BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax godezonen

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
AkaS
 AkaS - donderdag 06 april 2017 - 21:38   quote  deeplink  
Gegroet mede supporters!

De recente ontwikkelingen maken dat ik met dit topic bij jullie wil binnenkomen...

Ik maak me ernstig zorgen... Natuurlijk spelen we onder Bosz veel aantrekkelijker dan onder Frank de Boer. MAAR...

Heeft de heer Bosz soms stront in zijn ogen???

Tete is in alle opzichten beter als rechtsback dan Veltman... Sterker in duels, groter en krachtiger, sneller, komt beter op buitenom en heeft verrassend een schitterende pass in de benen.

Toch blijft hij Tete negeren en ik ben bang dat we een Europees toptalent aan het verliezen zijn...

Riedewald zal volgen en Bazoer en El-Ghazi zijn al weg (gepest...?)

Het aanvallender spelen strooit ons zand in de ogen...

Ik hoor hier en daar al opmerkingen dat hij als kakkerlak ons express afbreekt maar dat gaat mij te ver..

Wel worden ons gouden talenten 1 voor 1 door hem in een transfer geduwd en mogen falende spelers blijven falen.

Let wel de goede dingen van Bosz zijn veelal door toeval tot stand gekomen....

Ben erg benieuwd wat jullie vinden?
Eide
 Eide - donderdag 06 april 2017 - 22:19   quote  deeplink  
Ik ben wel benieuwd naar jouw objectieve argumenten voor Tete. Hij geeft minders assists en maakt minder goals en is dus aanvallend een stuk minder bepalend als Veltman. Voorzetten van Tete komen nooit aan. Tete heeft in 126 officiële wedstrijden voor Ajax, sinds de A1, slechts 5 assists en 5 goals op z'n naam geschreven.

Verdedigend is Tete dynamischer, maar fysiek een stuk minder sterk. Veltman was de eerste seizoenshelft bovendien hartstikke goed terwijl Tete een slechte periode had. Nu lijkt Tete gelukkig een stuk beter in vorm maar ik vind de keuze voor de vaste ploeg niet vreemd.

Onder de streep is Tete in potentie echt wel de betere back, maar hij heeft aan het begin van het seizoen de slag verloren. Ik hoop dat Kenny durft te knokken voor z'n plek.
p111
 p111 - donderdag 06 april 2017 - 22:48   quote  deeplink  
Nogal heftige uitspraken, ik ben niet echt ontevreden op dit moment.
AkaS
 AkaS - vrijdag 07 april 2017 - 00:06   quote  deeplink  
Objectieve argumenten....

Volgens mij heb ik deze benoemd. Ik ben alechts fan van Ajax1 en hou geen statistieken bij van spelers bij de A1.

Ik ga af op wat ik zie en vind het bovendien erg knap van Tete dat hij er iedere keer staat als hij mag/moet opdraven als Veltman geschorst of geblesseerd is en het blijkbaar niet uitmaakt of hij de pannen van het dak speelt. Bovendien vind ik Veltman erg zwak spelen. Ook in de klassieker vond ik hem niet goed spelen.

De andere back ... Sinkgraven.... ben ik ook niet kapot van. Zet hem onder druk en hij geeft de bal weg gratis en voor niks.

Wat Veltman betreft kan ik me geen assist van herinneren. Tegen Feijenoord kroop hij volgens mij meer naar binnen dan dat hij buitenom mee opkwam...

Het is niet mijn bedoeling om eigen spelers af te branden. Maar ik zie werkelijk niet waarin Veltman beter is dan Tete. Ik zie ook niet waarom Sinkgraven en Youness mogen blijven falen... Het doelpunt tegen AZ was pure mazzel en verder is het niet veel.

Onder de streep is Kenny volgens mij al heel lang aan het knokken en zijn zijn topwedstrijden bij zowel Ajax als Oranje bij iedereen opgevallen behalve bij de heer Bosz... En Tete blijft positief. Knap hoor.
Eide
 Eide - vrijdag 07 april 2017 - 05:57   quote  deeplink  
Goals en assists zijn heel makkelijk op te zoeken natuurlijk. Die statistieken laten duidelijk zien dat Tete aanvallend nauwelijks rendeerd. Veltman alleen dit seizoen al bijna net zo veel assists als Tete in z'n hele loopbaan bij Ajax... en dan vinden de meeste Ajacieden terecht dat Veltman offensief te weinig brengt. Tete is aanvallend dramatisch.

