BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
aaadjuh
 aaadjuh - donderdag 29 juni 2017 - 21:45   quote  deeplink  
Onana
Tete Sanchez De Ligt Viergever
VD Beek De Jong
Ziyech
Neres Huntelaar Kluivert

Ik denk dat Veltman , Younes en Dolberg nog vertrekken
JOOD
 JOOD - donderdag 29 juni 2017 - 21:50   quote  deeplink  
Schiet Youness nu heel beheerst de bal erin? WTF?
aaadjuh
 aaadjuh - donderdag 29 juni 2017 - 21:54   quote  deeplink  
Het is dan ook een voor/nadeel van zo'n tournooi, dat je als je goed speelt, je je wel in the picture speelt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 29 juni 2017 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juni 2017 - 21:45 schreef aaadjuh het volgende:
Onana
Tete Sanchez De Ligt Viergever
VD Beek De Jong
Ziyech
Neres Huntelaar Kluivert

Ik denk dat Veltman , Younes en Dolberg nog vertrekken
Tete verwacht ik ook wel
aaadjuh
 aaadjuh - donderdag 29 juni 2017 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juni 2017 - 22:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tete verwacht ik ook wel
Zou Tete niet afwachten wat Veltman gaat doen
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 juni 2017 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 29 juni 2017 - 22:27 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Zou Tete niet afwachten wat Veltman gaat doen
Mogelijk maar met 1 jaar contract kan Ajax ook zeggen dat hij dan lekker op de bank blijft. Zolang Tête niet wilt bijtekenen is dat denk ik geen optie dat hij speelt. Hopelijk vertrekt Veltman snel en set Tête een krabbel zou ideaal zijn.
JOOD
 JOOD - vrijdag 30 juni 2017 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 07:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mogelijk maar met 1 jaar contract kan Ajax ook zeggen dat hij dan lekker op de bank blijft. Zolang Tête niet wilt bijtekenen is dat denk ik geen optie dat hij speelt. Hopelijk vertrekt Veltman snel en set Tête een krabbel zou ideaal zijn.
100% eens
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 juni 2017 - 08:45   quote  deeplink  
het valt mij op hoe groots de komst van de beoogde 2e keeper wordt uitgemeten... Alsof we Ronaldo binnenhalen!!!

Verder is het erg stil rondom evt. aankopen terwijl het hier en daar wel rommelt qua mogelijke verkopen.

Scenario Overmars... laatste moment verkopen en geen haalbare kwaliteit om te vervangen vanwege beperking in tijd...
remco k
 remco k - vrijdag 30 juni 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 08:45 schreef AkaS het volgende:
het valt mij op hoe groots de komst van de beoogde 2e keeper wordt uitgemeten... Alsof we Ronaldo binnenhalen!!!

Verder is het erg stil rondom evt. aankopen terwijl het hier en daar wel rommelt qua mogelijke verkopen.

Scenario Overmars... laatste moment verkopen en geen haalbare kwaliteit om te vervangen vanwege beperking in tijd...
Ajax doet gewoon heel normaal over die keeper. Ik heb er ook niks raars over gelezen en vind eerlijk gezegd dat jij degene bent die dit schromelijk overdrijft.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 30 juni 2017 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 08:45 schreef AkaS het volgende:
het valt mij op hoe groots de komst van de beoogde 2e keeper wordt uitgemeten... Alsof we Ronaldo binnenhalen!!!

Verder is het erg stil rondom evt. aankopen terwijl het hier en daar wel rommelt qua mogelijke verkopen.

Scenario Overmars... laatste moment verkopen en geen haalbare kwaliteit om te vervangen vanwege beperking in tijd...
Ajax gooit overal een lijntje op en veel spelers wachten eerst verder af wat er gaat gebeuren, daar kan Overmars niets aan doen. Ajax is voor veel spelers niet meer de eerste keus, omdat spelers niet graag spelen in de Eredivisie, daarbij spelen ze ook geen gegarandeerde CL.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 juni 2017 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 11:06 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ajax gooit overal een lijntje op en veel spelers wachten eerst verder af wat er gaat gebeuren, daar kan Overmars niets aan doen. Ajax is voor veel spelers niet meer de eerste keus, omdat spelers niet graag spelen in de Eredivisie, daarbij spelen ze ook geen gegarandeerde CL.
Gelukkig heeft Ajax weer een beetje naam gemaakt door de finale EL te halen. Voor grote talenten kan het daardoor wat interessanter zijn om te komen.
AkaS
 AkaS - vrijdag 30 juni 2017 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 10:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax doet gewoon heel normaal over die keeper. Ik heb er ook niks raars over gelezen en vind eerlijk gezegd dat jij degene bent die dit schromelijk overdrijft.
waar lees jij dan dat ik schrijf dat Ajax niet normaal doet over die keeper?
remco k
 remco k - vrijdag 30 juni 2017 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 17:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

waar lees jij dan dat ik schrijf dat Ajax niet normaal doet over die keeper?
Het groots uitmeten. Je opmerkingen over overmars. Gewoon azijnzeiken.
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 juli 2017 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 20:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Het groots uitmeten. Je opmerkingen over overmars. Gewoon azijnzeiken.
Klopt, maar ik zeg nergens dat Ajax dit doet.
Krijg jij betaald om niet positieve zaken over Overmars de kop in te drukken?

