BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 08 juli 2017 - 17:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Grote zorgen rond Nouri: Ajacied valt ineens neer op het veld, ambulance aanwezig (VoetbalPrimeur)

Brandje
 Brandje - donderdag 13 juli 2017 - 17:26   quote  deeplink  
Onwerkelijk en ingeslagen als een bom dit nieuws. Verschrikkelijk voor Appie, zijn vrienden en familie. Waar ik normaal de nuchterheid zelve ben heb ik het hier ongelooflijk moeilijk mee. Wanneer je de reacties leest dan springen de tranen mij weer in de ogen. Zelfs de fantastische reacties op fr12 doen te tranen weer opkomen.
Lieve Nouri, laten we hopen dat je nog enigszins normaal kan leven en we nog een keer in de Arena mogen zien. Heel veel sterkte voor jou, je familie, vrienden en een ieder die jou een warm hart toedraagt. Je ben en blijft een kanjer!!!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 13 juli 2017 - 17:41   quote  deeplink  
Hier zijn geen woorden voor te vinden, het is toch anders gelopen dan we gehoopt hadden, Voor hem en nu ook vooral voor zijn familie en vrienden is het zwaar en onwerkelijk.

Voor Ajax als club is dat ook best heftig en zal zeker tijd gaan kosten om het een plek te kunnen geven. Ik ben benieuwd hoe de spelers ermee om zullen gaan.

Je durft en kunt niet eens meer een verwachting uitspreken en dat zegt veel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 13 juli 2017 - 17:42   quote  deeplink  
KLOTE ZOOI, IK ben er echt helemaal kapot van en ik merk dat ik niet de enige ben. Het leven is zo oneerlijk. Deze jongen was zo normaal dat het niet normaal meer was.

Nooit meer Nouri op het veld, dit jaar had zijn jaar kunnen worden en volgend jaar zeker een basisspeler, de opvolger van Ziyech. Voor Nouri ga je naar het stadion. Hij was een voorbeeld voor alle top talenten.

Nouri, onze kleine held was zo bijzonder
en ik hoopte zo graag op een wonder

Maar het mocht niet zo zijn
Ik voel nu alleen nog pijn

Een traantje vloeit over mijn wang
Deze gebeurtenis maakt iedereen bang

Nooit zullen we jou (Nouri) vergeten
Je fluwelen techniek was niet te meten

Nouri je bent en blijft onze held
Ook al sta je niet meer op het veld

Ik wil zijn familie en vrienden enorm veel sterkte toewensen met deze trieste diagnose, laten we hopen dat hij sterk is en er een wonder gebeurt, waardoor hij ooit weer normaal kan functioneren.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=308859&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Ajax we love you --
Brandje
 Brandje - donderdag 13 juli 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 17:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Hier zijn geen woorden voor te vinden, het is toch anders gelopen dan we gehoopt hadden, Voor hem en nu ook vooral voor zijn familie en vrienden is het zwaar en onwerkelijk.

Voor Ajax als club is dat ook best heftig en zal zeker tijd gaan kosten om het een plek te kunnen geven. Ik ben benieuwd hoe de spelers ermee om zullen gaan.

Je durft en kunt niet eens meer een verwachting uitspreken en dat zegt veel.
Reken er maar op gasten als Ziyech en vd Beek vol gas dit seizoen. Titel 34 voor onze nummer 34. Het is de laatste jaren zwaar om Ajacied te zijn met JC, Keizer maar dit van Nouri komt verreweg het hardste bij mij binnen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 18:11   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=308859e

vrees dat hij het alsnog. iet haald mensen.. en zowel hoe... moeten we dat willen... :(
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 13 juli 2017 - 18:15   quote  deeplink  
Vreselijk. Zo ben je bezig met de voorbereiding voor het nieuw seizoen en zo ben je een kastplantje geworden.

Heel dun is dat draadje, zo verschrikkelijk.

Zo erg voor hem, voor zijn familie, voor Ajax spelers, voor zijn supporters. Voor het nederlands elftal.

