BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 mei 2017, 14:30); 4 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 05 mei 2017 - 11:36   quote  deeplink  
Ajax-Go-Ahead-Eagles.jpg

Ajax kan zich tegen Go Ahead Eagles van de 2e plaats verzekeren. Daarnaast kan het daarmee GAE in rouw dompelen. Bij verlies zijn de Eagles gedegradeerd en komen ze volgend seizoen Jong Ajax tegen. Stiekem zullen er toch nog wel wat mensen naar de stand in Rotterdam kijken waar het kampioenschap definitief beslist kan worden. Al met al dus een speelronde waar veel kan gebeuren. Realistisch gezien is de strijd op de titel gestreden en zal Ajax zich toch voornamelijk op het behalen van de finale van de Europa League wille richten. Peter Bosz heeft daarom ook al aangegeven serieus te overwegen om te rouleren in de selectie.

Ondanks dat de Eagles regelmatig op het 2e niveau zijn uitgekomen speelde Ajax toch 63 duels tegen de Deventenaren. Hier won Ajax er 63 duels tegen Go Ahead Eagles. Daarvan won Ajax er 53 en gingen er 7 verloren. 3 Duels eindigden in een gelijk spel. Sinds de laatste promotie speelde Ajax 5 duels tegen GAE. Deze werden allen door Ajax gewonnen. Over die 5 duels scoorde Ajax 15 goals en kreeg het er 3 tegen. Het laatste puntverlies tegen de Eagles dateert uit 1986 toen het 1-1 werd. Sindsdien speelden de Eagles vaker 1e Divisie dan Eredvisie en dat is terug te zien in de uitslagen. Eerder dit seizoen won Ajax in de Adelaarshorst eenvoudig met 3-0.

De Eagles staan 18e en stijf laatste in de Eredivisie met 5 punten achterstand op de nummer 17 NEC. Met 66 tegen en 31 voor hebben de Eagles de meest gepasseerde defensie en ruimschoots het slechtste doelsaldo van alle ploegen. Aanvallend doen de Eagles iets beter als Roda JC en NEC maar dat telt niet als je de goals aan alle kanten om de oren krijgt. Desondanks hebben de Eagles soms ook verrast dit seizoen. Er werd op eigen veld gewonnen van Feyenoord en uit gewonnen van Twente. De laatste 4 duels gingen echter vrij kansloos verloren met een 8-0 veegpartij tegen de kakkerlakken als dieptepunt. Robert Maaskant houdt echter vast een de 4-3-3 formatie waarmee de Eagles het hele seizoen al spelen. Bij GAE komt Ajax oud-Ajacieden Hendriks, Schenk en Antonia tegen.

De topscorer van Go Ahead is Sam Hendriks met 8 goals, gevolgd door vleugelaanvallers Antonia (5) en Maatsen (3) en middenvelder Duits (3). Voormalig PSV-er Ritzmaier heeft 3 assists op z'n naam staan en leidt daarmee dat klassement. Antonia volgt met 2 voorzetten. Enfin, het houdt allemaal niet over in Deventer. Toch is het een ploeg die vecht voor de allerlaatste kans en alleen daarom al kan en mag Ajax dit duel niet onderschatten, zeker om een eigen fout sowieso leidt tot en kampioenschap in Rotterdam.

Na de geweldige 4-1 overwinning op Olympique Lyon is heel Amsterdam eigenlijk alleen nog bezig met de Europa League. Dat brengt Bosz in een lastig spagaat. Enerzijds zal Ajax "gewoon" willen winnen van de Eagles, anderzijds zal de blik toch echt op de return tegen Lyon liggen. het lijkt dus in de lijn der verwachting te liggen dat Bosz een aantal reserves gaat gebruiken tegen laagvlieger Go Ahead Eagles. Hierdoor lijken er basisplaatsen te lonken voor Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Justin Kluivert en misschien nog een aantal anderen. Het maakt het ook lastig te voorspellen in welke formatie Ajax gaat spelen. Met name Ziyech en Dolberg lijken spelers waarmee Peter Bosz heel voorzichtig zal willen zijn gezien eerdere blessures en vermoeidheidsklachten eerder dit seizoen.

