BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 21 juli 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Zie je ook direct dat we maar 5 "echte" Ajax 1 verdedigers hebben, waarvan er één twijfelachtig is in de vorm van Sinkgraven. Zou fijn als er voor de wedstrijd tegen Nice nog wat komt.
Loetje
 Loetje - vrijdag 21 juli 2017 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 21:08 schreef Hasjkoph het volgende:
Zie je ook direct dat we maar 5 "echte" Ajax 1 verdedigers hebben, waarvan er één twijfelachtig is in de vorm van Sinkgraven. Zou fijn als er voor de wedstrijd tegen Nice nog wat komt.
Waar de selectie vorig jaar echt breed was, is die nu angstmakend krap. Is natuurlijk een hoop gebeurd waardoor er onmogelijk een goede voorbereiding kon zijn. Maar de directie heeft niet erg snel gehandeld
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 21 juli 2017 - 21:48   quote  deeplink  
Ik vind het aan de ene kant ook wel meevallen. We zijn 3 verdedigers van vorig jaar kwijt, Westerman, Riedewald en Tete. Riedewald en Westerman speelden vorig jaar een zeer kleine rol. Riedewald in mindere mate tegen het eind van het seizoen.

Ik denk ook dat het lastig is om de vertrekken op te vangen omdat je vooral op zoek bent naar breedte versterkingen. Ik verwacht de volgende verdedigers in de basis:
Veltman, Sanchez De Ligt en Viergever. Op basis van vorig seizoen verdienen die naar mijn mening allen een basisplaats.

Viergever en Veltman zijn (redelijk tot goed) op te vangen met Sinkgraven en Zeefuik. En het lijkt ook alsof Keizer voor die oplossing kiest op het moment. Dan missen we eigenlijk alleen vervanging voor het centrum. Daar zal dus iemand bij moeten komen. Maar je kunt het centrum altijd nog vervangen door of Viergever of Veltman naar binnen te schuiven en hen op hun eigen stekkie te vervangen door de 2e rechtsback.

Al met al kom ik dan wel tot de conclusie dat er in ieder geval 1 (centrale) verdediger bij mag.
Loetje
 Loetje - vrijdag 21 juli 2017 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 21:48 schreef NatjosFC het volgende:
Ik vind het aan de ene kant ook wel meevallen. We zijn 3 verdedigers van vorig jaar kwijt, Westerman, Riedewald en Tete. Riedewald en Westerman speelden vorig jaar een zeer kleine rol. Riedewald in mindere mate tegen het eind van het seizoen.

Ik denk ook dat het lastig is om de vertrekken op te vangen omdat je vooral op zoek bent naar breedte versterkingen. Ik verwacht de volgende verdedigers in de basis:
Veltman, Sanchez De Ligt en Viergever. Op basis van vorig seizoen verdienen die naar mijn mening allen een basisplaats.

Viergever en Veltman zijn (redelijk tot goed) op te vangen met Sinkgraven en Zeefuik. En het lijkt ook alsof Keizer voor die oplossing kiest op het moment. Dan missen we eigenlijk alleen vervanging voor het centrum. Daar zal dus iemand bij moeten komen. Maar je kunt het centrum altijd nog vervangen door of Viergever of Veltman naar binnen te schuiven en hen op hun eigen stekkie te vervangen door de 2e rechtsback.

Al met al kom ik dan wel tot de conclusie dat er in ieder geval 1 (centrale) verdediger bij mag.
Het gaat enkel om de breedte. Iedere jongen heeft daar vorig jaar zijn waarde in gehad.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 21 juli 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 21:50 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het gaat enkel om de breedte. Iedere jongen heeft daar vorig jaar zijn waarde in gehad.
Wat zou, of wat had, jij het liefst nog zien komen dan? In de zin van welke positie, kwaliteit(basis of breedte), leeftijd. Eventueel een naam.
marius
 marius - zaterdag 22 juli 2017 - 09:42   quote  deeplink  
vermealen dan? mag weg van barcelona.
is wel risico heeft al tijden niet zijn niveau gehaalt maar toch.
als je hem kan strikken met een leuk contract en dan een zoort prestatie contract erbij doet mischien wil die dan wel komen??
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 10:37   quote  deeplink  
Ik twijfel daar een beetje aan. Met Sanchez en De Ligt heb je je basis al en geen van beide wil je in de weg zitten. Viergever is de stand-in en is daar prima voor. Daar achter komt dan Bergsma.

