BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Marcel Keizer nieuwe trainer Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - zaterdag 17 juni 2017 - 15:03   quote  deeplink  
Marcel Keizer nieuwe trainer Ajax

Marcel Keizer is aangesteld als hoofdtrainer van het eerste elftal van Ajax. Hij tekent op korte termijn een contract dat ingaat op 1 juli 2017 en een looptijd heeft van twee jaar, tot en met 30 juni 2019. In de overeenkomst is een optie voor nog een jaar opgenomen.

Keizer (Badhoevedorp, 15 januari 1969) was het afgelopen seizoen als trainer verantwoordelijk voor Jong Ajax. Met het beloftenelftal pakte de oefenmeester een periodetitel en eindigde het team op de tweede plaats in de Jupiler League. Voor zijn komst naar Amsterdam was hij werkzaam als hoofdtrainer van FC Emmen. Op 13 februari 2016 werd hij aangesteld als hoofdtrainer van SC Cambuur Leeuwarden, waar hij eerder als technisch manager actief was. Van 2012 tot 2014 was Keizer hoofdcoach van SC Telstar.

Als speler was Keizer actief binnen de jeugdopleiding van Ajax en debuteerde op 10 april 1988 in het eerste elftal. In totaal speelde hij vier officiële wedstrijden in de hoofdmacht van Ajax. In 1989 vertrok Keizer naar Cambuur Leeuwarden. Via De Graafschap en FC Emmen sloot hij zijn loopbaan als speler in 2002 af, waarna hij zijn trainerscarrière begon.

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Vanaf het moment dat de kans bestond dat wij op zoek moesten naar een andere trainer, was Keizer voor het Technisch Hart de geschikte kandidaat. Het past bij Ajax om eerst intern te kijken naar opvolging, in het verleden zijn vaker hoofdtrainers uit de eigen organisatie aangesteld. De positie van hoofdcoach kwam eerder vrij dan verwacht. Vervolgens zijn wij de gesprekken gestart binnen het Technisch Hart en de directie. En daarna met de RvC en natuurlijk met Marcel zelf. Dat was allemaal positief waardoor we een nog beter gevoel hebben gekregen bij de keuze voor hem. Hij kent de spelers, de organisatie en staat achter de filosofie van de club. Bovendien heeft hij het bij de beloften het afgelopen seizoen, met een duidelijke speelwijze, uitstekend gedaan. Met goede en gevarieerde trainingen heeft hij de spelers zichtbaar beter gemaakt.”

Marcel Keizer: ,,De gesprekken die we hebben gehad waren inderdaad positief en ik voel dan ook vertrouwen vanuit de organisatie. Ik had mij ingesteld om met Jong Ajax komend seizoen weer een goed resultaat neer te zetten in de Jupiler League, maar in het voetbal kan het plots anders lopen. Dit is uiteraard een hele mooie kans die ik met beide handen beetpak. Momenteel heb ik nog vakantie maar ik zet binnenkort vol trots mijn handtekening onder het nieuwe contract. Ik kan niet wachten om weer op het veld te staan, we moeten er gezien het Europese programma al vroeg klaar voor zijn. Het doel is om de lijn en speelwijze van het afgelopen jaar door te trekken, er een prachtig seizoen van te maken waarbij we uiteraard voor de prijzen gaan.”

Ajax.nl
Eide
 Eide - zaterdag 17 juni 2017 - 15:04   quote  deeplink  
Dan weten we meteen waarom het wat langer duurde als we gehoopt hadden. Marcel Keizer is namelijk op vakantie. :D
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 juni 2017 - 15:17   quote  deeplink  
Ik blijf het een uitstekende en logische keuze vinden. Juiste man ernaast en het komt wel goed. Zolang dat tikkie breed en terug maar achterwege blijft
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 17 juni 2017 - 15:23   quote  deeplink  
Het is heel simpel, je kunt pas oordelen wanneer hij een half jaar trainer bij Ajax is. Je kunt er een mening over hebben, maar dat zegt niet zoveel.

Een jaar geleden bij het aanstellen van Bosz waren er ook veel mensen niet overtuigd. En uiteindelijk hebben we als Ajacieden meer kunnen genieten van Ajax dan de jaren ervoor.

