BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 08 juli 2017 - 17:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Grote zorgen rond Nouri: Ajacied valt ineens neer op het veld, ambulance aanwezig (VoetbalPrimeur)

Eide
 Eide - maandag 10 juli 2017 - 18:46   quote  deeplink  
Update Nouri: Hart functioneert normaal

Uit de laatste onderzoeken blijkt dat Appie's hart normaal (zelfstandig) functioneert en tevens onbeschadigd blijkt te zijn.

Dit zegt echter nog niets over zijn totale herstel, aangezien zijn hersenfuncties zolang hij nog in slaap wordt gehouden niet goed kunnen worden onderzocht.

Morgenavond verwachten wij een nieuwe update te kunnen geven.

Ajax.nl

Dus men ziet niets bijzonders in de wijze waarop het hart functioneert. Dat is goed. Hopelijk valt het verder ook mee. Daarna zal dus wel nog veel onderzoek volgen om te zien waarom z'n hartritmestoornis is opgetreden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Eide --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 10 juli 2017 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juli 2017 - 18:46 schreef Eide het volgende:
Update Nouri: Hart functioneert normaal

Uit de laatste onderzoeken blijkt dat Appie's hart normaal (zelfstandig) functioneert en tevens onbeschadigd blijkt te zijn.

Dit zegt echter nog niets over zijn totale herstel, aangezien zijn hersenfuncties zolang hij nog in slaap wordt gehouden niet goed kunnen worden onderzocht.

Morgenavond verwachten wij een nieuwe update te kunnen geven.

Ajax.nl

Dus men ziet niets bijzonders in de wijze waarom het hart functioneert. Dat is goed. Hopelijk valt het verder ook mee. Daarna zal dus wel nog veel onderzoek volgen om te zien waarom z'n hartritmestoornis is opgetreden.
Tja goed nieuws dat het hart geen schade heeft opgelopen. Ze kunnen wel zijn hersenactiviteiten inzien. Ik vraag me af waarom ze hem toch zo lang in slaap (coma) houden.

Godver man, wat moet die familie wel niet doormaken. Je bent zo machteloos kan niets doen en alleen maar afwachten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 10 juli 2017 - 19:54   quote  deeplink  
Je kan wel degelijk neurologische testjes uitvoeren als iemand in coma word gehouden. Namelijk reflexen waar je geen of heel weinig controle over hebt. Dat kan namelijk ook al lig je namelijk te slapen.

Nu maak ik mij zorgen, dat ze dit wel gedaan hebben maar geen goed resultaat uitkwam. Dat heeft nog niks te betekenen want het ligt er ook aan hoever diep hij slaapt. Hoe dieper, hoe minder hij er op reageert.

Ander optie is dat ze geen onderzoek gedaan hebben, de vraag is dan waarom niet? Is het zo druk dat ze geen tijd hebben?

Ik had vandaag gehoopt en wel een beetje verwacht dat er een bericht zou komen dat ze hem langzaam uit zijn coma gaan halen.
Dat ik die bericht niet zie, maak ik mij wel zorgen dat er toch iets niet goed is gegaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 10 juli 2017 door Positieve Arrogantie --
nummer10
 nummer10 - maandag 10 juli 2017 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 juli 2017 - 14:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gecondoleerd man. Heb ik ook nog steeds met Peter. Sterkte!
thanks pik !
nummer10
 nummer10 - maandag 10 juli 2017 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juli 2017 - 19:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Je kan wel degelijk neurologische testjes uitvoeren als iemand in coma word gehouden. Namelijk reflexen waar je geen of heel weinig controle over hebt. Dat kan namelijk ook al lig je namelijk te slapen.

Nu maak ik mij zorgen, dat ze dit wel gedaan hebben maar geen goed resultaat uitkwam. Dat heeft nog niks te betekenen want het ligt er ook aan hoever diep hij slaapt. Hoe dieper, hoe minder hij er op reageert.

Ander optie is dat ze geen onderzoek gedaan hebben, de vraag is dan waarom niet? Is het zo druk dat ze geen tijd hebben?