Als je ploeg verdedigend dan pas 18 goals heeft tegen gekregen mag je stellen dat Ajax het verdedigend prima doet. De eerste seizoenshelft vrat Veltman al z'n tegenstanders op terwijl Tete slecht aan de competitie begon. Nogmaals, ik snap de keuze voor Veltman dus wel.

Tete speelt de laatste tijd inderdaad steeds beter bij z'n invalbeurten maar Veltman doet het ook goed. Tja, welke keuze moet een trainer dan maken. Het zijn beide jongens van de club, beide pakken hun kansen. Dat Bosz voor een vaste basis kiest ia gewoon uitstekend te verdedigen.

Voetbal is hard. Er kunnen er maar 11 spelen. Jongens als Nouri, De Jong, Van de Beek en De Ligt zouden, net als Tete, meer minuten moeten maken als ze doen. Ze hebben echter jongens voor zich die het ook goed doen. Dan kan je kiezen voor een transfer, zoals Bazoer. Je kan ruzie maken en mokken als Gudelj of je blijft knokken. Ik vind dat laatste niet meer als normaal.

Tete is aanvallend aantoonbaar minder goed. Verdedigend is hij in potentie beter maar heeft hij een slechte seizoensstart gehad waarna Veltman die plek terecht veroverde. Daarna kiest Bosz voor continuïteit wat ik, als gezegd, uitstekend te verklaren vind.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 april 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 april 2017 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 april 2017 - 22:48 schreef p111 het volgende:
Nogal heftige uitspraken, ik ben niet echt ontevreden op dit moment.
Er kan genoeg beter alleen heel slecht gaat het ook niet. Wedstrijden zijn leuker om te kijken dan onder de Boer. Sommige keuzes Bosz en Ajax begrijp ik alleen niet maar daar zullen ze zelf wel hun uitleg overhebben.

Sinkgraven linksback, Veltman of Tete, geen echte 6 hebben, Younes die mag blijven staan, Traore die 3/4 seizoen als een krant mag spelen, aankoop Neres die er niet gelijk staat en toch 12 miljoen gekost heeft. Vertrek Ghazi die niet minder was dan Traore. Bazoer die te makkelijk weg is gegaan (eigen keuze te weinig speeltijd dus niet echt een ramp). Het halen van Ziyech pas nadat je cruciale wedstrijden verloren hebt. Zijn toch best wat puntjes die ze anders aan hadden kunnen/moeten pakken.
Eide
 Eide - vrijdag 07 april 2017 - 07:55   quote  deeplink  
Zeker maar de vraag is wat je Bosz aan mag rekenen en wat niet. Zo vind ik de keuze tussen Veltman en Tete verdedigbaar in beide richtingen. Sinkgraven linksback ben ik persoonlijk ook niet gelukkig mee, daar heeft Ajax echter wel keuzes en is het aanhoudend vasthouden aan Sinkgraven al minder makkelijk te verklaren.

Younes speelt al een seizoen zwak maar Ajax heeft weinig andere mogelijkheden op links. De vraag is wat daar gebeurt als Dolberg weer fit is en Bosz moet gaan kiezen nu Kluivert het zo goed doet.

Neres is weer iets wat je Bosz niet kan aanrekenen. Daar was Ajax al een jaar mee bezig en die wordt hem gewoon opgedrongen. Selectiekeuzes vind ik ook niet verwijtbaar. Ik kan de keuzes die gemaakt zijn rond Bazoer, Gudelj en Tete goed begrijpen. El Ghazi vind ik moeilijker omdat Traore bepaald niet overtuigd heeft, behalve zijn laatste 2 wedstrijden in de spits.

Ajax hinkt op twee gedachtes vind ik. Enerzijds wil men krampachtig vasthouden aan spelers uit de eigen opleiding. Dat is een stukje traditie maar ook een stukje ordinaire koopmansgeest. Anderzijds wil men resultaat en het geld omzetten in titels. Daar tussendoor fietst een trainerswissel en jaren aan onrust waarin er (te) weinig structureel is gebeurt binnen Ajax.

