BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 juli 2017 - 20:39   quote  deeplink  
Olympique Lyon start met Tete. Rare situatie moet ik toegeven.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 21:05   quote  deeplink  
Come on Ajax! Eindelijk weer een echte wedstrijd. Heel erg benieuwd naar het verschil tussen Tete en Veltman.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 21:12   quote  deeplink  
Oogklepje staat weer linksbuiten ;)

Laten we hopen dat dit zijn seizoen gaat worden!
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 juli 2017 - 21:13   quote  deeplink  
Younes begint lekker fel. Twee kansen gecreëerd in een paar minuten tijd.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 juli 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 21:12 schreef JOOD het volgende:
Oogklepje staat weer linksbuiten ;)

Laten we hopen dat dit zijn seizoen gaat worden!
Dat was idd wel het jammere, helaas.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 21:16   quote  deeplink  
Mooie voorzet.. wie zijn man was dat?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 18 juli 2017 - 21:23   quote  deeplink  
Veld is heel slecht
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 21:47   quote  deeplink  
Youness, Veltman, Schone komen te kort. Dolberg weer onzichtbaar.

Mooi dat we weer voetbal kunnen kijken, voorbereiding blijft toch wel mijn ding. Helaas dat het dit jaar een hele zwarte is :(
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 18 juli 2017 - 21:55   quote  deeplink  
Dit is dus beoogde basisopstelling van Keizer..? Toch wel Schöne dus. Opzich logische keuze dat hij eerst zou willen gaan voor een wat betrouwbaar meer ervaren middenveld en dan een De Jong later rustig kan brengen.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 22:41   quote  deeplink  
Weer Veltman zn man die scoort. Kunnen we die band niet alsnog aan Donny of Sanchez geven??
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 20:22 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker, ook zo'n jongen waar je voor naar het stadion komt.
Doet me wat spel betreft heel veel aan Xavi denken.
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:41 schreef JOOD het volgende:
Weer Veltman zn man die scoort. Kunnen we die band niet alsnog aan Donny of Sanchez geven??
Hoe kom je bij weer. Zijn directe tegenstanders scoren zelden tot nooit.
Eide
 Eide - dinsdag 18 juli 2017 - 22:46   quote  deeplink  
Hmm, het houdt nog niet over. Ajax aanvallend nauwelijks gevaarlijk geweest. Het middenveld draaide wel aardig maar als je dan makkelijk goals weggeeft... Nou ja, de eerste serieuze test. Werk aan de winkel. Op naar Nice.
Brandje
 Brandje - dinsdag 18 juli 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kom je bij weer. Zijn directe tegenstanders scoren zelden tot nooit.
Nee maar Veltman is van alles net niks en dat weet jij stiekum ook wel
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe kom je bij weer. Zijn directe tegenstanders scoren zelden tot nooit.
Omdat het bij de eerste goal ook zijn man was.
JOOD
 JOOD - dinsdag 18 juli 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Doet me wat spel betreft heel veel aan Xavi denken.
Zou je hem dan op 6 zetten of juist aanvallend? Zelfde vraag voor Donny, speelt namelijk een prima pot als vervanger van Klaassen..
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:48 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee maar Veltman is van alles net niks en dat weet jij stiekum ook wel
Zeker geen fan. Maar mensen moeten geen onzin verkopen
remco k
 remco k - dinsdag 18 juli 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

