BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Alex Bangura topic

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 maart 2017 - 16:09   quote  deeplink  
Buitenspeler Alex Bangura geniet van debuut in de Kuip

34h7xuw.jpg

‘Het mooiste moment voor mij was het moment waarop mijn naam werd omgeroepen en ik binnen de lijnen kwam. Ik heb van de hele wedstrijd genoten en geprobeerd om elke minuut dat ik in het veld stond hard te werken. Het zou mooi zijn als mijn naam blijft hangen bij de supporters.’

‘Voor mij was het heel bijzonder om mijn eerste minuten te maken voor het grote Feyenoord. Het is de afgelopen periode heel snel gegaan. Vorig seizoen zat ik bij Sportclub Feyenoord en een paar maanden geleden nog in Feyenoord Onder 18. Ik vond het al heel bijzonder om mee te trainen met het eerste. Opeens zat ik in de kleedkamer met al die grote jongens die je normaal alleen op tv ziet. Je kunt er alleen maar van leren om met hen mee te trainen. Deze wedstrijd geeft veel vertrouwen voor de komende periode.’
VVout
 VVout - donderdag 23 maart 2017 - 16:18   quote  deeplink  
Top, vasthouden die talenten. Profcontractje getekend toch? Kan er niets over vinden verder, staat niets over gemeld als ik ga zoeken via de search engine.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 maart 2017 door VVout --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 23 maart 2017 - 17:25   quote  deeplink  
Nog geen contract momenteel
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 24 maart 2017 - 22:22   quote  deeplink  
Nieuw hoofdstuk in jongensboek Feyenoord-jeugdspeler Bangura

2j2sumh.jpg

De benefietwedstrijd van Feyenoord stond woensdagavond in het teken van onderzoek naar sikkelcelziekte. Daarnaast was de wedstrijd ook, net zoals vorig jaar, het moment om enkele talenten hun officieuze debuut te laten maken. Eén van die talenten was Alex Bangura.

De aanvaller staat in de 65ste minuut met Dirk Kuyt aan zijn zijde langs de zijlijn. Nigel Robertha gaat naar de kant en wordt vervangen door de Feyenoord-aanvoerder. Bangura klapt en kijkt nog eens om zich heen. Hij ziet duizenden mensen op de tribunes van de Kuip, die ook tijdens dit oefenduel goed gevuld is. Hij zag hem duizend keren, maar speelde er nog nooit. Wanneer Mo El Hankouri ook naar de zijlijn komt, hij de jonge Bangura een high-five geeft is ook zijn moment daar: stadionspeaker Peter Houtman roept Bangura’s naam om, zijn eerste wedstrijd in Feyenoord 1 is een feit.

De jonge aanvaller is niet zomaar een jeugdspeler uit de veelgeprezen jeugdopleiding van de Rotterdamse club. Vorig jaar werd de destijds 16-jarige aanvaller kampioen. Niet met Feyenoord-talenten als Dylan Vente en Tyrell Malacia bij het O17-team of bij Feyenoord O16. Bangura werd na een overwinning op Smitshoek kampioen met de B1 van de amateurtak van Feyenoord. Het sterke seizoen van de aanvaller leverde hem, met nog enkele andere spelers van Sportclub Feyenoord, een transfer naar de proftak op.

Feyenoord O18, een team zonder uitzonderlijke talenten, zat krap in de aanvallers. De komst van Bangura gaf trainer Jan Gösgens meer opties voorin. Al snel bleek de aanvaller er prima op zijn plek, alsof hij nooit anders gewend was. Vijf doelpunten in de eerste vijf competitiewedstrijden van het seizoen. De goede cijfers vielen ook de trainers van Varkenoord op en Bangura werd na ruim een maand bij Feyenoord O18 al overgezet naar Feyenoord O19. Het vlaggenschip van de jeugdopleiding.

Oranje
Ook in het hoogste jeugdteam van de jeugdopleiding van Feyenoord deed de 17-jarige Bangura het prima. Daarnaast speelde hij ook al voor Jong Feyenoord. En het verhaal werd nog mooier. Half februari viel er een brief op de deurmat. Van de KNVB. Nooit dacht de aanvaller aan de jeugdelftallen van Oranje, maar nu wel. Een plek in de definitieve selectie kreeg hij nog niet, maar wel een plaats op de reservelijst.

Na die bijzondere momenten volgde woensdagavond dus zijn eerste wedstrijd in Feyenoord 1. Een profcontract heeft hij nog niet. Al zal dat een uitstekend nieuw hoofdstuk in het jongensboek van Alex Bangura kunnen zijn.
van geil
 van geil - zaterdag 25 maart 2017 - 16:56   quote  deeplink  
Slechte voetbalnaam
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 25 maart 2017 - 17:57   quote  deeplink  
Dan zal hij vast een topper worden Geile
van geil
 van geil - zaterdag 25 maart 2017 - 18:03   quote  deeplink  
BANG van wel :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 26 maart 2017 - 11:57   quote  deeplink  
Denk wel dat je de g in de naam bangura uitspreekt als een soort k.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 maart 2017 - 11:58   quote  deeplink  
Word een basis speler die aLEX..
van geil
 van geil - woensdag 24 april 2019 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 11:58 schreef RenatoBos het volgende:
Word een basis speler die aLEX..
Wanneer denk je Renato ?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Alex Bangura topic









0.0083639