Mede daarom hoop ik op een periode rust on Van der Sar. Tijd om weer structureel te bouwen binnen de club. Daarnaast moet Ajax eens keuzes gaan maken. Het huren van spelers als Traore en Westermann is onverdedigbaar met een opleiding zoals Ajax die heeft. Dat neem ik de club meer kwalijk dan de basiself waar Bosz voor kiest, die ik wel van snap waarom hij de keuzes maakt die hij maakt.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 april 2017 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 07:55 schreef Eide het volgende:
Zeker maar de vraag is wat je Bosz aan mag rekenen en wat niet. Zo vind ik de keuze tussen Veltman en Tete verdedigbaar in beide richtingen. Sinkgraven linksback ben ik persoonlijk ook niet gelukkig mee, daar heeft Ajax echter wel keuzes en is het aanhoudend vasthouden aan Sinkgraven al minder makkelijk te verklaren.

Younes speelt al een seizoen zwak maar Ajax heeft weinig andere mogelijkheden op links. De vraag is wat daar gebeurt als Dolberg weer fit is en Bosz moet gaan kiezen nu Kluivert het zo goed doet.

Neres is weer iets wat je Bosz niet kan aanrekenen. Daar was Ajax al een jaar mee bezig en die wordt hem gewoon opgedrongen. Selectiekeuzes vind ik ook niet verwijtbaar. Ik kan de keuzes die gemaakt zijn rond Bazoer, Gudelj en Tete goed begrijpen. El Ghazi vind ik moeilijker omdat Traore bepaald niet overtuigd heeft, behalve zijn laatste 2 wedstrijden in de spits.

Ajax hinkt op twee gedachtes vind ik. Enerzijds wil men krampachtig vasthouden aan spelers uit de eigen opleiding. Dat is een stukje traditie maar ook een stukje ordinaire koopmansgeest. Anderzijds wil men resultaat en het geld omzetten in titels. Daar tussendoor fietst een trainerswissel en jaren aan onrust waarin er (te) weinig structureel is gebeurt binnen Ajax.

Mede daarom hoop ik op een periode rust on Van der Sar. Tijd om weer structureel te bouwen binnen de club. Daarnaast moet Ajax eens keuzes gaan maken. Het huren van spelers als Traore en Westermann is onverdedigbaar met een opleiding zoals Ajax die heeft. Dat neem ik de club meer kwalijk dan de basiself waar Bosz voor kiest, die ik wel van snap waarom hij de keuzes maakt die hij maakt.
Klopt noem ook niet alleen Bosz verantwoordelijk.
Ajax zelf maakt ook regelmatig foutjes. Westermann heb ik niet eens benoemd wat een misser is dat ook weer. Traore vond ik prima maar die kan ook beter dan hij tot nu heeft laten zien. Had ook niet verwacht dat Dolberg er zo snel stond. Tete/Veltman zit ook niet super veel verschil in.

Trainer moet beter presteren wil je kampioen worden. Al haalt hij toch prima resultaten.

Ajax moet ook de selectie beter analyseren om nog sterker te worden.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 07 april 2017 - 08:37   quote  deeplink  
Wat ikzelf bij Ajax waarneem is, dat Ajax wel in een stijgende lijn is qua voetballen na het vertrek van FdBoer. Zelf erger ik me meer aan spelers als Traoré en Younes die niet in het belang van het team spelen maar zelf te egoïstisch blijven spelen zonder resultaat tot scoren, terwijl vaak een medespeler vrijstaat om wel te scoren.

Ik ben het ermee eens, dat Ajax zich teveel vasthoud aan eigen jeugdspelers, en veel te weinig bereid is om een zeer ervaren internationale speler binnen te halen van buitenaf van ongeveer 26/28 jaar.

Dat is na mijn mening één van de reden waarom Ajax zich niet verder kan / doet groeien richting de subtop van Europa, daar Ajax daarom steeds rond de 30e plaats blijft op de Europese ranglijst en niet zal doorgroeien naar de 20e plaats met de huidige selectie.

