BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Olympique Lyon (woensdag 3 mei 2017, 18:45); 4 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 01 mei 2017 - 14:38   quote  deeplink  
3066036138-133e74bf.jpg

HALVE FINALE EUROPA LEAGUE

Ajax staat in de halve finale van de Europa League. In Olympique Lyon treft Ajax misschien wel de beste ploeg die nog in het toernooi zit. Nu de landstitel ver weg is, is de Europa League het hoofddoel geworden voor Ajax. Helaas geldt hetzelfde voor Olympique Lyon wat in eigen land een straatlengte achter staat op de top 3. Het beloofd dus een heel moeilijk tweeluik te worden voor Ajax. In deze fase van de competitie is elke tegenstander er een van formaat en om te winnen zal je de beste moeten verslaan. Met die clichématige kennis in het achterhoofd is er dus geen enkele redenen dit duel anders te benaderen als de andere Europese duels van dit seizoen tot dusver. De scheidsrechter voor het eerste duel is de Italiaan Gianluca Rocchi die een viertal zijn landgenoten als assistenten heeft. Rocchi gaf in 6 CL duels 23 gele en 1 rode kaart. In de Italiaanse competitie komt hij geregeld boven die gemiddelde uit. Alle gele kaarten zijn met het ingaan van de halve finales geschrapt. Spelers die geschorst waren na het ontvangen van een gele of rode kaarten blijven echter geschorst.

Ajax speelde slechts 4 maal eerder tegen Olympique Lyon. Ajax won 2 maal en speelde 2 maal gelijk. Lyon wist nog nooit van Ajax te winnen. In het seizoen 2002/03 won Ajax twee maal van Lyon is de groepsfase van de Champions League. Het werd toen 2-1 en 0-2 voor Ajax. Tijdens het seizoen 2011/12 kwam Ajax Lyon weer tegen in de groepsfase van de Champions League. Toen bleef het beide duels 0-0. Dat alles zegt natuurlijk niet zo heel veel over het aanstaande duel, maar is aardig als weetje.

Olympique Lyon heeft in de Ligue 1 een achterstand van maar liefst 20 punten op de nummer 3 Nice en 26 punten op koploper Monaco. Met 68 goals voor en 42 tegen is Lyon een veel scorende ploeg in Frankrijk die ook veel goals moet incasseren. In de Europa League speelde Lyon sinds de winterstop 6 duels. Van AZ werd met 1-4 en 7-1 gewonnen. AS Roma werd thuis met 4-2 terzijde geschoven waarna uit met 2-1 werd verloren. Tegen Besiktas werd thuis gewonnen maar uit verloren met 2-1. Lyon ging door na strafschoppen. Hieruit blijkt dus dat Olympique Lyon thuis ijzersterk is maar uit te kloppen is. Bovendien krijgt Lyon vrijwel altijd een goal tegen. De vorm van Lyon is wisselvallig. Van de laatste 5 competitieduels werden er 2 gewonnen, 2 verloren en 1 gestaakt. In Europees verband won Lyon 4 van de laatste 6 duels er verloor het er 2.

Olympique Lyon speelt in een 4-2-3-1 formatie. Eigenlijk spelen de Fransen met 1 diepe spits met een schaduwspits daar achter. Daar weer achter spelen twee controleurs die geflankeerd worden door twee aanvallende middenvelders. De spits Alexandre Lacazette is zonder twijfel de grote man bij Olympique Lyon. De spits scoorde in 40 duels maar liefst 31 goals waarvan 6 in Europees verband. Assists geeft de spits nauwelijks, hij is echt de afmaker. Andere scorende spelers is middenvelder Tolisso (14) en schaduwspits Fekir (12). Valbuena, een van die aanvallende middenvelders, scoort ook makkelijk is is samen met diezelfde Tolisso en Fekir belangrijk als aangever. Overigens valt bij Lyon op dat vrijwel elke veldspeler al gescoord heeft of een assist achter de naam heeft staan. Lacazette is een twijfelgeval voor het eerste duel vanwege een hamstringblessure. Oud-PSV speler Memphis Depay mag dit seizoen niet uitkomen voor Lyon in Europees verband