1 of 2 zwaluwen maakt nog geen zomer!!!

Met Milik had Marc geluk en met Sanchez een voltreffer maar verder heeft Marc Wim Jonk laten wegtreiteren en heeft hij.jarenlang de selectie laten uithollen en de beoogde vervangers vaak aan zijn neus voorbij zien gaan.

En voordat je over de financiële sterke positie onder zijn bewind begint....Een zeer groot deel hiervan komt uit verkoop van spelers die onder het bewind van de voorgangers zijn aangetrokken.

Ziyech hadden ze niet nodig....
En Tete laten ze ook zwaar onderschat wegpesten...

Dit is het jaar dat Overmars kan en moet laten zien wat hij waard is...

Er is een kern van CL waardige spelers, er is een start gemaakt met een finaleplaats in de EL... We hebben geld als water... ben erg benieuwd met welke kwaliteit spelers hij aankomt om door te groeien, behalve de keeper van Roda JC.

We hebben backs nodig volgens mij en volgens mij een goede vleugelflitser..

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Marc capabel genoeg is om de selectie door te selecteren en met de juiste versterkingen weet aan te komen. Maar heb graag ongelijk !!!
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 00:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zeg nergens dat Ajax dit doet.
Krijg jij betaald om niet positieve zaken over Overmars de kop in te drukken?

1 of 2 zwaluwen maakt nog geen zomer!!!

Met Milik had Marc geluk en met Sanchez een voltreffer maar verder heeft Marc Wim Jonk laten wegtreiteren en heeft hij.jarenlang de selectie laten uithollen en de beoogde vervangers vaak aan zijn neus voorbij zien gaan.

En voordat je over de financiële sterke positie onder zijn bewind begint....Een zeer groot deel hiervan komt uit verkoop van spelers die onder het bewind van de voorgangers zijn aangetrokken.

Ziyech hadden ze niet nodig....
En Tete laten ze ook zwaar onderschat wegpesten...

Dit is het jaar dat Overmars kan en moet laten zien wat hij waard is...

Er is een kern van CL waardige spelers, er is een start gemaakt met een finaleplaats in de EL... We hebben geld als water... ben erg benieuwd met welke kwaliteit spelers hij aankomt om door te groeien, behalve de keeper van Roda JC.

We hebben backs nodig volgens mij en volgens mij een goede vleugelflitser..

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Marc capabel genoeg is om de selectie door te selecteren en met de juiste versterkingen weet aan te komen. Maar heb graag ongelijk !!!
Overmars laat al jaren zien wat ie waard is en dat is voor Ajax heel veel. Heel vaak geremd door de rvc en sinds die rem er minder op staat worden er ook meerdere duurdere transfers genaakt.
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 00:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zeg nergens dat Ajax dit doet.
Krijg jij betaald om niet positieve zaken over Overmars de kop in te drukken?

1 of 2 zwaluwen maakt nog geen zomer!!!

Met Milik had Marc geluk en met Sanchez een voltreffer maar verder heeft Marc Wim Jonk laten wegtreiteren en heeft hij.jarenlang de selectie laten uithollen en de beoogde vervangers vaak aan zijn neus voorbij zien gaan.

En voordat je over de financiële sterke positie onder zijn bewind begint....Een zeer groot deel hiervan komt uit verkoop van spelers die onder het bewind van de voorgangers zijn aangetrokken.

Ziyech hadden ze niet nodig....
En Tete laten ze ook zwaar onderschat wegpesten...

Dit is het jaar dat Overmars kan en moet laten zien wat hij waard is...

Er is een kern van CL waardige spelers, er is een start gemaakt met een finaleplaats in de EL... We hebben geld als water... ben erg benieuwd met welke kwaliteit spelers hij aankomt om door te groeien, behalve de keeper van Roda JC.

We hebben backs nodig volgens mij en volgens mij een goede vleugelflitser..

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Marc capabel genoeg is om de selectie door te selecteren en met de juiste versterkingen weet aan te komen. Maar heb graag ongelijk !!!
Dit is dus precies het probleem met veel mensen die het hardst roepen. Alles wordt erbij getrokken en voor het gemak op het conto van één persoon geschreven terwijl de werkelijkheid gewoon anders is.

Het is natuurlijk lekker eenvoudig hoor. De wereld alleen in zwart en wit zien, de zwarte piet spelen dan dan vooral heel verontwaardigd net doen alsof een waanzinnig goed onderbouwde mening hebt. Ik zie in jouw reactie vooral ontzettend veel los zand wat je voor het gemak maar op een hoop gooit.

Ten eerste hield de Raad van Commissarissen eerder veel uitgaves tegen, niet Marc Overmars. Ten tweede is Marc Overmars niet verantwoordelijk voor het selecteren van transferdoelwitten. Dat doet het Technisch Hart (TH) waar de hoofdtrainer, het hoofd opleidingen, de directeur spelersbeleid en verbindingsman Bergkamp in zitten. Overmars is dus slechts één van vier personen die over transfers gaat en is daarnaast verantwoordelijk voor onderhandelingen met spelers.

Ten derde begin je over spelers. Dat is altijd de verantwoordelijkheid van de desbetreffende trainer. Die bepaald de opstelling, niet de directie. Dat ligt dus niet in de hoek van Overmars. Idem voor Ziyech, die pas in beeld kwam nadat Bosz hiervoor het signaal gaf. En toen Bosz dat signaal gaf werd en razendsnel gehandeld.