De beelden zijn van de uitwedstrijd waar Onana een strafschop keerde, Klaassen vanzelfsprekend de score opende, een strafschop verzilverde en Gudelj nog een vrije trap binnens schoot.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 mei 2017 door Eide --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 mei 2017 - 12:09   quote  deeplink  
Hoop op een simpele overwinning die in de 1e helft al beslist is zodat een aantal spelers lekker rust kan krijgen.
GAE strijdt nog ergens voor dus oppassen voor blessures.

4-0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 mei 2017 door Jaccio --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 13:05   quote  deeplink  
Hoop dat we een B of C team opstellen. Maar dat mag ik eigenlijk niet zeggen. Dus ik hoop op simpele 2-0.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 05 mei 2017 - 13:06   quote  deeplink  
Als Peter Bosz verstandig is, laat hij ca. 6 basisspelers lekker op de bank, en begint hij met 6 reservespelers / jeugdspelers in de basis.
Wel zo verstandig voor de uitwedstrijd naar Lyon vindt ik. Ik verwacht toch wel dat Ajax zondag met minimaal 3-0 gaat winnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 mei 2017 door Onze Ajax --
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 13:06 schreef Onze Ajax het volgende:
Als Peter Bosz verstandig is, laat hij ca. 6 basisspelers lekker op de bank, en begint hij met 6 reservespelers / jeugdspelers in de basis.
Wel zo verstandig voor de uitwedstrijd naar Lyon vindt ik. Ik verwacht toch wel dat Ajax zondag met minimaal 3-0 gaat winnen.
En dit is dus eigenlijk echt een totaal belachelijke insteek.
Want toen Feyenoord tegen Vitesse speelde zat iedereen te klagen dat Vitesse niet vol gas ging. Maar als Ajax een paar dagen later een belangrijke wedstrijd speelt is dat wel geoorlooft?

Is eigenlijk zware competitievervalsing.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 05 mei 2017 - 13:40   quote  deeplink  
Hoezo is het competitie vervalsing?

Jong Ajax won met zijn sterkste formatie regelmatig met grote cijfers op de toekomst.

Waarom zou Jong Ajax in zijn sterkste formatie niet van GAE kunnen winnen?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 mei 2017 - 13:48   quote  deeplink  
Ik hoop dat Bosz iniedergeval Ziyech en Klaassen rust geeft.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 05 mei 2017 - 13:59   quote  deeplink  
Geef jong Ajax spelers met de niet basisspelers een wedstrijd.

Bij Jong Ajax A1 spelers op laten draven
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 13:40 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hoezo is het competitie vervalsing?

Jong Ajax won met zijn sterkste formatie regelmatig met grote cijfers op de toekomst.

Waarom zou Jong Ajax in zijn sterkste formatie niet van GAE kunnen winnen?
Nou als NEC degradeert omdat Eagles van het B-team van Ajax wint hebben zij zeker reden tot klagen naar mijn mening. Zij waren namelijk in de uit en thuis kansloos tegen het sterkste elftal van Ajax. Terwijl Eagles ineens tegen een jeugdelftalletje loopt te ballen?!

Net als dat Ajacieden het niet waardeerden dat Vitesse er geen zin in had tegen Feyenoord. Dat is dan gewoon een hypocriete gedachte. Want waarom zouden wij dan wel op halve kracht aan zn wedstrijd mogen beginnen.

En om je vraag dan maar te counteren. Waarom zou Eagles niet van Jong Ajax kunnen winnen?
Een jupiler league teampje in een ontwennige omgeving.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 mei 2017 door NatjosFC --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 mei 2017 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou als NEC degradeert omdat Eagles van het B-team van Ajax wint hebben zij zeker reden tot klagen naar mijn mening. Zij waren namelijk in de uit en thuis kansloos tegen het sterkste elftal van Ajax. Terwijl Eagles ineens tegen een jeugdelftalletje loopt te ballen?!