Zou je hem dan op 6 zetten of juist aanvallend? Zelfde vraag voor Donny, speelt namelijk een prima pot als vervanger van Klaassen..
Ik zou altijd voor Donny op 6 gaan. En dan Frenkie naast zyech
p111
 p111 - dinsdag 18 juli 2017 - 23:06   quote  deeplink  
Uitblinkers Viergever - Veltman, en Schone als laatste man.
p111
 p111 - dinsdag 18 juli 2017 - 23:07   quote  deeplink  
Met dit middenveld gaat het hem niet worden aanvallend.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 19 juli 2017 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 22:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou altijd voor Donny op 6 gaan. En dan Frenkie naast zyech
volgens mij speelde frenkie altijd op 6 bij Jong, dus waarom dat aanpassen?
Scout2
 Scout2 - woensdag 19 juli 2017 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 juli 2017 - 23:06 schreef p111 het volgende:
Uitblinkers Viergever - Veltman, en Schone als laatste man.
:)
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 juli 2017 - 00:17   quote  deeplink  
wat ik heb gezien speelde we weer zonder spits... moet zeggen heb niet alles gezien maar wat ik zag was drama en leek totaal niet op het ajax van eind vorig seizoen.. natuurlijk ook geen top voorbereiding gehad..
remco k
 remco k - woensdag 19 juli 2017 - 02:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 00:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

volgens mij speelde frenkie altijd op 6 bij Jong, dus waarom dat aanpassen?
Nee hoor dat werd met regelmaat afgewisseld bij jong.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 19 juli 2017 - 08:05   quote  deeplink  
Ah, het is weer begonnen lees ik.
Nog steeds gezeik over Veltman, middenveld draait niet, worden makkelijk goals weggegeven. Ik heb niks gemist dus.
Kan me niet zo veel schelen ook. Het zal over een aantal weken wel weer gaan draaien.
Het is (nog steeds) een jong team, dat nu niet alleen met de druk van het moeten te maken heeft, maar nu ook een tik van een hele andere orde moet zien te verwerken.
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 08:49   quote  deeplink  
Ik vond het middenveld niet tegenvallen eigenlijk. Het stond vooral voorin vast. Achterin wafren er een aantal momenten waar Ajax er niet goed uitzag. Maar Ajax wist vooral aanvallend nauwelijks gevaarlijk te worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 juli 2017 - 00:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 02:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor dat werd met regelmaat afgewisseld bij jong.
Dat zie je overigens ook met schone, schone mag ook mee naar voren en dan neemt de ander het meestal over. Dat was eerst klaassen en nu van beek.

Frenkie is alleen wat sneller dan schone, kan dat ook langer volhouden en was ook niet erg als ze bij jong een tegendoelpunt viel, of verloor. Dus speelt men niet op safe.

Maar in de basisopstelling stond frenkie op 6 en van beek naast nouri.

Dat frenkie vervolgens inviel bij wedstrijden van het 1ste en op de plek van klaassen ging spelen. Was al dat van beek prima schone aan het vervangen was. En je wilt niet door 1 wissel 2 plekken wijzigen, als dat niet hoeft.
remco k
 remco k - donderdag 20 juli 2017 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 00:30 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zie je overigens ook met schone, schone mag ook mee naar voren en dan neemt de ander het meestal over. Dat was eerst klaassen en nu van beek.

Frenkie is alleen wat sneller dan schone, kan dat ook langer volhouden en was ook niet erg als ze bij jong een tegendoelpunt viel, of verloor. Dus speelt men niet op safe.

Maar in de basisopstelling stond frenkie op 6 en van beek naast nouri.

Dat frenkie vervolgens inviel bij wedstrijden van het 1ste en op de plek van klaassen ging spelen. Was al dat van beek prima schone aan het vervangen was. En je wilt niet door 1 wissel 2 plekken wijzigen, als dat niet hoeft.
Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel echt afgewisseld in de opstelling.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 juli 2017 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 08:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel echt afgewisseld in de opstelling.
Oke, als jij dat zegt.

Ik heb daar te weinig jong Ajax gezien En 90 min lang gevolgd, om dat te concluderen.

Maar volgens mij als alle 3 speelde dan speelde frenkie op 6.
Dat werd natuurlijk steeds minder het geval, want van der beek was steeds vaker nodig bij het 1ste.