Kortom, veel van jouw "argumenten" slaan nergens op als je ze op Overmars projecteert. Wel is duidelijk dat Overmars spelers voor absolute hoofdprijzen weet te verkopen en, sinds hij de ruimte krijgt van de RvC (winter 2015/16), snel en daadkrachtig handeld op de transfermarkt.

Als iemand er twee personen zijn binnen Ajax die zich de afgelopen anderhalf jaar hebben bewezen van dat Edwin van der Sar en Marc Overmars. Van der Sar soet het uitstekend als boegbeeld en toont creatief te zijn met sponsorcontracten. Hij komt zeer rustig en professioneel over. Marc Overmars heeft diezelfde periode laten zien snel te kunnen en durven handelen en daarbij hele goede prijzen weet te bedingen.

Als er ergens iemand zich moet gaan bewijzen binnen Ajax is dat Bergkamp als verbindingsman. Maar op directieniveau doet Ajax het gewoon uitstekend.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juli 2017 door Eide --
p111
 p111 - zaterdag 01 juli 2017 - 14:01   quote  deeplink  
Prima verwoord Eide klopt als een bus,dat gezeur moet maar is afgelopen zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 01 juli 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 09:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars laat al jaren zien wat ie waard is en dat is voor Ajax heel veel. Heel vaak geremd door de rvc en sinds die rem er minder op staat worden er ook meerdere duurdere transfers genaakt.
Toch was Overmars ook mede verantwoordelijk voor het slechte begin van het vorige seizoen. En zijn we uiteindelijk geen kampioen geworden. Alles is relatief, maar je wordt bij Ajax ook op prestaties beoordeeld.

Er zijn nog 2 maand te gaan dat spelers van club kunnen wisselen. Vorig jaar bleek dat snelheid en anticiperen op het juiste moment de achillespees van de leiding bij Ajax te zijn.

Ook nu kunnen nog dragende spelers ineens Ajax moeten verlaten en dan ben je opnieuw afhankelijk van wat je hebt en nog kunt kopen voor een eventuele versterking.

Daarom zie ik reeds; eerst maar eens kijken wat er na 31 Augustus als selectie daadwerkelijk staat. Omdat het begin van het seizoen uiterste belangrijk is voor de resultaten van het seizoen.

We mogen hopen dat Ajax op scherp staat.........toch?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juli 2017 door Bobby1972 --
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 juli 2017 - 18:28   quote  deeplink  
Dus als ik het goed begrijp is alles wat goed gaat de verdienste van Overmars. En als het niet lukt of goed gaat komt het door de rvc en of door Frank de Boer... Het is duidelijk dat Overmars vrienden heeft op het forum.

Als hij de selectie weet te versterken en we kampioen worden en een paar mooie potten in de CL mogen spelen, ben ik ook zijn vriend.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 01 juli 2017 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 18:28 schreef AkaS het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is alles wat goed gaat de verdienste van Overmars. En als het niet lukt of goed gaat komt het door de rvc en of door Frank de Boer... Het is duidelijk dat Overmars vrienden heeft op het forum.

Als hij de selectie weet te versterken en we kampioen worden en een paar mooie potten in de CL mogen spelen, ben ik ook zijn vriend.
Verschil in rol. Spelers goedkoop vastleggen en spelers voor veel geld verkopen; dat is hier van belang van wat betreft Overmars' taak. Daarin kun je wel stellen dat Overmars het meer dan prima gedaan heeft.
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 18:28 schreef AkaS het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is alles wat goed gaat de verdienste van Overmars. En als het niet lukt of goed gaat komt het door de rvc en of door Frank de Boer... Het is duidelijk dat Overmars vrienden heeft op het forum.

Als hij de selectie weet te versterken en we kampioen worden en een paar mooie potten in de CL mogen spelen, ben ik ook zijn vriend.
Hou toch op met dat slap gelul man. Je moet een persoon afrekenen op z'n taken en verantwoordelijkheden. Overmars voert z'n taken en verantwoordelijkheden gewoon uitstekend uit.

En verder doe je nu vreselijk dramatisch terwijl je zelf ook wel weet dat het nergens op slaat. Dat het spel vorig jaar goed was ligt aan de trainer. Dat het spel het jaar ervoor niet goed was ligt ook aan de trainer. Die is namelijk verantwoordelijk voor de tactische invulling, de opstelling en de resultaten.

Nogmaals, gewoon de persoon afrekenen op z'n taken en verantwoordelijkheden. Dus de trainer reken je af of de taken en verantwoordelijkheden van de trainer en een directielid op diens taken en verantwoordelijkheden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juli 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 09:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars laat al jaren zien wat ie waard is en dat is voor Ajax heel veel. Heel vaak geremd door de rvc en sinds die rem er minder op staat worden er ook meerdere duurdere transfers genaakt.
Gaat de rem eraf komt ie met Neres haha nou sterk staaltje hoor...
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 14:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Toch was Overmars ook mede verantwoordelijk voor het slechte begin van het vorige seizoen. En zijn we uiteindelijk geen kampioen geworden. Alles is relatief, maar je wordt bij Ajax ook op prestaties beoordeeld.