Net als dat Ajacieden het niet waardeerden dat Vitesse er geen zin in had tegen Feyenoord. Dat is dan gewoon een hypocriete gedachte. Want waarom zouden wij dan wel op halve kracht aan zn wedstrijd mogen beginnen.

En om je vraag dan maar te counteren. Waarom zou Eagles niet van Jong Ajax kunnen winnen?
Een jupiler league teampje in een ontwennige omgeving.
Vind dat je gelijk hebt en ben er zelf nooit voorstander van om een B ploeg het veld op te sturen.
Maar aan de andere kant begrijp ik de rest ook wel.. iedere ploeg in zo een situatie doet het. Waarom zouden wij het dan niet doen?
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 14:43 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Vind dat je gelijk hebt en ben er zelf nooit voorstander van om een B ploeg het veld op te sturen.
Maar aan de andere kant begrijp ik de rest ook wel.. iedere ploeg in zo een situatie doet het. Waarom zouden wij het dan niet doen?
Ik vind zelf ook dat wij het moeten doen hoor. Maar eigenlijk kan/mag het natuurlijk niet. Zeker niet met gedachte over Vitesse van twee weken geleden hier op het forum.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 mei 2017 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 15:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik vind zelf ook dat wij het moeten doen hoor. Maar eigenlijk kan/mag het natuurlijk niet. Zeker niet met gedachte over Vitesse van twee weken geleden hier op het forum.
Heb je helemaal gelijk in. Beetje hypocriet is het wel natuurlijk om te roepen dat we met een B ploegje moeten spelen terwijl we woedend waren op Vitesse.

Vreselijk arrogant vind ik het zelfs om er maar van uit te gaan dat je wel eventjes wint. Zie de les die we tegen Cambuur hebben moeten leren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 mei 2017 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 15:09 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik vind zelf ook dat wij het moeten doen hoor. Maar eigenlijk kan/mag het natuurlijk niet. Zeker niet met gedachte over Vitesse van twee weken geleden hier op het forum.
Het had bij Vitesse niets te maken met een B-team maar met de instelling hoe ze vervolgens speelden. Als Ajax zondag met een B-team besluit te spelen en ze geven alles is dat wel degelijk een verschil met Vitesse dat gewoon elke keer de been introk!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 05 mei 2017 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou als NEC degradeert omdat Eagles van het B-team van Ajax wint hebben zij zeker reden tot klagen naar mijn mening. Zij waren namelijk in de uit en thuis kansloos tegen het sterkste elftal van Ajax. Terwijl Eagles ineens tegen een jeugdelftalletje loopt te ballen?!

Net als dat Ajacieden het niet waardeerden dat Vitesse er geen zin in had tegen Feyenoord. Dat is dan gewoon een hypocriete gedachte. Want waarom zouden wij dan wel op halve kracht aan zn wedstrijd mogen beginnen.

En om je vraag dan maar te counteren. Waarom zou Eagles niet van Jong Ajax kunnen winnen?
Een jupiler league teampje in een ontwennige omgeving.
Je kan A elftal het veld in sturen en vervolgens spelen ze op halve kracht.
Of je kan B elftal het veld in sturen en die wel 100% zich geeft.

Sorry, maar Ajax 1 met de beste spelers volgens de coach, won niet van Excelsior na een europese wedstrijd.

En Jong Ajax won thuis van de kampioen van de Juplier League.

En natuurlijk kan Eagels punten pakken van Ajax, dat kan altijd.
Maar Nec heeft zelf genoeg mogelijkheden gehad, om niet in deze positie terecht te komen.

Overigens zeikte ik niet over Vitesse, als ze daar goede redenen voor hadden, waarom zouden ze dat niet doen. Als Vitesse wil dat Feyenoord kampioen wil worden, om wat voor redenen dan ook, dan is dat hun goed recht.