Ik had vandaag gehoopt en wel een beetje verwacht dat er een bericht zou komen dat ze hem langzaam uit zijn coma gaan halen.
Dat ik die bericht niet zie, maak ik mij wel zorgen dat er toch iets niet goed is gegaan.
we weten het niet.. een lichaam hersteld sneller op deze manier.. misschien daarom
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 17:28   quote  deeplink  
nog geen nieuws verder... ben er zo bang voor jongens :(
Eide
 Eide - dinsdag 11 juli 2017 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 juli 2017 - 23:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

we weten het niet.. een lichaam hersteld sneller op deze manier.. misschien daarom
Bovendien denk ik dat ze neurologische testen rustig uitvoeren. Ik neem aan dat ze iemand geleidelijk wakker maken en dan gedurende dat proces telkens weer testjes doen om te zien hoe het ervoor staat.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 11 juli 2017 - 18:23   quote  deeplink  
Misschien een gekke vraag: Kan de ramadan hier iets mee te maken hebben?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 18:24   quote  deeplink  
hoop goed... maar vrees gewoon voor het ergste.. zijn lichaam heeft toch een flinke opdonder gehad.. hoop zo dat het meevalt..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 18:23 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Misschien een gekke vraag: Kan de ramadan hier iets mee te maken hebben?
is al even geleden... as dit in de ramadan was gebeurt had ik gezegt ja..maar nu nog paar weken na dato ? je lichaam verzwakt wel tijdens de ramadan maar toch.. hij was getest wat ik heb gelezen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 juli 2017 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 17:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Bovendien denk ik dat ze neurologische testen rustig uitvoeren. Ik neem aan dat ze iemand geleidelijk wakker maken en dan gedurende dat proces telkens weer testjes doen om te zien hoe het ervoor staat.
Nou, belangrijke dingen die je in je slaap kan meten, is je reactie van je pupil op licht. En andere autonome zaken. Maar heel lastig te meten is omdat het nogal verschilt per persoon, denk aan hormoon huishouding
Bloedruk, Hartslag en zuurstof percentage worden altijd gemeten. Wat ook neurologisch word geregeld.

De rest kan niet echt getest worden, omdat je of dat zittend moet doen of bij bewustzijn moet zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 juli 2017 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 18:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

is al even geleden... as dit in de ramadan was gebeurt had ik gezegt ja..maar nu nog paar weken na dato ? je lichaam verzwakt wel tijdens de ramadan maar toch.. hij was getest wat ik heb gelezen
Ook al zou het in de ramadan zijn gebeurd dan nog niet.

Je hart gaat niet opeens een verkeerd ritme aanhouden omdat je te weinig gegeten heb.
Als je een suiker te kort krijgt dan ga je schokken en lijkt het op een epileptische aanval.

Hij is ook niet bevangen door de hitte, lijkt mij dat ze lichaam dat wel aankan. Gezien dat het Marokko makkelijk warmer word dan dit.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 juli 2017 - 19:16   quote  deeplink  
Kan wel te maken hebben dat Ajax ooit hem groei hormonen hebben toe gediend. En daarmee te grote hart heeft ontwikkeld, die kan dan wel eens overslaan en dus hartritme stoornissen veroorzaken.

Een groot hart voor iemand die heel klein en mager is, dat kan wel eens een gevaar opleveren.

Dat levert ook soms problemen op voor mensen die stoppen met topsport. En vervolgens een ander soort leven gaan aanhouden.
Daarom moeten mensen die aan topsport doen ook af gaan bouwen en niet abrupt stoppen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 juli 2017 - 19:44   quote  deeplink  
Der is een update. Hersenscan en andere neurologische testjes zagen er goed uit.

Ze zullen hem komend etmaal langzaam gaan wakker maken.

Vervolgens gaan ze verder testen of alles in orde is
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 11 juli 2017 - 19:45   quote  deeplink  
Eerste berichtgeving na hersenscan is dat Ajax voorichtig optimistisch is.
Brandje
 Brandje - dinsdag 11 juli 2017 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 19:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kan wel te maken hebben dat Ajax ooit hem groei hormonen hebben toe gediend. En daarmee te grote hart heeft ontwikkeld, die kan dan wel eens overslaan en dus hartritme stoornissen veroorzaken.

Een groot hart voor iemand die heel klein en mager is, dat kan wel eens een gevaar opleveren.

Dat levert ook soms problemen op voor mensen die stoppen met topsport. En vervolgens een ander soort leven gaan aanhouden.
Daarom moeten mensen die aan topsport doen ook af gaan bouwen en niet abrupt stoppen.
Niks van wat jij zegt is uit de tests naar voren gekomen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 11 juli 2017 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 19:47 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niks van wat jij zegt is uit de tests naar voren gekomen.
Nee, dat klopt. Maar heb jij andere mogelijke oorzaken gehoord?