Er zijn nog 2 maand te gaan dat spelers van club kunnen wisselen. Vorig jaar bleek dat snelheid en anticiperen op het juiste moment de achillespees van de leiding bij Ajax te zijn.

Ook nu kunnen nog dragende spelers ineens Ajax moeten verlaten en dan ben je opnieuw afhankelijk van wat je hebt en nog kunt kopen voor een eventuele versterking.

Daarom zie ik reeds; eerst maar eens kijken wat er na 31 Augustus als selectie daadwerkelijk staat. Omdat het begin van het seizoen uiterste belangrijk is voor de resultaten van het seizoen.

We mogen hopen dat Ajax op scherp staat.........toch?
Ja net zo scherp als vorig seizoen zeker?
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gaat de rem eraf komt ie met Neres haha nou sterk staaltje hoor...
Als je risico's neemt ga je ook vallen. Tenzij je natuurlijk wil "stunten" met spelers als Duarte. Tegenover Neres staat wel weer een Sanchez, Milik of Ziyech.

Ik weet ook wel dat jij dit allemaal ook wel ziet natuurlijk maar toch. Als je wil dat je club de centen laat rollen moet je ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zitten. En dat gebeurt de grootste clubs want reken maar dat ze in Madrid tot dusver weinig plezier hebben beleefd aan Garteh Bale a 100 miljoen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 01 juli 2017 - 19:30   quote  deeplink  
Sommige mensen hebben vaak een roze bril op hier bij het forum. Het gaat om feiten en om het geheel. En nooit om een bepaald onderdeel wat je eruit wil lichten.

En of dat nu negatief of positief is. Ajax moet nu eens groei laten zien t.o.v. het seizoen ervoor. Wat ook nodig is wil je nu wel kampioen worden.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk wanneer je in de belangstelling staat als club. En dat bepaalde spelers misschien nog gaan vertrekken. Overmars moet nu ook eens kunnen laten zien dat hij Ajax vanaf het begin goed kan laten starten. Dat mag je van hem in zijn positie verwachten.

De mensen die Ajax leiden moeten bewijzen dat ze de juiste mensen zijn en dat moet in prestaties en groei vertaald worden. Niet meer en niet minder.

Wanneer Ajax laat zien dat ze t.o.v. vorig jaar beter uit de startblokken komen, kunnen ze laten zien dat ze geleerd hebben en dat nu verder kunnen kijken.

We gaan het zien......
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Overmars moet nu ook eens kunnen laten zien dat hij Ajax vanaf het begin goed kan laten starten.
Dit is dus precies wat NIET de taak van Overmars is. Dit is de taak van de trainer. De trainer doet de voorbereiding en beoordeeld of het beschikbare spelersmateriaal van voldoende kwaliteit is. De trainer bespreekt zijn bevindingen en wensen met het Technisch Hart (TH). Dit leidt dan eventueel tot een opdracht voor de scouting en/of een opdracht voor Overmars om de onderhandelingen met een speler te starten.

Dat laatste mag en moet je Overmars op afrekenen. Zaken van het TH ook nog wel. Maar natuurlijk niet op hoe goed het eerste elftal het doet. Dat is zuiver en alleen de verantwoordelijkheid van de trainer. En als die die verantwoordelijkheid niet goed invult is het aan de algemeen directeur Edwin van der Sar om in te grijpen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juli 2017 door Eide --
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 juli 2017 - 20:16   quote  deeplink  
Hoe komt het dat jij de taken van Overmars zo goed kent Eide?

Ik ben niet zo gediend van je agressieve houding. Ik ben vriend noch vijand van Overmars!

Met mij zijn er vele supporters, ook buiten dit forum....Goed ingevoerd.... die helemaal niet zo tevreden zijn over Marc Overmars.

Ik ken er nog wel een paar waarbij ik graag zou willen zien dat jij tegen hen zegt dat ze niet zo slap moeten lullen als ze kritiek op Overmars hebben.

Je gedraagt je een beetje als een orakel op dit forum valt mij op.

Overmars heeft idd een goede aankoop gedaan met Sanchez, maar Milik is natuurlijk niemand zijn verdienste dat geloofd nog steeds niemand dat voor hem zoveel geld is betaald.

En om alles aan de hand op de knip door de rvc te wijten, vind ik slap geouwehoer!

Niemand heeft Overmars al die miskopen verplicht te doen ;-)
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 14:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Toch was Overmars ook mede verantwoordelijk voor het slechte begin van het vorige seizoen. En zijn we uiteindelijk geen kampioen geworden. Alles is relatief, maar je wordt bij Ajax ook op prestaties beoordeeld.

Er zijn nog 2 maand te gaan dat spelers van club kunnen wisselen. Vorig jaar bleek dat snelheid en anticiperen op het juiste moment de achillespees van de leiding bij Ajax te zijn.

Ook nu kunnen nog dragende spelers ineens Ajax moeten verlaten en dan ben je opnieuw afhankelijk van wat je hebt en nog kunt kopen voor een eventuele versterking.

Daarom zie ik reeds; eerst maar eens kijken wat er na 31 Augustus als selectie daadwerkelijk staat. Omdat het begin van het seizoen uiterste belangrijk is voor de resultaten van het seizoen.

