BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Cocu of transfers? Inzet, tactiek, strategie, de spelers of de technische staf?

Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 31 juli 2017 - 15:08   quote  deeplink  
Ik vind het tijd een aantal zaken ter discussie te stellen, niet enkel na de 'blamage' van afgelopen donderdag, maar ook ten aanzien van het povere spel van zeker het laatste seizoen!

De wedstrijd van afgelopen donderdag was de druppel die de... En uiteindelijk was dat reeds veel eerder gebeurd, maar heb ik de ruimte nog niet gevonden dat eens openlijk te delen met mijn mede PSV fans. Het voetbal is al geruime tijd niet om aan te zien, er worden nauwelijks fatsoenlijke aanvallen opgezet, laat staan goede kansen gecreëerd. Uiteindelijk is het naast sport en business ook vermaak, maar dat is al lange tijd vergane glorie.

Na het debacle van afgelopen donderdag werd er openlijk gediscussieerd over de toekomst van PSV. Dat had van mij een jaar eerder gemogen. Desalniettemin, pak ik dat nu graag op met als directe aanleiding: Was het inzet, tactiek, strategie, de spelers of de technische staf? Of is de Kroatische ploeg een maatje te 'groot' voor dit PSV?

Dat laatste zou een blamage betekenen voor het Nederlands voetbal. Het gezeur over het al dan niet 'met tien man voor de goal hangen', vind ik een zinloze discussie. Alsof niet iedere ploeg die strategie kiest als een team op papier een aantal maatjes te groot is... Daar hebben ploegen als Ajax, Feyenoord, Anderlecht, Club Brugge (wilde even geen Barcelona noemen, om een zinloze discussie te voorkomen), ook last van. De kunst van een fatsoenlijk trainer is de tactiek en strategie uit te zetten, afhankelijk van de tegenstander. 10 man voor de goal? Hoger baltempo, veel beweging, positiewisselingen en vooral beweging zonder bal. Daar hoef je geen trainer voor te zijn om dat te begrijpen.

Meerdere discussies die ik las op internet treurden over de inzet van de spelers, een aantal zocht het bij de chemie tussen spelersgroep en technische staf, een aantal wees direct naar Cocu. Uiteraard zal het een combinatie van deze factoren zijn, toch wil ik graag (en eindelijk) de positie van Philip Cocu ter discussie stellen.

In mijn ogen heb ik PSV in de afgelopen 18 maanden nauwelijks kunnen betrappen op een tactisch slimme wedstrijd, met goed en gebalanceerd voetbal (druk op de juiste momenten, veel beweging, hoog baltempo en soms inzakken), mogelijk dat 5 wedstrijden in die periode eventueel kunnen voldoen aan dit credo, meer kan ik me niet bedenken! Overigens zelfs 5 red ik niet, maar dat kan liggen aan mijn geheugen... ;-)

De chemie tussen Cocu en zijn spelersgroep is mijn inziens totaal niet aanwezig. Is Cocu een leider (buiten het veld)? Heeft hij het charisma, de overmacht, de overredingskracht? Kan hij (als hij dat überhaupt al heeft, waar ik zeer aan twijfel) dat dan toepassen door daar ook nog eens strategische en tactische strijdwijzen door te stralen op het team? Mijn inziens mist Cocu ALLES wat een top trainer moet hebben. Bij PSV heerst er continue het gemoedelijke sfeertje dat we een 'club held' moeten beschermen... Het is een business, het is vermaak en zelfs passie voor de fans die PSV als club een warm hart toedragen!

Mijn stelling: Wat is de volgende stap om PSV weer als topclub te kunnen beschouwen in voetbal en resultaat?
1. Cocu per direct uit zijn functie ontheven, als ook de gehele technische staf
2. Cocu een stap terug laten zetten en een nieuwe hoofdtrainer aanstellen (vd weerden maakt plaats)
3. Cocu aanhouden en het komt allemaal vast goed (Brabantse hoop in bange dagen)
4. We wachten de wedstrijd van donderdag aanstaande af en bezien dan of hij mag blijven of niet?

Als je het mij vraagt en laat ik de eerste zijn die op de stelling reageert:
1 of 2. Het gevaar bij optie 2 is dat de groep Philip niet meer serieus neemt, maar aan de andere kant er gebeurt iets en we behouden de 'club held' en bewaken zijn status. Mijn echte voorkeur gaat uit naar optie 1. Er is geen enkele speler veel beter geworden onder deze technische staf. Business wise is het ook nog eens een enorme degradatie van de bedrijfswaarde van zowel het merk PSV, als ook de afzonderlijke transfersommen van de spelers!

