BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 08:47   quote  deeplink  
DEsGPD-XsAAErsq.jpg

Het seizoen begint al heel erg vroeg voor Ajax. In de 3e voorronde van de Champions League wacht het Franse OGC Nice. Nice is misschien wel de lastigste opponent die Ajax kon treffen. Ajax is niet dezelfde ploeg als het Ajax dat vorig seizoen de finale van de Europa League bereikte. Van de basis zijn alleen Davy Klaassen en Bertje Traore vertrokken maar daarmee zijn toch twee belangrijke spelers verdwenen. Bovendien is er een andere trainer die bovendien niet een makkelijke start kent. Dat alles maakt dit een buitengewoon lastige opgave aan de start van het nieuwe seizoen.

1500009493-luis-suarez-abdelhak-appie-nouri-and-klaas-jan-huntelaar-instagram.jpg

Van deze foto hadden twee spelers moeten uitkomen voor Ajax tegen OGC Nice. Dit weegt zwaar bij iedereen. #Stay Strong Appie.

Ajax speelde nog niet eerder een duel tegen OGC Nice. Ajax speelde 12 duels tegen Franse ploegen, altijd Olympique Lyon of AJ Auxerre. Ajax won 6 maal, verloor 4 maal en speelde 2 maal gelijk. Het meest memorabele duel was natuurlijk afgelopen seizoen toen Ajax in de halve finale van de Europa League afrekende met Lyon. De meest opvallende link tussen Ajax en OGC Nice is oud-Ajacied en voormalig Nice speler Dick van Dijk. De spits speelde 2 seizoenen in Frankrijk en scoorde 30 goals nadat hij uit Amsterdam was vertrokken.

OGC Nice is in handen van een Chinees/Amerikaans consortium waardoor de club sinds 2016 veel geld heeft te besteden. OGC Nice eindigde vorig seizoen als 3e in de Ligue 1 achter Monaco en PSG maar voor Lyon. De ploeg was defensief een van de meest stabiele ploegen in de Franse competitie. Vorig seizoen speelde OGC meestal in een 2-3-5 formatie die in balbezit snel omschakeld naar 3-5-2. OGC Nice speelde tot dusver 4 vriendschappelijke duels waarvan 2 tegen serieuze tegenstanders. Van KAA GEnt werd moeizaam met 2-3 gewonnen. Tegen Slavia Praag ging OGC Nice met 1-4 hard onderuit.

Bij OGC Nice is Mario Balotelli, berucht om zijn schwalbe destijds in de ArenA, de bekenste speler. Voormalig Bayern Munchen speler Dante is de aanvoerder van de ploeg. De selectie van de Fransen is behoorlijk jong met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 24 jaar. Verder kan de ploeg bouwen op een veel jonge, talentvolle, Franse spelers.

Ajax is bezig met een moeizame voorbereiding. Het trainingskamp in Oostenrijk eindigde met het drama van Appie Nouri en de schokgolven daarvan zijn nog steeds voelbaar in Amsterdam. Desondanks gaat de voorbereiding verder. Tegen Genk en PAOK speelde AJax bij vlagen aardig voetbal. Tegen Lyon was Ajax echter onmachtig. Als generale repetitie was de wedstrijd in Frankrijk bepaald niet hoopgevend. Anderzijds is Lyon echt wel een hele goede ploeg en zal Keizer ook gezien hebben dat Ajax niet weggespeeld werd. Al met al is het geen prettige voorbereiding geweest. In dit soort tijden moeten de echte grote jongens opstaan. Dat kan een catalyst zijn voor de rest van het seizoen.

Geen beelden van eerdere wedstrijden maar dit keer beelden van alle goals van het seizoen 2016/17 met de hoop dat er dit seizoen nog heel veel zullen volgen.



-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 augustus 2017 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 juli 2017 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 08:47 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Het seizoen begint al heel erg vroeg voor Ajax. In de 3e voorronde van de Champions League wacht het Franse OGC Nice. Nice is misschien wel de lastigste opponent die Ajax kon treffen. Ajax is niet dezelfde ploeg als het Ajax dat vorig seizoen de finale van de Europa League bereikte. Van de basis zijn alleen Davy Klaassen en Bertje Traore vertrokken maar daarmee zijn toch twee belangrijke spelers verdwenen. Bovendien is er een andere trainer die bovendien niet een makkelijke start kent. Dat alles maakt dit een buitengewoon lastige opgave aan de start van het nieuwe seizoen.

