BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Davy Klaassen naar Everton!*

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - donderdag 15 juni 2017 - 23:04
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax en Everton bereiken overeenstemming over Davy Klaassen (Ajax Clubsite)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 juni 2017 - 23:35   quote  deeplink  
Ajax en Everton FC hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Davy Klaassen naar de Engelse club. Met de overgang is een transfersom gemoeid van 27 miljoen euro. De aanvallende middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2019 onder contract bij Ajax.

Klaassen werd op 21 februari 1993 geboren in Hilversum. De aanvoerder speelde vanaf 2004 in de jeugdopleiding van Ajax en maakte op 22 november 2011 zijn debuut voor Ajax in de UEFA Champions League-wedstrijd Olympique Lyon – Ajax (0-0). Hij speelde in totaal 181 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax en maakte daarin 55 doelpunten. Met Ajax werd hij driemaal landskampioen (2012, 2013 en 2014) en won hij in 2013 de Johan Cruijff Schaal. In 2016 werd Klaassen verkozen tot Voetballer van het Jaar.  

Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Natuurlijk hadden wij onze aanvoerder liever nog een jaar hier gehouden, maar Davy is inmiddels 24 jaar. Hij maakt al zes seizoenen deel uit van de A-selectie, nadat hij hier de gehele jeugdopleiding doorlopen heeft. Eigenlijk is hij daarmee een voorbeeld voor spelers die vanuit onze jeugd in het eerste elftal komen. Hij heeft ieder seizoen stappen gemaakt in zijn ontwikkeling en hij is nu klaar voor een volgende stap in zijn carrière. Wij bedanken hem voor de mooie jaren bij Ajax en wensen hem veel succes bij Everton.”

Bron: Ajax.nl

*titel aangepast ten opzichte van bron!
Loetje
 Loetje - donderdag 15 juni 2017 - 23:38   quote  deeplink  
Een verwachte domper. Cruciale speler die een belangrijk aandeel had in het functioneren van de ploeg. Maar ik gun het hem wel.
p111
 p111 - donderdag 15 juni 2017 - 23:44   quote  deeplink  
Prima voor Dave hopelijk een mooie carriere in de PL.Bedankt voor je trouwe dienstjaren hopelijk gaan de jonkies dit beseffen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 juni 2017 - 00:32   quote  deeplink  
Dit zat er natuurlijk aan te komen. Ook eigenlijk wel prima omdat er genoeg andere spelers aan zitten te komen. Anders heb je daar weer problemen mee!
Eide
 Eide - vrijdag 16 juni 2017 - 07:18   quote  deeplink  
Jammer voor ons maar een stap die Davy dubbel en dwars heeft verdient. Pas 24 en toch 6 jaar lang van onschatbare waarde geweest voor de mooiste club van de wereld. Sinds z'n 20e basisspeler, 181 officiele duels voor Ajax 1 met daarin 55 goals en 38 assists. Dat zijn geweldige statistieken voor een jongen al sinds 2004 bij Ajax voetbald.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 juni 2017 - 07:48   quote  deeplink  
Het is hem gegund. Wel jammer maar was te verwachten.

Marc Overmars : "We willen deze groep bij elkaar houden" maand later trainer en aanvoerder weg. Lijkt meer een uitverkoop te worden.
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 juni 2017 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 07:48 schreef Hummel10 het volgende:
Het is hem gegund. Wel jammer maar was te verwachten.

Marc Overmars : "We willen deze groep bij elkaar houden" maand later trainer en aanvoerder weg. Lijkt meer een uitverkoop te worden.
Ooit gehoord van politiek correct gelul? Wat moet hij dan zeggen, ik wil iedereen kwijt?

Je weet gewoon hier in Nederland dat iedere speler die het goed doet, interessant is voor het buitenland. Onze spelers zijn nog altijd een stuk goedkoper dan in menig ander land. Soms kunnen we een speler 1 of 2 jaar langer houden maar doorgaans lukt dat gewoon helaas niet. Suarez en Klaassen zijn echt uitzonderingen.
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 07:48 schreef Hummel10 het volgende:
Het is hem gegund. Wel jammer maar was te verwachten.

Marc Overmars : "We willen deze groep bij elkaar houden" maand later trainer en aanvoerder weg. Lijkt meer een uitverkoop te worden.
Overmars gaf in andere gesprekken aan een vertrek van Klaassen te verwachten.

