BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - zondag 02 juli 2017 - 09:55   quote  deeplink  
Plus...feijenoord en psv zijn al aardig bezig volgens mij met het aantrekken van spelers voor komend seizoen.

En wij hebben de keeper van Roda als 2e keeper!

Ik verwacht dat Youness ook nog wel gaat maar voorlopig zie ik dezelfde tendens als de afgelopen 6 jaar... Bedelen bij Barca om spelers te huren en die linksback uit Brazilië waar intrresse in was tekent gewoon bij.

Ik heb de afgelopdn jaren gezien dat we beoogde versterkingen niet konden binnen halen maar wel onze beste spelers lieten vertrekken..
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 11:20   quote  deeplink  
De meeste Ajax watchers zeggen dat Ajax niemand gaat kopen zolang er niemand vertrekt. Vooralsnog zijn alle posities dubbel bezet met spelers die een Europese finale hebben gehaald. Ajax lijkt op dat gegeven te vertrouwen.
p111
 p111 - zondag 02 juli 2017 - 11:42   quote  deeplink  
Ja dat lijkt mij vrij normaal,het feit is ook dat je uit ervaring weet dat je in de aankomende weken bijna zeker nog spelers kwijt gaat raken,hopelijk hebben ze daar een antwoord op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door p111 --
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:42 schreef p111 het volgende:
Ja dat lijkt mij vrij normaal,het feit is ook dat je uit ervaring weet dat je in de aankomende weken bijna zeker nog spelers kwijt gaat raken,hopelijk hebben ze daar een antwoord op.
Ik denk dat dat inderdaad eerder een dingetje is als nu al druk maken over versterkingen. Ajax heeft de voorgaande 3 transferperiodes veel geld uitgegeven. Voorlopig is alleen Traoré weg waarvan iedereen wist dat het ging gebeuren.

De posities waar ik vooral met intresse naar kijk zijn rechtsback en de buitenposities. Daar lijkt Ajax het dunst te zijn. En natuurlijk Sanchez. Die is gewoon heel bijzonder.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:42 schreef p111 het volgende:
Ja dat lijkt mij vrij normaal,het feit is ook dat je uit ervaring weet dat je in de aankomende weken bijna zeker nog spelers kwijt gaat raken,hopelijk hebben ze daar een antwoord op.
Zou een schande zijn als ze dat niet goed op kunnen vangen.
PSV speurt nog wel naar kansjes met een Lozano. Ajax zal ook vast wel met potentiële aanwinsten bezig zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad eerder een dingetje is als nu al druk maken over versterkingen. Ajax heeft de voorgaande 3 transferperiodes veel geld uitgegeven. Voorlopig is alleen Traoré weg waarvan iedereen wist dat het ging gebeuren.

De posities waar ik vooral met intresse naar kijk zijn rechtsback en de buitenposities. Daar lijkt Ajax het dunst te zijn. En natuurlijk Sanchez. Die is gewoon heel bijzonder.
Tot zover is er inderdaad weinig aan de hand. Younes, Veltman, Schöne, Viergever, Riedewald, Sinkgraven zou ik niet echt een ramp vinden mochten ze vertrekken.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zou een schande zijn als ze dat niet goed op kunnen vangen.
PSV speurt nog wel naar kansjes met een Lozano. Ajax zal ook vast wel met potentiële aanwinsten bezig zijn.
De eerste heet KJH. ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 20:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Heeft mij nog niet overtuigd hoor is nog geen directe versterking gebleken en dan is 12 miljoen gewoon teveel geld. Ik dat het een foutje is maar geef hem aankomend seizoen nog wel de kans om zich te bewijzen. Dan hebben we Cassierra en Westermann bv ook nog van afgelopen seizoen dan kun je concluderen dat er nog best wat ruis op de kabel zit. Sanchez hebben ze wel goed gezien en Ziyech tja daar heb ik nooit over getwijfeld.
Kom op zeg, die gozer zit net een half jaar bij de ploeg. Moet wennen aan de spelstijl en aan de omgeving. Daarnaast heeft hij nou ook nog niet echt denderend veel minuten gemaakt om een oordeel aan te geven. Geef die gozer de tijd!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 13:10   quote  deeplink  
Verder kan je elk jaar gaan discussiëren over Marc en zijn bankrekening, maar tot nog toe is gebleken dat hij een sterke onderhandelaar is. Daarnaast heeft hij ook te maken met de beperkingen die worden opgelegd!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 15:51   quote  deeplink  
"Toen kwamen echter de pijnlijke partijen tegen Roda, Willem II en Rostov en concludeerde men bij Ajax dat er toch iets moest gebeuren. En dat gebeurde dus ook heel rap. Er is aan het begin van het seizoen een fout gemaakt waarbij Peter Bosz heeft gedacht dat hij met het bestaande middenveld alle kwaliteiten en capaciteiten in huis had. En toen bleek dat niet te zijn, kwam die opdracht aan de directie om Ziyech aan te trekken en was dat ook zo gebeurt."