Ajax is al 12 Europese thuiswedstrijden ongeslagen in eigen huis. Dit seizoen werden alle Europese thuiswedstrijden zelfs gewonnnen. Bij Ajax ontbreken Veltman en Viergever door schorsingen. Zijn zullen waarschijnlijk worden vervangen door Tete een De Ligt. Als Sinkgraven nog altijd niet in staat is te spelen lijkt er een basisplaats te lonken voor Jairo Riedewald. Verder zal, na verliespartijen tegen Schalke en PSV, er toch weer veel speculatie zijn over de invulling van bepaalde posities. Op het middenveld heeft Schone niet overtuigd terwijl Donny van de Beek dat wel heeft gedaan. Voorin is de keuze tussen Dolberg en Traore toch relevant geworden. Daardoor is ook de keuze tussen Kluivert of Neres op rechtsbuitenpositie interessant. Alleen Younes lijkt voorin helemaal zeker te zijn van z'n plekje. Overigens lijkt het toch het meest waarschijnlijk dat Bosz kiest voor Younes, Dolberg en Traore voorin en Schone op het middenveld.

De beelden zijn van de kwartfinales tegen Schalke die een zinderend einde kende en andere aardige filmpjes van Ajax.

Nagenieten van de thriller Schalke - Ajax


Ajax TV Kick Off - Naar de halve finale!


Overzicht: Ajax - Olympique Lyon


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 mei 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 01 mei 2017 - 21:24   quote  deeplink  
Mooi Eide! Gaat erg lastig worden Lyon speelde erg goede wedstrijden. Ploeg met veel kwaliteit. Wel zin in!
Eide
 Eide - maandag 01 mei 2017 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2017 - 21:24 schreef Hummel10 het volgende:
Mooi Eide! Gaat erg lastig worden Lyon speelde erg goede wedstrijden. Ploeg met veel kwaliteit. Wel zin in!
Het gaat heel lastig worden. In eigen huis moet je een goed resultaat neerzetten want uit zijn zij nauwelijks te kloppen.
Eide
 Eide - dinsdag 02 mei 2017 - 05:58   quote  deeplink  
Riedewald speelde afgelopen vrijdag al op linksback bij Jong Ajax. Lijkt dus Tete, Sanchez, De Ligt en Riedewald te worden achterin.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 mei 2017 - 07:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 mei 2017 - 22:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Het gaat heel lastig worden. In eigen huis moet je een goed resultaat neerzetten want uit zijn zij nauwelijks te kloppen.
Ja inderdaad van de halve finalisten speelden zij het sterkste. Daarom gaat zwaar worden maar wel een bonus voor dit seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 mei 2017 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 05:58 schreef Eide het volgende:
Riedewald speelde afgelopen vrijdag al op linksback bij Jong Ajax. Lijkt dus Tete, Sanchez, De Ligt en Riedewald te worden achterin.
Ook redelijk sterke verdediging hopen dat ze de boel dicht kunnen houden. Las ook dat Lacazette er niet bij is in Amsterdam dat is niet heel erg voor onze verdedigers.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 02 mei 2017 - 08:54   quote  deeplink  
Toch zie ik mogelijkheden voor Ajax over twee wedstrijden.
De allerbelangrijkste is de eerste uitslag, van de thuiswedstrijd. Het scheelt inderdaad dat Lacazette er niet bij is.

Ajax is niet bij voorbaat uitgeschakeld, daar alles afhankelijk is van de vorm van de dag.
Eide
 Eide - dinsdag 02 mei 2017 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 08:54 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax is niet bij voorbaat uitgeschakeld, daar alles afhankelijk is van de vorm van de dag.
En het vermogen kansen om te zetten in goals. Dat nekte ons tegen Schalke al bijna...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 mei 2017 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 09:24 schreef Eide het volgende:

[..]

En het vermogen kansen om te zetten in goals. Dat nekte ons tegen Schalke al bijna...
Dan schat ik Lyon ok nog eens een klasse beter in dan Schalke dus wordt echt heel moeilijk.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 02 mei 2017 - 09:28   quote  deeplink  
Als ze net zo slordig met de kansen omgaan als Schalke thuis, dan kunnen we het vergeten.
We zijn absoluut niet kansloos, maar zullen echt op ons best moeten zijn om te winnen over 2 wedstrijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 mei 2017 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 09:28 schreef Jaccio het volgende:
Als ze net zo slordig met de kansen omgaan als Schalke thuis, dan kunnen we het vergeten.
We zijn absoluut niet kansloos, maar zullen echt op ons best moeten zijn om te winnen over 2 wedstrijden.
Kansloos ben je zelden alleen vrees ik dat Lyon een maatje te groot is. Hoopte dat we die niet zouden loten..
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 02 mei 2017 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 10:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kansloos ben je zelden alleen vrees ik dat Lyon een maatje te groot is. Hoopte dat we die niet zouden loten..
Had zelf het gevoel dat we tegen ManU meer kans hadden gehad dan tegen OL. Maargoed ze hebben me verrast tegen Kopenhagen en Schalke, dus ik laat me graag weer verrassen.