[ afbeelding ]

Van deze foto hadden twee spelers moeten uitkomen voor Ajax tegen OGC Nice. Dit weegt zwaar bij iedereen. #Stay Strong Appie.

Ajax speelde nog niet eerder een duel tegen OGC Nice. Ajax speelde 12 duels tegen Franse ploegen, altijd Olympique Lyon of AJ Auxerre. Ajax won 6 maal, verloor 4 maal en speelde 2 maal gelijk. Het meest memorabele duel was natuurlijk afgelopen seizoen toen Ajax in de halve finale van de Europa League afrekende met Lyon. De meest opvallende link tussen Ajax en OGC Nice is oud-Ajacied en voormalig Nice speler Dick van Dijk. De spits speelde 2 seizoenen in Frankrijk en scoorde 30 goals nadat hij uit Amsterdam was vertrokken.

OGC Nice is in handen van een Chinees/Amerikaans consortium waardoor de club sinds 2016 veel geld heeft te besteden. OGC Nice eindigde vorig seizoen als 3e in de Ligue 1 achter Monaco en PSG maar voor Lyon. De ploeg was defensief een van de meest stabiele ploegen in de Franse competitie. Vorig seizoen speelde OGC meestal in een 2-3-5 formatie die in balbezit snel omschakeld naar 3-5-2. OGC Nice speelde tot dusver 4 vriendschappelijke duels waarvan 2 tegen serieuze tegenstanders. Van KAA GEnt werd moeizaam met 2-3 gewonnen. Tegen Slavia Praag ging OGC Nice met 1-4 hard onderuit.

Bij OGC Nice is Mario Balotelli, berucht om zijn schwalbe destijds in de ArenA, de bekenste speler. Voormalig Bayern Munchen speler Dante is de aanvoerder van de ploeg. De selectie van de Fransen is behoorlijk jong met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 24 jaar. Verder kan de ploeg bouwen op een veel jonge, talentvolle, Franse spelers.

Ajax is bezig met een moeizame voorbereiding. Het trainingskamp in Oostenrijk eindigde met het drama van Appie Nouri en de schokgolven daarvan zijn nog steeds voelbaar in Amsterdam. Desondanks gaat de voorbereiding verder. Tegen Genk en PAOK speelde AJax bij vlagen aardig voetbal. Tegen Lyon was Ajax echter onmachtig. Als generale repetitie was de wedstrijd in Frankrijk bepaald niet hoopgevend. Anderzijds is Lyon echt wel een hele goede ploeg en zal Keizer ook gezien hebben dat Ajax niet weggespeeld werd. Al met al is het geen prettige voorbereiding geweest. In dit soort tijden moeten de echte grote jongens opstaan. Dat kan een catalyst zijn voor de rest van het seizoen.

Geen beelden van eerdere wedstrijden maar dit keer beelden van alle goals van het seizoen 2016/17 met de hoop dat er dit seizoen nog heel veel zullen volgen.

[ filmpje ]
Mooi geschreven gap! Overigens had ik ze graag alle 3 zien voetballen! Suárez er bij had echt gaaf geweest samen net Nouri!
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 juli 2017 - 09:59   quote  deeplink  
ook echt he !! suarez rechts huntelaar spits kluivert links..
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 08:47 schreef Eide het volgende:
[ afbeelding ]

Het seizoen begint al heel erg vroeg voor Ajax. In de 3e voorronde van de Champions League wacht het Franse OGC Nice. Nice is misschien wel de lastigste opponent die Ajax kon treffen. Ajax is niet dezelfde ploeg als het Ajax dat vorig seizoen de finale van de Europa League bereikte. Van de basis zijn alleen Davy Klaassen en Bertje Traore vertrokken maar daarmee zijn toch twee belangrijke spelers verdwenen. Bovendien is er een andere trainer die bovendien niet een makkelijke start kent. Dat alles maakt dit een buitengewoon lastige opgave aan de start van het nieuwe seizoen.