Dat geeft toch aan hoe slecht hij dat heeft ingeschat. Daar kan toch geen misverstand over zijn lijkt mij.

Voetbal en Ajax zeker ligt onder een vergrootglas. Ik ben heel benieuwd naar het functioneren van keizer. Ik ben daar niet negatief over, alleen ben ik meer benieuwd naar zijn vrijheid en persoonlijke inbreng.

Ik blijf de toetsing missen van mensen die Ajax leiden. Juist doordat Ajax zoveel meer geld incasseert moet het instaat zijn om met eigen spelers en aankopen kwalitatief een betere selectie te creëren dan Feyenoord en PSV.

Alleen wil ik dat nu ook eens duidelijk zien. Groei is een pre om verder te komen. Daarom moeten de mensen die Ajax leiden dat aan haar supporters nu laten zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tot zover is er inderdaad weinig aan de hand. Younes, Veltman, Schöne, Viergever, Riedewald, Sinkgraven zou ik niet echt een ramp vinden mochten ze vertrekken.
Precies, deze mogen van mij ook vertrekken. Maar Ajax moet nu ook eens laten zien dat ze beter worden in het aantrekken van nieuwe spelers. Zodat ze net als Ziyech direct een toegevoegde waarde kunnen bieden. Desnoods kost het meer geld. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Ajax moet haar selectie ook verversen en versterken wil je nu eens groei laten zien. Anders blijf je in de visuele cirkel en wordt je weer geen kampioen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:51 schreef Bobby1972 het volgende:

Dat geeft toch aan hoe slecht hij dat heeft ingeschat. Daar kan toch geen misverstand over zijn lijkt mij.

Bedoel je met hij Peter Bosz of Marc Overmars??? In het geval van de 1ste klopt het, hij is degene die de inschatting maakt of het een elftal in balans is. Marc Overmars heeft daar helemaal geen invloed op namelijk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 16:22   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 12:03 schreef Eide het volgende:

[..]

De eerste heet KJH. ;)
Klopt ben ik wel blij mee ook denk ik...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 13:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kom op zeg, die gozer zit net een half jaar bij de ploeg. Moet wennen aan de spelstijl en aan de omgeving. Daarnaast heeft hij nou ook nog niet echt denderend veel minuten gemaakt om een oordeel aan te geven. Geef die gozer de tijd!
Doe ik ook hoor ben alleen wat kritisch over zijn aankoop. 12 miljoen amper in het eerste van zijn club gespeeld. Dan waren er voor 12 miljoen toch wel betere opties geweest?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:54 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies, deze mogen van mij ook vertrekken. Maar Ajax moet nu ook eens laten zien dat ze beter worden in het aantrekken van nieuwe spelers. Zodat ze net als Ziyech direct een toegevoegde waarde kunnen bieden. Desnoods kost het meer geld. Het gaat om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Ajax moet haar selectie ook verversen en versterken wil je nu eens groei laten zien. Anders blijf je in de visuele cirkel en wordt je weer geen kampioen.
Inderdaad dat is topsport we zijn geen liefdadigheids instelling. Wil je groeien moet je lef hebben.
JOOD
 JOOD - zondag 02 juli 2017 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 08:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vraag mij in deze wel af wat Hoofdscout Henk Veldmate (die Casseirra, Neres en Sanchez heeft gescout) in Mateo heeft gezien. Van Sanchez is dat duidelijk. Bij Neres zie je in ieder geval dat de basis echt wel klopt. Bij Casseirra kloppen er nogal wat dingen niet in mijn optiek.
Let maar op, die staat er volgend seizoen in 1 keer. Schiet er zo 30 in, geen probleem. (Enige must is dat er een draaiend team omheen staat..)
JOOD
 JOOD - zondag 02 juli 2017 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 09:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Enige wat Ajax nu moet doen is gericht versterken en een goed plan hebben bij vertrek bepaalde spelers. We staan er goed voor financieel en hebben een sterke selectie er moet nu wel een keertje geoogst worden. Anders doen ze toch echt iets fout.
Jep, maar ze hebben het goed op de rit. Zou me verbazen als er nu vreemde keuzes gemaakt gaan worden..
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 20:22 schreef JOOD het volgende:

[..]