Maar ik weet het niet exact, dus als ik onzin vertel dan is dat zo. En heb jij gelijk.
Eide
 Eide - donderdag 20 juli 2017 - 10:04   quote  deeplink  
Frenkie de Jong speelde eigenlijk nooit echt op 6 bij Jong Ajax. Dat is een van de redenen dat Jong Ajax ook zoveel goals tegenkreeg, want aan controle op het middenveld deed men eigenlijk niet. Alle middenvelders kwamen zeer geregeld zeer diep op de helft van de tegenstander te spelen.

De Jong is in alles een aanvallende middenvelder, net zoals Donnie van de Beek dat ook is en net zoals Lasse Schone dat ook is. Wel kunnen ze allemaal, als dat nodig is, verdienstelijk op 6 uit de voeten. Daarbij vind ik persoonlijk Frenkie de Jong misschien wel de minst geschikte op die positie omdat hij fysiek en minst imposant is van dat drietal.

Vorig jaar werd met Schone ook al gekozen voor het accepteren van een verdedigend risico om opbouwend beter voor de dag toe komen. In dat licht dan Frenkie natuurlijk prima uit de voeten op CVM.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 20 juli 2017 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 10:04 schreef Eide het volgende:
Frenkie de Jong speelde eigenlijk nooit echt op 6 bij Jong Ajax. Dat is een van de redenen dat Jong Ajax ook zoveel goals tegenkreeg, want aan controle op het middenveld deed men eigenlijk niet. Alle middenvelders kwamen zeer geregeld zeer diep op de helft van de tegenstander te spelen.

De Jong is in alles een aanvallende middenvelder, net zoals Donnie van de Beek dat ook is en net zoals Lasse Schone dat ook is. Wel kunnen ze allemaal, als dat nodig is, verdienstelijk op 6 uit de voeten. Daarbij vind ik persoonlijk Frenkie de Jong misschien wel de minst geschikte op die positie omdat hij fysiek en minst imposant is van dat drietal.

Vorig jaar werd met Schone ook al gekozen voor het accepteren van een verdedigend risico om opbouwend beter voor de dag toe komen. In dat licht dan Frenkie natuurlijk prima uit de voeten op CVM.
De minuten die vd Beek daar kreeg vond ik hem sterker en gevaarlijker dan Schöne. Schöne mist gewoon de kracht om A te verdedigen B om aan aanvallen toe te komen. Met sterkere tegenstanders resulteert dat erin dat hij alleen maar voor zijn verdediging hangt. Hierdoor kom je juist in de problemen. Tegen de kleintjes ref hij het prima in grotere liever vd Beek.
remco k
 remco k - donderdag 20 juli 2017 - 10:39   quote  deeplink  
Ik denk dat vd Beek in alles de meest ideale CVM is voor Ajax, hij is defensief positioneel veel sterker dan de andere twee, en zijn handelingssnelheid is veel hoger dan die van Schone.. Fysiek ook de sterkste van de 3..
Eide
 Eide - donderdag 20 juli 2017 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 10:39 schreef remco k het volgende:
Ik denk dat vd Beek in alles de meest ideale CVM is voor Ajax, hij is defensief positioneel veel sterker dan de andere twee, en zijn handelingssnelheid is veel hoger dan die van Schone.. Fysiek ook de sterkste van de 3..
Mee eens, maar je hebt die kracht ook voorin nodig. Ajax heeft hey ook met Klaassen geprobeert op CVM on dezelfde redenen die jij nu noemt. We kwamen daardoor aanvallend echter enorm tekort en dus is dat snel de nek omgedraait. Ik vind Donnie in heel veel op Klaassen lijken en durf daarom ook niet te zeggen of hij nu de meest ideale keuze is.

Ik denk dat iedereen de defensieve tekortkomingen van Lasse wel ziet. Ik denk ook dat de meesten de toegevoegde waarde van een ervaren, voetballend sterke speler als Lasse op die positie ook wel zien. Helaas waren jongens als Riedewald, Gudelj en anderen ook niet in staat te brengen wat Ajax daar nodig heeft. Ondanks alle, soms zeer terechte, kritiek op Lasse Schone bracht het inbrengen van Schone op CVM Ajax wel het voetbal wat wij willen zien.

