BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - donderdag 25 mei 2017 - 17:17   quote  deeplink  
Mannen,

Na de teleurstelling van gisteren overheerst toch een zwaar positief gevoel bij de meeste van ons over afgelopen seizoen.
Kijkend naar volgend seizoen zou ik graag vanaf de voorrondes deze opstelling zien:

Onana

Tete - Sanchez - De Ligt - Viergever/Sinkgraven

Vd Beek

Ziyech - Klaassen

Neres - Huntelaar - Kluivert

Wie vertrekt volgens deze opstelling?

- Dolberg. (niet te houden, er zal gruwelijk veel geld geboden gaan worden op deze knaap. Zonder dat hij constant heeft gepresteerd. Beter zou zijn als hij nog een aantal jaren blijft, maar hij zal vertrekken verwacht ik.)
- Youness. (Moven met die handel. Past niet in het plaatje van Ajax. Zelf opleiden en versterking met aankopen. Beiden niet van toepassing, staat de jeugd in de weg. Kansen genoeg gehad)
- Traore. (terug naar Londen, jammer of niet, hij is weg)

Wie komt er bij?

- Huntelaar. (ik verwacht niet dat hij nu nog steeds niet komt. Past uitstekend bij Ajax op 9, zal alleen moeten wennen aan de taken van Bosz. Aan zijn kwaliteiten zal het niet liggen).
- Zivkovic. (Kan als stand in op 9, maar ook als stand in op de vleugels.)
- Ik hoop ook nog 1 of 2 spelers uit de scouting. Wie en waar laat ik lekker bij Ajax liggen. Ik ben namelijk van mening dat je ieder jaar je team moet versterken.
remco k
 remco k - donderdag 25 mei 2017 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 17:17 schreef JOOD het volgende:
Mannen,

Na de teleurstelling van gisteren overheerst toch een zwaar positief gevoel bij de meeste van ons over afgelopen seizoen.
Kijkend naar volgend seizoen zou ik graag vanaf de voorrondes deze opstelling zien:

Onana

Tete - Sanchez - De Ligt - Viergever/Sinkgraven

Vd Beek

Ziyech - Klaassen

Neres - Huntelaar - Kluivert

Wie vertrekt volgens deze opstelling?

- Dolberg. (niet te houden, er zal gruwelijk veel geld geboden gaan worden op deze knaap. Zonder dat hij constant heeft gepresteerd. Beter zou zijn als hij nog een aantal jaren blijft, maar hij zal vertrekken verwacht ik.)
- Youness. (Moven met die handel. Past niet in het plaatje van Ajax. Zelf opleiden en versterking met aankopen. Beiden niet van toepassing, staat de jeugd in de weg. Kansen genoeg gehad)
- Traore. (terug naar Londen, jammer of niet, hij is weg)

Wie komt er bij?

- Huntelaar. (ik verwacht niet dat hij nu nog steeds niet komt. Past uitstekend bij Ajax op 9, zal alleen moeten wennen aan de taken van Bosz. Aan zijn kwaliteiten zal het niet liggen).
- Zivkovic. (Kan als stand in op 9, maar ook als stand in op de vleugels.)
- Ik hoop ook nog 1 of 2 spelers uit de scouting. Wie en waar laat ik lekker bij Ajax liggen. Ik ben namelijk van mening dat je ieder jaar je team moet versterken.
Huntelaar is een luie spits. Die kan dat wat Bosz wil überhaupt niet belopen.
JOOD
 JOOD - donderdag 25 mei 2017 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 20:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Huntelaar is een luie spits. Die kan dat wat Bosz wil überhaupt niet belopen.
Dolberg volgens mij ook.. ik zie dat ik Sierhuis en Cassiera vergeten ben. Toch zou ik ten aller tijde voor Huntelaar gaan. Een grote bak aan ervaring, winnaarsmentaliteit en talent.

Wat zou jouw opstelling worden voor volgend seizoen? Met enige speculatie natuurlijk ;)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 25 mei 2017 - 22:07   quote  deeplink  
Sanchez zal waarschijnlijk niet te houden zijn. Dolberg wordt ook lastig vrees ik.
Klaassen ook niet zeker.