Maar over overdrijven gesproken,"het lijkt wel een uitverkoop te worden"..
Martijn6
 Martijn6 - vrijdag 16 juni 2017 - 08:24   quote  deeplink  
Wie zal nu de nieuwe aanvoerder gaan worden?
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 16 juni 2017 - 08:25   quote  deeplink  
Klasse man Davy, het is je gegund.
Ik hoop dat de jonkies die we hebben lopen een voorbeeld aan hem nemen.

Zie wel een carierre a la Kuyt voor hem in het verschiet. Keiharde werker, overal gerespecteerd en afsluiten bij je cluppie. Mooi man.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 juni 2017 door Jaccio --
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 16 juni 2017 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 08:24 schreef Martijn6 het volgende:
Wie zal nu de nieuwe aanvoerder gaan worden?
Gok op Veltman of Viergever.
Schone verwacht ik niet meer terug in de basis
p111
 p111 - vrijdag 16 juni 2017 - 08:40   quote  deeplink  
Echt geen Viergever aub dan zijn we wel erg gezakt als dat onze Ajax aanvoerder word.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 10:39   quote  deeplink  
ziyech mag van mij...
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 16 juni 2017 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 10:39 schreef nummer10 het volgende:
ziyech mag van mij...
Denk dat het voor hem te vroeg is nog om eerste aanvoerder te zijn.
Is nog bezig met zich aanpassen en lijkt me een beetje te introvert voor die rol.

Kan ook zijn dat hij al verder is dan ik denk. In dat geval is het een goede optie
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 juni 2017 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 08:24 schreef Martijn6 het volgende:
Wie zal nu de nieuwe aanvoerder gaan worden?
Als die niet weg gaat, 100% zeker Veltman. Ook Viergever zal als Sanchez en De Ligt blijven minder gaan spelen want dat zal normaal gesproken het centrale duo gaan worden. Mocht hij er wel komen zal hij aanvoerder worden en dat is volkomen terecht
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 juni 2017 - 12:14   quote  deeplink  
Ik ben blij voor Ajax, Nederland en voor Klaassen. Gewoon prima verkoop voor dat bedrag. Hij moest toch en keer zijn zakken gaan vullen. Ik hoop dat meer jongens dit voorbeeld volgens. 6 Jaar bij Ajax blijven en dan pas weggaan ipv 1 seizoen goed voetballen en naar hetbuitenland gaan
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 juni 2017 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 08:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Overmars gaf in andere gesprekken aan een vertrek van Klaassen te verwachten.

Maar over overdrijven gesproken,"het lijkt wel een uitverkoop te worden"..
Er gaan er nog wel een aantal weg hoor van de basis ook nog wel verwacht ik. Tete,Riedewald misschien Veltman enz.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 juni 2017 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 07:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ooit gehoord van politiek correct gelul? Wat moet hij dan zeggen, ik wil iedereen kwijt?

Je weet gewoon hier in Nederland dat iedere speler die het goed doet, interessant is voor het buitenland. Onze spelers zijn nog altijd een stuk goedkoper dan in menig ander land. Soms kunnen we een speler 1 of 2 jaar langer houden maar doorgaans lukt dat gewoon helaas niet. Suarez en Klaassen zijn echt uitzonderingen.
Klopt is ook politiek gelul maar daarom zei ik toen al dat je het beter niet kunt zeggen dan..

En inderdaad ik besef heel goed dat Ajax zijn team niet kan behouden nu ook weer 30 miljoen voor Klaassen daar koopt Ajax normaal gesproken minimaal 3 spelers voor terug(Sanchez was 5 miljoen). Zulke bedragen zijn niet te weigeren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 juni 2017 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 12:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Er gaan er nog wel een aantal weg hoor van de basis ook nog wel verwacht ik. Tete,Riedewald misschien Veltman enz.
Tete en Riedewald waren geen basis. De enige basisspeler naast Klaassen is Veltman. En als ik het zo lees is het merendeel niet rouwig mocht hij vertrekken. Voor Sanchez was interesse maar die gaat echt niet.
Eide
 Eide - vrijdag 16 juni 2017 - 13:56   quote  deeplink  
Klaassen: Ajax verlaten is emotioneel, maar dit voelt goed

Emotioneel zal het voor Davy Klaassen worden als hij volgende week de laatste spullen ophaalt bij Ajax. Maar zijn overstap naar Everton, waar hij gisteravond voor vijf jaar tekende, voelt goed.

