiding van Ajax heeft haar supporters veel te weinig te bieden. Dan behoort er normaal gesproken in een bedrijf ingegrepen te worden. Maar de supporters zien waarschijnlijk in het nieuwe seizoen weer dezelfde mensen met een beleid waar nog steeds de supporter niet echt verwend wordt.
Wat zou jij veranderen? Wie zou eruit moeten en door wie vervangen moeten worden?
Of wat zouden de mensen die er nu zitten moeten doen?

Er werd hierboven door iemand gezegd dat dit jaar als tussen en/of opbouwjaar gezien wordt. Daar ben ik het opzich wel mee eens en misschien is dat wel direct onze zwakte. Bij Ajax krijgt iedereen die er komt werken, of dat nu als speler, trainer of leidinggevende is, altijd een 'tussenjaar'. Verandert er dan iets in de organisatie, dan krijgt diegene weer een 'tussenjaar'. Er wordt geen direct resultaat geeist en dat zou misschien wel moeten..

In de grotere competities is dat heel anders. Presteer je niet, dan moet je weg. Bijvoorbeeld Seedorf(milan), de Boer(Inter), vGaal (ManU).

Presteer je als speler niet, dan wordt je er gewoon naast gezet. We geven spelers altijd maar tijd om zich 'aan te passen' aan de speelstijl of aan het klimaat of aan het eten of wat ze ook allemaal voor smoesjes verzinnen.

Is dat iets waar wij ook naartoe zouden moeten? Presteren of wegwezen, ipv die 'tussenjaren' blijven accepteren. Want hoe je het ook wendt of keert, wij vinden toch ook allemaal dat Ajax elk jaar minimaal 1 prijs moet halen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 maart 2017 door Jaccio --
remco k
 remco k - woensdag 22 maart 2017 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 maart 2017 - 10:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

donderdag tegen kopenhagen heb je het ajax gezien wat bosz wil zien.. de jongens zelf moeten de mentaliteit hebben om er boven op te klappen.. dit kan bosz niet doen voor ze helaas.. ik het veld moet in mijn ogen een aanvoerder het voortouw nemen als het gaat om inzet.. in welke vorm ook.. en dit heb ik gisteren totaal niet gezien.. en elke keer als het moet gebeurt dit niet.. en laten we vooral de graafschap vorig jaar niet vergeten.. snap best dat er mensen klaassen fan zijn door zijn belangrijke treffers.. maar wat me wel opvalt is dat we de beste westrijd van het seizoen gespeelt hebben zonder hem... waar we wel 90 min lang druk zetten, en er kort bovenop zitten..
Een trainer moet de groep op de juiste manier prepareren voor wedstrijden.

Ajax speelde een prima pot tegen Kopenhagen. Maar de beste pot
Wouter Edam
 Wouter Edam - woensdag 22 maart 2017 - 09:47   quote  deeplink  
Ajax moet de EL winnen, dan valt de rest in het niet..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 09:19 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Wat zou jij veranderen? Wie zou eruit moeten en door wie vervangen moeten worden?
Of wat zouden de mensen die er nu zitten moeten doen?

Er werd hierboven door iemand gezegd dat dit jaar als tussen en/of opbouwjaar gezien wordt. Daar ben ik het opzich wel mee eens en misschien is dat wel direct onze zwakte. Bij Ajax krijgt iedereen die er komt werken, of dat nu als speler, trainer of leidinggevende is, altijd een 'tussenjaar'. Verandert er dan iets in de organisatie, dan krijgt diegene weer een 'tussenjaar'. Er wordt geen direct resultaat geeist en dat zou misschien wel moeten..

In de grotere competities is dat heel anders. Presteer je niet, dan moet je weg. Bijvoorbeeld Seedorf(milan), de Boer(Inter), vGaal (ManU).

Presteer je als speler niet, dan wordt je er gewoon naast gezet. We geven spelers altijd maar tijd om zich 'aan te passen' aan de speelstijl of aan het klimaat of aan het eten of wat ze ook allemaal voor smoesjes verzinnen.