Ideaal zal zijn:

---------Onana-----
Tete-Sanchez-Ligt-Haps
-------vd Beek-------
---Klaassen---Ziyech--
Neres--Dolberg--Kluivert

------Onana------
Tete-de Ligt-Viergever-Haps
---------Ayoub (Anita)------
---vd Beek----Ziyech----
Neres--Zivkovic(Huntelaar)--Kluivert(Larsson)

Zal bij verkoop van diversen spelers nog kunnen.
Veltman,Viergever,Schöne, Younes zijn spelers die bij aannemelijk bod ook wel weg kunnen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 25 mei 2017 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:07 schreef Hummel10 het volgende:
Sanchez zal waarschijnlijk niet te houden zijn. Dolberg wordt ook lastig vrees ik.
Klaassen ook niet zeker.

Ideaal zal zijn:

---------Onana-----
Tete-Sanchez-Ligt-Haps
-------vd Beek-------
---Klaassen---Ziyech--
Neres--Dolberg--Kluivert

------Onana------
Tete-de Ligt-Viergever-Haps
---------Ayoub (Anita)------
---vd Beek----Ziyech----
Neres--Zivkovic(Huntelaar)--Kluivert(Larsson)

Zal bij verkoop van diversen spelers nog kunnen.
Veltman,Viergever,Schöne, Younes zijn spelers die bij aannemelijk bod ook wel weg kunnen.
Ik denk dat Dolberg wel blijft, omdat hij niet stabiel en ervaren genoeg is voor de top. En dan maak je keuzes voor de korte termijn (geld) terwijl je juist je keuze moet maken op basis van de lange termijn. En daarmee uiteindelijk meer geld zult verdienen.

Huntelaar hoeft van mij ook niet te komen. Wanneer Dolberg blijft, heeft Huntelaar geen enkele zin.

Eerst kijken wat er overblijft. Maar je mag wel hopen dat ze zich gaan versterken. En dat de spelers die structureel te weinig hebben gebracht ook echt Ajax gaan verlaten.
Brandje
 Brandje - donderdag 25 mei 2017 - 22:37   quote  deeplink  
Ondanks dat ik qua scorend vermogen Dolberg een zeer groot talent erger ik mij groen en geel aan zijn wedstrijdinstelling. Als hij niet scoort heb je echt geen klote aan hem. Ook in het druk zetten maar zeker ook in het verdedigen is het echt eem dissonant. Dat moet echt veel en veel beter. Je kan niet alleen maar op mooie ballen wachten
Maar ook een door Jood geopperde KJH is zeker niet die spits.
JOOD
 JOOD - donderdag 25 mei 2017 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:07 schreef Hummel10 het volgende:
Sanchez zal waarschijnlijk niet te houden zijn. Dolberg wordt ook lastig vrees ik.
Klaassen ook niet zeker.

Ideaal zal zijn:

---------Onana-----
Tete-Sanchez-Ligt-Haps
-------vd Beek-------
---Klaassen---Ziyech--
Neres--Dolberg--Kluivert

------Onana------
Tete-de Ligt-Viergever-Haps
---------Ayoub (Anita)------
---vd Beek----Ziyech----
Neres--Zivkovic(Huntelaar)--Kluivert(Larsson)

Zal bij verkoop van diversen spelers nog kunnen.
Veltman,Viergever,Schöne, Younes zijn spelers die bij aannemelijk bod ook wel weg kunnen.
Ik heb best veel vertrouwen in Viergever. Hij heeft laten zien voorop te gaan in de strijd en niet op te geven. Zit wel aan zijn max verwacht ik qua niveau, maar zijn ervaring is ook heel veel waard.

Sinkgraven denk ik dat ook goed gebruikt zou kunnen worden als linksback volgend seizoen. Heeft zich goed ontwikkeld op die positie (vooral door het aanvallende aspect wat Bosz erin wil brengen), zou alleen verdedigend nog veel beter moeten. Maar dat is volgend jaar wel bij te spijkeren verwacht ik.

Haps daarentegen ben ik niet zo zeker van. Ligt wel voor de hand. Speelt goed bij AZ. Maar dat deed Viergever ook 4 jaar lang geloof ik. Dan komt daar druk en gewenning en nieuwe trainer e.d. bij kijken..

Of ze moeten een mooie linksback uit de scoutingsverslagen plukken, maar anders zou ik zeker voor Viergever/Sinkgraven gaan.