We stoppen met het eindeloos balletjes breed spelen, het voorspelbare, strategieloze voetbal, een einde aan counteren om een wedstrijd te winnen, tegen ploegen als AZ, Heerenveen, etc. Come on, we willen weer trots zijn op de club die in 88 de Europa Cup I won, waar iedere ploeg (Ajax en Feyenoord incluis) met knikkende knietjes naar toe ging! Mijn inziens begint dat echt niet met het spelersmateriaal, maar bij Cocu en de technische staf. Hopelijk komt daarbij ook het inzicht dat Isimat en Brenet niet het topniveau van PSV waardig zijn en komt er tevens een fatsoenlijke centrale verdediger (een voetballer, vooruit nu rood-witten) en/of linksback. Maar temeer een trainer die beslissing maakt, knopen hakt, strategie in tactiek weet te vertalen en het team inspireert maar ook technisch aanstuurt!

Ik zie mijn mede PSV fans graag reageren op de stelling... Het is 'vooruit nu rood-witten' en niet 'Tikkie breed en take it easy rood-witten'! Laten we weer echt "trots" kunnen zijn op onze club!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2017 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2017 - 15:08 schreef mauricio7999 het volgende:
Ik zie mijn mede PSV fans graag reageren op de stelling..
Whahahahahahaaaaa..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2017 - 16:26   quote  deeplink  
(Sorry)..
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 31 juli 2017 - 16:30   quote  deeplink  
Tja... je kunt ermee lachen, maar we zitten er toch wel mee. Heb je ook nog een zinnige toevoeging om de discussie (hopelijk petitie) in gang te zetten?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2017 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2017 - 16:30 schreef mauricio7999 het volgende:
Tja... je kunt ermee lachen, maar we zitten er toch wel mee. Heb je ook nog een zinnige toevoeging om de discussie (hopelijk petitie) in gang te zetten?
Geen flauw idee wat je met cocu moet doen mauricio, heb zelf wel het idee dat het met hem niet veel meer word. Vind hem een softy..dus wat mij betreft lekker laten zitten waar ie nou zit..d:-)

Moest ff lachen om die quote van je die ik asnhaalde daar er hier amper nog een mens komt op deze sectie..
mauricio7999
 mauricio7999 - maandag 31 juli 2017 - 17:20   quote  deeplink  
Jij bent dus geen PSV fan begrijp ik, dan zou ik hem ook mooi laten zitten, waar hij zit... ;-D
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 31 juli 2017 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2017 - 17:20 schreef mauricio7999 het volgende:
Jij bent dus geen PSV fan begrijp ik, dan zou ik hem ook mooi laten zitten, waar hij zit... ;-D
d:-))
MightyAce
 MightyAce - maandag 31 juli 2017 - 23:25   quote  deeplink  
Waar is onze vriend Patrick eigenlijk?
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 02 augustus 2017 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 31 juli 2017 - 23:25 schreef MightyAce het volgende:
Waar is onze vriend Patrick eigenlijk?
ik kijk nu na een hele poos weer op dit forum. toevallig zie ik dit weer staan. Ik ben ook met veel andere dingen bezig. Mijn unibet account is vanfaag geblokkeerd nadat ik voorspeld had dat liverpool van bayern ging winnen. Klootzakken, was 200€, heb ik hard nodig deze vakantie.

On topic: Ik geef Cocu totaal niet de schuld. Heeft PSV veel succes gebracht en tegen die Kroaten was een incidentje. We speelden bijv. knap 0 - 0 gelijk tegen een basis van Monaco. En ook vorig seizoen.wonnen we zooooveeeel, alleen de twee andere teams net nog wat meer... dus ik zou Cocu niet de schuld geven, misschien beter een goede verdediger halen, want Schwaab... ik weet niet...
patrickpsv15
 patrickpsv15 - woensdag 02 augustus 2017 - 21:48   quote  deeplink  
aad de mos gun ik het overigens ook wel
MightyAce
 MightyAce - donderdag 03 augustus 2017 - 22:21   quote  deeplink  
PSV straks heel seizoen geen Europees voetbal, dan worden ze vast kampioen
mauricio7999
 mauricio7999 - donderdag 03 augustus 2017 - 23:05   quote  deeplink  
Zal dan maar vast als enige (wederom) reageren op de stelling. Cocu ajb pak je spullen en hou de eer aan jezelf. Totaal geen lijn, structuur, organisatie, strategie en ook geen tactiek!