Als je dat wil voorkomen dan had je maar meer punten zelf moeten halen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 15:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het had bij Vitesse niets te maken met een B-team maar met de instelling hoe ze vervolgens speelden. Als Ajax zondag met een B-team besluit te spelen en ze geven alles is dat wel degelijk een verschil met Vitesse dat gewoon elke keer de been introk!
De instelling komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Dat niet de volle 100% wordt gegeven voor deze wedstrijd omdat er een andere belangrijkere wedstrijd voor de boeg staat. Hier gebeurt dmv een B-team, bij Vitesse door het wat rustiger aan te doen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 16:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je kan A elftal het veld in sturen en vervolgens spelen ze op halve kracht.
Of je kan B elftal het veld in sturen en die wel 100% zich geeft.

Sorry, maar Ajax 1 met de beste spelers volgens de coach, won niet van Excelsior na een europese wedstrijd.

En Jong Ajax won thuis van de kampioen van de Juplier League.

En natuurlijk kan Eagels punten pakken van Ajax, dat kan altijd.
Maar Nec heeft zelf genoeg mogelijkheden gehad, om niet in deze positie terecht te komen.

Overigens zeikte ik niet over Vitesse, als ze daar goede redenen voor hadden, waarom zouden ze dat niet doen. Als Vitesse wil dat Feyenoord kampioen wil worden, om wat voor redenen dan ook, dan is dat hun goed recht.

Als je dat wil voorkomen dan had je maar meer punten zelf moeten halen.
En het B-elftal, won zoals Jaccio al aangaf niet eens van Cambuur in de beker.

Maar volgens mij mis je het punt van wat ik zei. We gaan de wedstrijd in met de instelling om spelers rust te geven en het kalm aan te doen om Donderdag topfit te zijn. Niks mis mee, maar dan mogen we niets over Vitesse zeggen.

En ik spreek jou ook absoluut niet persoonlijk aan over de mening over Vitesse.
Brandje
 Brandje - vrijdag 05 mei 2017 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 17:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En het B-elftal, won zoals Jaccio al aangaf niet eens van Cambuur in de beker.

Maar volgens mij mis je het punt van wat ik zei. We gaan de wedstrijd in met de instelling om spelers rust te geven en het kalm aan te doen om Donderdag topfit te zijn. Niks mis mee, maar dan mogen we niets over Vitesse zeggen.

En ik spreek jou ook absoluut niet persoonlijk aan over de mening over Vitesse.
B-elftal won thuis wel van Panathinaikos. Bovendien is uit en thuis speleb een wereld van verschil.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 17:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

B-elftal won thuis wel van Panathinaikos. Bovendien is uit en thuis speleb een wereld van verschil.
...

Of het B-elftal wel of niet kan winnen van Eagles is het hele punt van discussie voor mij ook niet...
p111
 p111 - vrijdag 05 mei 2017 - 18:34   quote  deeplink  
Gewoon met Tete-Veltman-Riedewalt en Viergever en de Boer op doel.
MV - De Jong-Nouri-en v/d Beek voorin Kluivert-Neres-Dolberg. Dat is sterk genoeg we moeten wel tweede worden dus wel voor 100 % er gaan.
Eide
 Eide - vrijdag 05 mei 2017 - 20:34   quote  deeplink  
Ik denk dat Riedewald sowieso gaat spelen. Kluivert en Van de Beek ook wel. Verder is het afwachten. Als Tete speelt zal Veltman de return wel spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 mei 2017 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 05 mei 2017 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 13:11 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En dit is dus eigenlijk echt een totaal belachelijke insteek.
Want toen Feyenoord tegen Vitesse speelde zat iedereen te klagen dat Vitesse niet vol gas ging. Maar als Ajax een paar dagen later een belangrijke wedstrijd speelt is dat wel geoorlooft?