Maar vooral voor de mensen direct om hem heen, dat is zo erg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 juli 2017 - 18:27   quote  deeplink  
Kan het nog steeds niet bevatten!! VERSCHRIKKELIJK!
remco k
 remco k - donderdag 13 juli 2017 - 18:57   quote  deeplink  
Ik zit echt flink stuk. Heb er simpelweg geen woorden voor. Tranen rollen over Mn wangen iedere keer dat ik er aan denk. Wat een verschrikking.
remco k
 remco k - donderdag 13 juli 2017 - 18:59   quote  deeplink  
Een heel leven voor zich. Een gouden toekomst. En alles weg.
Pietje
 Pietje - donderdag 13 juli 2017 - 19:06   quote  deeplink  
Ik ben hier helemaal KAPOT van. Zo in- en intriest. Nog zo jong, z'n hele leven nog voor zich, een supertalent en nu dit verschrikkelijke bericht. Ik ben 68 jaar en ik zit te huilen als een kind.

Met mijn gedachten ben ik bij Appie, z'n ouders en z'n broertjes en zusjes.

Wat een kutdag!
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 19:17   quote  deeplink  
hoor hem nog zo zeggen dat hij bij ajax wil blijven het eerste halen.. verhuur was geen optie.. ajax is zijn alles !!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 19:21   quote  deeplink  
kwam ik net tegen

Op het grasveld ligt een jongen, blik omhoog gericht, Al kijkend naar de wolken, droomt van weg die open ligt, Een hart dat overloopt van leven, liefde en plezier, De bal is rond, het doel is leeg, de toekomst bijna hier, En wat de tijd ook leren zal, waarheen het pad ook leidt, Die droom is onvergetelijk, die droom is voor altijd, Zolang ik adem in mij heb vertel ik zijn verhaal, Die jongen op dat voetbalveld, dat zijn wij allemaal.

Lieve Appie, you'll never walk alone.
Eide
 Eide - donderdag 13 juli 2017 - 20:31   quote  deeplink  
Nouri naar AMC

Abdelhak Nouri, de 20-jarige middenvelder van Ajax, wordt overgebracht naar het Academisch Medisch Centrum (AMC). Daar wordt hij nader onderzocht op zeer ernstige hart- en hersenschade, die hij afgelopen zaterdag opliep tijdens een oefenwedstrijd tegen voetbalclub Werder Bremen in het Oostenrijkse Hippach. Dat zegt professor Jan Piek, interventiecardioloog in het Amsterdamse ziekenhuis.

Op dit moment wordt voor Nouri een intensive care (IC)-bed in gereedheid gebracht en zijn voorbereidingen voor zijn transport vanuit het ziekenhuis van Innsbruck in volle gang, aldus Piek. Het is nog onduidelijk welke neurologische en cardiologische onderzoeken de Ajacied de komende tijd in het AMC moet ondergaan en hoe lang hij in het ziekenhuis zal blijven.

Nouri’s club Ajax meldde eerder vandaag dat de voetballer blijvende hersenschade overhoudt aan het dramatische incident op het veld.

Bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 juli 2017 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 16:28 schreef bahbah het volgende:

[..]

Ik begrijp je volkomen.
Maar geloof me Appie zou niets liever willen dan dat ze die 34ste titel pakken.

Voor Nouri,zijn rugnummer,zijn titel..
De titel niet voor Nouri maar VAN Nouri...
Juist. Helemaal met je eens.

34
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 juli 2017 - 20:48   quote  deeplink  
Zit net weer beelden te kijken van de kleine Nouri en gelijk rollen er weer tranen over mijn wangen.

Ik pleit er gelijk voor dat Ajax het rugnummer 34 heilig verklaard en er nooit meer een andere speler in laat spelen!