Ik denk dat Frenkie de Jong ons Ajax heel veel heeft te bieden. Ik durf het voorlopig alleen niet aan om te zeggen op welke posititie hij dat dan moet gaan doen in deze ploeg. Zeker niet met het oog op die CVM positite die, met uitzondering van 1 seizoen Anita en 1 seizoen Blind, nog geen moment onbesproken is geweest dat afgelopen 10 jaar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 juli 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 juli 2017 - 11:03   quote  deeplink  
ik vind vdbeek zijn handings snelheid en uberhaubt zijn snelheid laag.. kzou wel graag vdbeek graag meer op 6 zien en kijke hoe die het doet op langere termijn.. en wat zou het mooi zijn als sneijder terug kwam... vdbeek 6 ziyech sneijder ervoor.. dejong die dan kan leren van sneijder.. en dan veltman heel rap die band afpakken en aan sneijder geven..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 juli 2017 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 11:03 schreef nummer10 het volgende:
ik vind vdbeek zijn handings snelheid en uberhaubt zijn snelheid laag.. kzou wel graag vdbeek graag meer op 6 zien en kijke hoe die het doet op langere termijn.. en wat zou het mooi zijn als sneijder terug kwam... vdbeek 6 ziyech sneijder ervoor.. dejong die dan kan leren van sneijder.. en dan veltman heel rap die band afpakken en aan sneijder geven..
Middenvelders zijn over het algemeen niet echt snel. Ziyech en Klaassen ook niet bepaald. 'T is maar hoe je het invult en ik denk dat Donny precies weet waar zijn krachten liggen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 juli 2017 - 12:03   quote  deeplink  
Wat is nu de status van de jong? Hoorde dat hij bij Ajax zou tekenen, maar dat is dan onzin, of zit hij er wel gewoon bij?
Bedoel Nigel, niet Frenkie ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 juli 2017 door Ajax we love you --
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 juli 2017 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 12:03 schreef Ajax we love you het volgende:
Wat is nu de status van de jong? Hoorde dat hij bij Ajax zou tekenen, maar dat is dan onzin, of zit hij er wel gewoon bij?
Bedoel Nigel, niet Frenkie ;-)
Ik zag je post voor de edit en wou net vragen wie je bedoelde. Echter dacht ik ook nog ff aan Siem de Jong xD

Nigel al een tijdje niks meer over gehoord, laatste nieuws was een maand geleden dat hij een contract aanbieding had gehad van Ajax. maar hij ligt voorlopig nog gewoon 1 jaar vast bij Galatasaray dus er is nog helemaal niks rond met hem of de Galatasaray denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 juli 2017 door NatjosFC --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 20 juli 2017 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 10:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Mee eens, maar je hebt die kracht ook voorin nodig. Ajax heeft hey ook met Klaassen geprobeert op CVM on dezelfde redenen die jij nu noemt. We kwamen daardoor aanvallend echter enorm tekort en dus is dat snel de nek omgedraait. Ik vind Donnie in heel veel op Klaassen lijken en durf daarom ook niet te zeggen of hij nu de meest ideale keuze is.

Ik denk dat iedereen de defensieve tekortkomingen van Lasse wel ziet. Ik denk ook dat de meesten de toegevoegde waarde van een ervaren, voetballend sterke speler als Lasse op die positie ook wel zien. Helaas waren jongens als Riedewald, Gudelj en anderen ook niet in staat te brengen wat Ajax daar nodig heeft. Ondanks alle, soms zeer terechte, kritiek op Lasse Schone bracht het inbrengen van Schone op CVM Ajax wel het voetbal wat wij willen zien.