[ afbeelding ]

Van deze foto hadden twee spelers moeten uitkomen voor Ajax tegen OGC Nice. Dit weegt zwaar bij iedereen. #Stay Strong Appie.

Ajax speelde nog niet eerder een duel tegen OGC Nice. Ajax speelde 12 duels tegen Franse ploegen, altijd Olympique Lyon of AJ Auxerre. Ajax won 6 maal, verloor 4 maal en speelde 2 maal gelijk. Het meest memorabele duel was natuurlijk afgelopen seizoen toen Ajax in de halve finale van de Europa League afrekende met Lyon. De meest opvallende link tussen Ajax en OGC Nice is oud-Ajacied en voormalig Nice speler Dick van Dijk. De spits speelde 2 seizoenen in Frankrijk en scoorde 30 goals nadat hij uit Amsterdam was vertrokken.

OGC Nice is in handen van een Chinees/Amerikaans consortium waardoor de club sinds 2016 veel geld heeft te besteden. OGC Nice eindigde vorig seizoen als 3e in de Ligue 1 achter Monaco en PSG maar voor Lyon. De ploeg was defensief een van de meest stabiele ploegen in de Franse competitie. Vorig seizoen speelde OGC meestal in een 2-3-5 formatie die in balbezit snel omschakeld naar 3-5-2. OGC Nice speelde tot dusver 4 vriendschappelijke duels waarvan 2 tegen serieuze tegenstanders. Van KAA GEnt werd moeizaam met 2-3 gewonnen. Tegen Slavia Praag ging OGC Nice met 1-4 hard onderuit.

Bij OGC Nice is Mario Balotelli, berucht om zijn schwalbe destijds in de ArenA, de bekenste speler. Voormalig Bayern Munchen speler Dante is de aanvoerder van de ploeg. De selectie van de Fransen is behoorlijk jong met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 24 jaar. Verder kan de ploeg bouwen op een veel jonge, talentvolle, Franse spelers.

Ajax is bezig met een moeizame voorbereiding. Het trainingskamp in Oostenrijk eindigde met het drama van Appie Nouri en de schokgolven daarvan zijn nog steeds voelbaar in Amsterdam. Desondanks gaat de voorbereiding verder. Tegen Genk en PAOK speelde AJax bij vlagen aardig voetbal. Tegen Lyon was Ajax echter onmachtig. Als generale repetitie was de wedstrijd in Frankrijk bepaald niet hoopgevend. Anderzijds is Lyon echt wel een hele goede ploeg en zal Keizer ook gezien hebben dat Ajax niet weggespeeld werd. Al met al is het geen prettige voorbereiding geweest. In dit soort tijden moeten de echte grote jongens opstaan. Dat kan een catalyst zijn voor de rest van het seizoen.

Geen beelden van eerdere wedstrijden maar dit keer beelden van alle goals van het seizoen 2016/17 met de hoop dat er dit seizoen nog heel veel zullen volgen.

[ filmpje ]
Wat heb je er weer een schitterend topic van gemaakt, Eide. Zeer lezenswaardig.

Ik ben er niet gerust op dat Ajax de play-offs gaat halen via OGC Nice.
Gisteren zag ik de oefenwedstrijd tegen Olympique Lyonnais en ik vond veel Ajacieden niet overtuigen. Uiteraard is het nog heel erg vroeg in het seizoen en zijn de koppies nog niet leeg door alle gebeurtenissen met Abdelhak (Appie) Nouri. Maar ja, als ik dan kijk naar bij voorbeeld Kasper Dolberg... Zijn totale uitstraling was desinteresse en daar had hij het vorig seizoen naar mijn mening ook af en toe last van. Dat moet beter!

Ik vrees met grote vrezen, dat Ajax gaat worden uitgeschakeld door de Fransen. Uit: 3-0 verlies (Ajax krijgt op dit moment (nog) te veel tegendoelpunten) en thuis: 2-2.