Dag Philip, ik waardeer je als speler, maar als trainer zie ik helaas niet diezelfde kwaliteiten.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 04 augustus 2017 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 augustus 2017 - 23:05 schreef mauricio7999 het volgende:
Zal dan maar vast als enige (wederom) reageren op de stelling. Cocu ajb pak je spullen en hou de eer aan jezelf. Totaal geen lijn, structuur, organisatie, strategie en ook geen tactiek!

Dag Philip, ik waardeer je als speler, maar als trainer zie ik helaas niet diezelfde kwaliteiten.
Ik ben geen PSV-er (nog zacht uitgedrukt) en heb dus eigenlijk geen stemrecht hier, maar wil je toch even aangeven dat ik het met je eens ben. Was echt dramatisch gisteren. Zit totaal geen voetbal in. Al snel in de 2e helft was het alleen maar ballen erin pompen, soms zelfs vanaf eigen helft. Echt fantasievol wisselen was er ook niet bij. Eerst een extra spits en als dat niets uithaalt, dan nog maar een spits erbij.

Nee, heb niet de indruk dat de spelers echt gaan voor Cocu. Tijd voor frisse wind. Maar goed, mogen ze wat mij betreft ook nog wel een paar jaar mee wachten.... ;)
mauricio7999
 mauricio7999 - vrijdag 04 augustus 2017 - 13:18   quote  deeplink  
Dag Netsurfer, aan de foto te zien een trouwe Feyenoord supporter! Dat is super! Ik mag 010 wel!

Zelfkritiek bij PSV, maar ook nog steeds onder sommige supporters, is ver te zoeken. Uiteraard zal het ergens wel een combi zijn in de chemie tussen spelers en trainer. Het grappige is dat diegene die niet naar de trainer durven te wijzen, dan weer de Jong aanwijzen, dan weer Schwaab, dan weer Locadia, men weet het gewoon niet meer... dat zie je ook terug in het voetbal. Een aantal argumenten die passen bij PSV op dit moment:
- Spel is onherkenbaar, tactiekloos
- Spel is voorspelbaar, geen enkel verrassend element
- Strategie of tactiek is zoek; Heb goed, val goed tactiek
- Begrijp totaal niet waarom een speler als Isimat nooit bekritiseerd wordt; Geen enkele fatsoenlijke inspeelpass. Heeft een abonnement op een balletje breed naar Brenet of balletje terug naar Zoet.
- Locadia heeft de dynamiek niet van een top spits, beweging is houterig, kan enkel duwen trekken, Judo zou een geweldige sport voor hem zijn
- De Jong schoot er 46 in, in zijn eerste twee seizoenen, dat zou hij nu niet meer kunnen? Hahaha, hou toch op. Is ook houterig, maar geen betere kopper te vinden in de hele eredivisie, dus als Cocu TACTISCH, zijn spelers (neem lozano) adviseert veel aan de buitenkant aan te bieden komen de voorzetten ook weer. Zeker in de wisselwerking met Arias.
- Brenet kan het niveau totaal niet aan, ligt dat aan die jongen? Deels wel, deels niet. Wordt volgens mij (zoals niemand in het elftal) tactisch bijgestuurd door de technische staf. Bovendien is hij niet de slimste en heeft derhalve ook weinig zelfredzaamheid, wat het kunst- en vliegwerk creëert.
- Isimat heeft ook niet het voetbalinstinct om zelfstandig een wedstrijd te 'beheersen', of de kwaliteiten niet?
- Het is aan de trainer een team te smeden... is hem nimmer gelukt. En ja het eerste jaar met Depay en Wijnaldum had PSV leiders die het overnamen (vergeet ook Schaars en Guardado niet). Tweede kampioenschap, puur geluk!
- Welke speler is echt beter geworden? Ik kan er niet een opnoemen, ook niet gedurende de periode dat PSV het beter deed. Dewaardering van de spelers kost PSV ettelijke miljoenen
- De enige die (vind ik) constant zijn niveau haalt en echt wat toevoegt aan het team dat is Arias! En zelfs die wordt door sommige PSV supporters bekritiseerd... als hij vertrekt dan wordt het echt rechterrijtje.
- Het merk PSV (en haar sponsoren) zetten zich te schande in de markt, belachelijk!

Zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan. En mocht je een onwaarheid treffen in bovenstaande, uiteraard ik ben geen helderziende ook geen voetbaltrainer.... maar met logisch verstand kom je nog verder met dit PSV dan met Philip Cocu. Daarmee doel ik uiteraard ook op Brood en vd Weerden want zij hebben schijnbaar ook geen enkele invloed anders zou het toch wel eens tot zijn recht zijn gekomen dat een van hen opstaat en het niet eens is met de strategie of tactiek, als die er überhaupt is.

Het zou de technische staf sieren, openheid van zaken te geven. Wat is feitelijk de tactiek? de speelwijze? wordt het de centrale verdedigers wel duidelijk gemaakt dat de man met het gele shirt achter hen, hun eigen doelman is? en niet een veldspeler? Dat het doel van het spel is om de bal zo efficiënt mogelijk in het net te krijgen aan de ANDERE kant van het veld? Waarom is er geen enkele verdediger (op Arias en soms Brenet na) die een bal fatsoenlijk naar een volgende linie kan inspelen? Waarom is het middenveld en aanval zo statisch dat er dus totaal geen ruimte is om een fatsoenlijke bal in te spelen?

Als Philip geen antwoord hierop heeft en dat lijkt me niet, want dan had hij dat toch al meerdere malen moeten analyseren en had het spel in verschillende partijen anders en beter of minder geweest moeten zijn. Het is keer op keer hetzelfde liedje:

Mijn conclusie: De technische staf heeft niet voldoende kennis, er is geen tactiek, er wordt enkel nog gehamerd op de inzet, maar volgens mij ligt het daar juist niet aan. Het is tactiek, voetbal instinct en strategie, looplijnen, het spel zonder bal. En als het plezier daarmee terugkomt in de groep volgt de inzet vanzelf. Het lijkt er nu op dat de spelers zich geen 100% geven, maar het is de onkunde die het laat lijken dat het zo is! Onkunde in de vorm van weinig support van technische staf en in sommige gevallen (Locadia, Isimat en Brenet) onkunde in de persoon/voetballer.

Hopelijk volgen er nu nog eens wat meer reacties.
patrickpsv15
 patrickpsv15 - vrijdag 04 augustus 2017 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2017 - 13:18 schreef mauricio7999 het volgende:
Dag Netsurfer, aan de foto te zien een trouwe Feyenoord supporter! Dat is super! Ik mag 010 wel!

Zelfkritiek bij PSV, maar ook nog steeds onder sommige supporters, is ver te zoeken. Uiteraard zal het ergens wel een combi zijn in de chemie tussen spelers en trainer. Het grappige is dat diegene die niet naar de trainer durven te wijzen, dan weer de Jong aanwijzen, dan weer Schwaab, dan weer Locadia, men weet het gewoon niet meer... dat zie je ook terug in het voetbal. Een aantal argumenten die passen bij PSV op dit moment:
- Spel is onherkenbaar, tactiekloos
- Spel is voorspelbaar, geen enkel verrassend element
- Strategie of tactiek is zoek; Heb goed, val goed tactiek
- Begrijp totaal niet waarom een speler als Isimat nooit bekritiseerd wordt; Geen enkele fatsoenlijke inspeelpass. Heeft een abonnement op een balletje breed naar Brenet of balletje terug naar Zoet.
- Locadia heeft de dynamiek niet van een top spits, beweging is houterig, kan enkel duwen trekken, Judo zou een geweldige sport voor hem zijn
- De Jong schoot er 46 in, in zijn eerste twee seizoenen, dat zou hij nu niet meer kunnen? Hahaha, hou toch op. Is ook houterig, maar geen betere kopper te vinden in de hele eredivisie, dus als Cocu TACTISCH, zijn spelers (neem lozano) adviseert veel aan de buitenkant aan te bieden komen de voorzetten ook weer. Zeker in de wisselwerking met Arias.
- Brenet kan het niveau totaal niet aan, ligt dat aan die jongen? Deels wel, deels niet. Wordt volgens mij (zoals niemand in het elftal) tactisch bijgestuurd door de technische staf. Bovendien is hij niet de slimste en heeft derhalve ook weinig zelfredzaamheid, wat het kunst- en vliegwerk creëert.
- Isimat heeft ook niet het voetbalinstinct om zelfstandig een wedstrijd te 'beheersen', of de kwaliteiten niet?
- Het is aan de trainer een team te smeden... is hem nimmer gelukt. En ja het eerste jaar met Depay en Wijnaldum had PSV leiders die het overnamen (vergeet ook Schaars en Guardado niet). Tweede kampioenschap, puur geluk!
- Welke speler is echt beter geworden? Ik kan er niet een opnoemen, ook niet gedurende de periode dat PSV het beter deed. Dewaardering van de spelers kost PSV ettelijke miljoenen
- De enige die (vind ik) constant zijn niveau haalt en echt wat toevoegt aan het team dat is Arias! En zelfs die wordt door sommige PSV supporters bekritiseerd... als hij vertrekt dan wordt het echt rechterrijtje.
- Het merk PSV (en haar sponsoren) zetten zich te schande in de markt, belachelijk!

Zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan. En mocht je een onwaarheid treffen in bovenstaande, uiteraard ik ben geen helderziende ook geen voetbaltrainer.... maar met logisch verstand kom je nog verder met dit PSV dan met Philip Cocu. Daarmee doel ik uiteraard ook op Brood en vd Weerden want zij hebben schijnbaar ook geen enkele invloed anders zou het toch wel eens tot zijn recht zijn gekomen dat een van hen opstaat en het niet eens is met de strategie of tactiek, als die er überhaupt is.

Het zou de technische staf sieren, openheid van zaken te geven. Wat is feitelijk de tactiek? de speelwijze? wordt het de centrale verdedigers wel duidelijk gemaakt dat de man met het gele shirt achter hen, hun eigen doelman is? en niet een veldspeler? Dat het doel van het spel is om de bal zo efficiënt mogelijk in het net te krijgen aan de ANDERE kant van het veld? Waarom is er geen enkele verdediger (op Arias en soms Brenet na) die een bal fatsoenlijk naar een volgende linie kan inspelen? Waarom is het middenveld en aanval zo statisch dat er dus totaal geen ruimte is om een fatsoenlijke bal in te spelen?

Als Philip geen antwoord hierop heeft en dat lijkt me niet, want dan had hij dat toch al meerdere malen moeten analyseren en had het spel in verschillende partijen anders en beter of minder geweest moeten zijn. Het is keer op keer hetzelfde liedje:

Mijn conclusie: De technische staf heeft niet voldoende kennis, er is geen tactiek, er wordt enkel nog gehamerd op de inzet, maar volgens mij ligt het daar juist niet aan. Het is tactiek, voetbal instinct en strategie, looplijnen, het spel zonder bal. En als het plezier daarmee terugkomt in de groep volgt de inzet vanzelf. Het lijkt er nu op dat de spelers zich geen 100% geven, maar het is de onkunde die het laat lijken dat het zo is! Onkunde in de vorm van weinig support van technische staf en in sommige gevallen (Locadia, Isimat en Brenet) onkunde in de persoon/voetballer.

Hopelijk volgen er nu nog eens wat meer reacties.
wat een boek
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 04 augustus 2017 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2017 - 13:18 schreef mauricio7999 het volgende:
Dag Netsurfer, aan de foto te zien een trouwe Feyenoord supporter! Dat is super! Ik mag 010 wel!