Verder zitten we op dezelfde lijn.
JOOD
 JOOD - donderdag 25 mei 2017 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat Dolberg wel blijft, omdat hij niet stabiel en ervaren genoeg is voor de top. En dan maak je keuzes voor de korte termijn (geld) terwijl je juist je keuze moet maken op basis van de lange termijn. En daarmee uiteindelijk meer geld zult verdienen.

Huntelaar hoeft van mij ook niet te komen. Wanneer Dolberg blijft, heeft Huntelaar geen enkele zin.

Eerst kijken wat er overblijft. Maar je mag wel hopen dat ze zich gaan versterken. En dat de spelers die structureel te weinig hebben gebracht ook echt Ajax gaan verlaten.
Het zou inderdaad slim zijn als hij blijft. Maar ik verwacht toch echt wel een bod van 25 miljoen of meer, met bijpassend salaris natuurlijk.. Moet je dat afslaan? In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Maar als je al 10 jaar op niveau speelt, is de kans groot dat dat het 11e jaar ook gebeurd. Dat heeft Dolberg nog niet bewezen. Huntelaar wel.

Ik denk dat die keuze niet bij Ajax ligt. Geld is de boosdoener van het hele voetbal, dit is daar een mooi voorbeeld van. Maar geef ze maar ongelijk. Kijk naar Milik.

Daarnaast denk ik dat een nummer 9 makkelijker te vinden is dan bijvoorbeeld een Sanchez. Die heb je nu gewoon in je team, die moet je koste wat kost proberen te houden. 1 jaar maakt voor Dolberg geen verschil, voor Sanchez wel lijkt me.
JOOD
 JOOD - donderdag 25 mei 2017 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:37 schreef Brandje het volgende:
Ondanks dat ik qua scorend vermogen Dolberg een zeer groot talent erger ik mij groen en geel aan zijn wedstrijdinstelling. Als hij niet scoort heb je echt geen klote aan hem. Ook in het druk zetten maar zeker ook in het verdedigen is het echt eem dissonant. Dat moet echt veel en veel beter. Je kan niet alleen maar op mooie ballen wachten
Maar ook een door Jood geopperde KJH is zeker niet die spits.
Ik ben benieuwd volgend jaar. Traore zou de beste keus zijn op 9 volgens de filosofie van Bosz.

Maar het kan zomaar zijn dat je volgend jaar speelt met Kluivert - Sierhuis - Neres. Dat zijn allemaal andere voetballers dan Youness - Dolberg - Traore.

Dus wat dat betreft is een spits wel makkelijk in te passen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 06:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik denk dat Dolberg wel blijft, omdat hij niet stabiel en ervaren genoeg is voor de top. En dan maak je keuzes voor de korte termijn (geld) terwijl je juist je keuze moet maken op basis van de lange termijn. En daarmee uiteindelijk meer geld zult verdienen.

Huntelaar hoeft van mij ook niet te komen. Wanneer Dolberg blijft, heeft Huntelaar geen enkele zin.

Eerst kijken wat er overblijft. Maar je mag wel hopen dat ze zich gaan versterken. En dat de spelers die structureel te weinig hebben gebracht ook echt Ajax gaan verlaten.
Dolberg is misschien nog wel te houden ja. Huntelaar kan prima als ervaren jongen ipv Westermann. Je moet inderdaad versterken en afwachten wie er echt gaan.

Hoop wel dat de selectie eerder op orde is.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:37 schreef Brandje het volgende:
Ondanks dat ik qua scorend vermogen Dolberg een zeer groot talent erger ik mij groen en geel aan zijn wedstrijdinstelling. Als hij niet scoort heb je echt geen klote aan hem. Ook in het druk zetten maar zeker ook in het verdedigen is het echt eem dissonant. Dat moet echt veel en veel beter. Je kan niet alleen maar op mooie ballen wachten
Maar ook een door Jood geopperde KJH is zeker niet die spits.
Dolberg zit nu nog verstopt volgens mij. Heb hem woensdagavond helemaal niet gezien ging iedere kans om een duel aan te gaan uit de weg. Op die manier heb je helemaal niks aan hem. Blijft wel een erg goede afmaken.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 23:23 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik heb best veel vertrouwen in Viergever. Hij heeft laten zien voorop te gaan in de strijd en niet op te geven. Zit wel aan zijn max verwacht ik qua niveau, maar zijn ervaring is ook heel veel waard.

