BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bergkamp: 'Het streven is nog hoger'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 23 mei 2017 - 08:09
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Bergkamp: 'Het streven is nog hoger' (Ajax Showtime)

remco k
 remco k - dinsdag 23 mei 2017 - 08:23   quote  deeplink  
Ajax lijkt eindelijk weer de grote talentenfabriek die het vroeger was. Toptalenten dienen zich in hoog tempo aan en met een jonge ploeg worden mooie resultaten geboekt, met de finale in de Europa League als kers op de taart. Dennis Bergkamp werkte de afgelopen jaren in alle stilte mee aan de ontwikkeling van een hoop talenten. De oud-aanvaller van onder meer Ajax en Arsenal is blij met het succes van de Amsterdammers, maar tevreden is hij nog lang niet.

Ajax presteert dit seizoen uitstekend in de Europa League, maar in Amsterdam wil men hetzelfde laten zien in de Champions League. “Op het veld gaat het hartstikke goed en we hebben zelfs het idee dat het nog beter kan. Ook financieel gaat het geweldig met de club. Mensen vragen dan: ’Wat wil je nog meer?’ Veel! Want we willen door”, zegt Bergkamp in De Telegraaf. “De toekomst lacht ons toe. Zeker als je kijkt wat voor een lichting er aan komt…”

“We leveren met de jeugdopleiding nu ’niveau Europa League-finale’ af, maar het streven is nog hoger”, klinkt het. “Voor het beleid van de club is het belangrijk dat we elk jaar ver komen in Europa. De finale is natuurlijk wel vrij extreem, moet ik toegeven. Maar de Champions League blijft iets geweldigs. Als we erin slagen daarin de kwartfinale te halen, dan ben je goed op weg. Die rek zit er nog in.” Ajax neemt het woensdagavond in de finale van de Europa League op tegen Manchester United. De aftrap vindt plaats om 20.45 uur in de Friends Arena in Stockholm.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 mei 2017 door remco k --
remco k
 remco k - dinsdag 23 mei 2017 - 08:24   quote  deeplink  
Een haalbare doelstelling, of een utopie?

Vorig jaar zou ik zeggen utopie, maar als je de finale van de EL weet te halen, is het regelmatig behalen van een kwartfinale CL dan ook niet gewoon mogelijk?
Eide
 Eide - dinsdag 23 mei 2017 - 09:52   quote  deeplink  
Interessant hoe "finale EL" min of meer wordt gelijk gesteld met "kwartfinale CL" door Bergkamp. Daarnaast vraag ik mij af of dit "slechts" een lichting als velen is of dat we momenteel (een van) de beste lichting(en) sinds '92-'95.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 23 mei 2017 - 11:13   quote  deeplink  
Ik denk dat je altijd een beetje geluk moet hebben en het is ook afhankelijk van de grote van je selectie. Ik denk dat Ajax met zoveel goede talenten die het ook accepteren om er af en toe naast te staan een goede en breedde selectie hebben, dus ik denk dat het wel moet kunnen, maar daar zijn ze nu nog niet.

Vergeet niet we hebben Lyon uitgeschakeld en dat was een goed elftal, maar die zijn 3de geworden in de CL poule fase.

Ik ben blij dat er ook veel Nederlandse jeugd weeer aankomt ipv alleen buitenlandse jeugd. Toch zal Ajax Jonk gaan missen, ik denk dat dit echt een beetje zijn werk is geweest.
Loetje
 Loetje - dinsdag 23 mei 2017 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 23 mei 2017 - 08:24 schreef remco k het volgende:
Een haalbare doelstelling, of een utopie?

Vorig jaar zou ik zeggen utopie, maar als je de finale van de EL weet te halen, is het regelmatig behalen van een kwartfinale CL dan ook niet gewoon mogelijk?
Bereiken van een 1/4e finale is ongeveer gelijk als het winnen van de EL. Maar dan net ietsje knapper. Als je een keer een redelijke poule heb die je doorkomt en je loot 1x gunstig, kan het zomaar. Maar er is wel het nodige voor nodig
jodocus
 jodocus - dinsdag 23 mei 2017 - 15:04   quote  deeplink  
ach ja , ik zei al zoiets , ja dus
nummer10
 nummer10 - vrijdag 04 augustus 2017 - 18:29   quote  deeplink  
niet dus

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Bergkamp: 'Het streven is nog hoger'









0.0066478