Ik weet niet of je daar Vermaelen bij moet willen zetten.
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 10:41   quote  deeplink  
Zelf zie ik Sneijder meer zitten. Daar was ik ook sceptisch over maar ik zie een middenveld met Sneijder, Ziyech en Van de Beek eigenlijk wel zitten. Je hebt dan altijd De Jong en Schone nog om door te wisselen.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 22 juli 2017 - 11:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 10:37 schreef Eide het volgende:
Ik twijfel daar een beetje aan. Met Sanchez en De Ligt heb je je basis al en geen van beide wil je in de weg zitten. Viergever is de stand-in en is daar prima voor. Daar achter komt dan Bergsma.

Ik weet niet of je daar Vermaelen bij moet willen zetten.
Maar wie is dan linksback?
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 juli 2017 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 21:55 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Wat zou, of wat had, jij het liefst nog zien komen dan? In de zin van welke positie, kwaliteit(basis of breedte), leeftijd. Eventueel een naam.
Achterin zijn we aardig uitgedund. Tete, en Westermann weg. Riedewald volgt en Dijks zal niet anders zijn. Sinkgraven blijf ik gewoon geen back vinden en vanuit Jong vind ik er niet echt uitmuntende verdedigers aan komen.

Dus een linksback en een CV zijn sowieso welkom. En misschien nog wel een verdediger, je moet gewoon bijna dubbel gezet zijn in een lang seizoen. Ik las bijvoorbeeld dat Van der Wiel waarschijnlijk weg mocht. Voor de linksback weet ik niemand, misschien Maxwell nog al zal die een godsvermogen aan salaris vragen. Ik ben zelf fan van de Zuid Amerikaanse mentaliteit dus daar mag Ajax het van mij zoeken.

Middenveld zou ik graag nog een goede 6 zien komen. We hebben nog 5 middenvelders over waarvan Eiting en De Jong nog amper ervaring hebben. Sowieso weinig goede opties voor de 6 positie. Nigel de Jong zou ik graag zien komen.

Voorin ben je in principe rond, echter wil Ajax toch nog een buitenspeler. Dat betekent ook dat Cerny onder Keizer ook de kans niet zal krijgen. Ik hoop dat Ajax verder Cassiera verhuurd want daar zit echt veel rek in. Ik las nu dat ze met zo'n buitenspeler bezig waren, al zou dat meer een spits zijn die vanuit de linkerkant zou komen. Als ze dan toch iemand halen zou ik voor Pavon gaan. Die is wel echt bruut goed.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 22 juli 2017 - 12:34   quote  deeplink  
Duidelijk verhaal. Kan ik me redelijk goed in vinden. Betekent wel dat we nog een drukke transfermaand voor de boeg hebben. Rechtsback krijgt Zeefuik de kans denk ik, dus versterking op die positie daar hoeven we niet op te rekenen.

Voor de rest zou ik als Cerny de kans niet krijgt hem ook maar verhuren, denk dat hij voor elke club buiten de top 5 gegarandeerd basisspeler is.

Pavon ken ik niet. Maar het zal ook wel Richarlison worden, heb de naam Pavon nog niet horen vallen hier meen ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 juli 2017 door NatjosFC --
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 juli 2017 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 12:34 schreef NatjosFC het volgende:
Duidelijk verhaal. Kan ik me redelijk goed in vinden. Betekent wel dat we nog een drukke transfermaand voor de boeg hebben. Rechtsback krijgt Zeefuik de kans denk ik, dus versterking op die positie daar hoeven we niet op te rekenen.

Voor de rest zou ik als Cerny de kans niet krijgt hem ook maar verhuren, denk dat hij voor elke club buiten de top 5 gegarandeerd basisspeler is.

Pavon ken ik niet. Maar het zal ook wel Richarlison worden, heb de naam Pavon nog niet horen vallen hier meen ik.
Alleen heb ik zowel bij Zeefuik als bij Dankerlui niet het idee dat ze er klaar voor zijn. Maar dat terzijde.

Pavon heeft Ajax al naar geïnformeerd toen ze nog met Neres bezig waren.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 juli 2017 - 13:04   quote  deeplink  
Zoek maar eens op Youtube, Christian Pavon van Boca Juniors
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 22 juli 2017 - 13:44   quote  deeplink  
Goede speler. Veel diepgang en snelheid en laat in de filmpjes ook veel passie zien. Wel echt een pure rechtsbuiten, zie ik obv wat statistieken. Ze zijn nu meer voor de linkerkant bezig. Alhoewel ik Kluivert ook wel van links zie komen, dat vond ik hem vorig seizoen ook erg dreigend invullen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 juli 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 13:44 schreef NatjosFC het volgende:
Goede speler. Veel diepgang en snelheid en laat in de filmpjes ook veel passie zien. Wel echt een pure rechtsbuiten, zie ik obv wat statistieken. Ze zijn nu meer voor de linkerkant bezig. Alhoewel ik Kluivert ook wel van links zie komen, dat vond ik hem vorig seizoen ook erg dreigend invullen.
Exact wat ik al dacht. Maar ik vind deze jongen echt een stuk beter. Ik volg sowieso veel Zuid Amerikaans voetbal. Nergens zoveel passie als daar.
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 17:14   quote  deeplink  
Definitieve rugnummers seizoen 2017-2018

De rugnummers voor het aankomende seizoen zijn officieel. Ten opzichte van vorig jaar zijn er diverse wijzigingen. Zo speelt Matthijs de Ligt met nummer 4 en Donny van de Beek is de nieuwe nummer 6. Andre Onana neemt afscheid van rugnummer 24 en zal keepen met nummer 1 op de rug. Hakim Ziyech neemt nummer 10 van de vertrokken Davy Klaassen over.