Ik denk dat Frenkie de Jong ons Ajax heel veel heeft te bieden. Ik durf het voorlopig alleen niet aan om te zeggen op welke posititie hij dat dan moet gaan doen in deze ploeg. Zeker niet met het oog op die CVM positite die, met uitzondering van 1 seizoen Anita en 1 seizoen Blind, nog geen moment onbesproken is geweest dat afgelopen 10 jaar.
Helaas is Schöne fysiek te slap voor de omschakeling. Zie echt liever vd Beek daar. Dan Misschien Schöne naast Ziyech en Frenkie als stand inn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 20 juli 2017 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 12:06 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik zag je post voor de edit en wou net vragen wie je bedoelde. Echter dacht ik ook nog ff aan Siem de Jong xD

Nigel al een tijdje niks meer over gehoord, laatste nieuws was een maand geleden dat hij een contract aanbieding had gehad van Ajax. maar hij ligt voorlopig nog gewoon 1 jaar vast bij Galatasaray dus er is nog helemaal niks rond met hem of de Galatasaray denk ik.
Ah OK :)
remco k
 remco k - donderdag 20 juli 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 11:03 schreef nummer10 het volgende:
ik vind vdbeek zijn handings snelheid en uberhaubt zijn snelheid laag.. kzou wel graag vdbeek graag meer op 6 zien en kijke hoe die het doet op langere termijn.. en wat zou het mooi zijn als sneijder terug kwam... vdbeek 6 ziyech sneijder ervoor.. dejong die dan kan leren van sneijder.. en dan veltman heel rap die band afpakken en aan sneijder geven..
Ik denk dat vd Beek wat handelingssnelheid bij de besten van de ploeg hoort, komt aan de bal eigenlijk nooit in de problemen en weet vrijwel altijd snel de oplossing vooruit of breed te vinden..

Wat Sneijder betreft eens..
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 juli 2017 - 17:15   quote  deeplink  
nahja vind dat van vdbeek nogal meevallen.. maargoed een jaar verder dus ben benieuwd..
Pietje
 Pietje - donderdag 20 juli 2017 - 19:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 12:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas is Schöne fysiek te slap voor de omschakeling. Zie echt liever vd Beek daar. Dan Misschien Schöne naast Ziyech en Frenkie als stand inn.
En toch, en toch... waarom kiest elke coach, nu ook weer Marcel Keizer, voor Lasse Schöne op een van de belangrijkste posities in het elftal? Kennelijk zien diverse coaches iets in hem, wat wij, de supporters, niet zien. Eigenlijk hetzelfde als met Joël Veltman.
Loetje
 Loetje - vrijdag 21 juli 2017 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 19:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch, en toch... waarom kiest elke coach, nu ook weer Marcel Keizer, voor Lasse Schöne op een van de belangrijkste posities in het elftal? Kennelijk zien diverse coaches iets in hem, wat wij, de supporters, niet zien. Eigenlijk hetzelfde als met Joël Veltman.
Schone begrijp ik ook gewoon niet. Handelingssnelheid is zo traag en wordt veel te snel van de bal af gezet. Ik vind sowieso dat er een middenvelder bij moet. Klaassen en Serero zijn weg en Nouri komt niet meer terug. Nu heb je er nog maar 5 waarbij er amper body is op je middenveld en er bovendien 2 zijn die amper tot zelfs geen ervaring in Ajax 1 hebben. Dat is echt te pril. Geef mij daar Nigel de Jong er maar bij.

Veltman wordt wel enorm onderschat hier. Begint vaak laconiek in een pot, maar is erna altijd een van de meest stabiele Ajacieden. Die doet zoveel meer goed dan men hier beweerd. Maar ik geloof dat 6 trainers hem de voorkeur gaven voor Tete. Dus ook dat kan je geen toeval meer noemen.