Ik hoop dat ik mij gierend ga vergissen!
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 15:00   quote  deeplink  
Welkom terug Pietje. Goed je weer te zien.
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 15:04   quote  deeplink  
De ArenA ondergaat momenteel trouwens een metamorfose. Alle stoeltjes worden rood met de logo en Ajax in witte stoeltjes aan de lange zijde.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:00 schreef Eide het volgende:
Welkom terug Pietje. Goed je weer te zien.
Thanks. Het was geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Ik had weer wat klusjes voor mijn oude werkgever en nu ook voor de voedselbank. Canadese voedselbanken willen op dezelfde manier gaan werken als in Nederland (en in Duitsland). Ik heb daar een onvoorstelbare leuke klus gehad.

En nu weer Ajax!
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Thanks. Het was geen kwestie van niet willen, maar van niet kunnen. Ik had weer wat klusjes voor mijn oude werkgever en nu ook voor de voedselbank. Canadese voedselbanken willen op dezelfde manier gaan werken als in Nederland (en in Duitsland). Ik heb daar een onvoorstelbare leuke klus gehad.

En nu weer Ajax!
Klinkt tof. Ik weet dat jij heel begaan bent daarmee dus ik kan me voorstellen dat zoiets een mooie klus is. Ik zit zelf ook in het buitenland momenteel. Over 2 weekjes ben ik weer thuis en dan cerwachten we eindelijk weer een gezinsuitbreiding!
p111
 p111 - woensdag 19 juli 2017 - 16:00   quote  deeplink  
Welkom back Pietje,het is jammer dat het op dit vreselijke moment is.Maar goed hopelijk komen er weer betere tijden aan,een geweldig topic van Eide helaas spelen ze niet met mijn middenveld dus heb ik er weinig vertrouwen, in net zoals onze backs Veltman en Viergever totaal weg gespeeld werden,dat geeft weinig hoop.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juli 2017 door p111 --
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt tof. Ik weet dat jij heel begaan bent daarmee dus ik kan me voorstellen dat zoiets een mooie klus is. Ik zit zelf ook in het buitenland momenteel. Over 2 weekjes ben ik weer thuis en dan cerwachten we eindelijk weer een gezinsuitbreiding!
Oh wat leuk: gezinsuitbreiding! Wanneer is je vrouw uitgerekend? Mijn zoon heeft een dochtertje van iets meer dan 20 maanden (nagenoeg tegelijk met Remco's Nathan) en zijn vrouw (onze schoondochter) is eveneens in verwachting: half september komt nummer 2. Opnieuw een meisje. Dan hebben mijn vrouw en ik 4 kleinkinderen... En ik word er niet jonger op, want over anderhalf jaar hoop ik 70 te worden.

Ja, begaan ben ik zeker. Mijn kinderen en mijn vrouw vinden dat ik maar eens een stapje terug moet doen gezien mijn leeftijd, maar ik denk dat ik me dan pas echt oud ga voelen.

Hoe bevalt je nieuwe huis?

Oei... we zijn behoorlijk off-topic bezig. Nou ja, moet kunnen.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 16:00 schreef p111 het volgende:
Welkom back Pietje,het is jammer dat het op dit vreselijke moment is.Maar goed hopelijk komen er weer betere tijden aan,een geweldig topic van Eide helaas spelen ze niet met mijn middenveld dus heb ik er weinig vertrouwen, in net zoals onze backs Veltman en Viergever totaal weg gespeeld werden,dat geeft weinig hoop.
Dank je wel, p111. Ja ik weet het van Abdelhak. Ik was vorige week zaterdag net een paar dagen thuis. Op de fiets naar Utrecht kreeg ik een "ping" op mijn smartphone. Een bericht van NU.nl dat er "grote zorgen waren over Nouri". Snel naar huis om het nieuws te volgen. Geloof me, ik ben er nog altijd helemaal kapot van! Kan je nagaan hoe dat zal zijn bij de selectie en al helemaal bij zijn familie. Diep- en dieptriest.
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 16:01 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, begaan ben ik zeker. Mijn kinderen en mijn vrouw vinden dat ik maar eens een stapje terug moet doen gezien mijn leeftijd, maar ik denk dat ik me dan pas echt oud ga voelen.

Hoe bevalt je nieuwe huis?

Oei... we zijn behoorlijk off-topic bezig. Nou ja, moet kunnen.
Je moet doen wat je leuk vindt en waar je je goed bij voelt. Dat houdt je jong en nog belangrijker, daarmee hou je plezier in het leven.