Sinkgraven denk ik dat ook goed gebruikt zou kunnen worden als linksback volgend seizoen. Heeft zich goed ontwikkeld op die positie (vooral door het aanvallende aspect wat Bosz erin wil brengen), zou alleen verdedigend nog veel beter moeten. Maar dat is volgend jaar wel bij te spijkeren verwacht ik.

Haps daarentegen ben ik niet zo zeker van. Ligt wel voor de hand. Speelt goed bij AZ. Maar dat deed Viergever ook 4 jaar lang geloof ik. Dan komt daar druk en gewenning en nieuwe trainer e.d. bij kijken..

Of ze moeten een mooie linksback uit de scoutingsverslagen plukken, maar anders zou ik zeker voor Viergever/Sinkgraven gaan.

Verder zitten we op dezelfde lijn.
Viergever kun je erbij houden voor de breedte op zijn top(nu dus) snel nog iets voor hem vangen is ook een optie. Ondanks zijn goede seizoen zou hij niet het niveau moeten zijn waar je naar toe wilt. Sinkgraven heeft ook niet de capaciteiten om een echt goede back te zijn. Laat hem maar "oefenen" bij Jong Ajax of verhuur. Haps is jonger dan Viergever dus meer potentie en ook sterker dan Sinkgraven.
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 21:48 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dolberg volgens mij ook.. ik zie dat ik Sierhuis en Cassiera vergeten ben. Toch zou ik ten aller tijde voor Huntelaar gaan. Een grote bak aan ervaring, winnaarsmentaliteit en talent.

Wat zou jouw opstelling worden voor volgend seizoen? Met enige speculatie natuurlijk ;)
Zoals ie nu is maar dan met Kluivert/Nerres op rechts. Tete op de plek van Veltman en Vd beek voor Schone. Verder alles zo laten zou perfect zijn
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 mei 2017 - 22:07 schreef Hummel10 het volgende:
Sanchez zal waarschijnlijk niet te houden zijn. Dolberg wordt ook lastig vrees ik.
Klaassen ook niet zeker.

Ideaal zal zijn:

---------Onana-----
Tete-Sanchez-Ligt-Haps
-------vd Beek-------
---Klaassen---Ziyech--
Neres--Dolberg--Kluivert

------Onana------
Tete-de Ligt-Viergever-Haps
---------Ayoub (Anita)------
---vd Beek----Ziyech----
Neres--Zivkovic(Huntelaar)--Kluivert(Larsson)

Zal bij verkoop van diversen spelers nog kunnen.
Veltman,Viergever,Schöne, Younes zijn spelers die bij aannemelijk bod ook wel weg kunnen.
Zivkovic. Totale miskoop voor Ajax. Kan niet mee in het systeem en bakt er weinig van.
AkaS
 AkaS - vrijdag 26 mei 2017 - 12:36   quote  deeplink  
Ik hoop dat Sanchez verstandige mensen om zich heen heeft en dat hij nog een jaartje blijft.

Voor Veltman vrees ik zal geen goede club komen en blijft helaas hangen. Tete is vernederd en zal via Raiola een transfer maken. Maar Zeefuik komt uit de jeugd door... dus er gloort hoop.

Klaasen zal wel vertrekken vrees ik maar genoeg middenvelders in de selectie....

Dolberg lijkt mij te nuchter om nu al te vertrekken.

Hunter is geen vergelijkbare spits maar zou als supersub en mentor een versterking zijn.

Zivkovic kan nog groeien en hopelijk krijgt hij nog een kans en pakt hij deze...

..................onana...............

.............Sanchez...De Ligt........

Tete(=hoop)
Zeefuik...........................Haps

.................Vd Beek............

.........Ziyech..............FdeJong....

Neres...........................Kluivert

..................Dolberg...............

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door AkaS --
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 26 mei 2017 - 12:45   quote  deeplink  
Zoals ik de zwakke punten bij Ajax zag tegen Manchester United, vind ik wel dat Ajax zich moet versterken op de posities van linksback, rechtsback en op het middenveld in verdedigend opzicht.

Met de aanvallende talenten hebben we niets te klagen, daar we daarmee gewoon door moeten blijven gaan en door moeten selecteren.
Die komen er wel. Nationaal maak ik me geen zorgen, maar internationaal,................................