De complete lijst is als volgt:

1. Andre Onana
3. Joël Veltman
4. Matthijs de Ligt
5. Davinson Sanchez
6. Donny van de Beek
7. David Neres
8. Daley Sinkgraven
9. Klaas Jan Huntelaar
10. Hakim Ziyech
11. Amin Younes
15. Carel Eiting
17. Vaclav Cerny
19. Mateo Cassierra
20. Lasse Schöne
21. Frenkie de Jong
22. Benjamin van Leer
25. Kasper Dolberg
26. Nick Viergever
31. Norbert Alblas
34. Abdelhak Nouri
36. Jairo Riedewald
42. Deyovaisio Zeefuik
45. Justin Kluivert

De nummering is onder voorbehoud van eventuele transfers.

Bron

Dolberg met 25 en KJH met 9 is niets bijzonders verwacht ik. Kasper speelde vorig seizoen ook met het nummer 25. Idem met Schone, ook Lasse speelde vorig jaar met hetzelfde nummer als dit seizoen.
Eide
 Eide - zaterdag 22 juli 2017 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 - 11:51 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar wie is dan linksback?
Vooralsnog hebben we daar Sinkgraven en Viergever. Viergever in een dubbele rol als vaste LB en stand-in voor CV. Maar er is inderdaad ruimte voor rechts- en een linksback. Ik denk echter niet dat die speler Thomas Vermaelen is of moet worden.
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 juli 2017 - 20:58 schreef Eide het volgende:
Ajax schrijft Bergsma in, Riedewald niet

Ajax heeft de eerste lijst met spelers voor de voorronde van de Champions League ingediend. Pijnlijk genoeg staat Abdelhak Nouri daar niet tussen met zijn welbekende rugnummer 34, Leon Bergsma en Noussair Mazraoui staan er wel tussen.

In totaal zijn er 26 spelers ingeschreven, maar daar mag nog wat aan gewijzigd worden. Onder hen onder meer nieuwkomers Benjamin van Leer en Klaas-Jan Huntelaar en dus veel jongelingen, zoals Mauro Savastano en Damil Dankerlui. Ook bieden de rugnummers in Europa geen verrassingen, zoals die eerder al waren samengesteld uit trainingsbeelden. Jaïro Riedewald, die op weg lijkt naar Crystal Palace, staat niet meer op de lijst.

Doelmannen:
1. André Onana
22. Benjamin van Leer
31. Norbert Alblas
41. Stan van Bladeren

Verdedigers:
3. Joël Veltman
4. Matthijs de Ligt
5. Davinson Sanchez
8. Daley Sinkgraven
26. Nick Viergever
37. Damil Dankerlui
38. Leon Bergsma
39. Mauro Savastano
42. Deyovaisio Zeefuik

Middenvelders:
6. Donny van de Beek
10. Hakim Ziyech
15. Carel Eiting
20. Lasse Schöne
21. Frenkie de Jong
40. Noussair Mazraoui

Aanvallers:
7. David Neres
9. Klaas-Jan Huntelaar
11. Amin Younes
17. Vaclav Cerny
19. Mateo Cassierra
25. Kasper Dolberg
45. Justin Kluivert

Bron

----------------------------------

Mazraoui is toch ook wel een opvallende naam. Ik had misschien eerder Zian Flemming verwacht. Verder heel veel jonge jongens natuurlijk.
Wat mij dan direct opvalt is dat we 4 spelers hebben voor één positie, namelijk de doelman, maar slechts 9 spelers hebben voor vier posities, de verdediging. Dat laatste lijkt mij zeer onvoldoende, sterker, dat kan en mag niet: veel te kwetsbaar.
Eide
 Eide - zondag 23 juli 2017 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 12:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat mij dan direct opvalt is dat we 4 spelers hebben voor één positie, namelijk de doelman, maar slechts 9 spelers hebben voor vier posities, de verdediging. Dat laatste lijkt mij zeer onvoldoende, sterker, dat kan en mag niet: veel te kwetsbaar.
Ik meen dat Ajax er maximaal 28 mag inschrijven dus er zit nog wat ruimte.
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 12:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik meen dat Ajax er maximaal 28 mag inschrijven dus er zit nog wat ruimte.
Dat is natuurlijk wel waar, maar is Ajax daadwerkelijk bezig met het aantrekken van één of meer verdedigers? Ik hoor en lees alleen maar over de eventuele komst van middenvelders en aanvallers.