Is dat iets waar wij ook naartoe zouden moeten? Presteren of wegwezen, ipv die 'tussenjaren' blijven accepteren. Want hoe je het ook wendt of keert, wij vinden toch ook allemaal dat Ajax elk jaar minimaal 1 prijs moet halen?
Je kan een nieuwe trainer toch niet gelijk verantwoordelijk houden voor de troep die een ander gemaakt heeft? Een trainer moet gewoon tijd krijgen om te kneden. Vooral in Nederland wij hebben niet de middelen om de eerste de beste transferperiode het team naar de trainer zijn wens in te vullen. Geef Bosz nog een seizoen en je kan hem echt beoordelen op waar hij verantwoordelijk is.

Onder de Boer werd het ook al steeds minder en zeker qua om te zien. Dat vergt gewoon tijd. Verklaar ik Bosz heilig nee zeker niet. Heeft hij een gedachte waar ik me in kan vinden? Ja drukzetten aanvallen dominant zijn ja. Uitvoering vaak nog iets minder helaas.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 maart 2017 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 11:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je kan een nieuwe trainer toch niet gelijk verantwoordelijk houden voor de troep die een ander gemaakt heeft? Een trainer moet gewoon tijd krijgen om te kneden. Vooral in Nederland wij hebben niet de middelen om de eerste de beste transferperiode het team naar de trainer zijn wens in te vullen. Geef Bosz nog een seizoen en je kan hem echt beoordelen op waar hij verantwoordelijk is.

Onder de Boer werd het ook al steeds minder en zeker qua om te zien. Dat vergt gewoon tijd. Verklaar ik Bosz heilig nee zeker niet. Heeft hij een gedachte waar ik me in kan vinden? Ja drukzetten aanvallen dominant zijn ja. Uitvoering vaak nog iets minder helaas.
Daar kan ik wel in mee, maar Bosz zou met de spelers die we hadden aan het begin van dit seizoen toch gewoon kampioen moeten kunnen worden? Minimaal verder in de KNVB beker komen lijkt me..

We kunnen Bosz wel verantwoordelijk houden voor de keuzes die hij keer op keer maakt vind ik, waardoor we toch veel punten verloren hebben.

Tete, el Ghazi, Bazoer, Traore, Youness om maar wat namen te noemen die te maken hebben met die keuzes..

Ik ben niet het soort persoon die meteen roept dat er iemand ontslagen moet worden en denk dat hij nog even de kans moet krijgen, maar het moet er dan wel echt staan volgend seizoen en zoniet, dan moet er in de winterstop wel ingegrepen worden.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 maart 2017 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Een trainer moet de groep op de juiste manier prepareren voor wedstrijden.

Ajax speelde een prima pot tegen Kopenhagen. Maar de beste pot
Ajax speelt wel vaker eens een goede wedstrijd. Alleen daar win je geen prijzen mee. Het gaat om rendement en structureel presteren. We zien allemaal nu al jaren dat het nog altijd op en neer gaat.

Maar na 3 seizoenen zonder prijzen gaan we zo weer vrolijk op dezelfde manier verder. Verder met wat?

Hoe kun je nu als Ajax supporter tevreden zijn met wat we in de afgelopen 3 jaar gezien hebben? Dat zouden de mensen die Ajax leiden zich eens moeten gaan afvragen.

Ik zou de hele organisatie eens onder de loep gaan nemen wanneer je straks 3 jaar niks bereikt hebt. Lijkt me niet meer dan verstandig. Het lijkt erop dat de 'klaverjasclub' bij Ajax zich allemaal indekt en dat er geen onderzoek naar de werkzaamheden plaats gaat vinden.

Wat mogen we als supporter nu na dit seizoen gaan verwachten? Wat en wie gaan er nu voor zorgen dat het nu eens beter gaat en dat we weer eens een landstitel gaan halen?

Het is allemaal los zand bij Ajax, juist het missen van structuur vind ik een kwalijke zaak. Omdat er geen groei is in het team. Ook zien we dat veel spelers niet beter worden en vaak zelfs minder worden.

Dan kunnen daar 2 oorzaken voor zijn. Of de manier waarop Ajax haar spelers begeleid is niet adequaat of ze zijn echt niet goed genoeg. In alle twee gevallen heeft Ajax gefaald.