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Onze Ajax --
JOOD
 JOOD - vrijdag 26 mei 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 12:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Zoals ie nu is maar dan met Kluivert/Nerres op rechts. Tete op de plek van Veltman en Vd beek voor Schone. Verder alles zo laten zou perfect zijn
Dus Youness ook?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 14:30   quote  deeplink  
Een linksback, rechtsback, fysieke middenvelder en stand-in voor Dolberg.
Rechtsback omdat ik verwacht dat Tete gaat vertrekken
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 12:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Zivkovic. Totale miskoop voor Ajax. Kan niet mee in het systeem en bakt er weinig van.
Europees kun je hem laten counteren
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 14:30 schreef Jaccio het volgende:
Een linksback, rechtsback, fysieke middenvelder en stand-in voor Dolberg.
Rechtsback omdat ik verwacht dat Tete gaat vertrekken
Liefst ook nog een linksbuiten ipv Younes. Ajax is 2de geworden en Younes heeft bij elkaar nog geen 10 doelpunten+assists over 30 wedstrijden dat is gewoon veel te weinig.

Younes 3 goals 6 assist
Larsson 9 goals 11 assists
Elia 9 goals 8 assist
Mahi 17 goals 3 assists
Linssen 10 goals 1 assist

https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/torschuetzenliste/wettbewerb/NL1/plus/?saison_id=2016&detailpos=11&altersklasse=alle

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 15:05   quote  deeplink  
13 linksbuitens hebben meer goals gescoord dan Younes. Zelfs de linksbuiten van Excelsior
Pff dat is gewoon slecht. Speelt bij de nr. 2 van de Eredivisie schandalig gewoon.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 14:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Liefst ook nog een linksbuiten ipv Younes. Ajax is 2de geworden en Younes heeft bij elkaar nog geen 10 doelpunten+assists over 30 wedstrijden dat is gewoon veel te weinig.

Younes 3 goals 6 assist
Larsson 9 goals 11 assists
Elia 9 goals 8 assist
Mahi 17 goals 3 assists
Linssen 10 goals 1 assist
Ik zou Youness nog wel het voordeel van de twijfel willen geven, puur omdat hij het voorgaand seizoen wel goed deed. Persoonlijk schrijf ik hem nog niet af.

Het zal gewoon heel erg lastig worden. Ik geef het ze maar te doen, de mensen die het moeten bepalen bij Ajax.. Veel jonge spelers, weinig fysiek. Hoe breng je dat in balans..

Vooral met in het achterhoofd het feit dat de kans groot is dat die jonge spelers het welbekende dipje nog krijgen. Kluivert, de Ligt, Dolberg oa. Kunnen ze de druk aan? De verwachtingen waren er dit seizoen niet echt, dus ze konden vrijuit voetballen.. Maar dat zal volgend seizoen heel anders zijn.

Ik maak me voor de ED niet zo heel veel zorgen, maar wil je Europees mee blijven doen moet je je ook kunnen wapenen in wedstrijden zoals afgelopen woensdag.

We zijn niet langer de underdog, het worden dus heel ander soort wedstrijden. Als Klaassen vertrekt, wie moet dan de kar gaan trekken zoals Davy opstond op beslissende momenten?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 15:08 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik zou Youness nog wel het voordeel van de twijfel willen geven, puur omdat hij het voorgaand seizoen wel goed deed. Persoonlijk schrijf ik hem nog niet af.

Het zal gewoon heel erg lastig worden. Ik geef het ze maar te doen, de mensen die het moeten bepalen bij Ajax.. Veel jonge spelers, weinig fysiek. Hoe breng je dat in balans..

Vooral met in het achterhoofd het feit dat de kans groot is dat die jonge spelers het welbekende dipje nog krijgen. Kluivert, de Ligt, Dolberg oa. Kunnen ze de druk aan? De verwachtingen waren er dit seizoen niet echt, dus ze konden vrijuit voetballen.. Maar dat zal volgend seizoen heel anders zijn.

Ik maak me voor de ED niet zo heel veel zorgen, maar wil je Europees mee blijven doen moet je je ook kunnen wapenen in wedstrijden zoals afgelopen woensdag.

We zijn niet langer de underdog, het worden dus heel ander soort wedstrijden. Als Klaassen vertrekt, wie moet dan de kar gaan trekken zoals Davy opstond op beslissende momenten?
Gewoon belabberde cijfers van mij hoeft Younes niet te blijven hoor..
Zet er maar iemand neer die af kan maken of assists geeft dat is toch echt waar het om draait als je buitenspeler bent. Zijn dribbel is leuk maar daarna gebeurt er vaak niks.