Geen tegendoelpunt incasseren en er proberen zelf 2 of 3 te maken wordt wel gewoon heel erg lastig tegen Lyon. Voordeel is wel dat ze zich volledig op de EL kunnen richten en een weekje rust hebben kunnen pakken.

Lacazette is er gelukkig niet bij (alhoewel hij wel bij de selectie zit).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 02 mei 2017 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 10:20 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Had zelf het gevoel dat we tegen ManU meer kans hadden gehad dan tegen OL. Maargoed ze hebben me verrast tegen Kopenhagen en Schalke, dus ik laat me graag weer verrassen.

Geen tegendoelpunt incasseren en er proberen zelf 2 of 3 te maken wordt wel gewoon heel erg lastig tegen Lyon. Voordeel is wel dat ze zich volledig op de EL kunnen richten en een weekje rust hebben kunnen pakken.

Lacazette is er gelukkig niet bij (alhoewel hij wel bij de selectie zit).
Klopt had ook liever Celta of Man U geloot denk ik..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/738498/dit-was-de-ochtend-zinchenko-ongelukkig-bij-psv-feyenoord-wacht-miljoenenbonus.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=voetbal

Lees net dan hun sterspelers wel kunnen spelen. Jammer.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 02 mei 2017 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Als ze kunnen spelen, maar geen basisplek hebben zullen ze waarschijnlijk alleen ingebracht gaan worden om iets te forceren.
Dus worden ze ingebracht, zal dat betekenen dat we het goed doen.

Denk niet dat ze onnodig risico willen lopen met oog op de return.
Loetje
 Loetje - dinsdag 02 mei 2017 - 15:21   quote  deeplink  
Vol druk zetten op die verdedigers, want die zijn zo goed niet. Verder maar hopen dat Lacazette niet speelt al zat hij wel in het vliegtuig. Al mag dat niet uitmaken.

Ik acht Lyon echter wel 1 maatje te groot.

1-2
Eide
 Eide - dinsdag 02 mei 2017 - 15:26   quote  deeplink  
Bosz doet boekje open over opstelling tegen Lyon

"Ik heb er alle vertrouwen in dat ze er zullen staan", zei Ajax-trainer Peter Bosz over de twee verdedigers die de geschorsten Nick Viergever en Joël Veltman vervangen tegen Olympique Lyon. "Kenny Tete en Jaïro Riedewald gaan spelen."

Tete en Riedewald verloren in het begin van het seizoen hun basisplaats en kregen vervolgens nauwelijks speeltijd meer in het eerste elftal. "Maar ik ben nooit ontevreden over hun inzet geweest'', zei Bosz. "Het is een moeilijk seizoen voor die jongens. En dan sta je ineens in een halve finale van de Europa League, een geweldige wedstrijd. Ze zijn er klaar voor."

"Iedere speler brengt zijn eigen kwaliteiten met zich mee", aldus Bosz, die eerder Viergever en Veltman roemde vanwege hun ervaring en hun coaching op het veld. "Dat zijn kwaliteiten die Kenny en Jaïro weer minder hebben. Maar ik vind dat je altijd moet kijken naar de kwaliteiten van de spelers die je tot je beschikking hebt."

Bertrand Traoré is op tijd fit voor de eerste ontmoeting met de huidige nummer vier van Frankrijk. "Hij heeft maandag voor het eerst weer volledig getraind'', vertelde Bosz. "Hij kan spelen als hij geen last krijgt.'' Traoré liep tegen PSV een liesblessure op.

Counter
Of Lyon van een heel andere categorie is dan de eerdere tegenstanders van Ajax in de Europa League? "Lyon is een goede ploeg, wij ook. Maar iedere ploeg is ergens kwetsbaar. Wij willen altijd het spel maken en Lyon speelt graag op de counter."