Zelfkritiek bij PSV, maar ook nog steeds onder sommige supporters, is ver te zoeken. Uiteraard zal het ergens wel een combi zijn in de chemie tussen spelers en trainer. Het grappige is dat diegene die niet naar de trainer durven te wijzen, dan weer de Jong aanwijzen, dan weer Schwaab, dan weer Locadia, men weet het gewoon niet meer... dat zie je ook terug in het voetbal. Een aantal argumenten die passen bij PSV op dit moment:
- Spel is onherkenbaar, tactiekloos
- Spel is voorspelbaar, geen enkel verrassend element
- Strategie of tactiek is zoek; Heb goed, val goed tactiek
- Begrijp totaal niet waarom een speler als Isimat nooit bekritiseerd wordt; Geen enkele fatsoenlijke inspeelpass. Heeft een abonnement op een balletje breed naar Brenet of balletje terug naar Zoet.
- Locadia heeft de dynamiek niet van een top spits, beweging is houterig, kan enkel duwen trekken, Judo zou een geweldige sport voor hem zijn
- De Jong schoot er 46 in, in zijn eerste twee seizoenen, dat zou hij nu niet meer kunnen? Hahaha, hou toch op. Is ook houterig, maar geen betere kopper te vinden in de hele eredivisie, dus als Cocu TACTISCH, zijn spelers (neem lozano) adviseert veel aan de buitenkant aan te bieden komen de voorzetten ook weer. Zeker in de wisselwerking met Arias.
- Brenet kan het niveau totaal niet aan, ligt dat aan die jongen? Deels wel, deels niet. Wordt volgens mij (zoals niemand in het elftal) tactisch bijgestuurd door de technische staf. Bovendien is hij niet de slimste en heeft derhalve ook weinig zelfredzaamheid, wat het kunst- en vliegwerk creëert.
- Isimat heeft ook niet het voetbalinstinct om zelfstandig een wedstrijd te 'beheersen', of de kwaliteiten niet?
- Het is aan de trainer een team te smeden... is hem nimmer gelukt. En ja het eerste jaar met Depay en Wijnaldum had PSV leiders die het overnamen (vergeet ook Schaars en Guardado niet). Tweede kampioenschap, puur geluk!
- Welke speler is echt beter geworden? Ik kan er niet een opnoemen, ook niet gedurende de periode dat PSV het beter deed. Dewaardering van de spelers kost PSV ettelijke miljoenen
- De enige die (vind ik) constant zijn niveau haalt en echt wat toevoegt aan het team dat is Arias! En zelfs die wordt door sommige PSV supporters bekritiseerd... als hij vertrekt dan wordt het echt rechterrijtje.
- Het merk PSV (en haar sponsoren) zetten zich te schande in de markt, belachelijk!

Zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan. En mocht je een onwaarheid treffen in bovenstaande, uiteraard ik ben geen helderziende ook geen voetbaltrainer.... maar met logisch verstand kom je nog verder met dit PSV dan met Philip Cocu. Daarmee doel ik uiteraard ook op Brood en vd Weerden want zij hebben schijnbaar ook geen enkele invloed anders zou het toch wel eens tot zijn recht zijn gekomen dat een van hen opstaat en het niet eens is met de strategie of tactiek, als die er überhaupt is.

Het zou de technische staf sieren, openheid van zaken te geven. Wat is feitelijk de tactiek? de speelwijze? wordt het de centrale verdedigers wel duidelijk gemaakt dat de man met het gele shirt achter hen, hun eigen doelman is? en niet een veldspeler? Dat het doel van het spel is om de bal zo efficiënt mogelijk in het net te krijgen aan de ANDERE kant van het veld? Waarom is er geen enkele verdediger (op Arias en soms Brenet na) die een bal fatsoenlijk naar een volgende linie kan inspelen? Waarom is het middenveld en aanval zo statisch dat er dus totaal geen ruimte is om een fatsoenlijke bal in te spelen?

Als Philip geen antwoord hierop heeft en dat lijkt me niet, want dan had hij dat toch al meerdere malen moeten analyseren en had het spel in verschillende partijen anders en beter of minder geweest moeten zijn. Het is keer op keer hetzelfde liedje:

Mijn conclusie: De technische staf heeft niet voldoende kennis, er is geen tactiek, er wordt enkel nog gehamerd op de inzet, maar volgens mij ligt het daar juist niet aan. Het is tactiek, voetbal instinct en strategie, looplijnen, het spel zonder bal. En als het plezier daarmee terugkomt in de groep volgt de inzet vanzelf. Het lijkt er nu op dat de spelers zich geen 100% geven, maar het is de onkunde die het laat lijken dat het zo is! Onkunde in de vorm van weinig support van technische staf en in sommige gevallen (Locadia, Isimat en Brenet) onkunde in de persoon/voetballer.