Let maar op, die staat er volgend seizoen in 1 keer. Schiet er zo 30 in, geen probleem. (Enige must is dat er een draaiend team omheen staat..)
Ik hoop het. Het liefst zie ik ze allemaal slagen hoor.
JOOD
 JOOD - zondag 02 juli 2017 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 20:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik hoop het. Het liefst zie ik ze allemaal slagen hoor.
Zeker zeker. Iedereen hier!

Ik denk dat we in slaap zijn gesukkeld de afgelopen jaren.. Sigthorsson, Milik in zijn mindere tijd bijvoorbeeld. Let op, Huntelaar staat heel snel in de basis dit jaar. Ik vind Dolberg geweldig, maar Huntelaar is geweldig. Scoort zo fucking makkelijk. Krijgt hier kansen genoeg, daarom verwacht ik dat hij het beter gaat doen dan Dolberg.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 16:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bedoel je met hij Peter Bosz of Marc Overmars??? In het geval van de 1ste klopt het, hij is degene die de inschatting maakt of het een elftal in balans is. Marc Overmars heeft daar helemaal geen invloed op namelijk!
Toen Bosz net bij Ajax was, heeft hij niet direct om spelers gevraagd. Hierin zie je ook hoeveel macht de rest binnen Ajax heeft. Ik bedoel Overmars, omdat hij verantwoordelijk was in de zomer nog voordat Bosz was aangesteld. Ook Neres is door hem gehaald.

Of de trainer nu wel zoveel bij Ajax zelf kan beslissen, is maar de vraag. Ik denk dat de komende tijd wel zal uitwijzen hoe Ajax geregeerd wordt.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 22:15   quote  deeplink  
Ajax maakte anders op 24 mei 2016 al bekend dat Peter Bosz de nieuwe trainer was, RUIM voordat de voorbereiding op 27 juni 2016 begon. De gehele voorbereiding heeft Bosz de tijd gehad zijn wensen kenbaar te maken.

Overmars was dus gedurende de zomer helemaal niet verantwoordelijk voor het transferbeleid (edit: anders als onderhandelingen) aangezien Peter Bosz al vlak na het einde van de competitie werd aangesteld en ruim voordat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen begon. De voorbereiding begon meer als een maand na de aanstelling van Bosz. Bosz heeft die gehele transferperiode dus kunnen voorbereiden, uitvoeren en gebruiken om zijn wensen kenbaar te maken.

Dus volgens mij slaat hetgeen jij nu zegt nergens op, tenzij je probeert te suggereren dat alle transfers buiten de trainer om worden besloten. In dat geval ben je namelijk aan het complotdenken op basis van schimmen, want daar bestaat geen enkel bewijs voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 16:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad dat is topsport we zijn geen liefdadigheids instelling. Wil je groeien moet je lef hebben.
Geld is geen garantie tot succes zeg ik altijd. Maar vaak wordt Overmars vooral beoordeeld om de spelers die verkocht zijn. Natuurlijk is dat positief. Maar de vele spelers die geen succes waren, waren ook vaak door hem binnengehaald.

Overmars moet laten zien dat hij voor het komende seizoen Ajax kan laten groeien. Want wanneer Ajax geen groei vertoont, heb je toch een probleem. En kun je niet blijven wijzen naar de sterkhouders die verkocht worden. Omdat je los daarvan nog steeds het meeste geld in Nederland tot je beschikking hebt. En de beste jeugdopleiding.

Dan moet je juist kunnen laten zien dat je onder de omstandigheden effectief spelers kunt aantrekken die nodig zijn. Ajax komt te vaak niet sterk uit de startblokken, dus daarom moet je het dan een volgende keer anders doen. Omdat je anders een herhaling krijgt van het jaar ervoor.

Dit is nu juist wat ik Overmars en de rest van de leiding van Ajax verwijt. Het gaat juist om handelen op het juiste moment. En daarin worden nog teveel fouten gemaakt waardoor je uiteindelijk een kampioenschap mist.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Bobby1972 --
JOOD
 JOOD - zondag 02 juli 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 22:15 schreef Eide het volgende:
Ajax maakte anders op 24 mei 2016 al bekend dat Peter Bosz de nieuwe trainer was, RUIM voordat de voorbereiding op 27 juni 2016 begon. De gehele voorbereiding heeft Bosz de tijd gehad zijn wensen kenbaar te maken.