Na 10 achtereenvolgende jongetjes aan mijn kant van de familie breken wij de ban met een dochter. Zodra we uit het vorige huis waren was het meteen raak zeg maar. Het nieuwe huis bevalt uitstekend. Mooie stek, fijne buren en het belangrijkste van alles; vrouw en zoon voelen zich er thuis.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 16:54   quote  deeplink  
Gefeliciteerd hoor!
Leuk een jongetje en een meisje. Dat hebben wij ook, maar die zijn 38 en 36 jaar ;-)

Onze zoon was oorspronkelijk wat teleurgesteld met strakjes opnieuw een meisje. Inmiddels vindt hij het wel leuk. Ook mijn schoondochter was al heel snel opnieuw zwanger, althans wat eerder dan gepland. Nu is er (in september) maar een verschil van 22 maanden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 juli 2017 door Pietje --
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 16:59   quote  deeplink  
Ik herken dat wel hoor. Ik heb nooit een geheim gemaakt van mijn wens om toch ook een zoontje te krijgen. Niet dat ik teleurgesteld was geweest als het alleen maar dochters waren geworden hoor, zeker niet, maar het is toch wel iets wat mij raakte.
Pietje
 Pietje - woensdag 19 juli 2017 - 17:05   quote  deeplink  
Ook ik begrijp dat. Hij wilde zo graag ook "jongensdingen" doen, zoals sleutelen aan brommers. Nou ja, als een meisje technisch is, dan moet dat ook kunnen ;-)

In "mijn tijd" was het altijd een verrassing wat er tevoorschijn kwam. Pas bij de geboorte kwam je te weten of het een jongetje of een meisje was.

Maar goed, ik ga even wat anders doen: de grote (houten) stelling in onze garage leeg maken en afbreken, want we hebben fors last van houtworm. :-(

Leuk om eindelijk weer eens met je gesproken te hebben. Een plezierige avond!
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 17:08   quote  deeplink  
De eerste was voor ons ook een verrassing, dit keer wilde mijn vrouw heel graag weten wat het werd. Succes met de garage!
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 19 juli 2017 - 17:50   quote  deeplink  
Tja, als Ajax eruit gaat is dat heel vervelend, maar wel begrijpelijk, Deze voorbereiding is nu eenmaal zo gegaan en de knop zomaar omzetten, dat is lastig. Het zal nog wel even duren voordat Ajax zich gaat herpakken vrees ik en dan lopen we vroeg alweer tegen de feiten aan. Jammer maar het is niet anders.
Eide
 Eide - woensdag 19 juli 2017 - 19:25   quote  deeplink  
20245694_1449297811784229_6817724313965425046_n.png?oh=1f9140a980f72320dafc88755fbdc989&oe=59FCED94
Peterhs
 Peterhs - woensdag 19 juli 2017 - 20:31   quote  deeplink  
En weer op de betaalzender. Pff moe word je ervan.
Dat word weer een gratis stream zoeken met baggerkwaliteit en vertraging.
remco k
 remco k - woensdag 19 juli 2017 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt tof. Ik weet dat jij heel begaan bent daarmee dus ik kan me voorstellen dat zoiets een mooie klus is. Ik zit zelf ook in het buitenland momenteel. Over 2 weekjes ben ik weer thuis en dan cerwachten we eindelijk weer een gezinsuitbreiding!
Hey leuk nieuws man. Misschien heb je het al eerder gemeld hier. Maa alsnog gefeliciteerd.
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 juli 2017 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 20:31 schreef Peterhs het volgende:
En weer op de betaalzender. Pff moe word je ervan.
Dat word weer een gratis stream zoeken met baggerkwaliteit en vertraging.
indd !!! word er zo flauw van is toch gvd CL.. komt normaal ook op de normale zenders...
AkaS
 AkaS - woensdag 19 juli 2017 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 20:31 schreef Peterhs het volgende:
En weer op de betaalzender. Pff moe word je ervan.
Dat word weer een gratis stream zoeken met baggerkwaliteit en vertraging.
Doen ze om jou te pesten ;-)
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 juli 2017 - 00:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 23:31 schreef AkaS het volgende:

[..]