Hoe kunt je dan in Godsnaam op dezelfde manier volgend seizoen weer verder gaan met deze mensen. En een paar andere spelers?

Hoe groot is dan de kans dat het nu wel goed uitpakt? Juist het gebrek aan stabiliteit zorgt ervoor dat Ajax wisselvallig is en blijft. De mensen die Ajax leiden kunnen dus niet die stabiliteit brengen.

Dan zou er toch een keer een bel moeten gaan rinkelen van; misschien hebben we andere mensen nodig om het eens anders te doen.

Ajax is haar supporters verplicht om een stabieler niveau te creëren. Net als dat Ajax groei zou moeten kunnen creëren. Maar die groei is er niet. Alleen in geld, maar daar koopt de supporter helemaal niks voor.

Wij willen kwaliteit en een Ajax waardig niveau (al jaren) maar we wachten daar nu al heel lang op. En hoelang moeten we nu blijven wachten.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 maart 2017 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 12:19 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Daar kan ik wel in mee, maar Bosz zou met de spelers die we hadden aan het begin van dit seizoen toch gewoon kampioen moeten kunnen worden? Minimaal verder in de KNVB beker komen lijkt me..

We kunnen Bosz wel verantwoordelijk houden voor de keuzes die hij keer op keer maakt vind ik, waardoor we toch veel punten verloren hebben.

Tete, el Ghazi, Bazoer, Traore, Youness om maar wat namen te noemen die te maken hebben met die keuzes..

Ik ben niet het soort persoon die meteen roept dat er iemand ontslagen moet worden en denk dat hij nog even de kans moet krijgen, maar het moet er dan wel echt staan volgend seizoen en zoniet, dan moet er in de winterstop wel ingegrepen worden.
Iedereen was lyrisch na die wedstrijd tegen Panathinaikos toen jong Ajax won. Camber werd daarna onderschat en diezelfde jongens vlogen uit de KNVB beker domme keuze misschien. Onze sleutelspelers zijn nu alweer moe en dan moet je blij zijn dat je doe wedstrijden mist.

En tuurlijk moet je met deze selectie kampioen kunnen worden. Had jij verwacht dat Feyenoord zoveel punten zou halen?

En Bosz maakt ook genoeg keuzes die ik niet begrijp hoor maar hij doet dit wel met een gedachte vaak. En hij laat vaak zat jonge jongens debuteren. We staan kwartfinalist EL en 2de zoveel slechter is dit niet dan een de Boer in zijn laatste seizoenen.

Ik blijf erbij dat Bosz zijn eerste seizoen helemaal niet zo slecht is. En hij het volgendan seizoen maar moet laten zien. Blijf je dan zonder prijzen is hij misschien ook niet de juiste man.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 maart 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 12:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Iedereen was lyrisch na die wedstrijd tegen Panathinaikos toen jong Ajax won. Camber werd daarna onderschat en diezelfde jongens vlogen uit de KNVB beker domme keuze misschien. Onze sleutelspelers zijn nu alweer moe en dan moet je blij zijn dat je doe wedstrijden mist.

En tuurlijk moet je met deze selectie kampioen kunnen worden. Had jij verwacht dat Feyenoord zoveel punten zou halen?

En Bosz maakt ook genoeg keuzes die ik niet begrijp hoor maar hij doet dit wel met een gedachte vaak. En hij laat vaak zat jonge jongens debuteren. We staan kwartfinalist EL en 2de zoveel slechter is dit niet dan een de Boer in zijn laatste seizoenen.

Ik blijf erbij dat Bosz zijn eerste seizoen helemaal niet zo slecht is. En hij het volgendan seizoen maar moet laten zien. Blijf je dan zonder prijzen is hij misschien ook niet de juiste man.
Maar als het niet goed is is het toch gewoon niet goed? Onder de Boer heeft Ajax ook een paar prachtige wedstrijden gespeeld (Barca thuis was er een van).
Eigenlijk zijn we behalve de intentie om aanvallender te spelen niks opgeschoten tov vorig seizoen en nemen we daar (weer) genoegen mee.
El Ghazi en Bazoer zijn weg, erg zonde. Tete en Riedewald willen weg, doodzonde. Daar mag Bosz toch wel verantwoordelijk voor gehouden worden lijkt me..
Wat zou de gedachte zijn bij het voortrekken van Traore?