We mogen hopen dat Ajax op scherp staat.........toch?
Heel de club is verantwoordelijk. Iedereen binnen de club op zijn eigen gebied en binnen zijn eigen verantwoordingen
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gaat de rem eraf komt ie met Neres haha nou sterk staaltje hoor...
Prima cijfers tot nu toe. Wat is er mis met Nerres?
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:16 schreef AkaS het volgende:
Hoe komt het dat jij de taken van Overmars zo goed kent Eide?

Ik ben niet zo gediend van je agressieve houding. Ik ben vriend noch vijand van Overmars!

Met mij zijn er vele supporters, ook buiten dit forum....Goed ingevoerd.... die helemaal niet zo tevreden zijn over Marc Overmars.

Ik ken er nog wel een paar waarbij ik graag zou willen zien dat jij tegen hen zegt dat ze niet zo slap moeten lullen als ze kritiek op Overmars hebben.

Je gedraagt je een beetje als een orakel op dit forum valt mij op.

Overmars heeft idd een goede aankoop gedaan met Sanchez, maar Milik is natuurlijk niemand zijn verdienste dat geloofd nog steeds niemand dat voor hem zoveel geld is betaald.

En om alles aan de hand op de knip door de rvc te wijten, vind ik slap geouwehoer!

Niemand heeft Overmars al die miskopen verplicht te doen ;-)
Als je Ajax zeg zou volgen en niet alle leuke amusementsprogramma's. Dan zou je dat zelf ook zien. Diverse interviews met mensen uit verschillende lagen. Berichtgeving uit de club. En de verantwoordelijkheden zijn volgens mij in de statuten terug te vinden.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Sommige mensen hebben vaak een roze bril op hier bij het forum. Het gaat om feiten en om het geheel. En nooit om een bepaald onderdeel wat je eruit wil lichten.

En of dat nu negatief of positief is. Ajax moet nu eens groei laten zien t.o.v. het seizoen ervoor. Wat ook nodig is wil je nu wel kampioen worden.

Natuurlijk is het niet gemakkelijk wanneer je in de belangstelling staat als club. En dat bepaalde spelers misschien nog gaan vertrekken. Overmars moet nu ook eens kunnen laten zien dat hij Ajax vanaf het begin goed kan laten starten. Dat mag je van hem in zijn positie verwachten.

De mensen die Ajax leiden moeten bewijzen dat ze de juiste mensen zijn en dat moet in prestaties en groei vertaald worden. Niet meer en niet minder.

Wanneer Ajax laat zien dat ze t.o.v. vorig jaar beter uit de startblokken komen, kunnen ze laten zien dat ze geleerd hebben en dat nu verder kunnen kijken.

We gaan het zien......
Feyenoord werd met een bovengemiddeld aantal punten kampioenschap werd tweede met een puntenaantal waar je gemiddeld genomen ieder jaar kampioen mee wordt.
Als je dit weet. Dan weet je ook dat het niet kampioen worden afgelopen jaar eigenlijk toeval is. Dat is een feit Bobby.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Als je risico's neemt ga je ook vallen. Tenzij je natuurlijk wil "stunten" met spelers als Duarte. Tegenover Neres staat wel weer een Sanchez, Milik of Ziyech.

Ik weet ook wel dat jij dit allemaal ook wel ziet natuurlijk maar toch. Als je wil dat je club de centen laat rollen moet je ook accepteren dat daar risico's aan verbonden zitten. En dat gebeurt de grootste clubs want reken maar dat ze in Madrid tot dusver weinig plezier hebben beleefd aan Garteh Bale a 100 miljoen.
Klopt als een bus..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Prima cijfers tot nu toe. Wat is er mis met Nerres?
Heeft mij nog niet overtuigd hoor is nog geen directe versterking gebleken en dan is 12 miljoen gewoon teveel geld. Ik dat het een foutje is maar geef hem aankomend seizoen nog wel de kans om zich te bewijzen. Dan hebben we Cassierra en Westermann bv ook nog van afgelopen seizoen dan kun je concluderen dat er nog best wat ruis op de kabel zit. Sanchez hebben ze wel goed gezien en Ziyech tja daar heb ik nooit over getwijfeld.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel de club is verantwoordelijk. Iedereen binnen de club op zijn eigen gebied en binnen zijn eigen verantwoordingen
Harde cijfers veel knaken en 3 jaar geen kampioen. Kunnen we tevreden zijn?
Financieel top sportief net niet.. Het kon slechter maar moet beter. Op naar volgend seizoen hopelijk behouden we nog wat betere spelers.
JOOD
 JOOD - zaterdag 01 juli 2017 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Harde cijfers veel knaken en 3 jaar geen kampioen. Kunnen we tevreden zijn?
Financieel top sportief net niet.. Het kon slechter maar moet beter. Op naar volgend seizoen hopelijk behouden we nog wat betere spelers.
Sportief gaat het ook beter hoor. Veel doorstroom vanuit de jeugd, goede gerichtte aankopen. Finale Europa League.. voor mij echt wel goede vooruitgang. Zelfs zonder prijs.

Helemaal met je eens dat we bepaalde spelers moeten behouden, Sanchez bijvoorbeeld. Die kun je namelijk niet terugkopen. Vd Beek voor Klaassen. Frenkie de Jong voor Schone, Nouri voor Ziyech, Huntelaar voor Dolberg, Kluivert voor Youness, Neres voor Traore, Tete voor Veltman. Worden we niet heel veel slechter op lijkt me. Enige probleem is het gebrek aan ervaring mochten er daar nog vertrekken.