Mahi scoort 19x voor notabene Groningen vanaf links Larsson 9x en geeft elf assists bij een zwalkend Heerenveen. Dan wordt je 2de en scoor je er 3 en 6 assists dat is veel en veel te weinig.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 15:33   quote  deeplink  
https://www.transfermarkt.nl/eredivisie/torschuetzenliste/wettbewerb/NL1/plus/?saison_id=2016&detailpos=12&altersklasse=alle

Totaal hebben er 26 buitenspelers dit seizoen vaker gescoord in de competitie dan Younes..
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 15:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gewoon belabberde cijfers van mij hoeft Younes niet te blijven hoor..
Zet er maar iemand neer die af kan maken of assists geeft dat is toch echt waar het om draait als je buitenspeler bent. Zijn dribbel is leuk maar daarna gebeurt er vaak niks.

Mahi scoort 19x voor notabene Groningen vanaf links Larsson 9x en geeft elf assists bij een zwalkend Heerenveen. Dan wordt je 2de en scoor je er 3 en 6 assists dat is veel en veel te weinig.
Ik hou het op een dipje en verwacht dat hij volgend seizoen gaat knallen.
Kluivert kan ook uit de voeten op die positie, Cerny verwacht ik ook nog wel wat van. Over het algemeen maak ik me niet heel veel zorgen om de linksbuiten positie.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 26 mei 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 15:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik hou het op een dipje en verwacht dat hij volgend seizoen gaat knallen.
Kluivert kan ook uit de voeten op die positie, Cerny verwacht ik ook nog wel wat van. Over het algemeen maak ik me niet heel veel zorgen om de linksbuiten positie.
Mwah van een vleugelspeler van Ajax mag je meer verwachten. Nog zo een seizoen kan echt niet. Hij heeft 30 wedstrijden gespeeld. Ik beoordeel wat ik zie en dat is ondermaats.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 17:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mwah van een vleugelspeler van Ajax mag je meer verwachten. Nog zo een seizoen kan echt niet. Hij heeft 30 wedstrijden gespeeld. Ik beoordeel wat ik zie en dat is ondermaats.
Ben ik het verder volledig mee eens hoor. Hij moet komend seizoen wel echt gaan knallen, anders vertrekken.
Kan me niet voorstellen dat hij zelf tevreden is met zijn seizoen en zal weten dat het beter moet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Jaccio --
JOOD
 JOOD - vrijdag 26 mei 2017 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 15:36 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Ik hou het op een dipje en verwacht dat hij volgend seizoen gaat knallen.
Kluivert kan ook uit de voeten op die positie, Cerny verwacht ik ook nog wel wat van. Over het algemeen maak ik me niet heel veel zorgen om de linksbuiten positie.
Dat dachten we van Boerrighter ook.. na 1 goed jaar krijg je dubbele dekking. Kom je daar doorheen ben je gewoon goed. Lukt dat niet is het tijd om een stapje opzij te doen voor een ander.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 17:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat dachten we van Boerrighter ook.. na 1 goed jaar krijg je dubbele dekking. Kom je daar doorheen ben je gewoon goed. Lukt dat niet is het tijd om een stapje opzij te doen voor een ander.
Nee joh, nog even aankijken. Mocht hij het niet redden dan kan altijd Kluivert nog uit de voeten op die positie. Hebben we nog geen aankoop voor nodig.
Kwam Boerrigter overigens niet op zijn oude niveau door een rugblessure?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 26 mei 2017 door Jaccio --
JOOD
 JOOD - vrijdag 26 mei 2017 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 17:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Nee joh, nog even aankijken. Mocht hij het niet redden dan kan altijd Kluivert nog uit de voeten op die positie. Hebben we nog geen aankoop voor nodig.
Kwam Boerrigter overigens niet op zijn oude niveau door een rugblessure?
Ik schat Kluivert nu al hoger in hoor. Ben ook benieuwd naar Clement. Als je Clement vergelijkt met Youness is het efficient tegen on-efficient geloof ik.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 26 mei 2017 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 18:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik schat Kluivert nu al hoger in hoor. Ben ook benieuwd naar Clement. Als je Clement vergelijkt met Youness is het efficient tegen on-efficient geloof ik.
Kluivert is in potentie beter, moet alleen nog werken aan het meeverdedigen. Laat daar nog te vaak steekjes vallen maar is ook nog erg jong natuurlijk. Denk dat hij bij voorkeur ook op rechts staat.