Hopelijk volgen er nu nog eens wat meer reacties.
Nou nou, jij bent in ieder geval in staat om je mening goed te verwoorden. :)

Klinkt niet best allemaal, als ik je zo belees. Dit is niet zo snel op te lossen, daarvoor zijn er teveel pijnpunten. Maar goed, de voetballerij is een raar wereldje. Kan soms allemaal onverwacht snel omslaan. Sterkte er mee. Als Feyenoorder weet ik als geen ander hoe het is met omgaan met mindere tijden. ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 augustus 2017 door netsurfer --
VVout
 VVout - vrijdag 04 augustus 2017 - 13:52   quote  deeplink  
Kan er veel over denken, maar de honger mee te doen is gewoon niet groot genoeg. Zitten nog met hun hoofd ergens op een zonnig eiland met een paar lekkere mokkels weg te dromen en beseffen nog niet dat het al begonnen is. Zie je bij iedere club in Nederland, wie is er nou al echt klaar voor?
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 04 augustus 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 augustus 2017 - 13:52 schreef VVout het volgende:
Zie je bij iedere club in Nederland, wie is er nou al echt klaar voor?
Utrecht? Vond het tenminste knap dat ze gisteren hebben overleefd.
Maar ik snap je punt. Valt ook niet mee om eind juli/begin augustus al weer top te zijn.
Helaas kun je in de eerste weken al wel een groot stuk van je seizoen verpesten.
Pieter08
 Pieter08 - vrijdag 04 augustus 2017 - 14:35   quote  deeplink  
Niks doen is geen optie meer. Gerbrands moet nu zijn leiderschapskwaliteiten laten zien. Het huis staat in brand en je kunt niet je hoofd in het zand blijven steken. De chemie tussen Cocu en zijn meelopers en de spelersgroep is ver te zoeken. Dat ziet iedereen. Daarnaast kan iedereen constateren dat de laatste twee seizoenen geen speler beter is geworden en dat diverse spelers NIET renderen omdat ze NIET op hun eigen positie staan. Tevens is het elftal (nog) NIET in evenwicht. Tot slot is de passie uit dit team, wat je de volledige trainersstaf mag aanrekenen. Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar als er nu NIET wordt ingegrepen is de ellende NIET te overzien. Ik begrijp dat het als buitenstaander makkelijk roepen is, aangezien ik natuurlijk ook NIET van alle ins en outs op de hoogte ben. Gerbrrands is dat wel en hij is eindverantwoordelijk. Dus Toon, laat je leiderschapskwaliteiten NU zien en zorg ervoor dat wij weer een PSV te zien krijgen waar we weer als 1 blok achter kunnen staan en trots op zijn.
Scout2
 Scout2 - zondag 06 augustus 2017 - 12:47   quote  deeplink  
Falen van de trainer en staf psv heeft nog steeds een goede selectie nu
Scout2
 Scout2 - zondag 06 augustus 2017 - 12:52   quote  deeplink  
Bergwijn. Dejong. Lozano

Pereiro. ramselaar

Maher

Hendrix. De wijs. Isimat. arias

Bank: van ginkel locadia propper enz..

60 minuut de jong faalt perreiro maar de spits, propper op 6 en Maher linksmid.

Probeersel ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 augustus 2017 door Scout2 --
Scout2
 Scout2 - zondag 06 augustus 2017 - 12:55   quote  deeplink  
Opties en spelers genoeg voor een poging voor de titel
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 11 augustus 2017 - 15:05   quote  deeplink  
De rust wedergekeerd hier? Was wel even schrikken van de week, was hectisch!
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 augustus 2017 - 21:34   quote  deeplink  
De week is nog niet om..
VVout
 VVout - woensdag 16 augustus 2017 - 09:45   quote  deeplink  
T's duidelijk, Cocu en de aanhang(publiek) krijgt PSV niet aan het voetballen dus de laan uit er mee.
netsurfer
 netsurfer - woensdag 16 augustus 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 09:45 schreef VVout het volgende:
T's duidelijk, Cocu en de aanhang(publiek) krijgt PSV niet aan het voetballen dus de laan uit er mee.
De aanhang ook eruit? Dan blijft dus alleen Maradonna over op de tribune.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 16 augustus 2017 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 augustus 2017 - 10:30 schreef netsurfer het volgende:

[..]

De aanhang ook eruit? Dan blijft dus alleen Maradonna over op de tribune.
Behalve als Maradonna f-side is, dan is het verplicht opdraven elders
VVout
 VVout - vrijdag 18 augustus 2017 - 01:17   quote  deeplink  
Ghèhè, die pluisje. Nu ook al gestraft om verplicht de Fuck side te bezoeken. Gaat ie nooit meer te boven komen yoh!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: PSV Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / PSV / topic: Cocu of transfers? Inzet, tactiek, strategie, de spelers of de technische staf?









0.0157890