BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 13:52   quote  deeplink  
Ajax

Op maandag 19 juni wordt in het Zwitserse Nyon geloot voor de eerste en tweede kwalificatieronde van de Champions League. De heenduels in de eerste voorronde worden gespeeld op 27 en 28 juni, enkele dagen voor de start van de Tour de France en Wimbledon.

Voor Ajax is de eerste belangrijke datum in de agenda voorlopig vrijdag 14 juli, wanneer de loting van de derde voorronde van de Champions League wordt verricht. Ajax is hierbij geplaatst, waardoor ze het opnemen tegen een club zonder beschermde status. Dit zijn FC FCSB (het voormalige Steaua Boekarest uit Roemenië), Young Boys (Zwitserland), OGC Nice (Frankrijk), Istanbul Basaksehir (Turkije) of de nummer twee van Griekenland: AEK Athene, Panathinaikos of PAOK Saloniki. Zij strijden nu in een mini-competitie nog om de tweede plek in Griekenland, nadat Olympiakos opnieuw landskampioen werd. De data van de duels in de derde voorronde zijn 25/26 juli en 1/2 augustus.

Play-offs
Als Ajax de derde voorronde overleeft, wacht nog de laatste horde richting de Champions League: de play-offs op 15/16 en 22/23 augustus. Ook hierin is Ajax geplaatst. Als alle favorieten (op basis van coëfficiënt) in de derde voorronde doorgaan, wordt Ajax in de laatste fase gekoppeld aan een van de volgende clubs: Viktoria Plzen (Tsjechië), CSKA Moskou (Rusland, Club Brugge (België), Sporting Lissabon (Portugal) of Hoffenheim (Duitsland).

Wanneer Ajax ook de play-offs overleeft is de ploeg van Peter Bosz zeker van een plek in de poulefase. Ajax zit dan bij de loting in Pot 3, waar bijvoorbeeld ook Tottenham Hotspur, FC Basel en Anderlecht in zitten.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 29 mei 2017 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 13:58   quote  deeplink  
Ajax komende zomer weer naar Zillertal

Ajax belegd ook komende zomer weer zijn trainingskamp in het Oostenrijkse Zillertal. De goede training- en teambuildingfaciliteiten in combinatie met de prachtige omgeving en frisse lucht zijn redenen waarom ook komend seizoen het eerste trainingskamp weer in het Zillertal wordt gehouden. Ajax verblijft in hotel Elisabeth in Mayrhofen van maandag 3 juli tot en met zaterdag 8 juli en traint de hele week in de Zillertal-vallei. De week wordt afgesloten met een oefenwedstrijd tegen een nog nader te bepalen tegenstander.

Ajax.nl
Eide
 Eide - maandag 29 mei 2017 - 14:01   quote  deeplink  
Ajax oefent op 11 juli tegen Rijnsburgse Boys; 8 juli tegen Werder Bremen

Rijnsburgse Boys meldt dat het Ajax heeft weten te strikken voor een oefenduel op dinsdag 11 juli. Het duel tegen de amateurs is niet het eerste oefenduel van Ajax. Op 8 juli staat er als einde van het eerste trainingskamp in Oostenrijk al een duel tegen Werder Bremen op het programma. Volgens de amateurclub komt Ajax op 11 juli met de voltallige selectie naar sportpark Middelmors. Aanvang van het duel is 18.30 uur.

Bron
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 29 mei 2017 - 14:08   quote  deeplink  
Ik kijk uit naar volgend seizoen :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 05 juni 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Vooral benieuwd wie er nog is als het 1 september is!
p111
 p111 - maandag 05 juni 2017 - 23:03   quote  deeplink  
Hopelijk hebben we er nog 11 dan
Eide
 Eide - maandag 05 juni 2017 - 23:09   quote  deeplink  
Mitchell Dijks gaat niet definitief over naar Norwich en komt dus terug naar Ajax. Zijn contract loopt in 2018 af...
remco k
 remco k - dinsdag 06 juni 2017 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 juni 2017 - 23:09 schreef Eide het volgende:
Mitchell Dijks gaat niet definitief over naar Norwich en komt dus terug naar Ajax. Zijn contract loopt in 2018 af...
Ik begreep zijn vertrek al niet, speelde vorig jaar een prima seizoen..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 juni 2017 - 09:07   quote  deeplink  
en dat jaar erop niet... net zoals bazoer en gudelj..
remco k
 remco k - dinsdag 06 juni 2017 - 09:14   quote  deeplink  
Nee, een maand of twee wat minder, niet het hele jaar erop, net zoals Bazoer en Gudelj...
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 16:05   quote  deeplink  
Dat van Bazoer heb ik sowieso nooit begrepen. Zoveel slechte wedstrijden hoefde hij niet te spelen om vervolgens er definitief uitgehaald te worden. Net als het vertelt van El Ghazi, nog steeds vol onbegrip
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:05 schreef Loetje het volgende:
Dat van Bazoer heb ik sowieso nooit begrepen. Zoveel slechte wedstrijden hoefde hij niet te spelen om vervolgens er definitief uitgehaald te worden. Net als het vertelt van El Ghazi, nog steeds vol onbegrip
Volgens Ajax wachter van VI zei TH al in het begin van het seizoen dat Bazoer en Gudelj niet meer voldeden.
Dat heeft hij gehoord van binnen Ajax zelf.
Bosz was/is eigenwijs en stelde ze toch op.
Vervolgens om in te wrijven, we zeiden het toch dat je ze op de bank moesten zetten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 06 juni 2017 - 16:42   quote  deeplink  
Nu ben ik benieuwd wat Tete gaat doen :) Nieuwe trainer, nieuwe kansen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:42 schreef Ajax we love you het volgende:
Nu ben ik benieuwd wat Tete gaat doen :) Nieuwe trainer, nieuwe kansen
Nou dat is heel simpel.