Nee, alle meldingen die er worden gedaan, gaan over de situatie nu en wat er is gebeurd.
Niet over hoe het komt, dat is pas van latere zorg.

Denk ook niet dat Ajax dat naar buiten gaat brengen dat zij iets hebben gedaan wat niet goed heeft uitgepakt.

Overigens heb ik ook niet gehoord over of hart problemen in zijn familie voorkomt. Nee, helemaal niet.
Logisch ook, wat dat is voor latere zorg.

Dus het was voor mij kant speculeren, wat wel eens een de oorzaak kan zijn.
Net zo dat andere dat doen!
remco k
 remco k - dinsdag 11 juli 2017 - 20:23   quote  deeplink  
Tering gasten kap aub met dat suggereren wat de oorzaak zou zijn. Geen van jullie kent de jongen zelf. Ik vind het eerlijk gezegd nogal droevig dat men überhaupt probeert ergens schuld neer te leggen.
remco k
 remco k - dinsdag 11 juli 2017 - 20:24   quote  deeplink  
Bizar benieuwd hoe hij wakker wordt. Pffff wat een lijdensweg dit.
Eide
 Eide - dinsdag 11 juli 2017 - 20:42   quote  deeplink  
Ik ben blij dat het vooralsnog allemaal okay lijkt. Hopelijk wordt hij goed wakker.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 18:57 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ook al zou het in de ramadan zijn gebeurd dan nog niet.

Je hart gaat niet opeens een verkeerd ritme aanhouden omdat je te weinig gegeten heb.
Als je een suiker te kort krijgt dan ga je schokken en lijkt het op een epileptische aanval.

Hij is ook niet bevangen door de hitte, lijkt mij dat ze lichaam dat wel aankan. Gezien dat het Marokko makkelijk warmer word dan dit.
volgens mij gewoon nl geboren toch ;) mijn vrouw is moluks en heeft meer last van de warmte dan mij hoor... haha.. ramadan doet zeker wel wat met je lichaam.. het verzwakt en krijgt zkr bij inspanning een klap..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 20:24 schreef remco k het volgende:
Bizar benieuwd hoe hij wakker wordt. Pffff wat een lijdensweg dit.
echt he
nummer10
 nummer10 - dinsdag 11 juli 2017 - 22:19   quote  deeplink  
Vandaag
Update Nouri
Abdelhak Nouri verblijft nog steeds, stabiel en buiten levensgevaar, op de Intensive Care van het ziekenhuis in Innsbruck. Daar heerst voorzichtig optimisme aangaande zijn herstel. Zoals eerder gemeld functioneert zijn hart, dat onbeschadigd uit 'de strijd' is gekomen, normaal.

Een CT-scan (hersenscan), alsmede enkele andere neurologische onderzoeken, lieten geen afwijkingen zien. Dit zegt nog steeds niks over zijn totale herstel. Het is de bedoeling van de artsen om Nouri het komende etmaal geleidelijk te laten ontwaken waarna de hersenfuncties verder en beter kunnen worden onderzocht.

De in het ziekenhuis aanwezige familieleden van de middenvelder voegen daar het volgende aan toe: ,,Het is voor ons onmogelijk om op de ontelbare steunbetuigingen te reageren, die ons op verschillende manieren bereiken. Wij waarderen het enorm en wij halen daar heel veel kracht uit in deze hele moeilijke periode. Wij laten de communicatie over Abdelhak's toestand graag via Ajax lopen en vragen tot slot om jullie smeekgebeden."

Woensdagavond verwachten wij een nieuwe update te kunnen geven.

Tekst: Ajax.nl
Foto: Ajax.nl/Louis van de Vuurst
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 11 juli 2017 - 22:23   quote  deeplink  
Hij is maar relatief kort in coma gehouden, mijn vader is een keer 6 weken in een coma gehouden. Ze hadden ons gewaarschuwd, je herkende hem totaal niet terug in zin doen en laten. En dat was heel erg schrikken en confronterend. Ook al laten ze hem deze week wakker worden, dan nog kost het tijd voordat ze goed kunnen testen hoe het met zijn hersenen gesteld is.