Clement ben ik ook wel benieuwd naar idd. Gaat hopelijk ook wat kansen krijgen om zich te laten zien.
Scout2
 Scout2 - vrijdag 26 mei 2017 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 12:45 schreef Onze Ajax het volgende:
Zoals ik de zwakke punten bij Ajax zag tegen Manchester United, vind ik wel dat Ajax zich moet versterken op de posities van linksback, rechtsback en op het middenveld in verdedigend opzicht.

Met de aanvallende talenten hebben we niets te klagen, daar we daarmee gewoon door moeten blijven gaan en door moeten selecteren.
Die komen er wel. Nationaal maak ik me geen zorgen, maar internationaal,................................
Volgens mij is dat in het begin van het seizoen ook al genoeg geroepen... backs en schone.
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 13:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dus Youness ook?
Jazeker zelfs. Is na de winterstop weer beter gaan spelen en is altijd gevaarlijk. Als zijn rendement fantastisch was geweest zou Barca hem wel ophalen.
remco k
 remco k - vrijdag 26 mei 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 14:45 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Europees kun je hem laten counteren
Dat spel kan Ajax niet spelen. En als je hem alleen daarvoor terughaalt. Lekker andere jongens daarvoor neerzetten.
JOOD
 JOOD - vrijdag 26 mei 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Jazeker zelfs. Is na de winterstop weer beter gaan spelen en is altijd gevaarlijk. Als zijn rendement fantastisch was geweest zou Barca hem wel ophalen.
Ja, als... ik vind hem echt zwaar tegenvallen dit seizoen. De meeste goals en assists die op zijn naam staan zijn puur geluk. Echt heel jammer dat hij de voorkeur krijgt boven Kluivert. Als ze 10 miljoen bieden, heel snel verkopen.

Ik zie het niet gebeuren dat hij in 1x wel buitenom en binnendoor afwisselt. Een goede voorzet kan geven. Geen gaten dichtloopt. Achterlijn haalt. Fatsoenlijk op doel schiet. En allerbelangrijkst, op een magische manier zijn rendement omhoog gooit. Lijkt me sterk. Ik hoop het natuurlijk, maar geen vertrouwen in..
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 mei 2017 - 20:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Jazeker zelfs. Is na de winterstop weer beter gaan spelen en is altijd gevaarlijk. Als zijn rendement fantastisch was geweest zou Barca hem wel ophalen.
Dat als telt niet natuurlijk Remco want dat is simpelweg niet de realiteit. Waarom doet Younes het europees goed? Omdat ze hem niet (goed) kennen. Hij speelt dan ook alleen maar de eerste wedstrijd goed want tegenstanders stellen zich op zijn aktie in. Het is best een aardige speler en hoeft van mij niet weg maar hij zit wel Kluivert in de weg die in alles, of nu al beter is of meer potentie heeft. Dus als Ajax tussen de 8 en 12 miljoen voor Amin kan beuren dan zeg ik doen!
p111
 p111 - zaterdag 27 mei 2017 - 17:48   quote  deeplink  
Ik verwacht geen top transfer van Younes,dus kan je hem nog een seizoen houden en afwisselen met Justin,misschien gaat hij zich nog verbeteren.
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 17:48 schreef p111 het volgende:
Ik verwacht geen top transfer van Younes,dus kan je hem nog een seizoen houden en afwisselen met Justin,misschien gaat hij zich nog verbeteren.
Daarom zeg ik tussen de 8 en 12 miljoen met contract tot 2018 is mooi zat.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 27 mei 2017 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 17:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik tussen de 8 en 12 miljoen met contract tot 2018 is mooi zat.
Haha, het schijnt dat Ajax al een bod van 12 miljoen heeft gehad.
Ajax heeft dat geweigerd, wil 20 hebben.

Vergeet niet dat Younes toch in de sterre team van EL zit, dus dan kan die wel wat.
Brandje
 Brandje - zaterdag 27 mei 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha, het schijnt dat Ajax al een bod van 12 miljoen heeft gehad.
Ajax heeft dat geweigerd, wil 20 hebben.