#StayStrongAppie #ForeverNever34

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Ajax Warrior --
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 13 juli 2017 - 20:52   quote  deeplink  
WAT ZOU HET GEWELDIG ZIJN, ALS AJAX DE KOMENDE SEIZOEN KAMPIOEN ZOU WORDEN.
SPECIAAL VOOR APPIE.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Onze Ajax --
p111
 p111 - donderdag 13 juli 2017 - 20:59   quote  deeplink  
Ik hoor via via heel slechtnws
bruticus willis 2nd
 bruticus willis 2nd - donderdag 13 juli 2017 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 20:59 schreef p111 het volgende:
Ik hoor via via heel slechtnws
en wat is dat nieuws? toch niet nog erger he????
p111
 p111 - donderdag 13 juli 2017 - 21:42   quote  deeplink  
Via via maar weet nog niet of dat waar is dus effe niks.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 juli 2017 - 21:46   quote  deeplink  
Nooit gedacht dat ik zo verdrietig kon zijn om iemand die ik niet persoonlijk ken.
En dan zitten er hier en daar ook nog mensen te fluisteren dat het allemaal nog erger is dan we al denken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 juli 2017 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 21:42 schreef p111 het volgende:
Via via maar weet nog niet of dat waar is dus effe niks.
Beetje schimmig ouwe! Beter om iets te zeggen of anders helemaal niets. Je geeft mensen alleen maar extra spanning.
bruticus willis 2nd
 bruticus willis 2nd - donderdag 13 juli 2017 - 21:59   quote  deeplink  
sorry jaccio, was niet zo bedoeld, mijn broer heeft hetzelfde ondervonden, helaas heeft hij het niet gered...dan komt het weer heel dichtbij zo.....doodzonde en niet te bevatten dat juist Nouri getroffen is terwijl ik met velen dacht dat hij lekker veel in het 1e zou gaan spelen, echte ajax-man
hjf
 hjf - donderdag 13 juli 2017 - 22:04   quote  deeplink  
Wat is dit een zwarte dag voor iedereen, die Appie een warm hart toe draagt. Ik kan dit niet bevatten en kijk maar wezenloos voor mij uit. Kan vandaag nergens anders meer aan denken. Ik had zo'n goede hoop, dat het weer helemaal goed zou komen. STAY STRONG APPIE!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 juli 2017 - 22:09   quote  deeplink  
Elke keer als ik iets hoor over Nouri, biggelen de tranen opnieuw over m'n wangen. Wat een klap is dit.......
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 13 juli 2017 - 22:14   quote  deeplink  
Deze komt van voeltbalzone en wilde dit even plaatsen:

Feynzo
13 juli 2017 om 18:59
213
Dit raakt ons allemaal. Ik post het nog 1 keer, niet voor de likes maar omdat ik aan de reacties merkte dat mensen mijn gevoel herkenden en de tekst waardeerden, dus voor degenen die het niet hadden gelezen. Op het grasveld ligt een jongen, blik omhoog gericht, Al kijkend naar de wolken, droomt van weg die open ligt, Een hart dat overloopt van leven, liefde en plezier, De bal is rond, het doel is leeg, de toekomst bijna hier, En wat de tijd ook leren zal, waarheen het pad ook leidt, Die droom is onvergetelijk, die droom is voor altijd, Zolang ik adem in mij heb vertel ik zijn verhaal, Die jongen op dat voetbalveld, dat zijn wij allemaal. Lieve Appie, you'll never walk alone.

Lees meer op www.voetbalzone.nl
Jaccio
 Jaccio - donderdag 13 juli 2017 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 21:59 schreef bruticus willis 2nd het volgende:
sorry jaccio, was niet zo bedoeld, mijn broer heeft hetzelfde ondervonden, helaas heeft hij het niet gered...dan komt het weer heel dichtbij zo.....doodzonde en niet te bevatten dat juist Nouri getroffen is terwijl ik met velen dacht dat hij lekker veel in het 1e zou gaan spelen, echte ajax-man
Nee, was niet op jou gericht bruticus. Sorry.
Had het over mensen op het werk hier die kasplantje roepen en dat de stekker eruit gaat en dat soort dingen. Trek ik f niet.

Vervelend om dat te horen over je broer man. Heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn vader, maar die is er met een verlamming van zijn rechterkant dan nog 'goed' vanaf gekomen.

Ik hoop met heel mijn hart dat Appie op een of andere manier toch weet te herstellen. Ik bidt voor hem iniedergeval en velen met mij.
Brandje
 Brandje - donderdag 13 juli 2017 - 22:45   quote  deeplink  
Thuis na een dag vol emoties en zelfs nu zitten die er nog. Het is ongekend wat deze kleine geweldenaar teweeg heeft gebracht. De reacties uit de hele wereld. Utrechtfans die voor deze grote kleine man zongen, de psv selectie, spelers Utrecht hand in hand het veld oplopen, de duizenden reacties op social media. Deze jongen, deze held is groter dan JC. Ongekend wat dit verschrikkelijke nieuws heeft opgeleverd. Ook al is het maar voor kort. Nouri, de man die iedereen bij elkaar bracht!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 13 juli 2017 - 23:03   quote  deeplink  
Ik wil wakker worden uit deze nachtmerrie. Gewoon wakker worden morgen en dan lezen dat Nouri een hattrick heeft gescoord tegen Werder Bremen.... Wat heerlijk zou het zijn om in een paralele wereld te leven waar hij gewoon nog lekker op het veld staat.