De urgentie lijkt me op de aanvulling van de verdediging te liggen.
Eide
 Eide - zondag 23 juli 2017 - 12:26   quote  deeplink  
Verschillende Ajaxvolgers zeggen dat Ajax wel aan het rondkijken is en met name nog een goede linksback zoekt achter Viergever. Op rechts wil men eerst Zeefuik en Bakboord beoordelen.

Je komt echter in dat probleem waar Ajax wel vaker mee worstelt. Ga je spelers kopen voor de breedte? Dat ligt toch heel gevoelig bij Ajax.
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 12:26 schreef Eide het volgende:
Verschillende Ajaxvolgers zeggen dat Ajax wel aan het rondkijken is en met name nog een goede linksback zoekt achter Viergever. Op rechts wil men eerst Zeefuik en Bakboord beoordelen.

Je komt echter in dat probleem waar Ajax wel vaker mee worstelt. Ga je spelers kopen voor de breedte? Dat ligt toch heel gevoelig bij Ajax.
Dat ben ik ook wel met jou en met Ajax eens hoor. Ik ben beslist een enorm voorstander van het inpassen van de jeugd. Maar laten ze met het beoordelen van die twee spelers dan heel erg snel beginnen, binnen de termijn van de transferwindow, dan kan men snel alsnog een poging wagen om de selectie te versterken met externe spelers. Ik realiseer me dat het knap lastig is, maar het lijkt me toch dat Ajax graag Champions League wil spelen en dat ze willen gaan voor het kampioenschap. Dan zal men adequaat moeten handelen om de selectie in alle linies op peil te houden of te brengen.

Zoals het lijstje met verdedigers er nu uitziet, kan niet: onvoldoende mankracht en veel te kwetsbaar.
Eide
 Eide - zondag 23 juli 2017 - 12:51   quote  deeplink  
Het is niet zozeer mijn mening als een inherent probleem waar Ajax wel vaker over struikelt. De onderliggende fundering onder de club is de eigen opleiding. Ajax leunt op spelers uit die opleiding en koopt alleen daar waar je het eerste elftal in de diepte sterker maakt. Voor de breedte wil men altijd kunnen terugvallen op eigen kweek.

Nu blijkt dus dat dat niet lukt, maar men is wel tevreden over de eerste 11. Dat is gewoon een dingetje bij Ajax waar de clubcultuur botst met behoeftes van de trainer. Ik denk dat Ajax best een degelijke back kan gebruiken. Het liefst een type Riedewald die op verschillende posities goed uit de voeten kan.

Dat vind ik nog het meest vervelende. In Tete en Riedewald vertrekken juist de jongens die Ajax gewoon nog een seizoen lang keihard nodig heeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 juli 2017 door Eide --
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 12:51 schreef Eide het volgende:
Het is niet zozeer mijn mening als een inherent probleem waar Ajax wel vaker over struikelt. De onderliggende fundering onder de club is de eigen opleiding. Ajax leunt op spelers uit die opleiding en koopt alleen daar waar je het eerste elftal in de diepte sterker maakt. Voor de breedte wil men altijd kunnen terugvallen op eigen kweek.

Nu blijkt dus dat dat niet lukt, maar men is wel tevreden over de eerste 11. Dat is gewoon een dingetje bij Ajax waar de clubcultuur botst met behoeftes van de trainer. Ik denk dat best een degelijke back kan gebruiken. Het liefst een type Riedewald die op verschillende posities goed uit de voeten kan.

Dat vind ik nog het meest vervelende. In Tete en Riedewald vertrekken juist de jongens die Ajax gewoon nog een seizoen lang keihard nodig heeft.
Ik ben het volledig met je eens hoor. Ik denk er net zo over. Ook wat betreft de verkoop van Tete en Riedewald. Die verkoop ligt niet alleen aan Ajax, maar met name ook aan het ongeduld van beide spelers, maar ook Bazoer destijds. Wat dat betreft konden zij een voorbeeld nemen aan Van de Beek, Cerny en Nouri, die ook allen in de wachtkamer zaten (of nog zitten) en wel het geduld kunnen/konden opbrengen. Helaas voor Nouri wat te laat (lang)... (Ik ben daar nog altijd stuk van!). En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.