Ajax begint woensdagavond in eigen huis om 18:45 uur aan de heenwedstrijd in de halve finale van de Europa League. Bosz rekent op de steun van de thuisfans: "We kunnen niet zonder."

De oud-international beseft dat het bijzonder is wat zijn ploeg presteert: "Dit is goed voor het Nederlands voetbal, geweldig dat we hier staan. Er waren veel mensen die dachten dat dit niet mogelijk was. De finale halen zou helemaal een boost zijn. We hebben laten zien dat we helemaal terecht in de halve finale staan."

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2017 door Eide --
p111
 p111 - dinsdag 02 mei 2017 - 16:05   quote  deeplink  
We moeten ze ook niet overschatten ze zijn goed maar tegen de turken lagen ze er bijna uit.
Brandje
 Brandje - dinsdag 02 mei 2017 - 19:12   quote  deeplink  
Lyon is een prima ploeg maar laten we ze niet te groot maken aub. Ze staan niet voor niks 4e op ruim 20 punten achter Monaco en PSG. Tel daarbij hun matige doelsaldo van 68-42 op en je de kansen zijn gewoon 50/50. Zelfs een zeer matig AZ kreeg in Alkmaar 4/5 levensgrote kansen en hoe gaan die gasten om met een Ajax wat volle pressing speelt?
Niet zeuren en er gewoon vol op klappen. 3-0 Ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 mei 2017 door Brandje --
remco k
 remco k - dinsdag 02 mei 2017 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 07:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja inderdaad van de halve finalisten speelden zij het sterkste. Daarom gaat zwaar worden maar wel een bonus voor dit seizoen.
Toch zijn ze niet constant heel sterk, ze spelen ook dramatisch slechte wedstrijden..

Zijn ze op hun sterkst, dan zijn we denk ik kansloos. Zijn wij op ons sterkst, en hebben ze daar een mindere dag, dan gaan we gewoon winnen in eigen huis..
Eide
 Eide - dinsdag 02 mei 2017 - 21:18   quote  deeplink  
Update: Lacazette haakt waarschijnlijk af bij Lyon: "Te kort dag"

Olympique Lyon-voorzitter Jean-Michel Aulas komt met een update over de blessures van Corentin Tolisso en Alexandre Lacazette. Beide spelers zijn onzeker voor het eerste duel met Ajax in de halve finales van de Europa League.

"Ik ging naar het trainingcomplex waar ik een geschrokken Tolisso aantrof. Maar het is minder serieus dan we op voorhand dachten", zegt Aulas tegen Eurosport. "Er is een kans van één op twee dat hij tot de selectie behoort voor het eerste duel met Ajax. Of hij kan spelen, moeten we afwachten. Daar weten we maandag of dinsdag meer over, maar het ziet er beter uit dan afgelopen vrijdag."

Ook achter de naam van Lacazette staat een vraagteken. De spits kampt met een hamstringblessure en moet het treffen in Amsterdam mogelijk aan zich voorbij laten gaan. "We zijn op de goede weg", laat Aulas weten. Mocht de Franse spits de heenwedstrijd missen, dan wordt hij klaargestoomd voor de return.

Ajax heeft eveneens personele problemen. Bertrand Traoré en Daley Sinkgraven trainden vrijdag niet met de groep mee. Traoré heeft een liesblessure en Sinkgraven knieklachten. Daarnaast zijn Joël Veltman en Nick Viergever geschorst voor het eerste duel.

Update 2/05 09.57: De kans is groot dat Lacazette en Tolisso 'gewoon' spelen tegen Ajax. De twee sterspelers van Lyon zijn dinsdagochtend mee afgereisd naar Amsterdam, meldt de Franse club via de officiële kanalen. Lacazette hervatte maandag de training. Het Franse L'Equipe vermoedt dat de topscorer mogelijk als invaller in actie komt in de halve finale van de Europa League.

Update 2.05 18.39: Lyon-trainer Bruno Genesio acht de kans klein dat Lacazette woensdag namens de Fransen in actie komt tegen Ajax. "Het gaat goed, maar ik denk dat de wedstrijd van morgen te kort dag is." De oefenmeester liet ook weten dat Tolisso wel klaar is om te spelen.

Bron
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 02 mei 2017 - 22:25   quote  deeplink  
Vrees dat het hier stopt voor ons. Maar laat me verassen. Lyon is goed, maar ook geen wonderploeg. Als wij een goede dag hebben kun je van iedereen winnen.