Ik moet het gewoon van me afschrijven. Ken je nagaan als het mij al zoveel doet hoe erg het is voor zijn vrienden, familie en collega's. Wij zijn tenslotte maar supporters die hem niet van dichtbij meegemaakt hebben.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 13 juli 2017 - 23:15   quote  deeplink  
Vreselijk nieuws dit, ben er echt kapot van. Vind het moeilijk om hier woorden voor te vinden.

Iedereen in zijn omgeving, hier op forum en vooral Appie zelf wens ik heel veel sterkte!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 13 juli 2017 - 23:17   quote  deeplink  
Laten we even genieten van Nouri. Ik weet niet ho eje een link kan maken nar de beelden, maar in onderstaande link ga je naar de hoogtepunten van Nouri bij Ajax. Dat is genieten...

http://www.nu.nl/voetbal/4840209/profiel-abdelhak-nouri-troetelkind-van-ajax-hoopte-jaar-breken.html
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 13 juli 2017 - 23:18   quote  deeplink  
Hartverscheurend ook dit bericht van Donny van de beek:
313b854f9aef179158f3a659e7dcdce8.png
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 21:42 schreef p111 het volgende:
Via via maar weet nog niet of dat waar is dus effe niks.
ik vrees nog erger eerlijk gezegt.... gewoon voorgevoel
nummer10
 nummer10 - donderdag 13 juli 2017 - 23:58   quote  deeplink  
en nogmaals.. fuck dit seizoen.. wel diep respect voor de utrecht supporters die in 34ste minuut zijn naam gaan zingen en het resultaat van de el voorrondes hun niks boeit
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2017 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 juli 2017 - 23:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik vrees nog erger eerlijk gezegt.... gewoon voorgevoel
Ik doe ook het ergste vrezen, maar toch blijf ik een sprankje hoop houden!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2017 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 00:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik doe ook het ergste vrezen, maar toch blijf ik een sprankje hoop houden!
altijd ! maar weet het in deze niet...
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 14 juli 2017 - 00:16   quote  deeplink  
De vraag is ook of je wil leven op zo'n manier. Hangt uiteraard van de mate van de schade af, maar als je nog amper nog functioneel bent..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2017 - 00:29   quote  deeplink  
dus dat hasj... ik vrees gewoon het ergste en zoals eerder aangegeven.. op dit moment boeit me nie hoe ajax presteerd.. en ik ga ajax op niks afrekenen dit seizoen.. geen enkele speler of trainer of wat ook
remco k
 remco k - vrijdag 14 juli 2017 - 09:16   quote  deeplink  
Ik ben het speculeren van Nederlandse artsen nu al beu trouwens. Natuurlijk hebben die mensen vergelijkbare gevallen meegemaakt. Maar speculeren over het oordeel in het buitenland vind ik echt niet netjes, niet naar de fammilie toe, die je daardoor misschien valse hoop geeft, maar ook niet naar de artsen toe die hem tot nu toe behandelen.

Waarom niet in Nederland afwachten, en daarna zelf oordelen. Niet ieder lichaam is hetzelfde...
Jaccio
 Jaccio - vrijdag 14 juli 2017 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 09:16 schreef remco k het volgende:
Ik ben het speculeren van Nederlandse artsen nu al beu trouwens. Natuurlijk hebben die mensen vergelijkbare gevallen meegemaakt. Maar speculeren over het oordeel in het buitenland vind ik echt niet netjes, niet naar de fammilie toe, die je daardoor misschien valse hoop geeft, maar ook niet naar de artsen toe die hem tot nu toe behandelen.

Waarom niet in Nederland afwachten, en daarna zelf oordelen. Niet ieder lichaam is hetzelfde...
Inderdaad!
Hoor ik gister ook weer iemand op tv roepen dat er wel degelijk kans is op enig herstel.
Waarom zo de aandacht naar je toe trekken? Wacht het gewoon af, ipv valse hoop geven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 14 juli 2017 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 09:16 schreef remco k het volgende:
Ik ben het speculeren van Nederlandse artsen nu al beu trouwens. Natuurlijk hebben die mensen vergelijkbare gevallen meegemaakt. Maar speculeren over het oordeel in het buitenland vind ik echt niet netjes, niet naar de fammilie toe, die je daardoor misschien valse hoop geeft, maar ook niet naar de artsen toe die hem tot nu toe behandelen.