Onana en Sanchez zijn niet te vervangen op dit moment. Behouden dus.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft mij nog niet overtuigd hoor is nog geen directe versterking gebleken en dan is 12 miljoen gewoon teveel geld. Ik dat het een foutje is maar geef hem aankomend seizoen nog wel de kans om zich te bewijzen. Dan hebben we Cassierra en Westermann bv ook nog van afgelopen seizoen dan kun je concluderen dat er nog best wat ruis op de kabel zit. Sanchez hebben ze wel goed gezien en Ziyech tja daar heb ik nooit over getwijfeld.
Cassiera is voor de toekomst gehaald en heeft ook echt al wel goede dingen laten zien. Onbegrijpelijk dat je zo snel spelers afschrijft.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 23:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Harde cijfers veel knaken en 3 jaar geen kampioen. Kunnen we tevreden zijn?
Financieel top sportief net niet.. Het kon slechter maar moet beter. Op naar volgend seizoen hopelijk behouden we nog wat betere spelers.
Ajax moet nu ook kampioen worden. Maar het winnen of verliezen van de titel is van heel veel meer afhankelijk dan alleen maar de directie die een goede selectie en technische staf neerzetten.
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 23:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Cassiera is voor de toekomst gehaald en heeft ook echt al wel goede dingen laten zien. Onbegrijpelijk dat je zo snel spelers afschrijft.
Casseirra heb ik ook wel een hard hoofd in hoor. Als ik dan zie hoe Sierhuis het doet zie ik die liever als 3e spits en spits van Jong Ajax als Casseirra. Sierhuis overtuigd mij meer.

Bij Casseirra ontbreekt er gewoon te veel in z'n basistechniek vind ik. Z'n traptechniek is erbarmelijk. Z'n aanname is zwak. De man heeft echt wel een neusje voor de goal en een aardige actie, maar de basis moet solide zijn en dat is die niet bij Mateo.

Kai Sierhuis heeft die basis juist wel. Hele goede aannames, prima traptechniek. Voetballend geen ster en waarschijnlijk daarin wel minder, maar overall meer wapens en een betere techniek. Dan is voor mij de keuze helder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 juli 2017 door Eide --
AkaS
 AkaS - zondag 02 juli 2017 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 23:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Casseirra heb ik ook wel een hard hoofd in hoor. Als ik dan zie hoe Sierhuis het doet zie ik die liever als 3e spits en spits van Jong Ajax als Casseirra. Sierhuis overtuigd mij meer.

Bij Casseirra ontbreekt er gewoon te veel in z'n basistechniek vind ik. Z'n traptechniek is erbarmelijk. Z'n aanname is zwak. De man heeft echt wel een neusje voor de goal en een aardige actie, maar de basis moet solide zijn en dat is die niet bij Mateo.

Kai Sierhuis heeft die basis juist wel. Hele goede aannames, prima traptechniek. Voetballend geen ster en waarschijnlijk daarin wel minder, maar overall meer wapens en een betere techniek. Dan is voor mij de keuze helder.
Nou Eide, als ik jouw analyse bekijk moet Casseirra haast wel door een debiel zijn gescout en gekocht ;-)
AkaS
 AkaS - zondag 02 juli 2017 - 00:17   quote  deeplink  
Overigens vind ik zijn balaanname wel sterk en is er met zijn basistechniek helemaal niets mis. Prima Ajaxspits. Snel genoeg, goed fysiek, prima techniek en controle alleen het scoren op het hoogste niveau zat nog niet mee.

Al met al okay, maar of we een dergelijke speler niet dichterbij konden vinden of zelf opleiden is een vraagje voor Marc. Marc die vurig hoopt dat Veltman blijft en Tete opzout..... Zit hij wel bij de juiste opticiën..?

Ik geloof nooit dat Veltman bij een club van een kaliber als Tottenham komt. Vraag me af of Frank hem koopt...

Maar goed dat is een andere discussie.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 02:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 19:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat NIET de taak van Overmars is. Dit is de taak van de trainer. De trainer doet de voorbereiding en beoordeeld of het beschikbare spelersmateriaal van voldoende kwaliteit is. De trainer bespreekt zijn bevindingen en wensen met het Technisch Hart (TH). Dit leidt dan eventueel tot een opdracht voor de scouting en/of een opdracht voor Overmars om de onderhandelingen met een speler te starten.

Dat laatste mag en moet je Overmars op afrekenen. Zaken van het TH ook nog wel. Maar natuurlijk niet op hoe goed het eerste elftal het doet. Dat is zuiver en alleen de verantwoordelijkheid van de trainer. En als die die verantwoordelijkheid niet goed invult is het aan de algemeen directeur Edwin van der Sar om in te grijpen.
Jij hebt het over de trainer die bepaald welke spelers er moeten komen. Juist de keuze voor Keizer is waarschijnlijk mede gefundeerd dat men als Ajax (TD, TH en de rest) hem kan sturen.

Mag ik jou er even aan herinneren dat Overmars eerst zei vorig jaar; we hebben Ziyech niet nodig. Een week later was hij ineens mede verantwoordelijk dat Ziyech was aangesteld. En nergens hebben we kunnen lezen dat het Bosz zijn keuze was.