Hun verdediging is niet geweldig. AZ kreeg ook goede kansen toen ze nog niet ver achter stonden. Dus hopelijk zijn wij wel scherp morgen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 mei 2017 - 00:34   quote  deeplink  
Het is maar hoe we voor de dag komen.

Naar 1 wedstrijd kijken of naar 2 wedstrijden kijken heeft niet zoveel zin.
Want Ajax speelde ook gelijk tegen excelsior maar speelde grandioos tegen schalke thuis.

Maar dit is een wedstrijd opzich, en als je naar belangrijke wedstrijden kijkt, dan doet Ajax het gewoon goed. En lyon heb ik daar toch minder in spelen.

AZ was in de beker finale ook al niet goed genoeg om de kansen die ze kregen af te maken.
Ze kregen ook kansen tegen Lyon, konden ook doelpunten maken, maar verdedigend liet het ook zijn wensen over.

Tegen Besiktas kreeg Besiktas ook genoeg kansen.

Ik zie het gewoon positief in. Ajax gaat Lyon uitschakelen!!

Vroeger namelijk toen lyon met hele goeie spelers frankrijk dicteerde, speelde we 2x 0-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 mei 2017 door Positieve Arrogantie --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 03 mei 2017 - 02:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 15:21 schreef Loetje het volgende:
Vol druk zetten op die verdedigers, want die zijn zo goed niet. Verder maar hopen dat Lacazette niet speelt al zat hij wel in het vliegtuig. Al mag dat niet uitmaken.

Ik acht Lyon echter wel 1 maatje te groot.

1-2
Yes!!! Loetje negatief, dat betekend positief nieuws voor Ajax! ;-)
remco k
 remco k - woensdag 03 mei 2017 - 07:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 00:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het is maar hoe we voor de dag komen.

Naar 1 wedstrijd kijken of naar 2 wedstrijden kijken heeft niet zoveel zin.
Want Ajax speelde ook gelijk tegen excelsior maar speelde grandioos tegen schalke thuis.

Maar dit is een wedstrijd opzich, en als je naar belangrijke wedstrijden kijkt, dan doet Ajax het gewoon goed. En lyon heb ik daar toch minder in spelen.

AZ was in de beker finale ook al niet goed genoeg om de kansen die ze kregen af te maken.
Ze kregen ook kansen tegen Lyon, konden ook doelpunten maken, maar verdedigend liet het ook zijn wensen over.

Tegen Besiktas kreeg Besiktas ook genoeg kansen.

Ik zie het gewoon positief in. Ajax gaat Lyon uitschakelen!!

Vroeger namelijk toen lyon met hele goeie spelers frankrijk dicteerde, speelde we 2x 0-0
Hahhaa. Eerst roepen dat je niet naar 1 of 2 wedstrijden kan kijken. En dan die laatste zin. Grappig.
Loetje
 Loetje - woensdag 03 mei 2017 - 08:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 02:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Yes!!! Loetje negatief, dat betekend positief nieuws voor Ajax! ;-)
Hehehe, als het altijd zo uitpakt, geloof ik iedere week in te zetten op een verliespartij.

Maar even serieus, ik acht hun wel echt beter. Die andere 2 had ik graag geloot.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 mei 2017 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 16:05 schreef p111 het volgende:
We moeten ze ook niet overschatten ze zijn goed maar tegen de turken lagen ze er bijna uit.
Wij ook tegen de Duitsers
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 03 mei 2017 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 mei 2017 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch zijn ze niet constant heel sterk, ze spelen ook dramatisch slechte wedstrijden..

Zijn ze op hun sterkst, dan zijn we denk ik kansloos. Zijn wij op ons sterkst, en hebben ze daar een mindere dag, dan gaan we gewoon winnen in eigen huis..
We moeten een beetje geluk hebben..
p111
 p111 - woensdag 03 mei 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 08:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wij ook tegen de Duitsers
Klopt de tweede wedstrijd tegen Schalke deed Schone mee en dan wordt je overlopen,als Schone nu mee doet denk ik dat we geen vol druk kunnen zetten en is het einde bericht.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 mei 2017 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 08:29 schreef p111 het volgende:

[..]