Laten we maar afwachten, de transferperiode duurt nog een dikke maand en er kan nog van alles gebeuren, ook de verkoop van spelers, uiteraard. Maar bij aanvang van de competitie en voorronde(s) CL had ik graag gezien dat de selectie volledig op niveau zou zijn. Met de 11 basisklanten die jij noemde is Ajax veel te kwetsbaar bij eventuele blessures en schorsingen die er zonder twijfel zullen gaan komen.

Maar oorspronkelijk viel ik over het feit dat Ajax vooral in het nieuws komt met geruchten over (een) middenvelder(s) en aanvallers. En die laatste categorie lijkt me volledig op orde te zijn.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 23 juli 2017 - 13:24   quote  deeplink  
Maar het is toch niet zn probleem om nu de selectie nog niet helemaal op orde te hebben. Ik hoor mensen vooral om versterkingen vragen in de breedte van de selectie. De basiself staat juist goed. De breedte van je selectie is juist iets waar je pas later op wil terugvallen, voor het begin van de competitie kun je hier prima mee door.

Ik snap best dat Ajax nog even rustig afwacht, vaak zakken de prijzen wel een beetje richting het einde van de transfermarkt en Ajax heeft al vaker aangegeven dat het gewoon bijna onmogelijk is om je selectie begin Augustus al rond te hebben. Dat werkt alleen bij echt heel grote clubs.
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 13:24 schreef NatjosFC het volgende:
Maar het is toch niet zn probleem om nu de selectie nog niet helemaal op orde te hebben. Ik hoor mensen vooral om versterkingen vragen in de breedte van de selectie. De basiself staat juist goed. De breedte van je selectie is juist iets waar je pas later op wil terugvallen, voor het begin van de competitie kun je hier prima mee door.

Ik snap best dat Ajax nog even rustig afwacht, vaak zakken de prijzen wel een beetje richting het einde van de transfermarkt en Ajax heeft al vaker aangegeven dat het gewoon bijna onmogelijk is om je selectie begin Augustus al rond te hebben. Dat werkt alleen bij echt heel grote clubs.
Ik doelde meer op de juiste versterkingen, Natjos. Op dit moment komt Ajax met name in het nieuws met geruchten (!) over aanvallers, terwijl verdedigers meer dan welkom zijn, gezien het lijstje met namen op alle posities, dat Eide eerder in dit topic plaatste.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 23 juli 2017 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 13:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik doelde meer op de juiste versterkingen, Natjos. Op dit moment komt Ajax met name in het nieuws met geruchten (!) over aanvallers, terwijl verdedigers meer dan welkom zijn, gezien het lijstje met namen op alle posities, dat Eide eerder in dit topic plaatste.
Sneijder is nog niet gepolst lijkt mij voor de ervaring/breedte een interessante optie. Na vertrek Riedewald en Tete verwacht ik defensief ook nog wel een versterking. Een groot talent voor op de vleugels die ook spits kan Richarlison(die op het moment aan de lopende band scoort)is altijd interessant. Dolberg zijn ook nog steeds geruchten over. Ben benieuwd wat Ajax van plan is.
Pietje
 Pietje - zondag 23 juli 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 13:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Sneijder is nog niet gepolst lijkt mij voor de ervaring/breedte een interessante optie. Na vertrek Riedewald en Tete verwacht ik defensief ook nog wel een versterking. Een groot talent voor op de vleugels die ook spits kan Richarlison(die op het moment aan de lopende band scoort)is altijd interessant. Dolberg zijn ook nog steeds geruchten over. Ben benieuwd wat Ajax van plan is.
Ik ben alleen een voorstander van Wesley Sneijder wanneer hij de huidige spelers niet in de weg gaat zitten. Als hij überhaupt komt, zal hij niet voor de bank komen, maar willen spelen. Een "kleedkamerfunctie" zoals Heitinga/Westerman zal hij niet accepteren. Ik heb er zo mijn twijfels over, eerlijk gezegd.

Wat jij ook schrijft en hetgeen ik ook roep: goede verdedigers!! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 juli 2017 door Pietje --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 23 juli 2017 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 13:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben alleen een voorstander van Wesley Sneijder wanneer hij de huidige spelers niet in de weg gaat zitten. Als hij überhaupt komt, zal hij niet voor de bank komen, maar willen spelen. Een "kleedkamerfunctie" zoals Heitinga/Westerman zal hij niet accepteren. Ik heb er zo mijn twijfels over, eerlijk gezegd.

Wat jij ook schrijft en hetgeen ik ook roep: goede verdedigers!! ;-)
Uiteraard verdedigers zijn ook welkom inderdaad. Sneijder erbij ter ondersteuning van de jonge jongens Frenkie en vd Beek zie ik wel zitten. Schöne zie ik het minder inzitten.
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 09:05   quote  deeplink  
Dijks blijft bij Ajax.