Overigens lees ik net dat Fenerbahçe een concurrent voor Van der Wiel gehaald heeft. Daar liggen wel opties misschien om de sterk uitgedunde verdediging te versterken.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 21 juli 2017 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 19:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch, en toch... waarom kiest elke coach, nu ook weer Marcel Keizer, voor Lasse Schöne op een van de belangrijkste posities in het elftal? Kennelijk zien diverse coaches iets in hem, wat wij, de supporters, niet zien. Eigenlijk hetzelfde als met Joël Veltman.
Ik wel hoor Pietje, beide vind ik toppers!
Eide
 Eide - vrijdag 21 juli 2017 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 15:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Schone begrijp ik ook gewoon niet. Handelingssnelheid is zo traag en wordt veel te snel van de bal af gezet. Ik vind sowieso dat er een middenvelder bij moet. Klaassen en Serero zijn weg en Nouri komt niet meer terug. Nu heb je er nog maar 5 waarbij er amper body is op je middenveld en er bovendien 2 zijn die amper tot zelfs geen ervaring in Ajax 1 hebben. Dat is echt te pril. Geef mij daar Nigel de Jong er maar bij.

Veltman wordt wel enorm onderschat hier. Begint vaak laconiek in een pot, maar is erna altijd een van de meest stabiele Ajacieden. Die doet zoveel meer goed dan men hier beweerd. Maar ik geloof dat 6 trainers hem de voorkeur gaven voor Tete. Dus ook dat kan je geen toeval meer noemen.
Ik snap de keuzes voor beiden. Bij Veltman heb ik wel steeds gezegd dat ik op het einde toch Tete weer had willen zien. Toch deed Veltman het uitstekend, met name door positioneel waanzinnig goed te spelen waardoor zijn tegenstanders vaal totaal niet in de wedstrijd zitten. Qua pure duelkracht komt hij natuurlijk wel tekort ten opzichte van Tete.

Schone snap ik ook. Natuurlijk heeft Lasse verdedigend tekortkomingen, maar wie was er vorig jaar beter op die plek? Niemand toch, terwijl Ajax een Europese finale haalde en over het algemeen prima voetbal liet zien.

Ieder moet vooral z'n eigen voorkeur zijn, maar ik vind het wat overdreven om te doen of deze twee koekenbakkers zijn. Ik geef het je te doen om een Nederland beteren te vinden...

------------

Dat gezegd hebbende zou een echte 6 die zowel voetballend als verdedigend echt goed is wel heel erg welkom zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 21 juli 2017 - 17:02   quote  deeplink  
Ajax nodigt je uit voor de Open Dag

Ajax nodigt alle supporters uit voor de Open Dag op vrijdag 4 augustus. Tijdens het jaarlijks terugkerende evenement krijgen fans de gelegenheid om handtekeningen te verzamelen, kennis te maken met de Ajax Vrouwen en een kijkje te nemen in de Amsterdam ArenA.

Festiviteiten, waaronder de presentatie van de spelers, rondom de Open Dag beginnen om 12.00 uur en vinden plaats in de ArenA, en op het nabijgelegen ArenA Park. Het podium op het ArenA Park zal zich gedurende de dag vullen met de leukste optredens en artiesten.

Handtekeningen & selfies
Van 16.00 tot 17.00 uur kunnen de handtekeningenjagers zich uitleven. Dan staat namelijk de handtekeningensessie op het programma. Uiteraard zullen er – anno 2017 – ook de nodige selfies worden gemaakt.

Een mooi slotonderdeel is de afscheidswedstrijd van Ajacieden Daphne Koster en Anouk Hoogendijk. In dit uitzwaaiduel mogen de speelsters nog eenmaal laten zien wat ze in huis hebben. Om 17.30 uur eindigt het programma van de Open Dag.

De komende tijd zullen we meer details bekendmaken over het programma van de Open Dag. Hou daarvoor de site van Ajax in de gaten.

Mindervaliden
Ajax wil ook rolstoelgebonden supporters de mogelijkheid bieden de spelerspresentatie op de Ajax Open Dag bij te wonen. Supporters kunnen zich daarvoor op de dag zelf aanmelden bij de Ajax Foundation-stand op het ArenA Park. Afhankelijk van het aantal rolstoelgebonden supporters dat zich aanmeldt, zijn wij misschien genoodzaakt een aantal fans teleur te stellen.