Vergeet niet dat Younes toch in de sterre team van EL zit, dus dan kan die wel wat.
Ja hij schijnt meest succesvolle dribbels te hebben maar daarvan is 80% dribbels naar binnen toe zonder enig gevaar en rendement.
JOOD
 JOOD - zaterdag 27 mei 2017 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja hij schijnt meest succesvolle dribbels te hebben maar daarvan is 80% dribbels naar binnen toe zonder enig gevaar en rendement.
Daarom hoort hij niet in mijn ideale opstelling. Misschien zou het hem wel goed doen om een half jaar te banken? Maar ik verwacht niet dat hij veel beter kan worden hoor.
remco k
 remco k - zaterdag 27 mei 2017 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 17:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat als telt niet natuurlijk Remco want dat is simpelweg niet de realiteit. Waarom doet Younes het europees goed? Omdat ze hem niet (goed) kennen. Hij speelt dan ook alleen maar de eerste wedstrijd goed want tegenstanders stellen zich op zijn aktie in. Het is best een aardige speler en hoeft van mij niet weg maar hij zit wel Kluivert in de weg die in alles, of nu al beter is of meer potentie heeft. Dus als Ajax tussen de 8 en 12 miljoen voor Amin kan beuren dan zeg ik doen!
Ik vind dat ie gewoon weer beter is gaan spelen. Hij gaat langzaam aan ook vaker buitenom en zijn rendement kan alleeeb maar omhoog.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 27 mei 2017 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 21:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dat ie gewoon weer beter is gaan spelen. Hij gaat langzaam aan ook vaker buitenom en zijn rendement kan alleeeb maar omhoog.
Logisch omlaag gaat niet
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 27 mei 2017 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja hij schijnt meest succesvolle dribbels te hebben maar daarvan is 80% dribbels naar binnen toe zonder enig gevaar en rendement.
Vooral rendement is belangrijk. Man U omsingelde hem gelijk heb Younes niet gezien. Dolberg, Klaassen ook niet.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 27 mei 2017 - 22:20   quote  deeplink  
Off topic : Messi is echt buitenaards. Die is weer geniaal bezig
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 27 mei 2017 - 22:20   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 mei 2017 door Jaccio --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 28 mei 2017 - 05:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 mei 2017 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja hij schijnt meest succesvolle dribbels te hebben maar daarvan is 80% dribbels naar binnen toe zonder enig gevaar en rendement.
Heb jij wel eens gezien wat de tegenstanders doen als hij aan de bal is?

Ze gaan met ze drieën verdedigen!
1 denkt de gang naar binnen, de ander de gang naar buiten en de ander doet aan rugdekking.

Betekend dat er dan mensen vrij staan!

Die kan je aanspelen als er hoog baltempo word gehanteerd.

Als dat niet word gedaan dan word hij wel gevaarlijk, zie schalke
AkaS
 AkaS - zondag 28 mei 2017 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 mei 2017 - 05:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gezien wat de tegenstanders doen als hij aan de bal is?

Ze gaan met ze drieën verdedigen!
1 denkt de gang naar binnen, de ander de gang naar buiten en de ander doet aan rugdekking.

Betekend dat er dan mensen vrij staan!

Die kan je aanspelen als er hoog baltempo word gehanteerd.

Als dat niet word gedaan dan word hij wel gevaarlijk, zie schalke
Hij mag wat meer beelden van Robben analyseren
remco k
 remco k - zondag 28 mei 2017 - 13:43   quote  deeplink  
Onbegrijpelijk dat mensen Dolberg wel oké zouden vinden dat ie vertrekt. Een van de grootste talenten van de laatste jaren op de Nederlandse velden. Speelt echt een fantastisch eerste seizoen. Voor een jongen van die leeftijd ect fantastisch.
remco k
 remco k - zondag 28 mei 2017 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 mei 2017 - 05:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gezien wat de tegenstanders doen als hij aan de bal is?

Ze gaan met ze drieën verdedigen!
1 denkt de gang naar binnen, de ander de gang naar buiten en de ander doet aan rugdekking.

Betekend dat er dan mensen vrij staan!

Die kan je aanspelen als er hoog baltempo word gehanteerd.

Als dat niet word gedaan dan word hij wel gevaarlijk, zie schalke
Tering. Overdrijven is ook een vak. Hij staat echt zelden tegen drie man. Misschien Darfur iedere wedstrijd een keer voor komt maar man wat overdrijf je weer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)









0.0087931