BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bij Europa league winst Ajax, geen CL voor Feijenoord

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 12 april 2017 - 13:27   quote  deeplink  
Wie bij de Uefa heeft dit nu weer verzonnen? Ik weet ook niet of dit waar is, maar raar is het wel. Je geeft een bonus aan de winnaar van de EL, maar dat kan toch niet betekenen dat je een andere ploeg straft? (Het gaat om directe plaatsing voor het toernooi, Feijenoord zou in dat geval voorronde moeten spelen)

In 1995 was hetzelfde gezeur, toen Ajax de CL won, waren ze niet automatisch geplaatst voor het jaar erop? Gelukkig was dit rechtgetrokken.

Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/735053/-feyenoord-loopt-champions-league-mis-bij-europa-league-winst-ajax-.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 april 2017 door Ajax we love you --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 12 april 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 april 2017 - 13:27 schreef Ajax we love you het volgende:
Wie bij de Uefa heeft dit nu weer verzonnen? Ik weet ook niet of dit waar is, maar raar is het wel. Je geeft een bonus aan de winnaar van de EL, maar dat kan toch niet betekenen dat je een andere ploeg straft? (Het gaat om directe plaatsing voor het toernooi, Feijenoord zou in dat geval voorronde moeten spelen)

In 1995 was hetzelfde gezeur, toen Ajax de CL won, waren ze niet automatisch geplaatst voor het jaar erop? Gelukkig was dit rechtgetrokken.

Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/735053/-feyenoord-loopt-champions-league-mis-bij-europa-league-winst-ajax-.html
Volgens mij heeft Uefa ruimte gemaakt om de kampioenen van de 2 bekers direct te kunnen plaatsen. Vandaar dat nu de top 8 landen, de kampioen daarvan zich direct plaats, ipv de top 10 landen dat vroeger waren.

Als de kampioenen zich direct plaats dan gaat de ticket naar de volgende land die daar recht op heeft.

Er is wel een maximum aan het aantal clubs per land mogen meedoen.

Volgens mij moet Feyenoord ook niet hopen dat Leicester City de CL wint, want volgens mij gaat hun ticket ten kosten van Feyenoord.

Hoe en wat weet ik ook niet!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 12 april 2017 - 14:13   quote  deeplink  
Heel simpel, ik heb het even opgezocht bij UEfa.com en het is gewoon onzin van de telegraaf.
Alleen als Ajax 3de wordt is het leuk, omdat er dan 3 ploegen meedoen in de CL. Als Ajax 2de wordt, dan komen ze gewoon in de playoffs. Ofwel het heeft helemaal geen toegvoegde waarde tenzij Ajax 3de zou eindigen, dan mogen ze alsnog meedoen met de CL.

• The UEFA Europa League winners enter in the UEFA Champions League (at a minimum level of the play-offs).

Ik ga dit topic sluiten :)
remco k
 remco k - woensdag 12 april 2017 - 14:31   quote  deeplink  
Ajax Showtime » Bijzaken en geruchten » [Update] KNVB: Kampioen behoudt CL-ticket
[Update] KNVB: Kampioen behoudt CL-ticket
BvdPloeg, 12-04-2017 om 13:40, 67864 views, Ajax Showtime | Maak kans op een gesigneerde cap van Nouri of Kluivert.

Feyenoord is al weken in de ban van mogelijk een eerste landstitel in achttien jaar, maar de schaal heeft voor de Rotterdammers mogelijk minder waarde dan gedacht. De Telegraaf meldt dat als Ajax de Europa League wint en tweede wordt in de competitie, Feyenoord als kampioen alsnog voorrondes moet gaan spelen.

Het is het gevolg van het feit dat de UEFA de winnaar van de Europa League een rechtstreeks ticket voor de Champions toebedeelt. In één scenario is het zelfs mogelijk dat Nederland drie clubs mag afvaardigen, wanneer Feyenoord en PSV eerste en tweede worden en Ajax derde. Als Ajax kampioen wordt, is de club rechtstreeks geplaatst, speelt de nummer twee gewoon voorrondes en gaat het rechtstreekse ticket na de Europa League-winst naar een ander land.

De kans is echter klein dat bovenstaande scenario's zich daadwerkelijk ontvouwen. Ajax speelt donderdag 'pas' in de kwartfinale van de Europa League tegen Schalke 04. Bovendien is het niet gezegd dat Feyenoord kampioen wordt, nu de Rotterdammers in één week tijd vijf punten morsten. Ajax is daardoor als nummer twee tot op één punt genaderd.

Update - 13.35 uur (12 april 2017)
De KNVB heeft helderheid gegeven omtrent de onduidelijkheid die was ontstaan naar aanleiding van de berichtgeving over Champions League-tickets in De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. Waar eerst werd gemeld dat Feyenoord bij Europa League-winst van Ajax voorrondes moet spelen als het kampioen wordt, is dat nu ontkend. 'Als Feyenoord kampioen wordt, behouden ze gewoon het Champions League-ticket zoals voor het seizoen is afgesproken', meldt een woordvoerder van de bond aan Ajax Showtime.

'Wel is het zo dat als de winnaar van de Champions League zich in de eigen competitie niet weet te plaatsen voor de Champions League het directe ticket naar deze club gaat en niet naar de winnaar van de Europa League', klinkt het verder. 'In dat geval begint de winnaar van de Europa League in de voorronde van de Champions League.'
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 12 april 2017 - 14:55   quote  deeplink  
Dit komt van de Uefa website:

Where the winners enter
• The UEFA Champions League winners enter in the UEFA Champions League group stage as normal.

• The UEFA Europa League winners enter in the UEFA Champions League (at a minimum level of the play-offs).

• The UEFA Europa League winners enter in the group stage if the UEFA Champions League winners qualify directly for the UEFA Champions League group stage via their domestic league programme. This is what happened the past two seasons after success for Barcelona and Real Madrid.

Het is en blijft een beetje vaag, want zoals ik het hier lees, dan speelt Ajax geen voorronde bij winst, maar gewoon CL als de winnaar van de CL zich nationaal ook plaatst voor de group stage.

Hoe dan ook Feijenoord behoudt gewoon hun group stage ticket.

http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/news/newsid=2444525.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 april 2017 door Ajax we love you --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bij Europa league winst Ajax, geen CL voor Feijenoord









0.0071420