Is eigenlijk zware competitievervalsing.
Ajax moet een b elftal kunnen opstellen dat go ahead met 4 goals of meer verschil moet kunne oprollen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 mei 2017 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 17:13 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

De instelling komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Dat niet de volle 100% wordt gegeven voor deze wedstrijd omdat er een andere belangrijkere wedstrijd voor de boeg staat. Hier gebeurt dmv een B-team, bij Vitesse door het wat rustiger aan te doen.
Wat een gelul! Een B-team gaat voor zijn eigen kansen en zal zich 100% inspannen. Is anders dan gewoon de deur open zetten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 05 mei 2017 - 21:08   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 05 mei 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - vrijdag 05 mei 2017 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 15:33 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in. Beetje hypocriet is het wel natuurlijk om te roepen dat we met een B ploegje moeten spelen terwijl we woedend waren op Vitesse.

Vreselijk arrogant vind ik het zelfs om er maar van uit te gaan dat je wel eventjes wint. Zie de les die we tegen Cambuur hebben moeten leren.
Logisch toch. Vitesse speelt 1 potje per week. Wij spelen om de drie dagen. Spelers sparen doe je altijd in zulke situaties. Niet als je 1 x per week speelt.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 21:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Logisch toch. Vitesse speelt 1 potje per week. Wij spelen om de drie dagen. Spelers sparen doe je altijd in zulke situaties. Niet als je 1 x per week speelt.
Vitesse speelt de belangrijkste wedstrijd in de clubgeschiedenis, lijkt me ook logisch dat je dan spelers spaart of het rustig aan doet. En dan wordt daarover geklaagd te klagen om vervolgens zelf een B-elftal op willen stellen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 05 mei 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 21:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat een gelul! Een B-team gaat voor zijn eigen kansen en zal zich 100% inspannen. Is anders dan gewoon de deur open zetten.
Vitesse zet ook niet zomaar de deur open. Als ze een strafschop hadden gekregen hadden ze die ook de kruising injast.

Een B-team opstellen vind ik niet anders dan het rustig aan doen. Tis namelijk allebei met de intentie om zo fit mogelijk aan de volgende wedstrijd te beginnen.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 05 mei 2017 - 21:44   quote  deeplink  
Nouri, de Jong en vd Beek zitten niet bij de jong Ajax selectie. Hopelijk een teken dat die zondag gaan spelen
remco k
 remco k - zaterdag 06 mei 2017 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 21:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Vitesse speelt de belangrijkste wedstrijd in de clubgeschiedenis, lijkt me ook logisch dat je dan spelers spaart of het rustig aan doet. En dan wordt daarover geklaagd te klagen om vervolgens zelf een B-elftal op willen stellen.
Inzet/instelling is echt wat anders dan een deels ander elftal opstellen dat er gewoon vol voor gaat en gewoon eredivisie waardig is.

Zeker gezien de tegenstanders. Feyenoord thuis voor Vitesse of go Ahead thuis voor Ajax.

Daarnaast is sparen ivm oververmoeidheid iets anders dan rustig aan doen op het veld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 mei 2017 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 17:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En het B-elftal, won zoals Jaccio al aangaf niet eens van Cambuur in de beker.

Maar volgens mij mis je het punt van wat ik zei. We gaan de wedstrijd in met de instelling om spelers rust te geven en het kalm aan te doen om Donderdag topfit te zijn. Niks mis mee, maar dan mogen we niets over Vitesse zeggen.

En ik spreek jou ook absoluut niet persoonlijk aan over de mening over Vitesse.
Ik zei ook niks over Vitesse.

Dus wat is je punt? Het is niet van toepassing. Dat de andere dat wel hebben gezegd, tja daar kan ik niet zoveel mee.

Beetje vreemd dat je mij aanhaalt terwijl ik niets had gezegd.
p111
 p111 - zaterdag 06 mei 2017 - 00:44   quote  deeplink  
Laat Schone maar spelen zondag en v/d Beek donderdag.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 mei 2017 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 21:44 schreef Jaccio het volgende:
Nouri, de Jong en vd Beek zitten niet bij de jong Ajax selectie. Hopelijk een teken dat die zondag gaan spelen
Ik hoop dat schone speelt en donderdag niet.
Dan kan van der beek spelen.