Overmars was dus gedurende de zomer helemaal niet verantwoordelijk voor het transferbeleid (edit: anders als onderhandelingen) aangezien Peter Bosz al vlak na het einde van de competitie werd aangesteld en ruim voordat de voorbereiding voor het nieuwe seizoen begon. De voorbereiding begon meer als een maand na de aanstelling van Bosz. Bosz heeft die gehele transferperiode dus kunnen voorbereiden, uitvoeren en gebruiken om zijn wensen kenbaar te maken.

Dus volgens mij slaat hetgeen jij nu zegt nergens op, tenzij je probeert te suggereren dat alle transfers buiten de trainer om worden besloten. In dat geval ben je namelijk aan het complotdenken op basis van schimmen, want daar bestaat geen enkel bewijs voor.
Ik herrinner me een uitspraak van een jaar of 4 geleden. Onder de Boer.

De trainer is een passant. Logisch. Denk je dat hij dan ook maar 1 keus maakt over aan en verkoopbeleid? Vorig jaar hebben we duidelijk kunnen zien dat Bosz moest roeien met de riemen die hij kreeg. (Behoorlijk goeie riemen trouwens..)

Dat een trainer aanschuift bij overleg is logisch, maar het TH zal beslissen. Daarna zal Overmars pas zijn werk kunnen doen, en dat doet hij geweldig. Goed aankopen en gruwelijk goed verkopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 22:06 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Toen Bosz net bij Ajax was, heeft hij niet direct om spelers gevraagd. Hierin zie je ook hoeveel macht de rest binnen Ajax heeft. Ik bedoel Overmars, omdat hij verantwoordelijk was in de zomer nog voordat Bosz was aangesteld. Ook Neres is door hem gehaald.

Of de trainer nu wel zoveel bij Ajax zelf kan beslissen, is maar de vraag. Ik denk dat de komende tijd wel zal uitwijzen hoe Ajax geregeerd wordt.
En weer roep je iets zonder de feiten te kennen! Maar Eide heeft je het juiste antwoord al gegeven en ik ga er geen tijd meer in steken!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 juli 2017 - 07:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 22:15 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Geld is geen garantie tot succes zeg ik altijd. Maar vaak wordt Overmars vooral beoordeeld om de spelers die verkocht zijn. Natuurlijk is dat positief. Maar de vele spelers die geen succes waren, waren ook vaak door hem binnengehaald.

Overmars moet laten zien dat hij voor het komende seizoen Ajax kan laten groeien. Want wanneer Ajax geen groei vertoont, heb je toch een probleem. En kun je niet blijven wijzen naar de sterkhouders die verkocht worden. Omdat je los daarvan nog steeds het meeste geld in Nederland tot je beschikking hebt. En de beste jeugdopleiding.

Dan moet je juist kunnen laten zien dat je onder de omstandigheden effectief spelers kunt aantrekken die nodig zijn. Ajax komt te vaak niet sterk uit de startblokken, dus daarom moet je het dan een volgende keer anders doen. Omdat je anders een herhaling krijgt van het jaar ervoor.

Dit is nu juist wat ik Overmars en de rest van de leiding van Ajax verwijt. Het gaat juist om handelen op het juiste moment. En daarin worden nog teveel fouten gemaakt waardoor je uiteindelijk een kampioenschap mist.
Het lijkt net of de echte wil er niet is. We hebben met deze jongens halve finale EL gehaald dus het is wel prima zo. Ik mis de echte ambitie om door te groeien. Iedereen ziet al een paar seizoenen dat het fout gaat. En pas na een slechte start schrikken ze wakker en komen ze met Ziyech. Het is nu het moment(alweer) om je selectie sterker te maken dan maar een keer een aankoop doen zonder dat er een speler vertrekt. Laat ze concurreren Jong Ajax kan ook nog wel wat gebruiken. Tijd om voor het seizoen slecht begint wakker zijn ipv van weer te laat.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 juli 2017 - 14:35   quote  deeplink  
"De trainer is een passant. Logisch. Denk je dat hij dan ook maar 1 keus maakt over aan en verkoopbeleid? Vorig jaar hebben we duidelijk kunnen zien dat Bosz moest roeien met de riemen die hij kreeg. (Behoorlijk goeie riemen trouwens..)"

Kijk, lees maar eens de artikelen terug. Je ziet nergens keuzes van Bosz terug in het begin. Dus dat de trainer bepaald geldt niet echt bij Ajax.