Waarom niet in Nederland afwachten, en daarna zelf oordelen. Niet ieder lichaam is hetzelfde...
De arts zei niets over nouri en zijn situatie.

Hij verteld enkel wat hij dagelijks meemaakt, als werk. Geeft enkel voorbeelden van de kracht van het menselijk lichaam.

Alle vragen over nouri en zijn situatie, zei de arts dat hij eerst scans en rapporten zou moeten lezen/zien, om daar dan iets over te kunnen zeggen.
remco k
 remco k - vrijdag 14 juli 2017 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 09:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De arts zei niets over nouri en zijn situatie.

Hij verteld enkel wat hij dagelijks meemaakt, als werk. Geeft enkel voorbeelden van de kracht van het menselijk lichaam.

Alle vragen over nouri en zijn situatie, zei de arts dat hij eerst scans en rapporten zou moeten lezen/zien, om daar dan iets over te kunnen zeggen.
Meerdere artsen.
remco k
 remco k - vrijdag 14 juli 2017 - 09:43   quote  deeplink  
David Endt was tussen 1997 en 2013 teammanager bij Ajax en nam geregeld de tijd om Abdelhak Nouri als jeugdspeler in actie te zien. De middenvelder gold als een van de grootste talenten van De Toekomst en ook Endt had oog voor zijn talent. "Als een pluisje op de wind. Zo voetbalt Abdelhak Nouri", schrijft de sportjournalist in een column voor het Algemeen Dagblad.

"Vrolijkmakend danst hij zijn voetbal, licht als een pluisje op de wind. Zijn talent borrelt omhoog en naar opzij, naar waar het belieft te gaan, het is een lust voor het oog en van daaruit voor het hart om Abdelhak te zien spelen", aldus de voormalig teammanager. Zo nu en dan verloor de werkethiek het van de verleiding, geeft Endt toe. "Menigmaal legde ik op doordeweekse dagen het werk even terzijde om uit mijn kantoorraam op De Toekomst een wedstrijdje van Ajax D1, C1 of B1 te volgen. Ik erken dat ik in gebreke bleef, mijn werkethiek zwichtte voor de verleiding om die jongens te zien voetballen, te zien spelen, om vooral hém te zien."

"Met een zucht van tegenzin keerde ik mij weer naar mijn werk. Om even later toch weer gehoor te geven aan de verlokking: 'Kijk dat joch!'. Kijk hem doen, kijk hem gaan en elke seconde van de wedstrijd tot in de nerven benutten om gelukkig te kunnen zijn", blikt Endt terug. "Ja, hij is tenger, een lichtgewicht, maar de vraag of hij een groot voetballer kan worden mag niet gesteld worden. Hij is een en al voetbal, in zijn techniek, controle en beheersing, in het vinden van de minst voor de hand liggende maar ten slotte beste oplossing."

Endt noemt het spel van Nouri 'luchtig, muzikaal bijna'. "Zijn gelukkig stemmend spel doet je hongeren naar zijn toekomst", schrijft hij. "Als een pluisje op de wind. Eén moment en alles is anders, wreed anders, meedogenloos woedend makend anders. Het leven van Abdelhak ligt, door één fataal momentje, compleet ondersteboven. Beroofd van zijn bal. De verbijstering grijpt je naar de keel, je wilt niet geloven, je hoofd zit vol met tranen, je balt je vuist. Roep de voetbalgoden en al die andere goden aan: 'Doe iets, geef Appie zijn voetbal terug!'"

Lees meer op www.voetbalzone.nl
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 14 juli 2017 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 09:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Meerdere artsen.
Ik heb er maar 1 gezien. Diegene die bij Rtl late night zat.

Waar alle andere sites vervolgens dat weer een bericht van maakte.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2017 - 12:09   quote  deeplink  
Overigens enorm netjes van de UEFA on tijdens de loting stil te staan bij Nouri en hem, zijn familie en de club sterkte te wensen!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2017 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 12:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens enorm netjes van de UEFA on tijdens de loting stil te staan bij Nouri en hem, zijn familie en de club sterkte te wensen!
yep zkr !!
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2017 - 14:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 09:16 schreef remco k het volgende:
Ik ben het speculeren van Nederlandse artsen nu al beu trouwens. Natuurlijk hebben die mensen vergelijkbare gevallen meegemaakt. Maar speculeren over het oordeel in het buitenland vind ik echt niet netjes, niet naar de fammilie toe, die je daardoor misschien valse hoop geeft, maar ook niet naar de artsen toe die hem tot nu toe behandelen.