Verder verwacht ik tete en riedewald en westerman met nog een verdediger. Ik verwacht veltman, schanez, de ligt en viergever, donderdag.

Middenveld, de jong, nouri en schone. Het kan ook zijn dat Klaassen voor Schone speelt. Klaassen vind het helemaal niks om wedstrijd rust te krijgen. Hij zei ooit dat hij vermoeider was als hij niet speelt, dat rust geven niet zoveel zin heeft. Leeft te veel mee.

Nerres en Kluivert zullen wel spelen maar wie in de spits staat, ik denk beide 45 min
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 mei 2017 - 00:50   quote  deeplink  
Overigens kan Onana gewoon keepen, kan moeilijk zeggen dat je een keeper rust moet geven.

Maar je kan wel de boer een wedstrijd geven, volgens mij is hij aan zijn laatste seizoen bezig
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 06 mei 2017 - 04:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 00:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Overigens kan Onana gewoon keepen, kan moeilijk zeggen dat je een keeper rust moet geven.

Maar je kan wel de boer een wedstrijd geven, volgens mij is hij aan zijn laatste seizoen bezig
Who de fuck is nou DE BOER?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 06 mei 2017 - 04:21   quote  deeplink  
Je bedoelt Diederick Boer?
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 06 mei 2017 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 00:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik hoop dat schone speelt en donderdag niet.
Dan kan van der beek spelen.

Verder verwacht ik tete en riedewald en westerman met nog een verdediger. Ik verwacht veltman, schanez, de ligt en viergever, donderdag.

Middenveld, de jong, nouri en schone. Het kan ook zijn dat Klaassen voor Schone speelt. Klaassen vind het helemaal niks om wedstrijd rust te krijgen. Hij zei ooit dat hij vermoeider was als hij niet speelt, dat rust geven niet zoveel zin heeft. Leeft te veel mee.

Nerres en Kluivert zullen wel spelen maar wie in de spits staat, ik denk beide 45 min
Ik hoop met je mee, maar Bosz deed het tegen Schalke, PSV en deed het afgelopen woensdag. Verwacht dat hij het volgende week donderdag ook gewoon zal doen. Schone opstellen.

Als ik het goed heb is dit voor GAE de laatste kans en zijn bij puntenverlies 100% zeker gedegradeerd, dus ze zullen agressief en fysiek gaan spelen (het enige dat werkt tegen Ajax) en mochten ze achter staan en realiseren dat het over is kunnen ze nog wel eens flink gefrustreerd zijn. Echt oppassen voor blessures dus
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 mei 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 04:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Je bedoelt Diederick Boer?
Die bedoelde ik, per ongeluk de ervoor gezet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 06 mei 2017 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 08:52 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee, maar Bosz deed het tegen Schalke, PSV en deed het afgelopen woensdag. Verwacht dat hij het volgende week donderdag ook gewoon zal doen. Schone opstellen.

Als ik het goed heb is dit voor GAE de laatste kans en zijn bij puntenverlies 100% zeker gedegradeerd, dus ze zullen agressief en fysiek gaan spelen (het enige dat werkt tegen Ajax) en mochten ze achter staan en realiseren dat het over is kunnen ze nog wel eens flink gefrustreerd zijn. Echt oppassen voor blessures dus
En alle 3 de wedstrijden heeft hij hem gewisseld en volgens mij ook als eerste.

Bij ieder andere trainer zou schone nu wel een twijfel geval zijn.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 06 mei 2017 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 11:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

En alle 3 de wedstrijden heeft hij hem gewisseld en volgens mij ook als eerste.