Het gaat juist om dat 'blinde' vertrouwen van jullie in de keuzes die bij Ajax gemaakt worden. Waar ik en ook veel journalisten hun twijfels over hebben.

En van de Sar die dan gaat ingrijpen........geloof je het zelf?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 02:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel de club is verantwoordelijk. Iedereen binnen de club op zijn eigen gebied en binnen zijn eigen verantwoordingen
Ik heb het ook niet alleen over Overmars. Ik haal hem er alleen ff uit in het bijzonder. Ik blijf van mening dat de mensen veel duidelijker en nauwkeuriger op hun aandeel en inbreng beoordeeld moeten worden. Maar het is maar de vraag in welke mate dat gebeurd. En of dat voldoende is.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 02:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Feyenoord werd met een bovengemiddeld aantal punten kampioenschap werd tweede met een puntenaantal waar je gemiddeld genomen ieder jaar kampioen mee wordt.
Als je dit weet. Dan weet je ook dat het niet kampioen worden afgelopen jaar eigenlijk toeval is. Dat is een feit Bobby.
Weet je wat een feit is; DAT AJAX HET KAMPIOENSCHAP EN VOORRONDE CL GEMIST HEEFT DOOR DE TRAGE HANDELWIJZE VAN DE MENSEN DIE AJAX LEIDEN.

En anders had Ajax waarschijnlijk met voldoende punten voorsprong kampioen geworden. Ik blijf van mening dat wanneer Ajax adequater had gehandeld Ajax kampioen was geworden.

Het is maximaal en optimaal keuzes maken. En daar is nu eenmaal geen ruimte voor afwachten en te laat handelen!
remco k
 remco k - zondag 02 juli 2017 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 02:03 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Jij hebt het over de trainer die bepaald welke spelers er moeten komen. Juist de keuze voor Keizer is waarschijnlijk mede gefundeerd dat men als Ajax (TD, TH en de rest) hem kan sturen.

Mag ik jou er even aan herinneren dat Overmars eerst zei vorig jaar; we hebben Ziyech niet nodig. Een week later was hij ineens mede verantwoordelijk dat Ziyech was aangesteld. En nergens hebben we kunnen lezen dat het Bosz zijn keuze was.

Het gaat juist om dat 'blinde' vertrouwen van jullie in de keuzes die bij Ajax gemaakt worden. Waar ik en ook veel journalisten hun twijfels over hebben.

En van de Sar die dan gaat ingrijpen........geloof je het zelf?
Volgens mij is het juist Vd Sar geweest die heeft ingegrepen bij de problemen rondom het Th. Dus ja dat geloof ik zeker.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 02:03 schreef Bobby1972 het volgende:

Jij hebt het over de trainer die bepaald welke spelers er moeten komen. Juist de keuze voor Keizer is waarschijnlijk mede gefundeerd dat men als Ajax (TD, TH en de rest) hem kan sturen.
Als dat zo is moet de hele directie per onmiddellijk weg. Dat staat namelijk haaks op elke uitspraak van Ajax, namelijk dat de trainer de volledige vrijheid heeft technische beslissingen te nemen voor het eerste elftal. Men kiest juist voor bepaalde trainers zodat de directie ook die vrijheid kan geven. Aanvallend ingestelde trainers die een bepaald spelletje voorstaan. Daar is de keuze voor Keizer namelijk op gebaseerd, op basis van zijn prestaties bij Jing Ajax.

Ofwel, zo waarschijnlijk is dat niet als je feitelijke uitspraken en de argumenten die dat bewijzen of ontkennen naast elkaar legt.

quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 02:03 schreef Bobby1972 het volgende:

Mag ik jou er even aan herinneren dat Overmars eerst zei vorig jaar; we hebben Ziyech niet nodig. Een week later was hij ineens mede verantwoordelijk dat Ziyech was aangesteld. En nergens hebben we kunnen lezen dat het Bosz zijn keuze was.
Overmars stelde dat het middenveld al overvol was en dat Ajax niet voornemens was Ziyech aan te trekken vanwege de middenvelders die het al had. Overigens zei Peter Bosz precies hetzelfde, namelijk dat het middenveld van Ajax overvol was.

Toen kwamen echter de pijnlijke partijen tegen Roda, Willem II en Rostov en concludeerde men bij Ajax dat er toch iets moest gebeuren. En dat gebeurde dus ook heel rap. Er is aan het begin van het seizoen een fout gemaakt waarbij Peter Bosz heeft gedacht dat hij met het bestaande middenveld alle kwaliteiten en capaciteiten in huis had. En toen bleek dat niet te zijn, kwam die opdracht aan de directie om Ziyech aan te trekken en was dat ook zo gebeurt.

En inderdaad, er is een fout gemaakt begin volgend seizoen. Die fout ligt echter in de basis bij de trainer die de tactische keuzes maakt en bepaald of de selectie voldoende of onvoldoende is. Aangezien er geen enkele aanleiding is om te suggereren dat de directie van Ajax het eventueel aantrekken van Ziyech in een eerder stadium heeft geblokkeerd is er dus ook geen reden die blaam bij de directie te leggen.

quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 02:03 schreef Bobby1972 het volgende:
En van de Sar die dan gaat ingrijpen........geloof je het zelf?
Wederom emotie die spreekt. Je kan dit op geen enkele wijze onderbouwen hoewel je zelf zo graag over feiten spreekt. Lees vooral ook nog eens na wat ik nu eigenlijk heb gezegd. Ik spreek namelijk geen waardeoordeel over Van der Sar uit in deze. Ik stel waar de taken en verantwoordelijkheden liggen en hoe het proces binnen Ajax zou moeten lopen.