Ik zeg niet dat jij het doet, maar niet verwachten dat een concurrent veel punten haalt mag nooit als smoes gebruikt worden om het zelf te laten liggen.

De intentie van Bosz(aanvallend spelen) is goed, maar je moet je als trainer en zeker als trainer van een topclub ook aan kunnen passen aan het materiaal dat je hebt en daar het maximale uit halen. En ik denk dat er veel meer in deze selectie zit/zat dan er tot nu toe uit is gehaald. Dat neem ik Bosz wel kwalijk.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 maart 2017 - 15:15   quote  deeplink  
Bosz overtuigd zeker nog steeds niet. Maar Bosz is niet het feitelijke probleem. Omdat de mensen die Ajax leiden hem ook in dienst hebben genomen.

Wij kijken als supporter natuurlijk naar de wedstrijden en sommigen ook nog wel eens naar een training of wedstrijd van jong Ajax.

Iedereen en ook de leiding van Ajax ziet (mogen we hopen) dat diverse spelers niet voldoende brengen. En dat vele spelers geen progressie laten zien.

Als buitenstaander heeft iedereen natuurlijk een eigen mening, alleen hebben wij geen invloed op de hele gang van zaken daar. Neemt niet weg dat de Ajax supporter in de laatste jaren niet dat gene gekregen hebben wat we gehoopt hadden.

Ik zou het persoonlijk normaal vinden dat er eens een intern onderzoek gedaan wordt waardoor er zo weinig groei is binnen Ajax en waarom ze niet veel verder komen. Waar is die beloofde groei?

Ik geloof ook niet dat wanneer Bosz ontslagen zou worden (geen enkele signalen momenteel) de problemen met een andere trainer opgelost worden.

Omdat je dan nog steeds met veel van de huidige spelers opgescheept zit.

Eigenlijk zijn er ook best wel veel overeenkomsten tussen de Boer en Bosz.

- nog altijd gaan de prestaties op en neer
- waarschijnlijk worden we weer 2e (3e kan ook nog zo maar)
- voorkeuren voor bepaalde spelers.
- onlogische keuzes.
- geen prijs.

Ik acht de kans dat een ander trainer direct het verschil maakt klein. (niet onmogelijk)

Wanneer een onderzoek de werkelijke oorzaken aan kan tonen moet je daarop veranderingen aan brengen. Dat is het enige waar ik nu zelf in geloof en graag zou zien gebeuren.

En dat daaruit de mensen die te weinig gebracht hebben ( zowel spelers als mensen in de leiding) vervangen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 maart 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 22 maart 2017 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:15 schreef Bobby1972 het volgende:
Bosz overtuigd zeker nog steeds niet. Maar Bosz is niet het feitelijke probleem. Omdat de mensen die Ajax leiden hem ook in dienst hebben genomen.

Wij kijken als supporter natuurlijk naar de wedstrijden en sommigen ook nog wel eens naar een training of wedstrijd van jong Ajax.

Iedereen en ook de leiding van Ajax ziet (mogen we hopen) dat diverse spelers niet voldoende brengen. En dat vele spelers geen progressie laten zien.

Als buitenstaander heeft iedereen natuurlijk een eigen mening, alleen hebben wij geen invloed op de hele gang van zaken daar. Neemt niet weg dat de Ajax supporter in de laatste jaren niet dat gene gekregen hebben wat we gehoopt hadden.

Ik zou het persoonlijk normaal vinden dat er eens een intern onderzoek gedaan wordt waardoor er zo weinig groei is binnen Ajax en waarom ze niet veel verder komen. Waar is die beloofde groei?

Ik geloof ook niet dat wanneer Bosz ontslagen zou worden (geen enkele signalen momenteel) de problemen met een andere trainer opgelost worden.

Omdat je dan nog steeds met veel van de huidige spelers opgescheept zit.

Eigenlijk zijn er ook best wel veel overeenkomsten tussen de Boer en Bosz.