Daarom acht ik de kans groot dat Keizer bewust is gekozen zodat de mensen binnen Ajax nog meer controle kunnen uitoefenen. Time will tell, feiten hou je nooit tegen.

Je gaat waarschijnlijk nergens keuzes van Keizer lezen deze zomer.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 juli 2017 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 23:26 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En weer roep je iets zonder de feiten te kennen! Maar Eide heeft je het juiste antwoord al gegeven en ik ga er geen tijd meer in steken!
Kun jij dan het tegendeel bewijzen......nee dat kun je niet. Dus wat wil je nou!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 juli 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het lijkt net of de echte wil er niet is. We hebben met deze jongens halve finale EL gehaald dus het is wel prima zo. Ik mis de echte ambitie om door te groeien. Iedereen ziet al een paar seizoenen dat het fout gaat. En pas na een slechte start schrikken ze wakker en komen ze met Ziyech. Het is nu het moment(alweer) om je selectie sterker te maken dan maar een keer een aankoop doen zonder dat er een speler vertrekt. Laat ze concurreren Jong Ajax kan ook nog wel wat gebruiken. Tijd om voor het seizoen slecht begint wakker zijn ipv van weer te laat.
Dit is nu het juiste woord wat mist binnen Ajax....AMBITIE.

Die brave en afwachtende houding past totaal niet bij Ajax. Wanneer je naar de prestaties kijkt van de laatste jaren dan is het helaas karig. Maar de mensen die Ajax leiden hebben heel slim de supporters in toom gehouden met cijfers.

En dat is hun onderbouwing dat Ajax het goed doet en veel supporters gaan dat geloven. Ik denk daar totaal anders over. Ik wil prijzen en resultaten zien. En die prijzen tellen nu eenmaal in de voetbal het meest. En dat ontbreekt nu al 3 jaar, dat zijn de feiten.

Daarom moet Ajax wel nu schakelen wil je groei kunnen creëren. En daar ben ik nu niet zo zeker van of de mensen die Ajax leiden dat kunnen genereren.

Wat zien we nu; verkopen van spelers zodat ze straks weer kunnen laten zien hoeveel geld er binnen gekomen is. Daar winnen we nog steeds geen enkele prijs mee.

Ajax heeft mensen nodig die lef hebben en gogme. Die vanuit maximale drive en ambitie Ajax willen doen groeien. Wanneer Ajax het komende seizoen geen groei kan laten zien, dan zijn de mensen binnen Ajax ongeschikt, einde discussie.

Wanneer ze dan opnieuw met cijfers aan gaan komen van kijk nu eens wat we hebben binnengehaald. Dan is dat het bewijs dat ze niet geschikt zijn voor Ajax. Bij Ajax tellen nu eenmaal alleen de prijzen die je behaalt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 juli 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 09:39 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt maar daar ligt toch echt de basis. Als jij de sterkste selectie hebt en voldoende financiële middelen dan is het eigenlijk wel falen mocht je het weer niet redden. Kijk naar Bayern München daar moet je nu naar doorstoten. Alles is aanwezig om sterker dan de rest te zijn op het moment. Bayern München is een voorbeeld die hebben ook al jeugd en kwaliteit klaarstaan als er iemand vertrekt. Daar moet je nu naar toe. Sterkere selectie/breedte. Middelmaat weg maar dat bandje speel ik inmiddels al 10 jaar af.
Ajax heeft de afgelopen jaren ieder jaar de sterkste selectie gehad. Ook de twee jaar onder Bosz vond ik dat Ajax de sterkste selectie had. En ja dan moet je kampioen worden.. De twee jaar onder de Boer was dat uiteindelijk de schuld van de trainer, en dat was onder Bosz niet anders.

Meedoen tot op de laatste dag, dan betekend dat je selectie goed genoeg is om kampioen te worden. Het dan niet winnen van de titel kan je nooit aan de directie wijten..
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 09:55 schreef AkaS het volgende:
Plus...feijenoord en psv zijn al aardig bezig volgens mij met het aantrekken van spelers voor komend seizoen.

En wij hebben de keeper van Roda als 2e keeper!

Ik verwacht dat Youness ook nog wel gaat maar voorlopig zie ik dezelfde tendens als de afgelopen 6 jaar... Bedelen bij Barca om spelers te huren en die linksback uit Brazilië waar intrresse in was tekent gewoon bij.

Ik heb de afgelopdn jaren gezien dat we beoogde versterkingen niet konden binnen halen maar wel onze beste spelers lieten vertrekken..
Sorry hoor, maar Sinkgraven Gudelj en nog een aantal andere toen beoogde en door supporters beaamde toptransfers zijn gewoon ruim op tijd gedaan. Net als nu met Huntelaar en onze nieuwe zeer talentvolle standinn, die zijn al voor het trainingskamp gehaald..