Eigenlijk ook helemaal geen rare keuze, ik vond het vorig seizoen al onterecht dat ie weg moest.

Prima voor de breedte achter Viergever..
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:05 schreef remco k het volgende:
Dijks blijft bij Ajax.

Eigenlijk ook helemaal geen rare keuze, ik vond het vorig seizoen al onterecht dat ie weg moest.

Prima voor de breedte achter Viergever..
Eens. Helemaal!
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 09:05 schreef remco k het volgende:
Dijks blijft bij Ajax.

Eigenlijk ook helemaal geen rare keuze, ik vond het vorig seizoen al onterecht dat ie weg moest.

Prima voor de breedte achter Viergever..
Jup. Ook helemaal mee eens.

Vraag me wel af wat dit doet met de rechtsback positie of cemtraal. Misschoen dat ze daar dan nu meer budget voor vrij hebben.
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Jup. Ook helemaal mee eens.

Vraag me wel af wat dit doet met de rechtsback positie of cemtraal. Misschoen dat ze daar dan nu meer budget voor vrij hebben.
Als rechtsback schijnt Ajax een of ander Colombiaan in het vizier te hebben. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, dus een bron heb ik ook niet. We zullen het wel gaan zien. Of niet.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als rechtsback schijnt Ajax een of ander Colombiaan in het vizier te hebben. Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, dus een bron heb ik ook niet. We zullen het wel gaan zien. Of niet.
Even opgezocht. Vond dit:
http://m.soccernews.nl/news/397138/Ajax_denkt_aan_transferdeal_voor_Colombiaan

Maar komt dus pas in beeld als zeefuik niet goed genoeg is. Lijkt me een eerlijke oplossing.
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Jup. Ook helemaal mee eens.

Vraag me wel af wat dit doet met de rechtsback positie of cemtraal. Misschoen dat ze daar dan nu meer budget voor vrij hebben.
Ik denk dat Viergever en Veltman de CV opties zijn. Alleen reserve rechtsback zou Zeefuik dan de gok zijn..
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 11:29   quote  deeplink  
Bobby zal de beslissing van Ajax omtrent Dijks wel weer aanhalen als het FALEN van het bestuur...:-0
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 12:24   quote  deeplink  
Ben benieuwd hoeveel regels Bobby dit keer nodig is om dat (on)duidelijk te maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door NatjosFC --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 12:45   quote  deeplink  
Ben benieuwd wat er na dit seizoen gaat gebeuren. Zou toch wat zijn als hij dan (alsnog) naar PSV vertrekt. En dat zou ik wel begrijpen van Dijks, lijkt me ook in vele opzichten beter dan bij een club op het tweede niveau in Engeland.

Beter gelijk maar contract verlengen dan. Zou wel grappig zijn. Eerst afgestoten door de Boer die hem toch maar terughaalt. Opnieuw tijdelijk vertrokken, lijkt op zeker weg te gaan en dan toch weer blijven.

En nu raakt Viergever geblesseerd, speelt Dijks een topseizoen en vertrekt ie transfervrij naar Real Madrid of Barcalona hahaha

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door NatjosFC --
AkaS
 AkaS - maandag 24 juli 2017 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:29 schreef remco k het volgende:
Bobby zal de beslissing van Ajax omtrent Dijks wel weer aanhalen als het FALEN van het bestuur...:-0
Weet je wat jij doet zo triest is. En dan zo'n luizig stuk chips die bijna over zijn eigen benen struikelt in de haast om je bij te vallen.

Meeloper!

Wat ik hier waarneem is iets wat dagelijkse kost is in onze maatschappij...

Bashen, treiteren en zuigen met focus op 1 persoon die zich niet kan verdedigen.

En dat terwijl jullie allemaal supporter zijn van Ajax!

Ik begrijp dat Bobby zich in het verleden weleens niet handig heeft uitgelaten en daarmee de woede op de hals van meerdere forumleden heeft gehaald.

Poeh poeh...

Zeg hem de waarheid, scheld hem de huid hierover vol. Maar zet er dan een streep onder en kap met dat achterbaks bashen vanachter je toetsenbord!!!!

Bobby heeft echt wel een punt wat betreft het bestuur en het falen van hen op sommige vlakken en hierbij is het soms niet mogelijk om zaken te onderbouwen. Maar dat betekent niet dat het niet waar is.

We weten toch allemaal dat feiten en waarheden altijd te manipuleren zijn en dat dit altijd en overal gebeurd, dus ook bij Ajax!

Ik ken niemand op dit forum persoonlijk of heb ik ooit persoonlijk ontmoet en dat geldt dus ook vica versa.