Als er een coach komt die hem wil hebben als directe versterking voor zijn basis 11.
En daar heel duidelijk in zijn, zonder enige twijfel en het is een buitenlandse club waar hij meer geld kan verdienen dan is hij weg.

Heel simpel.

Als de nieuwe trainer niet duidelijk is dat hij nummer 1 is bij Ajax dan gaat hij ook weg.
Ook heel simpel,
hij gaat eerst praten en als ze dit zeggen dan gaat hij : We gaan het zien, misschien ben je mijn nummer 1 maar misschien ook niet.
AkaS
 AkaS - vrijdag 09 juni 2017 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 09:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begreep zijn vertrek al niet, speelde vorig jaar een prima seizoen..
Ik vind ook dat Dijks is onderschat.

Mijn keuze tussen Dijks of Sinkgraven is snel gemaakt.
JOOD
 JOOD - vrijdag 09 juni 2017 - 08:28   quote  deeplink  
Tijd voor een nieuwe trainer dacht ik zo. Anders gaan we weer punten verliezen en wederom geen plaatsing voor de CL
AkaS
 AkaS - vrijdag 09 juni 2017 - 08:30   quote  deeplink  
Met eental belangrijke spelers die een transfer zouden kunnen maken is het wel zaak dat er snel een nieuwe maar vooral ook aansprekende trainer wordt aangesteld!

Tijd dat de boys van weleer zich gaan bewijzen en laten zien dat zij hun functies waard zijn...

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar de bezetting op de vleugels komend seizoen....

Wie zitten er achter Kluivert en Neres?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 juni 2017 door AkaS --
p111
 p111 - vrijdag 09 juni 2017 - 08:43   quote  deeplink  
Ik zie het nog steeds zitten in Sinkgraven net als Bosz
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 09 juni 2017 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 08:43 schreef p111 het volgende:
Ik zie het nog steeds zitten in Sinkgraven net als Bosz
Misschien verlost hij ons wel en haalt hij hem naar Dortmund! ;-)
p111
 p111 - vrijdag 09 juni 2017 - 11:25   quote  deeplink  
Ja laten we Dijks daar weer neerzetten 10 rode kaarten en 20 ballen terug spelen,das pas vooruitgang.
AkaS
 AkaS - vrijdag 09 juni 2017 - 12:21   quote  deeplink  
jongens, iedereen was in de hosanna sfeer, maar Traoré is weg. En hiermee ook de dubbele bezetting op de rechterflank...

Moet hier nog een aankoop voor gedaan worden of zit hier jeugd achter?
Komt Quincy Menig terug?

Wie kan hier wat meer over melden?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 09 juni 2017 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 12:21 schreef AkaS het volgende:
jongens, iedereen was in de hosanna sfeer, maar Traoré is weg. En hiermee ook de dubbele bezetting op de rechterflank...

Moet hier nog een aankoop voor gedaan worden of zit hier jeugd achter?
Komt Quincy Menig terug?

Wie kan hier wat meer over melden?
Menig, Dijks, Warmerdam, Owusu en El Azzouzi keren terug volgens mij.

Zou voor op rechts Menig wel willen zien in de voorbereiding, evenals Clement
HansH
 HansH - vrijdag 09 juni 2017 - 14:41   quote  deeplink  
Warmerdam is naar Groningen
aaadjuh
 aaadjuh - vrijdag 09 juni 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 12:32 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Menig, Dijks, Warmerdam, Owusu en El Azzouzi keren terug volgens mij.