Bij ieder andere trainer zou schone nu wel een twijfel geval zijn.
Helaas is Bosz een beetje koppig. Of hij ziet iets wat wij niet zien
Eide
 Eide - zaterdag 06 mei 2017 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 13:18 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Helaas is Bosz een beetje koppig. Of hij ziet iets wat wij niet zien
Of, gezien het resultaat tegen Lyon heeft hij gewoon gelijk. We weten niet waarom hij de keuzes maakt die hij maakt. Ajax heeft, met Schöne erbij, wel het beste voetbal gespeeld. Bovendien brengt Schöne veel ervaring. Ik heb er ook mijn twijfels ij, hoewel Vd Beek ook al eens door het ijs is gezakt op 6. Tegen Lyon was Schöne de minste, maar goed. Lasse is dit seizoen ook geregeld een van de besten geweest.

Ik vind het wat makkelijk dan te oordelen. Ik weet ook niet of een ander, binnen deze selectie, op 6 nu structureel tot een beter Ajax leidt. Dat in tegenstelling tot rechtsback waar Tete gewoon de betere is nu hij in vorm is.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 06 mei 2017 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 13:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Of, gezien het resultaat tegen Lyon heeft hij gewoon gelijk. We weten niet waarom hij de keuzes maakt die hij maakt. Ajax heeft, met Schöne erbij, wel het beste voetbal gespeeld. Bovendien brengt Schöne veel ervaring. Ik heb er ook mijn twijfels ij, hoewel Vd Beek ook al eens door het ijs is gezakt op 6. Tegen Lyon was Schöne de minste, maar goed. Lasse is dit seizoen ook geregeld een van de besten geweest.

Ik vind het wat makkelijk dan te oordelen. Ik weet ook niet of een ander, binnen deze selectie, op 6 nu structureel tot een beter Ajax leidt. Dat in tegenstelling tot rechtsback waar Tete gewoon de betere is nu hij in vorm is.
Ik denk dat Schone in dit soort wedstrijden (Lyon uit volgende week) tekort komt omdat zijn handelingssnelheid te laag ligt.
Die gasten zullen waarschijnlijk vol op de aanval gaan omdat ze moeten en ik denk dat Schone dat niet zal kunnen bijbenen.
Schone is waardevol voor dit team, dat ontken ik niet, maar in sommige wedstrijden gaat het gewoon allemaal te snel voor hem. Vind ik.

Maar ik laat me natuurlijk graag positief verrassen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 06 mei 2017 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 13:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Of, gezien het resultaat tegen Lyon heeft hij gewoon gelijk. We weten niet waarom hij de keuzes maakt die hij maakt. Ajax heeft, met Schöne erbij, wel het beste voetbal gespeeld. Bovendien brengt Schöne veel ervaring. Ik heb er ook mijn twijfels ij, hoewel Vd Beek ook al eens door het ijs is gezakt op 6. Tegen Lyon was Schöne de minste, maar goed. Lasse is dit seizoen ook geregeld een van de besten geweest.

Ik vind het wat makkelijk dan te oordelen. Ik weet ook niet of een ander, binnen deze selectie, op 6 nu structureel tot een beter Ajax leidt. Dat in tegenstelling tot rechtsback waar Tete gewoon de betere is nu hij in vorm is.
Az uit overlopen, feyenoord uit overlopen, psv uit overlopen, schalke uit overlopen, lyon thuis overlopen.
Schöne heeft afgelopen woensdag 0,0 bij gedragen aan de wedstrijd en was met afstand de minste. Hij zou bij mij woensdag nooit spelen. Is ook niet erg. Heeft een mooie carrière, onlangs bij getekend. Tijd voor anderen nu.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 mei 2017 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 05 mei 2017 - 21:22 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Vitesse zet ook niet zomaar de deur open. Als ze een strafschop hadden gekregen hadden ze die ook de kruising injast.