Verder is er nog niet 1 speler vertrokken die niet intern vervangen kan worden, Ook Neres is trouwens gehaald in de winter om dat half jaar te wennen en er komend seizoen te staan..
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 11:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat dat inderdaad eerder een dingetje is als nu al druk maken over versterkingen. Ajax heeft de voorgaande 3 transferperiodes veel geld uitgegeven. Voorlopig is alleen Traoré weg waarvan iedereen wist dat het ging gebeuren.

De posities waar ik vooral met intresse naar kijk zijn rechtsback en de buitenposities. Daar lijkt Ajax het dunst te zijn. En natuurlijk Sanchez. Die is gewoon heel bijzonder.
En Klaassen
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:51 schreef Bobby1972 het volgende:
"Toen kwamen echter de pijnlijke partijen tegen Roda, Willem II en Rostov en concludeerde men bij Ajax dat er toch iets moest gebeuren. En dat gebeurde dus ook heel rap. Er is aan het begin van het seizoen een fout gemaakt waarbij Peter Bosz heeft gedacht dat hij met het bestaande middenveld alle kwaliteiten en capaciteiten in huis had. En toen bleek dat niet te zijn, kwam die opdracht aan de directie om Ziyech aan te trekken en was dat ook zo gebeurt."

Dat geeft toch aan hoe slecht hij dat heeft ingeschat. Daar kan toch geen misverstand over zijn lijkt mij.

.
Bosz heeft dit inderdaad niet goed ingeschat.. Waarom geef jij daar dan de directie van de club de schuld van?
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 22:06 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Toen Bosz net bij Ajax was, heeft hij niet direct om spelers gevraagd. Hierin zie je ook hoeveel macht de rest binnen Ajax heeft. Ik bedoel Overmars, omdat hij verantwoordelijk was in de zomer nog voordat Bosz was aangesteld. Ook Neres is door hem gehaald.

Of de trainer nu wel zoveel bij Ajax zelf kan beslissen, is maar de vraag. Ik denk dat de komende tijd wel zal uitwijzen hoe Ajax geregeerd wordt.
Overmars is daar niet verantwoordelijk voor maar het TH. Tering vent, hoe vaak moet jou dat nog uitgelegd worden?
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 23:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik herrinner me een uitspraak van een jaar of 4 geleden. Onder de Boer.

De trainer is een passant. Logisch. Denk je dat hij dan ook maar 1 keus maakt over aan en verkoopbeleid? Vorig jaar hebben we duidelijk kunnen zien dat Bosz moest roeien met de riemen die hij kreeg. (Behoorlijk goeie riemen trouwens..)

Dat een trainer aanschuift bij overleg is logisch, maar het TH zal beslissen. Daarna zal Overmars pas zijn werk kunnen doen, en dat doet hij geweldig. Goed aankopen en gruwelijk goed verkopen.
De trainer is bij Ajax 1 van de stemmen die bespreken welke spelers er in de selectie moeten komen..
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 14:35 schreef Bobby1972 het volgende:
"De trainer is een passant. Logisch. Denk je dat hij dan ook maar 1 keus maakt over aan en verkoopbeleid? Vorig jaar hebben we duidelijk kunnen zien dat Bosz moest roeien met de riemen die hij kreeg. (Behoorlijk goeie riemen trouwens..)"

Kijk, lees maar eens de artikelen terug. Je ziet nergens keuzes van Bosz terug in het begin. Dus dat de trainer bepaald geldt niet echt bij Ajax.

Daarom acht ik de kans groot dat Keizer bewust is gekozen zodat de mensen binnen Ajax nog meer controle kunnen uitoefenen. Time will tell, feiten hou je nooit tegen.

Je gaat waarschijnlijk nergens keuzes van Keizer lezen deze zomer.
Je hebt het altijd over feiten, maar vervolgens kom je alleen maar met suggestieve stemmingmakerij zonder enige onderbouwing..
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 14:49 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dit is nu het juiste woord wat mist binnen Ajax....AMBITIE.

Die brave en afwachtende houding past totaal niet bij Ajax. Wanneer je naar de prestaties kijkt van de laatste jaren dan is het helaas karig. Maar de mensen die Ajax leiden hebben heel slim de supporters in toom gehouden met cijfers.