Doen ze om jou te pesten ;-)
Wat ga je nu ineens tegen mij aan lullen man. Ik zit niet te wachten op jou knipoogje, die neergezet is om het te doen lijken alsof je het niet meent.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 juli 2017 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 23:00 schreef nummer10 het volgende:

[..]

indd !!! word er zo flauw van is toch gvd CL.. komt normaal ook op de normale zenders...
Toen CL bij de NOS zat kreeg ze enorm veel kritiek dat ze daar heel geld instorten. Publieke omroepen in het algemeen. Dus de politiek ook, want geld kan je beter besteden.

Dan de commerciële, sbs 6 heeft het recht om te zeggen welke wedstrijd ze willen uitzenden, nederlands. Maar geld pas in een later stadium, vanaf play off of groepsfase. Ik weet niet waar de rechten precies begint.

Dat ze het niet uitzenden vanaf het begin, dat heeft te maken dat het niet commercieel interessant is.

Ziggo heeft ook Utrecht op Malta uitgezonden. Terwijl ze die rechten ook niet hebben. Zit bij RTL. Niet interessant genoeg!

Heeft te maken dat het vakantie is.

Dus op normale zenders wil of mag men het niet uitzenden.
Peterhs
 Peterhs - donderdag 20 juli 2017 - 00:53   quote  deeplink  
Zo ver ik weet is het nog simpeler.
Je koopt de tv rechten van de CL, maar de voorrondes vallen niet in dat pakket.
Ga het maar na de afgelopen jaren. Steeds hetzelfde.
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 juli 2017 - 08:06   quote  deeplink  
dat word streampjes zoeken
remco k
 remco k - donderdag 20 juli 2017 - 08:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 00:53 schreef Peterhs het volgende:
Zo ver ik weet is het nog simpeler.
Je koopt de tv rechten van de CL, maar de voorrondes vallen niet in dat pakket.
Ga het maar na de afgelopen jaren. Steeds hetzelfde.
Zo is het volgens mij, hoef je geen ellenlang verhaal voor te typen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 20 juli 2017 - 08:46   quote  deeplink  
heb ze langer gezien haha
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 20 juli 2017 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 08:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het volgens mij, hoef je geen ellenlang verhaal voor te typen.
Hahaha deze viel nog mee van PA! ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 juli 2017 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 00:53 schreef Peterhs het volgende:
Zo ver ik weet is het nog simpeler.
Je koopt de tv rechten van de CL, maar de voorrondes vallen niet in dat pakket.
Ga het maar na de afgelopen jaren. Steeds hetzelfde.
die voorrondes kan je natuurlijk ook gewoon kopen.

maar dat wil men niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 20 juli 2017 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 08:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo is het volgens mij, hoef je geen ellenlang verhaal voor te typen.
Je zou dan ook moeten uitleggen waarom er geen voorrondes worden gekocht.

Dan heb je meerdere zinnen nodig.. Je moet natuurlijk wel alles vertellen en niet halverwege stoppen, omdat je tekens op zijn!
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 juli 2017 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 20:31 schreef Peterhs het volgende:
En weer op de betaalzender. Pff moe word je ervan.
Dat word weer een gratis stream zoeken met baggerkwaliteit en vertraging.
Het is te zien op het open kanaal van Ziggo en ook te zien op Eurosports. Dus iedereen zou het moeten kunnen bekijken zonder aanvullend abonnement.

Bron
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 20 juli 2017 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt tof. Ik weet dat jij heel begaan bent daarmee dus ik kan me voorstellen dat zoiets een mooie klus is. Ik zit zelf ook in het buitenland momenteel. Over 2 weekjes ben ik weer thuis en dan cerwachten we eindelijk weer een gezinsuitbreiding!
Gefeliciteerd man!
remco k
 remco k - donderdag 20 juli 2017 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 juli 2017 - 11:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je zou dan ook moeten uitleggen waarom er geen voorrondes worden gekocht.