Ajax zou dat wel kunnen, als Ajax minimaal drie hele goede spelers voor zou halen van die leeftijd, omdat er dan een veel betere balans in de selectie aanwezig is. Maar omdat Ajax dat ( denkelijk ) dat niet doet, blijft Ajax op een te laag niveau zitten wat niet nodig hoeft te zijn. Tot heden blijft Ajax een te jonge selectie houden die de halve finale van de CL niet halen.

Na mijn mening kan Ajax meer als dat we denken, daar dit ligt aan het beleid binnen Ajax. Ik sluit niet uit dat de Raad van Commissarissen en de aandeelhouders daar het meest voor het zeggen hebben. Misschien meer als dat we denken. Structureel gezien zou het veel beter moeten binnen Ajax, wil Ajax een veel betere weg bewandelen voor een langere termijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 april 2017 door Onze Ajax --
Eide
 Eide - vrijdag 07 april 2017 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 08:37 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik ben het ermee eens, dat Ajax zich teveel vasthoud aan eigen jeugdspelers, en veel te weinig bereid is om een zeer ervaren internationale speler binnen te halen van buitenaf van ongeveer 26/28 jaar.

[...]

Ajax zou dat wel kunnen, als Ajax minimaal drie hele goede spelers voor zou halen van die leeftijd, omdat er dan een veel betere balans in de selectie aanwezig is. Maar omdat Ajax dat ( denkelijk ) dat niet doet, blijft Ajax op een te laag niveau zitten wat niet nodig hoeft te zijn. Tot heden blijft Ajax een te jonge selectie houden die de halve finale van de CL niet halen.
Die zijn niet te halen voor Ajax. Punt uit. Ajax kan sportief en financieel niet concurreren met Engeland, Duitsland, Spanje, Italie, Turkije en Rusland waar dergelijke spelers hun centjes verdienen. Ajax moet het hebben van aankopen als Onana en Sanchez, niet van "zeer ervaren internationale speler binnen te halen van buitenaf van ongeveer 26/28 jaar". Dat zijn luchtkastelen. Dergelijke spelers waren in de jaren 70 voor het laatst betaalbaar voor Ajax in de vorm van Velibor Vasovic.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 07 april 2017 - 10:25   quote  deeplink  
Vergeet niet dat Tete 20 jaar is en nu pas aanvallend ook echt iets extra's aan het brengen is. Veltman is positioneel heel sterk staat vaak op de juiste plek. Tete is gewoon een betere back en is Veltman op dit moment aan het voorbij streven. Ik denk dat door Bosz, Tete aanvallender is gaan denken en dat gaat hem de laatste tijd goed af, zeker als hij speelt in combinatie met Traore. Na dit seizoen Veltman verkopen en Tete in de basis zetten
guusje
 guusje - vrijdag 07 april 2017 - 10:49   quote  deeplink  
Zal, als Veltman wordt verkocht en Tete (nog) niet functioneert, Giovanni Troupeë geen prettige vervanging kunnen zijn? ik vind het een typische AJAX voetballer. Verdedigend ijzersterk en aanvallend prima met scorend vermogen en veel assists......
Eide
 Eide - vrijdag 07 april 2017 - 10:55   quote  deeplink  
Ik ga er vanuit dat Veltman wel oren heeft naar een buitenlands avontuur. Aangezien Tete het ondertussen bij z'n invalbeurten uitstekend doet voorzie ik geen noodzaak daarvoor iemand aan te trekken. De vraag is eerder wie er achter Tete dan de 2e keuze wordt.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 07 april 2017 - 11:38   quote  deeplink  
Zelf twijfelt Tete nog wel heel erg, of hij nog wel bij Ajax wil blijven. Dus is er nog wel flink werk aan de winkel bij Ajax om een goede selectie voor elkaar te krijgen.
AkaS
 AkaS - zaterdag 08 april 2017 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 05:57 schreef Eide het volgende:
Goals en assists zijn heel makkelijk op te zoeken natuurlijk. Die statistieken laten duidelijk zien dat Tete aanvallend nauwelijks rendeerd. Veltman alleen dit seizoen al bijna net zo veel assists als Tete in z'n hele loopbaan bij Ajax... en dan vinden de meeste Ajacieden terecht dat Veltman offensief te weinig brengt. Tete is aanvallend dramatisch.