En dat is hun onderbouwing dat Ajax het goed doet en veel supporters gaan dat geloven. Ik denk daar totaal anders over. Ik wil prijzen en resultaten zien. En die prijzen tellen nu eenmaal in de voetbal het meest. En dat ontbreekt nu al 3 jaar, dat zijn de feiten.

Daarom moet Ajax wel nu schakelen wil je groei kunnen creëren. En daar ben ik nu niet zo zeker van of de mensen die Ajax leiden dat kunnen genereren.

Wat zien we nu; verkopen van spelers zodat ze straks weer kunnen laten zien hoeveel geld er binnen gekomen is. Daar winnen we nog steeds geen enkele prijs mee.

Ajax heeft mensen nodig die lef hebben en gogme. Die vanuit maximale drive en ambitie Ajax willen doen groeien. Wanneer Ajax het komende seizoen geen groei kan laten zien, dan zijn de mensen binnen Ajax ongeschikt, einde discussie.

Wanneer ze dan opnieuw met cijfers aan gaan komen van kijk nu eens wat we hebben binnengehaald. Dan is dat het bewijs dat ze niet geschikt zijn voor Ajax. Bij Ajax tellen nu eenmaal alleen de prijzen die je behaalt.
Huh? Ajax geen ambitie???

Tering man, jij kent echt heel de club niet, en je roeptoetert maar wat in de ruimte..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 juli 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosz heeft dit inderdaad niet goed ingeschat.. Waarom geef jij daar dan de directie van de club de schuld van?
Omdat je altijd mede verantwoordelijk bent. Wanneer Ajax niet in herhaling wil vallen zullen ze meer ambitie moeten gaan tonen.

Ik blijf de terughoudende houding binnen Ajax als een beperking zien voor de groei die Ajax nodig heeft. En dan maakt het niet meer uit wie daar voor het grootste deel verantwoordelijk is, het is en blijft een mindset die binnen Ajax niet thuis hoort.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 juli 2017 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? Ajax geen ambitie???

Tering man, jij kent echt heel de club niet, en je roeptoetert maar wat in de ruimte..
Wanneer Ajax opnieuw de CL poulefase niet haalt, dan kun je niet zeggen; das nou jammer en van dat kan gebeuren.

De uiteindelijke wil mis ik bij de mensen die Ajax leiden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 juli 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 14:36 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Kun jij dan het tegendeel bewijzen......nee dat kun je niet. Dus wat wil je nou!!
Aanstelling Bosz nog voordat transfermarkt open was. Is het enige feit wat ik hoef te benoemen.
Eide
 Eide - maandag 03 juli 2017 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Aanstelling Bosz nog voordat transfermarkt open was. Is het enige feit wat ik hoef te benoemen.
Soms is het zo overduidelijk... ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 juli 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 17:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Soms is het zo overduidelijk... ;)
Tja, maar snapt hij het of blijft hij wijzen naar bestuur? Dat is weer een andere vraag? Voor ons is het overduidelijk.
JOOD
 JOOD - maandag 03 juli 2017 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:24 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer is bij Ajax 1 van de stemmen die bespreken welke spelers er in de selectie moeten komen..
Dat lijkt me niet. Ik geloof meteen dat hij zijn mening mag geven, maar dat hij zelf spelers aandraagt lijkt me te ver gaan.
Eide
 Eide - maandag 03 juli 2017 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 17:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Ik geloof meteen dat hij zijn mening mag geven, maar dat hij zelf spelers aandraagt lijkt me te ver gaan.
Het aantrekken van spelers is de beslissing van het Technisch Hart. Hierin zitten de hoofdtrainer (Keizer), de directeur spelerszaken (Overmars), het hoofd opleidingen (Ouaali) en de cultuurbewaker/verbindingsman (Bergkamp). Zij bepalen als kwartet het transferbeleid van Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 juli 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar Sinkgraven Gudelj en nog een aantal andere toen beoogde en door supporters beaamde toptransfers zijn gewoon ruim op tijd gedaan. Net als nu met Huntelaar en onze nieuwe zeer talentvolle standinn, die zijn al voor het trainingskamp gehaald..

Verder is er nog niet 1 speler vertrokken die niet intern vervangen kan worden, Ook Neres is trouwens gehaald in de winter om dat half jaar te wennen en er komend seizoen te staan..
Sinkgraven toptransfer dat snap ik nog steeds niet. Er waren er toen meerdere inderdaad maar die was mij toen nog niet opgevallen. Deed het daar toen wel aardig en werd de ideale opvolger Ziyech genoemd in Heereveen. Had hem niet op de radar.
Gudelj had ik meer van verwacht maar is er ook niet uit gekomen.