Iedereen verdiend een kans, dus Keizer ook. Net als Bosz is ook hij afhankelijk van de kwaliteit van de selectie. Ik vind dat veel belangrijker hoe de selectie er straks eind Augustus bijstaat.

Vooral benieuwd of Ajax dit seizoen wel weer een keer de voorronde CL gaat halen. Ik begrijp nog steeds niet dat Ajax niet instaat is om veel meer contrast te creëren tussen hen en de rest van Nederland.

Omdat je met je eigen jeugd en eigen vermogen toch instaat moet zijn om structureel minimaal om het jaar kampioen te kunnen worden.

Omdat je zoveel meer geld ter beschikking hebt dan de rest en je daarnaast ook nog eens een betere eigen jeugd systeem hebt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 juni 2017 door Bobby1972 --
Loetje
 Loetje - zaterdag 17 juni 2017 - 15:36   quote  deeplink  
...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 juni 2017 door Loetje --
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 17 juni 2017 - 19:02   quote  deeplink  
Succes Marcel.
JOOD
 JOOD - zaterdag 17 juni 2017 - 19:23   quote  deeplink  
Marcel Keizer is aangesteld als hoofdtrainer van het eerste elftal van Ajax.

Die zin, die maakt veel duidelijk. Hoofdtrainer. Niet meer en niet minder. Hij moet de trainingen gaan leiden, plus de wedstrijden coachen. Ik verwacht dat zelfs de opstelling in grote lijnen vanaf nu door het TH gemaakt wordt..

Keizer kunnen ze (Overmars, vd Sar, Ouali, Bergkamp) gebruiken als 'puppet'. Misschien ver gezocht, maar zou niet heel verkeerd zijn.

Succes Marcel. (en het TH)
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 17 juni 2017 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 juni 2017 - 19:23 schreef JOOD het volgende:
Marcel Keizer is aangesteld als hoofdtrainer van het eerste elftal van Ajax.

Die zin, die maakt veel duidelijk. Hoofdtrainer. Niet meer en niet minder. Hij moet de trainingen gaan leiden, plus de wedstrijden coachen. Ik verwacht dat zelfs de opstelling in grote lijnen vanaf nu door het TH gemaakt wordt..

Keizer kunnen ze (Overmars, vd Sar, Ouali, Bergkamp) gebruiken als 'puppet'. Misschien ver gezocht, maar zou niet heel verkeerd zijn.

Succes Marcel. (en het TH)
Hier moet nog blijken hoeveel vrijheid hij heeft. Wanneer de resultaten onvoldoende zouden zijn, dan komt toch wel naar boven wat de oorzaak is. De keuze overtuigd mij ook niet, we geven hem net als Bosz eerst het voordeel van de twijfel.

Eerst zien dan oordelen.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 juni 2017 door Bobby1972 --
AkaS
 AkaS - zondag 18 juni 2017 - 11:21   quote  deeplink  
Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten van komend seizoen onder deze heer Keizer.

Iedereen is enthousiast, vooral intern. Dus give him the benefit of the doubt!

En hopelijk krijgt hij een mooie selectie om mee te werken, dus Tete behouden en nog een goede linksback.

En een goede vleugelflitser!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 juni 2017 door AkaS --
bredje
 bredje - zondag 18 juni 2017 - 14:30   quote  deeplink  
keizer laat het spel dat peter bosz heefd
nagelaten naadloos door gaan met het voordeel
de jongste in de a selectie weten precies wie keizer is Ik wens hem veel voetbal plezier
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 juni 2017 - 15:17 schreef Loetje het volgende:
Ik blijf het een uitstekende en logische keuze vinden. Juiste man ernaast en het komt wel goed. Zolang dat tikkie breed en terug maar achterwege blijft
mmmmm zie geen reactie van mij loetje.. maar wel iets wat van jou wat ik nu teveel zie wat jij nie wou ?
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 21:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