Zou voor op rechts Menig wel willen zien in de voorbereiding, evenals Clement
Younnes, Cerny, Kluivert, Neres is zat. Doe maar een linksback
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 09 juni 2017 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 14:49 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Younnes, Cerny, Kluivert, Neres is zat. Doe maar een linksback
Dijks

Zou Menig ook lekker laten mee concurreren in de voorbereiding. Wordt niemand slechter van

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 juni 2017 door Jaccio --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 juni 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 09:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begreep zijn vertrek al niet, speelde vorig jaar een prima seizoen..
Technisch te beperkt? Vind het maar een draver die wat ballen voor gooit. Verdedigend ook niet altijd even sterk. Als je Sinkgraven boven Dijks verkiest Dan zoek je iets anders lijkt me.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 juni 2017 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 08:43 schreef p111 het volgende:
Ik zie het nog steeds zitten in Sinkgraven net als Bosz
Gelukkig is Bosz weg en zoekt Ajax een LB...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 juni 2017 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 12:32 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Menig, Dijks, Warmerdam, Owusu en El Azzouzi keren terug volgens mij.

Zou voor op rechts Menig wel willen zien in de voorbereiding, evenals Clement
Zivkovic ook nog voorin
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 juni 2017 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 15:47 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dijks

Zou Menig ook lekker laten mee concurreren in de voorbereiding. Wordt niemand slechter van
Ik vrees dat Dijks en Menig niet van niveau zijn waar je naar toe wilt.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 09 juni 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 16:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zivkovic ook nog voorin
Is Zivkovic niet naar Belgie vertrokken?
Eide
 Eide - vrijdag 09 juni 2017 - 16:55   quote  deeplink  
Volgens mij niet, alleen geruchten over een move naar Oostende geloof ik. Maar zoals het er nu voor staat komt hij terug naar Ajax als er verder niets gebeurt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 juni 2017 door Eide --
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 juni 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 09:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begreep zijn vertrek al niet, speelde vorig jaar een prima seizoen..
Jup, werd gaandeweg wel minder en zn voorbereiding was niet goed. Echter raar om hem weg te doen aangezien er in principe geen linksback meer was.
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 09 juni 2017 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 16:55 schreef Eide het volgende:
Volgens mij niet, alleen geruchten over een move naar Oostende geloof ik. Maar zoals het er nu voor staat komt hij terug naar Ajax als er verder niets gebeurt.
Ah ok. Denk alleen wel dat er met de komst van KjH geen plek voor hem is en Overmars zijn best zal gaan doen om een nieuwe werkgever voor hem te vinden
Eide
 Eide - vrijdag 09 juni 2017 - 18:35   quote  deeplink  
Dat lijkt mij ook. Zivko drukt alleen maar op het salarishuis terwijl het avontuur Ajax echt al even over is. Gewoon voor een zacht prijsje weg of desnoods z'n contract ontbinden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 09 juni 2017 - 22:17   quote  deeplink  
Is er al een overzicht van oefenwedstrijden?
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 juni 2017 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 22:17 schreef Ajax Warrior het volgende:
Is er al een overzicht van oefenwedstrijden?
Enige wat ik weet is dat er geoefend gaat worden tegen Rijnsburgse Boys en Werder Bremen. De rest is mij onbekend
Eide
 Eide - vrijdag 09 juni 2017 - 22:48   quote  deeplink  
8 juli: Ajax - Weder Bremen
11 juli: Ajax - Rijnsburgse Boys
14 juli: Loting voorrondes CL
25/26 juli: 3e voorronde CL
1/2 augustus: return 3e voorronde CL

Zo heel veel ruimte voor meer oefenwedstrijden is er ook niet. Als Ajax een week rust wil in aanloop naar de voorronde CL zal je tussen 14 en 18/19 nog kunnen oefenen. Meer niet.
Loetje
 Loetje - vrijdag 09 juni 2017 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 22:48 schreef Eide het volgende:
8 juli: Ajax - Weder Bremen
11 juli: Ajax - Rijnsburgse Boys
14 juli: Loting voorrondes CL
25/26 juli: 3e voorronde CL
1/2 augustus: return 3e voorronde CL

Zo heel veel ruimte voor meer oefenwedstrijden is er ook niet. Als Ajax een week rust wil in aanloop naar de voorronde CL zal je tussen 14 en 18/19 nog kunnen oefenen. Meer niet.
Wanneer begint de voorbereiding? Meestal de eerste zaterdag toch meteen een wedstrijd? Je zult ook fit moeten worden ondanks weinig vakantie
Eide
 Eide - vrijdag 09 juni 2017 - 23:09   quote  deeplink  
29 juni begint de voorbereiding van Ajax. 3 Juli vertrekt de ploeg naar Oostenrijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 10 juni 2017 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 juni 2017 - 22:48 schreef Eide het volgende:
8 juli: Ajax - Weder Bremen
11 juli: Ajax - Rijnsburgse Boys
14 juli: Loting voorrondes CL
25/26 juli: 3e voorronde CL
1/2 augustus: return 3e voorronde CL

Zo heel veel ruimte voor meer oefenwedstrijden is er ook niet. Als Ajax een week rust wil in aanloop naar de voorronde CL zal je tussen 14 en 18/19 nog kunnen oefenen. Meer niet.
Is inderdaad niet heel veel ruimte meer. Zelfs niet eens bekend wanneer de open dag is?