,,Everton is de enige club waar ik mee gesproken heb. Zo ben ik. Als het goed voelt, voelt het goed. Gelukkig had ik dat gevoel gisteren nog steeds toen ik werd ontvangen bij de club.’’ Een gevoel ook dat hij overhield aan het eerdere gesprek met zijn nieuwe trainer Ronald Koeman. De manager wilde Klaassen graag hebben. Everton legde 27 miljoen neer, een bedrag dat via bonussen voor Ajax kan oplopen tot 28,5 miljoen.

,,Natuurlijk heeft de aanwezigheid van Koeman een rol gespeeld in mijn keuze. Maar hij kan mij natuurlijk niets beloven. Dat wil ik ook helemaal niet. Ik zal het zelf moeten doen. Ik moet scorend vermogen op het middenveld brengen. Een basisplaats is het eerste doel. Maar ik wil meer: presteren met de club. Vorig jaar werd Everton zevende, dus hopelijk aankomend jaar weer een stapje hoger.’’

Tijd rijp
Steeds zei hij de afgelopen jaren nog niet klaar te zijn voor een stap naar het buitenland. Maar nu is dat gevoel er wel. ,,Meer weerstand, nieuwe tegenstanders. Andere stadions. Ja, toen ik vorige week bij het Oranje vertrok, kreeg ik het gevoel: nu is de tijd rijp. En dan is Engeland voor mij het mooiste voetballand. De traditionele clubs, de stadions. Dat hoef je niemand uit te leggen denk ik.’’

Klaassen gaat eerst op vakantie en vertrekt dan met zijn vriendin naar Liverpool. Eerst in een hotel en dan snel op zoek naar een eigen plek. ,,Want ik wil me snel thuis voelen. Maar daar heb ik alle vertrouwen in. Voor het eerst naar een nieuwe club. Ik ga Ajax missen, maar het zal altijd mijn club blijven.’’

Bron

-----------------------

Meestal ben ik niet zo van de reacties achteraf. Het is toch altijd je straatje schoon lullen maar dit leest toch anders voor mij. Davy is altijd eerlijk geweest naar Ajax en de fans. Hij gaf inderdaad steeds aan dat een stap nog te vroeg kwam en was dit seizoen ook al gedurende het seizoen eerlijk in dat hij waarschijnlijk nu wel de stap ging maken.

Ook mooi dat hij zich niet laat verleiden door kansloze "ik kom zeker terug" uitspraken maar eindigt met een mooi eerbetoon aan Ajax.
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 08:24 schreef Martijn6 het volgende:
Wie zal nu de nieuwe aanvoerder gaan worden?
Veltman als ie nog blijft..

Anders zal het Huntelaar worden ondanks dat ie minder speelt met na ik verwacht Viergever als tweede man die dan dus de band meestal zal dragen. Zyech en Schone mogen ook van mij al zal laatst genoemde ook niet meer altijd basis zijn..
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 12:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Er gaan er nog wel een aantal weg hoor van de basis ook nog wel verwacht ik. Tete,Riedewald misschien Veltman enz.
Tete en Riedewald zijn helemaal geen basis.
Eide
 Eide - vrijdag 16 juni 2017 - 14:20   quote  deeplink  
Veltman/Huntelaar/Viergever schat ik, in die volgorde en natuurlijk afhankelijk van wie er speelt of blijft.

Ik zie in Hakim Ziyech, zoals hij de 2e seizoenshelft speelde, trouwens ook een geschikte aanvoerder. In ieder geval in de manier waarop hij voorbeeldig de strijd aanging en z'n taken uitvoerde.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 14:20 schreef Eide het volgende:
Veltman/Huntelaar/Viergever schat ik, in die volgorde en natuurlijk afhankelijk van wie er speelt of blijft.