- nog altijd gaan de prestaties op en neer
- waarschijnlijk worden we weer 2e (3e kan ook nog zo maar)
- voorkeuren voor bepaalde spelers.
- onlogische keuzes.
- geen prijs.

Ik acht de kans dat een ander trainer direct het verschil maakt klein. (niet onmogelijk)

Wanneer een onderzoek de werkelijke oorzaken aan kan tonen moet je daarop veranderingen aan brengen. Dat is het enige waar ik nu zelf in geloof en graag zou zien gebeuren.

En dat daaruit de mensen die te weinig gebracht hebben ( zowel spelers als mensen in de leiding) vervangen worden.
Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben.

Maar vind jij niet dat we met de spelersgroep die we hadden/hebben gewoon kampioen horen te worden?
Als dat het geval is, heeft dan niet de trainer gewoon gefaald?
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 13:47 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Maar als het niet goed is is het toch gewoon niet goed? Onder de Boer heeft Ajax ook een paar prachtige wedstrijden gespeeld (Barca thuis was er een van).
Eigenlijk zijn we behalve de intentie om aanvallender te spelen niks opgeschoten tov vorig seizoen en nemen we daar (weer) genoegen mee.
El Ghazi en Bazoer zijn weg, erg zonde. Tete en Riedewald willen weg, doodzonde. Daar mag Bosz toch wel verantwoordelijk voor gehouden worden lijkt me..
Wat zou de gedachte zijn bij het voortrekken van Traore?

Ik zeg niet dat jij het doet, maar niet verwachten dat een concurrent veel punten haalt mag nooit als smoes gebruikt worden om het zelf te laten liggen.

De intentie van Bosz(aanvallend spelen) is goed, maar je moet je als trainer en zeker als trainer van een topclub ook aan kunnen passen aan het materiaal dat je hebt en daar het maximale uit halen. En ik denk dat er veel meer in deze selectie zit/zat dan er tot nu toe uit is gehaald. Dat neem ik Bosz wel kwalijk.
Je kan nou eenmaal niet iedere wedstrijd winnen als je concurrent bijna niets laat liggen en een topseizoen draait dan is het met een paar verliespunten meer toch logisch dat je geen kampioen wordt? En klopt het mag geen smoes zijn maar de reeks waar Feyenoord mee bezig is is ook uitzonderlijk.

En ik ben het ook ten zeerste met je eens dat Bosz er niet alles uithaalt.
En genoegen neem ik er niet mee maar kan op mijn kop gaan staan daar verander ik helemaal niets mee. Elk jaar kampioen worden is een utopie maar 3 jaar niet worden is ook gewoon slecht met het grootste budget en de beste selectie.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben.

Maar vind jij niet dat we met de spelersgroep die we hadden/hebben gewoon kampioen horen te worden?
Als dat het geval is, heeft dan niet de trainer gewoon gefaald?
Je kan het toch nooit alleen aan je trainer ophangen als het collectief faalt?
Een Schöne zegt tegen Exelsior tegen zijn team genoten ik ben op het loopt niet sla mij maar even over. Gvd dan laat je je team in de steek. Net als tegen de Graafschap en nog een aantal potjes waar je had moeten winnen. Willem 2 , Roda en dan vind ik wijzen naar een trainet alleen te makkelijk.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 17:26   quote  deeplink  
En trouwens diegene die Westermann, Cassiera en Neres gehaald hebben die hebben pas gefaald dit seizoen. Of wat te denken van diegene die Ghazi en Bazoer verkocht hebben terwijl iedereen ziet dat Traore en Younes falen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 22 maart 2017 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:15 schreef Bobby1972 het volgende:
Bosz overtuigd zeker nog steeds niet. Maar Bosz is niet het feitelijke probleem. Omdat de mensen die Ajax leiden hem ook in dienst hebben genomen.

Wij kijken als supporter natuurlijk naar de wedstrijden en sommigen ook nog wel eens naar een training of wedstrijd van jong Ajax.

Iedereen en ook de leiding van Ajax ziet (mogen we hopen) dat diverse spelers niet voldoende brengen. En dat vele spelers geen progressie laten zien.

