BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Staycation verslag: Zomergasten 2017. Niets over sport laat staan Feyenoord....

Plaats een nieuw antwoord  
sportdwaas
 sportdwaas - maandag 24 juli 2017 - 23:53   quote  deeplink  
Een jaarlijks ritueel in Nederland is het VPRO-programma zomergasten. Gisteren keken er volgens de stichting Kijkcijfers onderzoek (SKO) 509.000 kijkers naar. Onduidelijk is of deze mensen de hele uitzending hebben gezien. Naar de door de eerste zomergast gekozen film Grizzly Man keken volgens dezelfde bron 125.00 mensen. Sportdwaas heeft zich door de hele uitzending heen geworsteld maar moet bekennen de berenfilm niet te hebben gekeken.

Om het in perspectief te plaatsen naar de avondetappe, kunst en kitsch en Hinterland op NPO1 keken respectievelijk 1.3 miljoen, 1.1 miljoen en 708.00 gasten. Freiburg-Feyenoord trok zaterdag op Fox 35.000 kijkers. Op Fox was dat die dag de grootste trekker. Let wel FOX is een betaalzender.

Van de zeven deelnemers aan de dertigste editie, inclusief de presentatrice Janine Abbring, ken ik er twee: Eberhard van der Laan en Claudia de Brij. Geen probleem dat ligt aan mij.

Snel onderzoek leerde dat Janine Abbbringa deelnemer is geweest bij Wie is de Mol en daar een vreselijk ongeluk heeft gehad. Van 11 meter hoog in water gesprongen. Dan vraag je om problemen natuurlijk. Verder is ze Jakhals geweest in De Wereld Draait Door en is ze nu redactrice bij Lubach.

Rosanne Hertzberger is microbioloog, althans daarin is ze afgestudeerd en gepromoveerd. Nu is ze publiciste, journaliste, columniste en af en toe tafeldame bij De Wereld Draait Door (DWDD). DWDD zullen we nog veel tegenkomen. Hertzberger verwierf nationale faam door haar oproep tot advertentieboycot van Geen Stijl en Dumpert. Ik heb dit alemaal moeten opzoeken want ik volg, grof genomen, slechts voetbal en economie. In de uitzending bleek overigens dat Hertzbergers wetenschappelijke carriere in het slop zit.

Janine Abbringa en Rosanne Hertzberger staan te boek als sterke vrouwen. Ik weet het niet. Mijn grootmoeders hadden respectievelijk 12 en 9 kinderen en hielpen op boerderij en in slagerij. Sylvana Simons en Heleen Mees sla ik hoger aan dan Janine en Rosanne. Interessanter ook. Maar goed er moeten keuzes worden gemaakt.

Laten we beginnen met de minpunten van de uitzending:

- teveel onbegrijpelijk vakjargon, geleuter over microbiologie
- te weinig aansprekende beeldmomenten
- niets over het EK voetbal voor dames
- niets over het kampioenschap van Feyenoord
- niets over de kermis in Tilburg

Maar er waren ook pluspunten:

- Rosanne heeft geen gaatjes en ik vind haar vanwege dat brilletje en korte haar best sexy.
- Niets over Ajax
- Niets over Yolanthe
- Aanstippen van de onzin die de duizenden voedselguru's uitslaan, waarbij Janine valselijk opmerkte dat boeken van die malloten beter verkopen dan Rosanna's boeken.
- Leuk fragment van paringsdans, of zoiets, van ultra-orthodoxe Joden in Yankee-stadium
- Op een substielere wijze dan van der Staaij probeerde men af te rekenen met het onzalige voltooid leven gebeuren van het waardeloze D66 door briljant fragment van Kooten en de Bie.
- Het was voor mij nieuw dat de Joodse chemicus Fritz Haber ZyklonB heeft uitgevonden. Cynisch.

Janine en Rosanne zijn natuurlijk wel slippendragers van Dominee Slijmbal van Nieuwkerk. Mensen oordelen, God niet dus ik laat het hierbij.

Stel je voor dat Sportdwaas in zomergasten zou zitten dan zou dit fragment er zeker in komen (polletje van Hans van Breukelen):

voor beeldfragment naar youtube of mijn blog

Disclaimer:
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje. En we gaan met JP en Tapia voor de Quatruppel! Het wordt weer een prachtig jaar.

www.sportdwaas.blogspot.com
@sportdwaas

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 juli 2017 door sportdwaas --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Showbiz / TV / Film / Entertainment Algemeen / topic: Staycation verslag: Zomergasten 2017. Niets over sport laat staan Feyenoord....









0.0065290