Klopt de tweede wedstrijd tegen Schalke deed Schone mee en dan wordt je overlopen,als Schone nu mee doet denk ik dat we geen vol druk kunnen zetten en is het einde bericht.
Schone en Traore starten basis las ik.
Het zal vooral zaak zijn dat we de kansen die we krijgen benutten.

Er werd eerder (door iemand anders) aangehaald dat AZ ook 5 grote kansen kreeg tegen Lyon, maar wij springen nou ook niet echt zorgvuldig om met onze kansen.

Wordt spannend
AkaS
 AkaS - woensdag 03 mei 2017 - 11:12   quote  deeplink  
naar wat ik begrijp op headliner nieuws gaat Bosz toch weer teruggrijpen op een invulling die weinig heeft gebracht... Hopelijk bewijst hij zijn gelijk!!!

Traoré weer rechtsbuiten.
Schöne weer op 6....

Gelukkig is Veltman geschorst anders....

Internationaal zelfs in de subtop zijn kracht en effectiviteit redelijk essentieel.. maarja Bosz ziet dat anders
p111
 p111 - woensdag 03 mei 2017 - 11:27   quote  deeplink  
In mijn ogen de slechtste beslissing die Bosz kan nemen om Schone op te stellen.
===============================================================================

De Groot wijst op het positiespel. 'Davinson Sanchez en Matthijs de Ligt konden de verdedigingslinie naar voren dirigeren omdat Van de Beek het middenveld mee liet schuiven. Qua ruimte bleven de linies daardoor perfect op elkaar afgestemd en slaagde Ajax erin om de counter bij Schalke te elimineren. Bovendien speelde de 20-jarige Ajacied simpel, gekoppeld aan een hoge handelingssnelheid.'

Juist Schöne had daar moeite mee tegen PSV, stelt De Groot. 'Zeker als het tempo omhoog ging en de tegenstander druk zette. Pas nadat de Deen door Van de Beek was vervangen, kreeg Ajax weer de controle over de wedstrijd. Kortom, voor de aftrap tegen Lyon heeft Van de Beek een luxeprobleem gecreëerd. Aan de ene kant is er het scorend vermogen van Schöne bij vooral standaardsituaties, anderzijds zorgt Van de Beek voor een beter evenwicht binnen het team.'
p111
 p111 - woensdag 03 mei 2017 - 11:28   quote  deeplink  
Tegen de kleintjes is Lasse zeer nuttig tegen de grote komt hij te kort ook daarom nooit een echte topper in het Deens elftal geworden.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 mei 2017 - 12:16   quote  deeplink  
1-0
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 03 mei 2017 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 08:57 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Schone en Traore starten basis las ik.
Het zal vooral zaak zijn dat we de kansen die we krijgen benutten.

Er werd eerder (door iemand anders) aangehaald dat AZ ook 5 grote kansen kreeg tegen Lyon, maar wij springen nou ook niet echt zorgvuldig om met onze kansen.

Wordt spannend
Dat is toch te voorspellen.......Bosz is wat dat betreft consequent in zijn handelen.
AkaS
 AkaS - woensdag 03 mei 2017 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 11:28 schreef p111 het volgende:
Tegen de kleintjes is Lasse zeer nuttig tegen de grote komt hij te kort ook daarom nooit een echte topper in het Deens elftal geworden.
precies dat. Maar Bosz wil ook winnen, zichzelf op de kaart zetten althans volgens de logica en sommigen hier op het forum.

Ik zie een coach die met een aanvallende strategie iedereen blind maakt voor rare en onlogische keuzes in de details.

Schöne bracht idd veel onbalans en liet gaten vallen tegen psv.
Traoré heeft keer op keer gefaalt als rechtsbuiten en toch kiest hij weer voor hun net zoals hij voor Veltman had gekozen als deze niet geschorst was...

Ik wil hem snappen maar het lukt me niet. Hopelijk gaat het goed uitpakken..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 03 mei 2017 - 12:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 07:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Hahhaa. Eerst roepen dat je niet naar 1 of 2 wedstrijden kan kijken. En dan die laatste zin. Grappig.
Juist, daarom zijn voorspellingen ook zo zinvol haha.

Altijd blijven lachen en positief ernaar kijken.

En hoopvol gestemd zijn dat we van die 'fransen' winnen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 mei 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 12:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Juist, daarom zijn voorspellingen ook zo zinvol haha.

Altijd blijven lachen en positief ernaar kijken.