Dan heb je meerdere zinnen nodig.. Je moet natuurlijk wel alles vertellen en niet halverwege stoppen, omdat je tekens op zijn!
De reden is giswerk.
Pietje
 Pietje - donderdag 20 juli 2017 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 juli 2017 - 15:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Klinkt tof. Ik weet dat jij heel begaan bent daarmee dus ik kan me voorstellen dat zoiets een mooie klus is. Ik zit zelf ook in het buitenland momenteel. Over 2 weekjes ben ik weer thuis en dan cerwachten we eindelijk weer een gezinsuitbreiding!
En nou ben ik vegeten te vragen waar in het buitenland jij zit...
Eide
 Eide - donderdag 20 juli 2017 - 22:09   quote  deeplink  
Nice klopt Gladbach
In aanloop naar het eerste Europa League-duel met Ajax heeft Olympique Nice een moeizame oefenzege geboekt op Borussia Mönchengladbach. De nummer drie van vorig seizoen in Frankrijk won dankzij een laat doelpunt van Vincent Marcel met 1-2. Donderdag gaat Ajax eerst op bezoek bij Nice, waarna volgende week de return wacht.

Bron
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 15:16   quote  deeplink  
De Spanjaard Carlos del Cerro Grande fluit de eerste wedstrijd van Ajax. Hij floot vorig seizoen 22 wedstrijden en gaf daarin 118 gele en 8 rode kaarten. Meneer trekt dus graag kaarten.
guusje
 guusje - maandag 24 juli 2017 - 15:32   quote  deeplink  
krijg het spaans benauwd..............
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 24 juli 2017 - 15:59   quote  deeplink  
Gemiddelde van 6 kaarten per pot....kolere hé!
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 16:55   quote  deeplink  
Ajax reist met groep van 19 spelers af naar Nice

Ajax reist morgen met een groep van 19 spelers af naar Nice, waar woensdagavond de heenwedstrijd tegen OGC Nice op het programma staat. De return in de de derde voorronde van de Champions League is een week later in Amsterdam.

Als Ajax deze ronde overleeft volgt nog een play-off waarin een plek in de groepsfase van de Champions League moet worden veiliggesteld.

De wedstrijdselectie van trainer Marcel Keizer is als volgt:
Keepers
Andre Onana
Benjamin van Leer
Stan van Bladeren

Verdedigers
Joël Veltman
Matthijs de Ligt
Davinson Sanchez
Nick Viergever
Deyovaisio Zeefuik
Damil Dankerlui

Middenvelders
Donny van de Beek
Hakim Ziyech
Carel Eiting
Lasse Schöne
Frenkie de Jong

Aanvallers
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Amin Younes
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Bron
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 16:57   quote  deeplink  
Raar hoor, geen Klaassen bij de selectie. Geen Nouri. Waar we vorig jaar misschien wel 16 of 17 spelers hadden waar de ploeg nauwelijks minder van werd is Ajax in de breedte echt wel minder sterk.
nummer10
 nummer10 - maandag 24 juli 2017 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:57 schreef Eide het volgende:
Raar hoor, geen Klaassen bij de selectie. Geen Nouri. Waar we vorig jaar misschien wel 16 of 17 spelers hadden waar de ploeg nauwelijks minder van werd is Ajax in de breedte echt wel minder sterk.
indd.. eerder was het middenveld overvol... en kijk nu...
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 24 juli 2017 - 17:23   quote  deeplink  
Je kunt Overmars beter alleen de verkoop laten doen, en een 'aparte' directeur voor de inkoop erbij gaan nemen. Ik zie het helaas nog niet positief in op dit moment.

Het is een herhaling van vorig jaar, en het lijkt erop dat ze niet van vorig jaar hebben geleerd helaas. We zullen het morgen zien.

Je moet niet vergeten dat Klaassen ook relatief veel goals en assists had.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 24 juli 2017 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 16:57 schreef Eide het volgende:
Raar hoor, geen Klaassen bij de selectie. Geen Nouri. Waar we vorig jaar misschien wel 16 of 17 spelers hadden waar de ploeg nauwelijks minder van werd is Ajax in de breedte echt wel minder sterk.
Maar je zult weer zien dat Remco met zijn roze bril de selectie nog altijd de beste van Nederland vind. Het is opnieuw de traagheid net als vorig jaar. Let op; de oorzaken en excuses zullen we binnenkort weer kunnen lezen.