Ik zie in Hakim Ziyech, zoals hij de 2e seizoenshelft speelde, trouwens ook een geschikte aanvoerder. In ieder geval in de manier waarop hij voorbeeldig de strijd aanging en z'n taken uitvoerde.
daarom... en al enige ervaring als aanvoerder...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 juni 2017 - 17:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Tete en Riedewald zijn helemaal geen basis.
Zeg ik ook niet toch?
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 17:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet toch?
Zo kwam je post over
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 juni 2017 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo kwam je post over
Ik post hier dagelijks dan mag je wel verwachten dat ik dat wel weet.. ;)
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 juni 2017 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 22:50 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik post hier dagelijks dan mag je wel verwachten dat ik dat wel weet.. ;)
Er zijn er hier zelfs een paar die al jaren posten en nog niet te volgen zijn gap.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 17 juni 2017 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 juni 2017 - 12:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er zijn er hier zelfs een paar die al jaren posten en nog niet te volgen zijn gap.
Whahahaha
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 juni 2017 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 juni 2017 - 12:18 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er zijn er hier zelfs een paar die al jaren posten en nog niet te volgen zijn gap.
Dat is waar maar zelfs die weten dat Tete en Riedewald geen basisspelers waren.. :D
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 juni 2017 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 juni 2017 - 14:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat is waar maar zelfs die weten dat Tete en Riedewald geen basisspelers waren.. :D
Zeg dat maar niet tegen Bobby, die denkt dat Spijkerman zelfs nog in de goal staat
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 18:41   quote  deeplink  
En hij is weer terug.

Voor 25 miljoen verkocht. Voor elf weer terug met een bak aan ervaring.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 18:42   quote  deeplink  
Meteen de aanvoerdersband geven.

De beste leider van de afgelopen 8 seizoenen.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 18:47   quote  deeplink  
Is het helemaal definitief nu? Las toestraks dat Werder en Ajax rond waren.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 18:42 schreef remco k het volgende:
Meteen de aanvoerdersband geven.

De beste leider van de afgelopen 8 seizoenen.
Zingt zelfs het clublied mee bij de opkomst. Vrees dat Tadic aanvoerder blijft, maar ik zou de voorkeur hebben voor Davy
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 18:58   quote  deeplink  
Yep, werder meld het nu zelf. Alleen een medische keuring kan nog roet in het eten gooien
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 18:59   quote  deeplink  
v7lr7auocv.jpg
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 19:02   quote  deeplink  
De Werder supporters balen ook massaal, Davy had dus veel status daar als aanvoerder.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 19:27   quote  deeplink  
Was daar ook echt niet zomaar aanvoerder hè.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 19:28   quote  deeplink  
Maar laten we wel zijn, hij is niet onze verlosser. Hij kan alleen wel balans brengen en diepte vanuit het middenveld afhankelijk van welke positie hij gaat spelen
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 19:49   quote  deeplink  
Je zei toestraks nog, dit is los zand tot op heden. Dat is met één verbinder als hij zomaar opgelost met een beetje geluk.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 19:49 schreef Loetje het volgende:
Je zei toestraks nog, dit is los zand tot op heden. Dat is met één verbinder als hij zomaar opgelost met een beetje geluk.
Zeker. Balans zou hij kunnen brengen.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 19:53   quote  deeplink  
Ten Hag overigens bij Rondo.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 19:57   quote  deeplink  
Ik moet je bekennen, ik kan echt niet langer als 5 minuten naar hem luisteren hoor, haha.
AkaS
 AkaS - zondag 04 oktober 2020 - 20:03   quote  deeplink  
Met Kudus en Klaassen op het middenveld plus een Gravenberch ben je volgens mij gewoon ijzersterk.

Maar dan moet onze trainer wel kappen met Labyad in de spits!!!
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 20:05   quote  deeplink  
Van Basten is echt een superheld in mijn beleving.

Met super veel respect genadeloos kritisch zijn en de goede opmerkingen/vragen stellen.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 20:03 schreef AkaS het volgende:
Met Kudus en Klaassen op het middenveld plus een Gravenberch ben je volgens mij gewoon ijzersterk.

Maar dan moet onze trainer wel kappen met Labyad in de spits!!!
En Promes op 10 evengoed, dat is net zo'n drama als Labyad voorin.
remco k
 remco k - zondag 04 oktober 2020 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 19:57 schreef Loetje het volgende:
Ik moet je bekennen, ik kan echt niet langer als 5 minuten naar hem luisteren hoor, haha.
Haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zichzelf goed vind verwoorden. En hij zit daar niet met de minsten die echt wel kritisch zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 04 oktober 2020 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 oktober 2020 - 20:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zichzelf goed vind verwoorden. En hij zit daar niet met de minsten die echt wel kritisch zijn.
Ik weet ook niet wat het is, of het nou dat stemmetje is, die bewegingen de hele tijd met zijn handen die ik niet kan plaatsen bij zijn woorden of dat er verbaal gewoon niet zo'n sterke vertoning is, ik weet het echt niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Davy Klaassen naar Everton!*









0.0124368