Kap nou eens met dat gezamelijke geraffineerde achterbakse bashen !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door AkaS --
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 13:22   quote  deeplink  
Hahahaha op je pikkie getrapt omdat er een grapje wordt gemaakt over je billenmaat?
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 13:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet je wat jij doet zo triest is. En dan zo'n luizig stuk chips die bijna over zijn eigen benen struikelt in de haast om je bij te vallen.

Meeloper!

Wat ik hier waarneem is iets wat dagelijkse kost is in onze maatschappij...

Bashen, treiteren en zuigen met focus op 1 persoon die zich niet kan verdedigen.

En dat terwijl jullie allemaal supporter zijn van Ajax!

Ik begrijp dat Bobby zich in het verleden weleens niet handig heeft uitgelaten en daarmee de woede op de hals van meerdere forumleden heeft gehaald.

Poeh poeh...

Zeg hem de waarheid, scheld hem de huid hierover vol. Maar zet er dan een streep onder en kap met dat achterbaks bashen vanachter je toetsenbord!!!!

Bobby heeft echt wel een punt wat betreft het bestuur en het falen van hen op sommige vlakken en hierbij is het soms niet mogelijk om zaken te onderbouwen. Maar dat betekent niet dat het niet waar is.

We weten toch allemaal dat feiten en waarheden altijd te manipuleren zijn en dat dit altijd en overal gebeurd, dus ook bij Ajax!

Ik ken niemand op dit forum persoonlijk of heb ik ooit persoonlijk ontmoet en dat geldt dus ook vica versa.

Kap nou eens met dat gezamelijke geraffineerde achterbakse bashen !!!
Niet kan verdedigen? volgens mij kan Bobby prima lezen en beantwoorden, daarnaast moet je niet alles zo serieus opvatten vent, slecht voor je hartslag..

En in mijn optiek heeft Bobby geen punt, in de verste verte niet zelfs, aangezien hij iemand beoordeelt op iets waar die persoon niet eens voor verantwoordelijk is..

Dat is namelijk pas iemand bashen die zich niet kan verdedigen.. En dat doet ie keer op keer op keer op keer op keer op keer, en dan ook nog eens alles behalve inhoudelijk..
Peterhs
 Peterhs - maandag 24 juli 2017 - 14:04   quote  deeplink  
Stelletje relnichten! :)
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 11:18 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Even opgezocht. Vond dit:
http://m.soccernews.nl/news/397138/Ajax_denkt_aan_transferdeal_voor_Colombiaan

Maar komt dus pas in beeld als zeefuik niet goed genoeg is. Lijkt me een eerlijke oplossing.
Ah ja, dat is hem. Fair enough ;)
Pietje
 Pietje - maandag 24 juli 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 13:06 schreef AkaS het volgende:

[..]

Weet je wat jij doet zo triest is. En dan zo'n luizig stuk chips die bijna over zijn eigen benen struikelt in de haast om je bij te vallen.

Meeloper!

Wat ik hier waarneem is iets wat dagelijkse kost is in onze maatschappij...

Bashen, treiteren en zuigen met focus op 1 persoon die zich niet kan verdedigen.

En dat terwijl jullie allemaal supporter zijn van Ajax!

Ik begrijp dat Bobby zich in het verleden weleens niet handig heeft uitgelaten en daarmee de woede op de hals van meerdere forumleden heeft gehaald.

Poeh poeh...

Zeg hem de waarheid, scheld hem de huid hierover vol. Maar zet er dan een streep onder en kap met dat achterbaks bashen vanachter je toetsenbord!!!!

Bobby heeft echt wel een punt wat betreft het bestuur en het falen van hen op sommige vlakken en hierbij is het soms niet mogelijk om zaken te onderbouwen. Maar dat betekent niet dat het niet waar is.

We weten toch allemaal dat feiten en waarheden altijd te manipuleren zijn en dat dit altijd en overal gebeurd, dus ook bij Ajax!

Ik ken niemand op dit forum persoonlijk of heb ik ooit persoonlijk ontmoet en dat geldt dus ook vica versa.

Kap nou eens met dat gezamelijke geraffineerde achterbakse bashen !!!
Ben jij aandeelhouder in hem?? Ik denk dat Bobby dat zelf nog veel beter kan dan jij. Enne... een gebbetje moet kunnen. Toch?
AkaS
 AkaS - maandag 24 juli 2017 - 15:13   quote  deeplink  
Beste Pietje,

Een gebbetje moet zeker kunnen, maar op basis van uw levenservaring en alle posts die voorbij zijn gekomen weten u en ik allebei dat dit allang geen gebbetje meer is.

U als sociaal betrokken persoon zou zich dat moeten kunnen realiseren en aantrekken.

En wat ik al zei... Ik ken niemand op dit forum persoonlijk en niemand kent mij.