Mocht Ajax voor het 4e jaar opnieuw niks winnen, ga je dan gewoon door met de mensen die Ajax leiden?
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 24 juli 2017 - 17:39   quote  deeplink  
Ajax toonde tegen het eind van het seizoen ook interesse in Ferdi Kadioglu van NEC. Die jongen is nu 17 jaar en lijkt me een goede breedte versterking voor het aanvallende middenveld. Hij zou het denk ik ook niet erg vinden om vaak met Jong Ajax mee te doen, want in de JL dat moet ie nu toch. Bovendien kan hij ook op de flanken uit de voeten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 juli 2017 - 17:47   quote  deeplink  
Met Nouri in mijn gedachten en uiteraard bij de spelers ook (bij wij niet trouwens), Kan het ook zo zijn dat de jongens iets over zich hebben van: Met Nouri kan helaas niet meer...
Dan doen we het met z'n allen voor NOU(34)RI
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 17:23 schreef Bobby1972 het volgende:
Je kunt Overmars beter alleen de verkoop laten doen, en een 'aparte' directeur voor de inkoop erbij gaan nemen. Ik zie het helaas nog niet positief in op dit moment.

Het is een herhaling van vorig jaar, en het lijkt erop dat ze niet van vorig jaar hebben geleerd helaas. We zullen het morgen zien.

Je moet niet vergeten dat Klaassen ook relatief veel goals en assists had.
En waarom is dat overmars zijn schuld?
remco k
 remco k - maandag 24 juli 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 juli 2017 - 17:36 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Maar je zult weer zien dat Remco met zijn roze bril de selectie nog altijd de beste van Nederland vind. Het is opnieuw de traagheid net als vorig jaar. Let op; de oorzaken en excuses zullen we binnenkort weer kunnen lezen.

Mocht Ajax voor het 4e jaar opnieuw niks winnen, ga je dan gewoon door met de mensen die Ajax leiden?
Lezen is echt niet je sterkste vak. Ik schrijf namelijk iedere keer als er over gesproken wordt dat we op dit moment in de breedte nog niet sterk genoeg zijn. Dus lees nou toch eens een keer vent.
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 19:39   quote  deeplink  
Ik zie geen traagheid bij Ajax. Ik denk wel dat er nog wat versterking moet komen. Vorig jaar hadden we ruim de sterkste selectie. Zelfs met de helft van de eerste 11 op de bank hadden we vorige jaar nog het beste elftal. Nu zijn we alleen veel van die breedte verloren door het vertrek van Traore, Tete, Riedewald, Klaassen en het tragische wegvallen van Nouri. Daardoor zijn 5 potentiële basisspelers weggevallen.

Daarvoor is KJH terug gekomen en lijkt er nog een Braziliaanse aanvaller te gaan komen. Op linksback wordt Dijks aan z'n contract gehouden (ruim op tijd!) en weten we dat Ajax nog bezig is met een rechtsback mochten de 2 jeugdspelers niet bevallen. Het lijkt mij dus dat Ajax wel degelijk bezig is op basis van weloverwogen keuzes.

Dat neemt niet weg dat de basis smaller is geworden. Ik hoop en denk wel dat diezelfde basis wel beter is als vorig jaar door alle ervaring. Het wegvallen van Klaassen en Traore mag natuurlijk niet onoverkomelijk zijn. Ik denk dat Ajax er met 1 of 2 aankopen weer heel goed op kan staan, met als zijweg de snelle ontwikkeling van één of twee jeugdspelers zoals De Ligt, Kluivert en Dolberg vorig jaar.

Ik ben heel benieuwd naar Zian Flemming op het middenveld. Voor mij de revelatie van de A1 van vorig jaar. Leon Bergsma heeft veel potentie en in Sierhuis zie ik ook een potentiële Ajax 1 speler.
Eide
 Eide - maandag 24 juli 2017 - 19:40   quote  deeplink  
Overigens vind ik het laten gaan van zowel Tete als Riedewald gewoon een fout. Wat mij betreft had Ajax Jairo Riedewald aan z'n contract moeten houden. Als we het nu over kritische noten hebben: dat vind ik echt een fout van het Technisch Hart. Laat dan Dijks gaan en hou Riedewald binnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - OGC Nice (wo 26 juli / wo 02 aug, 20:45); 1 - 1 / 2 - 2









0.0131099