mmmmm zie geen reactie van mij loetje.. maar wel iets wat van jou wat ik nu teveel zie wat jij nie wou ?
Genoeg topics waar je ligt te zeiken.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 21:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Genoeg topics waar je ligt te zeiken.
nadat het baggerde werd indd..
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 22:26   quote  deeplink  
Jongen, het seizoen zit vol met ellende, maar wel ellende waar de kern van buiten het veld ligt. En dat is wat jij niet ziet
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 22:26 schreef Loetje het volgende:
Jongen, het seizoen zit vol met ellende, maar wel ellende waar de kern van buiten het veld ligt. En dat is wat jij niet ziet
die zie ik wel... alleen is keizer verantwoordelijk voor wat er op het veld gebeurt.. ik blijf erbij dat ik graag keizer zou zien met een fatsoenlijk iemand naast zich met veel ervaring
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 22:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die zie ik wel... alleen is keizer verantwoordelijk voor wat er op het veld gebeurt.. ik blijf erbij dat ik graag keizer zou zien met een fatsoenlijk iemand naast zich met veel ervaring
Dat wil iedereen. Maar dan ga je dus weer, dat ligt niet aan Keizer. Ondanks alles heeft Winter verstand genoeg van goed voetbal.

Van mij mag er iemand anders komen in plaats van Spijkerman en let op, niet omdat ik hem niet goed vind zoals sommige maar gewoon omdat vers bloed nooit geen kwaad kan
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 22:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat wil iedereen. Maar dan ga je dus weer, dat ligt niet aan Keizer. Ondanks alles heeft Winter verstand genoeg van goed voetbal.

Van mij mag er iemand anders komen in plaats van Spijkerman en let op, niet omdat ik hem niet goed vind zoals sommige maar gewoon omdat vers bloed nooit geen kwaad kan
heeft in mijn ogen nooit meerwaarde gehad.. daarbij en misschien ligt het daarom nie goed in de groep en nu speculeer ik.. dat de groep het vertrek van bosz ook aan hem verwijten.. en dat de groep dus schijt heeft zolang hij er zit... ik zou teminste wel de schurft aan iemand hebben als hij er indirect voor heeft gezorgt dat iemand vertrok terwijl ik het nie wou.. en dan deed ik geen stap meer voor hem.. mja zeg ik speculatie dus weet het niet zkr
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 22:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heeft in mijn ogen nooit meerwaarde gehad.. daarbij en misschien ligt het daarom nie goed in de groep en nu speculeer ik.. dat de groep het vertrek van bosz ook aan hem verwijten.. en dat de groep dus schijt heeft zolang hij er zit... ik zou teminste wel de schurft aan iemand hebben als hij er indirect voor heeft gezorgt dat iemand vertrok terwijl ik het nie wou.. en dan deed ik geen stap meer voor hem.. mja zeg ik speculatie dus weet het niet zkr
Niet? 4 jaar lang het brein geweest in de jaren dat Ajax 4x op rij kampioen werd en dat is door Frank de Boer zelf bevestigd. Dus over meerwaarde gesproken, wel degelijk!
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 september 2017 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 23:08 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niet? 4 jaar lang het brein geweest in de jaren dat Ajax 4x op rij kampioen werd en dat is door Frank de Boer zelf bevestigd. Dus over meerwaarde gesproken, wel degelijk!
het brein.. als hij het brein was en deboer zo gek met hem was waarom heeft deboer hem niet meegenomen dan ? had die het misschien gered... de laatste 2 jaar waren kut en die andere 3 jaar mede door het falen van de nl competitie en spelers die je nu niet hebt.. neemt nie weg dat ik blij was met de eerste 2 misschien 3 titels.. daarna was het afgelopen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 september 2017 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - donderdag 21 september 2017 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 september 2017 - 23:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

het brein.. als hij het brein was en deboer zo gek met hem was waarom heeft deboer hem niet meegenomen dan ? had die het misschien gered... de laatste 2 jaar waren kut en die andere 3 jaar mede door het falen van de nl competitie en spelers die je nu niet hebt.. neemt nie weg dat ik blij was met de eerste 2 misschien 3 titels.. daarna was het afgelopen
Zijn de woorden van de trainer destijds zelf dus het zal wel kloppen. Spijkerman wilde zelf niet mee.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 december 2017 - 23:33   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 december 2017 door nummer10 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: DEFINITIEF: Marcel Keizer nieuwe trainer Ajax









0.0078690