Wanneer begint het seizoen?
Loetje
 Loetje - zaterdag 10 juni 2017 - 07:34   quote  deeplink  
Die 3e voorronde nekt je zowat man, haha!
Eide
 Eide - zaterdag 10 juni 2017 - 21:49   quote  deeplink  
Younes vanavond met z'n debuut in een officiële wedstrijd voor Der Mannschaft. Het mag geslaagd genoemd worden met een goal en een assist tegen laagvlieger San Marino.
Eide
 Eide - zaterdag 10 juni 2017 - 21:54   quote  deeplink  
Dolberg met z'n eerste goal voor Denemarken. Eriksen scoorde trouwens ook.
Eide
 Eide - donderdag 22 juni 2017 - 21:10   quote  deeplink  
Open training op maandag 10 juli

De Ajax-training van maandag 10 juli is openbaar voor supporters. De selectie van Ajax traint die dag op het hoofdveld van sportcomplex de Toekomst. De training begint om 10:30 uur. Naast de training zullen er diverse activiteiten op het terrein zijn.

Open training
Voor de fans is het de ideale gelegenheid hun helden van dichtbij te zien. Onder leiding van de nieuwe trainer Marcel Keizer werkt het team na terugkeer uit het Oostenrijkse Zillertal de eerste training op eigen veld af. De aanwezigheid van de teruggekeerde Klaas Jan Huntelaar zal voor velen een extra aanleiding zijn om erbij te zijn.

Na afloop van de open training op 10 juli zullen spelers langs de zijkanten van het trainingsveld lopen om handtekeningen uit te delen en op de foto te gaan. Supporters kunnen tijdens de open training hun auto parkeren op het parkeerterrein van Borchland. De kosten zijn drie euro per auto, en let op: vol is vol. Ajax roept de supporters op om tijdens dit evenement geen vuurwerk af te steken.

Eerste thuiswedstrijd op 19 augustus
Ajax begint het nieuwe seizoen in de Eredivisie met een uitwedstrijd tegen Heracles. De wedstrijd wordt op zaterdag 12 augustus om 20:45 uur gespeeld. De eerste thuiswedstrijd staat op zaterdag 19 augustus op het programma. Die dag ontvangt Ajax FC Groningen in de ArenA. De aftrap is om 19:45 uur.

Bron

Daarnaast zal de Open Dag op vrijdag 4 augustus zijn. Meer informatie volgt nog.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 23 juni 2017 - 14:32   quote  deeplink  
Meteen 2 keer op zaterdag, heerlijk zeg, dan kan ik me al vroeg vol gieten en dan maar hopen dat we er meteen staan...

Ik krijg nu al de zenuwen... die eerste pot uit op ku(ns)tgras...ik hou mn hart vast :/
p111
 p111 - zondag 25 juni 2017 - 14:24   quote  deeplink  
Het heeft al weer lang genoeg geduurd die zomer pauze, gelukkig hebben we Max nog !!!
remco k
 remco k - zondag 25 juni 2017 - 15:31   quote  deeplink  
Nou. Dat is flink ge ieten dit seizoen. Waardeloos die redbull
p111
 p111 - zondag 25 juni 2017 - 17:24   quote  deeplink  
Jazeker wat een scheitzooi ,jammer voor Max wel leuk voor Ricciardo.
Brandje
 Brandje - zondag 25 juni 2017 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 17:24 schreef p111 het volgende:
Jazeker wat een scheitzooi ,jammer voor Max wel leuk voor Ricciardo.
Misschien is die Max toch wel niet zo goed als we hoopten want Ricciardo haalt de ene podiumplek na de ander. Verder boeit die F1 mij niks. Te veel regels. Geef mij maar de Moto GP. Vandaag weer live Valentino Rossi zien winnen op Assen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 juni 2017 door Brandje --
Eide
 Eide - zondag 25 juni 2017 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 19:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Misschien is die Max toch wel niet zo goed als we hoopten want Ricciardo haalt de ene podiumplek na de ander.
Max z'n auto gaat steeds kapot. Ook vandaag kon hij er niets aan doen terwijl hij echt op podiumkoers lag. Nu de 4e keer op rij geloof ik dat z'n auto stuk is gegaan of iemand hem er af kegelt. Dit keer waarschijnlijk vanwege onderdelen van andere auto's in z'n intake.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5140
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18









0.0108737