Maar jij vind dus niet datf Ajax zo sterk mogelijk uit de zomerstop moet komen? Gewoon afwachten en doorgaan met dezelfde groep?
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 04 juli 2017 - 07:15   quote  deeplink  
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/748998/heldere-overmars-gaat-voor-transfers-liggen-voor-minder-dan-40-echt-niet-weg-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal

Kijken of hij deze wel waarmaakt..
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 04 juli 2017 - 08:39   quote  deeplink  
De lat minimaal 10 mil te weinig gelegd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 juli 2017 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 10:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is dus precies het probleem met veel mensen die het hardst roepen. Alles wordt erbij getrokken en voor het gemak op het conto van één persoon geschreven terwijl de werkelijkheid gewoon anders is.

Het is natuurlijk lekker eenvoudig hoor. De wereld alleen in zwart en wit zien, de zwarte piet spelen dan dan vooral heel verontwaardigd net doen alsof een waanzinnig goed onderbouwde mening hebt. Ik zie in jouw reactie vooral ontzettend veel los zand wat je voor het gemak maar op een hoop gooit.

Ten eerste hield de Raad van Commissarissen eerder veel uitgaves tegen, niet Marc Overmars. Ten tweede is Marc Overmars niet verantwoordelijk voor het selecteren van transferdoelwitten. Dat doet het Technisch Hart (TH) waar de hoofdtrainer, het hoofd opleidingen, de directeur spelersbeleid en verbindingsman Bergkamp in zitten. Overmars is dus slechts één van vier personen die over transfers gaat en is daarnaast verantwoordelijk voor onderhandelingen met spelers.

Ten derde begin je over spelers. Dat is altijd de verantwoordelijkheid van de desbetreffende trainer. Die bepaald de opstelling, niet de directie. Dat ligt dus niet in de hoek van Overmars. Idem voor Ziyech, die pas in beeld kwam nadat Bosz hiervoor het signaal gaf. En toen Bosz dat signaal gaf werd en razendsnel gehandeld.

Kortom, veel van jouw "argumenten" slaan nergens op als je ze op Overmars projecteert. Wel is duidelijk dat Overmars spelers voor absolute hoofdprijzen weet te verkopen en, sinds hij de ruimte krijgt van de RvC (winter 2015/16), snel en daadkrachtig handeld op de transfermarkt.

Als iemand er twee personen zijn binnen Ajax die zich de afgelopen anderhalf jaar hebben bewezen van dat Edwin van der Sar en Marc Overmars. Van der Sar soet het uitstekend als boegbeeld en toont creatief te zijn met sponsorcontracten. Hij komt zeer rustig en professioneel over. Marc Overmars heeft diezelfde periode laten zien snel te kunnen en durven handelen en daarbij hele goede prijzen weet te bedingen.

Als er ergens iemand zich moet gaan bewijzen binnen Ajax is dat Bergkamp als verbindingsman. Maar op directieniveau doet Ajax het gewoon uitstekend.
+1
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 16:35 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Omdat je altijd mede verantwoordelijk bent. Wanneer Ajax niet in herhaling wil vallen zullen ze meer ambitie moeten gaan tonen.

Ik blijf de terughoudende houding binnen Ajax als een beperking zien voor de groei die Ajax nodig heeft. En dan maakt het niet meer uit wie daar voor het grootste deel verantwoordelijk is, het is en blijft een mindset die binnen Ajax niet thuis hoort.
Kerel, welke terughoudende houding? Ze zijn juist heel proactief bezig bij de club, voor de meeste scenario's is er gewoon een alternatief bekend of zelfs al binnen, posities zijn dubbel of meer dan dubbel bezet, de selectie is gewoon heel erg goed, er is goed en rustig nagedacht over een opvolger voor Bosz, er is een trainer gekomen die anders is dan achter de menigte aan te lopen...Kortom, in alles laat men zien juist helemaal niet terughoudend te zijn..

Van Leer, Huntelaar, Neres, allemaal jongens die gehaald zijn voor dit seizoen..

De trainer al weer bekend voordat het seizoen start, de ts verder al weer ingevuld van het eerste en van Jong Ajax..

Dus kerel, dat zijn allemaal kei en keiharde feiten..

En jij? Niks anders dan wat luchtkastelen
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 17:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Ik geloof meteen dat hij zijn mening mag geven, maar dat hij zelf spelers aandraagt lijkt me te ver gaan.
Sorry, maar dat is gewoon een hard feit..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)









0.0150949