Waarom niet in Nederland afwachten, en daarna zelf oordelen. Niet ieder lichaam is hetzelfde...
Juist! Ik denk daar net zo over.
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2017 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 12:09 schreef Ajax Warrior het volgende:
Overigens enorm netjes van de UEFA on tijdens de loting stil te staan bij Nouri en hem, zijn familie en de club sterkte te wensen!
Dat is absoluut waar. Grote klasse!
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Younes breekt vakantie af om bij teamgenoten te zijn

Amin Younes is door het vreselijke nieuws over zijn teamgenoot Abdelhak Nouri eerder teruggekeerd bij de selectie van Ajax.

De Duitse aanvaller had nog vrijaf, omdat hij onlangs met zijn nationale team meedeed aan de Confederations Cup. De NOS meldt dat Younes zich vandaag bij het team heeft gevoegd, toen de ploeg werd bijgepraat over de situatie rond Nouri.

Younes wilde graag bij het team zijn, aldus de omroep. Ajax bracht gisteren het nieuws naar buiten dat Nouri ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen. De twintigjarige Amsterdammer werd zaterdag in onwel in Oostenrijk, tijdens het oefenduel met Werder Bremen.

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 18:27   quote  deeplink  
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 21:18   quote  deeplink  
Duizenden fans betuigen steun aan familie Nouri

Duizenden fans van Ajax zijn vanavond bij elkaar gekomen op het Michel de Klerkhof in Amsterdam om stil te staan bij het slechte nieuws rondom Ajax-speler Abdelhak Nouri. De F-side, de harde kern van Ajax, had opgeroepen om hier respect en eer te betuigen aan 'Appie'.

Het Michel de Klerkhof is het pleintje waar Nouri altijd te vinden was in zijn jeugd. Voor zijn ouderlijk huis in de Aalbersestraat roepen de toegestroomde fans ,,Appie, Appie'', ze applaudisseren en steken vuurwerk af. Familieleden staan voor de ramen en houden zijn Ajaxshirt met rugnummer 34 omhoog. Ook hangt er een kinderfoto van Nouri als voetballer voor de ramen.

Bij het plein vertoonden zich ook enkele spelers uit de selectie, onder wie Klaas-Jan Huntelaar, Kasper Dolberg, Lasse Schöne en aanvoerder Joël Veltman, om steun te betuigen aan hun teamgenoot. De spelers die zichtbaar geëmotioneerd en aangedaan zijn werden afgeschermd door fans die in een boog om hen heen liepen. Nadat er een enorm vuurwerk was afgestoken, gingen zij weer weg.

Andere directe familieleden, onder wie zijn vader, komen onder politiebegeleiding naar het huis en schudden handen met de fans. Sommige fans zijn in tranen.

Velen hadden bloemen bij zich en droegen een shirt met nummer 34. Na bijna een uur opende een van zijn broers het raam en vroeg de fans om naar het pleintje te gaan, daarna vouwde hij zijn handen tot een hartje. De fans gaven gehoor aan de oproep en liepen langzaam weg. In de tuin lieten zij bloemen, kaarsjes, Ajaxshirts en knuffels achter.

Op het pleintje hangen grote spandoeken. Een met een groot rood hart, een met een tekening van de voetballer, een met de tekst 'Appie forever'' en een met '#StayStrongAppie'. Ook werden bloemen neergelegd.

Hersenschade
Nouri zakte afgelopen zaterdag in Oostenrijk elkaar tijdens een oefenwedstrijd tegen Werder Bremen met hartritmestoornissen en belandde op de intensive care. Gisteren werd duidelijk dat hij ernstige en blijvende hersenschade heeft. Nouri is inmiddels overgebracht naar het AMC in Amsterdam. De voetbalwereld sprak de afgelopen dagen al massaal zijn steun uit via social media.

Bron

---------------------------------------

Trieste maar prachtige beelden in de rapportage van het AD.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!









0.0151050