Als buitenstaander heeft iedereen natuurlijk een eigen mening, alleen hebben wij geen invloed op de hele gang van zaken daar. Neemt niet weg dat de Ajax supporter in de laatste jaren niet dat gene gekregen hebben wat we gehoopt hadden.

Ik zou het persoonlijk normaal vinden dat er eens een intern onderzoek gedaan wordt waardoor er zo weinig groei is binnen Ajax en waarom ze niet veel verder komen. Waar is die beloofde groei?

Ik geloof ook niet dat wanneer Bosz ontslagen zou worden (geen enkele signalen momenteel) de problemen met een andere trainer opgelost worden.

Omdat je dan nog steeds met veel van de huidige spelers opgescheept zit.

Eigenlijk zijn er ook best wel veel overeenkomsten tussen de Boer en Bosz.

- nog altijd gaan de prestaties op en neer
- waarschijnlijk worden we weer 2e (3e kan ook nog zo maar)
- voorkeuren voor bepaalde spelers.
- onlogische keuzes.
- geen prijs.

Ik acht de kans dat een ander trainer direct het verschil maakt klein. (niet onmogelijk)

Wanneer een onderzoek de werkelijke oorzaken aan kan tonen moet je daarop veranderingen aan brengen. Dat is het enige waar ik nu zelf in geloof en graag zou zien gebeuren.

En dat daaruit de mensen die te weinig gebracht hebben ( zowel spelers als mensen in de leiding) vervangen worden.
Krijg jij per letter betaald van Boudewijn?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 22 maart 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 17:26 schreef Hummel10 het volgende:
En trouwens diegene die Westermann, Cassiera en Neres gehaald hebben die hebben pas gefaald dit seizoen. Of wat te denken van diegene die Ghazi en Bazoer verkocht hebben terwijl iedereen ziet dat Traore en Younes falen.
Younes ben ik echt niet met je eens.

Als er 1 is die blijft gaan en niet bij de pakken gaat neerzitten, dan is het Younes wel.
Waar ik ook vooral op let, is hoe een speler reageerd als het team scoort, dat doet hij ook geweldig, hij is blij voor het team en dat mis ik bij best veel spelers vaak.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 22 maart 2017 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 17:58 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Younes ben ik echt niet met je eens.

Als er 1 is die blijft gaan en niet bij de pakken gaat neerzitten, dan is het Younes wel.
Waar ik ook vooral op let, is hoe een speler reageerd als het team scoort, dat doet hij ook geweldig, hij is blij voor het team en dat mis ik bij best veel spelers vaak.
Zet mij er neer en ik juich ook goed wanneer het team scoort. Als dat al een rede is ben ik blij dat Bosz trainer is haha. Younes is niks bijzonders hoor. Hij heeft geen concurrentie en geen rendement dus mag hij gewoon blijven staan.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 maart 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben.

Maar vind jij niet dat we met de spelersgroep die we hadden/hebben gewoon kampioen horen te worden?
Als dat het geval is, heeft dan niet de trainer gewoon gefaald?
Ik had persoonlijk Bosz nooit als trainer gekozen, los daarvan is de manier waarop bepaalde spelers weg zijn gegaan afgelopen winter ook niet een sterk verhaal. Ook al is Bosz daar voor een groot deel verantwoordelijk voor. Er zijn meer mensen die uiteindelijk ervoor verantwoordelijk zijn dat ze weg gaan.

Wat zijn de fouten die Ajax in mijn ogen gemaakt?

In het begin heeft Ajax ronduit gefaald. Zoals het op het laatste moment aantrekken van Ziyech. De eerste wedstrijden speelde Ajax niet goed. Ging het uit de CL, had in mijn ogen niet gehoeven.

En werden de eerste wedstrijden tegen niet sterke ploegen niet gewonnen. Die traagheid en nalatendheid zien we voortdurend in het beleid terugkomen. Ik zie dat aan gebrek aan leiderschap en ook niet geschikt voor de positie die ze bekleden.