Als je ploeg verdedigend dan pas 18 goals heeft tegen gekregen mag je stellen dat Ajax het verdedigend prima doet. De eerste seizoenshelft vrat Veltman al z'n tegenstanders op terwijl Tete slecht aan de competitie begon. Nogmaals, ik snap de keuze voor Veltman dus wel.

Tete speelt de laatste tijd inderdaad steeds beter bij z'n invalbeurten maar Veltman doet het ook goed. Tja, welke keuze moet een trainer dan maken. Het zijn beide jongens van de club, beide pakken hun kansen. Dat Bosz voor een vaste basis kiest ia gewoon uitstekend te verdedigen.

Voetbal is hard. Er kunnen er maar 11 spelen. Jongens als Nouri, De Jong, Van de Beek en De Ligt zouden, net als Tete, meer minuten moeten maken als ze doen. Ze hebben echter jongens voor zich die het ook goed doen. Dan kan je kiezen voor een transfer, zoals Bazoer. Je kan ruzie maken en mokken als Gudelj of je blijft knokken. Ik vind dat laatste niet meer als normaal.

Tete is aanvallend aantoonbaar minder goed. Verdedigend is hij in potentie beter maar heeft hij een slechte seizoensstart gehad waarna Veltman die plek terecht veroverde. Daarna kiest Bosz voor continuïteit wat ik, als gezegd, uitstekend te verklaren vind.
Spelers ontwikkelen natuurlijk. Wat de statistieken van Tete in de A1 en jong Ajax waren vind ik niet zo relevant. Voor mij gaat het erom hoe de vlag er nu voor staat. Gelukkig bestaat de verdediging niet alleen uit Veltman want dan zouden we veel meer tegengoals krijgen. Thank god dat we Sanchez hebben die een hele hoop fouten wegpoetst van de heren Veltman Sinkgraven en soms ook Viergever....

Ondanks dat Tete geen ritme heeft speelt hij als een tijger zo sterk! Aanvallend doet hij het beter dan ooit en ik zag hem laatst een loepzuivere pass over de hele geven, prachtig gewoon.

Ik ben duidelijk fan... Maar de power van hem kan je toch niet ontgaan???

Tete is echt in alle opzichten beter dan Veltman, maar ook dan van Rhijn en van der Wiel uit een verder verleden en ik ben bang dat we hem zullen verliezen :-(
AkaS
 AkaS - zaterdag 08 april 2017 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 april 2017 - 11:38 schreef Onze Ajax het volgende:
Zelf twijfelt Tete nog wel heel erg, of hij nog wel bij Ajax wil blijven. Dus is er nog wel flink werk aan de winkel bij Ajax om een goede selectie voor elkaar te krijgen.
Logisch helaas... volgens mij laat hij keer op keer zien dat hij beter is en toch passeert Bosz hem. Ben erg benieuwd waarom eigenlijk. Is Tete een lastpak... traint hij niet goed... ?

Maar goed Youness is hetzelfde verhaal... Waarom niet Kluivert op Links..?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 april 2017 - 18:07   quote  deeplink  
Denk eerder dat van Veltman zijn laatste seizoen is dan die van Tete.

Hoogst waarschijnlijk tekend Tete bij, als we Radiola moeten geloven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 april 2017 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 april 2017 - 09:55 schreef AkaS het volgende:

[..]

Logisch helaas... volgens mij laat hij keer op keer zien dat hij beter is en toch passeert Bosz hem. Ben erg benieuwd waarom eigenlijk. Is Tete een lastpak... traint hij niet goed... ?

Maar goed Youness is hetzelfde verhaal... Waarom niet Kluivert op Links..?
Omdat Kluivert niet 3x in de week kan spelen. Dat zelfde gold eigenlijk ook voor Dolberg, dat kan eigenlijk ook niet. Dan pleeg je roofbouw, dat komt niet te goede aan de ontwikkeling van de jonge gasten.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax godezonen









0.0105278