Ajax.nl
Eide
 Eide - vrijdag 21 juli 2017 - 17:03   quote  deeplink  
DFP0wY_WAAEll-F.jpg:large

Het overgrote gedeelte van de stoeltjes is vervangen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 21 juli 2017 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 21 juli 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 19:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch, en toch... waarom kiest elke coach, nu ook weer Marcel Keizer, voor Lasse Schöne op een van de belangrijkste posities in het elftal? Kennelijk zien diverse coaches iets in hem, wat wij, de supporters, niet zien. Eigenlijk hetzelfde als met Joël Veltman.
Klopt we zullen het zien komend seizoen. Beide vielen tegen in de Europese wedstrijden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 21 juli 2017 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 16:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik snap de keuzes voor beiden. Bij Veltman heb ik wel steeds gezegd dat ik op het einde toch Tete weer had willen zien. Toch deed Veltman het uitstekend, met name door positioneel waanzinnig goed te spelen waardoor zijn tegenstanders vaal totaal niet in de wedstrijd zitten. Qua pure duelkracht komt hij natuurlijk wel tekort ten opzichte van Tete.

Schone snap ik ook. Natuurlijk heeft Lasse verdedigend tekortkomingen, maar wie was er vorig jaar beter op die plek? Niemand toch, terwijl Ajax een Europese finale haalde en over het algemeen prima voetbal liet zien.

Ieder moet vooral z'n eigen voorkeur zijn, maar ik vind het wat overdreven om te doen of deze twee koekenbakkers zijn. Ik geef het je te doen om een Nederland beteren te vinden...

------------

Dat gezegd hebbende zou een echte 6 die zowel voetballend als verdedigend echt goed is wel heel erg welkom zijn.
Over Veltman ben ik ook zeker niet negatief. Ik ben blij dat we hem hebben.

Omtrent Schone ben ik het gewoon niet eens. Iedere keer als Van de Beek ging spelen vond ik Ajax echt beter spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 21 juli 2017 - 20:58   quote  deeplink  
Ajax schrijft Bergsma in, Riedewald niet

Ajax heeft de eerste lijst met spelers voor de voorronde van de Champions League ingediend. Pijnlijk genoeg staat Abdelhak Nouri daar niet tussen met zijn welbekende rugnummer 34, Leon Bergsma en Noussair Mazraoui staan er wel tussen.

In totaal zijn er 26 spelers ingeschreven, maar daar mag nog wat aan gewijzigd worden. Onder hen onder meer nieuwkomers Benjamin van Leer en Klaas-Jan Huntelaar en dus veel jongelingen, zoals Mauro Savastano en Damil Dankerlui. Ook bieden de rugnummers in Europa geen verrassingen, zoals die eerder al waren samengesteld uit trainingsbeelden. Jaïro Riedewald, die op weg lijkt naar Crystal Palace, staat niet meer op de lijst.

Doelmannen:
1. André Onana
22. Benjamin van Leer
31. Norbert Alblas
41. Stan van Bladeren

Verdedigers:
3. Joël Veltman
4. Matthijs de Ligt
5. Davinson Sanchez
8. Daley Sinkgraven
26. Nick Viergever
37. Damil Dankerlui
38. Leon Bergsma
39. Mauro Savastano
42. Deyovaisio Zeefuik

Middenvelders:
6. Donny van de Beek
10. Hakim Ziyech
15. Carel Eiting
20. Lasse Schöne
21. Frenkie de Jong
40. Noussair Mazraoui

Aanvallers:
7. David Neres
9. Klaas-Jan Huntelaar
11. Amin Younes
17. Vaclav Cerny
19. Mateo Cassierra
25. Kasper Dolberg
45. Justin Kluivert

Bron

----------------------------------

Mazraoui is toch ook wel een opvallende naam. Ik had misschien eerder Zian Flemming verwacht. Verder heel veel jonge jongens natuurlijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18









0.0143420