De eerste vooruitzichten zijn laten nergens problemen of beperkingen nog zien. Ik denk dat vanaf nu mensen heel anders naar hem zullen kijken.

T.o.v. gezondheid is het voetbal ondergeschikt, maar ik wel benieuwd nu hoe de selectie hiermee om zal gaan en wat het met hen zal doen

Het eerste wat je doet als je opstaat is kijken of er nieuws is over hem. Creëert wel saamhorigheid tussen verschillende mensen, en das goed om te zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 juli 2017 door Bobby1972 --
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 juli 2017 - 00:24   quote  deeplink  
had het liever op een andere manier
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 juli 2017 - 22:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Hij is maar relatief kort in coma gehouden, mijn vader is een keer 6 weken in een coma gehouden. Ze hadden ons gewaarschuwd, je herkende hem totaal niet terug in zin doen en laten. En dat was heel erg schrikken en confronterend. Ook al laten ze hem deze week wakker worden, dan nog kost het tijd voordat ze goed kunnen testen hoe het met zijn hersenen gesteld is.

De eerste vooruitzichten zijn laten nergens problemen of beperkingen nog zien. Ik denk dat vanaf nu mensen heel anders naar hem zullen kijken.

T.o.v. gezondheid is het voetbal ondergeschikt, maar ik wel benieuwd nu hoe de selectie hiermee om zal gaan en wat het met hen zal doen

Het eerste wat je doet als je opstaat is kijken of er nieuws is over hem. Creëert wel saamhorigheid tussen verschillende mensen, en das goed om te zien.
Het kan ook angst creeren..en dat is minder goed. Het is gewoon afwachten hoe men hier mee om gaat..
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 00:24 schreef nummer10 het volgende:
had het liever op een andere manier
Ja zeker.. Echt klote dit..
Eide
 Eide - woensdag 12 juli 2017 - 08:36   quote  deeplink  
Ajax-fans behangen huis Nouri met warme kreten

https%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2Fts_d0384890f12aa99e8b916eff50a521f3.png

Met een groot spandoek, vol met warme kreten, hebben de Ajax-fans bij het huis van Appie Nouri hun massale steun betuigd. Eerder al gingen supporters met bloemen naar het ziekenhuis in Oostenrijk.

De hoop en vrees, waartussen de familie en heel Ajax sinds zaterdag leven, slaat steeds meer door naar de hoop dat Nouri volledig herstelt. Ajax toonde – nadat eerder al was gemeld dat zijn hart onbeschadigd is – in een update ’voorzichtig optimisme’.

"Een CT-scan, alsmede enkele andere neurologische onderzoeken, lieten geen afwijkingen zien. Dit zegt nog steeds niks over zijn totale herstel. Het is de bedoeling van de artsen om Nouri komend etmaal geleidelijk te laten ontwaken, waarna de hersenfuncties verder kunnen worden onderzocht."

Bron
Eide
 Eide - woensdag 12 juli 2017 - 21:50   quote  deeplink  
Vandaag een uiterst summiere update over Appie. Op Ajax.nl (wat momenteel offline is) wordt slechts gezegd dat hij testen heeft ondergaan en dat men daar morgen mee door gaat. Op internet dus de meest wilde hersenspinsels. Ik hoop vooralsnog maar in het gezegde: "geen nieuws is goed nieuws".

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 juli 2017 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 12 juli 2017 - 21:50   quote  deeplink  
Nouri ondergaat onderzoeken, uitslagen nog onbekend

Het was de bedoeling dat Appie Nouri woensdag wakker gemaakt zou worden. We weten niet of dit ook inderdaad is gebeurd, laat staan gelukt. In de nieuwste update van Ajax staat maar weinig nieuws.

“Nouri heeft enkele neurologische onderzoeken gehad. Deze worden donderdag voortgezet,” meldt Ajax op zijn digitale thuis. De club verwacht dat er donderdag over de uitslag gecommuniceerd kan worden.

Het valt moeilijk in te schatten of de nieuwste update van Ajax positief dan wel negatief is. We wachten het maar even af en hopen dat er donderdag meer duidelijkheid volgt.

Uiteraard hopen we niet alleen op duidelijkheid, maar boven alles op goed nieuws over Appie.