Maar ik vind dat er soms een negatief groepsgebeuren plaatsvindt en mijn rechtvaardigheidsgevoel wint het dan ten opzichte van het plaatsen van een post waarmee ik de sympathie van de groep kan winnen ;-)

Oja... en tot slot Bobby is sterk genoeg om niet op mijn hulp of van wie dan ook te wachten. Mijn reacties zijn derhalve ook niet persé hulp aan hem, maar een aanklacht tegen het gezamelijke bashen tegen hem of wie dan ook!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juli 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:13 schreef AkaS het volgende:
Beste Pietje,

Een gebbetje moet zeker kunnen, maar op basis van uw levenservaring en alle posts die voorbij zijn gekomen weten u en ik allebei dat dit allang geen gebbetje meer is.

U als sociaal betrokken persoon zou zich dat moeten kunnen realiseren en aantrekken.

En wat ik al zei... Ik ken niemand op dit forum persoonlijk en niemand kent mij.

Maar ik vind dat er soms een negatief groepsgebeuren plaatsvindt en mijn rechtvaardigheidsgevoel wint het dan ten opzichte van het plaatsen van een post waarmee ik de sympathie van de groep kan winnen ;-)

Oja... en tot slot Bobby is sterk genoeg om niet op mijn hulp of van wie dan ook te wachten. Mijn reacties zijn derhalve ook niet persé hulp aan hem, maar een aanklacht tegen het gezamelijke bashen tegen hem of wie dan ook!
Sinds jij het erover hebt, is het hele onderwerp groter geworden dan het ooit is geweest..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 juli 2017 - 22:57   quote  deeplink  
Gaap!!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 25 juli 2017 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 juli 2017 - 12:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat mij dan direct opvalt is dat we 4 spelers hebben voor één positie, namelijk de doelman, maar slechts 9 spelers hebben voor vier posities, de verdediging. Dat laatste lijkt mij zeer onvoldoende, sterker, dat kan en mag niet: veel te kwetsbaar.
waarvan 3 of 4 hun debuut nog nie hebben gemaakt
Pietje
 Pietje - dinsdag 25 juli 2017 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 15:13 schreef AkaS het volgende:
Beste Pietje,

Een gebbetje moet zeker kunnen, maar op basis van uw levenservaring en alle posts die voorbij zijn gekomen weten u en ik allebei dat dit allang geen gebbetje meer is.

U als sociaal betrokken persoon zou zich dat moeten kunnen realiseren en aantrekken.

En wat ik al zei... Ik ken niemand op dit forum persoonlijk en niemand kent mij.

Maar ik vind dat er soms een negatief groepsgebeuren plaatsvindt en mijn rechtvaardigheidsgevoel wint het dan ten opzichte van het plaatsen van een post waarmee ik de sympathie van de groep kan winnen ;-)

Oja... en tot slot Bobby is sterk genoeg om niet op mijn hulp of van wie dan ook te wachten. Mijn reacties zijn derhalve ook niet persé hulp aan hem, maar een aanklacht tegen het gezamelijke bashen tegen hem of wie dan ook!
Ik begrijp je goed hoor, AkaS, dat is niet het probleem.

Ook ik heb behoorlijk moeten wennen aan de af en toe meer dan felle manier van discussieren op dit forum. Ik houd sowieso niet van schelden, toen niet en nu nog steeds niet. Dat heb ik hier meer dan eens uitgedragen.

Ik vermoed dat hier geen (kleine) kinderen op het forum zitten, maar volwassen mensen. De één is feller dan de ander. De ander is soms wat diplomatieker dan de één.

Maar iedereen hier kan best voor zichzelf opkomen. Van bashing is volgens mij dan ook geen sprake, het is meer de manier van (fel) discussieren, dat in het "echte leven" op een identieke wijze plaatsvindt. Het is inherent aan de mens.
remco k
 remco k - dinsdag 25 juli 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 juli 2017 - 13:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik begrijp je goed hoor, AkaS, dat is niet het probleem.

Ook ik heb behoorlijk moeten wennen aan de af en toe meer dan felle manier van discussieren op dit forum. Ik houd sowieso niet van schelden, toen niet en nu nog steeds niet. Dat heb ik hier meer dan eens uitgedragen.

Ik vermoed dat hier geen (kleine) kinderen op het forum zitten, maar volwassen mensen. De één is feller dan de ander. De ander is soms wat diplomatieker dan de één.

Maar iedereen hier kan best voor zichzelf opkomen. Van bashing is volgens mij dan ook geen sprake, het is meer de manier van (fel) discussieren, dat in het "echte leven" op een identieke wijze plaatsvindt. Het is inherent aan de mens.
Daarnaast is Ajax een levensstijl of een hobby. En beiden zorgen ervoor dat je vaak vanuit je emotie reageerd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2017/18









0.0103080