Een B-team opstellen vind ik niet anders dan het rustig aan doen. Tis namelijk allebei met de intentie om zo fit mogelijk aan de volgende wedstrijd te beginnen.
Als Vitesse zijn spelers rust had willen geven dan had het wat reservespelers moeten opstellen. Nu is gekozen voor de spelers die feitelijk altijd basis staan en werd gewoon om 50% gestreden. Ajax daarentegen zou een B-team op kunnen stellen wat vervolgens 100% geeft. Dat is het wezenlijke verschil!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 06 mei 2017 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 04:20 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Who de fuck is nou DE BOER?
Die heeft zijn laatste wedstrijd vorig seizoen toch al gehad! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 mei 2017 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zaterdag 06 mei 2017 - 19:02   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie Ajax voor thuisduel met Go Ahead

Trainer Peter Bosz heeft voor het laatste thuisduel van dit seizoen, zondag met Go Ahead Eagles, zijn selectie samengesteld. Verrassingen zijn er niet. Op Daley Sinkgraven na is iedereen fit.

De 22 spelers voor Ajax - Go Ahead Eagles zijn:

Andre Onana
Diederik Boer
Kenny Tete
Joël Veltman
Davinson Sanchez
Heiko Westermann
Nick Viergever
Matthijs de Ligt
Jairo Riedewald
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Hakim Ziyech
Donny van de Beek
Abdelhak Nouri
David Neres
Bertrand Traoré
Amin Younes
Vaclav Cerny
Mateo Cassierra
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 mei 2017 door Eide --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 mei 2017 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 04:21 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Je bedoelt Diederick Boer?
Wie???

Diederik Boer...?
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 mei 2017 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 00:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Inzet/instelling is echt wat anders dan een deels ander elftal opstellen dat er gewoon vol voor gaat en gewoon eredivisie waardig is.

Zeker gezien de tegenstanders. Feyenoord thuis voor Vitesse of go Ahead thuis voor Ajax.

Daarnaast is sparen ivm oververmoeidheid iets anders dan rustig aan doen op het veld.
Lol, ja we gaan er 100% voor maar we stellen wel het B-elftal op want donderdag is belangrijker...

En de spelers van Vitesse spaarden zichzelf ook om zo fit mogelijk aan de volgende wedstrijd te beginnen. Waar anders voor?
Loetje
 Loetje - zaterdag 06 mei 2017 - 19:23   quote  deeplink  
Ik hoop echt dat vooral het middenveld zal bestaan uit De Jong, Van de Beek en Nouri.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 06 mei 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 00:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik zei ook niks over Vitesse.

Dus wat is je punt? Het is niet van toepassing. Dat de andere dat wel hebben gezegd, tja daar kan ik niet zoveel mee.

Beetje vreemd dat je mij aanhaalt terwijl ik niets had gezegd.
Laat maar kerel... Het lijkt me verstandig als wij niet discussiëren, want ik vind persoonlijk dat je in elke post totaal om het punt van discussie heen praat waardoor de discussie zinloos is.

Bovendien haal ik jou ook helemaal niet aan. Zoals letterlijk in de post die je quote aangeef, maar dat komt eigenlijk alweer terug op wat ik hierboven al zeg.
remco k
 remco k - zaterdag 06 mei 2017 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 19:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Lol, ja we gaan er 100% voor maar we stellen wel het B-elftal op want donderdag is belangrijker...

En de spelers van Vitesse spaarden zichzelf ook om zo fit mogelijk aan de volgende wedstrijd te beginnen. Waar anders voor?
Dit heeft geen zin naar mijn idee kerel. We denken er anders over.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 mei 2017 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 mei 2017 - 19:21 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Lol, ja we gaan er 100% voor maar we stellen wel het B-elftal op want donderdag is belangrijker...

En de spelers van Vitesse spaarden zichzelf ook om zo fit mogelijk aan de volgende wedstrijd te beginnen. Waar anders voor?
Er zit nog steeds een degelijk verschil tussen Vitesse en Ajax in dit geval. In geval van Vitesse zat er nog een week tussen, in geval van Ajax elke keer 3 tot 4 dagen. Maar verder heeft deze discussie geen zin aangezien jij en ik er anders in staan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Go Ahead Eagles (zondag 07 mei 2017, 14:30); 4 - 0









0.0122830