BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX treft OGC Nice

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2017 - 12:19   quote  deeplink  
AJAX is voor de loting gekoppeld aan het Franse OGC Nice!

Ajax moet in de derde voorronde van de Champions League naar Frankrijk. OGC Nice kwam vrijdagmiddag uit de koker tijdens de loting in het Zwitserse Nyon.

Met Nice heeft Ajax een pittige tegenstander getroffen. De Franse club eindigde afgelopen seizoen op de derde plaats in de Ligue 1, achter Paris Saint-Germain en de ongenaakbare kampioen AS Monaco. De club heeft in Mario Balotelli een spits aan wie de Amsterdammers slechte herinneringen hebben.

Ajax zal eerst afreizen naar Frankrijk. Die wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 25 of woensdag 26 juli. De return in Amsterdam vindt plaats op dinsdag 1 of woensdag 2 augustus. 

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juli 2017 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 14 juli 2017 - 12:26   quote  deeplink  
zooon beetje de sterkste tegenstander wat ze konden treffen.. maar goed zoals vaker aangegeven het boeit me niet dit seizoen..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 juli 2017 - 14:29   quote  deeplink  
Weer Balloteli
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2017 - 14:43   quote  deeplink  
Ik ben er bepaald niet gerust op. OGC Nice is beslist een zware tegenstander. Er waren zwakkere broeders.
Daarnaast is het maar de vraag hoe Ajax zich gaat weren in het veld na de trieste gebeurtenis rond Appie Nouri. Ik vermoed dat die vreselijke berichten nog lang zullen nagalmen in de koppies van onze spelers.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 14 juli 2017 - 15:47   quote  deeplink  
juist tegen de mindere tegenstanders gaat het vaak mis. In ieder geval mooie krachtmeting, maar ik verwacht er niet te veel van. Zeker niet met de huidige situatie van de groep.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 14 juli 2017 - 18:03   quote  deeplink  
Lees de reactie van Veltman: Mooie tegenstander, maar waar hebben we het eigenlijk over?
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 18:14   quote  deeplink  
En toch zal, hoe hard dit misschien klinkt, toch de knop op enig moment om moeten. Je kan niet blijven hangen in verdriet en verslagenheid. Dat is even goed in het verwerkingsproces maar daarna moet je verder.

Daar is nu zeker nog geen tijdspad aan te hangen, maar je kan de koppies niet laten hangen. Ook niet na zo'n vreselijke gebeurtenis. Zoiets zegt Keizer ook al in een interview vandaag. Ik hoop dat de selectie het een plekje kan geven en er misschien zelfs kracht uit kan halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juli 2017 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 14 juli 2017 - 18:25   quote  deeplink  
Ja, dat geld voornamelijk in het wielrennen. De tour wacht op niemand, zelfs niet als er iemand tijdens de rit overlijd.

Dan word er een ceremonie gehouden vooraf en achteraf ook bij stilgestaan. Zoals dat een ploeg gelijktijdig over de streep kon en er niet werd gesprint.

Maar daarna was alles weer normaal, wat normaal kan zijn.
Pietje
 Pietje - vrijdag 14 juli 2017 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 18:14 schreef Eide het volgende:
En toch zal, hoe hard dit misschien klinkt, toch de knop op enig moment om moeten. Je kan niet blijven hangen in verdriet en verslagenheid. Dat is even goed in het verwerkingsproces maar daarna moet je verder.

Daar is nu zeker nog geen tijdspad aan te hangen, maar je kan de koppies niet laten hangen. Ook niet na zo'n vreselijke gebeurtenis. Zoiets zegt Keizer ook al in een interview vandaag. Ik hoop dat de selectie het een plekje kan geven en er misschien zelfs kracht uit kan halen.
Dat is zeker waar, Eide, maar niet iedereen kan zo gemakkelijk een knop omdraaien. Iedereen verwerkt menselijke ellende op zijn eigen manier. Daar is niet één bepaalde remedie voor. Maar al met al is het inderdaad wel zo dat het leven weer "gewoon" doorgaat. Hoe moeilijk dat ook is. En Nice nadert...

Grote klasse dat Younes zijn vakantie heeft afgebroken om bij het team / de selectie te kunnen zijn.

Ik zit nog altijd in een "ontkenningsfase": Dit kan niet... Maar helaas is het maar al te waar.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 juli 2017 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 18:14 schreef Eide het volgende:
En toch zal, hoe hard dit misschien klinkt, toch de knop op enig moment om moeten. Je kan niet blijven hangen in verdriet en verslagenheid. Dat is even goed in het verwerkingsproces maar daarna moet je verder.

Daar is nu zeker nog geen tijdspad aan te hangen, maar je kan de koppies niet laten hangen. Ook niet na zo'n vreselijke gebeurtenis. Zoiets zegt Keizer ook al in een interview vandaag. Ik hoop dat de selectie het een plekje kan geven en er misschien zelfs kracht uit kan halen.
Win hem dan maar voor Nouri
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 14 juli 2017 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 19:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Win hem dan maar voor Nouri
Weet iemand hier wat de spelers de afgelopen week gedaan hebben? Omdat je nergens kunt vinden wat ze momenteel t.a.v. de voorbereiding doen. Je zult de wedstrijd toch tegen OGC Nice moeten spelen.

En de eerste wedstrijd zal zeker 1 met een grote lading zijn, maar het leven gaat door. En ook Ajax moet verder, net als de spelers van Ajax. Benieuwd naar de veerkracht van de spelers en de begeleiding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juli 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 20:41   quote  deeplink  
Er is getraind door de selectie.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 14 juli 2017 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 20:41 schreef Eide het volgende:
Er is getraind door de selectie.
In eerste instantie vrijwillig gaf Marcel Keizer aan, maar vandaag heeft in ieder geval iedereen die fit genoeg is getraind.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 14 juli 2017 - 22:12   quote  deeplink  
Ik zag net het filmpje van Ajax op Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=rm4o4HU4Ls0

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 juli 2017 door Bobby1972 --
Onze Ajax
 Onze Ajax - zaterdag 15 juli 2017 - 08:19   quote  deeplink  
Toch komt er een moment dat er weer echt gevoetbald gaat worden, naar de orde van de dag. Helaas kunnen we dat niet tegenhouden.

Laat Ajax de kampioenschaal opdragen aan Appie, daar gaan we voor met z'n allen.
Ook tegen Nice moet Ajax er gewoon weer staan.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX treft OGC Nice









0.0093860