Overigens wil ik je graag wijzen op hoe Van der Sar sinds zijn aanstelling verschillende brandjes heeft geblust en dat steeds zeer professioneel en rustig heeft gedaan, ondanks verwoede pogingen in de media om er hele verhalen van de te maken. Dus het lijkt er wel op dat Van der Sar dat wel doet ja.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 00:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou Eide, als ik jouw analyse bekijk moet Casseirra haast wel door een debiel zijn gescout en gekocht ;-)
Ik vraag mij in deze wel af wat Hoofdscout Henk Veldmate (die Casseirra, Neres en Sanchez heeft gescout) in Mateo heeft gezien. Van Sanchez is dat duidelijk. Bij Neres zie je in ieder geval dat de basis echt wel klopt. Bij Casseirra kloppen er nogal wat dingen niet in mijn optiek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 08:43   quote  deeplink  
Maar goed, ieder z'n eigen mening hoor. Ik hoef niemand te overtuigen hoewel ik er wel van dit soort discussie hou. Ik ben van mening dat alle ophef rond de directie nogal overtrokken is en vooral een uiting is van clubliefde en emotie van supporters die misschien niet altijd even duidelijk zien hoe de lijnen lopen.

Ik denk dat nu, sinds de aanstelling van Van der Sar, de beleidspoot van Ajax echt goed staat. De macht van het controle-orgaan RvC lijkt nu ook minder groot te zijn als voorheen toen de RvC transfers tegenhield. Bij de jeugd lijken alle neuzen weer dezelfde kant op te staan met de aanstelling van Said Ouaali.

Nu is het zaak om, na jaren onrust, daarvan de vruchten te plukken. Ondanks dat Keizer vers start denk ik dat dit seizoen de titel een absolute eis moet zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 21:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Sportief gaat het ook beter hoor. Veel doorstroom vanuit de jeugd, goede gerichtte aankopen. Finale Europa League.. voor mij echt wel goede vooruitgang. Zelfs zonder prijs.

Helemaal met je eens dat we bepaalde spelers moeten behouden, Sanchez bijvoorbeeld. Die kun je namelijk niet terugkopen. Vd Beek voor Klaassen. Frenkie de Jong voor Schone, Nouri voor Ziyech, Huntelaar voor Dolberg, Kluivert voor Youness, Neres voor Traore, Tete voor Veltman. Worden we niet heel veel slechter op lijkt me. Enige probleem is het gebrek aan ervaring mochten er daar nog vertrekken.

Onana en Sanchez zijn niet te vervangen op dit moment. Behouden dus.
Enige wat Ajax nu moet doen is gericht versterken en een goed plan hebben bij vertrek bepaalde spelers. We staan er goed voor financieel en hebben een sterke selectie er moet nu wel een keertje geoogst worden. Anders doen ze toch echt iets fout.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 23:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax moet nu ook kampioen worden. Maar het winnen of verliezen van de titel is van heel veel meer afhankelijk dan alleen maar de directie die een goede selectie en technische staf neerzetten.
Klopt maar daar ligt toch echt de basis. Als jij de sterkste selectie hebt en voldoende financiële middelen dan is het eigenlijk wel falen mocht je het weer niet redden. Kijk naar Bayern München daar moet je nu naar doorstoten. Alles is aanwezig om sterker dan de rest te zijn op het moment. Bayern München is een voorbeeld die hebben ook al jeugd en kwaliteit klaarstaan als er iemand vertrekt. Daar moet je nu naar toe. Sterkere selectie/breedte. Middelmaat weg maar dat bandje speel ik inmiddels al 10 jaar af.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 08:43 schreef Eide het volgende:
Maar goed, ieder z'n eigen mening hoor. Ik hoef niemand te overtuigen hoewel ik er wel van dit soort discussie hou. Ik ben van mening dat alle ophef rond de directie nogal overtrokken is en vooral een uiting is van clubliefde en emotie van supporters die misschien niet altijd even duidelijk zien hoe de lijnen lopen.

Ik denk dat nu, sinds de aanstelling van Van der Sar, de beleidspoot van Ajax echt goed staat. De macht van het controle-orgaan RvC lijkt nu ook minder groot te zijn als voorheen toen de RvC transfers tegenhield. Bij de jeugd lijken alle neuzen weer dezelfde kant op te staan met de aanstelling van Said Ouaali.

Nu is het zaak om, na jaren onrust, daarvan de vruchten te plukken. Ondanks dat Keizer vers start denk ik dat dit seizoen de titel een absolute eis moet zijn.
Die onrust mag er inderdaad wel een keertje uit ja. Met keizer hebben ze wel een "handpop" ipv van een koppige Bosz dus in dat opzicht zou het rustiger moeten zijn.

Alles is aanwezig om nu kampioen te worden. Feyenoord was een incident en PSV is verzwakt dus eigenlijk inderdaad een harde eis.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5907
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)









0.0164549