Bron
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 juli 2017 - 23:19   quote  deeplink  
ik blijf duimen !! maar vrees het ergste :(
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 13 juli 2017 - 03:40   quote  deeplink  
In Oostenrijk gaat men altijd zo te werk, zeer voorzichtig. Misschien wel op het langzamer dan elders in de wereld. Maar ze hebben wel ervaring mee om mensen uit een coma te halen.

Dus dat hoeft niet iets ergst te betekenen.

Wat je niet wil is dat het zich herhaalt. En als je niet weet waar de oorzaak ligt dan doe je alles voorzichtig aan.

Dus is dat een extra reden om heel voorzichtig te werk te gaan.

Als op de scan niks is te vinden, waardoor de hartritme stoornissen is ontstaan kan het neurologisch een probleem hebben. Daarom extra voorzichtig.

Dus de vrees dat er iets ernstig is, dat hoeft helemaal niet.
Loetje
 Loetje - donderdag 13 juli 2017 - 12:53   quote  deeplink  
Er is ernstige en blijvende hersenschade geconstateerd. Dit zal niet meer beter worden. Kans is dus groot dat hij de rest van zijn leven in een rolstoel mag. We zullen hem niet meer op de velden zien. Echt verschrikkelijk.

De bron komt van Ajax zelf.

Aangezien de site er uit ligt, hier het bericht via Voetbalprimeur.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/750578/ajax-komt-met-heel-slecht-nieuws-over-nouri-ernstige-blijvende-hersenschade.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 12:59   quote  deeplink  
mijn gevoel word reeds bevestigd... gvd wat een KUTZOOI...
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 13 juli 2017 - 13:14   quote  deeplink  
Na alle positieve berichten had ik de hoop dat hij nog op het veld zou staan binnenkort. Nu moet hij hopen op een enigszins normaal leven.
bahbah
 bahbah - donderdag 13 juli 2017 - 13:18   quote  deeplink  
Ik zit hier al een half uur te janken.Mijn god ..
Gruwelijk ...
p111
 p111 - donderdag 13 juli 2017 - 13:42   quote  deeplink  
Het ergste wat die jongen kan overkomen is gebeurd !!!!!!!!! Mijn god wat een drama voor hem en zijn familie,heel veel sterkte allemaal
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 juli 2017 - 13:59   quote  deeplink  
Ik zit hier gewoon te huilen.
Mijn vader heeft 3 jaar terug hetzelfde meegemaakt en is nog steeds flink depressief omdat hij gewoon bijna niks meer kan.
Moet je nagaan hoe verschrikkelijk het is voor zo een jonge kerel die zo een veelbelovende toekomst voor zich had.

Verschrikkelijk gewoon
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 juli 2017 - 14:15   quote  deeplink  
Pff klote nieuws! Sterkte Nouri!
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 13 juli 2017 - 14:19   quote  deeplink  
Wat vreselijk om dit te moeten horen. Wat we deden hopen dat hij daarna eventueel weer kon gaan voetballen, mocht niet baten. Precies het nieuws wat we met z'n allen juist niet wilden horen. Ben er heel erg verdrietig om. Vreselijk ! ! ! ! ! !
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 juli 2017 - 14:22   quote  deeplink  
Wat een klotenieuws. Helemaal geen zin in voetbal meer dit seizoen!
hjf
 hjf - donderdag 13 juli 2017 - 14:34   quote  deeplink  
Ik ben hier kapot van. Heb hier geen woorden voor en zit met vol verdriet voor mij uit te staren. Zo'n jonge getalenteerde vent wiens leven op de 1 op andere dag gedevalueerd is tot .... Heel veel sterkte familie Nouri!
Loetje
 Loetje - donderdag 13 juli 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 14:22 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat een klotenieuws. Helemaal geen zin in voetbal meer dit seizoen!
Heel Ajax niet denk ik en terecht ook. Selectie zal ook niet genoeg vorm en ritme hebben voor de CL. En dat is gewoon logisch
Eide
 Eide - donderdag 13 juli 2017 - 15:08   quote  deeplink  
Oh man. Man, wat vreselijk.
Eide
 Eide - donderdag 13 juli 2017 - 15:11   quote  deeplink  
Ernstige hersenschade Nouri

Ajax ontving donderdag heel slecht nieuws over de toestand van Abdelhak Nouri. Bij de Ajacied is ernstige en blijvende hersenschade geconstateerd.