Voor de winter waren de problemen duidelijk in beeld. De vleugelspelers brachten te weinig. Dan weet je wat je in de winter moet aanpassen. Maar nee Ajax verkoopt diverse spelers die in het verleden hun waarde hebben bewezen. En los daarvan waren ze nog altijd belangrijke wisselspelers.

De aankoop van Neres vind ik gezien de situatie en wat nodig was totaal niet de juiste. De feiten laten zien dat hij nog niet voor Ajax 1 klaar is. Een speler van 12 miljoen die zo weinig nog kan brengen.

Ajax heeft het niet winnen van de lanstitel gewoon te wijten aan falende mensen die nu al 3 jaar niks gewonnen hebben. Dat zijn verdomme de feiten. Ik kan dat niet anders invullen.

Bosz aannemen kun je ook je twijfels bij zetten of dat nu wel de juiste was.

Waarom gaan we dan volgend jaar verder met de mensen die de supporters al 3 jaar geen prijs hebben gebracht en slechts een enkele goede wedstrijd. Leg me dat maar eens uit......
remco k
 remco k - woensdag 22 maart 2017 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:15 schreef Bobby1972 het volgende:
Bosz overtuigd zeker nog steeds niet. Maar Bosz is niet het feitelijke probleem. Omdat de mensen die Ajax leiden hem ook in dienst hebben genomen.

Wij kijken als supporter natuurlijk naar de wedstrijden en sommigen ook nog wel eens naar een training of wedstrijd van jong Ajax.

Iedereen en ook de leiding van Ajax ziet (mogen we hopen) dat diverse spelers niet voldoende brengen. En dat vele spelers geen progressie laten zien.

Als buitenstaander heeft iedereen natuurlijk een eigen mening, alleen hebben wij geen invloed op de hele gang van zaken daar. Neemt niet weg dat de Ajax supporter in de laatste jaren niet dat gene gekregen hebben wat we gehoopt hadden.

Ik zou het persoonlijk normaal vinden dat er eens een intern onderzoek gedaan wordt waardoor er zo weinig groei is binnen Ajax en waarom ze niet veel verder komen. Waar is die beloofde groei?

Ik geloof ook niet dat wanneer Bosz ontslagen zou worden (geen enkele signalen momenteel) de problemen met een andere trainer opgelost worden.

Omdat je dan nog steeds met veel van de huidige spelers opgescheept zit.

Eigenlijk zijn er ook best wel veel overeenkomsten tussen de Boer en Bosz.

- nog altijd gaan de prestaties op en neer
- waarschijnlijk worden we weer 2e (3e kan ook nog zo maar)
- voorkeuren voor bepaalde spelers.
- onlogische keuzes.
- geen prijs.

Ik acht de kans dat een ander trainer direct het verschil maakt klein. (niet onmogelijk)

Wanneer een onderzoek de werkelijke oorzaken aan kan tonen moet je daarop veranderingen aan brengen. Dat is het enige waar ik nu zelf in geloof en graag zou zien gebeuren.

En dat daaruit de mensen die te weinig gebracht hebben ( zowel spelers als mensen in de leiding) vervangen worden.
Bosz is wel degelijk het probleem. Want de ploeg laat zien fantastisch te kunnen spelen.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 22 maart 2017 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 maart 2017 - 15:26 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik het met je eens ben.

Maar vind jij niet dat we met de spelersgroep die we hadden/hebben gewoon kampioen horen te worden?
Als dat het geval is, heeft dan niet de trainer gewoon gefaald?
De ploeg is gewoon erg jong, Ajax had een betere balans moeten hebben in leeftijd. Maar iedere keer komen ze weer met jonge spelers aan. Bij Ajax hebben ze inmiddels uitgevonden hoe je gemakkelijke geld kunt verdienen. En ja dat is gemakkelijker met jonge spelers dan met oudere spelers.

Afgelopen weekend kon je zien dat Feyenoord uiteindelijk een wedstrijd wint op basis van inzet en de wil om te winnen. Bij Ajax zagen we hoe laks en zonder wil vele spelers speelden.

Is dat de schuld van Bosz?

Nee...dat denk ik niet. Dat is de leiding van Ajax aan te rekenen dat er teveel te jonge spelers zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5137
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 19 maart 2017, 14:30);









0.0147600