En hoopvol gestemd zijn dat we van die 'fransen' winnen.
We winnen ook wel, het wordt alleen heel moeilijk verwacht ik.
En uiteraard liever met 3-0 dan 3-2
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 mei 2017 - 12:54   quote  deeplink  
Ook ik blijf aan de positieve kant van de uitslag, daar ik een 2-0 of een 3-1 overwinning wel ziet zitten. Vooral met een uitverkochte Johan Cruijff Arena als 13e man moet dat lukken.
Eide
 Eide - woensdag 03 mei 2017 - 16:33   quote  deeplink  
Deze halve finale is trouwens ook kassa voor Ajax. Ten eerste is de halve finale al 1.6 miljoen aan premie waard plus 4 ton aan TV gelden. De kaartverkoop is ook nog eens 2.5 miljoen. Alleen aan premies heeft Ajax al 10 miljoen verdient aan de EL, inclusief de halve finale.

Daarnaast stijgt de waarde van de selectie enorm. Sanchez zou op minimaal 25 miljoen gewaardeerd worden, Klaassen 15, Dolberg op 20 miljoen en ook Younes zou veel geld kunnen opleveren.

Kortom, zowel sportief als financieel doet Ajax zichzelf een groot plezier.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 mei 2017 - 16:46   quote  deeplink  
Nu weg van het werk en hopen dat ik niet in de file terechtkom.
Wat een k*t tijd ook zeg 18:45
Brandje
 Brandje - woensdag 03 mei 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 11:12 schreef AkaS het volgende:
naar wat ik begrijp op headliner nieuws gaat Bosz toch weer teruggrijpen op een invulling die weinig heeft gebracht... Hopelijk bewijst hij zijn gelijk!!!

Traoré weer rechtsbuiten.
Schöne weer op 6....

Gelukkig is Veltman geschorst anders....

Internationaal zelfs in de subtop zijn kracht en effectiviteit redelijk essentieel.. maarja Bosz ziet dat anders
Volgens telegraaf spelen inderdaad zowel Schone als Traore maar ik, en hoop Bosz ook, dat Traore als spits begint. Ten eerste is dat zijn beste positie ten tweede als Dolberg eruit gaat moet je gelijk je team op twee plaatsen wijzigen en ten derde brengt Traore helemaal niks als rechtsbuiten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 03 mei 2017 door Brandje --
Brandje
 Brandje - woensdag 03 mei 2017 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 11:28 schreef p111 het volgende:
Tegen de kleintjes is Lasse zeer nuttig tegen de grote komt hij te kort ook daarom nooit een echte topper in het Deens elftal geworden.
Tegen de kleintjes komen zijn zwakheden niet bloot te liggen dat is toch een heel andere nuance
p111
 p111 - woensdag 03 mei 2017 - 17:30   quote  deeplink  
Zo kan je het ook zeggen,maar ik vrees het ergste vanavond als hij weer met Schone begint en Traore op rechts.Zou mij zeer tegen vallen van Bosz.
Brandje
 Brandje - woensdag 03 mei 2017 - 17:46   quote  deeplink  
Kut Traore inderdaad als rechtsbuiten
Eide
 Eide - woensdag 03 mei 2017 - 18:01   quote  deeplink  
C-6YnL-W0AAuVFM.jpg
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 03 mei 2017 - 18:12   quote  deeplink  
Ik zie het hem niet worden met deze opstelling. Wéér Younes en Traore als buitenspelers en ik had ook van de Beek gezien ipv Schöne.

Tegen beter weten in zeg ik toch 1-0.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 03 mei 2017 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 03 mei 2017 - 18:12 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik zie het hem niet worden met deze opstelling. Wéér Younes en Traore als buitenspelers en ik had ook van de Beek gezien ipv Schöne.

Tegen beter weten in zeg ik toch 1-0.
hahaha.

Wel mee eens. Hopelijk 1-0, maar zie het ook somber in.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 03 mei 2017 - 18:45   quote  deeplink  
Succes heren.
Die Fekir is ook een geweldenaar hoor trouwens
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 03 mei 2017 - 18:46   quote  deeplink  
Laten we hopen op een goede pot voetbal van Ajax.
Eide
 Eide - woensdag 03 mei 2017 - 18:48   quote  deeplink  
Nerveuze start

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5959
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Olympique Lyon (woensdag 3 mei 2017, 18:45); 4 - 1









0.0115039