Op de intensive care van het ziekenhuis in Innsbruck zijn de afgelopen dagen de hersenfuncties van Nouri verder onderzocht. De diagnose die nadien werd gesteld, is dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is. Dit alles hoogstwaarschijnlijk als gevolg van te weinig zuurstoftoevoer naar de hersenen, nadat de middenvelder onwel werd tijdens de wedstrijd Ajax – Werder Bremen in Hippach. Hij is medisch vrijgegeven voor vervoer. De verwachting is dat Nouri op korte termijn naar een ziekenhuis in Amsterdam zal worden gebracht voor verdere verzorging.

Zoals eerder deze week gemeld, communiceert Ajax mede namens de familie Nouri. Zij laten weten dat zij nog hoop hebben en zij vragen om niet te stoppen met de smeekgebeden.

Echte Ajacied
De op 2 april 1997 in Amsterdam geboren Nouri doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax. Op 21 september 2016 maakte de middenvelder zijn debuut in het eerste elftal, tijdens de bekerwedstrijd tegen Willem II. In totaal kwam hij in vijftien officiële wedstrijden in actie, hij maakte daarin één doelpunt. Voor Jong Ajax kwam de Amsterdammer 45 keer uit, voor dat team scoorde hij elf keer. Afgelopen seizoen ontving het grote talent van Ajax de Gouden Stier, de prijs voor de beste speler van de Jupiler League.

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Dit is het slechtst denkbare bericht. Het is verschrikkelijk. Wij voelen enorm mee met zijn ouders, zijn broers en zussen en zijn overige naasten. Voor hen is dit leed niet te beschrijven. De klap is hier bij Ajax ook keihard aangekomen, al wisten we dat we ook rekening moesten houden met dit scenario. Het waren onzekere dagen, waarbij ontzettend veel mensen op verschillende manieren hebben meegeleefd met zijn situatie. Dat wordt enorm gewaardeerd. Ik heb ook gemerkt dat de hele club er sinds zaterdag mee bezig is. Abdelhak is zo’n groot talent, maar helaas zullen we nooit weten hoe ver zijn ster gereikt zou hebben als dit niet was gebeurd.”

Ajax.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 15:48   quote  deeplink  
fuck dit seizoen zoals AW zegt... ondanks dat ze door moeten.. maar als ze er dit seizoen niks van bakken dan boeit het mij geen fuck.. sterkte nouri en fam en ook Ajax selectie en personeel etc
bahbah
 bahbah - donderdag 13 juli 2017 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 15:48 schreef nummer10 het volgende:
fuck dit seizoen zoals AW zegt... ondanks dat ze door moeten.. maar als ze er dit seizoen niks van bakken dan boeit het mij geen fuck.. sterkte nouri en fam en ook Ajax selectie en personeel etc
Ik begrijp je volkomen.
Maar geloof me Appie zou niets liever willen dan dat ze die 34ste titel pakken.

Voor Nouri,zijn rugnummer,zijn titel..
De titel niet voor Nouri maar VAN Nouri...
AkaS
 AkaS - donderdag 13 juli 2017 - 17:17   quote  deeplink  
ONWERKELIJK!!!

Wat kan je hier nou op zeggen... Zo jong, zo goed van karakter en zo talentvol... Life sucks sometimes!!!
Eide
 Eide - donderdag 13 juli 2017 - 17:19   quote  deeplink  
Ik weet niet hoe ik het gevoel moet beschrijven als ik dit tik. Toch wil ik uit een interview met de broer van Appie duiden wat het bericht van Ajax nu eigenlijk betekent. Het betekent dat als Appie nu wakker zou worden hij niet meer kan eten, praten, lopen... hij herkent misschien niet eens anderen.

Uit sommige hoeken komen wel geluiden dat er wat succes is geweest met mensen die wel wat hersenactiviteit vertoonden. Dat met hele intensieve begeleiding en revalidatie sommigen beperkt kunnen functioneren. De artsen in Oostenrijk achten die kans echter zo goed als uitgesloten.

Zo'n vrolijke en positieve jongen en dan dit....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 juli 2017 - 17:24   quote  deeplink  
Ongelooflijk, zo onwerkelijk, zo onvoorstelbaar.....

Sterkte!! Voor Appie en zijn familie. Ik hoop en bid dat hij zo goed als mogelijk een relatief normaal leven zal kunnen lijden...

Ook voor de jongens van Ajax en technische- en medische staf heel veel sterkte gewenst...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Ronald 1960 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!









0.0107100